Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Stát chce na Karvinsku gigafactory za 200 miliard. Není ovšem jasné, kdo ji postaví

22 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Takovou továrnu by Česko potřebovalo jako sůl, přestože většina pracovních míst bude pro nízkokvalifikované pracovníky. Byla by to také velká příležitost pro české subdodavatele.
Bohužel se obávám, že kvůli extrémně vysokým cenám elektřiny pro průmyslové podniky v ČR i kvůli dalším vysokým cenám vstupů, bude ČR tahat za kratší konec provazu a investor to postaví v Polsku.

aaa TroII Party a Shitstorm muže začít :yes:
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Strejdo, 2 hodiny a zatím nic. Žádná shit storm po Tvým postem. 😉
Zalez do jeskyně. 😅😁
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
traveldrive
Nekŕm trolla.
Renoo
ČR nemá co nabídnout. Platy relativně vysoké, kvalifikovaná síla vyluxovaná, silné odbory, tristní infrastruktura snad všeho a pak i ty spíše drahé energie. Ta baterkárna by byla pro ostravaky zázrakem. Končí tam těžká výroba a doly a jako lepší dělat lehké strojírenství, než hledat práci v dole a nebo nebo slévače u pece.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
..... na sílu tlačená elektromobilita na druhou ....

Zbytečná investice bez návratu. Leda, že by...... 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nemám s tím obecne problém. Vadí mi spíše ty tajnosti kolem a obecně i výběr lokace, která dle informací, které zatím mám, není úplně vhodná pro průmyslový areál.
Freddka
Nevhodna lokalita ani absence zajemce nas nemuze odradit :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Absence zájmu čeho?
Freddka
Absence zajemce.
Nikdo tady zadnou fabriku na baterky stavet nechce :-! Ale jednou jde o 200 tisic milionu, nebudem to hnedka vzdavat :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To je nám jasné že s tím TY nemáš problém. 😒] 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty máš problém s investicí v CR s možností několika tisíc pracovních míst? Ale není překvapivé, že to píše majitel dieselu.

New research found that just two hours of e😜osure to diesel exhaust impaired the brain's functional connectivity, which can lower your ability to think and remember

https😐/www.healthday.com/…-2659315554.html
traveldrive
Investícia a pracovné miesta - to znie politicky hrozne dobre. Manufaktúra s platmi blízko minimálnej mzde už tak nie.
Avatar - pradeda777
pradeda777
V Česku pro lidi co tu žijí, není žádná lokalita vhodná...ať se jedná o stavbu čehokoliv......ještě sis nevšiml? Zkrátka zap.děný, věčně s něčím nespokojený národ.... 😒
Avatar - Mikesus
Mikesus
To bych úplně netvrdil. Průmyslových zón máme dost, kde by se to dalo postavit. Mne na téhle lokalitě vadí 2 věci, a to, ze tam žijí ohrožená zvířata ( nikoliv běžné se vyskytující) a že to je zaplavova oblast s rizikem následného úniku nebezpečných látek. Pokud by se mělo jednat jen o skladové haly, tak tohle by bylo zanedbatelné.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a nebude to pro Geely/Volvo na Slovensku?
Avatar - apoho
apoho
nemyslím si to. Volvo bude asi pokryto baterkárnou , kterou Číňané staví v Maďarsku
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, všechno špatně už na začátku. STÁT chce...

Prvotně má chtít soukromý sektor!!! Stát nemá co chtít v tomto směru. Stát má být zprostředkovatelem, garantem, má vytvářet podmínky pro to aby firmy měly zájem rozvíjet své podnikání u nás.

Naopak stát má zajistit levné a dostatečné zdroje na výrobu energií!!!

A tady opět Fialova vláda dělá všecko úplně opačně než má!!! Evidentně se vláda domluvila s lobbysty a pár lidí z vlády se chce nabalit na výkupech od stávajících vlastníků pozemků...

Kdo že za tím stojí?
Avatar - apoho
apoho
To je zase chucpe!
Vláda vyjednává asi s imaginárním investorem :-!
To je asi jak s tím lithiem na Cínovci

Ale napadlo mne, že Stanjura příští rok končí ve vládě i fialovým slizem, tak si to možna chtějí postavit jako trafiku na důchod 😄
Avatar - eLzyx
eLzyx
jsem zvědav, jestli se to vůbec rozjede. Protože Bolivie má zásoby 21Mt lithia, Argentina 20Mt, USA 12Mt, Chile 11Mt, Austrálie 8Mt, Čína 7Mt. Jen tyto zásoby by stačily na výrobu 4,7 miliard 50kWh baterií LiFePo4.
Než dojdeme k ČR, tak je tam dalších 5 zemí s celkovými zásobami 17Mt lithia.
A ČR? 1,3Mt lithia. Jak plivnutí.
Další věcí je výtěžnost z těženého materiálu. V Argentině je to 5,2%, v ČR 0,22%. To nedává žádný ekonomický smysl. Jak můžeme něčemu takovému konkurovat cenou?

(hodnoty převzaty ze SM, Speciál 1/2024)
Renoo
A do té Bolívie dojede vlak nebo kamion jen pár stovek km a zásobování bez cla? Těžko. Cínovec je super v lokalitě. Jenže není to jen o těžbě. Aby se to rentovalo, tak by se musel zajistit celý řetězec zpracování. Od těžby, přes rafinaci až po baterkárny.
Avatar - Anonym
Anonym
V Argentině není 5,2 %. Je to jeden z mála chybných údajů v tom časopisovém speciálu o elektromobilech. Ve skutečnosti je to "jen" cca 0,1 %, ale nikoliv v hornině, ale v solance, čili už v rozpuštěné formě, která se snadno těží a rafinuje.