Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Splaskla elektromobilní bublina? Akcie některých značek strmě padají

123 komentářů

nippon
No to snáď nie? Ako je to možné? Donvito nám vysvetlí, že to nie je pravda 😃
Arese
😒] 😒] 😒] :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
A jaká bublina splaskla?
Ja tam vidím, že maloseriove automobilky a Čína padla. Tesla ztratila cca 20% a tlučhubové z dalších automobilek zjistili, že si nemůžou mastit kapsy do nekonečna a dotace dřív nebo později skončí.
Důvod je jasný, cena finálního produktu. Příčina ale nebudou vstupní náklady, kdyz cena lithia klesla o 80% a nabídka převažuje poptávku.
Za mne důvod poklesu je nasledujici😒br /> - nasycení části trhu, která byla ochotná zaplatit aktuální ceny
- neochota zlevnovat z důvodu dotací, i přes snižující se vstupní náklady
- rychlý vývoj
- slibování nových "zázračných" baterií v krátkodobém časovém horizontu
Za mne nic nepraská, jen se urovnává trh pokřivený dotacemi.
Avatar - Stejsn
Stejsn
S tou Čínou... nemůžu soudit v nějakém širším měřítku, ale co vidím kolem sebe po Praze, tak přinejmenším MG na ulicích velmi citelně přibývá.
ericn
Jo, taky si všímám a nejen ZS, ale i MG4 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
MG v článku taky nebylo napsané. Zjednodusil jsem to.
A ano, taky ho hodně potkavam.
Avatar - Anonym
Anonym
to sou z drtivé většiny benzínové MG, dneska sem viděl taky jedno bílé ZS
Avatar - Dinar
Dinar
Sám hezky vysvětluješ, proč bublina splaskla a při tom se ptáš, jaká bublina?

Pokud celková tržní kapitalizace firem v nějakém oboru roste během pár let o stovky procent, pak to znamená buď, že tu vzniká něco s obrovským výkonovým a majetkovým potenciálem, anebo to, že se jen tvoří bublina vyhypovaná umělou poptávkou a použitím "optimistických" ukazatelů oceňování. A že jde v tomto případě o to druhé, dokazuje právě ten obrovský propad (o 87😖 celkové tržní kapitalizace BEV firem během několika měsíců. Proto, "bublina, která splaskla", je naprosto odpovídající popis.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A víš co je splasknuti bubliny? Celý obor padne. A to se nestalo. Padlo nám pár maloseriovych, nějaké noname čínské. 20% dolů tesle není splasknuti bubliny. Pokud klesne o dalších 30%, už můžeme zvedat obočí a podezirat, že to vypadá "nadejne". Až bude trh na minimu, můžeme říct, že bublina splaskla. Třeba to přijde ještě, ale teď to rozhodně zatím není.
Navíc je jasné, že ukončením dotací se lidi zasobili před koncem roku a nikdo chvíli kupovat nebude. 1q bude určitě jeden z nejhorších, ale co dál, to se uvidi
Avatar - Dinar
Dinar
Nemel nesmysly, tady je řeč o akciovém trhu, to co se dělo a teď děje při propadu hodnoty akcií výrobců BEV, je přesně splasknutí bubliny. Něco podobného se událo na přelomu milénia s hodnotou technologických firem, technicky a ekonomicky většinou ve fázi startupu a ekonomicky oceněných jako nějaké desítky let šlapající nadnárodní koncerny. A teď se to děje akciím BEV výrobců, bublina splaskla, hodnota těch akcií se v lepším případě, nějaký rychlý technol. posun v bateriích atp., dostane možná k 50% hodnoty před pádem, ale to bude max, splasklá bublina znamená mimo jiné i normalizaci v oceňování.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt? Tak uvidíme co bude dál. Já si to nemyslím, ty ano. Pokud to bude pokračovat, uznam že jsi měl lepší nadhled. Pokud nebude, pochybuju, ze se vůbec zminis.
Avatar - Dinar
Dinar
Nejde o žádný nadhled, já se tu nebavím o tom, jestli budeme jezdit v elektromobilech, kdy, a jestli se dobře řídí, a jestli mě se to líbí a Mikesusovi taky a Aresemu třeba ne...
Někteří jste tu opravdu jako malé děti, názory čistě na bázi líbí/nelíbí, mám rád/nemám rád.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja se nebavim o tom, v čem budeme jezdit nebo ne, ale o vývoji na akciové trhu. Však to byla celá ta diskuze ne?
ericn
No a ten jde evidentně sakra rychle dolu, viz Polestar víc jak 90% hodnoty dolu 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
však tu pořád vytahujete čínské nebo maloseriové automobilky.
ericn
Propad akcií Tesly od nového roku o více jak 20% hodnoty je také málo?

1.11. 207USD
2.1. 248USD
29.2. 201USD

BYD je na tom podobně, ale tolik neskáče😒br />
1.11. 236USD
1.1. 196USD
29.2. 191USD

jak na houpačce ???

Btw Ti malý jsou v hájí, ikdyž za Polestarem stojí koncern Geely...
Avatar - Snooob
Snooob
Tesla, najväčší výrobca BEV na svete a je dole 50% z ATH 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Pokud se bavíš o vývoji na akciovém trhu, a to co se děje s akciemi výrobců BEV (pád celk. tržní kapitalizace o 87% během týdnů ani ne měsíců) nehodnotíš jako splasknutí bubliny, potom tahle debata opravdu nemá smysl.
Avatar - VlSk
VlSk
Já to chápu tak, že když se říká, že splaskla bublina nemyslí se jen číslo na akciovém trhu, ale dle tohodle čísla které je nižší usuzujete na to že se stal nějaký problém s elektrormobily. To je to co se snaží článek navodit.
Což je samozřejmě nesmysl. Nikdo soudný nebude na základě ceny akcií usuzovat na to zda dané firmy fungují nebo ne. cena akcií je loterie pro dospělé a nemá nic společného s tím zda daná společnost funguje správně nebo ne.
Můžete zde namítat že to co říkám není pravda. Ale je to tak. Cenu akcií neurčuje to jak firma funguje, ale to zda si lidi kupují a prodávají akcie. A ti to dělají jen na základě svého vlastního rozhodnutí. Tj. podle toho zda si myslí, že to pro ně má užitek nebo ne. Chápete tuhle souvislost?
Stačí sebemenší článek v novinách a cena akcií se změní protože i lidi co valstní akcie si myslí něco jiného a začnou prodávat nebo nakupovat. Ale firma dál bude vyrábět, dál bude prodávat, protože investice dané firmy byly spotřebovány a naplánovány třeba i 5 let před tím.
Například o Tesle se od jejího samotného začátku říká že další rok zkrachuje. Nic takového se nestalo. Stejně tak se to říká o Polestaru a o dalších značkách.
Na závěr klidně si myslete, že je to bublina, ale prostě nemáte pravdu a tenhle článek jen těží z emocí slova bublina spojeným s ev.
Hendly
A jake firmy dnes maji nejvetsi hodnotu? Nejsou to nahodou technologicke firmy vzešlé z .com bubliny?
Avatar - Emel
Emel
Je potřeba si říct, že i po odepsání 20% je Tesla pořád sakra vysoko. Pokud to někteří berou tak, že těch 20% byla ta bublina a aktuální hodnota už je reálná hodnota Tesly, no tak ta hodnota je pořád famózní.
Určitě splaskla bublina u těch dalších zmíněných značek... a to jsou pořád dost renomované brandy EV světa. Fisker, Rivian, Lucid, NIO... tam investoři asi mohli vidět potenciál na "druhou Teslu". Ale ten potenciál se nenaplnil a splasknutí bubliny podle mě demonstruje ztrátu víry investorů v to, že se to stane. Zatím se těm značkám nepodařilo se svým produktem ve velkém prosadit a podle mě jim trh přestal věřit.
Avatar - kruskar
kruskar
každý, dnes "objevují" manažeři.
ericn
Přesně tak a hlavně se tomu ještě diví 😉
Avatar - lyon667
lyon667
To je tak, když politici ideologicky naslibují hory doly a manažeři se toho chytnou s vidinou legislativního zajištění tučných zisků. A pak všechny dožene realita.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nesplaskla. Ještě budou klesat. Dno je daleko.

Dotace nejsou, ceny vysoké, přetížení el. sítí velké - až je nutné vypínat nabíjení BEV, používání BEV není zas tak jednoduché. Spousta problémů a omezení.

Ať volný trh určí co je lepší. 😉 Ale to by jsme neměli být v socialistické Evropě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Používání BEV je velice jednoduché. Co je na tom složitého?
ericn
Všechno, hlavně to že musíš měnit své návyky při používání vozu a styl jízdy, jinak se nikam nedostaneš. Proč by si měl něco takového dělat, když nemusíš? 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Proč bych měl přestat kouřit, kdyz dostanu rakovinu? Proč bych měl přestat pit alkohol, kdyz mám cirhozu. Proč bych měl přestat začít chodit do práce, když můžu ráno spát?
To ze ma někdo nějaké návyky, neznamená že jsou správné/špatné, nebo že je nemůže měnit.
Takze jen říkáš to, ze BEV nechceš, protoze jsi línej.
BEV jsem měl na týden několikrát. Najezdim cca 50tis ročně. Za týden jsem s tim nejezdil vždy kolem 1500km a záměrně nenabijel doma, abych viděl možnosti. No a všude jsem dojel, nikdo na mne nečekal. Takze výmysly, že se nikam nedostaneš, to asi tezko. Zkus si vycucat něco dalšího z prstu.

A změna stylu jízdy? Jako že prestanes porušovat zákon a ohrožovat ostatní nebezpečnou a bezohlednou jízdou?
ericn
Takže ty si vlastně takový souhrn morálních hodnot. Do toho, co dělám nebo nedělám je ti tak akorát kulový 😉 Takže si tyto své výlevy nech od cesty :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja neříkám co děláš, to jsi napsal ty. Já dal příklady.
Tak napiš v čem je složitější používání BEV v konkrétním případě. Jinak se tocime v obecné rovině a jen to vypadá, ze lenost se snazi ptevazit vyvoj.

Napsal jsi, proč bys mel měnit návyky, kdyz nemusíš. Tak sjem se zeptal, proč bych měl přestat kouřit, kdyz to způsobuje rakovinu i mému okolí? Přeci nemusím, je to můj návyk.
Nebo proč bych měl přestat porušovat zakony, kdyz mne u toho nikdo nechyti?

Došli argumenty tak se uchylují k osobním útokům? Já vím, je to těžké se udržet, kdyz nemáš obhajobu své domněnky, která se ukáže pod argumenty jako výmysl.
ericn
Podsouváš mi něco, co jsem neřekl ani nenapsal. Promiň, ale tvůj příspěvek výše je jeden velký výlev. Navíc sám vlastně používáš benzinové auto s pomocí elektromotoru (čili nedobíjecí).

Argumenty proč používat EV a proč ne je mnoho a každý si musí najít ten svůj proč jo a proč ne. Já nikomu nebráním, aby ho používal. Nemám rád, když mi někdo nutí něco, co nechci. EV jsem s i pár krát vyzkoušel a nijak mě nenadchlo. Vadí mi celý ten koncept, nechci každý den řešit nabíjení někdy bych musel i 2x denně někde na cestě stát a čekat než se to nabije. Jsi pak otrok drahé technologie a musíš se jí přizpůsobit, protože nemá stejné (natož lepší) vlastnosti než ta stávající. Proč? Euro 6+ je tu, je poměrně čistá, nesmrdí a je jednoduchá na používání, tak co řešit?
Avatar - Mikesus
Mikesus
"Argumenty proč používat EV a proč ne je mnoho a každý si musí najít ten svůj proč jo a proč ne."

A proto napíšeš, na otázku, co je na používání EV složitého: "Všechno". Což je blbost, protože v zápětí z tebe vypadně, že by ses musel učit novým věcem a to se ti nechce.

Ano používám hybrid a to znamená co? Že nemůžu vyvrátit nesmysl, který jsi napsal. Za mně EV je vlastně jen o tom zvyku co píšeš. Já si to vyzkoušel ( ty taky? ) na delší dobu, abych viděl, jestli to je takové špatné. Proč ho zatím nemám se jistě ptáš. Odpovím snadno, můj hlavní cíl jsou lokální emise v mém okolí, tedy v rezidnečních zonach, podzemních garažích atd jezdí i teď v EV režimu. Na dálky mohu rychle tankovat, protože pohodlnost jako u tebe a zároveň ekonomicky není EV zatím oproti hybridu pro mne přínosem. Až bude přínosem v nějakém hledisku, pak ho vyměním. Ekonomicky není zatím, lokální emise v mém okolí mám vyřešené teď.
ericn
Tak good luck 😉
ryccardo
To neni o uceni novym vecem. To je ochota udelat za vic penez krok zpatky a tvarit se ze mi to nevadi. Ochota slevit ze svych pozadavku a potreb, ale proc bych mel chtit neco co mi nevyhovuje a je to pro me potreby horsi? To co tady pises je neuveritelna hovadina. Kazdy si musi zvazit jestli EV chce a vyuzije nebo je pro neho lepsi spalovak a tim vznikne urcity trzni podil EV podle toho kde bude EV davat ekonomicky a funkcne smysl.
ryccardo
Tak ja jel ted kuprikladu lyzovat. Ujel jsem 700 km. Po dalnici vetsinu casu 130-160. Jednou jsem stavel 15 minut dotankovat. S EV nerealne. To by byla e😜edice na cely den a minimalne 2x bych na hodinku nekde postal a nabijel. To je takovy realny priklad.
Hendly
Tohle se vi, ale jde o to, jestli je to na tech par cestach rocne opravdu tak velky problem.
PS: paradox je, ze jestli maji vedci pravdu tak prave cesty na lyže te diky fosilními palivům do budoucna nemusi trápit. 😀
ryccardo
Pro me ano. Uz 7 hodin co mi to zabralo je krajne otravnych a vycerpavajicich. Myslis ze nebude snih ani ve 3000 metrech v Alpach? No mozne to do budoucna samozrejme je, ale zatim to nehrozi 😉 Aktualne je tam 4 metry snehu. Takovych delsich cest podnikam rocne vic, takze pro me je EV nepouzitelne.
Hendly
Jestli jde o únavu z cesty na tom maji nejvetsi podil mikrovibrace a hluk. Oboje dost radikálně resi EV.

PS: kolik středisek a km sjezdovek je v 3000?
ryccardo
No to je tedy blabol. Unava souvisi hlavne s tim ze se musim 7 hodin soustredit a koukat na cestu kecy o vibracich a hluku si nech od cesty a vez, ze trakarem ktery drkota fakt nejedu. A na tvou slovni ulohu odpoved bohuzel neznam.
Hendly
Tak nekdy zkus jet delsi cestou různýma autama. Kupodivu se po jizde budes cítit daleko lepe tema lepšíma.
Jen o soustředění to fakt neni.

A k tomu lyžování. Prave to je ten paradox. Obhajujes spalovak tim, ze chces jezdit na lyže. Zaroven pouzivani spalovaku přispívá k tomu, ze lyzovat prakticky nepujde.
ryccardo
Ale to mam vyzkousene. Ze Superbu vylezu podobne unaveny jako z naftove Oktavky nebo Kodiaqu a Karoqu. Podstatna je kvalitni sedacka. Bez kvalitnich sedacek je i 300 km utrpeni.

Prave to je ten paradox, ktery vam pomatencum unika. To klima si bude delat co chce i bez nasich spalovaku. Proste se bude menit a my se muzeme klidne postavit na hlavu. Jen pitomci si mysli ze nase zniceni prumyslu a konec spalovaku v EU s tim neco udela. A ja nepotrebuju obhajovat spalovak. To je naprosto bezna vec, kterou pouzivaji miliardy lidi uz desitky let a bude tomu tak i nadale. Nicmene snehu je v Alpach na lyzovani dost, takze s tim si hlavu nelamu 😉
Avatar - apoho
apoho
jseš tady už starý pardál a mohl bys vědět, že s hendlym slovní přetahovanou nejde vyhrát. Ten musí mít poslední slovo jako hašteřivá manželka 😁
ryccardo
Ma tu tendeci, ale vetsinou ze sebe udela aspon pitomce 😉
ericn
Hendly - Koukám, že aby si obhájil svou “víru”, tak vymyslíš jakoukoli kravinu 😒] 😒] 😒]
Hendly
Klidne pis konkrétně.
ryccardo
Ano takovy Mirek Dusin a kazdy kdo si dovoli s nim nesouhlasit je divnej 😉
ericn
Ano, je to hotový Mirek Dušín 😉
Arese
Jseš jen ubohý demagog. 😲 :no:
Avatar - eLzyx
eLzyx
ony ty nové návyky jsou leckdy ku prospěchu věci. Taky jsem dokázal se spalovákem přeletět půl Evropy na dvě zastávky. Ale byl jsem na konci utahaný, že jsem byl rád, že jsem vůbec dojel. Hladový, protože jsem si dal jen rychlou bagetu a utahaný, protože honem honem honem.
Elektromobil mě donutí dělat zastávky častěji. Zajít si na normální jídlo. Třeba řízek. Jít se projít. A ve výsledku jsem dojel po 1000km do destinace a tam jsem byl schopen normálně fungovat, jít třeba plavat do jezera, nebo jít na 20km procházku.
Ano, upravil se i styl jízdy. Se spalovákem jsem sprintoval na začátku, protože byla hromada benzinu a jak ubýval, tak jsem zpomaloval, abych natankoval levněji až v ČR. S EV jedu opatrněji ze začátku a sprintuji ve chvíli, kdy vidím, že přijedu k plánované nabíječce s vysokým % nabití.
A za jako naprosto úžasný benefit beru to, že mi EV šetří čas a nervy. Kolikrát jsem nadával, když na čerpačce přebírali 25 minut směnu. Nebo přede mnou stál někdo, kdo si musel ještě odskočit, jít pro kafe a 10 minut si vybírat, jestli horalku, nebo tatranku. Také se mi nestane, že natankuji špatné elektrony. Nebo "pajcnuté" elektrony (tedy ekvivalent E10 a podobných srágor).
Ale chápu, že ne všichni jsou nakloněni změnám obecně. Také se spíše přikláním k "když to funguje, tak to neměň".
Avatar - Stejsn
Stejsn
"Kolikrát jsem nadával, když na čerpačce přebírali 25 minut směnu. Nebo přede mnou stál někdo, kdo si musel ještě odskočit, jít pro kafe a 10 minut si vybírat, jestli horalku, nebo tatranku." - takže se ti nestane, že přijedeš k obsazené nabíječce, na které svítí full, ale majitel auta uvnitř chroustá hamburgra?
Avatar - eLzyx
eLzyx
za 2,5 roku se mi to stalo dvakrát - minulý měsíc na Vestci. Čekal jsem 7 minut ve frontě (kvůli tobě jsem se podíval do záznamu jízd). Ale jel jsem tam záměrně, kvůli ověřené "staročeské" restauraci, chtěl jsem se pořádně najíst.
Nemusel jsem tam jezdit, mohl jsem pokračovat na další Supercharger. Ale tam by to bylo leda o párku (Humpolec - Benzina).
A poprvé se mi to stalo v Brně, kde bylo tenkrát málo stojanů a ještě navíc byly pomalé. Teď je jich tam 2x tolik a rychlejší.
A teoreticky ještě v Bratislavě, ale tam jsem nečekal, rovnou jsem jel nabíjet o 50m jinam. Nula zdržení, protože jsem ke stojanu ani nedojel - auto rovnou hlásilo obsazeno, 20 minut čekačka.
Jinak v zahraničí (DE, AT, I, SLO, SVK) ani jednou.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Ok, beru. Já s tím zkušenost nemám, ale kolega z práce, se kterým jsem měl sraz u mekáče na čerňáku v Praze a má Teslu S, tak tam přesně takhle zůstal viset. Já mu něco předal a odjel, on tam další půl hodiny stál, protože u stojanu bylo připíchlé plně nabité i3, majitel nikde a Tesla byla vybitá. Je ovšem pravda, že už to budou dva roky zpátky.
Avatar - eLzyx
eLzyx
já se právě neTesla nabíječkám snažím vyhýbat a beru je jen jako doplněk. Když náhodou u nějaké zastavím z jiného důvodu (nákup, schůzka atp.), je volná, za dobrou cenu (ideálně zadarmo), tak nabíjím. Jinak pořád počítám s tím, že se zastavím na SCH, nebo doma.
U těch neTesla se často stává, že tam parkuje spalovák, nebo nenabíjející BEV. A na to já nemám nervy.
Nejčastěji využívám neTesla AC nabíječek v zahraničí, kdy nabíjení je osvobozeno od parkovacího poplatku a vychází "téměř" levněji, než samotné parkování.
A pak taky takové ty zadarmo. Třeba v Ústí u Bauhausu, když tam jdu něco nakoupit. Cesta zadarmo.
Petr Pololáník
Jízda na koni by byla ještě zdravší: aktivní pohyb, čerstvý luft, bio strava/palivo, sociální kontakt a zdravotni zastávka co 10km... do cílové stanice na pohodu během několika dnů/týdnů... 😁
Avatar - lyon667
lyon667
Jistě, pokud se staneš jeho otrokem, je to velice jednoduché. Složitější to má ten, co se otrokem stát nechce.
Avatar - VlSk
VlSk
Tohle je klasika. Jakmile si koupím EV stal jsem se otrokem.
A uvažoval jste někdy, že vy jste otrokem spalováku? Dokonce mnohem víc než u EV?
Například ohledně čerpání paliva. Jste otrok benzínek. Vy tam musíte jet a načerpat benzín. Nikde jinde to neuděláte. Máte smůlu. U EV můžete čerpat elektřinu kdekoliv, za různou cenu, nejčastěji zdarma doma z fotovoltaiky. Nebo z normální zásuvky kdekoliv. Zásuvek máte v ČR poměrně dost. nechci je počítat, ale každý dům a většinou i každý přístřešek nebo bouda má jednu zásuvku a to i v nějaké neznáme ***i 😄. To o benzínkách nemůžete říct a klidně se může stát že nejbližší benzínku budete mít třeba 20 km daleko.
Otrokem smradu, hluku, jste spíše se spalovákem.
Tak by mě zájímalo co jste tím myslel. Asi něco jiného. Můžete to napsat?
Avatar - eLzyx
eLzyx
uvidíme, zatím prodeje rostou i bez dotací. Jen ne tak strmě. Což je vlastně dobře, protože je zapotřebí dobudovat a posílit infrastrukturu.
Ceny zas tak vysoké nejsou. Jen jsme si zvykli na to, že jsou spalováky levné. Někde jsem četl, že první Oktávka stála 34 průměrných platů, TM3 je tak s 23 průměrnými platy levnější.

Máš pravdu, že používání BEV není jednoduché, pokud to není Tesla. To je naopak tak triviální, že když pak mám se spalovákem tankovat benzin, tak jsem z toho nervózní, že zapomenu zaplatit. Neexistovat Tesla se svojí nabíjecí sítí, tak ty pojízdné baterky nechci. Nervovat se někde v Itálii ve 3h ráno, že nemůžu nabíjet ...
ericn
Pokud máš problém s tímto “ To je naopak tak triviální, že když pak mám se spalovákem tankovat benzin, tak jsem z toho nervózní, že zapomenu zaplatit.” tak tě asi začnu považovat za nesvéprévného člověka… Taky zapomínáš platit na pumpě za kávu nebo bagetu, když čekáš než se ti EV u veřejné nabíječky nabije ?

Případně je tu dost bezobslužných benzinek, kde nejdřív platíš a pak tankuješ 😉
Avatar - apoho
apoho
pochop to, že někteří elektrofanatici jsou ochotni ze sebe udělat i nesvéprávné kusy v zájmu zachování ideologie.
Stejně jako někteří další nás budou přesvědčovat, jak to je s těmi elektromobily super.
Zkus se podívat na Proseku do salonu Porsche. snad tam ještě mají vyvěšenou ceduli s hodinovými sazbami servisních prací.
Opravy spalováku - cca 2800 Kč/h, opravy EV (Taycan) - 4800 Kč/h
Tak když ty EV jsou tak jednoduchá na výrobu jak nás přesvědčují etrollové, tak jaký je důvod k této disproporci?
:no:
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je jich méně a musí mít na to jiné nástroje, zařízení, školení, prostory. Čím víc jich bude, tím víc se cena bude srovnavat, i servisu.
Pak tu máš taky to, ze na ICE tráví třeba i dvojnásobek času.
Avatar - apoho
apoho
Já tomu rozumím, neboj, nejsem padlý na hlavu a vím, jak funguje podnikání.
A proto mi vadí tento přístup.
Když chci narvat do trhu něco nového, co EV jsou, tak musím být natolik silný, že musím chvili být schopen financovat ztrátový projekt od začátku než se chytne.
Přístup který zvolili vlády, že nesmysl dotovali z daní všech lidí a automobilky tuto hru pokorně přijali, tak by se snad na tom měli podílet zásadním podílem. Vyrábím něco, na co dostane trh pobídku, tak si snad nemusí mastit kapsu na tom?
Je to stejné jako s boomem tepelných čerpadel. Pod 300 000 Kč ho nesežene jeden, ač to všichni kupují v Číně za cca 25 - 40 000 Kč za sadu ale protože ví, že stát na to dá 100 000 Kč dotaci, tak proč by to prodávali za ceny s přiměřenou marží?
Avatar - eLzyx
eLzyx
když já nejezdím na pumpy. Superchargery si vybírám tak, že je tam hotel/restaurace. A tam ten zvyk zaplatit je. Je to normální restaurace.

Pro mě je nabíjení zhruba takové - přijedu, zapojím kabel a jdu do pryč. Vrátím se, odpojím kabel a jedu do pryč. Placení? Nebo nějaká autorizace na stojanu? V mém případě ani není. Ale i kdyby, tak proběhlo automaticky, bez mého zapříčinění. Není tam už ten zvyk, že odpojím kabel/vysunu čerpací pistoli a musím někam jít zaplatit, něco udělat, prostě sednu do auta a odjíždím.

Takže ano, pak se mi stává, že jedu dvakrát za rok natankovat, vytáhnu pistoli z hrdla nádrže a automaticky sedám do auta, stejně jako u Tesly. Uvědomím si to až když vidím tu boudu pumpy před sebou.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a bezobslužnou benzinku jsem ještě nepotkal. Ani když jsem jezdil výhradně se spalovákem. A to při ročním nájezdu 40k km a tankování co tři dny ...
ericn
Jsou na každém výjezdu z Prahy a třeba u skoro každého supermarketu, půlka s obsluhou a půlka (na noc) samoobslužné, např. Globus na Zličíně. Naproti u Ikei další, v Čestlicích na sjezdu atd... Sem tam ho používám i já. Pípneš, vybereš za kolik chceš, tankuješ a odjíždíš za 5min - easy 😉

Btw ve Skandinnávii to tak je všude...
Avatar - kari.laz
kari.laz
Nechci ti radit, ale už do toho víc nezabrušuj. Dneska jsi tu ze sebe udělal řádného přežvýkavce. Asi jsi měl jinou představu o tvé argumentaci, ale jedna perla střídá druhou.
Zapomenout platit u benzínky
tankuješ jen u hotelů a restaurací
Najezdíš 40k za rok, ale nikdy jsi neviděl samoobslužnou pumpu.
Dále už nebudu radši pokračovat.

Dneska nejsi ve formě.
Avatar - eLzyx
eLzyx
proč zapomenu zaplatit jsem vysvětlil. Myslím, že je to pochopitelné.
Nabíjím jen u hotelů a restaurací, protože moje Tesla nabíjí pomalu, takže využívám čas - jídlem.
A ano, najezdím 40k km a nikdy jsem neměl tu čest potkat samoobslužnou pumpu. Když jsem jezdil po ČR soukromě, tak jsem tankoval na ONO - s obsluhou. Když jsem jel dálkovou jízdu, tak jsem tankoval na dálnicích, kde jsou nepřekvapivě také všechny s obsluhou. Když služebně, tak jsem měl CCSku, případně kartu nějaké sítě (Benzina, Shell, MOL), tak jsem také nepotkal žádnou samoobslužnou.

Mi tak ještě napadá - vůbec nechápu, proč srovnávat samoobslužnou čerpačku s Tesla SCH. Furt je tam proti Superchargerům krok navíc - uživatelem prováděná platba. Ano, šlo by to srovnat s ostatními nabíjecími stanicemi, ale na ty já prakticky téměř nejezdím.
Avatar - Zetti
Zetti
Každý ORLEN je s apkou samoobsluzny. Natankujes, odpipnes na stojanu QR kod a odjizdis.
Avatar - eLzyx
eLzyx
může být, ale tady jde o nepochopení jak to chodí u Teslích Superchargerů.
Přijedu, připojím, odpojím, odjedu. Žádné QR, appky, čipy, karty ... proto mě pak vykolejí, když to musím jednou-dvakrát za rok udělat jinak. Tedy přijet, zasunout, vysunout, ŘEŠIT PLATBU, odjet. Ten krok je tam prostě navíc a na ten jsem si odvykl. On nikdy ani nebyl moc příjemný.
Avatar - Zetti
Zetti
Asi tak nejak by to mělo vypadat ale univerzalne na vsech stojanech, ale Tesla je pro mne odpudivejsi než Multipla nebo rodius tak mam spoustu appek a cipu a snazim se je nepoužívat .
Avatar - eLzyx
eLzyx
mělo. Taky mě štve, že jsem prakticky "uzamčen" u Tesly, protože i kdybych vyhrál jackpot a šel si koupit elektrického Rollse, tak vyskočím z kůže z (ne)funkčnosti stojanů. A ty jsou bohužel nedílnou součástí elektromobility.
Co tak slýchám od ostatních, tak se situace zlepšuje, dá se skákat po Ionity, Shell, Aral. Ostatní jsou spíše loterie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Musíš si to nechat vysvětlit od Doníka a Hendlyho a od Radka Stealtha Nulajedničky.

Ty ti řeknou, že seš xenofob a že problém neexistuje a je radost jezdit od nabíječky k nabíječce.
Avatar - Emel
Emel
Bezobslužných benzinek je strašná spousta... třeba všechny Benziny můžeš platit přes appku. Ale já teda nevidím problém vlézt dovnitř, pozdravit, pípnout kartu a zase odjet.
Avatar - eLzyx
eLzyx
já s tím taky nikdy neměl problém. Ale Tesla mě odnaučila. Tenhle krok tam prostě nemám. A pak se ze zvyku chovám stejně. Po odpojení auta od "doplňovače energie" sedám do auta a odjíždím ... proč na mě ta ženská v té boudě tak divně čumí? Jo aha, já musím zaplatit benzín, pardon.
Ale chápu, že je to pro mnohé nepochopitelné, těžko představitelné. Zkouším vymyslet nějaký příměr z běžného života, ale na nic tak blízkého nemůžu přijít. Jediný příměr, co mě napadá je jako používat moderní internet na svém PC a pak přijet do země, kde je jen vytáčené připojení. Sednu k PC, otevřu browser a nic. Musím udělat krok navíc - vytočit připojení přes nějakou obslužnou aplikaci.
Dalším nepříliš povedeným příměrem může být otevření telefonu xichtem. 1000x pohoda, vždycky bez námahy odemčeno a pak jdeš k zubaři, nafouklou držku a chce to PIN k otevření. Aha, a vzpomeň si.
Jasně, chápu, všichni tu jsou neomylní borci, co nikdy nedělají nic ze zvyku ...
Hendly
Ono se hlavne snadno zvykne, ze se nikam tankovat nejezdi a max se zapojí kabel pred barakem.
Avatar - eLzyx
eLzyx
to taky no. Naštěstí nemusím střídat auta, takže u mě nehrozí takové to Tesla je každé ráno ready, takže i to spalovací Volvo musí být furt ready ... a pak ve Volvu není benzin, protože sakra, on se přes noc nedoplňuje. Volvo mi zůstalo už jen z nostalgie.
Avatar - Emel
Emel
"Není benzín" zase obvykle znamená, že tam je třeba 10l... takže žádný drama, během 100km bez zajížďky potkám nějakou benzínku, kde za pár minut natankuju.
Avatar - Anonym
Anonym
benzín se dá mít navíc doma v kynustru a bezproblému si ho dolít 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
v mém případě je "mít benzin v kanystru" dost kontraproduktivní, protože bych nevěděl co s ním, až zestárne. S tím mám problém u pil. Tři měsíce starý benzin a už mi Stihlka nenaskočí. To samé stará sekačka (kterou budu prodávat) s BS motorem. Oračka s jednoválcovou OHV Hondou naštěstí sežere cokoliv.
I s Volvem občas jedu jen tak, abych vyjel starý benzin. Řešit pak co s 50L nepoužitelného benzinu ...
Avatar - Anonym
Anonym
do tohohle se musí tankovat bud benzín bez biosložky nebo N98 s 5% ETBE.

Co děláš se sekačkou kterou dáš do garáže 20.9. a vytáhneš 5.4.?
nabíjíš zbytečně půl roku baterku?

To já radši za sebou tahám kabel 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
jj, začal jsem jezdit na vzdálenější Eurooil pro benzin bez biosložek. Ale také to není všespásné.

Co dělám s akusekačkou? Nabil jsem před zimou baterie na cirka 50% a dal do sklepa.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Taky mam akusekacku, ktera nekdy zacatkem rijna zacne hlasit "pred uskladnenim nabijte baterky do plna". Tak vzdycky nabiju do plna, na zimu ji uklidim a na jare dam tu baterku chvilku na nabijecku. Zadne nabijeni pres zimu neni potreba.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Do plna? To jsou železofosfátky, nebo jen výrobce howado a chce, abys je co nejdřív odrovnal a ty ho posloucháš???
Baterie se nabíjí na cca 50-60% SoC když je chceš uskladnit na delší dobu a neztratit spoustu kapacity, k čemuž dochází při nabití na 100% a následnému odpojení a uskladnění.
A nebo to máš nějaký retro NiCad a pod.?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A kde je psano, ze "do plna" znamena 100% SoC? Nejspis to funguje stejne jako u HEV u Toyoty, kde indikuje 0% az 100% uzivateli, ale realne to je mezi 40-80% SoC, kvuli zivotnosti.

U sekacky, ktera si muze kdykoli dojet na nabijecku, by to take davalo smysl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Mám tě za rozumnějšího diskutéra, ale představa, že v sekačce řeší výrobce velký buffer a na plno znamená ne na plno je poněkud ehm, no nic...
Doporučuju si postudovat nějakou tu hodinku na😒br />
https😐/batteryuniversity.com/articles

a tam si projet co dělá s kapacitou baterie její odstavení v závislosti na teplotě a SoC.

Od té doby, co jsem krapet pochopil, jak se ty současný baterky chovají v reálu, tak nabíjím jinak a jsem schopen mít 99-100% i po 2 letech provozu, zatímco dříve jsem jel na ty "zaručený" rady a byl jsem na 80%.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Diky, podivam se. Ale zrovna u tech sekacek, ktere stravi nemalou cast sveho "zivota" v nabijecce cekajic na sve sekaci okno, bych se moc nedivil kdyby tam vyrobce ten buffer resil.

Uzivateli je totiz zpravidla uplne jedno, jestli ta sekacka vyuzije baterku uplne a po dvou hodinach sekani se bude dve hodiny nabijet, nebo vyuzije jen uzsi pasmo SoC setrnejsi k baterce a po hodine sekani se pojede hodinu nabijet.

Zato mu neni jedno, jestli bude kazde tri roky resit v servisu novou baterku, nebo ne.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já bych se zase divil, kdyby nějaký výrobce myslel víc na zákazníka a jeho dobro, než na svoji kapsu.
Avatar - Anonym
Anonym
a celou zimu nenabíjíš? a jak dlouho ty baterky vydrží? 2 roky?

Tohle když lidi dělali, tak měli vždyky baterky velmi brzo kaput, proto nic krom el. nůžek na trávu a aku vrtačky na baterky nic nemam.
Předchozí el. sekačku na kabel sem měl ještě po dědovi a celkově sloužila 22 let 😄
Ted mam druhou 3 roky, ale sekám s ní až od lonského května.
navíc jí mam přes kámoš za třetinovou cenu co je v obchodě 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Automatickou sekacku mam ctvrtym nebo patym rokem s originalni baterkou, normalni sekacku s drzadlem jsem koupil asi pred osmi lety se dvema vymenitelnymi baterkami, na ktere jedeme dodnes.
Avatar - eLzyx
eLzyx
nenabíjím ani akunářadí, většinou je to nabité na 50-75% před odstavením. Půl roku není problém. Jen to musí být vytažené ze zařízení.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jenže se na ten palivoměr ani nemusím zaměřit. S Teslou mám zvyk - jedu jen kolem baráku a tak vůbec nesleduji dojezd, raději si na "budících" přepnu zobrazení informací o hudbě. Vím totiž, že je ten dojezd dostatečný. Jestli se domů vrátím se 70% z 80% nebo 50% je mi jedno. Ráno bude zase 80%.
Nesledovat ukazatel paliva ve spalováku, tak někde na Cínovci docukám ke krajnici a budu se škrábat na palici, jakej sem to tydýt. Teoreticky.
Jak říkám, naštěstí nemusím střídat auta. Ale dokázal bych pochopit takové chování někoho, kdo primárně používá BEV a nárazově jede spalovákem.
Ale se spalovákem se mi dějí jiné věci. Vyřadit před křižovatkou? No. Ne. Občas zapomenu. Tady si zrekuperuji ... sakra proč to nebrzdí? Aha, podřadit. A pak ještě - odcházím od auta a po pár metrech si vzpomínám, že bych to auto měl zamknout (ale to je obecně zvyk moderní auto vs. staré). No jo no, zpohodlněl jsem.

Trochu mi to připomíná stav, kdy jsem měl Š120L a Opel Astra. Když jsem se vrátil nárazově do Š120L - zapomínal jsem ovládat sytič? Samozřejmě že ano.
Avatar - Emel
Emel
Za prvé - já auto během jízdy sleduju. Jaká svítí světla, kolik je tam benzínu, kolik točí otáček, jestli se třeba ozývají nějaké zvuky a tak. A taky sleduju silnici před sebou... a za sebou a vedle sebe, a chodce a okolí. Nemusel bych, ale dělám to a baví mě to. Co jinýho bych měl za jízdy dělat než se soustředit na jízdu, včetně stavu auta? Jo, kdyby bylo auto plně autonomní, tak bych si třeba četl nebo koukal na film. Ale nic mezi mi moc smysl nedává.
Za druhé - rád bych si u toho i řadil... hezky si doplachtit do vesnice, podřadit na předjíždění, podržet kvalt v zatáčce. Bohužel se nad kombinací "silný motor + manuál" už u budgetových značek zavřela voda, no tak holt mám automat... a jen dávám nohu z plynu. Škoda.
Za třetí - když to má někdo tak, že ho tyhle věci obtěžují a nechce sledovat, co auto dělá a kolik v něm je benzínu, tak tam má kontrolku a nějaké upozornění... obvykle má pak nějakých třeba 100km na to natankovat, což je v našich končinách obvykle víc než dost.
Pointa? Asi nic zvláštního, jen tak tlachám... neobtěžuje mě tankovat benzínové auto a neobtěžovalo by mě ani nabíjet doma elektro. Obtěžovalo by mě čumákovat někde půl hodiny na nabíječce, ale pokud to bude parkrát do roka při cestě na lyže, tak to taky není žádná tragédie.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tohle se mi jednou stalo s Priusem PHEV. Tak nejako to tenkrat vyslo, ze jsem jezdil dlouho jenom kratke trasy a bez tankovani jsem vydrzel cca ctyri mesice. A pak jsem jednou jel po D11 a rozsvitilo se mi hladove oko. Asi tri vteriny jsem na nej nechapave koukal co je to za ikonku, nez mi doslo ze se do toho auta take obcas musi dolit benzin.
Avatar - Anonym
Anonym
to vyndání, zapojení kabelu, následně odpojení a schování ti zabere minimálně 2 minuty času, kdežto natankování 7 minut.
Mínus 2 minuty usporíš 5 minut času, to je pro mě hodnota velice irelevantní, dne rozplánovaný po pětiminutovkách fakt nemam 😄 😄
Hendly
Jsem fascinován jake dokazi lide vytvořit myšlenkové konstrukce jen aby dal mohli platit za benzin..😀
Avatar - Anonym
Anonym
Já jezdím primárně na LPG, ale zrovna včera sem benzín tankoval. Příště vám to stopnu na sekundy, aby byla sranda, jinak u stojanu sem byl první, přede mnou nikdo, žádný zdržení 😄
Hendly
Ale ja ti verim, ze je to rychle. S tim nemam nejmenší problem. Tady jde o uplne neco jineho.
Pri pouzivani EV a s moznosti nabijeni doma ti po urcite dobe prijde nutnost jezdit k benzinkam, jak to rict, zvlastni.
Avatar - eLzyx
eLzyx
vzal jsem do ruky stopky a je to 7 vteřin na připojení a cirka 12s na odpojení a smotání kabelu. Běžné tempíčko.
V mém případě to tedy ušetří spousty času. Pokud budu počítat, že jsem tankoval 120x za rok po 7 minutách, tedy 14h čistého času stráveného tankováním.
A proti tomu je 300 připojení na nabíječku, tedy 300x19s tedy asi 1,5h.
Samozřejmě nějaká ta hodina se promarní když člověku nevyjde dobíjení doma, resp. je na cestách a zrovna tam nemá co dělat.
Ale v mém případě je to pořád méně jak těch 14h tankování.

Chápu, že každý to může mít jinak
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mne trva pripojeni obvykle do deseti sekund a odpojeni cca 3-5. Nemam tuseni, co bych delal s tim kabelem nebo autem dve minuty...
Avatar - Anonym
Anonym
120 tankování za rok? To bys měl nájezd přes 100 tkm ročně. Tedy pokud si neměl LPG nebp CNG.
U toho EV je to právě o tom "nečistém" času stráveného dobíjením mimo domov. Spousta EV fans říká, že to využívá k tomu, aby se najedli. Zajímalo by mě, kolik po pár letech ježdění EV přiberou kg. Já třeba když řídím, tak většinou vůbec nejím, abych nebyl unavený.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jsem to blbě spočítal ... ne každý 3. den, ale každý 3. pracovní den. Takže cirka 85 tankování za rok. Takže asi 10h.
To je tak, když jezdíš se spotřebou 12+
Avatar - Anonym
Anonym
Já mám rekord 136 tankování za rok. A u LPG je to tankování většinou delší, jak se musí čekat na obsluhu nebo ve frontě za dalším autem. Ano, to už jsem i já považoval za ztrátu času. Holt něco za něco.
Avatar - VlSk
VlSk
V mém případě to bylo 1 tankování za 14 dní a i tak to je 3 hodiny za rok. Oproti tomu s ev by to bylo i méně než hodinu, protože najedu míň a tím pádem bych každý den nenabíjel, ale každý 3 den.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Co tam děláš 7 minut???
Avatar - Emel
Emel
Jo, benzín nějak zaplatit musíš... nějak, kartou na stojanu, přes appku, na kase... jakkoli, ale hned. Že by bylo nějaké automatické zúčtování, to není.
Ze zvyku děláme spoustu věcí... třeba Makro má na Černém mostě samoobslužnou benzínku, ale napoprvé je jednodušší zajet k okýnku než pípnout kartu na tom samoterminálu (protože tam musíš ještě zjišťovat jak to vlastně funguje). Kdybych tam jezdil častěji, tak si na tu samošku zvyknu. Jde o to, že platba u okýnka fakticky nestojí žádný čas navíc, tak není úplně důvod ten svůj zvyk měnit.
Asi by to mohlo být něco podobného jako jezdit na lítačku a pak muset štípat lístky.
Avatar - eLzyx
eLzyx
je to tak no. Teď mě zrovna napadl další příměr. Postupně přecházím na bateriové nářadí. Jak dílenské, tak zahradní. Ale ne ultimátně.
A občas se mi stane, že mě napadne - vezmu si na zahradu velkou Boschku, ta má SDS, do toho mám lepší sekáč, půjde to rychleji. Začnu si to připravovat a vzpomenu si - vole vždyť tam nemáš elektriku. Zvyk, že vezmu kufřík s Milwaukee aku a jdu dělat.
To samé s zahradním nářadím. Sekačka na aku, plotostřih taky, teleskopická pilka taky a pak vezmu oračku, dotáhnu to na záhon a ... já vlastně musím pro benzín, tady žádný není. A musím vyměnit olej. Ach jo.

Na snazší se snadno zvyká.
Avatar - VlSk
VlSk
Ano ať volný trh určí co je lepší. Měli by se tedy vrátit všechny dotace na spalovací auta, které byli v minulost. Měli by se přestat dávat dotace v současnosti. A to samé udělat i pro EV.
Pokud si myslíte, že na spalovací auta žádné dotace nebyly nebo dokonce nejsou tak jste sakra v omylu. Pak jste vy v bublině.
Například USA dávat tolik dotací na spalovací auta, že kdyby přestali tak by cena benzínu a nafty se rázem zdvojnásobila. Protože by se to těžařům, výrobcům a dalším přestalo vyplácet.
Když chcete B musíte to samé udělat i pro A.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Muzu se Vas zeptatat, proc se kradou prezdivky na tomto webu⁉️

Pepa_007 https😐/moje.auto.cz/…Pepa-007-5459430

Pepa__007 https😐/moje.auto.cz/…Pepa-007-5540204
Hendly
Znamenala .com bublina konec internetu?…
Avatar - Anonym
Anonym
Neznamenala. Ale v článku se nepíše, že splasknutí znamená konec elektromobilů.
Ale souhlas, že tato bublina je jako přes kopírák bublina .com.
Hendly
Spis jde o reakci na mnoha vitezoslavna prohlášení zde, ze to je dukaz konce EV.
Tím nemyslim tebe.
Avatar - Anonym
Anonym
U tebe jde spíše o erekci kdykoli vidíš ev.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Absolutně nevhodný a vulgární příspěvek :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, nahlaseno.
Avatar - Anonym
Anonym
Cena akcií Toyoty vzrostla od začátku roku o 40 % a za posledních 12 měsíců činí nárůst 100 %. Opravdu impozantní výsledek na tak tradiční a velkou firmu. Investoři evidentně věří, že Toyota ukazuje cestu budoucnosti.
Hendly
A nemuze to byt trochu jinak?
Na zacatku roku 2023 odstoupil Toyoda ktery byl proti EV a nastoupil novy smer ve vývoji EV Toyoty.
Avatar - Anonym
Anonym
Já jsem neříkal, že Toyoda ukazoval budoucnost, ale Toyota ukazuje budoucnost.

BTW Navíc ten argument nesedí. Kupříkladu v roce 2021 pan Toyoda promluvil na breefingu k BEV strategii Toyoty. Oznámil příchod elektromobilů řady bZ, plán na uvedení celkem 30 modelů BEV do roku 2030, plán na roční prodej 3,5 milionu BEV v roce 2030 a u značky Lexus plán 100% podílu BEV na prodejích v EU, USA a Číně v roce 2030. Pokud je mi známo, tak třeba číslo 3,5 milionu v roce 2030 stále platí i po odstoupení Toyody.
Renoo
Lucid - nikdy pořádně nefungoval, Nikola - podvod od začátku, Fisker - vlastně spíše účelová značka garážové velikosti, Lordstown Motors - nikdy prakticky nefungovala a v její existenci snad nevěřil ani zakladatel, Canoo - spíše platforma, která zkoušela spolupráci s velkými hráči a nepočítám těch pár vyrobených kusů.

To jako fakt z tohodle tvoříte nějaké úsudky?

Čínské NIO tu zůstane určitě. Čínská vláda se rozhodla, že NIO bude jedna z mnoha automobilek, které zničí evropské automobilky a polije do nich prachy ať to prodělává sebevíc. Z pohledu rozpočtu Číny jsou takové investice kapkami v moři. Ono se časem najde dost vohnihřbetů a morálního odpadu, který si to koupí.

BYD roste dál a čínské neúspěchy pokryje.
Avatar - apoho
apoho
máš pravdu, předsedo! :yes:
Arese
Celá elektrodebilita je ideologický levičácký podvod od samého počátku! :no:
DonVito
To co tu leta tvrdim se nesplnilo.

Nejhodnotnejsi automobilkou je zase Toyota, elektromobily pomalu konci. Tesla konecne zkrachovala.
https😐/electrek.c👋2024/03/01/toyota-says-it-would-rather-buy-credits-than-waste-money-on-evs/

Anebo je to jinak?
😁
https😐/fdrive.cz/…novu-roste-12010
"Evropský trh s elektromobily otočil směrovku a znovu roste"
Tohle se na AF nedozvis... 😄

PS Nejprodavanejsi auto sveta 2023 TMY byla taky jen bublina.
ericn
Doníku, nauč se číst. Článek pojednává o hodnotě EV firem na akciovém trhu nikoli o konci elektromobility a ani to v diskusi nikdo netvrdí. Jen, že hodnota akcií těchto firem byla a někde ještě je silně nadhodnocená, aniž by to mělo reálný základ.

Jinam zelení soudruzi z fDrive (ač je taky někdy čtu, na ta amatérská videa se koukat nedá) se neumí zřejmě podívat do statistik. V lednu 2024 se u nás neprodalo 575ks BEV, nýbrž jen 473ks BEV (SDA) a drží krásný 2,32% podíl lednových prodejů Českého trhu 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, jeden model kterému konkureje 17 500 modelů spalováků 😄 😄 😄 😄 😄 😄