Luxusní Mercedes-Benz CL generace C215 letos slaví první čtvrtstoletí na světě. Při svém uvedení zaujal hlavně pokročilou technikou pro minimalizaci bočních náklonů karoserie i menšími rozměry oproti předcházejícímu „mamutu”.
ABC podvozek a SBC brzdy dokázali potrápit spoustu řidičů po letech, kdy opravy obou soustav jdou do statísíců, zde začala doba úpadku Mercedesu, kdy byl špatný vývoj a začalo se šetřit
Vrchol potom byli už průsery na motorech V6 benzín M272, 273 a nafta řada OM
Ano, souhlas!
Měl jsem SL 63 a v něm ABC.
Ve 30 000 km odešel jenom tak bezdůvodně pravý přední tlumič - bratru legrace za 70 000 Kč.
Neopravitelný podvozek, alespoň v Česku
Spíše velmi složitý, ale to byla také výkladní skříň techniky MB, takže po dvaceti letech to prostě zvýšený servis potřebuje. Jinak technika to je velmi kvalitní.
čížku, Jamme - mám oba tvé nicky v ignoru a v pí.či, tak se zdrž jakýchkoliv komentářů k mé osobě. Stejně nevidím tvé hnojometské komentáře :no::no::no:
Vytýkat závady na ABC podvozku u takto starého auta mi přijde komické.. Jasně, že se opravuje po dvaceti letech hydraulika. Motor M272 měl problematické ozubené kolo na rozvodech které se po modernizaci měnilo za kvalitnější a problém byl vyřešen, pokud vím.
Tsto generace je nádherná, ale i díky špičkové technice dosti složité auto na údržbu po dvaceti letech. Takže jsem volil CL C140 předešlé generace a jízda s ním je excelentní. To samé platí pro SL, kde jsem zůstal u R129 a R107 kvůli jednoduššímu podvozku. Následné modely jsou extrémně složitá technika na údržbu u starých vozů. Nicméně je to automobilové umění na kolech. :yes: