Ono je to částečně i výhoda. Podívej se na 10, 15 let staré Audi. Postav to vedle nového a kdo se v autech nevyzná, bude mu to připadat stejné... Jinými slovy - málokterá značka stárne vzhledově tak pomalu.
A já si naopak myslím, že naprostá drtivá většina Audi, vypadá out of date už při koupi. Odvážný design bmw, který dělá z aut napul vesmírné lodě, mercedes se svými elektry a pak Audi s modely, které vypadají,jak kdyby sjely z fabriky před 10 lety. Kdo chvíli stál, už stojí opodál.
Prečo zmena pre zmenu? Audi už zmenu potrebuje, a hlavne potrebuje byť lepšie ako Mercedes a BMW. Mercedes vsadil na ultramodernú módu, BMW chce byť za každú cenu odlišné a viditeľné, čo sa mu, odhliadnuc od obludnosti viacerých jeho modelov, darí. Audi je so svojím uhladeným konzervatizmom dosť pozadu a nový svieži vietor do plachát potrebuje ako soľ.
V evropských prodejích postupně předběhli Mercedes i BMW, takže lepší je a z pohledu Evropana by to byla jen změna pro změnu. Naopak pokles v pořadí u BMW a Mercedesu svědčí o tom, že Evropanovi tyhle "za každou cenu odlišné a viditelné" směry moc nevoní a Audi riskuje, že spadne zase na pozici třetího, protože to bude výběr ze tří oblud a vzhledem k tomu, že nejdelší a nejsilnější tradici má Mercedes, pak BMW a Audi je nejmladší, tak design je jedna z věcí kde musí bodovat, jinak na to doplatí.
No já myslím, že má, když si třeba zkusím postavit cokoliv od Mercedesu nebo BMW vedle e-tronu GT, vždy to vypadá jak zmoklá slepice nebo kredenc a i za 5 let bude ten e-tron GT pořád vypadat jako sportovně střižený elegantní sedan, krásně rozkročený, přikrčený k zemi a osobně nemám moc co bych mu vytknul po stránce designu (spíše technicky vzato bych uvítal kdyby to nebylo jen EV, ale nabízel se i s ICE).
Pokiaľ sa budeš orientovať podľa súčasných kreácií fabrických "dizajnérov", máš úplnú pravdu. Vezmime to radšej z toho lepšieho uhla - Talian môže byť predpokladom nového dizajnu, ktorý bude zároveň moderný, elegantný a na úrovni prémie. Nemusí byť všetko nové len obludné a expresívne. Audine držím palce a novému šéfdizajnérovi tiež.
Já mám radši 20 let drobného pilování dokonalé nadčasové elegance, než samoúčelné obludné kreace a skoky ode zdi ke zdi, jak umí jiné automobilky.
Tak snad to nebude konec další ikonické značky.