Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík a kontroverzní tříválec Ford 1.0 EcoBoost: Proč je výměna rozvodů tak drahá?

Když v roce 2012 přišel na trh litrový tříválec Ford 1.0 EcoBoost, motorističtí novináři se předháněli v nadšených recenzích - jak pěkně jede, jak je pružný, jak málo bere, jak je tichý. Běžný motorista byl skeptičtější a čekal, že pokud z litru výrobce vytlačil až 103 kW, bude to mít negativní vliv na životnost.
Zpět na článek
12. 3. 2024 19:20
12. 3. 2024 20:54
13. 3. 2024 12:10
12. 3. 2024 22:14
12. 3. 2024 22:38
13. 3. 2024 08:06
12. 3. 2024 23:24
13. 3. 2024 00:02
13. 3. 2024 00:16
13. 3. 2024 10:34
13. 3. 2024 11:58
13. 3. 2024 12:05
13. 3. 2024 13:13
13. 3. 2024 13:41
13. 3. 2024 18:15
14. 3. 2024 21:03
13. 3. 2024 13:11
13. 3. 2024 13:41
13. 3. 2024 14:19
13. 3. 2024 19:09
13. 3. 2024 19:47
13. 3. 2024 20:14
13. 3. 2024 20:32
13. 3. 2024 20:50
13. 3. 2024 21:08
13. 3. 2024 21:14
13. 3. 2024 09:05
13. 3. 2024 12:31
12. 3. 2024 23:27
13. 3. 2024 15:53
13. 3. 2024 16:30
12. 3. 2024 18:58
Auto s litrovým motorem jsem měl od roku 1975
Do roku 1990 a stačilo !!Od té doby 1600 a od roku 2006 dva litry a vše benzín momentálně 2.5 Japonec
Rozbalit vlákno
3
Avatar - cizekHUNTER
12. 3. 2024 19:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 20:04
Re: Auto s litrovým motorem jsem měl od roku 1975
ale tebe posunuly v PCHL z Pavilonu A do pavilonu C vid Hammuno :-) :-)
Avatar - cizekHUNTER
12. 3. 2024 22:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 3. 2024 19:20
Oprava?
Nechápu, proč se předepsané údržbě či výměně přirozeně opotřebujících se dílů běžně říká oprava, i v tomto videu to několikrát zaznělo. Dle mého názoru jde o údržbu. Výměna starých stíracích lišt nebo olejového filtru ... je je prostě údržba. To samé předepsaná výměna rozvodů. Cenu 32 tisíc Kč za výměnu rozvodů bych bral jako akceptovatelnou u osmi- či dvanáctiválce, nikoliv u základního tříválcového motůrku. Je to od Fordu podraz na zákazníky.
Rozbalit vlákno
4
12. 3. 2024 20:54
Re: Oprava?
No tu výměnu rozvodů bych klidně opravou nazýval, dva dny práce a cena přes 30 tczk a to ještě jenom v ideálním případě, kdy není potřeba další práce a materiál na ol. čerpadle, tak to je darda, která se u takové Fiesty po 200 tkm/10 letech pomalu blíží polovičce ceny celého auta. Český motorista, který je zvyklý si rozvody vyměnit doma v garáži za 4 hodiny a potřebuje k tomu akorát zvedák, gola sadu a rozvodovou sadu včetně vodní pumpy za 3 tis. musí jenom tiše zírat, tohle je šílený orloj.
Avatar - cizekHUNTER
12. 3. 2024 23:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
13. 3. 2024 09:19
Re: Oprava?
mě tolik nestály ani rozvody na Jaguar V8 :-)
13. 3. 2024 12:10
Re: Oprava?
Zrovna u takového auta bych si právě tak drahou výměnu rozvodů dovedl představit. Ono možná jsem tam měl napsat evropský osmiválec, Američané by asi nelibě nesli, kdyby měly jejich V8 OHV Small Block nebo Hemi takto draho údržbu.
Avatar - Barrichello
12. 3. 2024 20:03
Litrový Ecobost je největší šmejd
většina motorů nedá ani 150 000 km
Rozbalit vlákno
4
Avatar - cizekHUNTER
12. 3. 2024 20:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 3. 2024 21:08
Re: Litrový Ecobost je největší šmejd
vem si medikaci a švihej do klece! :no:
Avatar - cizekHUNTER
12. 3. 2024 22:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
13. 3. 2024 09:18
Re: Litrový Ecobost je největší šmejd
No Vesta 1,6 nebo 1,8 dá 150 s prstem v nose, to je jednoduchá atmosféra.

A pokud jde o mě, já žádný ruský auto nemam, trolle :-)
12. 3. 2024 22:14
Rozvody
A pak že je údržba BiTDI drahá. 2x menší motor, zato 2x dražší rozvody :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Mikesus
12. 3. 2024 22:38
Re: Rozvody
Michas jablka a,hrušky. Ano v porovnani s tímto, nevhodné navrženým motorem, ano. V porovnání s jinými , se,kterými zobecnujes, nikoliv.
13. 3. 2024 08:06
Re: Rozvody
Vždycky budou vhodněji a méně vhodně navržené motory, proto je taky porovnáváme. Za mě je provoz i servis s ohledem na výkon (210 kW) naprosto adekvátní.
Avatar - rohYpnol
12. 3. 2024 23:24
Resumé
Takže ve výsledku zlatý nespilehlivý 1.2 TSI EA 111 :-!
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Mokrous
13. 3. 2024 00:02
Re: Resumé
Tam jsme je udělali po 11 letech víceméně preventivně za asi 12 tisíc včetně pomocného řetězu čerpadla a dalších věcí okolo. Je tak nespolehlivý, že jezdí denně 11 let a zatím žádná závada, která by vozidlo zastavila. Vždy jen preventivní a běžný servis.
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 00:16
Re: Resumé
Jj je tak spolehlivý, že se musí rozvody měnit preventivně co sada pneu. Máme jeden v rodině a moc dobře vím, co s ním mají za peripetie.
Avatar - cizekHUNTER
13. 3. 2024 01:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:34
Re: Resumé
Já třeba s EA111 neměl dobrou zkušenost (taky 1.2TSI a 77kw O2fl kombi - 2x měněo v rámci záruky).
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2024 11:58
Re: Resumé
Já dobrou zkušenost. V 60 tis. útěk hrobníkovi z lopaty, kompletní výměna rozvodů a napínáku a od té doby klid :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 12:05
Re: Resumé
Jo, vyměnili to, ale teda po shlédnutí videa od Vaculdy nevidím, že by 1.0EB měl mít problém, jen že konstrukčně je tam náročná výměna rozvodů. Samozřejmě jsou tu pak jiné problémy, s karbonováním, na to trpěly i větší ecoboosty, taky jse mto zažil
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2024 13:13
Re: Resumé
Ne. Už jen ten způsob a náročnost a nákladnost tohoto běžného servisního úkonu pro mě znamená, že EA111 od VW je lepší volbou.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 13:41
Re: Resumé
Mě je to fuk, já bych si jako ojetinu nevybral ani jeden :-! a nové už se to neprodává
Avatar - rohYpnol
13. 3. 2024 18:15
Re: Resumé
Já EA111 taky nechci a vyhnul bych se obloukem.
Jenže necítíte EA111 znamená ve výběru ojetin zrušit fakt hodně modelů pokud chceš benzín.

Jen tom poukazuji na to že když bylo žhavé problém EA111, tak spousta rozumbradů říkala haha, blbě VW, neumějí udělat motor... To Ford a jeho EB to je majstrštyk! No a ono se opět ukazuje, že ne :-!
14. 3. 2024 21:03
Re: Resumé
V bývalej firme sme mali prvotiny 1,2tsi a s tvojim tvrdením nesúhlasím. Do 100000 km si mal na konte väčšinou dve sady rozvodov, aspoň jednu škrtiacu klapku, ale častejšie skôr dve (pád motora do núdzového režimu a strata výkonu) a na záver života sa aj tak veľa tých krámov zadrela skrz odchod olejového čerpadla. Zatiaľ čo samotné rozvody sa hlásili kraválom, čerpadlo odišlo potichu a len si počul plechový zvuk keď si vystúpil z auta. V tom momente už bolo väčšinou hotovo
Avatar - Mokrous
13. 3. 2024 13:11
Re: Resumé
Já kupoval verzi po modifikacích až těsně před koncem výroby na přelomu 2012/2013 a všechno parádní. No, kecám, všechno ne. Odešlo startovací tlačítko po asi 6 letech.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 13:41
Re: Resumé
Tak to už mělo inovované napínáky, tohle byla tušim 2011 r.v.
Avatar - Mokrous
13. 3. 2024 14:19
Re: Resumé
Nejen napínáky, ale i ochranu proti přeskočení a asi 5. verzi řetězu, která byla silnější atd... Podělali to a já si počkal až to bude vychytaný. Nikdy nekupuju žádný novinky.

Textů na toto téma je dost. Těch dobrých, jako vždy málo.

https://skodaroomster.eu/rozvody-1-2-tsi.html

Jsou lidi, co musí mít vše hned. Stojí fronty na filmy, iPhony, auta, cokoli...
A já na to kašlu, časem si zjistím co a jak a pak si ve výprodeji koupím to, co funguje.
Samozřejmě i tak se něco pokazit může, ale pravděpodobnost je o dost nižší a hlavně člověk ví, do čeho jde.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 19:09
Re: Resumé
Jo, tak tohle bylo auto mé ex a defakto se nechala zlákat prodejcem na horkou novinku :D Já u nákupu nebyl.

Taky neprahnu po co nejnovější věci a s tim iphonem…. Na podzim jsem obměňoval tel. a sel si pro to necíleně první den prodeje noveho modelu (proste ho privezli hned). Lidi jen na čumendu mraky, kdo to koupil, volal kamosum, ze ho ulovil… prodejce se divil, že ho necham aby mi přehodil vše ze starého a nevadí mi, že to vybalí - prý to lidi prožívají a otevírají si krabičku sami :D Styděl jsem se tam… myslel jsem, že tenhle tyjatr se deje jen v USA :D
Avatar - Mokrous
13. 3. 2024 19:47
Re: Resumé
To jsou prostě diagnózy. Já si pustil Keynote na iP14/14PRO a zhodnotil jsem si to tak, že mi nenabízí nic, co potřebuju a šel jsem pro last minute 13PRO a byl za super cenu a budu ho klidně mít 4-5 let, dokud bude šlapat. Ani u něj nevyužiju vše. Po roce a půl baterie 100%, tak není důvod spěchat do nového.
Nemívám orgasmy ani u sahání na karton, ani u sloupávání fólií, ani při pohledu na ten samej černej display.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 20:14
Re: Resumé
No vidiš, já fotim jen momentky, takže mi nedává smysl připlácet, takže používám uplně obyčejný 15 v nejlevnější specifikaci a matné černé (ta byla ihned dostupná od začátku v první várce), předtim takto 12 a spokojenost :D Je to takový Passat mezi mobily ;) a to myslim v dobrém
Avatar - Mokrous
13. 3. 2024 20:32
Re: Resumé
Souhlas a zrovna obyčejná 15 se povedla a verze PRO je pro drtivou většinu lidí úplně zbytečná.
Kdybych měl kupovat dnes, byl by to právě základní iPhone 15.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 20:50
Re: Resumé
Jo... asi povedla, funguje dobře, ale mimo většího rozlišení fotoaparátu nevidím moc rozdílu proti 12 :D A takhle je to s každým tím telefonem... což je jejich největší přednost zároveň :)
Avatar - Mokrous
13. 3. 2024 21:08
Re: Resumé
To není pravda. Každej rok to je "We made the best iPhone ever!"
13. 3. 2024 09:05
Re: Resumé
Zlatým bych si do menších aut spíše dovolil označit L13Z1. ;-)
12. 3. 2024 23:27
Šílený
Když vidím kolik je s tím práce, tak mi ta cena přijde ještě ok
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2024 10:48
1.8 tdci 1.0 eco boost nový 2.0 v transitu..
Vždyť řemen v oleji byl problém už ve starším motoru 1.8 kdy se pokazil řemen před výměnou předepsanou výrobcem. Zpět ho nahrazování servisy na přání zákazníka dvojitým řetězem. Ve Fordu jsem dělal, za mne 1.0 eco boost kaše. Vyměnit gumičku za pumpou rozleptanou olejem je rozborka rozvodů a desky pod které bez speciálního nářadí nikdo nedá. Start stop vydřená Vačka.. kdo dá jiný než origo 5w20 smrt motoru... atd.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
13. 3. 2024 15:53
kup
těch 240 000 km odpovídá homologační údaj EU životnosti vozu
Rozbalit vlákno
1
13. 3. 2024 16:30
Re: kup
jj, najezdit 240tkm, auto poslat do šrotu a hybaj koupit elektriku
13. 3. 2024 18:11
Jaké jiné motory mají řemen máčený v oleji?
Ty jiné značky co mají máčený řemen to mají také takto komplikované a drahé ? Z lidovejch aut jsem viděl jak se mění rozvody ( sice ne tohoto typu) na Oplu 1,6cdti a taky bych ho nechtěl.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2024 09:12
Re: Jaké jiné motory mají řemen máčený v oleji?
Já vím jen o 1.0 VTEC a 1.2 PT, ani v jednom to pořádně nefunguje a výměna řemene v autorizáku stojí ranec.
19. 3. 2024 11:13
Re: Jaké jiné motory mají řemen máčený v oleji?
U motoru PureTech je vymena jednodusi a cca dvakrat levnejsi, navic stav remenu vidis pres dolevaci otvor. Ale zase u PT je ten problem s drolenim myslim vaznejsi..asi redi olej benzinem vice nez EB. Staci projit fora je tam plno pripadu..u EB toho tolik neni, co ctu.. Jinak trivalec od Hondy bude asi nejdrazsi na udrzbu..Japonci maji dost vysoke ceny ND a strojovna je to velmi kompikovana. Vse bylo nedavno dobre popsano ve Svete motoru.