Veterán

Zpět na článek

Citroën Xantia Activa V6 a Citroën BX GTi 16: Vrcholní jubilanti

25 komentářů

Jozef SK
Nádherné vozidlá.
vencelín
Krásné stroje, které byly technicky na výši. Oba dva.
V porovnat teď není žádné hydropneumaticke pruzeni, motory puretech či usmudlane 1,5 Hdi. Dnešní citronem a lvice jsou jen pohym stínem toho čím byly dříve. Nu pokrok bych tomu rozhodně nerikal
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
@vencelín
Dnes je to uz tak... technika je viacmenej rovnaka uz u kazdeho... vsetko je uz objavene a .... a ide uz len o dizajn ktory rozlisi dnes uz citroen od kie ci opla... a pod
Ale musim priznat ze v novej C3 vidim isty zavan stareho dobreho citroena... jeho tlmice s hydraulickymi dorazmi aspon do istej mieri davaju najavo ze aha... som to ja opat stary dobry komfortny citroen ( v ramci segmentu to bude zrejme najkomfirtnejsie auto ) ... navyse je C3 aj v dobrej cene ( 100 konikov za 17 tisic eur a na 17tkach ) ... vyssia svetlost je tiez super... a vyrobena je na Slovensku.... az normalne sa chystam na jar omrknut ju zo zvedavosti ... C3 ma kazdopadne moje sympatie...
vencelín
@3_diamanty
Aktuálně vidím citronka na úrovni ostatních plecek jako škoda auto. Nema nic čím by zákazníka vyloženě upoutal, což je škoda. Posledním takovým mohykanem byla C6, od té doby naprostá sed.
Avatar - kari.laz
kari.laz
@vencelín ta Škoda auto má alespoň 1,5 R4 TSI a 2.0 R4 TSI. V diesel 2.0 TDI. O tom se může Citronu jen zdát.
Avatar - del42sa
del42sa
@kari.laz no to je pravda, ale za to nemůže Citroen, ale debilní management v čele s Tavaresem, tento člověk s Lindou Jackson coby byvalý CEO nadělali konkrétně v Citroenu největší škody a především díky nim je Citroen dnes tam kde je
ericn
@del42sa Souhlas, tito dva výtečníci odepsali Pug/Citroen k aktuální bídě. 1.2l 3hrnek ve všech modelech nebo zastaralá elektrika, někde ještě přežívá 1.5HDI a 1.6PT jen jako neskutečně předražený PlugIn 🤮👎

Kdysi Francouzký Mercedes, dnes konfekce podle předpisů EU, zpátky ni krok…
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn btw, Stellantis spouští kompenzační program pro majitele PureTechů 1.0 a 1.2 bere na sebe konečně nějakou formu odpovědnosti za nepovedený motor a jeho následné drahé opravy ....

https://en.passionnement-citroen.com/…puretech-engines
ericn
@del42sa A jiný nemají, naštěstí mu už změnili rozvody... Ale stále je to bída, úplně jim chybí motor s více válci a vyšším obsahem a elektrika to nedožene. Ztrácejí konkurenceschopnost... 1,6PT ještě existuje, stačí ji oprášit :-)
Avatar - del42sa
del42sa
@ericn souhlasím, já to vím, ty to víš, teď zbývá jen vedení, kterému tu stále (ještě) nedocvaklo ...
vencelín
@kari.laz
To je pravda.
Ale s prihlednutim k dalším faktorů, nevím zda by mne to přesvědčilo vyměnit třeba tu C6 za supa.
U té C6 byly taky min 4 velice plud navíc Citroni pruzeni
Avatar - del42sa
del42sa
BX 16v jsem měl a bylo to neskutečně zábavné auto, které bylo radost řídit a přitom nijak neutrpěl vyhlášený komfort hydropneumatického podvozu. Dneska už frantíci taková auta nedělají a z Citroenu zbylo už jen to jméno....
traveldrive
Xantia - to auto je 10x krajšie ako súčasná Octavia, o všetkých tých spuchnutých a vyšklebených crosoveroch a SUV ani nehovoriac.
vencelín
@traveldrive
Mě se hlavně líbil Break po FL. To auto bylo nadčasové.
traveldrive
@vencelín
Prečo nie... Xantia mala tú jednu devízu, že sa páčila aj ľuďom, pre ktorých bola avantgarda typu BX, CX príliš...
Mne osobne sa kvôli osobitosti a vlastnému štýlu páčili aj autá značky, ktorú v minulosti Citroen pohltil. Mať toto, tak sa s polovicou ľudí na ACZ ani nebavím... :-D

https://poa.tv/sites/poa.tv/files/styles/w1800/public/images/2023/1.JPG?itok=gSR3wjAg
vencelín
@traveldrive
A panchart levassor :).
Tenhle francouzských značek byla kdysi kupa.
Arese
Tak tohle ještě byly pravé, parádní Citroëny se skutečně osobitým designem a jedinečným svezením! To, co tato kdysi slavná značka nabízí dnes, je jen k smíchu, resp. k pláči! 😢🤮👎
vencelín
@Arese
Poslední citronem byla C6.
Už ani druhá generace c5 neměla hydropneumaticke pruzeni, ale běžně vinute pružiny.
traveldrive
@vencelín
Tak to sa pletieš. V základe mala pružiny ale drahšie verzie hydropneumatické pruženie mali.
vencelín
@traveldrive
I druhá generace?
Pokud tomu tak můj chybný dojem.
ericn
Avatar - del42sa
del42sa
@vencelín citroeny měly oficiálně hydrauliku do roku 2015, kdy to Tavares a Linda oficiálně zrušili

https://www.idnes.cz/…839_automoto_fdv

C5 v druhé generaci (X7) se doprodávaly až do konce roku 2017 hlavně s hydraulikou, byť existovaly i levnější verze "metalique" s klasickými pružinami, ale verzí s hydraulikou se pořád prodávalo více než verzí s pružinami
Avatar - mariov8
mariov8
Xantii jsem si kdysi koupil, trochu z recese, jako auto za jeden plat. Pofacelift, ale ještě komůrkový turbodiesel. Uhnal jsem ho, ale udělalo se turbo, zavařila hlava, utěsnilo čerpadlo a jezdilo dále. I jsem o něm napsal článek.

Ačkoliv jsem byl zvyklý na mercedesy, tak do toho hydropneumatického podvozku jsem se tak zamiloval, že následovala C5 II 2,2 BiTurbo HDi. To už bylo i rychlé auto, chování podvozku opravdu vyžadovalo zvyk. Zatáčet to moc nechtělo a pocity z náklonu nezvyklé, ale na dálnici byly obě auta lítající obláček.
Avatar - del42sa
del42sa
@mariov8 nevím v jakém stavu jsi měl podvozek, ale Hydractive 3+ se v zatáčkách ani moc nenaklánělo, rozhodně o dost méně než dřívější XM či Xantia ( pokud to nebyla Activa )
Avatar - mariov8
mariov8
@del42sa Xantia byla Activa. No právě, vůbec se to nenaklánělo, ale hlava to čekala...