Mladoboleslavská automobilka slaví 200 tisíc vyrobených enyaqů. Elektrické portfolio značky letos rozšíří o třídu menší model Elroq, který se má stát nástupcem Škody Karoq.
By mala dvojnasobne cislo.... a mozno aj 2,5 nasobne...
Inak ten chystany novy elroq ako nahrada karoqu ak bude uz len v elektrike... tak to maju zakaznici po chlebe no... uz vidim ako z dizloveho karoqu za 30 litrov presadaju do elroqu v elektrike za 40 litrov ... predaje skody v tomto segmente uz zrejme pojdu dole a opat zas a znova len korejci s cinanmi z toho vytazia ( ani sa pritom moc nenarobia ) a predaje koranda ci HSka nadalej pekne porastu ...
Inak nic proti elroqu... ale preco by mal kvoli nemu uspesny karoq skoncit... akekolvek ev moze ponuku v portfoliu len rozsirit ale ziadne z nich ako take nemoze nahradit spalovak... ach jaj... to su zase tahy ... a o 5 rokov zrusme uz aj kodiaqa a nahradme ho kokodiaqom v elektrike... boh ochranuj skodu... :-(
No ono se o tom moc nemluvi, ale prodeje Enyaqu po ukonceni dotaci spadly tvrde na hubu. Ted jsou jen zlomkem puvodnich prodeju a Elroq na tom bude stejne. Lidi nechteji horsi auto za vic penez.
Podle novinářských recenzí a novinářských testů to je tak vynikající auto, že čtenář těchto prací, ještě posílená podpora prodeje o dotace v EU, musel očekávat nejméně půl miliónovou produkci. Dle recenzí a testů cena vstřícná, kvalita vysoká, design perfektní, jízda nadprůměrná a pouze 200 tis kusů prodáno? :-[]:yes:
u Tesly je obrovským benefitem síť Superchargerů. Ano, ostatní můžou nabíjet kdekoliv, na statisících nabíječek. Ale rozdíl je v tom, že Superchargery mají dostupnost 99,95%. Problémy řeší v rámci týdne, pokud je problém na jejich straně. Nicméně i když je problém na rozvodně, tak vždy fungují aspoň nějaké stojany, nebo sníženou rychlostí.
Ale ostatní? Třeba u nás nabíječka od Lidlu nefunguje minimálně 3 měsíce.
Ale ani Ionity nějak spolehlivostí nevyniká. Zlobí stojany samotné, zlobí platební terminály, občas nejdou servery ...
Rozdíl je i v počtu stojanů. Tesla staví minimálně 8 stojanů (4 a 6 leda u hotelů), v poslední době spíše 16 (i v Ostravě se počítá s 16). Takže když nefunguje jeden, je to menší problém než 1 ze 4 u Ionity. To samé platí s obsazeností.
Škoda stejně jako VW, Stelantis či Renault vsadil na upŕednsotnění nevýroby a dotací nad výrobou a poptávkou zákazníků.
Nadto výroba EV je stavěna na čínslých komponentech... Bravo, Škoda sedla na lopatu a dávno smeřuje do čínské elektrické pece...
Zákazníci jí to vrátí. Už dnes směřují buď k Ssangyongu, nebo rovnou k MG. Budnoucnost evropského zákazníka je u SAIC.
Škoda spláče nad výdělkem stejně jako celé VAG, Stellantis a Renault. Ale kdo chce kam...
Uz coskoro v zeneve pride novy maly hatch MG 3... a dovolim si tvrdit ze uz sucasna coraz drahsia fabia s polom ci ibizou mu uz pekne zehlia cestu k uspechu v eu ... a teda aj k dalsiemu masivnemu rastu znacky MG v eu... kolega ( dlhorocny skodovak ) v praci si pred par mesiacmi uz kupil novy MG ZS s 1,5kou atmo za 17 litrov... v tejto cene od skody je akurat tak fabia mpi s 59kw... za mna spravil vyborny kauf ... aj vzhladom k tomu ze chcel klasicku atmosferu ... pomaly ale isto uz zakaznici skody koncia v korei a cine.... a priznam sa na nove MG 3 som aj ja velmi zvedavy a dopredu nic nevylucujem... ak to bude velke aspon ako fabia a ponukne liter turbo zo ZSka a v cene do 16 litrov tak boh vie.. mozno potom mozem aj tu scalu bozat... na tych 6-7 tisic rocne mi uz za 20 litrov auto fakt netreba ( polo ma stalo 12 ... kde su tie casy boze ) ... aby mi hnilo kdesi pod blokom ... a tak skor ci neskor sa uz aj ja vidim niekde v MG alebo dacii ... uvidime...
proc pod každým clankem o EV je diskuse jak kdyz lide ztrácí smysl pro zakladni logiku?
To opravdu myslíte, ze by Skodovka v dnesni dobe prodala x násobek aut v cene nad 1,2 milionu?
Enyaq se na svoji cenovou hladinu neprodává vubec spatne.
Tu konspirační teorii má Škoda sama což ví každý kromě tebe. Konec Fabie Conbi byl jen z důvodu uvolnění výrobních kapacit pro jiné modely a s přechodem na EV modely do výroby.
Automobilka Škoda Auto přestane vyrábět model Fabia ve variantě Combi. Důvodem jsou přísné emisní limity, kvůli kterým musí vyrábět více elektromobilů. Firma to dnes oznámila v dopise zaměstnancům. „Extrémně přísná emisní norma EU7 nyní ještě dále dramaticky zrychluje transformační proces směrem k elektromobilitě.
Na strane druhej Bosch (Jihlava) mali rozširovať vyrobnú kapacitu na elektromotory ale výrobné linky nebudú podľa plánov ale trochu orezané z dôvodu nenaplnenia výrobnej kapacity. Je to bez záruky ale od ľudí čo to montujú.
Tak výroba v Jihlavě nebude podle původních plánů, protože když už měla jet série, tak se stále vyrábělo zkušebně. Odběratel také nechce čekat neomezeně dlouho. Rozjet novou výrobu není úplně jednoduché.
Ona byla nějaká dotace na nákup Fabie Combi ty ynteligente? Ne, na tebe urážka opravdu napsat nejde a není třeba. Ty se urážíš sám každým svým příspěvkem.
Jako kdyby Skoda dělala misto Enyaq Fabii combi tak by na ni mela dotace?😀
Pro Škodovku jako podnik je to jasny win.
Prodava vic Enyaq za cenu nad milion nez by prodala Fabii combi. To jestli na to nekde byla dotace ji fakt trápit nemusi.
Sny o 4 násobných prodejich atd je fakt jen dukaz zaslepene nenavisti k EV.
Ne. To musíš dělat schválně. Nikdo snad nemůže být tak hloupý !!!!
Ty vůbec nic nechápeš. Víš jaká je logika? Logika je taková, že prodeje Enyaqu jsou díky dotačním politikám takže tvoje porovnání prodejních čísel Fabe a Enyaqu jsou úplně mimo!!! Na Fabii dotace nebyly!!! Ale ty jsi takový ynteligent že to nepochopíš ani když jsem ti to polopatě napsal :-[]
😀
Nejdriv sen o 4 násobných prodejich Fabie combi ktere jsou uplne mimo prodejni realitu a pak tohle?
Škodovce jako firmě podnikající pro zisk muze byt uplne jedno zda prodala Enyaq diky dotaci nebo ne. Je to pro ni zisk a zisk vetsi nez z prodeje malého kombi. Tedy modelu ktery uz nema z duvodu malého zájmu nikdo
Konec Fabie Combi. Škodovka se loučí s oblíbeným modelem kvůli emisním limitům...
Prodloužená verze se na celkovém prodeji modelu podílela 37,5 procenta.
2018/2019 (pred covid) prodeje kolem 60 tis rocne a klesající tendence.
Enyaq loni myslim 80 tis.
Co chces vic resit?
Ze ty chces aby se prodávalo 240 tis fabii combi rocne a nebrala zakazniky scale a kamiqu a chces abych te bral vazne?
Pri tak malých prodejich fabie to proste diky restrikcim na CO2 nevyšlo cenově.
Ono mozna ten muj puvodni prispevek sedi presne na tebe. Jak je v tom EV tak jde rozum stranou a nastoupí emoce….
Myslim si ze pro Skoda je Enyaq super produkt. Jak s tim, ze se drzi vyroba nejmodernější techniky tak i ziskové kdyz se podívám na cenu Enyaq pro postu.
Male combi uz nema nejspis nikdo a nejspis to ma i svuj jasny duvod.
Škoda 2021 800.000 vyrobenych vozů
Škoda 2022 780.000 vyrobených vozů
Škoda 2023 888.000 vyrobených vozů
Takže navzdory brutálnímu propadu v Číně a výpadku Ukrajiny a Ruska zvýšila výrobu o 100 tis. aut. Takže kdyby nevyráběla dotační nesmysl EV ale spalováky co lidi chtějí, tak klidně mohly být čísla ne +100, ale +280 tis. !!!
Mohla😀
Uzasna konspirace o tom jak Skoda mohla vyrabet o statisíce aut vice, ale řekla ne…..
Enyaq rozhodne vyrobu jinych modelu nebrzdí. Teoreticky muze brzdil max vyrobu Octavií.
Mluvíš o prodejích na konci výrobního cyklu, kdy už zákazníci většinou čekali na nástupce. Ale objektivitu a nepřekrucování faktů od takového elektrofašouna samozřejmě nelze čekat... :*):-(:no:
Sečti si laskavě celkové prodeje Fabie Combi III za dobu její výroby a zjistíš, že se rozhodně nejednalo o nepodstatné objemy. A pak si taky uvědom, že zaříznutá Fabia Combi IV by vstupovala na trh, kde by už neměla vůbec žádného přímého konkurenta! :-)
No a co z těch prodejních čísel vyvozuješ? Je to jedna karosářská varianta auta, které Škodovka prodává pouze v regionu Evropy. V roce 2019 navíc Škodovka představila hned dva konkurenty ve vlastní stáji - Scalu a Kamiq - proto jde od roku 2019 vidět pokles. Kolik si myslíš, že by se prodalo Enyaqů v karosářské variantě Coupé, kdyby Škodovka měla dva další podobné modely?
Ano, tím mířím k druhému bodu. Prodeje Enyaqů, které byly opravdu překvapivě vysoké, půjdou výrazně dolů poté, co bude představen menší elektrické SUV. Myslím si, že to prodeje Enyqů ovlivní více než třeba konec přímých dotací v Německu.
Tento týžxeň som skúsil EV9 od Kie a je to vcelku slušné povozenie a za mňa nejako bez výhrad.To auto samozrejme nemusí sedieť a vyhovovať každému takže pre ostatných by tu mohlo byť ICE čo zatial s odretými ušami máme ale vidíme čo sa deje. Jeden model za druhým sa zarezáva čo sa deje asi vďaka priblblým emisným poplatkom a homologovaním každej verzia a čochvíla snáď aj farebného vyhotovenia. Peniaze až na prvom mieste.
Když peníze na prvním místě, proč se neprodávají lidovky se spalovacím ústrojím?
Automobilky hledaly cestu nejmenšího odporu, jak se nepředřít a donutit zákazníky kupovat nechtěné předražené elektrokvaky.
No a dotační schéma se jim taky líbilo, stát vybere daně a potom z zájmu "ekologie" pošle peníze automobilkám ...
Ale po tom je veta, Němci si vyrobili takové dluhy že už dotace na elektrokvaky do hry nevrátí.
Ano, automobilky moho konečně snížit ceny a pokusit se konkurenci čímsi porazit ale evropské automobilky nemají šanci, umí vyrobit jen velmi drahé modely a těmi je již trh saturován ... :-)
Nemají na Číňany a už vůbec nemají na Teslu.
Ale hlavně, proč by si lidi kupovali drahé elektrokvaky když si mohou koupit čínské spalováky za hubičku a Ssangyong?
Ta druhá věta je přesná " Automobilky hledaly cestu nejmenšího odporu, jak se nepředřít " a doplním, jak zvednou ceny a s nimi zisky. Necítí potřebu motorizovat obyvatelstvo, tak jak v minulosti.Ale to platí i pro ICE.
Ano to souhlasím. A také že auta nejsou nějak výrazně dražší než dříve. Ovšem za kvalitu ( ve smyslu dlouhodobé funkčnosti techniky) to jde u ICE prudce dolů (provozu auta se musí člověk sakra podřizovat). U BEV by toto mohlo být lepší, ale pořizovací cena je zatím opravdu vysoká.
Co bude se uvidí. Ted se bavime o reálných prodejich v minulosti a uz i na tom se ukazuje, ze nicky jako Rohypnol a Ares žijí v nejake virtualni realite…
zastanci ICE jsou mentalne v rozpolozeni nasich prapradedu
kdyz jejich synove vyrazili na pole s traktorem a kone nechali zase svym synum na blbnuti
80tis+ lonskejch enyaqu - tolik snad nevyrobili komousi za rok favoritu ani v dobe jejich nejvetsi slavy
Re: zastanci ICE jsou mentalne v rozpolozeni nasich praprade
Strašně mě baví, jak pro násilně zaváděnou elektrodebilitu EU zdrcující fakta zdejší elektrofašisty rozpalují do běla. To jen potvrzuje, že AF dělá svou nesmírně záslužnou práci na jedničku! :-):yes:
Re: zastanci ICE jsou mentalne v rozpolozeni nasich praprade
Pražský děcka něvědí zda nešálí je zrak
Ptaj se táty zda je to ten nový Cybertruck
Ale že je táta náplava tak v mžiku odpoví
Kdepak děti jedná se o traktor pásový
Re: zastanci ICE jsou mentalne v rozpolozeni nasich praprade
Hm, a kolik se jich skutečně prodalo za ceníkovou cenu? Úspěch mají na trzích, kde je prodej podporován, nebo je cpou do podnikových flotil s výraznou slevou. Blbů, kteří za něj vyklopí 1,5 mega, je výrazně málo a ještě ubývají.
Re: zastanci ICE jsou mentalne v rozpolozeni nasich praprade
Můžu odpovědět s nadsázkou:
Favorit bylo poslední auto Škodovky, o který byl mezi lidmi takový zájem, že lidi spali před Mototechnou už od čtvrtka, aby se mohli nechat zapsat do pořadníku. Doufejme, že v roce 2035, kdy má přijít "konečné řešení automobilové otázky", nebude zase polovina národa stát ve frontách na poslední Fabie/Octavie/Superby.
Naopak. Díky EV počet aut (vraků) u nás roste, stáří vozového parku roste. Díky výrobě EV se stane auto nedostupným pro běžné lidi, bohatší vrstva přejde na Čínu evropská automotive půjde do kopru. Tim vzroste nezaměstnanost a chodba.
81.700 za rok 2023 - to je nakonec asi docela slušné číslo. Za 1-9 jsem viděl grafiku a tam byl Kodiaq na 81.200 a Enyaq na 54.400... jasně, Kodiaq pomalu končí... ale stejně mi to přijde spíš jako úspěch Enyaqu. https://cdn.skoda-storyboard.com/…hic_16007850.jpg