Toyota Mirai přijíždí vylepšená pro rok 2024. Nyní zaparkuje i bez řidiče uvnitř
Vodíkový sedan dostal hrstku novinek především na poli bezpečnosti a konektivity. Pohonné ústrojí nechává Toyota beze změny.
V oblasti vodíkových pohonných ústrojí vidí Toyota nadále slušnou budoucnost, tudíž nebude překvapením, že chce japonská značka zachovat svůj elegantní sedan Mirai stále aktuální. Pro modelový ročník 2024 tak přichází s řadou vylepšení, která mají udržet model nadále konkurenceschopný a atraktivní novým zájemcům.
Po stránce bezpečnosti nyní Toyota nabídne soubor pokročilých bezpečnostních a asistenčních systémů u všech úrovní výbavy – standardně tak dostává Mirai monitorování slepého úhlu nebo kamerový systém s rozhledem 360 stupňů. Dále byl vylepšen kamerový a radarový hardware, který posouvá schopnost detekce rizika nehody na vyšší úroveň.
Například systém předcházející kolizím na křižovatce nyní zvládá reagovat na blížící se vozidla o dva pruhy dále a rovněž detekuje cyklisty blížící se z boku. Nouzový asistent řízení nově zahrnuje kromě chodců, cyklistů a zaparkovaných vozidel také motorkáře, kdežto adaptivní tempomat a systém udržování jízdy v pruhu teď reagují rychleji a přirozeněji. A nechybí ani proaktivní asistent řízení, který pomůže vyhnout se překážkám při manévrování v nízkých rychlostech.
Mirai modelového roku 2024 obdržel také multimediální balíček Smart Connect+, který bude posádka ovládat skrze nový 12,3palcový dotykový displej. Součástí balíčku je třeba cloudová navigace, neustále aktualizovaná živým informacemi o dopravě, a také palubní hlasový asistent reagující na oslovení „Hey Toyota“. Dále lze zmínit bezdrátovou konektivitu Apple CarPlay a Android Auto, zatímco všech pět USB portů v kabině je nyní typu USB-C.
Nakonec se může vodíkový sedan pyšnit i systémem automatického parkování na dálku prostřednictvím mobilní aplikace. Zaparkovat na stísněná místa je tak možné i bez nutnosti sedět uvnitř auta. Ve druhé polovině roku 2024 bude dostupná přes aplikaci i funkce digitálního klíče, která zajistí přístup k vozu až pěti uživatelům.
Elektrické pohonné ústrojí využívající vodíkové palivové články FCEV (134 kW/182 k) značka v tiskové zprávě vůbec nezmiňuje. Lze tedy očekávat, že po technické stránce zůstává vše při starém. Na vybraných evropských trzích zamířil aktualizovaný Mirai do prodeje už během února. V Česku se jeho uvedení teprve očekává.