Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropské Auto roku 2024 zná vítěze: Zlato si odváží elektrický Renault Scénic

Letošní anketu Auto roku 2024 (COTY) téměř ovládly francouzské značky. Zlato si letos odváží Renault, stříbro BMW a bronz si vybojoval Peugeot.
Zpět na článek
26. 2. 2024 08:44
26. 2. 2024 09:01
26. 2. 2024 09:06
26. 2. 2024 09:59
26. 2. 2024 10:05
26. 2. 2024 11:37
26. 2. 2024 09:15
26. 2. 2024 09:27
26. 2. 2024 10:06
26. 2. 2024 10:35
26. 2. 2024 10:52
26. 2. 2024 11:10
26. 2. 2024 10:41
26. 2. 2024 10:48
26. 2. 2024 11:32
26. 2. 2024 10:51
26. 2. 2024 11:36
26. 2. 2024 11:50
26. 2. 2024 12:39
26. 2. 2024 12:52
26. 2. 2024 13:21
27. 2. 2024 18:02
26. 2. 2024 13:52
27. 2. 2024 08:18
26. 2. 2024 10:36
26. 2. 2024 11:48
26. 2. 2024 11:55
26. 2. 2024 14:00
26. 2. 2024 16:31
26. 2. 2024 23:33
27. 2. 2024 07:16
27. 2. 2024 05:05
27. 2. 2024 17:10
Avatar - Horký Rom
26. 2. 2024 08:44
moc líbí
Gratuluji Renaultu :yes:

V 9:30 je horká premiéra nového Renaultu 5 E-Tech: https://events.renault.com/en/
Rozbalit vlákno
0
26. 2. 2024 08:52
Elektrofraška lokračuje...
V posledních letech to funguje skoro pořád stejně: novináři v porotě COTY podlehnou elektrofašistickému politickému tlaku a zvolí vítězem nějaké EV. To se pak prodává buď úplně katastrofálně, nebo mizerně. :-( :no: Proto je dřívější kredit této ankety dávno v haj-lu! :'-( :-( :-( :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - sargis
26. 2. 2024 08:56
Re: Elektrofraška lokračuje...
Žiaľ...áno, je to tak.
26. 2. 2024 09:38
Re: Elektrofraška lokračuje...
Fňuky fňuk, trend je jasný, ICE stráca podiel, BEV narastá. A nie, nemôže za o EU, deje sa to všade na svete. Bezrozdielu,
26. 2. 2024 13:40
Re: Elektrofraška lokračuje...
Prečo by za to nemohla EU? Ona u nás určuje pravidlá. Alebo tým chceš nepriamo naznačiť, že nás riadi niekto iný?
27. 2. 2024 07:14
Re: Elektrofraška lokračuje...
Nárast EV je celosvetová záležitosť. USA, CN aj EU. Snáď mi nechceš povedať, že za to môže tá hnusná EU, že čína je najväčší trh pre BEV.
27. 2. 2024 08:13
Re: Elektrofraška lokračuje...
Hlavne, že v USA sa trh s EV prepadá! A EÚ už tiež brzdí!
Avatar - Barrichello
27. 2. 2024 10:00
Re: Elektrofraška lokračuje...
A proto se v usa prodá 70x tolik spalováků jako EV :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 2. 2024 11:32
Re: Elektrofraška lokračuje...
Tak ako aj ten uzazny I pace... kde z auta roku je nakoniec prepadak desatrocia...
26. 2. 2024 09:01
Rencek EV
V případě EV je mi nejsympatičtější právě Rencek. Baterky nemá z Číny, elektrický motor nepotřebuje suroviny vytěžené v rusku a zpracované v Číně. Daří se mu držet co nejvíce výroby v EU. Samotný elektrický Megane je skvělé auto, teda až na nic moc nabíjení. Tichý uvnitř, příjemný podvozek, projev má dost podobný klasickému spalováku s automatem díky faktu, že máte hodně věcí pod kontrolou.
Rozbalit vlákno
29
26. 2. 2024 09:06
Re: Rencek EV
ale nasi flastenci chtej plyn a ropu z ruska, abychom byli co nejmin nezavisli, resp co nejvic zavisli
proto tady tak becej
26. 2. 2024 10:05
Re: Rencek EV
rekni mi co ctes, ja ti reknu, kdo jsi ...
26. 2. 2024 10:38
Re: Rencek EV
..... ukaž mi jak umíš urážet a ja ti řeknu kdo jsi..... 😉
26. 2. 2024 11:37
Re: Rencek EV
ja si nezacal ...
a nenecham si od nejakyho zakomplexovanyho ko*ko*ta s*rat na hlavu
a navic jsem jen pouzil znamej citat
26. 2. 2024 13:39
Re: Rencek EV
Do ukrajinskej vojny si bol závislý a nevadilo ti to.... Ani si o tom možno nevedel.
Avatar - Emel
26. 2. 2024 09:15
Re: Rencek EV
Tohle jsem po pravdě ani nezaznamenal (myslím ten původ komponent), ale... je to dost malý auto, 60kWh baterka - budiž, jako druhý auto asi dobrý. Ale základní cena 990t? To je prostě neprodejný.
26. 2. 2024 09:27
Re: Rencek EV
Zapad, kde berou 2-3xtolik nez u nas, se ale neridi nasi kapsou
pro ne to neni 990tis, ale jen polovina nebo tretina ty castky
a 330tis neni tak moc pro druhy auto do rodiny
Avatar - Emel
26. 2. 2024 10:06
Re: Rencek EV
I na západě chtějí za svoje peníze dostat co nejlepší hodnotu... a nebo pořídit stejnou hodnotu za méně peněz.
Megane eTech loni cca. 47t... to teda není tak špatný jak jsem čekal, ale oproti Enyaqu je to půlka... Teslu ani nezmiňuju.
26. 2. 2024 10:35
Re: Rencek EV
Přesně tak, i lidé na západě chtějí za své peníze nějakou slušnou hodnotu, což tohle auto rozhodně nenabizí….
26. 2. 2024 10:39
Re: Rencek EV
..... za chvíli jiná varianta nebude. BEV nebo Pěšky či mhd.
Avatar - Emel
26. 2. 2024 10:52
Re: Rencek EV
Tohle ale není jen o EV vs. ICE, ale i EV vs. jiná EV...
26. 2. 2024 11:10
Re: Rencek EV
Mýlíš se, žádný zákaz ICE v EU od 2035 nakonec platit nebude! :-)
26. 2. 2024 10:41
Re: Rencek EV
je dost lidi, kteri nemusej koukat na kazdou korunu, a proto si misto dacie koupej treba oktavku, misto oktavky medoura

vcera tady byl test na astru z pred 25 lety
nekteri se rozplyvali nad tim, ze to bylo normalni auto pro normalni lidi
jenze uz si nebyli schopni spocitat, ze pul mega pri dehdejsi 11tis prumerny mzde to bylo 3.5roku prumernych hrubych mezd
u tohodle EV ses v nasich podminkach na 22 prumernych hrubych mzdach, a porad tady je spousta lidi co si to muze koupit za rocni, pulrocni, mesicni ... prijem a takovych lidi je na Zapade nasobne vic
26. 2. 2024 10:48
Re: Rencek EV
Úplně zapomínáš na to, že i náklady na západě jsou výrazně vyšší ( vçetně nájmů), tj lidi berou sice víc, ale také víc vydají. Stejně jako spoustalidí tady musí počítat s nájmem nebo hypo ;-) Tj elektro je to poslední co je zajimá…
26. 2. 2024 11:32
Re: Rencek EV
vsichni neplatej najem, nekteri z najmu dokonce zijou, tak jako u nas ...
Avatar - Barrichello
27. 2. 2024 10:03
Re: Rencek EV
kdo v čr neplatí nájem platí hypotéku a kdo neplatí hypotéku splácí dluhy za rekonstrukci starý ratejny co si koupil nebo zdědil a musel rekonstruoovat.
Pár % boháčů co to pronajímaj a pár % co zdědilo a nemuselo rekonstruoovat to nevytrhne i tihle lidi EV nekupují třeba proto že sou petrolheadi a radši si koupí víkendovku veterána :-)
a pak je tu ještě 1-2% vyděděnců co na to rezingovalo a žije v maringotce, celoročně skoro neobyvatelné chatě, stavebním kontejneru nebo bunce nebo nečem podobném, takže v naprosto spartánksých a nuzných podmínkách a dělaj to jenom kvůli tomu, aby nemuseli 30 let trnout hrůzou, jestli tu hypo bance splatí (nebo jim banka nai tu hypo nedá) nebo odezvádvat přes půl výplaty měsíčně pronajímateli....Pár takových lidí dokonce znam osobně.
Avatar - Emel
26. 2. 2024 10:51
Re: Rencek EV
Pokud si někdo koupí místo oktávky meďoura, pak obvykle proto, že u toho meďoura vidí lepší hodnotu... ať už z pohledu užitných vlastností, image... nebo obojího.
Tohle je pro mě trošku podobný příběh jako Honda E, jenom ne tak extrémní - vlastně je to docela pohledný auto, jenom 60kWh baterka vlastně nevadí, když to budu brát jako malý auto... no ale pak to nemůže stát stejný peníze jako Tesla Y nebo ta performance verze MG. Protože na image to Renault neutáhne.
26. 2. 2024 11:36
Re: Rencek EV
a pro nekoho je vyssi hodnota, ze mu auto nesmrdi, ze nemusi na benzinku a na to poskakovani mu staci jednou za tejden strcit auto doma do zasuvky a jako bonus pul roku nabijet zadarmo z FVE na strese
kazdymu se tesla nelibi, me treba vubec ne
a penize co stoji tohle auto fakt spousta lidi neresi
Avatar - Emel
26. 2. 2024 11:50
Re: Rencek EV
Viz výše - tohle není jen o EV vs. ICE, ale i EV vs. jiná EV. Pokud chceš EV za milion, tak u konkurence dostaneš lepší auto - větší, s větší baterkou, lepší dynamikou a tak.
A nebo - pokud chceš malý EV auto a stačí ti relativně malá baterka, tak ho u konkurence koupíš levněji.
26. 2. 2024 12:39
Re: Rencek EV
ale auto nekupujeme vsichni na zaklade nejaky racionalni uvahy dostat co nejvic za co nejmin penez
ale treba proto, ze se nam libi, nebo ze se chceme odlisovat, nebo nam ho nekdo doporucil, nebo nas zblbla reklama, nebo zrovna jiny nebylo ...
ja kolikrat nechapu, v cem nekteri jezdej ...
Avatar - Emel
26. 2. 2024 12:52
Re: Rencek EV
Někdy třeba jo, nic proti tomu. Ale je to "někdy" dost často na to, aby se to automobilce vyplatilo?
Já teda uznávám, že 47t není až takovej propadák jak jsem čekal... asi kombinace dotací a francouzského nacionalismu :) . Není to ale ani úspěch, podle mě.
26. 2. 2024 13:21
Re: Rencek EV
bude chvili trvat, nez se EV prestaneme bat treba ze nedojedem nebo nebude kde nabit
a samozrejme bude chvili trvat, nez s konkurenci ceny spadnou
porovnej, jakej vyber tady byl pred 5 lety a jakej dnes
trend je jasnej
26. 2. 2024 13:37
Re: Rencek EV
5 rokov je krátka doba. Predtým boli na výber hatchbacky, kombíky, sedany, liftbacky, kupé, kabriolety, MPV, všetky s niekoľkými benzínovými aj naftovými motorizáciami pre solventných aj tých menej solventných...
Dnes máš na výber crossover alebo SUV, ponajviac v elektrike za majland, o málo lacnejší hybrid, a čoraz zriedkavejšie benzín alebo nafta, tiež nie za práve ľudové ceny. Trend je jasný - šklbať zazobancov, a plebs nech chodí peši.
27. 2. 2024 18:02
Re: Rencek EV
Souhlas, tam bohužel jdeme :no:
Avatar - Emel
26. 2. 2024 13:52
Re: Rencek EV
Ale ty pořád řešíš tu linku EV vs. ICE... zaměř se na to srovnání EV vs. jiná EV, tam je hlavní kámen úrazu.
A znovu - pokud to beru jako městské EV, tak 60kWh není žádnej problém... ale pak má být to auto prostě levnější, než o třídu větší konkurence s větší baterkou.
Avatar - Barrichello
27. 2. 2024 10:06
Re: Rencek EV
Nemusí jednou za týden na benzínu kde stráví 7 minut, teda, to je ztrata času panečku....
ten co jel na bnezínku zs doma nemusí vyndavat nabíjecí kabel, zapojovat ho s odpojovat a uklízet, čím ztratí 2 minuty a zbyde mu reálná úspora 5 minut času :-) :-) :-) :-)
27. 2. 2024 08:18
Re: Rencek EV
Ja si hlavne pamätám, ako sa na francúzov frflalo. A teraz všade čítaš, že aký je to super kauf kúpiť si takúto 10-ročnu jazdenku. Však autoforum.cz
Avatar - Barrichello
27. 2. 2024 10:01
Re: Rencek EV
a ty si nejsi schopen spočítat, kolik stály pozemky, domy, stavební mteriál, nájmy, energie, služby a kolik to lidem ukouslo z výplaty tehdá a kolik dneska :-)
26. 2. 2024 10:36
Jednoduché
Co jiného čekat v nastupující době elektrické. Úkol zněl jasně. 😉 V době nastupujícího nedostatku elektřiny. V době kdy vaše elektrická auta budou používana jako baterie k vyrovnání výkyvů dodávek elektrické energie z OZE.

Čeká nás pěkná budoucnost....... 😠😠😠
Budoucnost kol, MHD a boháčů s BEV.
Rozbalit vlákno
0
26. 2. 2024 10:37
Kedy konečne...
...sa novinári naučia, že to nie je Scénic ale Scenic? :-|
Rozbalit vlákno
0
26. 2. 2024 10:53
Automobilová krása (???)
Vysvetlite mi, čo je na tom aute pekné? nech sa na mňa nikto nehnevá, ja som tam nenašiel jedinú peknú líniu. Hnusný, expresívny kukuč plný samoúčelných hrán a prelisov, zadok jak vysekaný sekerou, asi aby sa mal kde držať bordel z cesty, spodná hrana kufra kdesi meter nad cestou a obludne veľké kolesá, ktoré, nebyť buldočieho predku, by boli dominantou celého auta. V interiéri tma jak v riti, displeje cez pol palubky, vajcoidno-šišatý volant, no sorry, takto si fakt pekné auto nepredstavujem. A to mám Renault docela rád.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
26. 2. 2024 11:35
Re: Automobilová krása (???)
Takové ty klasické věci co na mě docela fungujou... nízká světla, velká kola... i celkové proporce jsou pěkné, je to takové kompaktní auto (když se oprostím od toho, že nemusím SUV).
Avatar - xxc
26. 2. 2024 12:31
Re: Automobilová krása (???)
Kde ste nabrali suv? To auto ma opacny problem, svetla vyska 120 mm, to auto je hrozne nizke a skrtnut baterku by asi nikto nechcel. A druhy problem je predny nahon :-)
26. 2. 2024 13:31
Re: Automobilová krása (???)
Tak sa asi nezhodneme. Stará škola bola na pohľad o 1000% ľúbivejšia. Toto síce vyzerá moderne, ale pekným to nemám prečo nazvať.
Avatar - Emel
26. 2. 2024 13:57
Re: Automobilová krása (???)
Tak asi záleží, s čím to srovnáváš... vlastně sám nevím, s čím by se to srovnávat mělo. Scenic nebyl vždycky krasavec... https://www.aaaauto.cz/…903_430x0x75.jpg , tohle je ale spíš SUV / cross...
26. 2. 2024 14:30
Re: Automobilová krása (???)
Keby som chcel rýpať, tak zrovna na fotke nie je Scenic :D . AK sa nemýlim, je to Megane Scenic.
Inak tu nejde o porovnávanie účelu či triedy. Ide o to, že takmer každé nové auto je viac-menej obludka. Väčšina áut na pohľad vzbudzuje skôr hrôzu, ako príjemné pocity.
Avatar - Emel
26. 2. 2024 14:41
Re: Automobilová krása (???)
Megane Scenic je za mě taky Scenic, ale to je asi fuk.
Nedávno jsme tu tuhle diskusi vedli, tak se asi budu trošku opakovat... za mě není tak zle, každá značka je na tom jinak. Třeba Toyota (zejm. Prius) a Peugeot (zejm. 508) jsou na tom nejlíp za hodně dlouhou dobu.
Jestli to myslíš tak, že je v módě spíš agresivní než elegantní pojetí designu, tak to asi ano.
26. 2. 2024 11:48
zaslouženě
Podle mně docela zasloužené. Design celkem pěkný (viděl a seděl jsem v tom vloni na veletrhu electronica, kde stál na stánku Scenic spolu s Renaultem Rafale) i když možná ne top, ale hlavně a především super ergonomie interiéru a ovládání. Má jak dostatek displejů, tak dostatek tlačítek, všechno logický a hezky po ruce. Vlastně na celé pitomé electronice jediné auto s normálním ovládáním klimatizace - jak málo stačí aby z mýho pohledu auto vybočilo z řady. Ale zároveň to rozhodně nebyl jednooký mezi slepými králem. Kvalitativně mi to taky přišlo v rámci ne-prémie víc než dobrý, ale furt šlo jen o statickou prezentaci, takže těžko vynášet definitivní soudy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
26. 2. 2024 11:55
Re: zaslouženě
Displejů vskutku dostatek má. Za mě je ta televize uprostřed zbytečná... stejně jako je zbytečná v Mustangu nebo Tesle, já bych tam takhle velkej displej mít nechtěl. Aspoň se mi to teda na pohled nelíbí a myslím že to je zbytečný... třeba bych si zvykl. Jinak je ten vnitřek ale zpracovanej hezky, se smyslem pro detail... to zase jo.
26. 2. 2024 13:28
To hodne pomohlo
Tak to mam radost, ze to vyhralo auto, ktere se jeste neda koupit. To hodne pomohlo :-!
Rozbalit vlákno
1
26. 2. 2024 13:38
Re: To hodne pomohlo
Možno to bola nápoveda, na čo máš šetriť... :-D
26. 2. 2024 13:36
Gratulace
Renaultu gratuluji. Ovšem vždycky kroutím hlavou, že se začátkem roku předávají ceny za auto stejného roku 😁🤦
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
26. 2. 2024 14:00
Gratulujem
Aj ked dnes uz tato anketa je kusok o inom ako kedysi.. a aj v pripade I pace vidime ze je absolutne uz jedno kto vyhra... nic to uz neznamena... kedysi ked vyhraval fiat s bravom bravou ci ford s mondeom tak to boli okrem ineho aj predajne trhaky... ale asi je dnes v mode ked to vyhravaju pre zmenu predajne prepadaky... doba sa meni no jo
Rozbalit vlákno
0
26. 2. 2024 16:31
Pohon
Prečo tomu dáva Renault náhon na predok? Prečo, keď to nemá ekonomický zmysel si dobrovoľne automobilka vybrala horšiu nápravu?
Rozbalit vlákno
2
26. 2. 2024 23:33
Re: Pohon
"Ekonomický zmysel" nemá hlavně ten EV pohon! :-O :no:
27. 2. 2024 07:16
Re: Pohon
Titul najväčšieho plačka pod článkami o EV je tvoj s velkým náskokom. Prečo to vôbec čítaš a komentuješ keď ťa to tak "nezaujíma"?
27. 2. 2024 05:05
Ach.....
Německo je na pokraji zhroucení elektrické sítě tvrdí eon.

https://m.focus.de/…d_259697059.html
Rozbalit vlákno
1