Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Z levné Dacie Spring je teď pojízdná powerbanka. Má tvář dusteru a dva kufry

35 komentářů

Avatar - speedfred
speedfred
tomu dať Nemeckú cenu vo výpredaji, mínus DPH, zobrať dotáciu 200t Kč a dáva to zmysel. 👍
PowerHouse
Jo, pro rozvážení jídla s dotací 200 000 to jde.

Prostě, u nás ta cena bude orientovaná na firmy, které dostanou dotaci.
DonVito
Ano, bohuzel kvuli nove ceske dotaci cena opet neklesne.
Avantime
Batéria má kapacitu 26,8 kWh, nie 28,6 kWh.
Inak opäť dobrý ťah Dacie. Prísť najprv so sympatickou biedou a postupne (pomerne rýchlo v tomto prípade) ju vylepšovať. Som zvedavý na cenu tej full výbavy s väčším výkonom, s DC nabíjaním aj V2L a novým infotainmentom, predpokladám že okolo 23-tisíc eur, povestnú "cenu od" nechajú základnej verzii, čo je vlastne rovnaká bieda ako keď Spring prišiel do Európy. Takže snahu cením, ale stále by som za tie peniaze šiel do nejakej jazdenej i3 alebo za polovičnú cenu by stačilo aj ešte stále lepšie jazdené elektrické Citigo.
dodo24
Za tie peniaze jednoznačne eC3. Za 23k€ má omnoho väčšiu baterku - 44kWh, aj silnejší motor - 83kW a v neposlednom rade rýchlejšie nabíjanie - 100kW vs 30kW pri Dacii. Takže reálnu cenu Springu vidím niekde okolo 18k€.
ryccardo
Takže dojezd 150 km max :-( Ale tak na ježdění kolem komína, kam jsou EV primárně určeny proč ne. Líbí se mi jak Dacia zapracovala na posílení motoru. Tohle už dává smysl a nebude to lenoch s akcelerací jako plný autobus. S dětma do školy a na kroužky a pak to každý druhý večer píchnout na 230V by to asi fungovalo. Akorát to zazdí cena.
traveldrive
On ani ten súčasný Spring (výkonnejšia verzia) zase nie je taký lenivec, ako by mohli napovedať čísla, teda v meste. Akcelerácia na stovku je pravdaže biedna, ale to pri mestskom autíčku ako je toto až tak nevadí.
ryccardo
Jo souhlas. Spring není auto na dálnici a do města a okolí to na klidný ježdění stačí. Za mě proč ne. Jen by tomu měla odpovídat cena.
traveldrive
To rozhodne. U nás stojí cca 22 tisíc, za mňa aj 15 je ešte veľa.
traveldrive
Uvažujem kedy konečne na ACZ uvidím článok bez chyby. Dodrbať aj tých pár žobráckych riadkov dokážu snáď iba tu.
Spring začína vyzerať celkom zauímavo. Nezaujímavá asi bude cena. Aj 15 tisíc € by za vozík tejto veľkosti bolo až dosť, bez ohľadu na pohon.
PowerHouse
Aby to mohlo konkurovat Citroenu E-C3, tak by to muselo být za 350 000
Avantime
Alebo o triedu väčšie auto.
Avatar - Barrichello
Barrichello
už to nebude zrychlovat jako 40 let stará šáde 105 ale už jako 35 let stará v8 :-):-):-):-)
A ty ceny v německu, po kterých tu měl Hendly/Donviták málem orgáč sou výprodejové, tj této upradované novinky se netýkající :-)
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Bylo zde v článku napsáno něco o amerických či ruských automobilech se spalovacími motory?
Avatar - Barrichello
Barrichello
Kecáš z hladu Hammuno, běž si dát řízek a neopruzuj tady, fejkovej multinicku
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Jasně, fejkový Rolls-Royce :yes:
traveldrive
Nekŕm trolla.
ericn
Tak hlavně se pořád nebavíme o použitelném plnohodnotném autě, ale o městském vozítku za brutálních 576tis kč :no:
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Těch směšných 576tis? Měl jste se lépe učit, abyste nepracoval jako redakční roztIeskávač fóra a po zbytek života zůstal pouhým automobilovým teoretikem.
Avatar - eLzyx
eLzyx
takže už si to koupíš?
ericn
A ty? ;-)
Avatar - eLzyx
eLzyx
já mám Teslu, takže Dacia pro mě není.
Ale Barrichello tajně po nějakém EV dlouhodobě sní, protože se zájmem pročítá všechny články a diskuze o nich. A teď když už to má zrychlení jako stará dobrá americká V8, nemusel by to být až takový kulturní šok.
ericn
Haha jo tak, no nevím, jestli je to jeho šálek kávy... Takovou malou jebku by asi neocenil :-[]
Avatar - Barrichello
Barrichello
Až to budou dávat v Lidlu jako bonus k nákupu :-)
Dneska sem oslavil 50 000 km na Chargeru, 60 000 km s motory HEMI a 80 000 s motory V8 celkově :-)

Takže asi tak. Myslím že tu je pár lidí co nenajeli s V8 dopředu ani tolik, kolik já sem s nima nacouval. :-)
dodo24
Niečo ako ty a elektro. Najel si 5km ale celý tvoj svet sa točí okolo hejtu na elektro ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
to co sem elektrem najel jako řidič a spolujezdec mi celkem stačilo (Tesla S a VW E-golf)
dodo24
Detto u nás všetkých pre V8 a iné americké počiny.
Avatar - Barrichello
Barrichello
V8 do každé rodiny. Jinak ty V8 sem měl US jen dvě, zbytek britové a jedno BMW :-)
Iné poričny sem měl 4 americké V6, jeden japonský ve Statusu a jeden francouzský sazometový v XF :-)
andrijoshka
To ako Renault rieši Daciu má zmysel a vidím v tom potenciál a čísla predaja majú dobré. Tento model posunuli úplne na iný level. Volkswagen naopak prestal úplne robiť ľudové autá, elektromobily ustrelil totálne a na "ľudové autá" absolútne rezignoval. Good job Dacia.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
To nove stepway v tej bezovej safari beige ... velmi sa mi paci... a litrovym tce a v cene okolo 16 litrov mas stale istotu ze aj keby si uz nejaku fabiu za 20 nechcel tak tie zadne dvierka ti dacia stale isti ... som zvedavy hlavne na ceny noveho dustera... vyslovene lacny uz nebude ale stale bude lacnejsi ako konkurencia ... dacia to robi hlavne s rozumom a hlavne pre ludi... zatial co vsetci naokolo uz podvedome nahanaju premiu a spoliehaju uz skor na firmy ( cest vynimkam... MG )
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ze spring mohol byt velmi sikovny ... ale musel by byt vo velkosti fabie a nie ignisu... este aj ten ignis je viditelne vacsi ... skoda... ale vyzera to tak ze novy spring uz rozmerovo narastie a razom to moze byt fakt zaujimave auto ...
Homer J
Přesně tak, Spring je hrozně úzký a tím pádem i nebezpečný. Ramena se dotýkají bočních sloupků, bourat bych v tom nechtěl. Na zadních sedačkách je taky velmi málo místa a pokud by se tam dala dětská sedačka, dítě musí nohy zabořit nohy do opěradla vpředu. Ani dojezd není žádný zázrak. V reálu je to tak 200 km max. Takže za ty prachy radši 2-3 roky jetou Konu electric.
traveldrive
Vyčítať miniautu do mesta že je mini, to myslíš vážne?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zásadní zůstalo - základ. Takže jsme stále v kategorii atrapy vozu pro běžný život.

Průměrný evropan v počtu 4 kusů se do toho dostane leda tak v igelitových pytlích jako oběť masového vraha nařezaný na čtvrtky.

Navíc si tu Evropa hraje na bezpečnost kdy vůz co nemá bambilion eurošizungu připomínající i zítřejší velkou potřebu je nehomologovatelný. A pak nás chce nacpat do tohodle?!?

Ok, za mě supr kára. Do Indie :-!
traveldrive
To je slušná paranoia...