Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konečně! Euro NCAP bude trestat za chybějící tlačítka v interiéru

Móda „uklizených“ interierů s minimem tlačítek, jejichž roli přebírají piktogramy na dotykových displejích, možná brzy vezme za své. Minimálně u části funkcí
Zpět na článek
6. 3. 2024 16:10
6. 3. 2024 16:22
6. 3. 2024 16:55
6. 3. 2024 17:44
7. 3. 2024 00:06
7. 3. 2024 11:27
6. 3. 2024 16:10
Schíza
Asi pred mesiacom som bol vyskúšať Volvo EX30 a celkom vtipné bolo, že nedajú vám pred volant obrazovku, len sledovanie očí a keď sa teda viac pozeráte na obrazovku uprostred, kde sú aj údaje o rýchlosti, tak vás začne auto buzerovať, že sa nepozeráte na cestu pred sebou. :D A samozrejme všetko dotykové, ešte aj trojuholník s výstražnými svetlami na obrazovke.
Na druhej strane ma to dosť rýchlo vyškolilo pozerať sa na obrazovku len kútikom oka bez toho aby som čo i len pohol hlavou. Nabudúce mi to už bude rovno oči rozťahovať ako v Orange Clockwork. :-)
Rozbalit vlákno
7
6. 3. 2024 16:22
Re: Schíza
:D Mechanický pomeranč :yes: :D
Avatar - cizekHUNTER
6. 3. 2024 19:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
6. 3. 2024 17:44
Re: Schíza
Jj to zní jako ergonomická pecka :-[] :yes: Zlatý Peugeotí i-Cockpit s volantem na kolenou :-[]
19. 4. 2024 11:15
Re: Schíza
Volant na kolenou (navíc hranatý) mi nevadí, na to jsem si zvykl za pár minut. Na co jsem si nezvykl, jsou psychedelické animace na displeji a tachometr mimo zorné pole, navíc každou chvíli překrytý nějakým zbytečným oznámením, které stejně nemám za jízdy čas číst.
7. 3. 2024 00:06
Re: Schíza
Paradoxní je, že to není zase až tak dávno, kdy staré Volva měly tlačítka snad na všechno. XC90 jsem měl kvůli tomu moc rád. Teď je to všechno hnusná čína...
Avatar - twistedTSD
7. 3. 2024 12:48
Re: Schíza
Přitom jinak by to bylo celkem zajímavé EV. Škoda. Holt čínské manýry.
6. 3. 2024 18:01
sledování očí vs. sluneční brýle
předpokládám, že "hlídač očí" se vypne, když má řidič na očích sluneční brýle - nebo je řidič nesmí mít nasazené ??
Rozbalit vlákno
39
6. 3. 2024 18:21
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
S týmto mám skúsenosti z tej EX30 a z novej Kony. Zatiaľ čo vo Volve to je menej agresívne nastavené a fungovalo to rovnako aj so slnečnými okuliarmi, tak v Hyundai je to už otravné a pri okuliaroch upozorní, keď sa nepozeráš, ale potom to už nevie dobre rozpoznať, či si sa začal pozerať a bliká tam červená kontrolka kým sa nepozrieš bez okuliarov. By som také auto po hodine hodil z útesu.
Avatar - Mikesus
6. 3. 2024 18:26
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
V bz4x a RX mi to hodí hlášku, že nemůže rozpoznat oči ( ale mám zrcadlové sluneční brýle, nevím jak u klasiky ) a systém se vypne.
Avatar - Mokrous
6. 3. 2024 19:37
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
To chceš...
Avatar - cizekHUNTER
6. 3. 2024 19:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
6. 3. 2024 19:59
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Co když postaru lístkem přelepím palubní kameru, která mě buzeruje?? :-[]
6. 3. 2024 20:21
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Bude ti na obrazovke otravne vypisovať, že systém nie je k dispozícii. :D
6. 3. 2024 22:32
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Jezis ja jsem tak rad ze mam starsi auto, ktery je jeste bez takovych buzerovacich asistentu. Ja zadny takovy novy krap proste nechci.
Avatar - cizekHUNTER
7. 3. 2024 00:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
7. 3. 2024 08:18
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Nikdo tě nenutí kupovat nová auta. Každý si musí zvážit pro a proti.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2024 09:23
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Akorát ty starý se musej zakázat vid.

Takže pak jedině autobus a mhd, je nám to jasný.
7. 3. 2024 12:30
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Kdo zakazuje starý auta?
Avatar - Barrichello
7. 3. 2024 12:42
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Mikesus a jeho zelení souputníci :-)
7. 3. 2024 12:48
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Můžeš být konkrétní? Vím jen o budoucím zákazu prodeje nových aut. O žádném zákazu vlastnit staré auto nevím.
7. 3. 2024 15:20
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Teď momentálně běží na ministerstvu dopravy kampaň jak zpřísnit technické kontroly, aby procházelo méně aut. Plus ještě ekopoplatky při přepisu a u nás ještě naštěstí nepraktikované omezování vjezdu do měst.
7. 3. 2024 16:05
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Tak ta "kampaň" není o zpřísnění technické kontroly, ale aby se nepodvádělo při technické kontrole jako se dneska běžně podvádí.
7. 3. 2024 16:09
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
No hlavně jde o to, aby lidi neprovozovali dlouho svá auta a naházeli je do šrotu. To je podstata celé té kampaně. Hulící vraky technickou už dávno neprocházejí.
7. 3. 2024 16:23
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Ne, jde hlavně o to, aby lidé provozovali svá auta v pořádku. Jestli se nechceš o své auto starat, aby splňovalo své emisní limity a technicky bylo v pořádku a radši ho hodíš do šrotu je tvoje věc.
Hulící vraky technickou dneska v klidu procházejí.
https://www.ceskatelevize.cz/…224562248410005/
https://www.youtube.com/watch?…
7. 3. 2024 16:47
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Tak se podívej chlapče na to video co si mi poslal. Je 3 roky staré, takže rok 2021. V té tabulce co tam s ní mává jsou i auta z roku 2016 a dokonce jsem tam zahlédl jedno z roku 2017. To byl Ford Mustang, což jsou nová auta a jestli je potřeba u takových aut, které jsou vlastně na své první technické potřeba fixlovat na emisích aby prošla, tak je jednoznačně chyba v požadavcích normy a nucení STK vyhazovat nová auta z emisí. Rozhodně se nejedná o žádné hulící vraky. Tím netvrdím, že mezi těmi auty v tabulce taková auta nejsou. Já je tedy na silnicích, ale moc nepotkávám.
Avatar - Mikesus
7. 3. 2024 17:43
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Jedná se o vraky, kdyz nesplňují limity. Buď podvádí výrobce, nebo se špatně provozují a tím pádem nefunguje emisni system.
7. 3. 2024 18:02
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Omyl problem je systemovy v nesmyslne nasravenych pozadavcich. Ze neprojde 4 roky stary Mustang, ktery ma jiste najeto nula nula prd je toho jasny dukaz. Realita je takova ze se fixluji i rok stara policejni auta. To mam primo od zname pracujici na emisich. Takze nejedna se o vraky jak se mylne domnivas. Chyba je neustale utahovani pozadavku na nova auta. Vysledkem je pak paradox kdy 30 let stary Favorit projde, protoze ma mirnejsi tolerance.
Avatar - Mikesus
7. 3. 2024 21:05
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Jak víš, že má nula nula prd?
Jsou to vraky, protoze se špatně používají a pak nesplňují emise, viz údajně ty policejní auta. Pokud ej to pravda, pak je to jen ukázka, že špatným provozováním přestane emisni systém fungovat.
7. 3. 2024 23:42
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Mustang je fleetove auto, ktere za 4 roky natoci 200 tkm, aby melo pravo neudelat legalne emise? Neni to spis vikendovka? Meles nesmysly. Je to jen dukaz toho ze neustale zprisnovani emisi vede akorat k tomu ze musis podvadet a nova auta maji problem. Zatimco stara s mirnejsima pozadavkama na emise Eur1 a Eur2 projdou bez fixlovani.
8. 3. 2024 10:50
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Je to jednoduché. Čím přísnější limity, tím komplikovanější a dražší emisní systém a tím dražší servis a udržování emisního systému v pořádku.
A když si koupíš ojetinu, kde oprava a udržování emisního systému tě stojí větší a větší část ceny samotného auta, tak je větší a větší chuť to nějak ojebávat.
8. 3. 2024 11:41
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Ano čím novější auto tím přísnější limity a pak je problém i u nových aut a teď co s tím? Házet taková auta do šrotu nebo jak to chceš reálně řešit? Nejde o to, že taková auta nějak hulí nebo sviní vzduch. Kdyby byly o pár let starší, tak se do tolerancí a limitů vejdou, takže takové auto má emise třeba jako to samé auto, ale homologované ještě podle EURO4 nebo 5, které na silnici taky jezdí a emise legálně udělá. Takže to není chuť to nějak ojebávat, ale nutnost, aby si v tomhle ekologistánu plným nesmyslných norem a předpisů přežil.
8. 3. 2024 10:46
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Tak se podívej panáčku, je naprosto jedno, že to video je 3 roky staré, protože se od té doby nic nezměnilo.
A že tam jsou auta z roku 2016 a 2017? Copak se nemůže porouchat emisní systém i u mladého auta? Mě se třeba 2x porouchalo Adblue u nové Audi Q7 hned v prvním roce. I emisní systémy se mohou porouchat.,
A je krásné jak s každým příspěvkem měníš svoje prezentované názory. Nejprve "Hulící vraky technickou už dávno neprocházejí." a hned poté "Já je tedy na silnicích, ale moc nepotkávám.". Ještě chvíli a budeš tvrdit, že je potkáváš každý den. :-)
8. 3. 2024 11:55
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Sokolíku, já zmiňuju ty 3 roky, aby si i ti natvrdlejší uvědomili, že auta v tabulce, která tam neprošla a jsou z let 2016 a 2017 byly na své první technické kontrole a byla zánovní. Nezmiňuju to kvůli tomu, že by to video bylo snad staré a neaktuální. Co si tak představuješ pod pojmem "emisní systém" který používáš? Na benzínovém autě, což je ten Mustang, může odejít lambda sonda(y) a následně to bude blbě dávkovat palivo. Taková závada se ale projeví chybovou hláškou na palubní desce, takže tě z STK vyhodí i tak. Jiný emisní systém tam není. Žádný DPF, Adblue atd. Názory neměním. Jen vy za hulící vrak považujete koukám už i 4 letá auta. A blbečku taková stará vyrachtaná Oktávka může klidně projít technickou a pak jí odejde vstřik a začne hulit v průběhu těch 2 let mezi další technickou, takže je možné, že se takové auto na silnici objeví, ale jak píšu. Já je tedy moc nepotkávám a navíc na další technické bude mít taková dýmovnice problém. Tohle dnes už fakt neprochází.
8. 3. 2024 14:17
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Panáčku, emisní systém auta je vše, co ti upravuje výfukové plyny pod limitní úroveň platné emisní normy.
Pokud ti musím vyjasňovat i tak základní pojmy, tak diskuze s tebou je pro mne naprostou ztrátou času.
A pokud jsi opravdu tak mladý a naivní (pokud jsi starý, tak jsi už hloupý, protože bys mohl mít už za ty léta nějaké životní zkušenosti), tady máš materiál ke studiu, jak to na STK chodí, je toho tam ke čtení dost:
https://twitter.com/LiborFleis
Měj se hezky a přeji hezký víkend.
8. 3. 2024 14:36
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
No já tak nějak tuším jak funguje spalovací motor, ale přemýšlím jestli to víš ty. Proto jsem zmínil tu lambda sondu, protože popravdě mě nenapadá jaký jiný emisní systém, krom katalyzátoru, který benzínová auta mají. U nafty to je samozřejmě komplikovanější, tam máš EGR, DPF, AdBlue a nebo taky vadné vstřiky. Nicméně buďme rádi, že je ještě možné udělat normálně STK bez toho aniž by si musel házet do šrotu auta v řádech i set tisíc, protože prostě neprojdeš emisema, kvůli nesmyslně nastaveným pravidlům a limitům, které v konečném důsledku nemají na kvalitu ovzduší valný vliv. To je jako ten pitomec Mikesus, který si myslí, že auto, které neprojde na emisích rovná se automaticky vrak! Přitom může stačit auto protáhnout 10km po dálnici, aby se profouknul výfuk nebo pořádně ohřát a už projdeš. Pokud taková drobný rozdíl rozhoduje jestli projdeš nebo neprojdeš, pak jsou špatně nastavená pravidla a požadavky.
Avatar - Barrichello
8. 3. 2024 09:55
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Těch kampaní je víc, E10 taky likviduje celkem spolehlivě stará auta
8. 3. 2024 11:57
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
No jo tak když máš až tak historický auto, tak holt musíš jezdit na nějaký prémiový palivo kde to nebude, ale je to řešitelný. Běžná auta T -15 let nemají s E10 problém.
Avatar - Barrichello
8. 3. 2024 13:49
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Však sem taky přešel na N98 E5 ETBE :-)
Avatar - Mikesus
7. 3. 2024 16:54
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Ne. To jsem ti psal i do SZ. Nikdo nic nechce zakázat. Jen omezit vjezd tarym autům do měst. Ideálně nizkoemisnimi zónami.
Avatar - Barrichello
8. 3. 2024 09:55
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
To je to samý, akm s tím starým autem budou pak lidi jezdit, když s tím nemůžou do ěmsta na nákup, k doktorovi a do práce? Projet se z Horní Lhoty do Dolní nebo někam k rybníku? To se hodně vyplatí držet tkaový auto doma, co se nedá používat :-) :-)
Avatar - twistedTSD
7. 3. 2024 12:50
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Jaká auta má asi kupovat? Za 5, 10 let?
7. 3. 2024 15:21
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
To je otázka, kterou si kladu celkem často.
Avatar - rohYpnol
7. 3. 2024 18:54
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Nelži. Právě že nutí!!!
8. 3. 2024 10:52
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
Jak tě nutí kupovat nové auto? Jakože jdeš kolem autosalonu, přiběhne maník, přiloží ti pistoli k hlavě a odtáhne tě podepsat smlouvu na novou Octávku?
Avatar - Barrichello
7. 3. 2024 09:24
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
To sou super káry, hned bych to chtěl mít doma :-) :-) :-) :-) :-) :-)
7. 3. 2024 15:21
Re: sledování očí vs. sluneční brýle
že jo. To je radost takovým křápem jezdit.
Avatar - Barrichello
7. 3. 2024 11:23
To má Tesla teda blbý
Ajlon Mlask bude muset zavést tlačidla :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
3
7. 3. 2024 12:30
Re: To má Tesla teda blbý
Nemusí. Jen maximálně přijde o nějakou tu hvězdičku.
7. 3. 2024 15:23
Re: To má Tesla teda blbý
Prča je, že když jsem to tady před rokem psal jak je full dotyk ovládání, neergonomické, zastaralé a nebezpečné řešení, tak se mě pár pitomců posmívalo jestli bych nechtěl u auta mít startovací kliku, když jsem tak proti pokroku.
8. 3. 2024 10:56
Re: To má Tesla teda blbý
Jenže zrovna u Tesly lze většina těch dotykových funkcí ovládat z volantu pomocí těch dvou koleček, takže na ten displej nepotřebuješ prakticky šáhnout (u běžných funkcí jako jako nastavování teploty, atd.).
Horší je to u jiných aut, kde opravdu to lze ovládat jen pomocí displeje.
Avatar - lyon667
7. 3. 2024 11:27
Zipse
Že to říká zrovna Oliver Zipse, pod jehož vedením přišli bavorští o fyzické ovladače klimy a zčásti i o iDrive controller.
Rozbalit vlákno
0