Nová Škoda Superb má nový český ceník. Už nabízí základní liftback i praktičtější rodinné kombi ve výbavách Selection a Laurin & Klement a na výběr jsou tři motorizace. Během letoška se objeví i další motory.
Tak směšné, když člověk jako jseš ty, který v životě nedosáhl nic, kromě umění troIIingu na webu, se snaží poukazovat na chyby a nepřesnosti ostatních, diskusní roztleskávači. :-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O:-O
Este v 2017 stalo polo 1,2tsi 12 tisic.... v 2024 stoji polo 1,0tsi 20 000 ... pokrok nezastavime ... dnes aj maly spacestar stoji viac ako brachov este prvy lancer co kupoval v 2011tom... vtedy ho kupoval za 14 tisic... sportback... dnes omrkni skladovky spacestara... ani pod 14 uz nemas... za to nie je problem kupit spacestar aj za viac ako 17 litrov ... nova doba.. len mi nepride ze aj platy sa za poslednych 7 ci 8 rokov zdvihli o polovicu... za to vydavky ludom stupli neskutocne posledne roky
Ano exteriér se nepovedl a současný Superb je podstatně hezčí. Jenže v interiéru je to přesně naopak a jelikož víc času trávím za volantem než běháním kolem auta, asi bych to neřešil a vzal nového, který je s ohledem na cenově totálně přepálenou minulou vysloužilou generaci ještě celkem rozumně naceněn..
Je zajímavé, že každého napadne jenom zvedat daně. Co takhle u benzínu snížit daň na úroveň nafty? To by mohli být spokojení všichni ... tedy kromě vlády.
To je samozřejmě taky řešení, ale:
1. státní kasa je více než prázdná
2. je pořád lepší danit benzin (škodlivá spotřeba) než třeba příjem (práce, píle, úspěch)
Navíc daň z nafty je nyní o korunu nižší než byla před 14 lety. Nyní je to 9,95 Kč, v roce 2010 to bylo 10,95 Kč. Když vezmeme v úvahu inflaci za těch 14 let, není teď zdanění nafty ani poloviční, než bylo v roce 2010. A nemyslím, že že v roce 2010 lidi umírali hlady, protože měli rohlíky zdražené o 350 % (klasický dieseldezolátní argument při debatě o zdanění nafty).
1) Teoreticky ono. Ale v praxi by byla kasa prázdná, i kdyby se na daních vybralo dvakrát více. Politici a úředníci by to vždycky za něco utratili.
2) Ano.
Ten benzín je ve verzi švindl-hybrid, který snižuje emise v měřicím cyklu, zatímco diesel tuto účelovou fičuru nemá. V reálu budou ty emise CO2 plus minus stejné. Ale ano, ta otázka je správně.
Já bych si spíš vsadil na nižší emise benzínu ve většině situací kromě dálnice 130+. Mám porovnání 1,4tsi a 2.0tdi. Čekal jsem, že diesel bude mít nižší spotřebu.
U staršího 1.4 TSI bez GPF a 2.0 TDI bez SCR asi jo. Ale tady u těch nových si to nemyslm, 1.5 TSI je udušený GPF, zatímco 2.0 TDI může volněji dýchat díky dvojitému SCR. Za pár let uvidíme na spritomonitoru, jaké s tím mají lidi spotřeby.
Na spritmonitoru má u oktávky (od 2021, automat) nejvíc lidí u benzínu 6,3 a u nafty 5,4. Na gramy/km vychází benzín 145,1 a nafta 144,7. Takže máš asi pravdu :D:D:D
já mám pocit, že pan Volšický ani neexistuje a redakce vydává pod tímto pseudonymem články.
Přece není v silách jednoho člověka vyrobit denně několik článků, i kdyby to byly jenom překlady zahraničních článků :-O
Já úplně nechápu tu nutnost v tomhle autě mít 140kw+. Jakože jo dobrý, kdo je zvyklej tak nechce línější, ale pokud je to auto pro rodinu a jezdí se +-10km nad limit, tak 110kw v benzínu stačí bohatě (ve světé motorů touranovi naměřili přes 125kw a krouťák 280). A takovou kombinaci postoru, pohodlí, spotřeby a ceny, aby jinde pohledal. Já bych zrovna ten benzín volil. Teď mám S3 2022 110kw naftu. Nevím jestli ten benzín pojede hůř myslím že ne, měl jsem touran 1.4tsi. Ani jedno mi nepřišlo nedostatečný. Ani mi teda superb nepřijde nijak zábavnej. Prostě pohodlnej koráb. Když jsem měl O3 132kw, tak bylo fajn neřešit jak se napojím, zařadím, ale ve výsledku jsem jen jezdil jak magor. A to je pro rodinu (i obecně) naprd.
110 kW v benzínu pojede hůř jak v dieselu. Tak to prostě je. Nm neokecáš a i když u turbo benzínu už rozdíl není tak velký, tak stále je.
Někdo sice může namítnout vyšší rozsah využitelných otáček benzínu, ale v dnešní kombinaci plochých křivek a 6st. převodovek přinejmenším tohle za mě opravdu nehraje roli.
Ano, neříkám že 110 kW nebude dostatečných. Jenže já od auta téhle třídy a velikosti prostě očekávám jistou míru nenucenosti, přirozenosti, a aspoň nějakou drobnou výkonovou rezervu.
A ne že když to naložím tak to budu muset žďímat aby to trochu jelo. Ano, provoz, kolony, radary, rychlostní omezení a já nevím co způsobuje, že začíná být opravdu dost jedno, co vlastně je pod kapotou.
Ale jak říkám za mě očekávám jistou míru nenucenosti. Od střední třídy a auta 1,0M+ rozhodně.
Pak nemáš pravdu.
Díval jsem se raději na čísla a např. 80-120 dává o 4s lépe 2.0 TDI při stejném převodovém stupni. Lepší má i 0-100, lepší má i 0-160.
2.0 TDI vychází výrazně lépe.
Čísla jsou samozřejmě pro Sup3.
Naco by si to meral na rovnakom prevodovom stupni? Na to tam mas predsa tu prevodovku, aby si si podradil. Tam potom s TDI nemas absolutne ziadnu sancu, hlavne kvoli rozsahu vyuzitelnych otacok a krivke vykonu. 0-100 ma lepsie? mozem poprosit o data z ktorych si cerpal? dik
Stejně jako můžeš podřadit u TSI, můžeš podřadit i u TDI. Proto když chci srovnávat, tak asi my smysl srovnávat srovnatelné. Tj. stejné převodové stupně.
sup 110kW/6man/rok2019 benzin vs chrocht
benzin na dvojku udela 105, chrocht jen 76
benzin na trojku udela 164, chrocht jen 119
benzin na ctyrku udela 217, chrocht jen 172
benzin na petku teoreticky 260, chrocht jen 221
takze dynamiku jde porovnavat jen kdyz ma benzin zarazen o 1 rychlostni stupen nizsi nez chrocht, jinak to je kravina
to jen hlupaci, demagogve nebo ti co neumej ridit to porovnavaj na stejnej rychlostni stupoen
To jsi mě ale vůbec nepřesvědčil. To první jsou jen odhady (píšou simulation) a diesel není EVO.
Toto má asi stejnou vypovídací hodnotu: https://fastestlaps.com/…ons/g2ioklgpr2kh
To co uvádíš ty je Octavia vs. Superb. Tj. to asi není obdobná vypovídací hodnota.
Mimochodem, uvedl jsem co je dostupné. Jestli máš lepší zdroj na Superb IV 2.0 Tdi Evo vs. 1.5 TSI tak sem klidně dej odkaz :-!
Nelži, benzín vyhrává na plné čáře ve zrychlení, pružném zrychlení a i při zatížení je stále rychlejší.
Nm dělají u nafty to, že se moc nemění spotřeba při zatížení, zatímco u benzínu to letí strměji nahoru, ale zas taková hruza to není.
To je predsa blbost, nikto normalny nebude dusit ten benzin na 4. stupen, ked na 3. to bude mat o galaxiu lepsie zrychlenie. Pre TDi to ale neplati, tam sa podradenim len dostanes do vyssich otacok kde to lepsiu dynamiku proste nema. Vymyslas si uplne nerealne scenare len aby si obhajil ten svoj vymysel.
Tie cisla nezodpovedaju realite. Je to tebou nalinkovany scenar, vymysleny tak aby odpovedal tvojej poziadavke na lepsiu dynamiku TDI :) nic v zlom, ja to takto vidim
Tak zase sme na tom istom, DSG vs manual. Mas tam aj video Golfu 7, manual vs manual, 1.4 tsi vs 2.0 TDI a vyhral to samozrejme benzin aj s pomerne nizkou trakciou na zaciatku (stiahol by este par desatin). Ale pre teba je relevatne to porovnanie DSG vs manual? To vazne?
Ano spochybnujem, pretoze miesas jablka s hruskami. To ze je to dostupne este neznamena, ze je to relevantne. Dal som ti relevatny priklad, ktory si strategicky odignoroval :)
chrocht ma vetsi turbokopance a dela vetsi ramus nez benzin, takze pocitove je rychlejhsi chrocht, i kdyz ve skutecnosti benzin
je to podobny jako kdyz presedlas z oktavky do A6, v A6 mas taky pocti ze jedes pomalejc nez v ty oktavce
Hele nic ve zlým, ale tohle je diskuze trošku mimo. A žádný 4 s rozdílu v těch tabulkách nejsou. Max. desetinky.
150 koní je 150 koní a pak už zbývá jen poměr kg/kůň.
Moderní turbomotory mají v běžných otáčkách podobné charakteristiky a menší Nm benzínu srovnávájí převodové poměry a na přední kola se dostane těch Nm víc. Ale hlavně, dneska už je to samej automat. Tím spíš u Superbu, kde manuál už nedostaneš a tak to stejně zařídí ta převodovka.
Takže se tu rveš za něco, co je dnes už úplně mimo.
Jó, před 25 lety, když si jel 1.6 atmo a spolu s tím 1.9 TDI, tak to byl sakra rozdíl. Ale dneska? Sranda.
Kdyby to byly vše jen manuály, no tak by se daly lovit přesný čísla otáček a převodových poměrů a hádat se o desetinky. Ale tohle nemá smysl.
Sám mám Passat TDI EVO a jede to hezky, ale měl jsem nějaká ta TSI a příště si asi zase vezmu TSI. Každej má něco trošku do plusu a trošku do mínusu.
Nemyslím si že rozdíl v převodovkách a převodovém poměru bude tak zásadní, aby smazal rozdíl v Nm.
Navíc pokud se bavíme o reálně dynamice, tak rozdíl bude rovina vs. kopec, prázdný vs. naložený. Proto říkám, že jestliže oba jsou 110 kW, tak reálně TDI díky výrazně více Nm nabízí lepší dynamiku. A za tím si stojím.
Možná máš z části pravdu, ale opět jen s manuálem, který už ale nebude.
S DSG budeš mít prostě 150 koní a do kopce to pojede stejně, když na to šlápneš.
Možná na půl plynu v takových těch příjemných cestovních otáčkách okolo 2 tisíc pojede nafta pocitově líp, ale to se těžko naměří a tak se to těžko prokazuje a zůstane to u osobních pocitů.
To bys zase musel definovat otáčky, kde se drží převodovka a přesně spočítat Nm na kolech a ne na klice a pak by se to snad dalo obhájit. Nemám teď ale kapacitu na to to dohledávat a počítat, takže to nechám jak to je.
To bychom chtěli moc. Místo toho máš fantazie od Kolesy a hromady chybných dat v každém článku + změť fotek bez ladu a skladu a hlavně hodně displayů a asistentů a subjektivních pocitů z nich.
Že by někdo vzal auta na zvedák, ukázal podvozky, zvážil je na váze, změřil parametry (akceleraci, pružnost, hluk, brzdné dráhy,...), přidal testovací okruh (vždy stejný), změřil spotřeby po dotankování, udělal zmíněné srovnáváky, pořádně změřil kufry atd, atd... No toho se tu moc často nedočkáš.
To musíš na slovenský YT. Tam to všechno dostaneš a mnohem dřív než tady. Bohužel.
A raduje se z předraženýho EV s cenami "již od" (bez baterie) a řeší pořád brutální výkon a do komentářů píše, že dnes prakticky všechna EV dají 5 hodin v kuse a pak 30 min. na nabíječce a hned zase můžou jet dál. Což je vtipný, protože na dálnici je po 1 a půl hodině v režimu 80-10% vymalováno... Když se budeš krotit, tak dáš možná hodiny 2. A pak musíš stát půl hodiny u hyperchargeru. 50kW stojan ti stačit nebude.
Při klidné jízdě v pohodě, ale jak přijde krizovka, nebo kamion v kopci a chceš ho předjet, tak 110kW rychle zvadne. To si furt říkám s mojí 147kW, že ji ani nepotřebuju a pak přijde ta krizovka :-!
Samozřejmě, že výkonová rezerva se může hodit to je bez debat (měl jsem jí v OIII a často jsem jezdil zbytečně rychle). Jen jsem zpochybňoval tu skoro obecně přijímanou nedostatečnost 1.5tsi. Jako, že superb může být branej jako velké, pohodlné a pěkně vybavené auto i bez nutnosti mít 140kW+ a stále bude mít oproti jiným modelům co nabídnout. Nikde není pořádné srovnání 1.5tsi s 2.0tdi 110 v superbu, ale když je to 110 tdi nejprodávanější motorizace, tak si myslím, že je ten benzín zbytečně zatracovanej.
Souhlasím. Taky mne to svádí často jezdit nad limit. Ale s věkem ta potřeba naštěstí klesá. Alespoň u mne. :-! Určitě 110kW stačí na normální jízdu bez toho, aby se auto trápilo a člověk byl brzdou provozu. Stejně se pořád člověk jen za někým plouží a předjíždět není kde a limit střídá další limit.
U toho TSI to je z části předsudek a pocit trapnosti, že přece nebudu mít podělanou patnáctistovku v Superbu. I když objektivně to je srovnatelný.
Za další jde často o firemní vozy s extrémními nájezdy a tam ta nafta občas smysl dává.
A za třetí se bohužel 1.5 páruje se suchým DSG a to i přes výrazná vylepšení stále není na úrovni mokrého a nikdy nebude.
Já pokud půjdu do nového Passatu, tak bych šel už do toho 2.0 TSI 150kW předokolka.
Tam bude vše. Solidní kultura běhu, rozumná spotřeba, dostatečný výkon i mokré DSG.
U aut s plánovanou životností 140t km nehorázné ceny. Navíc nuda, nuda, šeď, šeď. Kvalita podvozků a motorů současné zákazníky nezajímá, důležitý je velký displej, konektivita a funkce auta, co si i neřidič myslí, že z něj udělají řidiče. I kdyby byly cenovky o 0.5M níže, považoval bych se za naprostého zoufalce v tomhle jezdit. Jsou to taková vozítka nahoře rádoby huj a dole FUJ....jako vše od volkswagenu.