Zatím neuskutečněný projekt „baterkárny“ od Volkswagenu v Líních u Plzně možná nahradí jiný. Stát totiž prý vyjednává o investici ve výši až 200 miliard. Není však jasné, s jakým partnerem.
Takovou továrnu by Česko potřebovalo jako sůl, přestože většina pracovních míst bude pro nízkokvalifikované pracovníky. Byla by to také velká příležitost pro české subdodavatele.
Bohužel se obávám, že kvůli extrémně vysokým cenám elektřiny pro průmyslové podniky v ČR i kvůli dalším vysokým cenám vstupů, bude ČR tahat za kratší konec provazu a investor to postaví v Polsku.
ČR nemá co nabídnout. Platy relativně vysoké, kvalifikovaná síla vyluxovaná, silné odbory, tristní infrastruktura snad všeho a pak i ty spíše drahé energie. Ta baterkárna by byla pro ostravaky zázrakem. Končí tam těžká výroba a doly a jako lepší dělat lehké strojírenství, než hledat práci v dole a nebo nebo slévače u pece.
Nemám s tím obecne problém. Vadí mi spíše ty tajnosti kolem a obecně i výběr lokace, která dle informací, které zatím mám, není úplně vhodná pro průmyslový areál.
Ty máš problém s investicí v CR s možností několika tisíc pracovních míst? Ale není překvapivé, že to píše majitel dieselu.
New research found that just two hours of exposure to diesel exhaust impaired the brain's functional connectivity, which can lower your ability to think and remember
V Česku pro lidi co tu žijí, není žádná lokalita vhodná...ať se jedná o stavbu čehokoliv......ještě sis nevšiml? Zkrátka zap.děný, věčně s něčím nespokojený národ.... :-(
To bych úplně netvrdil. Průmyslových zón máme dost, kde by se to dalo postavit. Mne na téhle lokalitě vadí 2 věci, a to, ze tam žijí ohrožená zvířata ( nikoliv běžné se vyskytující) a že to je zaplavova oblast s rizikem následného úniku nebezpečných látek. Pokud by se mělo jednat jen o skladové haly, tak tohle by bylo zanedbatelné.
Prvotně má chtít soukromý sektor!!! Stát nemá co chtít v tomto směru. Stát má být zprostředkovatelem, garantem, má vytvářet podmínky pro to aby firmy měly zájem rozvíjet své podnikání u nás.
Naopak stát má zajistit levné a dostatečné zdroje na výrobu energií!!!
A tady opět Fialova vláda dělá všecko úplně opačně než má!!! Evidentně se vláda domluvila s lobbysty a pár lidí z vlády se chce nabalit na výkupech od stávajících vlastníků pozemků...
jsem zvědav, jestli se to vůbec rozjede. Protože Bolivie má zásoby 21Mt lithia, Argentina 20Mt, USA 12Mt, Chile 11Mt, Austrálie 8Mt, Čína 7Mt. Jen tyto zásoby by stačily na výrobu 4,7 miliard 50kWh baterií LiFePo4.
Než dojdeme k ČR, tak je tam dalších 5 zemí s celkovými zásobami 17Mt lithia.
A ČR? 1,3Mt lithia. Jak plivnutí.
Další věcí je výtěžnost z těženého materiálu. V Argentině je to 5,2%, v ČR 0,22%. To nedává žádný ekonomický smysl. Jak můžeme něčemu takovému konkurovat cenou?
A do té Bolívie dojede vlak nebo kamion jen pár stovek km a zásobování bez cla? Těžko. Cínovec je super v lokalitě. Jenže není to jen o těžbě. Aby se to rentovalo, tak by se musel zajistit celý řetězec zpracování. Od těžby, přes rafinaci až po baterkárny.
V Argentině není 5,2 %. Je to jeden z mála chybných údajů v tom časopisovém speciálu o elektromobilech. Ve skutečnosti je to "jen" cca 0,1 %, ale nikoliv v hornině, ale v solance, čili už v rozpuštěné formě, která se snadno těží a rafinuje.