Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Opel Astra 1,4 16V

100 komentářů

Othello
...Příjemně překvapil nový šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,4 litru s vysokým výkonem 66 kW. ...
😄


Dobře se doba změnila. Nicméně nevěřím pesimistické maximálce 168, tipnul bych 186
Avatar - Dinar
Dinar
Já si pamatuju na jiný motor, 1,8 16V, kamarád si tehdy astru s tím motorem koupil a mě překvapilo, jak to jede, 1,8 od vw měla papírově stejný výkon, ale na astru se nechytala a kamarád se často chlubil, že mu neujela ani 1,8 turbo, což byl tehdejší etalon pro všechna srovnání. 😁
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
No protože 1.8 92 kW byla poněkud mizerný motor od Audi. Paradoxně po přidání turba naopak skvělý 😁
Avatar - lamal
lamal
Znamy mali v Tolede 1.8i 8V s 66kW 😁 Dieslovy prejav, dolu vela elanu a pruznosti, nad 4000ot trápenie a hluk. Zle dobove jazyky hovorili, ze vsetky Oplácke motory sa lepsie tocili nez VW, platilo to aj pre Kadety 1.6i, 1.3i a pod.
ryccardo
Ja jezdil s Astrou 1.6 74 kw a to auto umelo pres 200, takze u 1.4 bych tech 180 videl jako naprosto realnych. Opel mel v te dobe vyborne motory a co teprve 2.0 110 kW. To byla pila.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tie benzinove ecotecy boli vsetky podarene... aj ta 1,4ka v teste bola pre astru idealna... lahke zive auto... neprerastene... zlate roky... spolu s prvym focusom .. golfom 4 ci citroenom xsara to bola jedna uzasna generacia aut na prelome tisicrocia ... doba kedy bol panom este zakaznik a nikto nikomu nic nevnucoval ani neodopieral co sa vybavy... typov karoseriii... ci motorov tyka...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Podarené ako podarené, minimálne zapaľovacie lišty na nich veľmi radi odchádzali aj pri nízkom nájazde.
Avatar - lamal
lamal
Skoro vsetky ecotecy trpeli na spotrebu oleja, mozno 1.4 oznacovane twinport s tym problem nemali.
Meky
1,6 ecotec som mal v H astre a bol to totalny shit. Jedine auto, ktore som predal za srotovu cenu. A ze hnila ani nemusim hovorit.
Koliesko
Nedá mi reagovať na interiér, ktorý podľa mňa bol oproti prvej generácii astry veľkým krokom späť. Mali sme vo firme astry 1. generácie ako sedany aj ako kombi - club. Pre nás, čo sme dovtedy jazdili na škodovkách 105, alebo na Favoritoch, bola Astra vo vnútri ako auto z inej galaxie. Dokonca aj 1.4 s biednymi 44 kw, bola použiteľná.
ryccardo
A co bylo na tom motoru jako spatne? S tim rezivenim mas pravdu. To hnily celkem fest.
Arese
Však se taky sakra změnila hmotnost aut a míra přiškrcenosti motorů kvůli jejich emisím! 😒
Avatar - miromen
miromen
No když pominu nějake hybridni či elektro jebky tak mi nepřijde, že by se hmotnost nějak vyrazněji změnila. Změnila se spiš velikost a s tim i samozřejmě hmotnost. A zrovna tahle Astra je velikosti cca na urovni dnešniho B segmentu tedy těch většich modelu. No a ty realně o moc těžši nebudou.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Byla to skvělá doba. Pánem byl zákazník. Automobilky se snažily dělat lepší auta. Astra byla normálním dostupným autem pro normální evropskou rodinu. :yes: :yes: :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
V roce 2000 za půl mega holátko s motorem, že spolujezdec navíc zničil dynamiku nadobro. Trolíš akorát starými dobrými časy. https😐/autoin.cz/…gdi-gpf-edice-30?… Co k tomu řekneš?
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co na to řeknu? Že ten Opel dost možná jezdí dodnes. Zatímco tahle Kia je auto na dobu záruky. Bohužel.

A tím teď nekritizuji korejce, za mě je to dobrá nabídka. Mimochodem, taky se podívej jak slevnili proti ceníku aby to vůbec prodali.

Ale s trvanlivostí narážím na konstrukci. Přímovstřik je pro kratší jízdy jízdenka pro KO. Antikoroz u korejců je mizérie, spodek jsou jen holé plechy... Prostě, auto na 5, max 7 let a pak do šrotu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Starý astry skoro nejezdí, rozkvetly... u nás je jich vidět minimálně... z přelomu tisíciletí už tu jezdí hojně Škodovky, francouzi (protože ti měli už v té době dobré karoserie) a pár Fordů, které nestihly zkorodovat, ale ti to maj taky spočítané... jo a vídám první Yarisy
ryccardo
Ano mas pravdu, ale chyba neni v automobilkach. Chyba je v tom ze ted je hlavnim konstrukterem evropskych automobilek, nejaky pablb bez technickeho vzdelani sedici v EK. Ja se tesim na dobu az verejne praskne ze ty nase CO2 cile jsou naprosto mimo a nedosazitelne. To bude ostudy 🤣🤣
Hendly
A neni spis chyba v ochotě zákazníků platit za takova auta?
V dnesnich cenách ke kupní sile by ta cena za tohle sla pres 1,5 mil.. za 66kW….
ryccardo
Ja se nebavim o cene, ale o konstrukci motoru a povinne elektronicke vybave.
Hendly
Myslim, ze dnes za 1,5 muzes mit klidne V8 Ford Mustang…
Problem je v zapomnění jak draha byla realne auta v minulosti.
Arese
Taky se nemůžu dočkat, až se těm zelenorudým fanatikům celé to jejich ideologicko-zákazovo-dotační monstrum sesype na hlavy! Červnové volby se nemilosrdně blíží a pak už to půjde rychle! 😒] 😒] 😒]
ryccardo
No to je otazka. Bud nastana po volbach trochu otocka a nebo nenastane po volbach, ale za par let az soudruzi zjisti ze jejich cile zustaly jen na papire. Ty jejich 90% mensi emise do roku 2040. To je totalni nesmysl, ktery nelze nikterak realizovat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Což bohužel neznamená, že se nebudou snažit. A čím nereálnější to bude, tím víc se ti budou s*át do života a utužovat totalitní praktiky.
ryccardo
Jo toho se taky trochu obávám, že pokud se ta zelená bolševická pakáže nevymete při následujících volbách tak ve chvíli kdy zjistí, že se jim ty jejich nesmyslný plány totálně bortí, tak budou ještě utužovat tyhle totalitní praktiky jak píšeš, ale zůstávám optimistou.
dodo24
Tebe podobní už 20 rokov tvrdia tieto nezmysli. Blížia sa volby, všetko to padne, petrodlar pojde k zemi 😁 si smiesny.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zlate 90 roky .... suhlasim... potom este do toho roku 2010-2012 to ako tak slo... ale odvtedy uz brutalne klesame
dodo24
Klesáme v čom? Komfort? Výkon? Ceny? Možnosť výberu?
Arese
Ty si doteď žil na jiné planetě? 😄
Avatar - lamal
lamal
Nic neklesa, len sa to vydalo smerom, ktory tradicionalistom nevyhovuje. Tiez s tym uplne nesuhlasim, slo by to rozumnejsie.
Hendly
😀 rok 1998 a cena k pul milionu…
Super doba…. akorat ze vubec.

Dneska za stejny prachy koupis lepsi auto a výplatu mas 4x vetsi…
Avatar - Anonym
Anonym
JJ BORISOVE A NÁKLADY ZA NĚKTERÉ DALŠÍ POLOŽKY 7-15X VETSI!!!!!!!!

To si nám zase zapoměl zmínit vid 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄

Za 50 000 kč dneska nic nekoupíš to je dneska realita.
Avatar - Mikesus
Mikesus
za 50tis dnes nic nekoupíš? to se zeptej těch co vyžijou s takovým rodinným rozpočtem. Znám jich dost a zvládnou si kupovat i auta, sice ojetiny, ale zvládají.
tady to spíš vypadá, že nemáš moc finanční gramotnost. Za 50tis měsíčně musí vyžít bez problému každý.
nebo jestli jsi myslel to, že dnes za 50tis nekoupíš auto, tak těch najdu taky hromadu v bazarech.
ryccardo
Ale takove ojetiny se musi zakazat, aby tobe a podobnym neotravovaly vzduch vid?
Hendly
Nikdo zadne ojetiny nezakazuje.
Avatar - Anonym
Anonym
Zatím, to je moc důležité slovo. Zatím. Zatím je jednotka dočasnosti. Zatím se stará auta likvidují jenom pomocí E10 vid
Arese
Přesně, ekoteroristi vychcaně praktikují salámovou metodu! 😲
ryccardo
Ale vam vadi ze jezdi po silnicich a otravuji vam vzduch ne?
Avatar - Mikesus
Mikesus
jen diesely a ve městech.
Avatar - Anonym
Anonym
jojo, hlavně s hypotékou 25 tis nebo podnájmeme 18-28 tis kč.
To ti pak z těch 50 hodně zbyde, hlavně na rezervy ve stylu oprava zubu za 15 nebo rozbila se lednička, pračka, nečekaná oprava auta atd 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
no, zbyde ti 32-22tis, co tam máš dál Vladimíre? Jestli nevyžiješ s 50tis měsíčně, tak chybu hledej jinde než v okolí. Spíš to opravdu vidím na špatnou finanční gramotnost a prostě utrácíš za zbytné věci.
Avatar - Anonym
Anonym
Dál tam nemam nic. Ono stačí když se ti věci sejdou dohromady, třeba zuby nedoplatek za elektriku a je kooonec. Sahá se na rezervy nebo perou půjčky, pokud ty rezervy nejsou.

A ted nastavá sranda, co dělaj ti co těch 50 nemaj a maj 30 😄 Rezervy není z čeho tvořit a mimořádné výdaje není z čeho platit 😄 Když půj vejplaty spolkne bydlení 😄
dodo24
V takom Russku je ale podla teba blahobyt. Čo sa s touto stránkou stalo, že sú tu samý kolaboranti a riešia tu politiku? Choď si na EU nadávať do krčmy a nerob ju z tohto fóra.
Avatar - Anonym
Anonym
Co s tím má společného Rusko proboha?

Až mi nebude EU nakazovat čím mám jezdit, čím topit an nebude mi svou politikou zdražovat energie a potraviny, nebudu na ní nadávat Lojzo 😄

A za to že peníze nemaj naprosto žádnou hodnotu a 40-70% lidem sežere byldení a energie nemůže Rusko. Mimochodem tam nejdražší bydlení na poměr platy vs ceny ani energie nemaj, maximálně tak v Moskvě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak pak to chce snížit náklady a spořit si, aby si měl na takové výdaje, jak to asi dělají všichni ostatní ?
Avatar - Anonym
Anonym
Nijak - nemaj na to. Proto doma pálí levné dřevo, nemaj zuby a kupují jedovaté potraviny v akcích 😄
Snížit náklady znamená jít bydlet pod most nebo jezdit sockou, ono jinak není co snižovat 😄 😄 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Bydlení spolkne 30 %, zbytek si můžeš nechat dotovat.
Avatar - Anonym
Anonym
zapoměl si dodat že nesmíš mít žádnej majetek, pokud žádáš o dávky. Jinak je to prodejte auta, chatu, pole, nebo použijte úspory.
Ted jak se štřilo někomu kdo bral sice 9 000 Kč, ale bydlení ho stálo 3500 a jak dneska kdy má 32 000 a bydlení ho stojí 19 000. Kolik komu zbylo měsíčně na auta, služby jídlo, zábavu atd.

Ono je to jak za toho totáče vid. Výplata 2000, almužna,barevná telka za 13 litrů - ale že stál nájem 400 kč, to už se nevypráví že. Takže na bydlení 1/5 výplaty.
Kde se dá dneska bydlet za 1/5 bežné výplaty prosím? tj cca 6-9 000 kč měsíčně? V Přerově možná vid, ale tam bude problém najít job kde ti daj těch 30-45 čistého aby ti ta pětina vyšla 😊
Dřív za tu pětinu výplaty šlo bydlet v Praze - ne v horní lhotě kde dávaj lišky dobrou noc 😄

A kde dávaj dneska bezúročné novomanželské půjčky atd? Zase nic vid... A kolik stál dotovaný pobyt na podnikové horské chatě v Krkonších nebo Tatrách a kolik stojí na stejném místě komerční pobyt dnes.

Vono A bez B vychází vždycky krásně, ale bohužel je to nesmyslné, lživé a maniplulatvní srovnání 😄
Je krásný že si koupíš za průměrnou výplatu víc rohlíků a benzínu, ale holt musíš bydlet v Ačku pod mostem nebo dědit komunistickej byt a barák po babičce 😄
ryccardo
A v cem je to auto lepsi? Za me jsou nejlepsi auta prave tak to EURO6. Me nova auta nic nerikaji. Nechci to pze mi to nevyhovuje.
Avatar - Mikesus
Mikesus
nové auto není EURO6?
ryccardo
Napsal jsem to euro6 , ale chtel jsem napsat do euro6. Sorry.
XTad
Asi to mysleli hlavne vzhledem k objemu, protoze golf takto vykonnou 1.4 nemel.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Golf měl 1.4 74 kW podle mě. Měla ho Fabia. Golf sice měl 1.6 74 kW, ale titul bych že tam byla i ta 1.4 silnější.
Avatar - Dinar
Dinar
Neměl, 1,4 byla u golfu IV jenom jedna, 55kW.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, pravda. Nebyl tam.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ty jsi to neumíš najít? Já ty motory znám. VW tehdy neuměl motory vůbec. Astra 1,4 jela vespod jako VW 55kW a nahoře jako VW 74kW, který dole byl totálně mrtvolný. Vsechny ty motory si dá každý naložený kombík s litrovým turbem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nechce se mi to hledat.
Prasivak P
'Vsechny ty motory si dá každý naložený kombík s litrovým turbem.'

Ze dostanes kusok nad volnobehom kopanec od turba este neznamena ze je auto rychlejsie. Rychlejsie bude to auto, ktore ma lepsi pomer vykon/vaha. Aj ked uznavam, ze vacsine ludi prejav motorov s turbom vyhovuje viac. Ja by som ale po skusenostami s viacerymi litrovymi oturbenymi trojhrnkami bral urcite radsej nejaku 1,6 litrovu atmosferu s podobnym vykonom.
Othello
Rychlejsie bude to auto, ktore ma lepsi pomer vykon/vaha ve spektru otáček ve kterém jezdí. A to nahrává víc turbu
Prasivak P
nie, rychlejsie bude VZDY auto, ktore ma viac vykonu na kg. Ta atmosfera ma optimalny vykon v inych otackach nez turbo a nie je chyba auta, ked nevies zaradit spravnu rychlost
Othello
No je to chyba auta. Měl bys pravdu pokud bychom se bavili o "závodním" využití, kdy z motoru ždímáš trvale maximum, za cenu neustálého řazení, vytáčení motoru apod.. Ale při normální jízdě rozhoduje daleko víc širší pracovní pásmo vysokého výkonu, ne jen to úzké maximum.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vyzkousej si někdy ty motory a pak teprve piš. Kopanec nad volnoběhem, to řadíš jak, to znamená motor podtáčet jak mamlas.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Budeš se divit ale 1.6 atmosféra je pro mě mnohem příjemnější než 1.0 s turbem.
Ano, dynamika by ve výsledku byla lepší i s tou 1.0 TSI v Octavii než s 1.6 MPI. Jenže třeba 0-30 věřím že by vyhrála právě 1.6 MPI. Pro normální život je 1.6 MPI příjemnější motor.
Avatar - Mikesus
Mikesus
pro normální život je naopak ten litr příjemnější. Ačkoliv též nejsem zastáncem downsizingu, tak srovnat 1.0TSI a 1.6MPI, volba je jasná. Ta 1,6 nebyla žádní hitparáda, což litr taky není, ale aspoň u toho nemusí člověk tolik kvedlat. A zábavu to opravdu žádnou nemělo.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. 1.6 MPI je příjemnější i než 1.2 TSI. A 1.2 TSI je o dost lepší než 1.0 TSI. Tyhle oturbené malorážky než zabere turbo tak je to úplně zdechlé. Takže do města je paradoxně mnohem příjemnější atmosféra.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zdá se, že budeš za volantem kopyto, kdyz nepoznáš rozdíl.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Právě že ten rozdíl poznám.

A je úplně logické a nad vesmir jasné, že do záběru turba tu je jen 1.0 atmosféra a ještě R3 proti atmosféře 1.6. Takže pokud nejsi tupan tak je asi jasné co pojede v tomhle režimu líp. A menší objem to rozhodně není.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No tak... nejezdi s tříválcovým turbem v 1200 ot.?
kyklop
1.6 mpi v závere svojej kariéry plniaci normu euro 5 bola čistá katastrofa a s oturbeným 1.2 tsi sa nedal v ničom porovnať. Ten istý osud postihol aj iné motory 1.6, napadá ma napríklad renault a ich 16V, ktorá pri EU V len menila benzín na kravál. Väčšinu týchto motorov som si na vlastnej koži prešiel na firemných vozidlách a vrátiť k nim by som sa fakt nechcel.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Přesně, dáš 3 a jen se zvýší hluk a nic se neděje.
Avatar - Mikesus
Mikesus
my měli ještě Euro4 a taky to sláva nebyla.
Prasivak P
Nemam skusenosti s ani jednym s tychto 2 motorov (1.6 atmo som mal od inej znacky), ale podla zeperfs su tie 2 motory dost porovnatelne co sa tyka dynamiky. Keby v nich este zohladnis vahu, tak sa hybes v rozdieloch okolo desatiny sekundy😒br />
https😐/zeperfs.com/…h10735-11189.htm

cize ak nie je clovek za volantom kopyto, bude ta 1.6 atmosfera rovnako rychla ako 1.2 TSI
Avatar - Anonym
Anonym
1,6 atmo sem měl v Mini, je fakt, že podvozek byl rychlejší jak motor, ale žádná tragédie to nebyla. Na běžný ježdění úplně v pohodě.
Kvedlání nevím, já měl automat 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Souhlas. Já zkoušel ke konci výrobi 301 1.6 a ve srovnání s 1.0 TSI nebe a dudy. Ano, umím točit motor, ale i tak to bylo zadušené a jak spadly otáčky někam ke 4000, dynamika uvadla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mezi 1.6 MPI 75 kw (VW Jetta) a 1.2TSI 77kw (Octavia 2) jsem jeden čas docela přesedal, dynamika mi přišla velmi podobná, ale TSI jezdilo trochu jako diesel, turbo zabíralo nízko. Rozdíl byl akorát v tom, že kde TSI dojelo turbo, byla to jen vytočená řvoucí dvanáctistovka, tak tam to MPI jelo trochu lépe.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1.6 MPI žere a nejede.
Prasivak P
omg, to kusok nad volnobehom som nemyslel doslova 2 otacky nad volnobehom, ale v nizsich otackach, nez ti da atmosfera optimalny vykon. Inac prave milovnici malych oturbenych motorov vyknu 'podtacat ako mamlasy' a nadavat, ze atmosfera netaha.
A dakujem za radu si tie motory vyskusat, s 1,6 atmosferou som fungoval vyse 10 rokov a s viacerymi oturbenymi litrovymi trojvalcami kazdodenne asi niekolko tyzdnov (auta z pozicove). A vzdy som si pri tych oturbenych trojvalcoch povedal ze radsej by som fungoval s 15 rocnou atmosferou nez s tymto.
Avatar - Stejsn
Stejsn
s tímhle motorem jsme měli dlouho doma. Nemělo žádnou výbavu krom předních oken v elektrice. Docela to jelo a bylo to celkem spolehlivé a přiměřeně pohodlné. A nehnilo, dokonce ani zadní lemy. Nenáročné auto, prodali jsme ho před osmi lety a jezdí doteď.
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
1,6ka může být rychlejší, záleží na výkonu. Ale jinak to je mrtvola, a pak to už řve. Jedině podladěný Mazdí dvoulitr jede jako malé turba, to je správný motor.
topten
vykon: 66kW vs 110kW
tocivy moment: 125Nm vs 250Nm
maximalka: 168km/h vs 222km/h
zrychleni na 100km/h: 12.5sec vs 7.9sec
spotreba (spritmonitor) 7.4l/100km vs 6.3l/100km
prevodovka: manual 5st vs automat 7st
klimatizace: NE vs dvouzonovy climactronic
airbagy: 1x (ridic) vs 6x (2xcelni + 2xbocni + 2xhlavovy)
kola: plechace 14" vs hlinikace 16"
ostatni vybava: nesrovnatelna
delka: 4110mm vs 4108mm
sirka: 1709mm vs 1780mm
vyska: 1425mm vs 1459mm
kufr: 370 litru vs 380 litru
emise: euro2 vs euro6d
cena 496tis vs 534tis
hruba prumerna mzda 1998 vs 2024: 11693 vs 43967
pocet mesicu pro porizeni z hrube mzdy: 42.4 vs 12.14

i zakladni 1.0tsi/70kW je proti astre z pred 1/4 stoletim jinej vesmir a stoji 400tis takze ji z prumerny hruby mzdy poridis za 3/4 roku
tedy za dobu, kdy jsi pred 1/4 stoletim usetril na 1 astru, usetris dnes na 4 a pul fabie

kdo tady sni o tehdejsi dobe, je uplnej mimon
Mr.Murphy
... no jo, máš pravdu... jen je vtipné to že Praha-Brno jsi rychleji stejně dal v té Astře protože tehdy nebyl provoz a prostě jsi to mohl švihat 140 celou cestu 😄
topten
ale kdyz ti na ty panelce neupadly kola, tak ti ze zubu vypadaly plomby
a treba cernej most - jaromer das mnohem rychlejc dnes v ty fabii nez tehda
a hlavne mnohem bezpecnejc a taky komfortnejc
projed si nekdy od podebrad, kde D11 tehda koncila, starou silnici a pocitej pomnicky
svet je dnes fakt mnohem lepsi nez tehdy
aspon ten nas svet, kterej neterorizuje rossija
Mr.Murphy
jo jo... pamatuju tu panelovou D1 jak ve Fiatu Brava bouchala ta zadní jednoduchá náprava.... to bylo fakt zlo 😁 a ano, silnici přes Chlumec na Hradec jsem ještě jezdil, to co tam předávěli Poláci bylo šílené - vlastně jeli dál dálničním tempem, jen prostředkem okresky.... jasně, jde to dopředu, to je zcela bez debat :yes: Ostatně sám jako Zlíňák pamatuju co to bylo jet po okresce z Brna a jak to dneska s prstem v nose švihnu po dálnici za 45 minut.... a zcela bezpečně.

Jsem už fakt starej, tou F-kovou Astrou jsem jel do Německa ještě přes Cínovec když nebyla dálnice.... 😁 jsou to fajn vzpomínky.... dnes bych zuřil když bych tudy služebně musel.... ale tehdy to tak prostě bylo....
Avatar - Anonym
Anonym
určitě, až to pošleš s novou Fabií pod 815ku Tatru ve 150, tak ti ta modernost proti tý Astře hodně pomůže, boha to jsou zse účelově ohnutý argumenty 😄 😄 😄
A když to pošleš 25 let starou Skladou do novýho Sandera, tak na tom budeš líp v tom 25 let starým Sklase protože máš před sebou 1,5m kapoty a to Sandero to odrazí jak balon někam do pryč 😄 😄 😄 Tam jsou deformační zony ta nákupní taška
Hendly
Jak jednoduche a jasne.

Dekuji za super srovnání. :yes:
Avatar - Jenik3
Jenik3
Palec nahoru za tu práci dat dvě auta vedle sebe.
Pro mne je překvapení, že obě mají na délku 4.10m
Hendly
Ale myslis, ze se zde nekdo chytne za nos a řekne:” Aho, takhle jsem na to nekoukal. Ty auta jsou dnes fakt levnejsi” ?

Vidis tady nejakou reakci od lidi co tvrdi jak driv byla auta levná?
Avatar - Jenik3
Jenik3
Necekam tady obsahlou debatu o tom, jak se lide rozhoduji pri porizeni auta.
Libi se mi, ze mame moznost porovnat relevantni parametry vedle sebe pro dve auta. Nazor si muze udelat kazdy sam, pokud chce.
Avatar - Anonym
Anonym
Zkus krom ceny aut a výplaty provnávat kompletní náklady, tj kolik tehdá stál nájem, kolik stály pozemky, kolik stál dvougenerační rodinný dům, kolik stojí služby, atd

Bud té dobroty a neprovnávej nám stále jenom hodnoty A, zásadně vynechávající hodnoty B.

Děkujeme
Prasivak P
Tak v takejto relativne davnejsiej minulosti boli auta oproti dnesku neuvderitelne drahe, zacali zlacnovat az po krize v roku 2009. Ale ani dnesok nie je zdaleka idealny, u mna boli auta na svojom 'vrchole' tesne pre covidom. Boli uz ekologicke, moderne, vedel si mat vsetkcyh asistentov co potrebujes, ale este stale si si vedel celkom vybrat motor aky si chcel a hlavne vyzerali dobre (ja viem, subjektivna zalezitost). Dnes to mas samy azijsky dizajn, playstation v interieri a namiesto ergonome kolotoce a p*coviny na sposob parovania desiatich telefonov, diskosvetielka a hranie sa pocitacovych hier.
Avatar - lamal
lamal
Suhlas, 1.5TSi je najlepsi motor vsetkych dob, jede to neskutecne a nic nezere. Spolahlivostou strci do kapsy vsetky japonske vysavače.

edit: joke samozrejme...
Avatar - Anonym
Anonym
taak, a ted kolik KM dá ten moderní supermotor s výměnným intevalem 30 000 km na oleji (známý má Cupru, ted jel na první servis po 30, haha) a kolik dala tahle 1,6ka atmosféra....Ta jezdí po 20 letech dodnes vid. CHci vidět po 20 letech tu Cupru co bude jezdit na lehkoběžný olej po 30 tis, jak bude po této luxusní péči a špinavé vodě, na které někdo lžive napsal Motor OIL drandit s 300 tis na hrbu. HAHAHA. To sou spotřebáky na 5 let a pak směr vrakáč.

zrychlení - turbo a atmosféru nejde provnváat, nebo resp jde, k 1,5 R4 turbo nutné dosadit cca 3-4 litr V6 😄 😄 😄 Moderní automat řadí rychleji jak průměrný Lojza s forkládou, to taky víme.

Rozhodně nelze porovnávat litrový turbo s 1,4 atmo, to sou nesmysly, narvat turbo na motor vod sekačky umí i somálec v Africe 😄 Porovnáváš hrušky a jablíčka.

Mě osobně celkem nezajímá, že má některý moderní auto z 2 litru 240 koní jako stará V8, když ta V8 na LPG jezdí za měnší náklady jak ten moderní dvoulitrovej přímovstřik kterej na LPG nikdo přestavovat nechce a nebude.A kde je horší spolehlivost a okradené materiály.
A ta V8 má lepší zvuk, nemá turbodíru a nemusí se to točit jak hovado aby to jelo. A místo plastu z Petflašky tam mam pravý dřevo a místo eko fejkový kůže pravou kůži 😄
Mr.Murphy
až se divím že vás to pod testem takové plechovky chytlo.... Astru F s tímhle motorem jsem měl a jelo to jak z praku, akorát se to muselo pořádně točit, což mi teda nevadilo 😄 Samozřejmě hnila jak se na F-kovou Astru sluší a patří.... :yes:

G-čková Astra mi přišla taková nějaká nemastná neslaná, obyčejné spolehlivé auto... i ten motor v tom pořád jakžtakž fungoval, byť bylo zrát že proti F-ku je to těžší auto.... celkem použitelný povoz, i dnes by to na nějaké nenáročné ježdění stačilo.... Byly to fajn časy ty devadesátky....

ale teda nevim - to teď budou testy nových aut procházet bez povšimnutí a lidi budou kecat pod 20 let starými články??? 😁
Hendly
Tak vis jak, vzpomínky na mladi😀 Nebe bylo modrejsi, voda mokrejsi a auta prej levnejsi😀
Ale na Astru vzpomínám fakt rad i pres jeji bolesti.
Mr.Murphy
tak jasný.... jen je fakt ironie že pod článkem o novém Sciroccu je 6 příspěvků a tady 60 o takové plechovce 😁 😁 😁 Počkej až vyjde retrotest Fiatu Brava 1.6.... to těch 60 příspěvků napíšu sám 😉
Prasivak P
mozno keby to nove Scirocco nemalo byt elektro, tak zaujima ludi viac. Je to proste ina cielova skupina a nie keazdemu sa chce do nekonecna hadat o elektroautach 😊 Ja si napr tiez radsej precitam retrotest nejakes starej plechovice, pri ktorom si s nostalgiu zaspominam na stare casy, nez novinky o elektroaute, o ktore nemam zaujem.
Avatar - Anonym
Anonym
To víš no, vzpomínky na mládí sou krásná věc, akorát holt někdo vzpomíná jak měl před 20 lety první auto Favorita, Feldu nebo Kadeta s 1,3 nebo 1,6kou a jak krásně brázdil silničky a jak tam sázel trojku a do sedaček ho tlačil mohutný výkon 60 HP a jak je bolel krk z otevřenýho okna a průvanu, aby v tom v létě bez klimy nezdechli.

A pak sou lidi jako já, co vzpomínaj jak drandili 160 HP Stratusem , nemuseli kvedlat protože automat a nemuseli se pařit, protože to mělo klimu 😄 😄 😄
A krom toho el. všechna okna, zrcátka, tempomat, ALU kola, víceprvek vzadu atd

Ale to si typickej čecháček nekoupil, protože "blázníš Pepo, dvouapůlitr, dyt tě to sežere, nejsou na to díly a nikdo to neumí opravit"

Tak vzpomínejte, vzpomínejte. Já mam naštěstí jiný vzpomínky 😄 😄 😄
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ve 21:23, jediná výhoda Astry jsou malá kola a tím více místa na nohy vzadu. Ale za 550 je 1,5 kombík Kia 118 kW