Móda „uklizených“ interierů s minimem tlačítek, jejichž roli přebírají piktogramy na dotykových displejích, možná brzy vezme za své. Minimálně u části funkcí
Asi pred mesiacom som bol vyskúšať Volvo EX30 a celkom vtipné bolo, že nedajú vám pred volant obrazovku, len sledovanie očí a keď sa teda viac pozeráte na obrazovku uprostred, kde sú aj údaje o rýchlosti, tak vás začne auto buzerovať, že sa nepozeráte na cestu pred sebou. :D A samozrejme všetko dotykové, ešte aj trojuholník s výstražnými svetlami na obrazovke.
Na druhej strane ma to dosť rýchlo vyškolilo pozerať sa na obrazovku len kútikom oka bez toho aby som čo i len pohol hlavou. Nabudúce mi to už bude rovno oči rozťahovať ako v Orange Clockwork. :-)
Volant na kolenou (navíc hranatý) mi nevadí, na to jsem si zvykl za pár minut. Na co jsem si nezvykl, jsou psychedelické animace na displeji a tachometr mimo zorné pole, navíc každou chvíli překrytý nějakým zbytečným oznámením, které stejně nemám za jízdy čas číst.
Paradoxní je, že to není zase až tak dávno, kdy staré Volva měly tlačítka snad na všechno. XC90 jsem měl kvůli tomu moc rád. Teď je to všechno hnusná čína...
S týmto mám skúsenosti z tej EX30 a z novej Kony. Zatiaľ čo vo Volve to je menej agresívne nastavené a fungovalo to rovnako aj so slnečnými okuliarmi, tak v Hyundai je to už otravné a pri okuliaroch upozorní, keď sa nepozeráš, ale potom to už nevie dobre rozpoznať, či si sa začal pozerať a bliká tam červená kontrolka kým sa nepozrieš bez okuliarov. By som také auto po hodine hodil z útesu.
Teď momentálně běží na ministerstvu dopravy kampaň jak zpřísnit technické kontroly, aby procházelo méně aut. Plus ještě ekopoplatky při přepisu a u nás ještě naštěstí nepraktikované omezování vjezdu do měst.
No hlavně jde o to, aby lidi neprovozovali dlouho svá auta a naházeli je do šrotu. To je podstata celé té kampaně. Hulící vraky technickou už dávno neprocházejí.
Ne, jde hlavně o to, aby lidé provozovali svá auta v pořádku. Jestli se nechceš o své auto starat, aby splňovalo své emisní limity a technicky bylo v pořádku a radši ho hodíš do šrotu je tvoje věc.
Hulící vraky technickou dneska v klidu procházejí. https://www.ceskatelevize.cz/…224562248410005/ https://www.youtube.com/watch?…
Tak se podívej chlapče na to video co si mi poslal. Je 3 roky staré, takže rok 2021. V té tabulce co tam s ní mává jsou i auta z roku 2016 a dokonce jsem tam zahlédl jedno z roku 2017. To byl Ford Mustang, což jsou nová auta a jestli je potřeba u takových aut, které jsou vlastně na své první technické potřeba fixlovat na emisích aby prošla, tak je jednoznačně chyba v požadavcích normy a nucení STK vyhazovat nová auta z emisí. Rozhodně se nejedná o žádné hulící vraky. Tím netvrdím, že mezi těmi auty v tabulce taková auta nejsou. Já je tedy na silnicích, ale moc nepotkávám.
Omyl problem je systemovy v nesmyslne nasravenych pozadavcich. Ze neprojde 4 roky stary Mustang, ktery ma jiste najeto nula nula prd je toho jasny dukaz. Realita je takova ze se fixluji i rok stara policejni auta. To mam primo od zname pracujici na emisich. Takze nejedna se o vraky jak se mylne domnivas. Chyba je neustale utahovani pozadavku na nova auta. Vysledkem je pak paradox kdy 30 let stary Favorit projde, protoze ma mirnejsi tolerance.
Jak víš, že má nula nula prd?
Jsou to vraky, protoze se špatně používají a pak nesplňují emise, viz údajně ty policejní auta. Pokud ej to pravda, pak je to jen ukázka, že špatným provozováním přestane emisni systém fungovat.
Mustang je fleetove auto, ktere za 4 roky natoci 200 tkm, aby melo pravo neudelat legalne emise? Neni to spis vikendovka? Meles nesmysly. Je to jen dukaz toho ze neustale zprisnovani emisi vede akorat k tomu ze musis podvadet a nova auta maji problem. Zatimco stara s mirnejsima pozadavkama na emise Eur1 a Eur2 projdou bez fixlovani.
Je to jednoduché. Čím přísnější limity, tím komplikovanější a dražší emisní systém a tím dražší servis a udržování emisního systému v pořádku.
A když si koupíš ojetinu, kde oprava a udržování emisního systému tě stojí větší a větší část ceny samotného auta, tak je větší a větší chuť to nějak ojebávat.
Ano čím novější auto tím přísnější limity a pak je problém i u nových aut a teď co s tím? Házet taková auta do šrotu nebo jak to chceš reálně řešit? Nejde o to, že taková auta nějak hulí nebo sviní vzduch. Kdyby byly o pár let starší, tak se do tolerancí a limitů vejdou, takže takové auto má emise třeba jako to samé auto, ale homologované ještě podle EURO4 nebo 5, které na silnici taky jezdí a emise legálně udělá. Takže to není chuť to nějak ojebávat, ale nutnost, aby si v tomhle ekologistánu plným nesmyslných norem a předpisů přežil.
Tak se podívej panáčku, je naprosto jedno, že to video je 3 roky staré, protože se od té doby nic nezměnilo.
A že tam jsou auta z roku 2016 a 2017? Copak se nemůže porouchat emisní systém i u mladého auta? Mě se třeba 2x porouchalo Adblue u nové Audi Q7 hned v prvním roce. I emisní systémy se mohou porouchat.,
A je krásné jak s každým příspěvkem měníš svoje prezentované názory. Nejprve "Hulící vraky technickou už dávno neprocházejí." a hned poté "Já je tedy na silnicích, ale moc nepotkávám.". Ještě chvíli a budeš tvrdit, že je potkáváš každý den. :-)
Sokolíku, já zmiňuju ty 3 roky, aby si i ti natvrdlejší uvědomili, že auta v tabulce, která tam neprošla a jsou z let 2016 a 2017 byly na své první technické kontrole a byla zánovní. Nezmiňuju to kvůli tomu, že by to video bylo snad staré a neaktuální. Co si tak představuješ pod pojmem "emisní systém" který používáš? Na benzínovém autě, což je ten Mustang, může odejít lambda sonda(y) a následně to bude blbě dávkovat palivo. Taková závada se ale projeví chybovou hláškou na palubní desce, takže tě z STK vyhodí i tak. Jiný emisní systém tam není. Žádný DPF, Adblue atd. Názory neměním. Jen vy za hulící vrak považujete koukám už i 4 letá auta. A blbečku taková stará vyrachtaná Oktávka může klidně projít technickou a pak jí odejde vstřik a začne hulit v průběhu těch 2 let mezi další technickou, takže je možné, že se takové auto na silnici objeví, ale jak píšu. Já je tedy moc nepotkávám a navíc na další technické bude mít taková dýmovnice problém. Tohle dnes už fakt neprochází.
Panáčku, emisní systém auta je vše, co ti upravuje výfukové plyny pod limitní úroveň platné emisní normy.
Pokud ti musím vyjasňovat i tak základní pojmy, tak diskuze s tebou je pro mne naprostou ztrátou času.
A pokud jsi opravdu tak mladý a naivní (pokud jsi starý, tak jsi už hloupý, protože bys mohl mít už za ty léta nějaké životní zkušenosti), tady máš materiál ke studiu, jak to na STK chodí, je toho tam ke čtení dost: https://twitter.com/LiborFleis
Měj se hezky a přeji hezký víkend.
No já tak nějak tuším jak funguje spalovací motor, ale přemýšlím jestli to víš ty. Proto jsem zmínil tu lambda sondu, protože popravdě mě nenapadá jaký jiný emisní systém, krom katalyzátoru, který benzínová auta mají. U nafty to je samozřejmě komplikovanější, tam máš EGR, DPF, AdBlue a nebo taky vadné vstřiky. Nicméně buďme rádi, že je ještě možné udělat normálně STK bez toho aniž by si musel házet do šrotu auta v řádech i set tisíc, protože prostě neprojdeš emisema, kvůli nesmyslně nastaveným pravidlům a limitům, které v konečném důsledku nemají na kvalitu ovzduší valný vliv. To je jako ten pitomec Mikesus, který si myslí, že auto, které neprojde na emisích rovná se automaticky vrak! Přitom může stačit auto protáhnout 10km po dálnici, aby se profouknul výfuk nebo pořádně ohřát a už projdeš. Pokud taková drobný rozdíl rozhoduje jestli projdeš nebo neprojdeš, pak jsou špatně nastavená pravidla a požadavky.
No jo tak když máš až tak historický auto, tak holt musíš jezdit na nějaký prémiový palivo kde to nebude, ale je to řešitelný. Běžná auta T -15 let nemají s E10 problém.
To je to samý, akm s tím starým autem budou pak lidi jezdit, když s tím nemůžou do ěmsta na nákup, k doktorovi a do práce? Projet se z Horní Lhoty do Dolní nebo někam k rybníku? To se hodně vyplatí držet tkaový auto doma, co se nedá používat :-):-)
Jak tě nutí kupovat nové auto? Jakože jdeš kolem autosalonu, přiběhne maník, přiloží ti pistoli k hlavě a odtáhne tě podepsat smlouvu na novou Octávku?
Prča je, že když jsem to tady před rokem psal jak je full dotyk ovládání, neergonomické, zastaralé a nebezpečné řešení, tak se mě pár pitomců posmívalo jestli bych nechtěl u auta mít startovací kliku, když jsem tak proti pokroku.
Jenže zrovna u Tesly lze většina těch dotykových funkcí ovládat z volantu pomocí těch dvou koleček, takže na ten displej nepotřebuješ prakticky šáhnout (u běžných funkcí jako jako nastavování teploty, atd.).
Horší je to u jiných aut, kde opravdu to lze ovládat jen pomocí displeje.