Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový základní motor 1.5 TSI pro Octavii: Jak se technicky liší 85 a 110 kW?
127 komentářů
Anonym
Líbí se mi přístup koncernu VW, kdy dochází k určitému upsizingu. Místo 1.6 TDI podladěný 2.0 TDI, místo 1.0 TSI podladěný 1.5 TSI. Vždycky se mi jede lépe s motorem s vyšším objemem, který má přes stejné nominální parametry vždy mnohem lepší reakci v nízkách otáčkách.
Bohužel většina ostatních evropskýchz automobilek má opačný přístup ... vydolovat co nejvyšší výkon z litrového tříhrnku.
Bohužel většina ostatních evropskýchz automobilek má opačný přístup ... vydolovat co nejvyšší výkon z litrového tříhrnku.
Určitě to je lepší přístup
Z druhé strany se pram, jaký smysl má slabší verze z pohledu výroby a ekonomiky.
Nebo jinak, proč mám za jiné dva řádky algoritmu v ŘJ příplácet jako za "silnější motor", když výrobní náklady jsou zcela stejně jako u slabší verze...
Z druhé strany se pram, jaký smysl má slabší verze z pohledu výroby a ekonomiky.
Nebo jinak, proč mám za jiné dva řádky algoritmu v ŘJ příplácet jako za "silnější motor", když výrobní náklady jsou zcela stejně jako u slabší verze...
Výroba a ekonomika jsou věcí automobilky.
Ale příplatek za jiný sofware řidicí jednotky, to je správná otázka. Ale můžeš si ji položit opačně. Proč neušetřit koupí slabší verze, u které mám za nižší cenu stejné "železo" jako u silnější verze.
Ale příplatek za jiný sofware řidicí jednotky, to je správná otázka. Ale můžeš si ji položit opačně. Proč neušetřit koupí slabší verze, u které mám za nižší cenu stejné "železo" jako u silnější verze.
Protože železo je sice stejné, ale výkon nižší, takže to prostě nejede…
85KW není na Octavii nic moc…
Lidé by to samozřejmě rádi načipovali, ale automobilka se tomu aktivně brání, aby mohla prodat ono stejné železo, resp. dva řádky algoritmu za několik desítek tisíc…
85KW není na Octavii nic moc…
Lidé by to samozřejmě rádi načipovali, ale automobilka se tomu aktivně brání, aby mohla prodat ono stejné železo, resp. dva řádky algoritmu za několik desítek tisíc…
Otázkou je, kolik lidí využije nominální výkon motoru. Myslím tím verze s manuální převodovkou. Dle mého názoru tak nadpoloviční většina nikdy nedotočí motor k otáčkám nominálního výkonu. Pro takové lidi je pak vždy důležitější, jak se motor chová v nízkých a středních otáčkách.
Mně třeba 85 kW na rozumně těžké auto stačí.
Mně třeba 85 kW na rozumně těžké auto stačí.
Taky myslím, že klidnějším řidičům to bude stačit bohatě a jak říkáš s manuálem se málokdo vydává k 5 a více tisícům otáček za min.
Šlo v pohodě jezdit se 100, 105, 110 koňmi. Tak to půjde i se 115.
Kdysi jsem měl 1.2TSI 77kW a 175Nm a taky jsme v tom jeli 4 na dovču a šlo to. Sice víc v klidu, ale šlo.
Tady těch 220Nm by zase naznačovalo, že se k tomu může majitel chovat trošku jako prase a mechanika stavěná na víc to v pohodě vydrží a i spotřeba by mohla být solidní i v případě hrubšího zacházení s plynem.
Rozhodně s tím bude o level lepší svezení jak s R3 1.0 200Nm.
Šlo v pohodě jezdit se 100, 105, 110 koňmi. Tak to půjde i se 115.
Kdysi jsem měl 1.2TSI 77kW a 175Nm a taky jsme v tom jeli 4 na dovču a šlo to. Sice víc v klidu, ale šlo.
Tady těch 220Nm by zase naznačovalo, že se k tomu může majitel chovat trošku jako prase a mechanika stavěná na víc to v pohodě vydrží a i spotřeba by mohla být solidní i v případě hrubšího zacházení s plynem.
Rozhodně s tím bude o level lepší svezení jak s R3 1.0 200Nm.
Podle mne byla 1.2tsi nejlepší základní motor. Super spotřeba a dobre to jelo. Škoda ho.
To byl exkluzivní základní motor. Jak starší řetězové 63/77 kW, tak novější řemenové 66/81 kW.
Jestli to nebyla ironie, tak souhlasím. Dodnes je v rodině 77kW a po 11 letech se preventivně udělaly rozvody, ale jinak bez problémů. Tichý a úsporný motůrek na klidnější jízdu.
Úplně top byla verze 81kW. Bez poruch a s výrazně nižší spotřebou ve velké zátěži.
Úplně top byla verze 81kW. Bez poruch a s výrazně nižší spotřebou ve velké zátěži.
To nebyla ironie. Měli jsme v práci jeden z prvních řetězových 1.2 TSI 63 kW a jelo to nečekaně důrazně od nejnižších otáček. A mimo dálnici za stejnou spotřebu jako 1.6 TDI.
Máma chtěla Yetiho diesel čtyřkolku, nakonec jsem ji přemluvil na řemenovou 1.2 TSI 81 kW předokolku. Ideál pro SUV.
Máma chtěla Yetiho diesel čtyřkolku, nakonec jsem ji přemluvil na řemenovou 1.2 TSI 81 kW předokolku. Ideál pro SUV.
No pro ženskou to je ideál. Drtivá většina ženských nešlape na plyn ani z poloviny.
A mimo dálnice byl i ten řetězák úspornej. S Golfem jsme zajeli Chorvatsko za 5,1/100 cestou tam.
Chtěli jsme jednou zkusit jet po staré silnici jako výlet. No byl to masakr, ale dalo se to.
A mimo dálnice byl i ten řetězák úspornej. S Golfem jsme zajeli Chorvatsko za 5,1/100 cestou tam.
Chtěli jsme jednou zkusit jet po staré silnici jako výlet. No byl to masakr, ale dalo se to.
Přesně tak, proč některé dostačující a pokud budou levnější, lidé potom sáhnou. Take jsem měl 1.2. a výkon 77 kW byl ok, dynamika šlapala. Než jsem přešel k Fordu😂😂
To dává smysl. Malokdo potřebuje nejvyšší výkon, který automobilky uvádějí jako jeden z výkonových parametrů motoru.
Zajímavější by bylo zjistit, jaký vykon dosahuje motor při 2000 rpm, tedy při nejčastějších otáčkách. A také při 3000 a 4000 rpm u benzínového motoru.
Odhadem ty hodnoty výkonu budou srovnatelné. Nikoliv nutne identické.
Zajímavější by bylo zjistit, jaký vykon dosahuje motor při 2000 rpm, tedy při nejčastějších otáčkách. A také při 3000 a 4000 rpm u benzínového motoru.
Odhadem ty hodnoty výkonu budou srovnatelné. Nikoliv nutne identické.
Tesi me ze jsem malokdo 😀
Ja vyuzivam plny vykon motoru dost casto.
Ja vyuzivam plny vykon motoru dost casto.
Já třeba 2000 rpm beru jako střední otáčky. Nízké jsou pro mě třeba 1400 rpm, klasicky při 50 km/h na pátý převodový stupeň.
Za mne 1400 při 50 jsou až moc vysoké. Mne se nejčastěji pohybují mezi 0 a 1200 a je to o dost lepší.
Jo, takhle to taky může být. Já jsem zvyklý, že šestku v obci neřadím. Ale šlo by to.
Preji hodne stesti se zakarbonovanym motorem. Podtaceni mu dela vylozene dobre 😁
a jak se zakarbonuje, když jede na nepřímej vstřik a třeba jen pár vteřin a pak se vypne úplně?
S karbonem jsem nikdy neměl problém, to nechce kupovat mrdky, který ho vytváří.
S karbonem jsem nikdy neměl problém, to nechce kupovat mrdky, který ho vytváří.
A jak dlouho takovy auto mas a kolik na nem najedes? Podtaceny motory trpi vsechny i ty neprimovstrikovy.
ty asi vůbec nechápeš jak funguje hybrid co? Otáčky totiž nijak extra neovlivníš. Podívej se a schávlně jestli najdeš nějakej, kterej na to trpí. Zatím mezi rekordmany v nájezdech se pohybujou priusy. Že jim to taky nekarbonuje, když se chovají stejně.
Prius ale nedrzi motor nad volnobehem. Tam ho elektronika necha tocit dostatecne. Nekteri to naopak nazyvaji vysavacem. Chapu ze ta 2.5 se zase tolik tocit nemusi, ale 1400 ot je na benzinovy motor zalostne malo, tak to proste je. A kolik si s nim teda najel si mi nenapsal. Chapu ze do 100 tis zadny motor nevykazuje zadny projevy karbonovani nebo problemum s rozvody vytahanymi podtacenim motoru.
jakýkoliv hybrid od toyoty po městě jezdí převážně na nízké otáčky. dělal to prius, dělal to auris, yaris, corolla atd. Všichni, když jsi jel 50 tak buď mají vypnuto, nebo jedou na takové otáčky. Třeba Auris měl 140tis, nebo když chceš větší, Camry 150tis a vše bez jediné vady. Vše stále jezdí a nemají s tím nikdo problémy.
A představ si, že když je chladněji, tak ten motor točí třeba jen 1000 otáček a pořád nic. To by muselo být už hodně hybridů na internetu, že mají problém s karbonem.
A představ si, že když je chladněji, tak ten motor točí třeba jen 1000 otáček a pořád nic. To by muselo být už hodně hybridů na internetu, že mají problém s karbonem.
V pořádku. Beru a uznávám. Máš pravdu. Podtáčení motoru nevadí a tohle neplatí. 1000 ot/min je pro benzínový motor naprosto v pohodě.
https😐/www.auto.cz/…olnobehem-101931
https😐/www.auto.cz/…olnobehem-101931
Co znamená "nejede"?
Bude stovka za 10s a Vmax přes 200Kmh?
Bude stovka za 10s a Vmax přes 200Kmh?
Obě tyto hodnoty to bude olizovat.
Takže takovej normální příjemnej měkkej motor pro klidný řidiče bez větších turbokopanců.
Takže takovej normální příjemnej měkkej motor pro klidný řidiče bez větších turbokopanců.
Tak je ale moznost to chipnout na 110 kW a usetris 😉
No to právě, že nemáš. Bude to násobně hlídaný a řídící jednotka se má zablokovat při snaze o jakoukoli změnu softwaru. Uvidíme časem co na to hackeři.
Ale prosim te. Toho bych se nebal. Cimbu to zvladne 😉
Nebude to levne plus ztrata záruky a zbaveni se moznosti jet do origo servisu.
Nemyslim si, ze o to bude velky zajem.
Nemyslim si, ze o to bude velky zajem.
Nic takoveho. Autorizovany servis nic nepozna. Vyzkouseno 😉
A na jakem aute?
Nova Oktavka TDI a Fabia 4 1.0 TSI. Kamarad ma nachipovano a na prohlidkach v autorizaku nerekli vubec nic.
Jednou ze zásadních změn na FL Octavii (ale i Scala FL, apod) je kompletní úprava el. architektury kvůli kybernetické bezpečnosti - vyžaduje to nová legislativa. Chipovat Octavii před FL a po FL bude úplně jiná dimenze...
Jak jsem psal, uvidíme. Já bych do toho nešel. A když, tak nejdřív po záruce, nebo u ojetiny. Ale já po záruce auta dávám pryč...
Na to je jednoduchá odpověď - protože to železo bez SW prostě nefunguje.
Proč by to nemohlo jako naprostý základ nabídky někomu stačit???
Pamatuju si doby, kdy v Ovci byl legendární 1.9 TDI a kdo měl 81 kW a 235Nm ten měl tu pilu, co jela jako čert a připadali jsme si v tom jako velcí závodníci.
No a dnes budeš mít 85kW a 220Nm jako to nejslabší z nejslabšího pro pohodáře.
V čem je problém?
Pamatuju si doby, kdy v Ovci byl legendární 1.9 TDI a kdo měl 81 kW a 235Nm ten měl tu pilu, co jela jako čert a připadali jsme si v tom jako velcí závodníci.
No a dnes budeš mít 85kW a 220Nm jako to nejslabší z nejslabšího pro pohodáře.
V čem je problém?
že jsou lidi zmlsaní.... pak maj 300 koní a zapmenou se rozjet na zelenou. Tohle je naprosto dostatečný motor na jakékoliv normální ježdění s přehledem. Na silnici jezdí polovina aut, která má mnohem horší parametry
Zaprvé - problém je mmj. ve váze.
Zadruhé - bavím se o něčem jiném než že 85 kW nestačí.
Zadruhé - bavím se o něčem jiném než že 85 kW nestačí.
O tom, že nemůžeš rozdejchat softwarový rozdíl?
To je ale tvůj problém. Stačí ti méně kW? - Ušetříš. Nestačí? - Zaplať. Nelíbí se ti to? - Jdi jinam.
To je ale tvůj problém. Stačí ti méně kW? - Ušetříš. Nestačí? - Zaplať. Nelíbí se ti to? - Jdi jinam.
Jistě že to je můj problém, resp. problém vnímání zákazníka.
Mě ale zkrátka přijde tento postup poněkud nefér ze strany automobilek.
Nepochybně automobilka má naceněno tak že vydělá i na 85 kW. Takže jaký to má celé smysl? Jen že jednoduše vytáhne za nic další peníze za jiny řádek algoritmu.
Mě ale zkrátka přijde tento postup poněkud nefér ze strany automobilek.
Nepochybně automobilka má naceněno tak že vydělá i na 85 kW. Takže jaký to má celé smysl? Jen že jednoduše vytáhne za nic další peníze za jiny řádek algoritmu.
S tím je třeba se smířit. Zase se něco ušetří na unifikaci a kupec základní verze na tom vydělá, protože dostane odolnější železo a vyšší výkon.
Přesně tak. Já si ještě pamatuju, jak i 1.9 TDI 66 kW se bralo jako "pila".
Na druhou stranu, všechny tehdejší 1.9 TDI měly velmi krátké, "sportovní" zpřevodování, které jim dodávalo pocitově koně navíc. Dnes i ten nejslabší motor má trojku takovou, jakou mělo 1.9 TDI čtyřku.
Na druhou stranu, všechny tehdejší 1.9 TDI měly velmi krátké, "sportovní" zpřevodování, které jim dodávalo pocitově koně navíc. Dnes i ten nejslabší motor má trojku takovou, jakou mělo 1.9 TDI čtyřku.
Přesně tak. Já si ještě pamatuju, jak i 1.9 TDI 66 kW se bralo jako "pila".
Na druhou stranu, všechny tehdejší 1.9 TDI měly velmi krátké, "sportovní" zpřevodování, které jim dodávalo pocitově koně navíc. Dnes i ten nejslabší motor má trojku takovou, jakou mělo 1.9 TDI čtyřku.
Na druhou stranu, všechny tehdejší 1.9 TDI měly velmi krátké, "sportovní" zpřevodování, které jim dodávalo pocitově koně navíc. Dnes i ten nejslabší motor má trojku takovou, jakou mělo 1.9 TDI čtyřku.
No ty staré byly zpřevodované aby Vmax doasáhly při maximu výkonu na nejvyšší kvalt. A byly to jen pětikvalty
Tady bych di dovolil nesouhlasit. 1,5 TSI 96 kW byla tak nešikovně uškrcenálý, že 1,0 81 (85) kW na mě dělal mnohem lepší dojem. Mimochodem, oba motory měly stejný kroutící moment.
1.5 TSI 96 kW jsem bohužel nejel, ale říká se o ní, že je dost líná. Ale mohl jsem srovnat 1.0 TSI 81 kW 200 Nm s 1.4 TSI 92kW 200 Nm a rozdíl v nízkých otáčkách byl obrovský, v neprospěch 1.0 TSI.
Aha, tak takové srovnání jsem zase nezažil já. Ale o 1,4 se v obou verzích povídají úplné legendy, v dobrém 🙂
U té slabší verze dokonce novináři psali, že nejde poznat, že by to byl turbomotor. Proto jsem ho koupil. Sice jsem si pak asi rok zvykal na turboefekt 😁 ... ale u jiných turbomotorů by jsem si na něj nezvykl nikdy.
Otázkou samozřejmě je, jak se ten nový 1.5 TSI 85 kW bude chovat. Překvapilo mě, že má prý 220 Nm. Dřívější podladěné motory mívaly 200 Nm kvůli převodovce MQ200.
Otázkou samozřejmě je, jak se ten nový 1.5 TSI 85 kW bude chovat. Překvapilo mě, že má prý 220 Nm. Dřívější podladěné motory mívaly 200 Nm kvůli převodovce MQ200.
Ideálny budúci vlastník EV? Planulý záťah bez turbodiery... 😁
Manuální převodovka. Nízké TCO. Jedoduchý servis a řešení problémových stavů. Ne, ideální vlastník EV dlouho nebudu.
Tak kromě ty převodovky BEV splňují vše lip nez spalovaky.
Jak u BEV "nastartuješ" auto s vybitou baterkou? U spalováku s manuálem stačí mírný svah, nebo jeden tlačící pomocník 😁
Rovnako nenaštartuješ spaľovák s prázdnou nádržou... Ale nie som zástancom BEV za každú cenu, len som Ťa trošku podpichol. 😉
To ale jaksi u moderních aut není dovoleno už od dob katalyzátoru. A s automatem už vůbec.
S BEV je zábava jiného charakteru... Ale stačí pár kamarádů, speciální techniky, hlubokých znalostí a štěstí a třeba se to povede... 😁 😁 😁
https😐/www.youtube.com/watch?…
S BEV je zábava jiného charakteru... Ale stačí pár kamarádů, speciální techniky, hlubokých znalostí a štěstí a třeba se to povede... 😁 😁 😁
https😐/www.youtube.com/watch?…
Je zajímavé, že jedna koncernová značka to u toho motoru/převodovky v návodu k obsluze zakazuje, druhá to povoluje. Samozřejmě, že to jde a nečekaně jednoušše. Tím, jak dnešní motory mají nízké tření, stačí auto roztlačit na rychlost chůze ... a ani jsem nepoznal, že motor naskočil 😄
Je fakt, že jsem do detailu nerozebíral zda jde o reálné riziko, nebo víc o poplašnou zprávu.
Tam jde asi o riziko toho, že se dostane nespálené palivo do katalyzátoru, ne?
Ale pokud motor naskočí na první dobrou, tak asi o nic nejde. To by to někdo musel tlačit z kopce 2 kilometry a muselo by tam valit palivo proudem. Takže benzín v manuálu, kde jediný problém je vybitá baterka by snad mohl jít bez úhony takhle oživit v nouzi. Ale TDI s DSG bych asi neriskoval.
Tam jde asi o riziko toho, že se dostane nespálené palivo do katalyzátoru, ne?
Ale pokud motor naskočí na první dobrou, tak asi o nic nejde. To by to někdo musel tlačit z kopce 2 kilometry a muselo by tam valit palivo proudem. Takže benzín v manuálu, kde jediný problém je vybitá baterka by snad mohl jít bez úhony takhle oživit v nouzi. Ale TDI s DSG bych asi neriskoval.
Nejak me nenapada jak nastartovat roztlacenim auto s bezklickovym zapalovanim. Jde to nejak?
PS: Jinak u EV kdyz neni 12V uplne zničena neni problem “nastartovat”.
PS: Jinak u EV kdyz neni 12V uplne zničena neni problem “nastartovat”.
Jenže 96 přeci byla bez ACT a byl to jiný motor ne?
Však je netvrdím, že je to stejný motor. Jde mi čistě o srovnání parametrů a o to, že 96kW je zdechlina, tak 85 kW snad bude vyladěný pečlivěji.
Vy jste s tou 1.5 TSI 96 kW někdy jel, že píšete něco o "zdechlině"? Mimochodem to vůbec není pravda, je to pružný motor.
Ano. Se Sportsvanem a s G8. S obojím stejnou trasu cca 600 km.
Co ale musím pochválit, je spotřeba, jak už se tady píše o kousek níže. Těch 5,5 litru je opravdu reálné bez nějaké snahy. Zajímavé je, že každé auto má jinou karoserií a hmotnost, Golf má GPF, ale spotřeba vyšla stejně.
Co ale musím pochválit, je spotřeba, jak už se tady píše o kousek níže. Těch 5,5 litru je opravdu reálné bez nějaké snahy. Zajímavé je, že každé auto má jinou karoserií a hmotnost, Golf má GPF, ale spotřeba vyšla stejně.
96kW verze byl docela jiný motor s jinou technikou (cyklus, turbo, ATC,...) a měl 200Nm a tento bude mít sice jen 85kW, ale zato 220Nm.
96kw v Golfe má Millerov cyklus, ACT, variabilnú geometriu turba… Nemyslím, že to bude až tak rozdielny motor oproti “novému” s 85kW
Těžko říct. Dneska najít přesné informace je těžký oříšek i u importéra, natož u prodejců a co test to jiné informace.
Většinou se uvádělo, že 96kW mělo vyšší kompresi 12,5:1 oproti 10,5:1 u 110kW.
Pak psali, že 110 jezdí v Otto cyklu. Pak zase, že 96kW má VGT a 110kW ne.
Pak zase, že i 110kW ho má a tak dále... Někde psali i o rozdílném povrchu válců, ale věř tomu a vyznej se v tom.
Údajně, ale byla verze 96kW složitější na výrobu. To bylo u EVO1 verzí.
Nová EVO2 verze má mít v podstatě vše. Jak VGT turbo, tak i Plazmu, tak i Millerův cyklus, plus inovovaný ACT plus a další úpravy v umístění katalyzátoru a GPF atd...
Takže máš asi pravdu a EVO2 110kW bude technologicky blíž 96kW EVO1, než byl předchůdce 110kW EVO1.
Jinak, aby se v tom prase vyznalo:
https😐/vwforum.r👋uploads/monthly_2022_02/image.png.4cec09e29f0bf796ef6be3fa0a36a943.png
Většinou se uvádělo, že 96kW mělo vyšší kompresi 12,5:1 oproti 10,5:1 u 110kW.
Pak psali, že 110 jezdí v Otto cyklu. Pak zase, že 96kW má VGT a 110kW ne.
Pak zase, že i 110kW ho má a tak dále... Někde psali i o rozdílném povrchu válců, ale věř tomu a vyznej se v tom.
Údajně, ale byla verze 96kW složitější na výrobu. To bylo u EVO1 verzí.
Nová EVO2 verze má mít v podstatě vše. Jak VGT turbo, tak i Plazmu, tak i Millerův cyklus, plus inovovaný ACT plus a další úpravy v umístění katalyzátoru a GPF atd...
Takže máš asi pravdu a EVO2 110kW bude technologicky blíž 96kW EVO1, než byl předchůdce 110kW EVO1.
Jinak, aby se v tom prase vyznalo:
https😐/vwforum.r👋uploads/monthly_2022_02/image.png.4cec09e29f0bf796ef6be3fa0a36a943.png
V podstatě je to jak píšeš. 110 kW maji to co měl 96kW az nynější generaci (evo2)
96kW byl do greenline, nebo blue cosi, jak ty úsporný varianty značí, proto miller a vgt turbo. Btw. vgt turba do benzínu se vyvíjely v ČR, v Brně. Nejen do VW, ale i Renault a Fiat. Vedli jsme tam s klukama vyvoj jak te prvni 96kW, tak druhé generace 110kW.
96kW byl do greenline, nebo blue cosi, jak ty úsporný varianty značí, proto miller a vgt turbo. Btw. vgt turba do benzínu se vyvíjely v ČR, v Brně. Nejen do VW, ale i Renault a Fiat. Vedli jsme tam s klukama vyvoj jak te prvni 96kW, tak druhé generace 110kW.
dethroned
Příspěvek podléhá schvalování.
V pořádku, to nikdo nerozporuje. Já nepíšu o konstrukci motorů, ale o nevýrazném naladění 96 kW, kdy ten motor nijak zásadně nevynikal nad litrovkou.
Nejel jsem je a tak nemohu soudit. Od volnoběhu bych věřil víc čtyřválci, ale ve středním pásmu bude 200Nm R4 asi stejných jako 200Nm u R3...
Na Golfe s 96kW mám čo to odjazdené (služobák), je to úplne v pohode motor, podľa mňa pružnejší ako liter 81kW v Scale (tiež firemné). To je ale asi dosť subjektívne, rozdiel v zrýchlení je necelá sekunda, keďže Scala je ľahšia…
V čom je ale ten motor 96kW evo fakt neuveriteľný, je spotreba, dlhodobo 5,5 - a to podľa tankovania, služobák, kombi. Predpokladám, že tento nový 85kW / 220Nm bude na tom ešte o nejaké deci lepšie.
V čom je ale ten motor 96kW evo fakt neuveriteľný, je spotreba, dlhodobo 5,5 - a to podľa tankovania, služobák, kombi. Predpokladám, že tento nový 85kW / 220Nm bude na tom ešte o nejaké deci lepšie.
Mám soukromě O4 s tím podladěným 2.0 TDI EVO 85kW/ 300Nm a služební O3 1.6 TDI a rozdíl je neskutečný hlavně ve městě. 1.6 TDI obrovská díra pod 1500 ot., 2.0 TDI bez problému sebere trojku i z volnoběhu a celkově mnohem výraznější zátah i ve středních otáčkách, rychlejší reakce na plyn a žádné dunění . Samozřejmě je vše o zvyku, ale přesednutí je vždy šok. Ale na druhou stranu 85kW 2.0 TDI působí hodně seškrceně, až má takovou na turbodiesel nepřirozenou charakteristiku...
rohYpnol
Čech si způsob pro čiptuníng vždycky najde.
Jestliže je přístup pro úpravu ŘJ jen pro omezený počet, omezenou dobu a monitorován, tak to u nás znamená reálně, že přístup pro úpravu ŘJ zvládne do dvou let každý gatážový trouba 😒]
Jestliže je přístup pro úpravu ŘJ jen pro omezený počet, omezenou dobu a monitorován, tak to u nás znamená reálně, že přístup pro úpravu ŘJ zvládne do dvou let každý gatážový trouba 😒]
Dneska ti překopou soft na dalku. Srrrrat na tyhle novy jebbbky. Vracim se do minuleho stoleti
PowerHouse
i v konstrukci, i v povrchové úpravě válců.
Že by to dnes nebylo?
Že by to dnes nebylo?
Zřejmě optimalizace výrobních nákladů 😄
Jenom aby spoustě lidí nestačil nyní ten základní motor.
Dříve byla jasná 110kW.
Dříve byla jasná 110kW.
Ja jsem se 110 bez mild hybridu a s ACT neco najezdil v Karoqu.
Uplne v pohode motor, vykonu dost, spotreba pekna. Skoda, ze nema moc zadny charakter, “proste motor” reknete si. Ale dobry a tichy spolecnik.
Uvidime co ta podlazena verze - ja jsem priznivce podlazenych mozoru. Kdyz se to udela “spravne” tak realne nejsou o tolik pomalejsi jak to podle papiru vypada a (kdyz se to udela spravne), tak je velmi dobra spolehlivost a take spotreba. Pro spolehlivost motoru neni nic lepsiho, nez omezeny vykon, zvlast kdyz maji softwarovy umiracek ve vyssich otackach - jsou motory ktere nahore tak zvadnou, ze se vlastne na limiter nedostanete, muzete rovnou radit o tisic otacek driv. A proc ne, kazdy nepotrebuje v garazi raketu.
Ale jde to i zvorat, napr kdyz se to udela nesikovne, muze zacit vic karbonizovat atd. Nebo se k tomu da pristupovat jako “tohle je mega eko verze” a pak to za nic nejede, protoze tam SW proste ten benzin neposle a nenadelas vubec nic.
Uplne v pohode motor, vykonu dost, spotreba pekna. Skoda, ze nema moc zadny charakter, “proste motor” reknete si. Ale dobry a tichy spolecnik.
Uvidime co ta podlazena verze - ja jsem priznivce podlazenych mozoru. Kdyz se to udela “spravne” tak realne nejsou o tolik pomalejsi jak to podle papiru vypada a (kdyz se to udela spravne), tak je velmi dobra spolehlivost a take spotreba. Pro spolehlivost motoru neni nic lepsiho, nez omezeny vykon, zvlast kdyz maji softwarovy umiracek ve vyssich otackach - jsou motory ktere nahore tak zvadnou, ze se vlastne na limiter nedostanete, muzete rovnou radit o tisic otacek driv. A proc ne, kazdy nepotrebuje v garazi raketu.
Ale jde to i zvorat, napr kdyz se to udela nesikovne, muze zacit vic karbonizovat atd. Nebo se k tomu da pristupovat jako “tohle je mega eko verze” a pak to za nic nejede, protoze tam SW proste ten benzin neposle a nenadelas vubec nic.
Tohle nebude uřízlý jen nahoře, ale i dole, protože bude mít jen 220Nm vs 250 plnotučných.
Rozsah zatím není znám. V minulosti to bylo třeba takhle😒br />
https😐/vwforum.r👋uploads/monthly_2022_02/image.png.4cec09e29f0bf796ef6be3fa0a36a943.png
Rozsah zatím není znám. V minulosti to bylo třeba takhle😒br />
https😐/vwforum.r👋uploads/monthly_2022_02/image.png.4cec09e29f0bf796ef6be3fa0a36a943.png
220Nm je stale v pohode. Zkratka zalezi, jak presne bude ta charakteristika … je to mild hybrid (a variabilni lopatky turba?), takze je sance, ze bude i dole na plyn reagovat slusne.
Snad ano. Záleží i na softwaru, jak dovolí motoru dole fungovat. A jak říkáš, mild hybrid pomůže, ale jen u DSG. Manuál ho nedostane. Každopádně bude nad volnoběhem fungovat 100% líp, jak vyhoněná R3 1.0 TSI.
A nejméně do 4 tisíc otáček pojede výrazně líp jak Mazda 3 110kW. Ale tady to je pro každýho odborníka totální chcípák.
A nejméně do 4 tisíc otáček pojede výrazně líp jak Mazda 3 110kW. Ale tady to je pro každýho odborníka totální chcípák.
a pritom to tam pisou: "Oba motory 1.5 TSI jsou po stránce konstrukce identické. Používají Millerův spalovací cyklus a turbodmychadlo s proměnnou geometrií. Shoduje se také soustava sání, chlazení, výfuku, uložení motoru a odstupňování převodovky. Odlišných výkonnostních parametrů je dosaženo aplikací. "
3_diamanty
Ked mala octavia ako zaklad aj 44kw 1,4ku so 116 Nm z pola ci fabie ... takze dnes 85 kw v turbe a cez 200 kroutak... tomu sa uz povie paradny zaklad ... :yes:
Rad by som tento podladeny 1,5tsi videl aj v scale... ale nakolko facelift scaly prebehol len tesne pred faceliftom octavky ... a tam nadalej ostali litrove tsicka... tak z toho usudzujem ze pre scalu je to uz pase... ale na druhej strane v scale na rozdiel od octavky ten liter turbo az tak neurazi.... a je tu kupitelny aj v poho pouzitelny
Rad by som tento podladeny 1,5tsi videl aj v scale... ale nakolko facelift scaly prebehol len tesne pred faceliftom octavky ... a tam nadalej ostali litrove tsicka... tak z toho usudzujem ze pre scalu je to uz pase... ale na druhej strane v scale na rozdiel od octavky ten liter turbo az tak neurazi.... a je tu kupitelny aj v poho pouzitelny
Ta slabá 1.4 byl snad omyl. Ta neměla ani Nm ani kW...
Podobny omyl ako fabia junior s litrom s 37kw a zrychlenim z 0 na 100km/h za 19s ... (motoricky bez kroutaku... bez vykonu... bez objemu ) vtedy ale skoda mala este ine ciele ako dnes... este nenahanala firemne predaje ani premiu takze sa tieto preslapy este dali chapat ... ludia vsak tiez nie su blbi ako sa ukazalo a iste motorizacie uz tiez nekupia len preto lebo su v cene od...
topten
vykonove odpovida 147kW u podladenyho dvoulitru
85kW u 1.5 odpovida 113kW u dvoulitru a to bychom si asi vsichni klepali na celo
stredni variante 180kW u dvoulitru odpovida 135kW u 1.5
atd
85kW u 1.5 odpovida 113kW u dvoulitru a to bychom si asi vsichni klepali na celo
stredni variante 180kW u dvoulitru odpovida 135kW u 1.5
atd
Seat Exeo a Audi A4 měly 1.8 TSI 88 kW a Audi A4 pak mělo 2.0 TSI 110 kW. Klepal si tehdy někdo na čelo? A o dekády dříve bylo třeba Audi/VW 1.8 55 kW.
Já bych chtěl dvoulitr 113kw bez turba v autě C segmentu 😊 To by bylo pro mne fajn auto
Já už teda jedině s turbem. Radši všechno do 3 tisíc, než to točit do 6 kvůli jakémusi charakteru.
Jako kupovat si na neděli Lexus LC500, nebo něco takovýho, tak pak klidně to atmo.
Ale daily 2.0 R4? Jedině s turbem. A klidně s malým a podladěným.
Jako kupovat si na neděli Lexus LC500, nebo něco takovýho, tak pak klidně to atmo.
Ale daily 2.0 R4? Jedině s turbem. A klidně s malým a podladěným.
Já jsem si říkal, že pro mne by bylo ideální auto kombík velikosti Mondea/Passatu s 2.5- 3.0 a šesti válcovou atmosférou třeba o 200-250k a hydroměničem 😁 Mne vyhovuje ta jízda atmosférou, líbí se mi ta plynulost nástupu výkonu a gradace i přesto, že turbo je rychlejší. Turbo je fajn, ale pro mne není nutná, popřípadě pak kombinace s elektromotorem. Mám teď na víkend díky Mikesusovi pujčenou tu Corollu poface s inovovaným 2.0 HEV, tam je ta baterka dost velká na to, že na sport cítíš jak tě žene dopředu baterka i na lehky plyn a cítíš rostoucí kroutící moment (to u těch starších a slabších takhle nebývalo), dost mi to připomíná turbomotor a tak to není taková změna. Chová se to už mnohem více jako klasické auto, než ty starší HEV.
Tak třílitrový R6/V6 už by bylo jiný kafe, ale dnes nemyslitelný. V kombinaci se ZF, ale i s DSG převodovkou bych si to nechal líbit v Passatu pocitově, ale žralo by to přes 10 a nechtěl bych už jezdit za dvojnásobek toho, co dnes.
Jinak každej má rád v autě jiný věci. Spousta řidičů bude opěvovat BMW E46 330i jako dokonale řidičský sportovní auto, co jede jako čert. No já si v tom zajezdil a iritovalo mě příliš těžký řízení (nepotřebuju asi tolik "informací" od volantu) a když jsem ten třílitr 170kW srovnal s mojí předchozí 1.4TSI 110kW, tak prostě běžný zrychlení okolo 2 tisíc otáček měla ta 1.4 výrazně lepší.
Až nad 3.500-4.000 otáček v tom BMW chytly saze a letělo. Ale mě nebavilo to pořád točit a prát se s tím. Takže se mi prostě líp jelo s tím malým turbem. I když papírově a v extrému by mě to BMW rozsekalo.
Jinak každej má rád v autě jiný věci. Spousta řidičů bude opěvovat BMW E46 330i jako dokonale řidičský sportovní auto, co jede jako čert. No já si v tom zajezdil a iritovalo mě příliš těžký řízení (nepotřebuju asi tolik "informací" od volantu) a když jsem ten třílitr 170kW srovnal s mojí předchozí 1.4TSI 110kW, tak prostě běžný zrychlení okolo 2 tisíc otáček měla ta 1.4 výrazně lepší.
Až nad 3.500-4.000 otáček v tom BMW chytly saze a letělo. Ale mě nebavilo to pořád točit a prát se s tím. Takže se mi prostě líp jelo s tím malým turbem. I když papírově a v extrému by mě to BMW rozsekalo.
Tak já jsem generace, kterou E46 zastihlo před pubertou, takže plakát, ale reálné svezení přišlo až po mnoha letech. Pamatuji si, že moje spolužačka na gymplu ji dostala od tatínka k 18timnám (320d), což byl vlastně facelift (2004 tuším) a konec výroby, ale já se s tím svezl až mnoho let poté jako řidič a to s 323i 125kw R6 s AT a i když to auto mělo něco do sebe, tak vlastně muj tehdejší pracovní Superb II 125kw TDI by tomu natrhnul zadek v přímce s prstem v nose i když se jinak v zatáčkách kroutil. Dnes to taky vidím jinak a chápu oblibu toho spojení atmosféry a měniče, ale určitě jsou tyto technologie překonány co do reakcí a rychlosti, ať už turby, nebo elektrvýpomocí. Jasné, že na tu běžnou jízdu je turbo příjemné, tohle vubec nerozporuji
No ono turbo nemá ideální reakce. Vždycky tam je nějaká prodleva. Ale ten zátah kousek nad volnoběhem je prostě příjemná věc a tím spíš u manuálu, kde nechceš pořád kvedlat, když to je daily. Alespoň já to tak měl a mám.
Atmo ma tiez nieco do seba... a pri spravnom pristupe dokaze byt zive ... len treba v manuali vhodne podradit... lancer 1,6tka ti na dvojke da aj 100vku... 6500 ot.. tu nie je problem pri predbiehani v kopci pri 100vke hodit z 5ky do trojky a ides ako torpedo... huci reve zere... ale vezmes kazdeho turbo neturbo.. ani nechcem vediet ako uz musela ist silnejsia vyse 103kw 1, 8micka ked jej slapnes na krk... ale je fakt ze turbo je turbo... a tu ho netreba nijako dusit pod krkom aby slapalo... atmo by som dnes uz nechcel
Otakar II
" Ve spojení s automatickou převodovkou DQ200 se oba motory dodávají standardně s technologií mHEV." to zase budou statistiky elektrovozů jásat ...
U nás se tyhle švindl-hybridy do statistik hybridů nezapočítávají. Ale jsou evropské státy, kde ano.
3_diamanty
Neviem ci ten silnejsi 1,5tsi motor "neobuva" uz automaticky aj ine pneumatiky ... a tym padom vyssiu/nizsiu cenu auta nerobi len "iny algoritmus" ale su tu aj iste "hardwareove" zmeny ( mimo motor ) ... ale inak ako vzdy... opat so vsetkym suhlas rohypnol ... :yes😒br />
PS: ten zaklad 1,5tsi bude trhak..4 valce su 4 valce ... konecne aspon jeden skvely tah koncernu po dlhych rokoch... :yes:
PS: ten zaklad 1,5tsi bude trhak..4 valce su 4 valce ... konecne aspon jeden skvely tah koncernu po dlhych rokoch... :yes:
JGL
ten nesmysl s tříválcovými litrovými motory ? A kdo to zaplatil ? Zákazníci ! Konečně návrat zdravého rozumu ?
Pepa_007
Tak je logické že jednotka je uzamčena. Pokud EU monitoruje spotřebu paliva a pokd jednotka ma implementován alkohol tester, tak to jinak nejde.
RadekHolodnak
2024-02-23 19:09:02
Panelák Boys
Čížku Čížku, vystrč růžky, ukážu ti simple clever prvky od Škodovky.