Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota Mirai přijíždí vylepšená pro rok 2024. Nyní zaparkuje i bez řidiče uvnitř

36 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Výborně Toyoto! Co s infrastrukturou vodíkových čerpacích stanic? V Praze jsou dvě. Dvě, Karle!
Avatar - Ozzman
Ozzman
To auto je jako auto mnohem lepší, než velká část EV... mít kde tankovat, klidně tím jezdím, komfortní, dobře jezdící auto.
Avatar - eLzyx
eLzyx
v čem je lepší?
Avatar - Mikesus
Mikesus
V rychlosti tankování, chováním na silnici. Píše většinu EV, ne všechny.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jenže ta rychlost tankování je silně závislá na počtu vodíkových aut před tebou. Pokud na čerpačce nikdo nebyl aspoň půl hodiny, tak natankuješ za 5 minut. Ale také se může stát, že si budeš muset počkat na natlakování nádrží a to zabere klidně půl hodiny.
A chování na silnici? Co jsem tak slyšel od redaktorů, tak pokud s tím jedeš agresivněji, tak ta spotřeba neúměrně roste, tedy dojezd značně klesá. Je to ještě víc jak u EV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze chování na silnici je to samé co spotřeba? To se ti nějak motá ne?
Za mne to je dobrá alternativa, sam jsem o tom uvažoval a zkoušel přes týden. Při normální jízdě to spotřeba je 0.9kg, při rychlejší ( stejně to má omezovač na 180 a je to velká obluda, se kterou fakt nechceš litat v zatáčkách) kolem 1.1kg, na víc jsem se nikdy nedostal. Ten nárůst tedy rozhodně není jako u EV, kde třeba s bz4x jsem jezdil za 15kwh, ale jakmile jsem nejel 100km/h, ale 166 ( omezovač ) spotřeba byla 50-60kwh podle reliéfu. Tím nehanim EV nijak, jen hodnotim jejich clastnosti, jezdi se mi v tom dobře a dřív nebo později minimalne jedno bude doma až bude dávat smysl
Avatar - Emel
Emel
Dobře jezdící fajn... ale co dynamika, prostornost, cena? Tohle prostě vůbec nevychází...
PS: servisní náklady jsou taky nebezpečný...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo, to si náklady musí zvážit každý. U nového auta asi jo, kdo má na opici, musí mít na banány, ale jako ojetina, to bude hodně velké a drahé riziko.
Avatar - eLzyx
eLzyx
lidi se bojí výměny baterie za 300k Kč, ale vodíkový článek za milion problém není ... zajímavé
Avatar - Ozzman
Ozzman
Maly na tak velky auto, vykon pro mne dostatecny. Ale za ty penize chapu
Avatar - Emel
Emel
Pětimetrový auto s kufrem 280l... stovka za 9 a vMax 175... za 1,8M.
I kdyby nebyl problém s tankováním, i kdyby nehrozila drahá výměna palivového článku... tohle mi smysl nedává.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak rikam, je to drahe, ma to maly kufr, ale za mne to bylo jedine EV co jezdilo jako auto, melo to odezvu od volantu a kol, ne jako videohra s umelou zpetnou vazbou 😊 Asi to bude tim, ze to neni elektromobil postaveny z gruntu, ale vychazi to z Lexusu. Stovku za 9s mam na svem aute taky, takze me to prijde akorat 😊
Avatar - speedfred
speedfred
nechcem tu “toperovať” podľa toho čo vidím na sídlisku ale v bol som prekvapený koľko Miraiov ako taxi jazdi (videl som ) po Paríži.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Až bude Mirai na každém sídlisku v Košicích, svět bude zachráněn 😁
Avatar - apoho
apoho
Hlavně Luník IX., X. - to je cílová skupina Miraie pro letošní a příští rok 😒]
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ACE.
Ale rozhodně to má nárok na svůj díl koláče.
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
v barvách Orlenu
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
já nejsem rusák, trolle 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Už jsi změnil kabát? Ještě nedávno nejlepší ZIL, buchanka, Niva, UAZ, Putin, Rosatom, komunista kam se podíváš...
Avatar - Anonym
Anonym
ZIL je veterán a přestižní, ručně vyráběná limuzína, dodnes jezdí a mají hodnotu 4-10 milionů Kč za kus, divné že za to sběratelé platí takové sumy vid.

Kdo spojuje techniku s politikou je ubožák.

Buchanka, Uaz Hunter (469) a Niva legend sou jednoduché, levné terénní speciály pro krajiny bez asfaltových cest, pro těžaře, myslivce, horníky, geodety, dobrodruhy. Nikdo to tady nenabízel jako alternativu k Fabii, pokud se dobře pamatuju.

O Putinovi sem tu nikdy nenapsal jediné kladné slovo, jedno by mě napadlo - že nenechal zkrachovat průmysl i když by to šlo dělat ještě výrazně lépe, bez obří korupce, rozkrádání, a též výrazně rychleji.

Rosatom k vaší smůle dokáže postavit a zprovoznit reaktor za 5-7 let. Za kolik to dokáže Westinghouse nebo francouzi? Povídej přeháněj.
Taky bych rád viděl tu západní plovoucí elektrárnu typu Akademik Lomonosov nebo ty atomové ledoborce.

Já tu zatím 20 let čtu, že rus je ožralý mužík, co neumí vyrobit matičku a všichni sou hlupáci co chodí do kadiboudy, uměj jen střílet z kulometu a všechna ruská technika stojí za ho*no.
Když sem se proti tomu ohradil, byl sem onálepkován jako komunista, putinovec a nejméně agent FSB
Není Vám to už trochu trapné?
Avatar - Emel
Emel
Ruská technika - nic pro běžného člověka. Platí to pro ten ZIL, platí to i pro Akademika Lomonosova... a vlastně se to docela hodí o článek o Mirai.
Ostatní automobilky by asi dokázaly postavit vodíkové auto těchto parametrů - za vynaložení obrovských nákladů, jako ztrátový projekt, který je i za tu dotovanou cenu na trhu nekonkurenceschopný (dotovanou v tom smyslu, že Toyota z toho ty peníze nejspíš nikdy nedostane zpátky a že s tím nejspíš od začátku počítají).
Avatar - Anonym
Anonym
běžný člověk nesvítí a netopí a na permafrostu v Sibři by už všude byly asfaltky, bejt tam u moci američani. Víme.
A v Mongolsku a Peru taky, bohužel tam ti američani co staví asfaltky v Perfmarostu a v poušti nejsou a tak holt potřebují Nivy, Buchanky, Huntery atd který tam projedou a opravíš je kladívkem a golovkou
Avatar - Emel
Emel
Nechme být extrémy, co normální člověk v normálním městě?
Nejprodávanější auto v Rusku je Granta... má sama 18% trhu. Aktuálně v nabídce bez airbagů a ABS, plnící normu Euro2. Půlku trhu mají čínské značky.
Avatar - Anonym
Anonym
Máš starý informace, Granta už zas plní euro 5, má abs i aibagy. Čínan už dodal 😄 😄 😄
Kdo nechce Grantu, může si koupit Vestu, kdo nechce Vestu si může koupit čínskej Moskvič a výhleodvě čínskou Volhu a kdo neví co s penězi si může koupit Aurus.
A pro všechny ostatní sou tady další auta dovezená z ciziny

Když mohl Fiat lepit na Chryslery loga Lancia, co by nemohl rusák lepit na čínana loga Moskvič
Avatar - Emel
Emel
Lepit loga na číňana může... je to pěkný odraz stavu ruského průmyslu.
Avatar - Anonym
Anonym
Jelikož sleduju ruská videa, ale ne ta válečná nebo politická - jak si myslíte Vy, ale ty z průmyslu a o technologických novinkách, tak jedna vím, že průmysl vyrábí nejen osobní auta, ale i další věci.

Takže chystá se nová továrna na traktory Kirovec,s taví se nové halyna dopravní tupolevy, finišeuje se testování a certifikace ruských leteckých motorů řady PD, je nástupce Granty kde už se testují prototypy, děje se toho celkem dost

Něco jde pomalu, někde je korupce, nikdy sem nepsal že to tam není.

Ale bludy o tom že se tam nic nevyrábí a rusák nic neumí sou pouze bludy za kterými je nenávist kvůli politice.
Ale s technikou to nemá nic společného.

Možná zrovna ted jedeš na proud z Temelína, co ti vyrobil sovětský reaktor, na ruské palivo od TVELu a to ti sem dovezl Iljušin 76 s dopravcem Volga Dněpr.
A cestou nespadnul, divný co
Avatar - Emel
Emel
Konkrétně osobní auta neumí. Granta je auto na úrovni někde mezi Felicií a první Octavií a pochybuju, že by nástupce byl nějak lepší.
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Emel
Emel
Jak si to interpretuješ? Mně to zní jako "možná budou mít Rusové štěstí a po odchodu Renaultu jim zbude lowcost platforma, která je samozřejmě násobně lepší, než co by případně vyvinuli sami".
Avatar - Anonym
Anonym
Prototypy už jezdí na fotkách a videích sou vidět zamaskovaná auta co jezdí jízdní zkoušky. Tak když jim zbyla platforma proč jí nevyužít a proč vyhazovat peníze oknem za vymýšlení kola 😄
Avatar - Emel
Emel
Kdyby měli nějaký vlastní vývoj, tak by nebyli odkázaní na drobty co zbudou po Renaultu.
Avatar - speedfred
speedfred
Zomieram ako chlap a airbag nepotrebujem 😀😀😀
ACE.
Vypadá to na další klon. Demence z něj jenom cáká.