Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Co dělat, když uvíznete na železničním přejezdu? Správný první krok je jen jeden

Nehody na železničních přejezdech jsou statisticky poměrně běžné, ovšem nedávná srážka vlaku s kamionem na železničním přejezdu v Dolní Lutyni, která se dostala do celostátních médií, znovu otevřela otázku bezpečnosti. Zjišťoval jsem, jak fungují železniční přejezdy po technické stránce.
Zpět na článek
11. 3. 2024 08:58
číslo přejezdu
Tak jsem dle rady v článku hledal čísla přejezdů ve fotogalerii a úspěšný jsem byl v jediném případě.

Tj galerie je buď naprosto nepatřičná a zobrazuje přejezdy z nějakých dávných dob kdy na nich žádná čísla nebyla, anebo jsou označení skryta tak důmyslně, že než kdokoliv najde a zavolá na linku, vlak uvázlé auto spolehlivě rozstřelí. Takhle nějak to má fungovat ?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
11. 3. 2024 09:41
Re: číslo přejezdu
Ta fotogalerie je dost k ničemu. Ono je to zezadu na kříži, případně na světlech.

Viz tahle fotka, kde to je vidět na tom vzdáleném kříži, P2712

https://www.auto.cz/…rok-je-jen-jeden?…
Avatar - Roman Horký
11. 3. 2024 10:55
Ke každému přejezdu vedou dráty
Ono by sice šlo vybavit je celkem levně nouzovým tlačítkem ve stylu "rozbij sklo a stiskni tlačítko, zneužití se trestá". Kteréžto tlačítko by jednoduše zastavilo vlak a/nebo nebo volalo na konkrétní čisla (strojvedoucí, 112 atd). Ale za těch pár mrtvých to nikomu nestojí, takže nebude nic.
Číslo přejezdu by taky mohlo být na viditelně umístěné velké čitelné ceduli společně s "volej 112". Ale proč se zbytečně snažit.
Rozbalit vlákno
5
11. 3. 2024 11:13
Re: Ke každému přejezdu vedou dráty
Jo tak nějak bych to čekal pokud by fakt chtěli něco zlepšit
Avatar - Ham.
11. 3. 2024 12:29
Re: Ke každému přejezdu vedou dráty
Ano, i podprůměrný technik by v dnešní době s dnešními technologiemi dokázal vymyslet dvacet variant takového zabezpečení, ale to by České dráhy resp. Správa železnic nesměly být podniky mentálně zamrzlé v hlubokém socialismu a technologicky na úrovni doby Marie Terezie.
11. 3. 2024 13:55
Re: Ke každému přejezdu vedou dráty
Podla mna by stacil krizom cez priecestie jeden senzor, niekde nizsie pri zemi. Nieco ako laser v neviditelnom spektre. Pokial by boli zavory dole a signal na senzore by bol dlhsiu dobu preruseny, je jasne ze cosi na priecesti stoji. Elektronicky to spracovat a poslat automaticky dalej by uz nemal byt problem.

Pravda, mamlasov co vojdu na priecestie ked uz blika cervena a zavory ich zaseknu par sekund pred prichodom vlaku by to neporiesilo...
11. 3. 2024 21:00
Re: Ke každému přejezdu vedou dráty
mnohem jednodussi a spolehlivejsi je dat tam kameru s rozpoznanim, ze tam je neco co tam byt nema se signalizaci masinfiroj do kabiny
25. 3. 2024 21:39
Re: Ke každému přejezdu vedou dráty
Chlapci len pre istotu - uvedomujete si, že to znamená, že musí byť uzavreté a zdetekované na vzdialenosť, kedy ešte vlak môže bezpečne zastaviť v tom najhoršom prípade? To znamená minimálne + minúta k dobe výstrahy a podstatne dlhšie spúšťacie úseky (= ďalšie predĺženie doby výstrahy ak je ten vlak pomalší) kde sa takmer nepôjde vyhnúť tomu aby zasahovali do nejakej stanice (= ďalšie a to dosť masívne a náhodné predĺženie doby výstrahy). Takže suma sumárum priecestie cez frekventovanejšiu trať sa ráno zavrie a večer *možno* otvorí?
11. 3. 2024 18:50
Správny krok je jeden.
Ano, je jen jeden. Utíkat z auta a až pak někam volat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
12. 3. 2024 07:58
Re: Správny krok je jeden.
Volat něco jako "ku*va ku*va dop*či co teď?!" :)