Bezpečnost
Velmi dobré, často mi pomáhá parkovací asistent,
v centru metropolí je to téměř nutnost.
Díky za každého asistenta, kamery, senzory, radary a lidary :yes:
v centru metropolí je to téměř nutnost.
Díky za každého asistenta, kamery, senzory, radary a lidary :yes:
Jako že bez asistenta nezaparkuješ? Jak tys dokázal projít autoškolou...
To víš, naš Romáček potřebuje asistenta i na to aby ho v invalidním vozíku vyvenčil, takže jeho pohled na svět je úplně jiný jako normálních lidí 😒]
Arnost Leveland
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Původně jsem si myslel, že jsi jen hloupý, ale zdá se, že se také chováš.
HIupák s imaginárními BMW X5 😁rive45e a
Lexusem LC 500 V8. Budu brečet smíchy 😆😂🤣
Nemusíš mi hned odpovídat, nezajímáš mě 🤣
HIupák s imaginárními BMW X5 😁rive45e a
Lexusem LC 500 V8. Budu brečet smíchy 😆😂🤣
Nemusíš mi hned odpovídat, nezajímáš mě 🤣
"...přijíždějícím řidičem může být cyklista, po němž nikdo žádnou znalost pravidel či zásad ohleduplnosti na silnici nevyžaduje..."
Tak to bolo priamo na komoru cyklo-dementnej lobby! U vodicov aut sa ziada aby boli ohladuplni a poznali pravidla cestnej premavky, ale cyklista moze byt aj arogantne hovado, pre ktoreho predpisy nic neznamenaju. A podla toho to na cestach aj vyzera...
Tak to bolo priamo na komoru cyklo-dementnej lobby! U vodicov aut sa ziada aby boli ohladuplni a poznali pravidla cestnej premavky, ale cyklista moze byt aj arogantne hovado, pre ktoreho predpisy nic neznamenaju. A podla toho to na cestach aj vyzera...
podobná situace je s chodci na parkovištích. Auto vyjíždějící z řady zaparkovaných aut už se rozjíždí ale dementní flegmatici nebo provokatéři mají potřebu přejít za couvajícím autem
Měli to vůbec u VW a Mazdy ve výbavě?
První věc co mne zarazila, jak málo všechna auta reagovala. Prakticky jen Lexus zareagoval, zastavil a auto ho pak nabralo, ostatní pokračovali dál, jako by tam nic nebylo. Nebylo to tím, že se jedná o hadrovej model a funguje na parkovací senzory jinak než na radar klasického přednárazového systému?
A pak to přejetí dítěte. u VW a Mazdy to nefunguje vůbec evidentně. Nedivím se, že lidi na systémy nadávají, když sedají do aut, kde to nefunguje, nebo funguje napůl. Já tam mít takhle překážku, tak si užiju okamžitého automatického zahamtnutí. A situaci s přijíždějícím autem, nebo přicházejícími chodci přesně v dané situaci už jsem si užil ažaž a na automatické zastavení téměř nikdy nedojde, protože upozorňuje včas dopředu. Možná by bylo fajn, kdyby k tomu přidali i pohled zevnitř, zda došlo aspoň k upozornění.
První věc co mne zarazila, jak málo všechna auta reagovala. Prakticky jen Lexus zareagoval, zastavil a auto ho pak nabralo, ostatní pokračovali dál, jako by tam nic nebylo. Nebylo to tím, že se jedná o hadrovej model a funguje na parkovací senzory jinak než na radar klasického přednárazového systému?
A pak to přejetí dítěte. u VW a Mazdy to nefunguje vůbec evidentně. Nedivím se, že lidi na systémy nadávají, když sedají do aut, kde to nefunguje, nebo funguje napůl. Já tam mít takhle překážku, tak si užiju okamžitého automatického zahamtnutí. A situaci s přijíždějícím autem, nebo přicházejícími chodci přesně v dané situaci už jsem si užil ažaž a na automatické zastavení téměř nikdy nedojde, protože upozorňuje včas dopředu. Možná by bylo fajn, kdyby k tomu přidali i pohled zevnitř, zda došlo aspoň k upozornění.
Mě to funguje naprosto správně, ale odborníkům vůbec.
To by mě zajímalo, zda si to ti odborníci vůbec zapnuli.
V rozsahu rychlostí +/- cca 2 až 9 km/h to samo zabrzdí před překážkou, nebo když se blíží kolize s přijíždějícím vozidlem z boku.
Ale je to volitelné a v menu se to normálně dá vypnout, nebo zapnout a to trvale!
To by mě zajímalo, zda si to ti odborníci vůbec zapnuli.
V rozsahu rychlostí +/- cca 2 až 9 km/h to samo zabrzdí před překážkou, nebo když se blíží kolize s přijíždějícím vozidlem z boku.
Ale je to volitelné a v menu se to normálně dá vypnout, nebo zapnout a to trvale!
Proto by mne zajimal i záznam z vnitřku. Jak spatne všechna auta reagovala, myslím že by to mohlo být tím modelem auta, že špatně odráží ultrazvuk. Obzvlast kdyz si vezmu, jak někdy to zadupne i dost daleko od projíždějícího auta.
Ale co men zaráží ta nefunkčnost na to dítě. Tohle přeci musí fungovat normálně. U lexu a hyu úplně v pohodě, VW a Mazda vůbec nic.
Ale co men zaráží ta nefunkčnost na to dítě. Tohle přeci musí fungovat normálně. U lexu a hyu úplně v pohodě, VW a Mazda vůbec nic.
Snad člověk s průměrnou inteligenci nepotřebuje k tomu aby vycouval hordu asistentů?
Kam toto vše směruje? :no:
Komu tím prospěješ? 😄
Máš vytahovací oko?
Já teda ne a dřív jsem prostě riskoval a opatrně po kouscích vycouvával a dnes s kamerami a tímto asistentem vím hned, že něco jede. Brzdit si samozřejmě umím sám. Asistent je pro mne jen asistent, ne autopilot a sluha.
Nevím kolik let máš ŘP ale asi nejseš začátečník?
Ale pokud máš 5-ti metrové auto a není to nějaká předpotopná ponorka, tak máš couvací kameru a tá ti snad funguje? U mne tedy naprosto spolehlivě. Stačí vyjet na úroveň toho 6-ti metrového obytňáku a vidím, co se děje.
No a druhy pravě tento asistent při vyparkovavani. No a už dřive jsem častěji četl, že tento asistent dokaže přivodit až šok v připadě, že auto zahaltuje. A přesně tohle se mi několikrat stalo až jsem si řekl, že ještě jednou a tento asistent deaktivuji.
Jako je třeba řict, že zatim vždy zafungoval a to na dost blbem mistě, kde se špatně vyjiždi. A pokud vyjiždim opravdu opatrně a pomalu tak se ozve zvukova vystraha a ja si stihnu přibrzdit sam v připadě bližici se překažky. Ale pokud vyjedu rychleji a bliži se překažka ať, už v pruhu do ktereho vjiždim či v protijedoucim tak se zvukovou signalizaci auto zahamuje tak, že je to pocit jako naraz do zdi. Takova až infarktovka. Samo vždy mam situaci stale pod kontrolou. Takže s tou deaktivaci stale vaham, protože mam jen jedno misto, kde ma tenhle asistent pro mě využiti tedy zatim jinde jsem zatim nepoznal.
Jo a před par dny se němčouři bavili o zavedeni asistence ISA jak si o něm psal, že automobilky maji tuto povinnost od noveho roku. No a oni tvrdili, že autombilky maji tuto povinnost až od 24.6.
Pro mne je toto 100x lepší asistent, než ten mrtvej úhel. Ale i ten je fajn a je lepší ho tam mít.
A je fajn, že VW to má formou samostatné obří diody z boku zrcátka, kde si ještě můžu nastavit intenzitu svitu a nejdřív jen svítí a když se pouštíš do konfliktu, tak začne divoce blikat a k tomu si lze různě nastavovat reakce volantu a podobně. Ta konfigurovatelnost je parádní. Alespoň u B8 a předpokládám, že i G8 to má taky tak.
Jinak to ISA je to možné. Třeba to někde měli špatně napsáno, nebo to platí pro nově uvedené modely po 1.1. a pro starší modely od června.
JInak ta konfigurovatelnost je i u golfa a ta signalizace mrtveho uhlu je opravdu povedena, už jsem psal, že je to mnohem lepši než ukazatel přimo v zrcatkach jak je často vidět.
Jinak teď mam MR24 a tam jsou pry nějake vylepšene asistenty, předtim se označovali tušim 2 a teď 2.5 jen nevim v čem konkretně. Jedine co jsem z diskuzi vyčetl a postřehnul tak to, že TA by teď mělo zvladat ostřejši zatačky a přejezd z pruhu do pruhu.
Možná ty asistenty řeší částečně i pomocí OTA updatů, kdo ví? Ale určitě ne vše, protože to chce asi i nějakou změnu hardwaru. Minimálně silnější chipy.
Včera večer jsme jeli z Brna a já po čase zkusil Travel Assist High a nechal ho řídit i do celkem citelných zatáček a snažil se dost. Menší poloměry úplně v klidu a v těch horších vzal za volant a vybral to, ale hned řval, ať okamžitě převezmu řízení. Do toho si samozřejmě přidával a brzdil před obcemi a zatáčkami atd... Já to teda měl párkrát zaplý, když jsem si to koupil a nebo to ukazoval známým, jako takovou machrovinku, ale běžně to mám všechno vypnutý a řídím sám. Ale mám pocit, že dřív nezatáčel do tak ostrých poloměrů sám. Je fajn to tam mít třeba pro případ zdravotní indispozice, ale je to stejně velmi nepříjemný pocit nedržet volant a mířit do škarpy. Na to bych neměl a mít nebudu nikdy. A zase když to mám vypnutý a přijde na mne krize, tak mi to nebude k ničemu...
A TA jsem vubec nepoužival. Pouze jsem ho jednou vyzkoušel na rakouske dalnici a s běžnymi oblouky neměl problem. Je to takova jak pišeš frajeřinka no moje druha polovička byla z toho docela vypleštěna a libilo se ji to.