Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Stejsn
je to dobrá poznámka. U nás se vlastnictví starých auta nepenalizuje, což se projevuje na jejich množství na obyvatele. Neříkám že je to dobře nebo špatně, ale vliv to má určitě. Znám i lidi, kteří mají přes 20 aut na normálních značkách, přičemž vetšina je starších 30 let.
Nadalo by se to spis klasifikovat jako sberatelstvi?
XTad
Vyspelost zeme se nepozna podle toho, kolik tam jezdi novych aut, ale v jakem stavu maji ta stara.
Pepa_007
Důvody jsou jednoduché. Ač patříme na Západ platy máme násobně nižší.
Auta jsou drahá, či platy jsou nízké. 😉
A BEV to nezmění. Spíše bude hůř.
Auta jsou drahá, či platy jsou nízké. 😉
A BEV to nezmění. Spíše bude hůř.
podekuj 40+ rokum komunisticky devastace a neprijeti marshalovyho planu
zadna postkomunisticka zeme se ani zdaleka nedotahla treba na rakousko, ktrery marshaluv plan prijalo, a ktery melo po valce mensi HDP nez ceskoslovensko
a to jsme na tom z postkomunistickych zemi jeste nejlepe, snad krome slovinska, coz byl ale polovicni Zapad a ndr, ktery pod svy kridla vzala NSR
zadna postkomunisticka zeme se ani zdaleka nedotahla treba na rakousko, ktrery marshaluv plan prijalo, a ktery melo po valce mensi HDP nez ceskoslovensko
a to jsme na tom z postkomunistickych zemi jeste nejlepe, snad krome slovinska, coz byl ale polovicni Zapad a ndr, ktery pod svy kridla vzala NSR
Jakto? Za to přeci muže tahle vláda za dva roky vládnutí a samozřejmě Brusel, protože chce abychom byli chudí a nemohli si nic kupovat a tak na nas pak nemužou ti mocipáni vydělávat... a nebo je to tak jak říkáš? :D
1989-1948 = 41
2024-1989 = 35
Jen duševně slabší může věřit tomu, že DNES za všechno můžou komunisti.
A pro ty ještě duševně slabší, já nenávidím fašisty, komunisty a všechny totalitaristy. Jsem pro svobodu a volný trh. To jen kdyby mi někdo chtěl něco podstrkovat.
Jo a slovo postkomunistický, to je taky perla. Kolik tisíciletí budeš potřebovat, abys ho přestal používat? A nebo proč ne postnacistické Německo třeba?
2024-1989 = 35
Jen duševně slabší může věřit tomu, že DNES za všechno můžou komunisti.
A pro ty ještě duševně slabší, já nenávidím fašisty, komunisty a všechny totalitaristy. Jsem pro svobodu a volný trh. To jen kdyby mi někdo chtěl něco podstrkovat.
Jo a slovo postkomunistický, to je taky perla. Kolik tisíciletí budeš potřebovat, abys ho přestal používat? A nebo proč ne postnacistické Německo třeba?
ono je to složitější. Nelze se na to dívat optikou "situace teď". Proč ne? Protože jde o generační výchovu. Lidi se nemění. A pořád tu jsou v té hlavní ekonomické třídě lidé, co zažili komunismus, nebo jej zažili jejich rodiče. Ta výchova podřízenosti a apatie jen tak nezmizela. Naopak byla ještě prohloubena "nic nám tu nepatří".
Školství je pořád stejné. Pořád je to o biflování a zprůměrovávání dětí, jen aby nikdo nevynikal. Osobní rozvoj je hned na začátku zašlapáván do země.
Také se těžko dohání někdo, kdo z tebe těží díky vlastnictví výrobních statků. To je jednoduchá matematika. Němčour dělá za 1, ale má zisk i 0,5 z tebe, protože mu patří fabrika, práva ... z logiky věci ho nikdy nemůžeš dohnat. Když budeš dělat za 2, ty máš 1 a Němčour 1 za sebe a 1 z tebe. Když budeš dělat za 3, ty máš 1,5 ... Němčour 1 ze sebe a 1,5 z tebe. I kdybys byl 30x lepší jak Němec, tak ho stejně nedoženeš.
Řešení existuje. Nedělat pro cizí kapitál. Ale to se lehko řekne, těžko provede. Chcípnout hlady asi nikdo nechce. Takže zbývá leda vlastnit cizí kapitál ... a jsme zpátky u školství. Lidi jsou tu ekonomicky negramotní, neumí a nechtějí investovat.
Školství je pořád stejné. Pořád je to o biflování a zprůměrovávání dětí, jen aby nikdo nevynikal. Osobní rozvoj je hned na začátku zašlapáván do země.
Také se těžko dohání někdo, kdo z tebe těží díky vlastnictví výrobních statků. To je jednoduchá matematika. Němčour dělá za 1, ale má zisk i 0,5 z tebe, protože mu patří fabrika, práva ... z logiky věci ho nikdy nemůžeš dohnat. Když budeš dělat za 2, ty máš 1 a Němčour 1 za sebe a 1 z tebe. Když budeš dělat za 3, ty máš 1,5 ... Němčour 1 ze sebe a 1,5 z tebe. I kdybys byl 30x lepší jak Němec, tak ho stejně nedoženeš.
Řešení existuje. Nedělat pro cizí kapitál. Ale to se lehko řekne, těžko provede. Chcípnout hlady asi nikdo nechce. Takže zbývá leda vlastnit cizí kapitál ... a jsme zpátky u školství. Lidi jsou tu ekonomicky negramotní, neumí a nechtějí investovat.
ukaz mi jedinou postkomunistikou zemi, ktera to na uroven toho rakouska dotahla ...
a pak se podivej na evropsky postkomunisticky zeme, ktery se do EU nedostaly a nektery z nich zustaly pod vlivem rossii jak na tom jsou - srbsko, cerna hora, albanie, severni makedonie, moldavsko, Ukrajina - chodobinec evropy a zeme bez budoucnosti
a kdyz se Ukrajina chtela z vlivu rossiji vymanit, tak skrcek z kremlu proti ni rozpoutal valku ...
postnacisticke je treba to nemecko, rakousko, belgie ... zeme co prijaly marshaluv plan, a ktery nam platej abych se jim priblizili
a pak se podivej na evropsky postkomunisticky zeme, ktery se do EU nedostaly a nektery z nich zustaly pod vlivem rossii jak na tom jsou - srbsko, cerna hora, albanie, severni makedonie, moldavsko, Ukrajina - chodobinec evropy a zeme bez budoucnosti
a kdyz se Ukrajina chtela z vlivu rossiji vymanit, tak skrcek z kremlu proti ni rozpoutal valku ...
postnacisticke je treba to nemecko, rakousko, belgie ... zeme co prijaly marshaluv plan, a ktery nam platej abych se jim priblizili
nemyslím si, že je to tím. Chudí jsou všude. Ale když se bavím s lidmi na západě, že mám 3 veterány, tak nechápou, jak to dokážu uživit. A to vydělávají násobky toho, co já. U nich je ten provoz auta dost drahý, takže mít jen tak x dalších aut ... nereálné. Mají i problém s garážováním aut - oni nevlastní nemovitosti, takže by si museli pronajímat garáže = další náklady. Já mám 5 garáží, jestli jsou plné nebo prázdné je mi jedno, nic to už navíc nestojí.
Dokonce se některým lidem ze zahraničí vyplatí mít v ČR firmu jen na provoz jejich aut. Takto jsou tu registrovány i nějaké Bugatti navíc.
Dokonce se některým lidem ze zahraničí vyplatí mít v ČR firmu jen na provoz jejich aut. Takto jsou tu registrovány i nějaké Bugatti navíc.
V 91. roce k nám přijela na návštěvu tety známá Holanďanka. Nemohla si srovnat v hlavě, jak je možné, že máme rodiný dům se zahradou. A vlastnit byt + rekreační nemovitost, to je v zemích jako Holandsko či Německo dodnes považováno za extrémní luxus.
Tohle už obdivovali západní němci, jak si tu můžou dovolit lidi mít byt a ještě chatu. Že to u nich nikdo nemá, jen ta největší elita :-)
Jo a to ona si navíc vůbec neuvědomovala, jak moc velký luxus byla v roce 91 5 let stará Š125.
moji známí byli cirka 5 let zpátky na svatební cestě VW T2. Je to mladý pár. Jeli kolem Anglie. A potkali na nejsevernějším místě Anglie anglický pár, který byl také na svatební cestě a také VW T2. Padla od Anglánů otázka - za kolik se dá u vás pronajmout T2 na takovou cestu, že i pro ně bylo "quite expensive". A ti moji známí - to nevíme, tohle je naše auto.
I to trochu ilustruje, že se tu nemáme zle.
I to trochu ilustruje, že se tu nemáme zle.
to bys pak musel ale taky vedet, z jaky socialni vrstvy byli
asi se neda uplne predpokladat, ze ten, kdo se od nas vyda autem kolem anglie, ze by ryli drzkou v zemi, treba uz jen proto, ze by meli umet aspon trochu anglicky, tedy ne uplne nevzdelany paka
ale souhlas v tom, ze se mame velmi dobre
a cim lip se mame, tim vic nekteri remcaji
asi se neda uplne predpokladat, ze ten, kdo se od nas vyda autem kolem anglie, ze by ryli drzkou v zemi, treba uz jen proto, ze by meli umet aspon trochu anglicky, tedy ne uplne nevzdelany paka
ale souhlas v tom, ze se mame velmi dobre
a cim lip se mame, tim vic nekteri remcaji
Jen podotknu, že Angličany trošku znám a oni mají zálibu brblat, jak je všechno drahé.
to jo, jen mi přišlo zvláštní to, že si v Anglii taková auta pronajímají, tady ani takový business skoro neexistuje (vyjma aut na focení svateb a krátké výlety), a tady lidé ta auta spíše vlastní. Stejně jako rekreační nemovitosti.
Není to zvláštní, protože vlastnictví auta se tam nevyplatí. Díky různým poplatkům (které u nás nejsou), je pro ně výhodnější si auto na dobu po kterou ho nezbytně potřebují, půjčit.
otázkou pak je, jestli jsou bohatší či svobodnější. To je oč tu běží.
Spíš bych řekl že chytřejší....
Co je na nevlastnění pravidelně užívaných věcí chytrého? Vážně mě to zajímá.
Napadá mě jediný benefit a to že máš v době svého ekonomického růstu možnost střídat bydlení, auta ... užívat si novoty, lepšího a lepšího. Střídat třeba i partnery jak se ti zlíbí - neřešíš dělení majetku.
Jenže žádný strom neroste až do nebe a nic není zadarmo (vyjma pár nabíječek :D ) .
Od určité doby tvůj ekonomický status začne opadat a celou tu dobu jsi platil skrytou daň - zisk pronajímatele. Ten tak mohl skupovat další a další omezené statky - nemovitosti, takže šance, že si koupíš ve stáří vlastní je nulová. Vydělával jsi pomaleji jak ten pronajímatel. Je také dost možné, že tvůj ekonomický úpadek (důchodcce) bude tak velký, že se budeš muset přestěhovat někam, kam nechceš, protože na nic lepšího ti nezbydou peníze.
Napadá mě jediný benefit a to že máš v době svého ekonomického růstu možnost střídat bydlení, auta ... užívat si novoty, lepšího a lepšího. Střídat třeba i partnery jak se ti zlíbí - neřešíš dělení majetku.
Jenže žádný strom neroste až do nebe a nic není zadarmo (vyjma pár nabíječek :D ) .
Od určité doby tvůj ekonomický status začne opadat a celou tu dobu jsi platil skrytou daň - zisk pronajímatele. Ten tak mohl skupovat další a další omezené statky - nemovitosti, takže šance, že si koupíš ve stáří vlastní je nulová. Vydělával jsi pomaleji jak ten pronajímatel. Je také dost možné, že tvůj ekonomický úpadek (důchodcce) bude tak velký, že se budeš muset přestěhovat někam, kam nechceš, protože na nic lepšího ti nezbydou peníze.
Není zvláštní že se tam nevyplácí nic? Vlastnit auto, vlastnit byt, dům....
Trošku smutná společnost kde si závislej na tom kdy tě kdo vyrazí z pronájmu a kde celej život cpeš peníze někomu druhýmu abys měl kde složit kebuli :-):-):-)
A v momentu kdy přijdeš o zdroj příjmů - nebo ten bude vyýrazně nižší než si měl dosud končíš pod mostem. nebo můžeš jít skočit pod vlak.
Trošku smutná společnost kde si závislej na tom kdy tě kdo vyrazí z pronájmu a kde celej život cpeš peníze někomu druhýmu abys měl kde složit kebuli :-):-):-)
A v momentu kdy přijdeš o zdroj příjmů - nebo ten bude vyýrazně nižší než si měl dosud končíš pod mostem. nebo můžeš jít skočit pod vlak.
holandsko ma cca polovicni rozlohu a o vic jak polovinu vic obyvatel nez u nas
je to jakoby v cesku bylo cca 33mil obyvatel, tedy 3x vic nez je
to by taky asi chalupu u nas moc lidi nemelo, protoze pozemky a vse okolo by bylo mnohem drazsi
ja zas vim o spouste holandanu, ktery maj chalupu u nas
a tak se te ptam, kdo z nas ma a za komousu mel chalupu v holandsku ???
je to jakoby v cesku bylo cca 33mil obyvatel, tedy 3x vic nez je
to by taky asi chalupu u nas moc lidi nemelo, protoze pozemky a vse okolo by bylo mnohem drazsi
ja zas vim o spouste holandanu, ktery maj chalupu u nas
a tak se te ptam, kdo z nas ma a za komousu mel chalupu v holandsku ???
proč za komoušů? Holanďané tu ty chaty mají až teď. Stejně tak jako mají Češi "chaty" v Itálii, Španělsku, Chorvatsku, Slovinsku (tam bych ji chtěl já), Slovensku.
Mi takto pobavil kolega z práce. Přivezl ultraluxusní fíky. Takové jsem v obchodě neviděl. Tak se ho ptám, kdes je koupil, ty jsou fakt dobré, lepší jsem nikdy neměl.
A on - ty jsou z mojí španělské zahrádky.
Já - tvl, co je španělská zahrádka? Znám španělskou vesnici, ale zahrádku ne. Co to je? To je něco jako zimní zahrada?
On - no, něco takového, je to prostě zahrada ve Španělsku, kam jezdím, když je tu zima.
Já - co? Aha. A co tam pěstuješ?
On - fíky, pomeranče, citrony, mandarinky ... ty vlastně ne, ty jsem musel vykácet kvůli lodi. Se mi tam nevešla.
Kolega z fabriky ...
Mi takto pobavil kolega z práce. Přivezl ultraluxusní fíky. Takové jsem v obchodě neviděl. Tak se ho ptám, kdes je koupil, ty jsou fakt dobré, lepší jsem nikdy neměl.
A on - ty jsou z mojí španělské zahrádky.
Já - tvl, co je španělská zahrádka? Znám španělskou vesnici, ale zahrádku ne. Co to je? To je něco jako zimní zahrada?
On - no, něco takového, je to prostě zahrada ve Španělsku, kam jezdím, když je tu zima.
Já - co? Aha. A co tam pěstuješ?
On - fíky, pomeranče, citrony, mandarinky ... ty vlastně ne, ty jsem musel vykácet kvůli lodi. Se mi tam nevešla.
Kolega z fabriky ...
ja se ale ptam, jestli cesi maj chatky taky v holandsku, kdyz holandani tam moc chatky nemaj z jednuchy priciny, ze holandanu je na to jejich uzemi moc
delas, jakoby holadani chatky v italii, rakousku, spanelsku, chorvatsku ... nemeli
od nas holandani uz ale odchazej jinam ..
delas, jakoby holadani chatky v italii, rakousku, spanelsku, chorvatsku ... nemeli
od nas holandani uz ale odchazej jinam ..
věřím, že někdo možná i ano. Vlastně znám jednu holku, co má byt kousek od Groningenu a zároveň byt tady v ČR. To je tak, když máš půl rodiny tady a půl tam.
Ale ten důvod, proč jít do Nizozemska je obecně slabší. Co tam? Teplo tam není, lidi mluví divnou řečí. Proč se rekreovat zrovna tam, když třeba Rakousku jsou úžasné Alpy a krásná jezera. Nebo ve Španělsku je teplo téměř po celý rok. V Itálii mají fantastické jídlo ... a na Balkánu milé lidi
Ale ten důvod, proč jít do Nizozemska je obecně slabší. Co tam? Teplo tam není, lidi mluví divnou řečí. Proč se rekreovat zrovna tam, když třeba Rakousku jsou úžasné Alpy a krásná jezera. Nebo ve Španělsku je teplo téměř po celý rok. V Itálii mají fantastické jídlo ... a na Balkánu milé lidi
No, zrovna Španělsko v roce 2008 postihla hypoteční a následně finanční krize takovým způsobem, že tam byly nemovitosti (DOSLOVA) zadarmo. Koupit tam něco za levno nebyl problém. Otázka je, kde. Pokud tam musím letět 4 hodiny letadlem a pak z letiště jet další 4 hodiny autem, není to nic co bych chtěl... ani zadarmo.
Proč by asi měli lidi chaty v Holandsku, když je měli tady? navíc já sem psal o západních němcích z NSR, ne o Holandanech.
Ty němci z NSR taky obdivovali že tady maj lidi chaty.
Německo je taky malý? :-)
A ted si představ že tu byli lidi, co měli byt, chatu a dokonce i ten Mercedes nebo Simku, Fiat , Renault atd
Takže se vlastně měli líp jak na to západě, sranda co
Ty němci z NSR taky obdivovali že tady maj lidi chaty.
Německo je taky malý? :-)
A ted si představ že tu byli lidi, co měli byt, chatu a dokonce i ten Mercedes nebo Simku, Fiat , Renault atd
Takže se vlastně měli líp jak na to západě, sranda co
zapadonemecka stredni trida sem nejezdila na dovolenou, sem prijeli dobrodruzi nebo levicovi pomatenci a od toho se odvijel taky jejich zivotni standard. dalsi kategorii byli ti, co prijeli na navstevu za svejma znamejma, protoze ti na Zapad nemohli
a tak zatimco zapadni nemec od stredu nahortu mel projetej celej svet a na nejakou svoji chaticku nemel cas ani chut, hordy prazskejch pepiku z kralikaren se kazdej patek vyvalily drit na svoje chaticky, protoze je komunisti nikam nepustili, tak aby aspon nekam vypadli, kdyz jinam nemohli
a tak zatimco zapadni nemec od stredu nahortu mel projetej celej svet a na nejakou svoji chaticku nemel cas ani chut, hordy prazskejch pepiku z kralikaren se kazdej patek vyvalily drit na svoje chaticky, protoze je komunisti nikam nepustili, tak aby aspon nekam vypadli, kdyz jinam nemohli
Na chatičce se dalo třeba opalovat, jít na ryby k rybníku, koupat se v řece nebo třeba jít na houby nebo si tam něco kutit.
Všichni nebyli pomatení zahrádkáři co tam jezdili dřít na záhonek....
Jo, ty němci co sem jezdili tu většinou měli příbuzné. To je pravda. Ale rozhodně to nebyli žádní bezdomovci, k našim takhle jezdili přibuzní z NSR a ti měli Audi 100 a předtím NSU Ro 80. Ale chatu fakt neměli, byli rádi za byt 35 km od Mnichova a denně lítali těch 35 km autem tam a zpět do práce. Takže už v roce 1975 to co tady nastalo někdy po roce 2000 - všichni z vesnici lítají denně 15-50 km za prací :-)
Všichni nebyli pomatení zahrádkáři co tam jezdili dřít na záhonek....
Jo, ty němci co sem jezdili tu většinou měli příbuzné. To je pravda. Ale rozhodně to nebyli žádní bezdomovci, k našim takhle jezdili přibuzní z NSR a ti měli Audi 100 a předtím NSU Ro 80. Ale chatu fakt neměli, byli rádi za byt 35 km od Mnichova a denně lítali těch 35 km autem tam a zpět do práce. Takže už v roce 1975 to co tady nastalo někdy po roce 2000 - všichni z vesnici lítají denně 15-50 km za prací :-)
moji známí, co jezdili do ČR nejen za naší rodinou, žijí ve 100k městu v západním DE. Nedávno jsem u nich byl - řadový domek o velikosti mých dvou dvoupatrových garáží, půlka z té páté mojí garáže je jejich zahrádka.
Srovnání s mým domem - méně jak poloviční. Srovnání s mojí zahradou - 1/50.
Že by nějak cestovali se říci nedá. Jinak dělali v místních automobilkách.
Srovnání s mým domem - méně jak poloviční. Srovnání s mojí zahradou - 1/50.
Že by nějak cestovali se říci nedá. Jinak dělali v místních automobilkách.
topten
a vetsinou stoji v koprivach anebo v druhem extremu jako lestenky v garazi, u nekoho mozna i v obyvaku
kazdopadne by ke snizeni vekovyho prumeru prispelo zavedeni silnicni dane nebo mozna jeste lepe ekologickeho a "bezpecnostniho" poplatku treba na auta starsi 15 roku, a to klidne ve stylu dalnicni znamku - 1den/1tyden/1mesic/1rok
veterany 50+ roku bych od toho klidne osvobodil
kazdopadne by ke snizeni vekovyho prumeru prispelo zavedeni silnicni dane nebo mozna jeste lepe ekologickeho a "bezpecnostniho" poplatku treba na auta starsi 15 roku, a to klidne ve stylu dalnicni znamku - 1den/1tyden/1mesic/1rok
veterany 50+ roku bych od toho klidne osvobodil
VW je na pokuty zvyklej
jen dieselgate ho diky kolenovrtum prisel na cca 1 bilion v ceskejch
udajne baterka ...
je otazka co se z toho vyklube, provozovatel lodi se samozrejme snazi vinika najit a baterka je prvni na rane
jen dieselgate ho diky kolenovrtum prisel na cca 1 bilion v ceskejch
udajne baterka ...
je otazka co se z toho vyklube, provozovatel lodi se samozrejme snazi vinika najit a baterka je prvni na rane
je to dobrý precedens, příště zas třeba zaplat Tesla, pak Mercedes, pak Ford...až z toho bude stovky MILIARD EUR, ona je ta elektromobila přejde :-):-):-)
az bude prokazany, ze to neprislo od spalovaku, tak to teprve muze zacit hazet na baterku
jako kdyby lod se spalovakama nikdy neblafla
nudis balliku
a ja musim neco delast
jako kdyby lod se spalovakama nikdy neblafla
nudis balliku
a ja musim neco delast
Když blafne spalovák, dá se rychle uhasit, narozdíl od EV
Jo běž vytvářet hodnoty, kapitalistický neostalinisto :-):-):-)
Jo běž vytvářet hodnoty, kapitalistický neostalinisto :-):-):-)
když blafne spalovák, dá se rychle uhasit, pokud víš, že máš hasit. Pokud o tom nevíš, tak to dopadne jak na tom letištním parkovišti v Anglii.
A pak je ti jedno, jestli tam dohořívá nějaké EV, nebo je tam vyhořelý spalovák. Je v háji všechno a ten čas hašení už nic nezachrání.
Co se týče požárů na lodích resp. ve všech velkokapacitních místech - podle mě mají mít primárně hlásiče požáru. To je to, co zabraňuje katastrofám. Včasné hašení, izolace požáru. Znám to z vlastní zkušenosti, kdy mi v řadové garáži shořelo auto - spalovák. Nebýt jednoho všímavého souseda (to je ten hlásič), který viděl kouř z pod vrat, tak tam lehly popelem celé řadovky s desítkami aut. Včetně budovy samotné. Takto to byla jen dvě auta. Toledo I a Probe II.
Pak se teprve můžeme bavit o tom, jak se vypořádat s jedním hořícím EV na palubě lodi. Jaké by bylo řešení? Takové jaké používají naši hasiči. Odolné vozíky, se kterými vytáhnou hořící auto z uzavřeného prostoru a v případě lodi je řešení jednoznačné - hodit jej přes palubu. Kapitán na tohle má právo. Kdysi se to tak dělalo i s otroky. Hlad, vzpoura? Když někdo umřel na palubě, tak byl za to zodpovědný a vinný kapitán. Když je naházel přes palubu - ztráta části nákladu, kterou hradila pojišťovna.
A pak je ti jedno, jestli tam dohořívá nějaké EV, nebo je tam vyhořelý spalovák. Je v háji všechno a ten čas hašení už nic nezachrání.
Co se týče požárů na lodích resp. ve všech velkokapacitních místech - podle mě mají mít primárně hlásiče požáru. To je to, co zabraňuje katastrofám. Včasné hašení, izolace požáru. Znám to z vlastní zkušenosti, kdy mi v řadové garáži shořelo auto - spalovák. Nebýt jednoho všímavého souseda (to je ten hlásič), který viděl kouř z pod vrat, tak tam lehly popelem celé řadovky s desítkami aut. Včetně budovy samotné. Takto to byla jen dvě auta. Toledo I a Probe II.
Pak se teprve můžeme bavit o tom, jak se vypořádat s jedním hořícím EV na palubě lodi. Jaké by bylo řešení? Takové jaké používají naši hasiči. Odolné vozíky, se kterými vytáhnou hořící auto z uzavřeného prostoru a v případě lodi je řešení jednoznačné - hodit jej přes palubu. Kapitán na tohle má právo. Kdysi se to tak dělalo i s otroky. Hlad, vzpoura? Když někdo umřel na palubě, tak byl za to zodpovědný a vinný kapitán. Když je naházel přes palubu - ztráta části nákladu, kterou hradila pojišťovna.
Bezpečnostní poplatek? za co? U psychiatra už si byl? Pokud ne, zajdi tam a at ti předepíše MINIMALE 110 prásků, stalinsto!!! Potřebuješ je.
NIC PLATIT NEBUDEME!!!!
NIC PLATIT NEBUDEME!!!!
airbagy, deformacni zony ...
ale je fakt ze mrtva rodinka ve felde prijde cesky zdravotnictvi na min, nez lehce zranena v posledni fabii
ale je fakt ze mrtva rodinka ve felde prijde cesky zdravotnictvi na min, nez lehce zranena v posledni fabii
I starý auta maj airbagy Lojzo, v USA se montovaly od roku 1974 :-):-):-):-)
Deformační zony sou ty tvoje nákupní tašky co maj blatníky za papíru a jako výtuhu nárazníku tyčku od smetáku :-)
Deformační zony sou ty tvoje nákupní tašky co maj blatníky za papíru a jako výtuhu nárazníku tyčku od smetáku :-)
Felda se nemůže modernímu autu rovnat. I malé nehody z toho udělaj hromadu šrotu. Vždyť whiplash podstoupila až Octavia II. Ty testy, kde je porovnání staré *** z devadesátek = cca 25 let staré auto a s novým auťákem jsou k dohledání i na YT. Rozdíly jsou dramatické. Řidič nového může pomalu vylézt ven a dát si cígo a pak se může pokusit vytáhnout mrtvolu v starém křápu.
Všechny starý auta nejsou Feldy.... tím jezdí důchodci, pár chudých mladých a nějaký řemeslníci co v tom vozí haraburdí po vesnici (většinou Felda pikapy). + nadšenci co to maj v excelentním stavu jako sbírková auta, nebo ty Felicie fun, kámoš má hnedka 3 ty Funy po kompletní renovaci
Stačí stará Fábka a nebo jedničková Octavie nemluvě pak o protahovaném jedničkovém Superbu. Ani do jednoho bych vlastní děti neposadil. Důchodců je na cestě čím dál víc a způsobují čím dál více nehod.
to máš blbý, to si nikdy nemůžeš koupit žádnej veterán.
A pořád mi není jasný, až to do tebe napere důchodce v Tranzitu plným cementu nebo nějakej 60 letej skoro důchodce v Tatře, nebo bláznivek polskej či rumunskej kamionák, protože řidiči taky nejsou a jezdí i starý lidi a každej kdo má papíry a je ochoten do toho sednout - jedno odkud je, jak ti pomůže nová Oktávka.
Z tý bude krabička vod sardinek stejně jak z tý jedničkový :-)
Nebo až to nedobrzdí 20 letej týpek pod drogama, v BMW 7 z roku nebreč co si koupil aby byl king a poletí tím 150 po vesnici a vezme tě na křižovatce z boku na tvoje dveře v 90-110 na který stihnul zabrzdit
Chci vidět třeba Novej Hyudai I20 jak ti v tomhle pomůže
To sou takový výkřiky do tmy, jak staré auto je pojízdná rakev a z nového vysotupíš okelpeš se odejdeš.
Nevystoupíš, když budeš mít smůlu, tak z tebe bude mrtvola taky nebo doživotní mrzák a můžeš mít nejnovější auto s 15 airbagy a 305 asistenty.
Fyzika se nezměnila, náraz 5-10 tun do 1,5 tunový plechovky je pořád stejný jak v roce 1970 tak v roce 2024. Stejně tak náraz ve 100+ do stojícího nebo skoro stojícho auta, projektil hadr
A pořád mi není jasný, až to do tebe napere důchodce v Tranzitu plným cementu nebo nějakej 60 letej skoro důchodce v Tatře, nebo bláznivek polskej či rumunskej kamionák, protože řidiči taky nejsou a jezdí i starý lidi a každej kdo má papíry a je ochoten do toho sednout - jedno odkud je, jak ti pomůže nová Oktávka.
Z tý bude krabička vod sardinek stejně jak z tý jedničkový :-)
Nebo až to nedobrzdí 20 letej týpek pod drogama, v BMW 7 z roku nebreč co si koupil aby byl king a poletí tím 150 po vesnici a vezme tě na křižovatce z boku na tvoje dveře v 90-110 na který stihnul zabrzdit
Chci vidět třeba Novej Hyudai I20 jak ti v tomhle pomůže
To sou takový výkřiky do tmy, jak staré auto je pojízdná rakev a z nového vysotupíš okelpeš se odejdeš.
Nevystoupíš, když budeš mít smůlu, tak z tebe bude mrtvola taky nebo doživotní mrzák a můžeš mít nejnovější auto s 15 airbagy a 305 asistenty.
Fyzika se nezměnila, náraz 5-10 tun do 1,5 tunový plechovky je pořád stejný jak v roce 1970 tak v roce 2024. Stejně tak náraz ve 100+ do stojícího nebo skoro stojícho auta, projektil hadr
:-D Ty seš fakt mimo. Co to plantáš o kamionech a tatrovkách? Jasně, že mě může sejmout kamion a nebo ufo a nebo papež v papamobilu, ale je tu matematicky daný fakt = statistika. Nebudu si k tutovkovým smrťákům přidávat další tím, že pojedou starou plečkou a rozemele mě kdejaký relativně ještě ne úplně starý auťák.
Jinak zažil jsem zažil těžkou autonehodu na vlastní kůži. Jako spolujezdec v O2 a čelní náraz do stařičké L200. Přežili to sice všichni, ale zraněný jsem v O2 byl jen já - vnitřní krvácení do pohrudnice od pásu a bezvědomí. V L200 to dopadlo podstatně hůře. Kabinu jsme víceméně nárazem rozpárali vejpůl. Spolujezdec mě zpřeražené obě nohy a v bezvědomí, řidič otevřenou zlomeninu ruky a volant se mu zapíchl do břicha.
A neplantej cosi o asistentech. Starý auta víceméně nic moc nemají.
Jinak zažil jsem zažil těžkou autonehodu na vlastní kůži. Jako spolujezdec v O2 a čelní náraz do stařičké L200. Přežili to sice všichni, ale zraněný jsem v O2 byl jen já - vnitřní krvácení do pohrudnice od pásu a bezvědomí. V L200 to dopadlo podstatně hůře. Kabinu jsme víceméně nárazem rozpárali vejpůl. Spolujezdec mě zpřeražené obě nohy a v bezvědomí, řidič otevřenou zlomeninu ruky a volant se mu zapíchl do břicha.
A neplantej cosi o asistentech. Starý auta víceméně nic moc nemají.
Bezpečnostní poplatky si strč někam. Lidi, kteří jezdí 20letým autem, to nedělají primárně proto, že se jim chce.
Ještě by ti mohli z těch poplatků přispět na Teslu, ne?
Ještě by ti mohli z těch poplatků přispět na Teslu, ne?
A pro to neotocit a udelat poplatek potencialni nebezpecnost....kazde auto nad 1,5t by platilo, kazde auto vyssi nez 1,6m by platilo. Jsou vetsi, tezsi a pro mala stara auta nebezpecnejsi. Navic jejich majitele na to budou mit spis, nez ti co jezdi ve strem aute.
LukasEibl
Tak do určitého roku u nás vozový park mládl... pak od určité chvíle ( můžeme to nazvat grýndýl ) zase začal stárnout... proč asi... spalovací auta se zdražila během posledních 10 let o tolik že by za to tenkrát člověk koupil pomalu dvě fábky v holobytu ( ano jen grýndýl za to nemůže můžou za ti co jsou u koryta a díky tomu jim tečou takový prachy o kterých se nám ani nezdá ) a aby člověk vytopil půl milionu za něco co ani nevydrží 10 let kvůli všemožných filtrů, čidlům... materiály jsou poloviční... v motorech plastové součástky... takže se nedivím, že si lidé udržují a budou udržovat stará auta. A počkejte až se přestanou prodávat spalováky nebo až ještě zdraží díky podpoře EV kdy z každého spalováku výrobci kryjou výrobu EVček. Tak to bude 20 let v průměru do pár let a v roce 2035 až se přestanou spalovací auta prodávat kompletně tak průměr bude krásných 25-30 let.
Přesně tak to je. Jak říká Filip Turek, kvalitně vyrobená auta skončila rokem 2010, existuje pár vjyimek, většinou ovšem jenom ameriky a další auta mimo EU.
Cokoliv po roce 2010 z rodukce EU značek je okradený, přetechnizovaný šrot, s motory z plastu, poloviční tlouštkou stěn válců, verky co sou plný karbonu po 60 tis km a další perly.
Kdo by si to probohoa kupoval....Proč
Cokoliv po roce 2010 z rodukce EU značek je okradený, přetechnizovaný šrot, s motory z plastu, poloviční tlouštkou stěn válců, verky co sou plný karbonu po 60 tis km a další perly.
Kdo by si to probohoa kupoval....Proč
jo, proto mám 2015 Teslu. Poctivá amerika :yes:
U Volva, u kterého jsem byl 15 let, jsem nic spolehlivého nenašel. Ford zmršil na co sáhl a Čína dílo dokonává. Přemýšlel jsem ještě o S80 V8, ale problém je, že na to už pořádně nejsou díly. A to takové, které jsou potřeba pro provoz - třeba subframe, který rád hnije. Nemáš, nejezdíš.
U Volva, u kterého jsem byl 15 let, jsem nic spolehlivého nenašel. Ford zmršil na co sáhl a Čína dílo dokonává. Přemýšlel jsem ještě o S80 V8, ale problém je, že na to už pořádně nejsou díly. A to takové, které jsou potřeba pro provoz - třeba subframe, který rád hnije. Nemáš, nejezdíš.
Mimo EU je to stejné až na americké pickupy. Nejhorší je šit, co sem jde z Číny. Ale to v tom případě platí obecně. Papír, papír papír. Bílé domácí spotřebiče kupuju zásadně vyrobené v EU. Dokonce i vypínače a zásuvky z Číny jsou šmejd.
pradeda777
Země s nejvyšším počtem aut starších 10 let
Smysl by to mělo jen převedené na počet obyvatel....
Smysl by to mělo jen převedené na počet obyvatel....
Barrichello
anebo bolševikům defintivně hrabe https://eprehledne.cz/…n-vyplati-se-to/
dotace do spotřeby resp. soukromého vlastnictví jsou špatné. Ale na druhou stranu - rozhýbe to stavebnictví a "domovní energetiku". Jak z pohledu vzniku nových firem, tak vývoje nových materiálů, zdrojů tepla a elektriky. Z toho budou těžit později i ti, co dotace nestihnou.
Zrovna řeším s bráchou nákup další nemovitosti a upřímně - spousta vesnických domů si nezaslouží nic jiného než strhnout. Statické poruchy budovy, plísně, mokré základy, rozpadlá opuka, prapodivné vnitřní dispozice, hobíkovská elektro-, vodo-, plyno- instalace. Nezateplené střechy, pokryté dost často eternitem. Vytápění kotlem na tuhý odpad - boty, gauče, sirnaté uhlí ...
Jestli nějaká evropská dotace podpoří zbourání takových děsů a výstavbu nových budov odpovídajících současnému stylu života, současným energetickým nárokům, tak jedině dobře.
Čím méně energeticky nevyhovujících budov, tím menší snaha vlád pro kompenzace "energetické chudoby". Což je mnohem větší zlo a mrhání peněz.
Zrovna řeším s bráchou nákup další nemovitosti a upřímně - spousta vesnických domů si nezaslouží nic jiného než strhnout. Statické poruchy budovy, plísně, mokré základy, rozpadlá opuka, prapodivné vnitřní dispozice, hobíkovská elektro-, vodo-, plyno- instalace. Nezateplené střechy, pokryté dost často eternitem. Vytápění kotlem na tuhý odpad - boty, gauče, sirnaté uhlí ...
Jestli nějaká evropská dotace podpoří zbourání takových děsů a výstavbu nových budov odpovídajících současnému stylu života, současným energetickým nárokům, tak jedině dobře.
Čím méně energeticky nevyhovujících budov, tím menší snaha vlád pro kompenzace "energetické chudoby". Což je mnohem větší zlo a mrhání peněz.
Domečků s eternitem je tak 5,5 a z toho 4,5 opuštěných....Děda měl taky eternit a už v roce 1995 to nahrazoval kanadským šindelem.
Co já vídám obydlené domy, tak střechy a okna maj nové, ale lidi nemaj prachy na fasády, ploty, změnu vytápění atd.
Kolik by musela být dotace aby se vyplatilo zbourat ten dům a postavit nový? 45-70% ceny nového? tak to chci vidět...za 25-35% dotace si to nikdo brát nebude, kde by na to vzal a kde budou ti lidi bydlet než se to postaví. V podnájmu za 25 nebo někde u souseda? Nebo ve stanu na zahradě? :-):-):-)
Co já vídám obydlené domy, tak střechy a okna maj nové, ale lidi nemaj prachy na fasády, ploty, změnu vytápění atd.
Kolik by musela být dotace aby se vyplatilo zbourat ten dům a postavit nový? 45-70% ceny nového? tak to chci vidět...za 25-35% dotace si to nikdo brát nebude, kde by na to vzal a kde budou ti lidi bydlet než se to postaví. V podnájmu za 25 nebo někde u souseda? Nebo ve stanu na zahradě? :-):-):-)
na vesnicích je takových domků hromada. Tam jde o to, že pak třeba vyjde lépe koupit starý+dostat dotaci na zbourání+postavit nový, než stavět nový na zelené louce.
Ta zelená louka má pro společnost také přínos.
Asi to není úplně myšleno pro ty případy, kdy v tom domě roky bydlím, udržuji jej a teď bych se jej rozhodl zbourat (kde budu dočasně bydlet?) a postavit nový
Ta zelená louka má pro společnost také přínos.
Asi to není úplně myšleno pro ty případy, kdy v tom domě roky bydlím, udržuji jej a teď bych se jej rozhodl zbourat (kde budu dočasně bydlet?) a postavit nový
Dotace a kompenzace mi příjdou nastejno - pořád se něco sanuje z peněz někoho jiného.
kompenzace resp. sociální dávka bývá trvalý stav, protože ten jen tak nepomine.
Ale dotace na odstranění takového stavu je jednorázová. Teda, měla by být.
Ale dotace na odstranění takového stavu je jednorázová. Teda, měla by být.
Ne. Úplně špatně.
Snaha má být zaplatit lidi v platech a mzdách tak, aby si mohli dovolit slušnou životní úroveň.
A ne dotace!!! Dotace je úplně špatně!!!
Snaha má být zaplatit lidi v platech a mzdách tak, aby si mohli dovolit slušnou životní úroveň.
A ne dotace!!! Dotace je úplně špatně!!!
to si tu uvědomujeme asi všichni, ale nebuďme idealisté.
Pokud mám volit mezi "sypeme ze státního sociální dávky", nebo "dotujeme z EU - byť to jsou taky naše prachy", tak volím ty dotace, protože by jinak skončily v EU
Pokud mám volit mezi "sypeme ze státního sociální dávky", nebo "dotujeme z EU - byť to jsou taky naše prachy", tak volím ty dotace, protože by jinak skončily v EU
Ale ty dotace máme využít na investice, a ne na spotřebu!!!
Navíc když peníze z EU jdou do investic, tak samozřejmě zvyšuje poptávku po práci, tj. zase jdou v konečném peníze za lidmi. Jenže my ani neumíme nastavit dotační programy tak, ba byly smysluplné...
Navíc když peníze z EU jdou do investic, tak samozřejmě zvyšuje poptávku po práci, tj. zase jdou v konečném peníze za lidmi. Jenže my ani neumíme nastavit dotační programy tak, ba byly smysluplné...
v případě dotací na zefektivnění energetiky budov by to šlo zpátky lidem. Těm, co ty izolační materiály vyvíjí, vyrábí, prodávají, instalují ... a nakonec i těm majitelům domů, kteří ušetří prachy na vytápění a mohou své peníze nasměrovat jinam. I kdyby to měli prochlastat, furt je to podpora místních hospod, nějakého pivovaru či lihovaru. A peníze se točí ...
ma to myslenku, plnohodnotne v dnesnim standardu se bydlet ve stoletym baraku fakt neda. Lepsi bourat a stavet repliky nez rekonstruovat
A víš o tom, že sou lidi co po modernu žít nechtěj a líbí se jim třeba kouzlo starého stavení, mlýna nebo chalupy? Samozřejmě, do chalupy z roku 1920 si nedáš tepleko, protože je to ekonomický nesmysl, ale topí se tam dřevem nebo uhlím no.
To samý jako ne všichni chtěj jezdit novým autem a maj radši ty starý
To samý jako ne všichni chtěj jezdit novým autem a maj radši ty starý
mám barák z roku 1917, po několika rekonstrukcích a upřímně? Nejraději bych to zboural a postavil nové. Jenže aby to vypadalo aspoň podobně, tak bych do takové stavby musel nacpat tak 5 milionů. A to nemám ani s dotací.
Prodej to někomu kdo to ocení a kup si novej. Problém je spíš ten, že dneska nezaplatíš hlavně ty ceny pozemků.
Proto maj ty moderní bungáče i rodinný domy zahrádky 300-700 metrů max :-)
Protože koupit si vilu s pozemkem 1800-2000 metrů co mívaly dřív, tak dáš 3-7 mega jen za pozemek (dle lokality samo) :-):-):-)
Proto maj ty moderní bungáče i rodinný domy zahrádky 300-700 metrů max :-)
Protože koupit si vilu s pozemkem 1800-2000 metrů co mívaly dřív, tak dáš 3-7 mega jen za pozemek (dle lokality samo) :-):-):-)
A teď si vezmi, že další milion lidí by měl do roka 2030 udělat to samé. Kde na to vezmou lidé peníze? Pokud to bude dotovat stát, kde na to stát vezme peníze? A kde se vezmou ty stavební materiály. A kde se vezme ta lidská práce?
a kolik emisí+ prachu bude z bourání , z výstavby + zpracování materiálů nutných k výstavbě nového.
Hele ale zas na jednu stranu by to bylo super, představa vesnicé Obdoby Mikesuse, kolem kterého bouraj 3 starý ratejny, zavalenej v oblacích prachu, rok bordel, hluk, smrad až to bude stavět 40 let stará Tatra 815 a 28 let starej mercedes, jak je na stavbách zvykem a ještě úžasné ticho od stavebníků - slováků, ukrajinců, mongolů a bulharů :-):-):-)
A vedle toho vesnický Mikesus přijíždí s elektrem aby nesmrděl dětičkám pod nos, netrápil je hlukem, nedýchali splodiny a jedovaté věci atd
To by byla fotka do časopisu Rodina a Život
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Tam bych se osobně přijel podívat, asi bych chípnul smíchy, ale stálo by to za to
Hele ale zas na jednu stranu by to bylo super, představa vesnicé Obdoby Mikesuse, kolem kterého bouraj 3 starý ratejny, zavalenej v oblacích prachu, rok bordel, hluk, smrad až to bude stavět 40 let stará Tatra 815 a 28 let starej mercedes, jak je na stavbách zvykem a ještě úžasné ticho od stavebníků - slováků, ukrajinců, mongolů a bulharů :-):-):-)
A vedle toho vesnický Mikesus přijíždí s elektrem aby nesmrděl dětičkám pod nos, netrápil je hlukem, nedýchali splodiny a jedovaté věci atd
To by byla fotka do časopisu Rodina a Život
:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Tam bych se osobně přijel podívat, asi bych chípnul smíchy, ale stálo by to za to
Nj, idealistické představy některých se nestřetávají s realitou. Na druhou stranu, překvapuje mě, jak staré Tatrovky ze staveb v posledních letech zmizely.
beru to tak, že stejně jako lidi v době šrotovného neodevzdávali perfektně udržované youngtimery, stejně tak nebudou lidi likvidovat domy, co už nějakou rekonstrukcí prošly a jejich energetická náročnost poklesla. Na to bude jiná část dotace - další modernizace domu, zateplení střechy, podlah, výměny oken za trojskla, zateplení obálky budovy atp.
Do téhle šrotace budov spadnou jen ta vesnická stavení, o která se nikdo nestaral. Jen je otázka, jestli kvůli tomu nenarostou ceny, že se to stejně nevyplatí. To, co jsem řešil s bráchou, bývalo před pár lety za 500-700k Kč, dnes za to chtějí 1,8. Nesmysl.
Do téhle šrotace budov spadnou jen ta vesnická stavení, o která se nikdo nestaral. Jen je otázka, jestli kvůli tomu nenarostou ceny, že se to stejně nevyplatí. To, co jsem řešil s bráchou, bývalo před pár lety za 500-700k Kč, dnes za to chtějí 1,8. Nesmysl.
Souhlas s tím poslední argumentem "jestli kvůli tomu nenarostou ceny". Já jsem musel snad 10 let tátovi vymlouvat, aby nešel do Zelené úsporám a kotlíkových dotací. Pořád nedokázal pochopit, že ta dotace není pomoc jemu, ale pomoc stavebním firmám a výrobcům kotlů. Naštěstí mě poslechl a i bez dotace ušetřil. Až teď Zelená úsporám Light pro něj dávala smysl. Ale na takhle štedré dotace stát mít v budoucnu nebude.
mam dum z roku 1920 dost zrekonstruovanej a stejne tak nove postavenou repliku staryho domu. V obojim topim drivim a je to naprosto neporovnatelny. Nikdo nechce travit zimu v mokrym vymrzlym plesnivym mlejne a ver mi ze vim presne co to je.
Jenom muj strejda zije dobrovolne ve stary fare, ale v pulce rijna odlita do teplejch krajin..
Jenom muj strejda zije dobrovolne ve stary fare, ale v pulce rijna odlita do teplejch krajin..
Do jisté míry je to nesmysl.
Moderní RD funguje za předpokladu, že fungují technologie. Budeš mit pasivní dům a pokud ti přestane fungovat vzduchotechnika, čerpadlo, tak v tom domě nebudeš chtít být ani den.
Starý dům fungoval a funguje na základě toho že prostě je a nepotřebuje vůbec nic. V zimě samozřejmě topit. Ale to je vše. Proto je třeba v létě na chalupě mnohem příjemněji jak v moderním bytě :-!
Moderní RD funguje za předpokladu, že fungují technologie. Budeš mit pasivní dům a pokud ti přestane fungovat vzduchotechnika, čerpadlo, tak v tom domě nebudeš chtít být ani den.
Starý dům fungoval a funguje na základě toho že prostě je a nepotřebuje vůbec nic. V zimě samozřejmě topit. Ale to je vše. Proto je třeba v létě na chalupě mnohem příjemněji jak v moderním bytě :-!
tak tohle je uplna pitomost od zacatku do konce, nemluv o necem o cem nic nevis.
v pasivni novostavbe jde topit plynem stejne jako drevem, kdyz ti nefunguje vzt muzes dat okno na ventilaci. Ale ze stary chalupy novej dum neudelas nikdy
v pasivni novostavbe jde topit plynem stejne jako drevem, kdyz ti nefunguje vzt muzes dat okno na ventilaci. Ale ze stary chalupy novej dum neudelas nikdy
Vím o tom opravdu dost. A neříkáš věci úplně jak jsou.
Nicméně s poslední větou souhlas. Ale není to vyloženě negativní skutečnost.
Nicméně s poslední větou souhlas. Ale není to vyloženě negativní skutečnost.
bud konkretni…
novostavba jde postavit tak, aby mela vetsi akumulacni hmotu nez starej barak. Kazdej monolit to tak diky stropum ma.
chces topit drevem, postav si akumulacni hypokaustni krb, vazi to nekolik tun a topi klidne dva dny po vyhasnuti
chces vzduch, postav si vysoky stropy
chces vetrani, nastav si vetrani
ale nesmi to bejt vejs zminovanej bungac na posledni korunu..
novostavba jde postavit tak, aby mela vetsi akumulacni hmotu nez starej barak. Kazdej monolit to tak diky stropum ma.
chces topit drevem, postav si akumulacni hypokaustni krb, vazi to nekolik tun a topi klidne dva dny po vyhasnuti
chces vzduch, postav si vysoky stropy
chces vetrani, nastav si vetrani
ale nesmi to bejt vejs zminovanej bungac na posledni korunu..
Ano já neříkám že NEJDE postavit. Já říkám že pasivní domy se reálně nestaví způsobem, aby reálně fungovaly bez technologií.
Realita? Bungalov difuzně uzavřený. Pevná zasklení, HS portál. Ano, můžeš vyvětrat i mechanicky, ale portál k tomu není primárně určený. Dá li bůh, tak aspoň někde bude otevírací okno. Ano, můžeš otevřít třeba i dveře... Ale ty domy a byty reálně bez technologií nefungují. V létě bez klimy se domy nebi byty přehřejí atd.
Ale ano, samozřejmě v pasivním standardu LZE postavit přirozeně fungující dům.
Realita? Bungalov difuzně uzavřený. Pevná zasklení, HS portál. Ano, můžeš vyvětrat i mechanicky, ale portál k tomu není primárně určený. Dá li bůh, tak aspoň někde bude otevírací okno. Ano, můžeš otevřít třeba i dveře... Ale ty domy a byty reálně bez technologií nefungují. V létě bez klimy se domy nebi byty přehřejí atd.
Ale ano, samozřejmě v pasivním standardu LZE postavit přirozeně fungující dům.
rohYpnol
To je tím jak jsou nová auta podle některých hujerů levnější než dříve!
Auta zlevňují, proto vozový park v Česku stárne! Jsme národ sebemrskačů, kdy všichni chtějí dobrovolne jezdit ve starých vracích nebo jsou naopak duší veteránisti!
Auta zlevňují, proto vozový park v Česku stárne! Jsme národ sebemrskačů, kdy všichni chtějí dobrovolne jezdit ve starých vracích nebo jsou naopak duší veteránisti!
Kazdych pár let si koupim nejake nove auto, poslední v lednu 23 a to bylo opravdu poslední. Nejvic mi nervuje, ze to auto o me sbira informace a uklada je buhvikam. Kde stoji, kam jede, kde slapnu na plyn, nebo na brzdu. Pristi budou hlidat alkohol, spotrebu, uhlikovou stopu. Muzou, ale ne ty moje. Moje pristi auta budou uz jen z minuleho stoleti, docasna mozna z pocatku tohohle. Ale zadne s pripojenim na internet vcetne ecall
Chudáčci. Všichni jste tak důležití, že o vás každý chce vědět všechno. Anonymizace dat ti nic neříká, co?
tadle doba je v tomdle peklo. Koupis si pneumatiky a dva tejdny koukas jenom na reklamu nebo clanky na tema “nezodpovednej neco si rozbil hubu na starejch gumach”.
A co hur, vyrobci a vlady maj pocit ze maj pravo jednotlivce vychovavat. Jaktoze sakra muj iphone nezvoni sms kdyz je pripojenej jako handsfree. Co mi ma sakra vyrobce telefonu branit cist sms. A todle je jeste horsi, nejakej debil nacte milion aut a zjisti, ze milion jich aspon jednou nedodrzelo rychlost. Tak se udela medialni masaz a nakonec dav zatleska omezovaci rychlosti. Ale aby se neprepocitali, aby se pak nedivili az pujdou prodeje nekam.
A co hur, vyrobci a vlady maj pocit ze maj pravo jednotlivce vychovavat. Jaktoze sakra muj iphone nezvoni sms kdyz je pripojenej jako handsfree. Co mi ma sakra vyrobce telefonu branit cist sms. A todle je jeste horsi, nejakej debil nacte milion aut a zjisti, ze milion jich aspon jednou nedodrzelo rychlost. Tak se udela medialni masaz a nakonec dav zatleska omezovaci rychlosti. Ale aby se neprepocitali, aby se pak nedivili az pujdou prodeje nekam.
ano, auta jsou levnější jak dříve. Peníze v 90. letech měly jinou hodnotu než dnes.
Moje exVolvo C70 stálo v roce lehce pod 2M. Když si to spočítáš přes inflační kalkulačku, tak bys dnes potřeboval 4,25M Kč na stejné auto. A to snad ani nic takového u Volva nenakonfiguruješ.
Nebo to můžeš vzít přes průměr či medián mezd. První Octavia v základu stála 34 průměrných platů. Dnes ti stačí 14,5 průměrného platu.
Moje exVolvo C70 stálo v roce lehce pod 2M. Když si to spočítáš přes inflační kalkulačku, tak bys dnes potřeboval 4,25M Kč na stejné auto. A to snad ani nic takového u Volva nenakonfiguruješ.
Nebo to můžeš vzít přes průměr či medián mezd. První Octavia v základu stála 34 průměrných platů. Dnes ti stačí 14,5 průměrného platu.
rohYpnol
Opět máme našlápnuto!!!
A díky 5kolce a současně vládě to zvládneme!!! Chudneme snad nejrychleji v Evropě!!! Vize dobudoucna nikde, dokud bude tahle vláda demolice u moci... A možnosti na lepší vládu snad ani nejsou...
A díky 5kolce a současně vládě to zvládneme!!! Chudneme snad nejrychleji v Evropě!!! Vize dobudoucna nikde, dokud bude tahle vláda demolice u moci... A možnosti na lepší vládu snad ani nejsou...
Tak pokud tady radši chceš vládu Stbáka + Okamurovců, tak prosím. Já to považuju za cestu přímo do pekla, přímo za Slováky! :-O :no: :no: :no:
rohYpnol
1) názory důvody, pro č to asi takto je, a hlavně
2) trendy.
U nás je trend jasný, míříme stále výš v tomto žebříčku. Ale obecně průměrný věk vozového parku začal růst i v bohatých zemích EU. Protože EU a její její ekobolšecická politika nařízení EV mobility jako spásu pro Evropu znamená jen to, že auta se stávají výsadou bohatých (nová auta).
2) trendy.
U nás je trend jasný, míříme stále výš v tomto žebříčku. Ale obecně průměrný věk vozového parku začal růst i v bohatých zemích EU. Protože EU a její její ekobolšecická politika nařízení EV mobility jako spásu pro Evropu znamená jen to, že auta se stávají výsadou bohatých (nová auta).
Taky je tam ten efekt, že auta už se nemají moc kam zlepšovat - za starých časů (1960 -1970-1980 -1990-2000) byl mezi novým a 10 let starým autem obrovský rozdíl (v dynamice, komfortu a hlavně bezpečnosti). Mezi autem z 2024 a 2014 už je rozdíl docela malý a hlavně ve věcech, které běžného uživatele moc nezajímají (např. emise). Dneska už se uživatelsky zlepšují hlavně EV.
Je dost zásadní rozdíl v pasivní i aktivní bezpečnosti i mezi roky 2014 a 2024.
Pozitivní, nebo negativní?
Mně třeba to nové auto nutí furt někdě neco klikat na obrazovce nebo vypínat asistenta na volantu a během toho se nedívám na silnici.
Mně třeba to nové auto nutí furt někdě neco klikat na obrazovce nebo vypínat asistenta na volantu a během toho se nedívám na silnici.
ne neni. Volva xc90 prosly smalloverlapem dost podobne. Audi c7 a c8 je konstrukcne temer identicka. Ofce 4 je lepsi fafelift ofce 3. Vyskrtat debilni hodnoceni asistentu tak to dopadne u pulky aut uplne stejne
Přesně tak :yes:
Navíc nové asistenty, už přináší více škod než užitku. A k tomu displaye místo ovládacích prvků...
Navíc nové asistenty, už přináší více škod než užitku. A k tomu displaye místo ovládacích prvků...
to je otázka. Dřív měla Volva ve dveřích červenou osvětlenou odrazku, která zvyšovala šanci vyhnutí se v případě nenadálého otevření dveří. Po čase ji nahradili reflexní samolepkou, až ji zrušili úplně.
Dřív měla všechna kombíková Volva integrovanou zádržnou síť oddělující zavazadlový prostor od posádky a to v základní výbavě. Dnes to tam není a musíš si to koupit až jako příslušenství (mám za to, že to ani nejde nakonfogurovat). Takže když jsi v roce 2000 naboural, neskončil ti kufr za krkem. Dnes teoreticky může ...
Dříve měla každá funkce svoje tlačítko, dnes je to v poměrně nepřehlednám menu na LCD. (pro rejpaly - ano, Tesla má úplně vše na displeji, ale je to aspoň přehledné. Byť je to taky někdy opruz, kdy chci něco zapnout/změnit, terénní nerovnost a zapínám něco jiného. Typicky místo chill/standard power změním tuhost řízení)
Dřív měla všechna kombíková Volva integrovanou zádržnou síť oddělující zavazadlový prostor od posádky a to v základní výbavě. Dnes to tam není a musíš si to koupit až jako příslušenství (mám za to, že to ani nejde nakonfogurovat). Takže když jsi v roce 2000 naboural, neskončil ti kufr za krkem. Dnes teoreticky může ...
Dříve měla každá funkce svoje tlačítko, dnes je to v poměrně nepřehlednám menu na LCD. (pro rejpaly - ano, Tesla má úplně vše na displeji, ale je to aspoň přehledné. Byť je to taky někdy opruz, kdy chci něco zapnout/změnit, terénní nerovnost a zapínám něco jiného. Typicky místo chill/standard power změním tuhost řízení)
Barry Lyndon
... aneb kdo chce jezdit ve staré plečce, tak ať za to platí :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Pokud to auto projde emisema a STK, státu (ani nikomu jinému) do toho, v čem kdo jezdí absolutně nic není!!! :-)
Ano, pokud projde legálně emisemi. Je potřeba kontrolovat a tvrdě postihovat podvody.
Hele sou lidi co ty auta normálně udržují, kámoš si ted na svoje auto se 400 tis kupoval nový lambdasondy a katalyzátory. Protože to chce mít v OK stavu
Tak jasně, to jsou (resp. vy jste ;-) ) nadšenci, co to mají spíš jako koníček a jejich auta jsou spíš něco ala veterány. Naprostá většina ale provozuje starý plečky z ekonomických důvodů a ty auta (resp. jejich emise) podle toho vypadají... :no: :-)
Měření emisí má u nás hned dva zásadní problémy:
1. korupce
2. měřící technologie (krerá je při kontrole mikročástic dieselů tak chabá, že při troše snahy projde kde co i bez bodu 1)
1. korupce
2. měřící technologie (krerá je při kontrole mikročástic dieselů tak chabá, že při troše snahy projde kde co i bez bodu 1)
Daň za staré spotřebiče.
Daň za starý nábytek.
Daň za staré oblečení.
... tímto vybudujeme blahobyt celého lidstva.
Daň za starý nábytek.
Daň za staré oblečení.
... tímto vybudujeme blahobyt celého lidstva.
Tak třeba na staré kotle nejen, že není pouze daň, ale rovnou se zakazují. Když zakázat kotle, tak proč ne zdanit auta?
další bolševik přišel :-):-)
Právě naopak, za bolševika se na všechno sr@lo a podle toho to tu taky vypadalo :no: :-) Emisní normy vznikly tuším v Kalifornii, určitě ne v CCCP :D
v Kalifornii sou právě ty zelený bolševici, to je stát ve státe a všichni už tam odsusd zdrhaj
https://www.newstream.cz/…i-maloobchodnici
to samé LA :-)
https://www.newstream.cz/…i-maloobchodnici
to samé LA :-)
Th0r
Jestli jezdi nebo nejezdi neni podstarne, realita je, ze existuji a okupuji parkoviste. Jooooo vlastne neeeee, tyhoe plesnivy kramy jejich majitele hyckaji v garazich, neni nic lepsiho, nez mit srot pekne pod strechou 🤣🤡🤣 Deti se tesi na dedictvi 🤣🤡🤣 Cesi jsou narod vetesniku. To je realita.
×
Sdílení komentáře
×
Vadi to krome ministerstvu jeste nekomu jinemu?
Krásně jim kazíme statistiky :-)
Otec je na prumeru 55,66.
Jsme hrozny kazici 😁.
Jen u té DZ je výhoda na straně veteránských značek.
Strčí sondu do výfuku a do auta pokud není totální šrot to normálně splní, když tomu 500 km před emisema šplouchneš do nádrže adetivum na snížení emisí nebo dřív E85 když byl, tak s prstem v nose :-):-):-)
Stejně tam nic nejde štělovat, automatickej sytič a karburátory maximálně
Nemam okresni SPZ a k EU RZ žádný vztah nemam, takze to klidne na vecka predelam.
https://moje.auto.cz/Zetti/didi.html
Podle mě je problém i v tom, že se srovnávají nesrovnatelné registry. U nás veteránista dělá vše pro to, aby měl původní značky, běžné papíry - aby s tím mohl i podnikat. V zahraničí jsou tato stará auta uklizená do veteránských registrů, takže nezvyšují průměr
Hezky Na litrvoou Fabii 150 a na Rollísk za 12 mega těch 3,5 mega. Na tesličku za 2,2 mega třeba 900 000 Kč
Z tohoto fognud by se financoalo komnuzmní plýtvání materiálem, vzniklé emise z likvidace starých aut, emise z naděmrné přeravy surovin a výrobu nových pleček a komenpnzace pro lidi co nezvládnou jízdu v MHD atd nebo je jim tam špatně.
V opačném případě - pokud by toto nebylo s TIM MAM ALE ZASADNI PROBLEM!!!!!
a bude nutná totální blkáda komunakcí, tj dnešní traktory násobeno 300x
Užijte si a začnete peštovat na zahrádce brambory, protože v obchodech nic nebude, nikdo neprojede :-):-):-):-):-):-):-):-):-)
A ke všemu, kde je nadrná spotřeba ekologické příplatky. Víc jak jedna dovolená ročně - poplatek, 10x měsíčně v aquparku - poplatek, mobil každej rok poplatek, grilování víc jak jednou měsíčně - poplatek atd
Cílem je aby vaše roční náklady stouply 40-60x a museli ste vyhlásit rodinný bankrot nebo seděli doma na zádeli a cucali trávu a koukali do nebe!!!!!!!!!!!!!
Když omezení jedné skupiny lidí, tak omezení všech. Platte, kdo měl měsíční náklady 40 tis, bude mít 115 - nemáš to to? Tak skoč z mostu nebo nebud DE*ILNI BOLSEVIK
Nebo zdechni hladem, je mi to úplně jedno.
Prostě zbakrotujete!!!!! Chceš argentickou síčkovou?super, ale ekologický oplatek 600 kg za kilo.
Nemáš na to? žer jáhly dobytku, nemáš na polatky za nadměrné dovolné, nákup cetek atd? mej 15 let starej mobil, sed doma, chod na procházku na pole a čum na hvězdy, když sieš bolševickej utopista co chce omezovat jiné
Kupovat si 25 kabelek ročně, cetky z wishe a alíku co letí přes půl světa, každej rok novej mobil, cpát se avoákdy, lichi, ananasy, mangem co letělo opět přes půl světa atd
A budeš donucen jít k těmto lidem demonstrovat před baráky s tím, aby totot nedělali a platitli za letenku místo 40 000 kč 115 000 kč a za naděrmé spotřeby exotického nebo konzumního zbozí násobně víc peněz.
Ted je otázka jestli ty protesty před domy těchto lidí přežiješ ve zdraví, ale to už není můj problém.
Budto budou ekolgičtí všichni, nebo NIKDO.
A pokud se bude omezovat jedna skupina - Motoristé - petrolehadi - tak my omezíme Vás. A to řádně. Na to vem jed!!!!
Včera sem potakl Ladu 2104 kombi, dneska Jaguar XK první generace, o víkendu Cadillac DeVille kupé, tuhle Fiat Uno nebo Ford Scorpio. Všechno v Praze.