Technika
Přihlásit pro přidání komentáře
Dinar
probírali v diskusi pod calibrou, ten V6 nebyl v době svého vzniku žádný Ecotec, tohle označení přišlo až s jeho modifikací na novou Euro normu v roce 96.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Lukáš
No tak když už tady ten Opel tak vyzdvihujete tak by taky stalo napsat za zmínku že dané řadové šestiválce byli zakoupený od BMW... Proto ta odolnost a spolehlivost kterou Opel nezná dodnes ;-) :-)
Opel vyráběl svůj R6 OHC od roku 1966. Těžko ho mohl koupit od BMW, to tehdy takový motor ještě nemělo. Dnes už tomu asi málokdo uvěří, ale Opel byl kdysi špičková evropská automobilka.
Měl sem hned dva takové modely, klasické us midsize sedany Sebring s 2,7 V6 a Stratus s 2,5 V6 mitsubishi.....
Pak začala eéra downsizingu a nejvyšší motorizace byl R4. A tam přesně začal ten úpadek evropského automobilismu. V USA se ty V6 udržely poněkud déle
A ty šestiválce šly koupit i v nižší střední třídě.
Rozhodně nemůžu říct, že by to nejelo
Leč je spousta lidí, které to "6" na kapotě ani jiný zvuk motoru nic neříká.
Tak chápu že když někdo němá k autům vztah a zajímá ho jen aby ho to převezlo z A do B, tak je mu jedno co je tam za motor.
Mě to nikdy jedno nebylo.
Dvoulitr na šesti válcích? Nebyl do 2.4 nebo větší motor?
A U Roveru zas měli 2,0 V6
VR6 3.2 s krásnym atypickým zvukom som mal a 2.8 v Golfe som občas pojazdil.