Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
12 Fotogalerie

TEST Opel Astra 1,4 16V

Po testu nového Golfu, vám nabízíme test jeho hlavního konkurenta ve třídě. Ano, jedná se o Opel Astra, jehož dosavadní typ podle mnoha hodnocení renomovaných zahraničních motoristických časopisů, je právě tím vozem, který se nadvládě Golfu dokázal nejlépe přizpůsobit. No a jak se povedl nástupce úspěšné Astry si můžete přečíst na následujících řádcích.

Testovaná Astra 1,4 16V byla ve výbavě "CD", která obsahuje: posilovač řízení, ABS, centrální zámek, imobilizer, pylový mikrofiltr, vnitřní recirkulaci vzduchu, elektricky ovládaná okna předních dveří, velkoobjemový airbag řidiče, tříbodový bezpečnostní pás na středním zadním sedadle, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, asymetricky dělené zadní opěradlo, nárazníky a zrcátka v barvě karoserie, halogenová světla, tónovaná skla, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka.

Navíc (za příplatek) byla testovaná Astra vybavena: elektrickými ovládanými okny zadních dveří (+10500 Kč), rádiem CAR 400 se šesti reproduktory a ovládáním na volantu místo sériového typu 300 (+4000 Kč), palubním počítačem (+12600 Kč), volantem potaženým kůží (+4600 Kč) a metalízou (+9800 Kč). Díky této rozsáhlé výbavě se cena vyšplhala až na 496.400 Kč. Základní třídveřová Astra 1,4 16V je však k mání již za 394.900 Kč.

Vnější tvary lze označit za velmi zdařilé. Z Astry dnes vyzařuje sebejistota, robustnost a sportovní duch zároveň. Nemá sice s předchozím modelem nic společného, ale je faktem, že po stránce designu, ani nebylo z nevýrazného předchůdce co přebírat.

Interiér je proti exteriéru trošku konzervativnější, přístrojová deska je v obvyklém stylu dnešních automobilů střední třídy. Její nevýhodou je poměrně značný odraz v předním skle. Pozoruhodným a chytrým detailem je nesouměrný středový panel, který je vyosen směrem ke spolujezdci. Tímto se zvětšil prostor pro nohy řidiče a spolujezdec, který má nohy obvykle nataženy si pravděpodobně ani ničeho nevšimne. Přední sedadla by si zasloužila větší boční vedení. Překvapením jsou ovšem až příliš praktické a strohé výplně dveří, které připomínají vozy o generaci zpět. Naopak volant potažený kůží padne díky tlustému věnci dobře do ruky a navíc obsahuje celkem šest tlačítek, kterými je možno ovládat rádio. To je díky oddělenému displeji chráněno proti krádeži.

Plochý a dobře přístupný zavazadlový prostor s objemem 370 litrů vcelku výrazně překonává Golf (330 l). Lze jej samozřejmě výrazně zvětšit sklopením zadních opěradel, která jsou dělena 1/3 - 2/3 a navíc jsou opatřena otvorem pro dlouhá zavazadla např. lyže.

Jízdní vlastnosti a ovladatelnost nebyly zrovna silnou stránkou předchozí generace Astry. To je dnes zapomenuto a podvozek vyniká jak dobrými jízdními vlastnostmi, tak i brzdami, které při zvýšeném zatížení neslábnou. Přesto při testu brzd ze stokilometrové rychlosti zvítězil Golf (39 m). Astra stejný test zvládla za 42 metrů.

Příjemně překvapil nový šestnáctiventilový čtyřválec s objemem 1,4 litru s vysokým výkonem 66 kW. Jeho tah do cca 2500 otáček je sice poměrně váhavý, ale po překonání této hranice, se dá jezdit téměř se sportovním elánem. Nezanedbatelnou výhodou je dobré odhlučnění interiéru od motoru, takže vytáčení motoru až do 5000 otáček není z hlediska hluku žádný problém.

Nová Astra je kromě několika drobností velmi povedeným vozem, který bezpochyby úspěšně nahradí dosavadní model.

Mnoho technických detailů, fotografií a rozsáhlý popis nové Astry najdete v rubrice Představujeme!