Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZ levné Dacie Spring je teď pojízdná powerbanka. Má tvář dusteru a dva kufry
35 komentářů
Avantime
Batéria má kapacitu 26,8 kWh, nie 28,6 kWh.
Inak opäť dobrý ťah Dacie. Prísť najprv so sympatickou biedou a postupne (pomerne rýchlo v tomto prípade) ju vylepšovať. Som zvedavý na cenu tej full výbavy s väčším výkonom, s DC nabíjaním aj V2L a novým infotainmentom, predpokladám že okolo 23-tisíc eur, povestnú "cenu od" nechajú základnej verzii, čo je vlastne rovnaká bieda ako keď Spring prišiel do Európy. Takže snahu cením, ale stále by som za tie peniaze šiel do nejakej jazdenej i3 alebo za polovičnú cenu by stačilo aj ešte stále lepšie jazdené elektrické Citigo.
Inak opäť dobrý ťah Dacie. Prísť najprv so sympatickou biedou a postupne (pomerne rýchlo v tomto prípade) ju vylepšovať. Som zvedavý na cenu tej full výbavy s väčším výkonom, s DC nabíjaním aj V2L a novým infotainmentom, predpokladám že okolo 23-tisíc eur, povestnú "cenu od" nechajú základnej verzii, čo je vlastne rovnaká bieda ako keď Spring prišiel do Európy. Takže snahu cením, ale stále by som za tie peniaze šiel do nejakej jazdenej i3 alebo za polovičnú cenu by stačilo aj ešte stále lepšie jazdené elektrické Citigo.
Za tie peniaze jednoznačne eC3. Za 23k€ má omnoho väčšiu baterku - 44kWh, aj silnejší motor - 83kW a v neposlednom rade rýchlejšie nabíjanie - 100kW vs 30kW pri Dacii. Takže reálnu cenu Springu vidím niekde okolo 18k€.
Takže dojezd 150 km max :-( Ale tak na ježdění kolem komína, kam jsou EV primárně určeny proč ne. Líbí se mi jak Dacia zapracovala na posílení motoru. Tohle už dává smysl a nebude to lenoch s akcelerací jako plný autobus. S dětma do školy a na kroužky a pak to každý druhý večer píchnout na 230V by to asi fungovalo. Akorát to zazdí cena.
On ani ten súčasný Spring (výkonnejšia verzia) zase nie je taký lenivec, ako by mohli napovedať čísla, teda v meste. Akcelerácia na stovku je pravdaže biedna, ale to pri mestskom autíčku ako je toto až tak nevadí.
Uvažujem kedy konečne na ACZ uvidím článok bez chyby. Dodrbať aj tých pár žobráckych riadkov dokážu snáď iba tu.
Spring začína vyzerať celkom zauímavo. Nezaujímavá asi bude cena. Aj 15 tisíc € by za vozík tejto veľkosti bolo až dosť, bez ohľadu na pohon.
Spring začína vyzerať celkom zauímavo. Nezaujímavá asi bude cena. Aj 15 tisíc € by za vozík tejto veľkosti bolo až dosť, bez ohľadu na pohon.
PowerHouse
Aby to mohlo konkurovat Citroenu E-C3, tak by to muselo být za 350 000
Barrichello
už to nebude zrychlovat jako 40 let stará šáde 105 ale už jako 35 let stará v8 :-):-):-):-)
A ty ceny v německu, po kterých tu měl Hendly/Donviták málem orgáč sou výprodejové, tj této upradované novinky se netýkající :-)
A ty ceny v německu, po kterých tu měl Hendly/Donviták málem orgáč sou výprodejové, tj této upradované novinky se netýkající :-)
Bylo zde v článku napsáno něco o amerických či ruských automobilech se spalovacími motory?
Tak hlavně se pořád nebavíme o použitelném plnohodnotném autě, ale o městském vozítku za brutálních 576tis kč :no:
Těch směšných 576tis? Měl jste se lépe učit, abyste nepracoval jako redakční roztIeskávač fóra a po zbytek života zůstal pouhým automobilovým teoretikem.
takže už si to koupíš?
A ty? ;-)
já mám Teslu, takže Dacia pro mě není.
Ale Barrichello tajně po nějakém EV dlouhodobě sní, protože se zájmem pročítá všechny články a diskuze o nich. A teď když už to má zrychlení jako stará dobrá americká V8, nemusel by to být až takový kulturní šok.
Ale Barrichello tajně po nějakém EV dlouhodobě sní, protože se zájmem pročítá všechny články a diskuze o nich. A teď když už to má zrychlení jako stará dobrá americká V8, nemusel by to být až takový kulturní šok.
Haha jo tak, no nevím, jestli je to jeho šálek kávy... Takovou malou jebku by asi neocenil :-[]
Až to budou dávat v Lidlu jako bonus k nákupu :-)
Dneska sem oslavil 50 000 km na Chargeru, 60 000 km s motory HEMI a 80 000 s motory V8 celkově :-)
Takže asi tak. Myslím že tu je pár lidí co nenajeli s V8 dopředu ani tolik, kolik já sem s nima nacouval. :-)
Dneska sem oslavil 50 000 km na Chargeru, 60 000 km s motory HEMI a 80 000 s motory V8 celkově :-)
Takže asi tak. Myslím že tu je pár lidí co nenajeli s V8 dopředu ani tolik, kolik já sem s nima nacouval. :-)
Niečo ako ty a elektro. Najel si 5km ale celý tvoj svet sa točí okolo hejtu na elektro ;-)
to co sem elektrem najel jako řidič a spolujezdec mi celkem stačilo (Tesla S a VW E-golf)
andrijoshka
To ako Renault rieši Daciu má zmysel a vidím v tom potenciál a čísla predaja majú dobré. Tento model posunuli úplne na iný level. Volkswagen naopak prestal úplne robiť ľudové autá, elektromobily ustrelil totálne a na "ľudové autá" absolútne rezignoval. Good job Dacia.
To nove stepway v tej bezovej safari beige ... velmi sa mi paci... a litrovym tce a v cene okolo 16 litrov mas stale istotu ze aj keby si uz nejaku fabiu za 20 nechcel tak tie zadne dvierka ti dacia stale isti ... som zvedavy hlavne na ceny noveho dustera... vyslovene lacny uz nebude ale stale bude lacnejsi ako konkurencia ... dacia to robi hlavne s rozumom a hlavne pre ludi... zatial co vsetci naokolo uz podvedome nahanaju premiu a spoliehaju uz skor na firmy ( cest vynimkam... MG )
3_diamanty
Ze spring mohol byt velmi sikovny ... ale musel by byt vo velkosti fabie a nie ignisu... este aj ten ignis je viditelne vacsi ... skoda... ale vyzera to tak ze novy spring uz rozmerovo narastie a razom to moze byt fakt zaujimave auto ...
Přesně tak, Spring je hrozně úzký a tím pádem i nebezpečný. Ramena se dotýkají bočních sloupků, bourat bych v tom nechtěl. Na zadních sedačkách je taky velmi málo místa a pokud by se tam dala dětská sedačka, dítě musí nohy zabořit nohy do opěradla vpředu. Ani dojezd není žádný zázrak. V reálu je to tak 200 km max. Takže za ty prachy radši 2-3 roky jetou Konu electric.
rohYpnol
Zásadní zůstalo - základ. Takže jsme stále v kategorii atrapy vozu pro běžný život.
Průměrný evropan v počtu 4 kusů se do toho dostane leda tak v igelitových pytlích jako oběť masového vraha nařezaný na čtvrtky.
Navíc si tu Evropa hraje na bezpečnost kdy vůz co nemá bambilion eurošizungu připomínající i zítřejší velkou potřebu je nehomologovatelný. A pak nás chce nacpat do tohodle?!?
Ok, za mě supr kára. Do Indie :-!
Průměrný evropan v počtu 4 kusů se do toho dostane leda tak v igelitových pytlích jako oběť masového vraha nařezaný na čtvrtky.
Navíc si tu Evropa hraje na bezpečnost kdy vůz co nemá bambilion eurošizungu připomínající i zítřejší velkou potřebu je nehomologovatelný. A pak nás chce nacpat do tohodle?!?
Ok, za mě supr kára. Do Indie :-!
Prostě, u nás ta cena bude orientovaná na firmy, které dostanou dotaci.