Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První vlastní motor V6 Opelu má 30 let. Tohle byste o něm měli vědět

Nedávno tomu bylo třicet let od představení prvního motoru z řady ECOTEC, vidlicového šestiválce. Šlo zároveň o historicky první vidlicový motor rüsselsheimeské značky. Někdejší V8 pro pohon modelů Opel KAD (Kapitán, Admirál, Diplomat) byl z americké líhně. Premiéru nový šestiválec oslavil v sedanu Vectra A, později také v kupé Calibra.
Zpět na článek
6. 3. 2024 11:50
7. 3. 2024 10:34
7. 3. 2024 11:17
7. 3. 2024 15:55
Avatar - Barrichello
6. 3. 2024 10:55
To byly krásné časy
kdy šlo v obyčejném autě střední třídy koupit V6/R6
Měl sem hned dva takové modely, klasické us midsize sedany Sebring s 2,7 V6 a Stratus s 2,5 V6 mitsubishi.....

Pak začala eéra downsizingu a nejvyšší motorizace byl R4. A tam přesně začal ten úpadek evropského automobilismu. V USA se ty V6 udržely poněkud déle
Rozbalit vlákno
21
6. 3. 2024 11:12
Re: To byly krásné časy
V6, R6 a.....VR6 🙂

A ty šestiválce šly koupit i v nižší střední třídě.
Avatar - Ozzman
6. 3. 2024 11:18
Re: To byly krásné časy
I v B segmentu....
Avatar - KANKUNEN
6. 3. 2024 14:46
Re: To byly krásné časy
To nyla doba, nejelo to, žralo to, ale melo to hezký zvuk.
Avatar - Barrichello
6. 3. 2024 14:55
Re: To byly krásné časy
Proč by to nejelo když to mělo 200+ koní a vážilo to 1500 kg? :-)
7. 3. 2024 21:57
Re: To byly krásné časy
:yes:
Avatar - speedfred
6. 3. 2024 15:50
Re: To byly krásné časy
To že nejaké V6 nejeli by som netvrdil. Áno teraz idú turbo 2L fakt paradne ale nejaké 3l neboli až tak zdochlé.
Avatar - Barrichello
6. 3. 2024 22:36
Re: To byly krásné časy
měl sem V6 o výkonu 160-330 HP, všechno atmosféry

Rozhodně nemůžu říct, že by to nejelo
Avatar - Ozzman
7. 3. 2024 07:17
Re: To byly krásné časy
tak není to jen o rychlosti
6. 3. 2024 11:13
Re: To byly krásné časy
Bohuzel spousta lidi, kteri s takovym motorem nikdy nejeli a jejichz vnimavost konci u tabulkovych udaju, se chlacholi tim, ze mu to dneska natre kazda 1.5ka...
Avatar - Barrichello
6. 3. 2024 11:15
Re: To byly krásné časy
ta jedna pětka by bez turba byl víš kde :-) a navíc to nemá ten zvuk, lekcteré turba maj stále turbodíru, a nemá to ten styl a charakter . Víc válců vždy byla prestižní motorizace, R4 byl základ pro plebejce :-)
Avatar - Jenik3
6. 3. 2024 11:27
Re: To byly krásné časy
Prestižní motorizace...vím, jak to myslíš.
Leč je spousta lidí, které to "6" na kapotě ani jiný zvuk motoru nic neříká.
Avatar - Barrichello
6. 3. 2024 13:12
Re: To byly krásné časy
Jejich smůla, sou lidi kterým nic neříká ani V8 nebo V12.
Tak chápu že když někdo němá k autům vztah a zajímá ho jen aby ho to převezlo z A do B, tak je mu jedno co je tam za motor.

Mě to nikdy jedno nebylo.
6. 3. 2024 17:04
Re: To byly krásné časy
Ono dříve ta prestiž opravdu byla prodejním faktorem. Třeba Ford Sierra se na začátku 80. let dal koupit s 2.0 R4 77 kW. A za příplatek cca 500 DM si mohl zákazník koupit výkonově slabší, ale víceválcovou a prestižnější 2.0 V6 66 kW.
Avatar - Jenik3
6. 3. 2024 19:49
Re: To byly krásné časy
500 Marek to nebylo málo v 80 letech.
Dvoulitr na šesti válcích? Nebyl do 2.4 nebo větší motor?
6. 3. 2024 20:58
Re: To byly krásné časy
Jo, tak to holt tehdy bylo a nebylo to nic neobvyklého. I BMW to takhlě mělo. A Ferrari mělo i 2.0 V8. V dnešní unifikované době, kdy všichni nabízí stejné objemy o stejném počtu válců, už to nezažijeme.
Avatar - Barrichello
6. 3. 2024 21:40
Re: To byly krásné časy
já mam 3,2 V8 v Jagu, dělaly se i V8 s nízkým objemem válců
7. 3. 2024 08:05
Re: To byly krásné časy
Další příklad toho, že tehdy ty z dnešního pohledu menší objemy víceválcových motorů bývaly v Evropě běžné.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2024 09:13
Re: To byly krásné časy
:yes: :yes: :yes: Přesně tak

A U Roveru zas měli 2,0 V6
6. 3. 2024 22:45
Re: To byly krásné časy
Nekdo ma rad holky jiny vdolky, tedy nekdo ma rad displeje jiny valce. Bohuzel dnes jsou spise na vyber ty displeje. To mi tak napada, ze by se mohlo zavest misto V6, V8 ci V12 oznaceni D6, D8, D12 dle poctu displeju ci jejich uhlopricce.
Avatar - speedfred
6. 3. 2024 11:50
Re: To byly krásné časy
Áno, máš pravdu ale tie motory boli 20-30 rokov späť. Vývoj ide samozremjme dopredu čo je fajn.
VR6 3.2 s krásnym atypickým zvukom som mal a 2.8 v Golfe som občas pojazdil.
Avatar - Dinar
6. 3. 2024 11:50
Už jsme to tu
probírali v diskusi pod calibrou, ten V6 nebyl v době svého vzniku žádný Ecotec, tohle označení přišlo až s jeho modifikací na novou Euro normu v roce 96.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - cizekHUNTER
6. 3. 2024 12:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 3. 2024 10:34
Opel 🤣
No tak když už tady ten Opel tak vyzdvihujete tak by taky stalo napsat za zmínku že dané řadové šestiválce byli zakoupený od BMW... Proto ta odolnost a spolehlivost kterou Opel nezná dodnes ;-) :-)
Rozbalit vlákno
3
7. 3. 2024 11:17
Re: Opel 🤣
Opel vyráběl svůj R6 OHC od roku 1966. Těžko ho mohl koupit od BMW, to tehdy takový motor ještě nemělo. Dnes už tomu asi málokdo uvěří, ale Opel byl kdysi špičková evropská automobilka.
Avatar - Stejsn
7. 3. 2024 15:55
Re: Opel 🤣
Stejně tak i Fiat, stejně tak i Peugeot i Citroen a vlastně třeba i Renault. Ach jo.
Avatar - speedfred
7. 3. 2024 13:14
Re: Opel 🤣
Oni kupovali R6 od BMW ale myslím tú najmenej podarenú TDS.