Bezpečnost
Ono by sice šlo vybavit je celkem levně nouzovým tlačítkem ve stylu "rozbij sklo a stiskni tlačítko, zneužití se trestá". Kteréžto tlačítko by jednoduše zastavilo vlak a/nebo nebo volalo na konkrétní čisla (strojvedoucí, 112 atd). Ale za těch pár mrtvých to nikomu nestojí, takže nebude nic.
Číslo přejezdu by taky mohlo být na viditelně umístěné velké čitelné ceduli společně s "volej 112". Ale proč se zbytečně snažit.
Číslo přejezdu by taky mohlo být na viditelně umístěné velké čitelné ceduli společně s "volej 112". Ale proč se zbytečně snažit.
Ano, i podprůměrný technik by v dnešní době s dnešními technologiemi dokázal vymyslet dvacet variant takového zabezpečení, ale to by České dráhy resp. Správa železnic nesměly být podniky mentálně zamrzlé v hlubokém socialismu a technologicky na úrovni doby Marie Terezie.
Podla mna by stacil krizom cez priecestie jeden senzor, niekde nizsie pri zemi. Nieco ako laser v neviditelnom spektre. Pokial by boli zavory dole a signal na senzore by bol dlhsiu dobu preruseny, je jasne ze cosi na priecesti stoji. Elektronicky to spracovat a poslat automaticky dalej by uz nemal byt problem.
Pravda, mamlasov co vojdu na priecestie ked uz blika cervena a zavory ich zaseknu par sekund pred prichodom vlaku by to neporiesilo...
Pravda, mamlasov co vojdu na priecestie ked uz blika cervena a zavory ich zaseknu par sekund pred prichodom vlaku by to neporiesilo...
mnohem jednodussi a spolehlivejsi je dat tam kameru s rozpoznanim, ze tam je neco co tam byt nema se signalizaci masinfiroj do kabiny
Chlapci len pre istotu - uvedomujete si, že to znamená, že musí byť uzavreté a zdetekované na vzdialenosť, kedy ešte vlak môže bezpečne zastaviť v tom najhoršom prípade? To znamená minimálne + minúta k dobe výstrahy a podstatne dlhšie spúšťacie úseky (= ďalšie predĺženie doby výstrahy ak je ten vlak pomalší) kde sa takmer nepôjde vyhnúť tomu aby zasahovali do nejakej stanice (= ďalšie a to dosť masívne a náhodné predĺženie doby výstrahy). Takže suma sumárum priecestie cez frekventovanejšiu trať sa ráno zavrie a večer *možno* otvorí?
Ano, je jen jeden. Utíkat z auta a až pak někam volat.
Tj galerie je buď naprosto nepatřičná a zobrazuje přejezdy z nějakých dávných dob kdy na nich žádná čísla nebyla, anebo jsou označení skryta tak důmyslně, že než kdokoliv najde a zavolá na linku, vlak uvázlé auto spolehlivě rozstřelí. Takhle nějak to má fungovat ?
Viz tahle fotka, kde to je vidět na tom vzdáleném kříži, P2712
https😐/www.auto.cz/…rok-je-jen-jeden?…