Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Z levné Dacie Spring je teď pojízdná powerbanka. Má tvář dusteru a dva kufry

Malá elektrická Dacia Spring přijíždí s významnými inovacemi, díky nimž se stává praktičtějším a dospělejším elektromobilem. Největší novinkou jsou dva kufry a technologie V2L pro napájení elektrických zařízení.
Zpět na článek
21. 2. 2024 10:45
21. 2. 2024 10:50
21. 2. 2024 12:53
21. 2. 2024 11:11
21. 2. 2024 12:16
21. 2. 2024 19:14
21. 2. 2024 12:33
21. 2. 2024 12:42
21. 2. 2024 13:38
21. 2. 2024 13:53
21. 2. 2024 15:23
21. 2. 2024 15:35
21. 2. 2024 19:01
22. 2. 2024 07:19
22. 2. 2024 09:37
22. 2. 2024 11:33
22. 2. 2024 14:27
21. 2. 2024 19:29
Avatar - speedfred
21. 2. 2024 10:45
Ešte
tomu dať Nemeckú cenu vo výpredaji, mínus DPH, zobrať dotáciu 200t Kč a dáva to zmysel. 👍
Rozbalit vlákno
2
21. 2. 2024 10:51
Jo, po dotaci 200 000 ...
Jo, pro rozvážení jídla s dotací 200 000 to jde.

Prostě, u nás ta cena bude orientovaná na firmy, které dostanou dotaci.
21. 2. 2024 16:28
Re: Jo, po dotaci 200 000 ...
Ano, bohuzel kvuli nove ceske dotaci cena opet neklesne.
21. 2. 2024 10:50
Opravte si
Batéria má kapacitu 26,8 kWh, nie 28,6 kWh.
Inak opäť dobrý ťah Dacie. Prísť najprv so sympatickou biedou a postupne (pomerne rýchlo v tomto prípade) ju vylepšovať. Som zvedavý na cenu tej full výbavy s väčším výkonom, s DC nabíjaním aj V2L a novým infotainmentom, predpokladám že okolo 23-tisíc eur, povestnú "cenu od" nechajú základnej verzii, čo je vlastne rovnaká bieda ako keď Spring prišiel do Európy. Takže snahu cením, ale stále by som za tie peniaze šiel do nejakej jazdenej i3 alebo za polovičnú cenu by stačilo aj ešte stále lepšie jazdené elektrické Citigo.
Rozbalit vlákno
6
21. 2. 2024 12:53
Re: Opravte si
Za tie peniaze jednoznačne eC3. Za 23k€ má omnoho väčšiu baterku - 44kWh, aj silnejší motor - 83kW a v neposlednom rade rýchlejšie nabíjanie - 100kW vs 30kW pri Dacii. Takže reálnu cenu Springu vidím niekde okolo 18k€.
21. 2. 2024 13:44
Re: Opravte si
Takže dojezd 150 km max :-( Ale tak na ježdění kolem komína, kam jsou EV primárně určeny proč ne. Líbí se mi jak Dacia zapracovala na posílení motoru. Tohle už dává smysl a nebude to lenoch s akcelerací jako plný autobus. S dětma do školy a na kroužky a pak to každý druhý večer píchnout na 230V by to asi fungovalo. Akorát to zazdí cena.
21. 2. 2024 22:12
Re: Opravte si
On ani ten súčasný Spring (výkonnejšia verzia) zase nie je taký lenivec, ako by mohli napovedať čísla, teda v meste. Akcelerácia na stovku je pravdaže biedna, ale to pri mestskom autíčku ako je toto až tak nevadí.
22. 2. 2024 08:08
Re: Opravte si
Jo souhlas. Spring není auto na dálnici a do města a okolí to na klidný ježdění stačí. Za mě proč ne. Jen by tomu měla odpovídat cena.
22. 2. 2024 08:48
Re: Opravte si
To rozhodne. U nás stojí cca 22 tisíc, za mňa aj 15 je ešte veľa.
21. 2. 2024 22:21
Re: Opravte si
Uvažujem kedy konečne na ACZ uvidím článok bez chyby. Dodrbať aj tých pár žobráckych riadkov dokážu snáď iba tu.
Spring začína vyzerať celkom zauímavo. Nezaujímavá asi bude cena. Aj 15 tisíc € by za vozík tejto veľkosti bolo až dosť, bez ohľadu na pohon.
21. 2. 2024 10:54
Porovnejte s Citroenem E C3
Aby to mohlo konkurovat Citroenu E-C3, tak by to muselo být za 350 000
Rozbalit vlákno
1
21. 2. 2024 11:30
Re: Porovnejte s Citroenem E C3
Alebo o triedu väčšie auto.
Avatar - Barrichello
21. 2. 2024 11:11
Pokrok
už to nebude zrychlovat jako 40 let stará šáde 105 ale už jako 35 let stará v8 :-) :-) :-) :-)
A ty ceny v německu, po kterých tu měl Hendly/Donviták málem orgáč sou výprodejové, tj této upradované novinky se netýkající :-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Horký Rom
21. 2. 2024 12:16
moc líbí
Bylo zde v článku napsáno něco o amerických či ruských automobilech se spalovacími motory?
Avatar - Barrichello
21. 2. 2024 18:57
Re: moc líbí
Kecáš z hladu Hammuno, běž si dát řízek a neopruzuj tady, fejkovej multinicku
Avatar - Horký Rom
21. 2. 2024 19:14
moc líbí
Jasně, fejkový Rolls-Royce :yes:
21. 2. 2024 12:33
Re: Pokrok
Tak hlavně se pořád nebavíme o použitelném plnohodnotném autě, ale o městském vozítku za brutálních 576tis kč :no:
Avatar - Horký Rom
21. 2. 2024 12:42
moc líbí
Těch směšných 576tis? Měl jste se lépe učit, abyste nepracoval jako redakční roztIeskávač fóra a po zbytek života zůstal pouhým automobilovým teoretikem.
Avatar - eLzyx
21. 2. 2024 13:38
Re: Pokrok
takže už si to koupíš?
Avatar - eLzyx
21. 2. 2024 15:23
Re: Pokrok
já mám Teslu, takže Dacia pro mě není.
Ale Barrichello tajně po nějakém EV dlouhodobě sní, protože se zájmem pročítá všechny články a diskuze o nich. A teď když už to má zrychlení jako stará dobrá americká V8, nemusel by to být až takový kulturní šok.
21. 2. 2024 15:35
Re: Pokrok
Haha jo tak, no nevím, jestli je to jeho šálek kávy... Takovou malou jebku by asi neocenil :-[]
Avatar - Barrichello
21. 2. 2024 19:01
Re: Pokrok
Až to budou dávat v Lidlu jako bonus k nákupu :-)
Dneska sem oslavil 50 000 km na Chargeru, 60 000 km s motory HEMI a 80 000 s motory V8 celkově :-)

Takže asi tak. Myslím že tu je pár lidí co nenajeli s V8 dopředu ani tolik, kolik já sem s nima nacouval. :-)
22. 2. 2024 07:19
Re: Pokrok
Niečo ako ty a elektro. Najel si 5km ale celý tvoj svet sa točí okolo hejtu na elektro ;-)
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 09:37
Re: Pokrok
to co sem elektrem najel jako řidič a spolujezdec mi celkem stačilo (Tesla S a VW E-golf)
22. 2. 2024 11:33
Re: Pokrok
Detto u nás všetkých pre V8 a iné americké počiny.
Avatar - Barrichello
22. 2. 2024 14:27
Re: Pokrok
V8 do každé rodiny. Jinak ty V8 sem měl US jen dvě, zbytek britové a jedno BMW :-)
Iné poričny sem měl 4 americké V6, jeden japonský ve Statusu a jeden francouzský sazometový v XF :-)
21. 2. 2024 12:44
Má to zmysel
To ako Renault rieši Daciu má zmysel a vidím v tom potenciál a čísla predaja majú dobré. Tento model posunuli úplne na iný level. Volkswagen naopak prestal úplne robiť ľudové autá, elektromobily ustrelil totálne a na "ľudové autá" absolútne rezignoval. Good job Dacia.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
21. 2. 2024 14:17
Re: Má to zmysel
To nove stepway v tej bezovej safari beige ... velmi sa mi paci... a litrovym tce a v cene okolo 16 litrov mas stale istotu ze aj keby si uz nejaku fabiu za 20 nechcel tak tie zadne dvierka ti dacia stale isti ... som zvedavy hlavne na ceny noveho dustera... vyslovene lacny uz nebude ale stale bude lacnejsi ako konkurencia ... dacia to robi hlavne s rozumom a hlavne pre ludi... zatial co vsetci naokolo uz podvedome nahanaju premiu a spoliehaju uz skor na firmy ( cest vynimkam... MG )
Avatar - 3_diamanty
21. 2. 2024 13:37
Viaceri sme sa zhodli
Ze spring mohol byt velmi sikovny ... ale musel by byt vo velkosti fabie a nie ignisu... este aj ten ignis je viditelne vacsi ... skoda... ale vyzera to tak ze novy spring uz rozmerovo narastie a razom to moze byt fakt zaujimave auto ...
Rozbalit vlákno
2
21. 2. 2024 19:17
Re: Viaceri sme sa zhodli
Přesně tak, Spring je hrozně úzký a tím pádem i nebezpečný. Ramena se dotýkají bočních sloupků, bourat bych v tom nechtěl. Na zadních sedačkách je taky velmi málo místa a pokud by se tam dala dětská sedačka, dítě musí nohy zabořit nohy do opěradla vpředu. Ani dojezd není žádný zázrak. V reálu je to tak 200 km max. Takže za ty prachy radši 2-3 roky jetou Konu electric.
21. 2. 2024 22:16
Re: Viaceri sme sa zhodli
Vyčítať miniautu do mesta že je mini, to myslíš vážne?
Avatar - rohYpnol
21. 2. 2024 19:29
Zásadní
Zásadní zůstalo - základ. Takže jsme stále v kategorii atrapy vozu pro běžný život.

Průměrný evropan v počtu 4 kusů se do toho dostane leda tak v igelitových pytlích jako oběť masového vraha nařezaný na čtvrtky.

Navíc si tu Evropa hraje na bezpečnost kdy vůz co nemá bambilion eurošizungu připomínající i zítřejší velkou potřebu je nehomologovatelný. A pak nás chce nacpat do tohodle?!?

Ok, za mě supr kára. Do Indie :-!
Rozbalit vlákno
1
21. 2. 2024 22:17
Re: Zásadní
To je slušná paranoia...