Kompaktní Studebaker Lark se ve třech generacích vyráběl v letech 1959 až 1966. K pohonu zadních kol byly od začátku na výběr řadové šestiválce a motory V8.
No otázka je spis proč jo. Tohle je typicky americký neefektivní velký motor s nic moc výkonem a mega spotřebou. Do kompaktu nesmysl. Do Evropy nesmysl.
ty V8 co měly uškrcené výkony jezdili v US midsize za 10,5-12, v kompaktu to šacuju na 9,6-10,8 max :-)
V Evropě ve městě se zdejšími kolonami by to žralo samozřejmě jinak....
A na druhous tranu z těch 150 HP V8 jde velmi snadno udělat 180-200 HP V8 když se odstraní to uškrcení a už méně snadno tak 200-280 když se potuní i další HW
"Čtyřdveřové kombi (foto) si brzy získalo převahu v prodeji proti dvoudveřové verzi. Zadní dveře byly dvoudílné, s dolní polovinou otevíranou směrem dolů a zadním oknem otevíraným nahoru. Proti dvoudveřovému mělo čtyřdveřové odlišně řešená boční okna." - tak z tohohle jsem volaký zmätený - kolik těch dveří vlastně bylo? Dvoje, troje nebo čtvery? Navíc to nesedí s tou fotkou (v galerii je to dobře).