Na druhý pokus japonské automobilky o čistě elektrický vůz si v Česku musíme nechat zajít chuť. Alespoň prozatím. Uvedení Hondy e:Ny1 bylo totiž odloženo na poslední chvíli.
Přeně to samé jsem chtěl napsat, 0 x 1000000000000 = pořád nula.
Prodejní potenciál Hondy je v ČR velmi malý a u EV ještě menší, blížící se nule.
Japonci jsou docela masochisti, s výjimkou Toyoty, Suzuki a Mazdy snad.
Odstavec v článku říká:
Dotace ve výši až 200.000 Kč bez DPH na koupi elektrického vozu na úvěr se v Česku pomalu rozjíždějí. Drtivá většina automobilek si od tohoto kroku slibuje boom prodejů, které zatím zaostávají za západními trhy.
Dobré podotknout, že je to pouze pro firmy. Ty jsou totiž chudé a na nákup EV nemají peníze ale bohatí čeští občané (Fyzické osoby) neví kam s penězma, tak ty je potřeba dojit. Tí na dotace nemají nárok.
Jsem přesvědčený, že dotace už je v ceně nových aut započtena, takže automobilky a jejich dealeři si stejně přijdou na své jako by tam žádná dotace nebyla. (Stejnou strategii mají dodvatelé FV panelů a tepelných čerpadel, kde už mají ceny navýšeny o dotaci, protože ví, že kupec dostane od státu 100 -200 000 Kč ze Zelené energie)
Jirko já nejsem hulvát. Jo, používám vulgarismy, ale nejsem hulvat. Hulvat jsi ty. Nemůžeš si vynucovat slušnost v diskusi šlapáním po obětech. Připomínáš pak Trumpa či papeže Frantu.
Přesně tak. Dotace zpravidla míří do kapes výrobců. To už bylo třeba u kotlíkových dotací, kde kotle, které byly v oficiálním schváleném seznamu, stály až cca dovjnásobek toho, co kotle stejné konstrukce, u kterých výrobce neprošel schvalovací procedurou.
A co se týče drtivé většiny ... tím, že dotace jsou pouze pro "chudé" firmy, tak drtivá většina dotací půjde do kapes fleetových značek jako je Škoda nebo Volkswagen. Honda do fleetů neprodává skoro nic a dotace pro firmy by ji moc nepomohly.
Jen bych dodal, ze nejvetsi sranda je, ze beznym lidem zadna dotace nejde, misto toho se lidi pekne slozi a zaplati tu dotaci firmam. Ale ti z toho moc nemaji, protoze vyrobce jim zdrazi ty auta, co by ne :-!
No a za odmenu se teda i vsem tem lidem zdrazi auta a taky se zvednou dane (dneska se spis kompenzuje statni dluh tou inflaci, coz je jeste horsi).
To je proste demence v primem prenosu.
Mysleli to socialisti dobre, ale zas to dopadlo jako vzdycky :-!
No a ty emise aut? No tak ty v prumeru dost jiste stoupnou, kdyz jsou ty auta drazsi a lidi musi jezdit starsimi auty, na nove nemaji.
A o co ze slo? Snizit emise.
A co se povedlo? Vsechno zdrazit a emise zvysit.
Tak tohle, deti, je socialismus.
Za 4 roky prodejů Hondy e bylo v ČR zaregistrováno 13 aut, tzn. v průměru 3 auta ročně. A to včetně registrací novinářských a předváděcích aut. Když se podíváme na konkurenty, tak třeba Nissan za první dva měsíce u nás zaregistroval 0 (nula) elektrických Nissanů Ariya a Mazda 1 (jeden) elektrický MX30. Nelze čekat, že by na tom Honda e:Ny1 byla lépe. A dotační program by to nezměnil, protože je pouze pro firmy, zatímco většina zákazníků Hondy jsou soukromníci. Dotační program pomůže Škodě, Volkswagenu, prostě fleetovým značkám.
No nikdy nebylo pochyby že za tím dotačním šílením stojí Schade a VW. Normální tunel z peněz daňových poplatníků, vedoucí do Mladé Boleslavi a potom hned do Vlkohradu.
Jako by už nebylo dost cestiček, kudy unikají peníze z ČR na západ.
Rozpočet je v tak dobrém stavu, že úředníci na ministerstvech mají nezáviděnihodný úkol, jak utratit peníze, aby na účtech nebyly nebezpečné a nezodpovědné přebytky.
Není normální aby někdo furt dokola reagoval na troly. Všichni mají společný mdlý rozum, odpor k pokroku a navíc ještě někteří se ani nestydí obhajovat rusáka. Jistě odpovídají na každý spam co jim příjde do mailu. Já jsem celkem elektroskeptik, ale rád uvítám menší, cenově dostupné EV do města. Co může být lepšího, nic.
S malým dostupným EV do města lze jen souhlasit. To ale bohužel není případ této Hondy, která je něco jako módní luxusní zboží. Ve Velké Británii stojí v přepočtu 1,3 milionu Kč. Co je ještě více šokující, jsou údaje o hmotnosti. U vyššího výbavového stupně je celková hmotnost tohoto "městského auta" dost vysokých 2080 kg, z čehož ale pouhých 327 kg připadá na nosnost pro pasažéry a zavazadla, zatímco 1756 kg na hmotnost samotného auta. Jinými slovy, pro pasažéry a zavazadla je určeno jen 16,6 % maximální dovolené hmotnosti auta.
"uvedení vozu na český trh se odsouvá na vhodnější dobu, kdy bude možné lépe využít jeho prodejní potenciál" jsem už dlouho nečetl. Každým dnem odložením uvedení EV na trh jeho prodejní potenciál prudce klesá (rychle zastarává) notabene u této Hondy, která by byla technicky silně zastaralá už před 2-3 roky natož dnes. Kapacita baterky 61,9 kWh, DC dobíjení 78 kW a výhradně předohrab, to jsou dnes parametry se kterými je naprosto neprodejná.
No na Slovensku je launch Hondy e:Ny1 budúci týždeň. Pravdepodobne počítajú s dotáciami lebo inak by to tiež podľa mňa odpískali.
Edit: Ok, dnes to zrušili aj na Slovensku. :D