Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

První vlastní motor V6 Opelu má 30 let. Tohle byste o něm měli vědět

28 komentářů

Avatar - Barrichello
Barrichello
kdy šlo v obyčejném autě střední třídy koupit V6/R6
Měl sem hned dva takové modely, klasické us midsize sedany Sebring s 2,7 V6 a Stratus s 2,5 V6 mitsubishi.....

Pak začala eéra downsizingu a nejvyšší motorizace byl R4. A tam přesně začal ten úpadek evropského automobilismu. V USA se ty V6 udržely poněkud déle
PavelK_
V6, R6 a.....VR6 🙂

A ty šestiválce šly koupit i v nižší střední třídě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
I v B segmentu....
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To nyla doba, nejelo to, žralo to, ale melo to hezký zvuk.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Proč by to nejelo když to mělo 200+ koní a vážilo to 1500 kg? :-)
A Paul
:yes:
A Paul
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - speedfred
speedfred
To že nejaké V6 nejeli by som netvrdil. Áno teraz idú turbo 2L fakt paradne ale nejaké 3l neboli až tak zdochlé.
Avatar - Barrichello
Barrichello
měl sem V6 o výkonu 160-330 HP, všechno atmosféry

Rozhodně nemůžu říct, že by to nejelo
Avatar - Ozzman
Ozzman
tak není to jen o rychlosti
XTad
Bohuzel spousta lidi, kteri s takovym motorem nikdy nejeli a jejichz vnimavost konci u tabulkovych udaju, se chlacholi tim, ze mu to dneska natre kazda 1.5ka...
Avatar - Barrichello
Barrichello
ta jedna pětka by bez turba byl víš kde :-) a navíc to nemá ten zvuk, lekcteré turba maj stále turbodíru, a nemá to ten styl a charakter . Víc válců vždy byla prestižní motorizace, R4 byl základ pro plebejce :-)
Avatar - Jenik3
Jenik3
Prestižní motorizace...vím, jak to myslíš.
Leč je spousta lidí, které to "6" na kapotě ani jiný zvuk motoru nic neříká.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jejich smůla, sou lidi kterým nic neříká ani V8 nebo V12.
Tak chápu že když někdo němá k autům vztah a zajímá ho jen aby ho to převezlo z A do B, tak je mu jedno co je tam za motor.

Mě to nikdy jedno nebylo.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Ono dříve ta prestiž opravdu byla prodejním faktorem. Třeba Ford Sierra se na začátku 80. let dal koupit s 2.0 R4 77 kW. A za příplatek cca 500 DM si mohl zákazník koupit výkonově slabší, ale víceválcovou a prestižnější 2.0 V6 66 kW.
Avatar - Jenik3
Jenik3
500 Marek to nebylo málo v 80 letech.
Dvoulitr na šesti válcích? Nebyl do 2.4 nebo větší motor?
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jo, tak to holt tehdy bylo a nebylo to nic neobvyklého. I BMW to takhlě mělo. A Ferrari mělo i 2.0 V8. V dnešní unifikované době, kdy všichni nabízí stejné objemy o stejném počtu válců, už to nezažijeme.
Avatar - Barrichello
Barrichello
já mam 3,2 V8 v Jagu, dělaly se i V8 s nízkým objemem válců
Avatar - Tycoon
Tycoon
Další příklad toho, že tehdy ty z dnešního pohledu menší objemy víceválcových motorů bývaly v Evropě běžné.
Avatar - Barrichello
Barrichello
:yes: :yes: :yes: Přesně tak

A U Roveru zas měli 2,0 V6
vencelín
Nekdo ma rad holky jiny vdolky, tedy nekdo ma rad displeje jiny valce. Bohuzel dnes jsou spise na vyber ty displeje. To mi tak napada, ze by se mohlo zavest misto V6, V8 ci V12 oznaceni D6, D8, D12 dle poctu displeju ci jejich uhlopricce.
Avatar - speedfred
speedfred
Áno, máš pravdu ale tie motory boli 20-30 rokov späť. Vývoj ide samozremjme dopredu čo je fajn.
VR6 3.2 s krásnym atypickým zvukom som mal a 2.8 v Golfe som občas pojazdil.
Avatar - Dinar
Dinar
probírali v diskusi pod calibrou, ten V6 nebyl v době svého vzniku žádný Ecotec, tohle označení přišlo až s jeho modifikací na novou Euro normu v roce 96.
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Lukáš
No tak když už tady ten Opel tak vyzdvihujete tak by taky stalo napsat za zmínku že dané řadové šestiválce byli zakoupený od BMW... Proto ta odolnost a spolehlivost kterou Opel nezná dodnes ;-) :-)
Avatar - Tycoon
Tycoon
Opel vyráběl svůj R6 OHC od roku 1966. Těžko ho mohl koupit od BMW, to tehdy takový motor ještě nemělo. Dnes už tomu asi málokdo uvěří, ale Opel byl kdysi špičková evropská automobilka.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Stejně tak i Fiat, stejně tak i Peugeot i Citroen a vlastně třeba i Renault. Ach jo.
Avatar - speedfred
speedfred
Oni kupovali R6 od BMW ale myslím tú najmenej podarenú TDS.