jenže ta rychlost tankování je silně závislá na počtu vodíkových aut před tebou. Pokud na čerpačce nikdo nebyl aspoň půl hodiny, tak natankuješ za 5 minut. Ale také se může stát, že si budeš muset počkat na natlakování nádrží a to zabere klidně půl hodiny.
A chování na silnici? Co jsem tak slyšel od redaktorů, tak pokud s tím jedeš agresivněji, tak ta spotřeba neúměrně roste, tedy dojezd značně klesá. Je to ještě víc jak u EV.
Takze chování na silnici je to samé co spotřeba? To se ti nějak motá ne?
Za mne to je dobrá alternativa, sam jsem o tom uvažoval a zkoušel přes týden. Při normální jízdě to spotřeba je 0.9kg, při rychlejší ( stejně to má omezovač na 180 a je to velká obluda, se kterou fakt nechceš litat v zatáčkách) kolem 1.1kg, na víc jsem se nikdy nedostal. Ten nárůst tedy rozhodně není jako u EV, kde třeba s bz4x jsem jezdil za 15kwh, ale jakmile jsem nejel 100km/h, ale 166 ( omezovač ) spotřeba byla 50-60kwh podle reliéfu. Tím nehanim EV nijak, jen hodnotim jejich clastnosti, jezdi se mi v tom dobře a dřív nebo později minimalne jedno bude doma až bude dávat smysl
Pětimetrový auto s kufrem 280l... stovka za 9 a vMax 175... za 1,8M.
I kdyby nebyl problém s tankováním, i kdyby nehrozila drahá výměna palivového článku... tohle mi smysl nedává.
Jak rikam, je to drahe, ma to maly kufr, ale za mne to bylo jedine EV co jezdilo jako auto, melo to odezvu od volantu a kol, ne jako videohra s umelou zpetnou vazbou :) Asi to bude tim, ze to neni elektromobil postaveny z gruntu, ale vychazi to z Lexusu. Stovku za 9s mam na svem aute taky, takze me to prijde akorat :)
ZIL je veterán a přestižní, ručně vyráběná limuzína, dodnes jezdí a mají hodnotu 4-10 milionů Kč za kus, divné že za to sběratelé platí takové sumy vid.
Kdo spojuje techniku s politikou je ubožák.
Buchanka, Uaz Hunter (469) a Niva legend sou jednoduché, levné terénní speciály pro krajiny bez asfaltových cest, pro těžaře, myslivce, horníky, geodety, dobrodruhy. Nikdo to tady nenabízel jako alternativu k Fabii, pokud se dobře pamatuju.
O Putinovi sem tu nikdy nenapsal jediné kladné slovo, jedno by mě napadlo - že nenechal zkrachovat průmysl i když by to šlo dělat ještě výrazně lépe, bez obří korupce, rozkrádání, a též výrazně rychleji.
Rosatom k vaší smůle dokáže postavit a zprovoznit reaktor za 5-7 let. Za kolik to dokáže Westinghouse nebo francouzi? Povídej přeháněj.
Taky bych rád viděl tu západní plovoucí elektrárnu typu Akademik Lomonosov nebo ty atomové ledoborce.
Já tu zatím 20 let čtu, že rus je ožralý mužík, co neumí vyrobit matičku a všichni sou hlupáci co chodí do kadiboudy, uměj jen střílet z kulometu a všechna ruská technika stojí za ho*no.
Když sem se proti tomu ohradil, byl sem onálepkován jako komunista, putinovec a nejméně agent FSB
Není Vám to už trochu trapné?
Ruská technika - nic pro běžného člověka. Platí to pro ten ZIL, platí to i pro Akademika Lomonosova... a vlastně se to docela hodí o článek o Mirai.
Ostatní automobilky by asi dokázaly postavit vodíkové auto těchto parametrů - za vynaložení obrovských nákladů, jako ztrátový projekt, který je i za tu dotovanou cenu na trhu nekonkurenceschopný (dotovanou v tom smyslu, že Toyota z toho ty peníze nejspíš nikdy nedostane zpátky a že s tím nejspíš od začátku počítají).
běžný člověk nesvítí a netopí a na permafrostu v Sibři by už všude byly asfaltky, bejt tam u moci američani. Víme.
A v Mongolsku a Peru taky, bohužel tam ti američani co staví asfaltky v Perfmarostu a v poušti nejsou a tak holt potřebují Nivy, Buchanky, Huntery atd který tam projedou a opravíš je kladívkem a golovkou
Nechme být extrémy, co normální člověk v normálním městě?
Nejprodávanější auto v Rusku je Granta... má sama 18% trhu. Aktuálně v nabídce bez airbagů a ABS, plnící normu Euro2. Půlku trhu mají čínské značky.
Máš starý informace, Granta už zas plní euro 5, má abs i aibagy. Čínan už dodal :-):-):-)
Kdo nechce Grantu, může si koupit Vestu, kdo nechce Vestu si může koupit čínskej Moskvič a výhleodvě čínskou Volhu a kdo neví co s penězi si může koupit Aurus.
A pro všechny ostatní sou tady další auta dovezená z ciziny
Když mohl Fiat lepit na Chryslery loga Lancia, co by nemohl rusák lepit na čínana loga Moskvič
Jelikož sleduju ruská videa, ale ne ta válečná nebo politická - jak si myslíte Vy, ale ty z průmyslu a o technologických novinkách, tak jedna vím, že průmysl vyrábí nejen osobní auta, ale i další věci.
Takže chystá se nová továrna na traktory Kirovec,s taví se nové halyna dopravní tupolevy, finišeuje se testování a certifikace ruských leteckých motorů řady PD, je nástupce Granty kde už se testují prototypy, děje se toho celkem dost
Něco jde pomalu, někde je korupce, nikdy sem nepsal že to tam není.
Ale bludy o tom že se tam nic nevyrábí a rusák nic neumí sou pouze bludy za kterými je nenávist kvůli politice.
Ale s technikou to nemá nic společného.
Možná zrovna ted jedeš na proud z Temelína, co ti vyrobil sovětský reaktor, na ruské palivo od TVELu a to ti sem dovezl Iljušin 76 s dopravcem Volga Dněpr.
A cestou nespadnul, divný co
Jak si to interpretuješ? Mně to zní jako "možná budou mít Rusové štěstí a po odchodu Renaultu jim zbude lowcost platforma, která je samozřejmě násobně lepší, než co by případně vyvinuli sami".
Prototypy už jezdí na fotkách a videích sou vidět zamaskovaná auta co jezdí jízdní zkoušky. Tak když jim zbyla platforma proč jí nevyužít a proč vyhazovat peníze oknem za vymýšlení kola :-)