Videa
Martin Vaculík a kontroverzní tříválec Ford 1.0 EcoBoost: Proč je výměna rozvodů tak drahá?
52 komentářů
milous
1
Do roku 1990 a stačilo !!Od té doby 1600 a od roku 2006 dva litry a vše benzín momentálně 2.5 Japonec
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Anonym
4
ale tebe posunuly v PCHL z Pavilonu A do pavilonu C vid Hammuno 😄 😄
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Nechápu, proč se předepsané údržbě či výměně přirozeně opotřebujících se dílů běžně říká oprava, i v tomto videu to několikrát zaznělo. Dle mého názoru jde o údržbu. Výměna starých stíracích lišt nebo olejového filtru ... je je prostě údržba. To samé předepsaná výměna rozvodů. Cenu 32 tisíc Kč za výměnu rozvodů bych bral jako akceptovatelnou u osmi- či dvanáctiválce, nikoliv u základního tříválcového motůrku. Je to od Fordu podraz na zákazníky.
No tu výměnu rozvodů bych klidně opravou nazýval, dva dny práce a cena přes 30 tczk a to ještě jenom v ideálním případě, kdy není potřeba další práce a materiál na ol. čerpadle, tak to je darda, která se u takové Fiesty po 200 tkm/10 letech pomalu blíží polovičce ceny celého auta. Český motorista, který je zvyklý si rozvody vyměnit doma v garáži za 4 hodiny a potřebuje k tomu akorát zvedák, gola sadu a rozvodovou sadu včetně vodní pumpy za 3 tis. musí jenom tiše zírat, tohle je šílený orloj.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
většina motorů nedá ani 150 000 km
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A pak že je údržba BiTDI drahá. 2x menší motor, zato 2x dražší rozvody 😄
Michas jablka a,hrušky. Ano v porovnani s tímto, nevhodné navrženým motorem, ano. V porovnání s jinými , se,kterými zobecnujes, nikoliv.
Takže ve výsledku zlatý nespilehlivý 1.2 TSI EA 111 :-!
Tam jsme je udělali po 11 letech víceméně preventivně za asi 12 tisíc včetně pomocného řetězu čerpadla a dalších věcí okolo. Je tak nespolehlivý, že jezdí denně 11 let a zatím žádná závada, která by vozidlo zastavila. Vždy jen preventivní a běžný servis.
Jj je tak spolehlivý, že se musí rozvody měnit preventivně co sada pneu. Máme jeden v rodině a moc dobře vím, co s ním mají za peripetie.
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já třeba s EA111 neměl dobrou zkušenost (taky 1.2TSI a 77kw O2fl kombi - 2x měněo v rámci záruky).
Já dobrou zkušenost. V 60 tis. útěk hrobníkovi z lopaty, kompletní výměna rozvodů a napínáku a od té doby klid 😒] 😒] 😒]
Jo, vyměnili to, ale teda po shlédnutí videa od Vaculdy nevidím, že by 1.0EB měl mít problém, jen že konstrukčně je tam náročná výměna rozvodů. Samozřejmě jsou tu pak jiné problémy, s karbonováním, na to trpěly i větší ecoboosty, taky jse mto zažil
Ne. Už jen ten způsob a náročnost a nákladnost tohoto běžného servisního úkonu pro mě znamená, že EA111 od VW je lepší volbou.
Mě je to fuk, já bych si jako ojetinu nevybral ani jeden :-! a nové už se to neprodává
Já EA111 taky nechci a vyhnul bych se obloukem.
Jenže necítíte EA111 znamená ve výběru ojetin zrušit fakt hodně modelů pokud chceš benzín.
Jen tom poukazuji na to že když bylo žhavé problém EA111, tak spousta rozumbradů říkala haha, blbě VW, neumějí udělat motor... To Ford a jeho EB to je majstrštyk! No a ono se opět ukazuje, že ne :-!
Jenže necítíte EA111 znamená ve výběru ojetin zrušit fakt hodně modelů pokud chceš benzín.
Jen tom poukazuji na to že když bylo žhavé problém EA111, tak spousta rozumbradů říkala haha, blbě VW, neumějí udělat motor... To Ford a jeho EB to je majstrštyk! No a ono se opět ukazuje, že ne :-!
V bývalej firme sme mali prvotiny 1,2tsi a s tvojim tvrdením nesúhlasím. Do 100000 km si mal na konte väčšinou dve sady rozvodov, aspoň jednu škrtiacu klapku, ale častejšie skôr dve (pád motora do núdzového režimu a strata výkonu) a na záver života sa aj tak veľa tých krámov zadrela skrz odchod olejového čerpadla. Zatiaľ čo samotné rozvody sa hlásili kraválom, čerpadlo odišlo potichu a len si počul plechový zvuk keď si vystúpil z auta. V tom momente už bolo väčšinou hotovo
Já kupoval verzi po modifikacích až těsně před koncem výroby na přelomu 2012/2013 a všechno parádní. No, kecám, všechno ne. Odešlo startovací tlačítko po asi 6 letech.
Tak to už mělo inovované napínáky, tohle byla tušim 2011 r.v.
Nejen napínáky, ale i ochranu proti přeskočení a asi 5. verzi řetězu, která byla silnější atd... Podělali to a já si počkal až to bude vychytaný. Nikdy nekupuju žádný novinky.
Textů na toto téma je dost. Těch dobrých, jako vždy málo.
https😐/skodaroomster.eu/rozvody-1-2-tsi.html
Jsou lidi, co musí mít vše hned. Stojí fronty na filmy, iPhony, auta, cokoli...
A já na to kašlu, časem si zjistím co a jak a pak si ve výprodeji koupím to, co funguje.
Samozřejmě i tak se něco pokazit může, ale pravděpodobnost je o dost nižší a hlavně člověk ví, do čeho jde.
Textů na toto téma je dost. Těch dobrých, jako vždy málo.
https😐/skodaroomster.eu/rozvody-1-2-tsi.html
Jsou lidi, co musí mít vše hned. Stojí fronty na filmy, iPhony, auta, cokoli...
A já na to kašlu, časem si zjistím co a jak a pak si ve výprodeji koupím to, co funguje.
Samozřejmě i tak se něco pokazit může, ale pravděpodobnost je o dost nižší a hlavně člověk ví, do čeho jde.
Jo, tak tohle bylo auto mé ex a defakto se nechala zlákat prodejcem na horkou novinku 😁 Já u nákupu nebyl.
Taky neprahnu po co nejnovější věci a s tim iphonem…. Na podzim jsem obměňoval tel. a sel si pro to necíleně první den prodeje noveho modelu (proste ho privezli hned). Lidi jen na čumendu mraky, kdo to koupil, volal kamosum, ze ho ulovil… prodejce se divil, že ho necham aby mi přehodil vše ze starého a nevadí mi, že to vybalí - prý to lidi prožívají a otevírají si krabičku sami 😁 Styděl jsem se tam… myslel jsem, že tenhle tyjatr se deje jen v USA 😁
Taky neprahnu po co nejnovější věci a s tim iphonem…. Na podzim jsem obměňoval tel. a sel si pro to necíleně první den prodeje noveho modelu (proste ho privezli hned). Lidi jen na čumendu mraky, kdo to koupil, volal kamosum, ze ho ulovil… prodejce se divil, že ho necham aby mi přehodil vše ze starého a nevadí mi, že to vybalí - prý to lidi prožívají a otevírají si krabičku sami 😁 Styděl jsem se tam… myslel jsem, že tenhle tyjatr se deje jen v USA 😁
To jsou prostě diagnózy. Já si pustil Keynote na iP14/14PRO a zhodnotil jsem si to tak, že mi nenabízí nic, co potřebuju a šel jsem pro last minute 13PRO a byl za super cenu a budu ho klidně mít 4-5 let, dokud bude šlapat. Ani u něj nevyužiju vše. Po roce a půl baterie 100%, tak není důvod spěchat do nového.
Nemívám orgasmy ani u sahání na karton, ani u sloupávání fólií, ani při pohledu na ten samej černej display.
Nemívám orgasmy ani u sahání na karton, ani u sloupávání fólií, ani při pohledu na ten samej černej display.
No vidiš, já fotim jen momentky, takže mi nedává smysl připlácet, takže používám uplně obyčejný 15 v nejlevnější specifikaci a matné černé (ta byla ihned dostupná od začátku v první várce), předtim takto 12 a spokojenost 😁 Je to takový Passat mezi mobily 😉 a to myslim v dobrém
Souhlas a zrovna obyčejná 15 se povedla a verze PRO je pro drtivou většinu lidí úplně zbytečná.
Kdybych měl kupovat dnes, byl by to právě základní iPhone 15.
Kdybych měl kupovat dnes, byl by to právě základní iPhone 15.
Pavel Suk
Příspěvek podléhá schvalování.
Pavel Suk
Příspěvek podléhá schvalování.
Pavel Suk
Příspěvek podléhá schvalování.
Pavel Suk
Příspěvek podléhá schvalování.
Vždyť řemen v oleji byl problém už ve starším motoru 1.8 kdy se pokazil řemen před výměnou předepsanou výrobcem. Zpět ho nahrazování servisy na přání zákazníka dvojitým řetězem. Ve Fordu jsem dělal, za mne 1.0 eco boost kaše. Vyměnit gumičku za pumpou rozleptanou olejem je rozborka rozvodů a desky pod které bez speciálního nářadí nikdo nedá. Start stop vydřená Vačka.. kdo dá jiný než origo 5w20 smrt motoru... atd.
Pavel Karlík
Příspěvek podléhá schvalování.
těch 240 000 km odpovídá homologační údaj EU životnosti vozu
Ty jiné značky co mají máčený řemen to mají také takto komplikované a drahé ? Z lidovejch aut jsem viděl jak se mění rozvody ( sice ne tohoto typu) na Oplu 1,6cdti a taky bych ho nechtěl.
Já vím jen o 1.0 VTEC a 1.2 PT, ani v jednom to pořádně nefunguje a výměna řemene v autorizáku stojí ranec.
U motoru PureTech je vymena jednodusi a cca dvakrat levnejsi, navic stav remenu vidis pres dolevaci otvor. Ale zase u PT je ten problem s drolenim myslim vaznejsi..asi redi olej benzinem vice nez EB. Staci projit fora je tam plno pripadu..u EB toho tolik neni, co ctu.. Jinak trivalec od Hondy bude asi nejdrazsi na udrzbu..Japonci maji dost vysoke ceny ND a strojovna je to velmi kompikovana. Vse bylo nedavno dobre popsano ve Svete motoru.