Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Superb má nový český ceník včetně liftbacku. Začíná pod milionem

Nová Škoda Superb má nový český ceník. Už nabízí základní liftback i praktičtější rodinné kombi ve výbavách Selection a Laurin & Klement a na výběr jsou tři motorizace. Během letoška se objeví i další motory.
Zpět na článek
20. 2. 2024 13:44
20. 2. 2024 14:25
20. 2. 2024 15:31
20. 2. 2024 17:17
20. 2. 2024 17:33
20. 2. 2024 14:38
20. 2. 2024 14:51
20. 2. 2024 17:18
20. 2. 2024 17:26
21. 2. 2024 09:29
20. 2. 2024 14:43
20. 2. 2024 14:43
20. 2. 2024 15:19
20. 2. 2024 15:55
21. 2. 2024 07:59
20. 2. 2024 15:22
20. 2. 2024 16:31
20. 2. 2024 16:54
20. 2. 2024 17:21
21. 2. 2024 09:06
20. 2. 2024 14:13
20. 2. 2024 16:27
20. 2. 2024 14:25
20. 2. 2024 14:32
20. 2. 2024 14:40
20. 2. 2024 14:52
20. 2. 2024 15:42
20. 2. 2024 15:14
20. 2. 2024 14:39
20. 2. 2024 15:15
20. 2. 2024 15:46
20. 2. 2024 16:36
20. 2. 2024 14:32
20. 2. 2024 14:42
20. 2. 2024 15:58
20. 2. 2024 16:20
20. 2. 2024 17:23
20. 2. 2024 22:35
21. 2. 2024 08:04
21. 2. 2024 09:27
28. 2. 2024 11:24
20. 2. 2024 13:44
Ceník
Nezačínala minulá generace na 499 tisících? Ale je pravda, že to už je drahně let.

I Touaregy s 3.0 TDI byly tenkrát za 990...
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Honza Mička
20. 2. 2024 14:03
Re: Ceník
Za 599.900 ,- za 1.4 TSI/110 kW s manuálem - březen 2015 ;-\
Za 540 byla dvojka po faceliftu s 92kW jedna čtyřkou, květen 2013

Jooo, Touareg Nomad... https://www.auto.cz/…999-900-kc-66259 :-!
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2024 14:15
Re: Ceník
Zlaté časy vlády Petra Nečase. :D
Avatar - Horký Rom
20. 2. 2024 14:25
moc líbí
Vážený pane redaktore Mičko,

Prosím o úplné zrušení palcování příspěvku, jde o zastaralé, neefektivní a neobjektivní hodnocení kvality příspěvku návštěvníků fora ACZ.

Děkuji za pochopení a přeji krásný den,
HR
Avatar - apoho
20. 2. 2024 15:31
Re: moc líbí
teplej invalidní cigoš zase dostal svůj pravidelný záchvat s palcováním :-[] :-[] :-[]
20. 2. 2024 15:53
Re: moc líbí
Koľko tu ešte budeš fňukať a vyťahovať čo kto povedal? Už to vzdaj.
20. 2. 2024 17:17
Re: moc líbí
Horký blbe, není ti divné, že s touto úchylnou prosbou tady neustále otravuješ jenom ty? :-[] :no:
Avatar - Horký Rom
20. 2. 2024 17:33
moc líbí
moc, moc, moc líbí :yes:
jsi nahlášen, muItitroIIe :-O
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2024 14:38
Re: Ceník
Pane Mičko, gratuluji Vám k Horkému občanovi, pro kterého je setra jako dcera i matka.
Avatar - Horký Rom
20. 2. 2024 14:51
moc líbí
Je mi líto tvého okolí a všech, kteří musí komunikovat s takovým člověkem jako jseš ty.
20. 2. 2024 17:18
Re: moc líbí
Hlavně by ti mělo být líto zdejších diskutérů, které neustále prudíš svými idiotskými přispěvky. :-)
Avatar - Horký Rom
20. 2. 2024 17:26
moc líbí
Tak směšné, když člověk jako jseš ty, který v životě nedosáhl nic, kromě umění troIIingu na webu, se snaží poukazovat na chyby a nepřesnosti ostatních, diskusní roztleskávači. :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O :-O
21. 2. 2024 09:29
Re: moc líbí
No, na tvojí úroveň směšnosti nemám ani náhodou, to musím uznat! :-[]
Avatar - 3_diamanty
20. 2. 2024 14:43
Re: Ceník
Este v 2017 stalo polo 1,2tsi 12 tisic.... v 2024 stoji polo 1,0tsi 20 000 ... pokrok nezastavime ... dnes aj maly spacestar stoji viac ako brachov este prvy lancer co kupoval v 2011tom... vtedy ho kupoval za 14 tisic... sportback... dnes omrkni skladovky spacestara... ani pod 14 uz nemas... za to nie je problem kupit spacestar aj za viac ako 17 litrov ... nova doba.. len mi nepride ze aj platy sa za poslednych 7 ci 8 rokov zdvihli o polovicu... za to vydavky ludom stupli neskutocne posledne roky
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2024 14:43
Re: Ceník
https://www.auto.cz/…a-vsak-v6-107280
A teď přemýšlej, 1,2 mil, za V6 mrtvolu, která se budila od 5t otáček.
20. 2. 2024 15:19
Re: Ceník
Urcite lepsi nez libovolny ctyrvalec.
Avatar - KANKUNEN
20. 2. 2024 15:55
Re: Ceník
Pokud potřebuješ motor na zvuk, tak ti stačí repráky. 2,8 od BMW bylo 100x lepší.
Avatar - lyon667
21. 2. 2024 07:59
Re: Ceník
Repráky nejsou zvuk motoru.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2024 15:22
Re: Ceník
Za 1,2 mega jde sehnat stále V6, akorát ne od šáde group :-)
A dokonce i předváděčku s 2000 km a V8
https://www.sauto.cz/…harger/202943512
20. 2. 2024 16:31
Re: Ceník
A jako bonus krásný kolotočářský interiér :D
20. 2. 2024 17:21
Re: Ceník
Není to zase tak hrozné, za tu V8 pod kapotou a zadní pohon... :-) :yes:
Avatar - Barrichello
21. 2. 2024 09:06
Re: Ceník
Co je na tom kolotočářského?
20. 2. 2024 14:13
Za mne
je současný Superrb hezčí, toto mi přijde jako nafouklé, splavené Mondeo Mk.5 . A ta tlama se mi už vůbec nelíbí.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2024 14:17
Re: Za mne
Jak Superb, tak Passat trpí, protože vykřesat obě auta z jednoho karosářského základu není jednoduché....
20. 2. 2024 16:27
Re: Za mne
Ano exteriér se nepovedl a současný Superb je podstatně hezčí. Jenže v interiéru je to přesně naopak a jelikož víc času trávím za volantem než běháním kolem auta, asi bych to neřešil a vzal nového, který je s ohledem na cenově totálně přepálenou minulou vysloužilou generaci ještě celkem rozumně naceněn..
20. 2. 2024 14:25
CO2
takze benzin ma mensi emise CO2 nez stejne vykonnej chrocht
muze mi nekdo vysvetlit, proc je emisne lepsi benzin zatizenej o 40% vyssi spotrebni dani nez nafta ???
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2024 14:32
Re: CO2
Protože tu zemědělci, tam Polsko a kdyby EU jednotně zvedla diesedezolátům daň na úroveň benzinu, pošlou Putlerovi zvací dopis :D
20. 2. 2024 14:40
Re: CO2
Je zajímavé, že každého napadne jenom zvedat daně. Co takhle u benzínu snížit daň na úroveň nafty? To by mohli být spokojení všichni ... tedy kromě vlády.
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2024 14:52
Re: CO2
To je samozřejmě taky řešení, ale:
1. státní kasa je více než prázdná
2. je pořád lepší danit benzin (škodlivá spotřeba) než třeba příjem (práce, píle, úspěch)

Navíc daň z nafty je nyní o korunu nižší než byla před 14 lety. Nyní je to 9,95 Kč, v roce 2010 to bylo 10,95 Kč. Když vezmeme v úvahu inflaci za těch 14 let, není teď zdanění nafty ani poloviční, než bylo v roce 2010. A nemyslím, že že v roce 2010 lidi umírali hlady, protože měli rohlíky zdražené o 350 % (klasický dieseldezolátní argument při debatě o zdanění nafty).
20. 2. 2024 15:42
Re: CO2
1) Teoreticky ono. Ale v praxi by byla kasa prázdná, i kdyby se na daních vybralo dvakrát více. Politici a úředníci by to vždycky za něco utratili.
2) Ano.
Avatar - Barrichello
20. 2. 2024 15:14
Re: CO2
Ta výměna přášků se zdá se stále nepovedla :-) :-) :-)
20. 2. 2024 14:39
Re: CO2
Ten benzín je ve verzi švindl-hybrid, který snižuje emise v měřicím cyklu, zatímco diesel tuto účelovou fičuru nemá. V reálu budou ty emise CO2 plus minus stejné. Ale ano, ta otázka je správně.
20. 2. 2024 15:15
Re: CO2
Já bych si spíš vsadil na nižší emise benzínu ve většině situací kromě dálnice 130+. Mám porovnání 1,4tsi a 2.0tdi. Čekal jsem, že diesel bude mít nižší spotřebu.
20. 2. 2024 15:46
Re: CO2
U staršího 1.4 TSI bez GPF a 2.0 TDI bez SCR asi jo. Ale tady u těch nových si to nemyslm, 1.5 TSI je udušený GPF, zatímco 2.0 TDI může volněji dýchat díky dvojitému SCR. Za pár let uvidíme na spritomonitoru, jaké s tím mají lidi spotřeby.
20. 2. 2024 16:36
Re: CO2
Na spritmonitoru má u oktávky (od 2021, automat) nejvíc lidí u benzínu 6,3 a u nafty 5,4. Na gramy/km vychází benzín 145,1 a nafta 144,7. Takže máš asi pravdu :D :D :D
20. 2. 2024 14:32
rozmery
Rozměry d x š x v [mm] 2090 x 4912 x 1481
:D :D :D
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Seeloewe
20. 2. 2024 14:42
Re: rozmery
Pan Volšický je holt uznávaný odborník ... 😉
Avatar - apoho
20. 2. 2024 15:58
Re: rozmery
já mám pocit, že pan Volšický ani neexistuje a redakce vydává pod tímto pseudonymem články.
Přece není v silách jednoho člověka vyrobit denně několik článků, i kdyby to byly jenom překlady zahraničních článků :-O
20. 2. 2024 15:04
Re: rozmery
to se mě teda povedlo :-( , omlouvám se za chybu, opraveno
Avatar - Barry Lyndon
20. 2. 2024 15:54
Re: rozmery
Ještě doladit ten třetí pád a už to bude všechno richtig :D :yes: .
20. 2. 2024 17:23
Re: rozmery
A taky ještě udávat šířku bez zrcátek, prosím. :-)
20. 2. 2024 22:35
Re: rozmery
vpohode, stavaj se mi mnohem horsi veci nez prehozeni dvou cisel
ale ta predstava 5 metru sirokyho supa pobavila :-)
Avatar - lyon667
21. 2. 2024 08:04
Re: rozmery
No co, stejně všichni chtějí sedět vpředu. :-!
21. 2. 2024 09:27
Re: rozmery
tvl, tys tomu nasadil korunu
takhle sem se dlouho nenasmal
:D :D :D
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 09:31
Re: rozmery
ještě opravit to moje.auto.cz , nefunguje přihlášení ani editace
20. 2. 2024 17:59
2.0 TSI 200kw?
A varianta 2.0.TSI 200kw 4x4x nebude? :-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
21. 2. 2024 11:21
Re: 2.0 TSI 200kw?
Bude, teda 195 kW
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2024 18:47
Na dnešní dobu dobré
Na dnešní dobu stále rozumná nabídka. +200 mezi základem a LaK je docela malé rozpětí, v zásadě tlačí zákazníky do TOP vybav.

Základ s 1.5 TSI rozhodně lákavě nevypadá... Ale stačit bude. Spíš za mě do tohoto patří rozhodně 2.0 TSI nebo 2.0 TDI v silnější verzi.
Rozbalit vlákno
45
20. 2. 2024 20:13
Re: Na dnešní dobu dobré
Já úplně nechápu tu nutnost v tomhle autě mít 140kw+. Jakože jo dobrý, kdo je zvyklej tak nechce línější, ale pokud je to auto pro rodinu a jezdí se +-10km nad limit, tak 110kw v benzínu stačí bohatě (ve světé motorů touranovi naměřili přes 125kw a krouťák 280). A takovou kombinaci postoru, pohodlí, spotřeby a ceny, aby jinde pohledal. Já bych zrovna ten benzín volil. Teď mám S3 2022 110kw naftu. Nevím jestli ten benzín pojede hůř myslím že ne, měl jsem touran 1.4tsi. Ani jedno mi nepřišlo nedostatečný. Ani mi teda superb nepřijde nijak zábavnej. Prostě pohodlnej koráb. Když jsem měl O3 132kw, tak bylo fajn neřešit jak se napojím, zařadím, ale ve výsledku jsem jen jezdil jak magor. A to je pro rodinu (i obecně) naprd.
Avatar - rohYpnol
20. 2. 2024 21:26
Re: Na dnešní dobu dobré
110 kW v benzínu pojede hůř jak v dieselu. Tak to prostě je. Nm neokecáš a i když u turbo benzínu už rozdíl není tak velký, tak stále je.
Někdo sice může namítnout vyšší rozsah využitelných otáček benzínu, ale v dnešní kombinaci plochých křivek a 6st. převodovek přinejmenším tohle za mě opravdu nehraje roli.

Ano, neříkám že 110 kW nebude dostatečných. Jenže já od auta téhle třídy a velikosti prostě očekávám jistou míru nenucenosti, přirozenosti, a aspoň nějakou drobnou výkonovou rezervu.

A ne že když to naložím tak to budu muset žďímat aby to trochu jelo. Ano, provoz, kolony, radary, rychlostní omezení a já nevím co způsobuje, že začíná být opravdu dost jedno, co vlastně je pod kapotou.

Ale jak říkám za mě očekávám jistou míru nenucenosti. Od střední třídy a auta 1,0M+ rozhodně.
21. 2. 2024 07:16
Re: Na dnešní dobu dobré
110 kW v benzine jazdi preukazatelne rychlejsie ako 110 kW v nafte, tak to proste je. data su dostupne
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 08:29
Re: Na dnešní dobu dobré
Vmax je jen o zpřevodování. Naopak to svědčí v neprospěch benzínu, který se bude trápit těžším převodem.
21. 2. 2024 09:44
Re: Na dnešní dobu dobré
nebavime sa o Vmax, bavime sa o dynamike
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 10:00
Re: Na dnešní dobu dobré
Pak nemáš pravdu.
Díval jsem se raději na čísla a např. 80-120 dává o 4s lépe 2.0 TDI při stejném převodovém stupni. Lepší má i 0-100, lepší má i 0-160.
2.0 TDI vychází výrazně lépe.
Čísla jsou samozřejmě pro Sup3.
21. 2. 2024 10:14
Re: Na dnešní dobu dobré
Naco by si to meral na rovnakom prevodovom stupni? Na to tam mas predsa tu prevodovku, aby si si podradil. Tam potom s TDI nemas absolutne ziadnu sancu, hlavne kvoli rozsahu vyuzitelnych otacok a krivke vykonu. 0-100 ma lepsie? mozem poprosit o data z ktorych si cerpal? dik
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 10:38
Re: Na dnešní dobu dobré
TDI je lepší v pružné i absolutní dynamice.

Stejně jako můžeš podřadit u TSI, můžeš podřadit i u TDI. Proto když chci srovnávat, tak asi my smysl srovnávat srovnatelné. Tj. stejné převodové stupně.
21. 2. 2024 11:09
Re: Na dnešní dobu dobré
Dobre, a kde su teda tie vyrazne lepsie udaje? Lebo z toho co si poslal to vychadza presne ako pisem ja.
21. 2. 2024 12:55
Re: Na dnešní dobu dobré
souhlas - to je samozrejme uplna kravina merit to na stejnym rychlostnim stupni jak tady nekdo placa
tady
https://www.automobile-catalog.com/…tsi_act_150.html#…
a tady
https://www.automobile-catalog.com/auta_perf1.php#…

sup 110kW/6man/rok2019 benzin vs chrocht
benzin na dvojku udela 105, chrocht jen 76
benzin na trojku udela 164, chrocht jen 119
benzin na ctyrku udela 217, chrocht jen 172
benzin na petku teoreticky 260, chrocht jen 221
takze dynamiku jde porovnavat jen kdyz ma benzin zarazen o 1 rychlostni stupen nizsi nez chrocht, jinak to je kravina
to jen hlupaci, demagogve nebo ti co neumej ridit to porovnavaj na stejnej rychlostni stupoen
21. 2. 2024 12:57
Re: Na dnešní dobu dobré
presne. dik za data
21. 2. 2024 17:39
Re: Re: Na dnešní dobu dobré
Tak mam doma od vw 150 koni v nafte aj benzine a ako pises, ked v benzine radis, nafta nema sancu.
21. 2. 2024 10:35
Re: Na dnešní dobu dobré
Mě by taky zajímaly ty zdroje, nechci se hádat ale zajímá mě to. Já našel jen https://zeperfs.com/…el5946-5908.htm, kde jsou starší motory. Novější motory pak tady ale u oktávky https://www.youtube.com/watch?…
21. 2. 2024 11:00
Re: Na dnešní dobu dobré
To jsi mě ale vůbec nepřesvědčil. To první jsou jen odhady (píšou simulation) a diesel není EVO.
Toto má asi stejnou vypovídací hodnotu: https://fastestlaps.com/…ons/g2ioklgpr2kh
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 11:25
Re: Na dnešní dobu dobré
To co uvádíš ty je Octavia vs. Superb. Tj. to asi není obdobná vypovídací hodnota.
Mimochodem, uvedl jsem co je dostupné. Jestli máš lepší zdroj na Superb IV 2.0 Tdi Evo vs. 1.5 TSI tak sem klidně dej odkaz :-!
21. 2. 2024 11:28
Re: Na dnešní dobu dobré
je tam obrázek octavie ale napsáno superb
Avatar - Allo
21. 2. 2024 10:36
Re: Na dnešní dobu dobré
Nelži, benzín vyhrává na plné čáře ve zrychlení, pružném zrychlení a i při zatížení je stále rychlejší.
Nm dělají u nafty to, že se moc nemění spotřeba při zatížení, zatímco u benzínu to letí strměji nahoru, ale zas taková hruza to není.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 10:42
Re: Na dnešní dobu dobré
Ničemu nerozumíš. Tady máme 110 kW v benzínu vs. 110 kW v naftě. Nafta jede prostě jednoznačně líp. Je to vidět jednoznačně i v číslech.
21. 2. 2024 11:02
Re: Na dnešní dobu dobré
Já doufám, že to nějakej tester poměří ve všech situacích, protože kolem toho jsou předsudky
21. 2. 2024 11:10
Re: Na dnešní dobu dobré
V cislach, ktore si zdielal to vidno nie je. Sorry ale snazis sa obhajit nieco, co si si vymyslel.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 11:26
Re: Na dnešní dobu dobré
Tak se na ty čísla podívej. 80-120 např. 2.0 TD I je lepší o cca 4s. Což je opravdu značný rozdíl.
21. 2. 2024 12:07
Re: Na dnešní dobu dobré
To je predsa blbost, nikto normalny nebude dusit ten benzin na 4. stupen, ked na 3. to bude mat o galaxiu lepsie zrychlenie. Pre TDi to ale neplati, tam sa podradenim len dostanes do vyssich otacok kde to lepsiu dynamiku proste nema. Vymyslas si uplne nerealne scenare len aby si obhajil ten svoj vymysel.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 12:13
Re: Na dnešní dobu dobré
Jistě. Já si vymýšlím proto to potvrzuji čísla.... bingo.
21. 2. 2024 12:24
Re: Na dnešní dobu dobré
Tie cisla nezodpovedaju realite. Je to tebou nalinkovany scenar, vymysleny tak aby odpovedal tvojej poziadavke na lepsiu dynamiku TDI :) nic v zlom, ja to takto vidim
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 12:32
Re: Na dnešní dobu dobré
Jasně. Napsal jsem si celé ty stránky že...

Čísla sedí. Projdi si to. Máš tam i 1.5 tsi act co byl od 2018 https://www.automobile-catalog.com/…tsi_act_150.html#…

Je to jak říkám. 2.0 tdi vychází lépe i v číslech :-!
21. 2. 2024 13:03
Re: Na dnešní dobu dobré
:D preboha ale ved sa odvolavas na nerevantne data. Uz nerozumiem ako inak ti to napisat. Asi tato diskusia nema zmysel
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 13:14
Re: Na dnešní dobu dobré
Na YT máš zrychlení 2.0 tdi vs. 1.5 tsi v Octavii. Rozdíl je 7DSG X 6MT. Do 140 lepší TDI. Celkově srovnatelná dynamika.
21. 2. 2024 13:21
Re: Na dnešní dobu dobré
Tak zase sme na tom istom, DSG vs manual. Mas tam aj video Golfu 7, manual vs manual, 1.4 tsi vs 2.0 TDI a vyhral to samozrejme benzin aj s pomerne nizkou trakciou na zaciatku (stiahol by este par desatin). Ale pre teba je relevatne to porovnanie DSG vs manual? To vazne?
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 13:34
Re: Na dnešní dobu dobré
Znovu - já něco dám co je dostupné a ty jen zpochybňuješ.
Dej sem srovnání Superbu IV 2.0 TDI vs. 1.5 TSI v DSG :-!
21. 2. 2024 13:45
Re: Na dnešní dobu dobré
Ano spochybnujem, pretoze miesas jablka s hruskami. To ze je to dostupne este neznamena, ze je to relevantne. Dal som ti relevatny priklad, ktory si strategicky odignoroval :)
21. 2. 2024 12:35
Re: Na dnešní dobu dobré
chrocht ma vetsi turbokopance a dela vetsi ramus nez benzin, takze pocitove je rychlejhsi chrocht, i kdyz ve skutecnosti benzin
je to podobny jako kdyz presedlas z oktavky do A6, v A6 mas taky pocti ze jedes pomalejc nez v ty oktavce
Avatar - Mokrous
21. 2. 2024 13:34
Re: Na dnešní dobu dobré
Hele nic ve zlým, ale tohle je diskuze trošku mimo. A žádný 4 s rozdílu v těch tabulkách nejsou. Max. desetinky.
150 koní je 150 koní a pak už zbývá jen poměr kg/kůň.
Moderní turbomotory mají v běžných otáčkách podobné charakteristiky a menší Nm benzínu srovnávájí převodové poměry a na přední kola se dostane těch Nm víc. Ale hlavně, dneska už je to samej automat. Tím spíš u Superbu, kde manuál už nedostaneš a tak to stejně zařídí ta převodovka.
Takže se tu rveš za něco, co je dnes už úplně mimo.
Jó, před 25 lety, když si jel 1.6 atmo a spolu s tím 1.9 TDI, tak to byl sakra rozdíl. Ale dneska? Sranda.
Kdyby to byly vše jen manuály, no tak by se daly lovit přesný čísla otáček a převodových poměrů a hádat se o desetinky. Ale tohle nemá smysl.
Sám mám Passat TDI EVO a jede to hezky, ale měl jsem nějaká ta TSI a příště si asi zase vezmu TSI. Každej má něco trošku do plusu a trošku do mínusu.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 18:28
Re: Na dnešní dobu dobré
Nemyslím si že rozdíl v převodovkách a převodovém poměru bude tak zásadní, aby smazal rozdíl v Nm.

Navíc pokud se bavíme o reálně dynamice, tak rozdíl bude rovina vs. kopec, prázdný vs. naložený. Proto říkám, že jestliže oba jsou 110 kW, tak reálně TDI díky výrazně více Nm nabízí lepší dynamiku. A za tím si stojím.
Avatar - Mokrous
21. 2. 2024 19:10
Re: Na dnešní dobu dobré
Možná máš z části pravdu, ale opět jen s manuálem, který už ale nebude.
S DSG budeš mít prostě 150 koní a do kopce to pojede stejně, když na to šlápneš.
Možná na půl plynu v takových těch příjemných cestovních otáčkách okolo 2 tisíc pojede nafta pocitově líp, ale to se těžko naměří a tak se to těžko prokazuje a zůstane to u osobních pocitů.
To bys zase musel definovat otáčky, kde se drží převodovka a přesně spočítat Nm na kolech a ne na klice a pak by se to snad dalo obhájit. Nemám teď ale kapacitu na to to dohledávat a počítat, takže to nechám jak to je.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 19:15
Re: Na dnešní dobu dobré
Za mě jsem vlastně opět zaskočený tím, kolik zajímavých a neuchopených novinářských témat tu je k dispozici.

Byl by to krásný duel 110 kW v 2.0 TDI a v 1.5 TSI - co je lepší. Proměřit dynamiku a pružnost a spotřeby. Krásné téma.

Místo toho tady čteme jak by mohla vypadat Octavia domíchávač... ;-\ :no:

Jinak souhlasím s tím, že DSG mění do jisté míry pravidla hry a 1.5 TSI a motory generace Evo nebude to stejné jako před 4-mi lety...
Avatar - Mokrous
21. 2. 2024 19:26
Re: Na dnešní dobu dobré
To bychom chtěli moc. Místo toho máš fantazie od Kolesy a hromady chybných dat v každém článku + změť fotek bez ladu a skladu a hlavně hodně displayů a asistentů a subjektivních pocitů z nich.

Že by někdo vzal auta na zvedák, ukázal podvozky, zvážil je na váze, změřil parametry (akceleraci, pružnost, hluk, brzdné dráhy,...), přidal testovací okruh (vždy stejný), změřil spotřeby po dotankování, udělal zmíněné srovnáváky, pořádně změřil kufry atd, atd... No toho se tu moc často nedočkáš.

To musíš na slovenský YT. Tam to všechno dostaneš a mnohem dřív než tady. Bohužel.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 20:37
Re: Na dnešní dobu dobré
Ano. Zrovna jsem se dodával na Hrubise a kombík od Nia.... ;-)
Avatar - Mokrous
21. 2. 2024 21:56
Re: Na dnešní dobu dobré
Ten ale není ze Slovenska :D

A raduje se z předraženýho EV s cenami "již od" (bez baterie) a řeší pořád brutální výkon a do komentářů píše, že dnes prakticky všechna EV dají 5 hodin v kuse a pak 30 min. na nabíječce a hned zase můžou jet dál. Což je vtipný, protože na dálnici je po 1 a půl hodině v režimu 80-10% vymalováno... Když se budeš krotit, tak dáš možná hodiny 2. A pak musíš stát půl hodiny u hyperchargeru. 50kW stojan ti stačit nebude.
21. 2. 2024 23:51
Re: Na dnešní dobu dobré
Většího blba než jsi ty, jsem zde na auto.cz nenašel :D bez urážky
Avatar - lyon667
21. 2. 2024 08:12
Re: Na dnešní dobu dobré
1.8 tuny těžké auto bude po plném obsazení se 110 kW líné jak veš.
Avatar - Mokrous
21. 2. 2024 13:37
Re: Na dnešní dobu dobré
Při klidné jízdě v pohodě, ale jak přijde krizovka, nebo kamion v kopci a chceš ho předjet, tak 110kW rychle zvadne. To si furt říkám s mojí 147kW, že ji ani nepotřebuju a pak přijde ta krizovka :-!
21. 2. 2024 14:26
Re: Na dnešní dobu dobré
Samozřejmě, že výkonová rezerva se může hodit to je bez debat (měl jsem jí v OIII a často jsem jezdil zbytečně rychle). Jen jsem zpochybňoval tu skoro obecně přijímanou nedostatečnost 1.5tsi. Jako, že superb může být branej jako velké, pohodlné a pěkně vybavené auto i bez nutnosti mít 140kW+ a stále bude mít oproti jiným modelům co nabídnout. Nikde není pořádné srovnání 1.5tsi s 2.0tdi 110 v superbu, ale když je to 110 tdi nejprodávanější motorizace, tak si myslím, že je ten benzín zbytečně zatracovanej.
Avatar - Mokrous
21. 2. 2024 15:00
Re: Na dnešní dobu dobré
Souhlasím. Taky mne to svádí často jezdit nad limit. Ale s věkem ta potřeba naštěstí klesá. Alespoň u mne. :-! Určitě 110kW stačí na normální jízdu bez toho, aby se auto trápilo a člověk byl brzdou provozu. Stejně se pořád člověk jen za někým plouží a předjíždět není kde a limit střídá další limit.

U toho TSI to je z části předsudek a pocit trapnosti, že přece nebudu mít podělanou patnáctistovku v Superbu. I když objektivně to je srovnatelný.
Za další jde často o firemní vozy s extrémními nájezdy a tam ta nafta občas smysl dává.
A za třetí se bohužel 1.5 páruje se suchým DSG a to i přes výrazná vylepšení stále není na úrovni mokrého a nikdy nebude.

Já pokud půjdu do nového Passatu, tak bych šel už do toho 2.0 TSI 150kW předokolka.
Tam bude vše. Solidní kultura běhu, rozumná spotřeba, dostatečný výkon i mokré DSG.
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 18:24
Re: Na dnešní dobu dobré
Ano to zatřetí je zcela zásadní., nic se suchými spojkami v DSG bych nepořídil. Životnost je marná.
20. 2. 2024 22:04
Jako fakt pod mega
Ntvl, nikdy jsem se o Superby nestaral, ale to fakt ten kurník stál vždycky mega a nebo došlo k nějakýmu extrémnímu zdražení?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 100klasek
28. 2. 2024 11:24
🤦🤢🤮
U aut s plánovanou životností 140t km nehorázné ceny. Navíc nuda, nuda, šeď, šeď. Kvalita podvozků a motorů současné zákazníky nezajímá, důležitý je velký displej, konektivita a funkce auta, co si i neřidič myslí, že z něj udělají řidiče. I kdyby byly cenovky o 0.5M níže, považoval bych se za naprostého zoufalce v tomhle jezdit. Jsou to taková vozítka nahoře rádoby huj a dole FUJ....jako vše od volkswagenu.
Rozbalit vlákno
0