Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stát chce na Karvinsku gigafactory za 200 miliard. Není ovšem jasné, kdo ji postaví

Zatím neuskutečněný projekt „baterkárny“ od Volkswagenu v Líních u Plzně možná nahradí jiný. Stát totiž prý vyjednává o investici ve výši až 200 miliard. Není však jasné, s jakým partnerem.
Zpět na článek
10. 3. 2024 09:58
10. 3. 2024 19:53
10. 3. 2024 11:40
10. 3. 2024 13:13
10. 3. 2024 14:02
10. 3. 2024 19:05
10. 3. 2024 23:04
10. 3. 2024 14:31
10. 3. 2024 19:01
10. 3. 2024 19:17
10. 3. 2024 15:25
10. 3. 2024 19:03
Avatar - Horký Rom
10. 3. 2024 09:58
moc líbí
Takovou továrnu by Česko potřebovalo jako sůl, přestože většina pracovních míst bude pro nízkokvalifikované pracovníky. Byla by to také velká příležitost pro české subdodavatele.
Bohužel se obávám, že kvůli extrémně vysokým cenám elektřiny pro průmyslové podniky v ČR i kvůli dalším vysokým cenám vstupů, bude ČR tahat za kratší konec provazu a investor to postaví v Polsku.

aaa TroII Party a Shitstorm muže začít :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Pepa_007
10. 3. 2024 11:41
Re: moc líbí
Strejdo, 2 hodiny a zatím nic. Žádná shit storm po Tvým postem. 😉
Zalez do jeskyně. 😅😁
Avatar - cizekHUNTER
10. 3. 2024 13:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 3. 2024 19:53
Re: moc líbí
ČR nemá co nabídnout. Platy relativně vysoké, kvalifikovaná síla vyluxovaná, silné odbory, tristní infrastruktura snad všeho a pak i ty spíše drahé energie. Ta baterkárna by byla pro ostravaky zázrakem. Končí tam těžká výroba a doly a jako lepší dělat lehké strojírenství, než hledat práci v dole a nebo nebo slévače u pece.
Avatar - Pepa_007
10. 3. 2024 11:40
???
..... na sílu tlačená elektromobilita na druhou ....

Zbytečná investice bez návratu. Leda, že by...... 😉
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 13:13
Re: ???
Nemám s tím obecne problém. Vadí mi spíše ty tajnosti kolem a obecně i výběr lokace, která dle informací, které zatím mám, není úplně vhodná pro průmyslový areál.
10. 3. 2024 14:02
Re: ???
Nevhodna lokalita ani absence zajemce nas nemuze odradit :-!
10. 3. 2024 23:04
Re: ???
Absence zajemce.
Nikdo tady zadnou fabriku na baterky stavet nechce :-! Ale jednou jde o 200 tisic milionu, nebudem to hnedka vzdavat :-!
Avatar - WinDiesel
10. 3. 2024 14:31
Re: ???
To je nám jasné že s tím TY nemáš problém. :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 19:01
Re: ???
Ty máš problém s investicí v CR s možností několika tisíc pracovních míst? Ale není překvapivé, že to píše majitel dieselu.

New research found that just two hours of exposure to diesel exhaust impaired the brain's functional connectivity, which can lower your ability to think and remember

https://www.healthday.com/…-2659315554.html
10. 3. 2024 19:17
Re: ???
Investícia a pracovné miesta - to znie politicky hrozne dobre. Manufaktúra s platmi blízko minimálnej mzde už tak nie.
Avatar - pradeda777
10. 3. 2024 15:25
Re: ???
V Česku pro lidi co tu žijí, není žádná lokalita vhodná...ať se jedná o stavbu čehokoliv......ještě sis nevšiml? Zkrátka zap.děný, věčně s něčím nespokojený národ.... :-(
Avatar - Mikesus
10. 3. 2024 19:03
Re: ???
To bych úplně netvrdil. Průmyslových zón máme dost, kde by se to dalo postavit. Mne na téhle lokalitě vadí 2 věci, a to, ze tam žijí ohrožená zvířata ( nikoliv běžné se vyskytující) a že to je zaplavova oblast s rizikem následného úniku nebezpečných látek. Pokud by se mělo jednat jen o skladové haly, tak tohle by bylo zanedbatelné.
Avatar - eLzyx
10. 3. 2024 13:39
pro slovenské Volvo?
a nebude to pro Geely/Volvo na Slovensku?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - apoho
10. 3. 2024 18:17
Re: pro slovenské Volvo?
nemyslím si to. Volvo bude asi pokryto baterkárnou , kterou Číňané staví v Maďarsku
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2024 15:30
Další fiasko fialovy vlády
Ano, všechno špatně už na začátku. STÁT chce...

Prvotně má chtít soukromý sektor!!! Stát nemá co chtít v tomto směru. Stát má být zprostředkovatelem, garantem, má vytvářet podmínky pro to aby firmy měly zájem rozvíjet své podnikání u nás.

Naopak stát má zajistit levné a dostatečné zdroje na výrobu energií!!!

A tady opět Fialova vláda dělá všecko úplně opačně než má!!! Evidentně se vláda domluvila s lobbysty a pár lidí z vlády se chce nabalit na výkupech od stávajících vlastníků pozemků...

Kdo že za tím stojí?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - apoho
10. 3. 2024 16:00
Imaginární investor
To je zase chucpe!
Vláda vyjednává asi s imaginárním investorem :-!
To je asi jak s tím lithiem na Cínovci

Ale napadlo mne, že Stanjura příští rok končí ve vládě i fialovým slizem, tak si to možna chtějí postavit jako trafiku na důchod :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - eLzyx
10. 3. 2024 17:47
Re: Imaginární investor
jsem zvědav, jestli se to vůbec rozjede. Protože Bolivie má zásoby 21Mt lithia, Argentina 20Mt, USA 12Mt, Chile 11Mt, Austrálie 8Mt, Čína 7Mt. Jen tyto zásoby by stačily na výrobu 4,7 miliard 50kWh baterií LiFePo4.
Než dojdeme k ČR, tak je tam dalších 5 zemí s celkovými zásobami 17Mt lithia.
A ČR? 1,3Mt lithia. Jak plivnutí.
Další věcí je výtěžnost z těženého materiálu. V Argentině je to 5,2%, v ČR 0,22%. To nedává žádný ekonomický smysl. Jak můžeme něčemu takovému konkurovat cenou?

(hodnoty převzaty ze SM, Speciál 1/2024)
10. 3. 2024 20:20
Re: Imaginární investor
A do té Bolívie dojede vlak nebo kamion jen pár stovek km a zásobování bez cla? Těžko. Cínovec je super v lokalitě. Jenže není to jen o těžbě. Aby se to rentovalo, tak by se musel zajistit celý řetězec zpracování. Od těžby, přes rafinaci až po baterkárny.
10. 3. 2024 22:44
Re: Imaginární investor
V Argentině není 5,2 %. Je to jeden z mála chybných údajů v tom časopisovém speciálu o elektromobilech. Ve skutečnosti je to "jen" cca 0,1 %, ale nikoliv v hornině, ale v solance, čili už v rozpuštěné formě, která se snadno těží a rafinuje.