Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jeden z nejprodávanějších elektromobilů končí. Nahradí ho retro stylovka

Slova z roku 2021 se naplňují. Renault končí s výrobou hatchbacku Zoe, který se stal jedním z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě.
Zpět na článek
13. 3. 2024 06:21
13. 3. 2024 09:54
13. 3. 2024 10:04
13. 3. 2024 12:16
Avatar - Horký Rom
13. 3. 2024 06:21
moc líbí
Díky, ZOE, jsi legenda a průkopník :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
13. 3. 2024 07:23
Zajímlo by mě,
kolik jich prodali a kam. Počítam že nejvíc asi do Skandinávie?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 07:32
Nejlepší druh EV
Přesně tohle je auto (respektive typ auta), které BYCH si jako EV klidně někdy koupil a dává mne největší smysl. Auto do města přesně jak má být, malé, svižné, nepotřebuje si honit ego zrychlením i když ho rozhodně nemá malé, převeze 2-4 lidi na krátkou vzdálenost (v 5ti bych v tom asi jet nechtěl), má to interiér jako Clio (za mne jeden z nejlepších v segmentu - i když Clio ho má méně z biorecyklovatelných skořápek z vajíček a konopné látky, či kdovíčeho = takže působí hodnotněji a méně eko :D) a hlavně, což je nejduležitější - je to subkompakt, takže na rozdíl od supereko EV SUVček nezabere v městě tolik místa na parkování, což je dobře jak pro majitele, tak i pro ty ostatní, co se tam snaží zaparkovat ! No a v neposlední řadě je to Renault, což je pro mne pozitivum, mam tu značku rád a nástupce Zoe vypadá tedy skvěle, tomu by slušel mimo EV jako alternativa i pořádný TCE motor a montovat v Dieppe :)
Škoda jen, že vlastnictví Renaultu Zoe má neblahý vliv na psychiku majitelů :/ Snad to není nenávratné
Rozbalit vlákno
84
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 07:42
Re: Nejlepší druh EV
Aha takhle. No tipoval jsem ho spíše na Nissan Leaf. Nezavázal jsi se mu, že to nesmíš prozradit?
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 07:51
Re: Nejlepší druh EV
Vzhledem k tomu, že nevíš ke kterému člověku z těch "netolerantních k jinému názoru", kteří se tu do mne naváží, to patří, tak je to jedno :D Všichni mají více či méně EV (Leafa, Zoe, Teslu, EV Toyotu, Hyundai, Kiu)....Ale za jejich sprosté chování vůči mne v posledních dnech bych tu mohl prozradit mnohem více na všechny a i tak bych zůstal s pozitivní karmou, ale za to mi nestojí...a slíbil jsem to jednomu z nich a i ten se chová jak dobytek, na čež ho upozornilo více lidí..
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 07:58
Re: Nejlepší druh EV
Žiju v domění, že jen jeden z nich (= z těch fanatických hulvátů) opravdu vlastní EV. Nemluvím o těch, kdo evidentně EV mají, ale chovají se slušně.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:00
Re: Nejlepší druh EV
Nene, je jich více, ale taky jsou tu i normální uživatelé EV, většinou mívají ale i více aut. To je fuk, to nic nemění na tom, že ZOE je dle mne prototypem EV, který mne osobně dává nejvíce smysl. Já jsem zase včera po delší době na jeden den jezdil ucpanou Prahou tam i zpět s Yarisem HEV a tady v tom městském provozu to je pro mne naprosto ideální vozítko, kde si nemusíš hlídat baterku a i přes docela ostrou jízdu a silné zácpy jsem jezdil za 4.7. Věřím, že i se ZOE takový režim bude fajn a natankuješ ho doma.
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 08:03
Re: Nejlepší druh EV
A opravdu ti dává smysl i když mnohem větší a výkonnější (ve všech parametrech) Tesla 3 je jen o 20 procent dražší? Mě tedy za ty peníze, co za to Renault chce, přijde předražený. Neříkám, že je špatný. Jen že je předražený.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:14
Re: Nejlepší druh EV
Čti pořádně, proč ZOE chválím v prvním příspěvku, k čemu to EV je a kde bude jezdit. Nechci sedan D segmentu jako EV a s ním jezdit do malých míst. Cena Zoe je vysoká, tu neberu v potaz, ale dá se koupit i jako ojetina a tam už stojí výrazně méně. Nevím jak to má Renault s životností a servisem u ojetin, ale pokud alespoň jako Toyota se zárukami a servisem baterek, pak je to určitě zajímavá hračka do města a okolí.


http://www.sauto.cz/…lt/zoe/202639933

Tady se dá sehnat i dost levně, za takové peníze je podobně ojetý a starý Yaris HSD. Já bych vzal Toyotu čistě z duvodu záruk, které dává, protože je ale u Renaultu neznám, byť se nechám rád poučit
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 08:19
Re: Nejlepší druh EV
Ano, rozumím, že chválíš ergonomii a skladnost. A já zase ukazuju na chybnou cenu nového auta.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:24
Re: Nejlepší druh EV
Vzpomeň si, kolik stál ten "krasavec" co máš na profilovce jako nový, kolik stál HSD pohon v 2019/2020 jako ojetina (kdy jsem koukal na levné auto do města) a jaká je nabídka dnes ? Je to o tom "promoření" trhu. EV se začalo montovat plošně do všech aut, hlavně dražších a větších, kde si tu cenu obhájí. Časem ty malé EV budou také dostupnější
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 08:28
Re: Nejlepší druh EV
Ty uvozovky si vyprošuju protože jsem fanatik :-) Jistě že to je u ojetin hlavně o tom, kolik se jich před lety prodalo nových. Ale jaktože jsi nenašel v roce 2020 hsd za slušnou cenu? My máme Priuse od roku 2017 a stal tehdy hodně pod 200. Že by už v roce 2019/20 působilo kovidové zdražování? To se mi zdá moc brzo.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:36
Re: Nejlepší druh EV
No, já jsem to podrobně popisoval u recenze Megana, když jsme sháněli auto do sto tisíc jako auto do města a okolí s automatem. Nejlevnější Prius byl za asi 160 a to byla ještě ta verze před tím tvým žabákem (promin :D), pak Auris HSD 200-250tis. plus a to jsem za druhé auto dávat nechtěl. Byla to doba, kdy to začínalo pomalu jít nahoru, nakonec jsem kupoval v listopadu 2020 toho Megana za 96 tisíc + 4 tisíce mi bazarník dal origo sadu zimáků i s ventilkama, které náhodou měl na skladě (vůbec je nekoupil i s autem a me je neprodal zvlášť). O rok později jsem podobného Megana s mnohem vyšším nájezdem vídal v inzerci za 140 tisíc... takže jsem měl ještě štěstí :D
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 08:39
Re: Nejlepší druh EV
Jo takhle, když šlo o druhé auto tak rozumím. Pro mě je to nepředstavitelné, nemít HSD jako vlajkovou loď flotily. No Aurisy byly vždy dražší HSD než Priusy, což taky nechápu. Máme v rodině oba a Prius je ve všem prostornější a pohon je identický.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:45
Re: Nejlepší druh EV
Moje vlajková loď jezdí na dotované kapalné dinosaury… jede to hezky, emise mne jsou fuk, ale do budoucna HeV nevidim jako problem pro jine vyhody dlouhodobeho provozu
Avatar - twistedTSD
13. 3. 2024 14:05
Re: Nejlepší druh EV
Český Renault před koncem výroby hrál se Zoe takovou tu hru, kdy jakože nabízí EV, protože jsou uvědomělí a milují planetu, ale prodávat ho nechtějí, protože na dotovaných západních trzích na něm vydělají nesmysl a chudině v ČR se podbízet nebudou. Nicméně nějaké dva roky zpátky stálo akčních 750-770 a smysl to relativně dávalo.

Jen by mě tedy zajímalo, jak je na tom Zoe s degradací baterie. Pokud o ni "pečuje" stejně šetrně jako Leaf, tak potěš koště.
Avatar - eLzyx
13. 3. 2024 23:28
Re: Nejlepší druh EV
Hnissan to dělá špatně. Jak baterie samotné, tak podporu zákazníků. Fakt nechápu, jak si může dovolit stále nabízet auta s CHAdeMO konektorem.
Jinak u ZOE by cirka 80% degradace měla nastat až po 300k km. Po 100k km bývá degradace menší jak 10%.
Avatar - KANKUNEN
13. 3. 2024 08:10
Re: Nejlepší druh EV
Kde to mohu podepsat? Škoda, že většina i zde diskutujících se nechá ovládnout extremismem, buď jsou fanatičtí odpůrci nebo zaslepení fandové. Kam zařadit majitele dvou starých křápů nevím. :-!
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:15
Re: Nejlepší druh EV
To myslíš mě ? :D Já mam 8 (a bude mu letos 9) a 16 let staré křápy :D

Ale mužem udělat petici :D
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 08:22
Re: Nejlepší druh EV
Nene, majitel 2 starých křápů jsem přece já. Akorát mi to nehraje s tím fanatismem. Fakt jsem fanatik? Asi jo ale jen stran hybridů od Toyoty.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:25
Re: Nejlepší druh EV
Občas jsi :D Ale v kontextu toho, co se tu děje poslední dobou, tak jsi takový ten neškodný blázen :D
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 08:31
Re: Nejlepší druh EV
Ty jsi ale Mistr komplimentú :-)
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:34
Re: Nejlepší druh EV
Jo, holky ze mne šílej :-[] :-!
Avatar - KANKUNEN
13. 3. 2024 08:57
Re: Nejlepší druh EV
Ale já tě nezařádil mezi fanatiky. Akorát jsem zvědav co dnes odpovíš cigánovi.
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 09:07
Re: Nejlepší druh EV
Když mu neodpovím já, tak se stejně někdo najde. Bude záležet na hladině alkoholu v mé krvi v tu chvíli.
Avatar - KANKUNEN
13. 3. 2024 08:26
Re: Nejlepší druh EV
Sti 20, MZD6 11, je rozdíl mít křáp nebo mazlíka.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:33
Re: Nejlepší druh EV
Doufám, že máš na tom STI alespoň pořádné nasávání na kapotě, které hltá pejsky a kočičky po městě :D
Avatar - KANKUNEN
13. 3. 2024 09:10
Re: Nejlepší druh EV
Ano, ale i kliky od dveří žerou popelnice.
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 08:44
Re: Nejlepší druh EV
A tobě se Peugeot 406 zdá jako že není mazlík? To je kultovní mazlík. Jen tě nesmí zajímat pouze výkon, ale třeba design. A nebo francouzsky měkký podvozek.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:46
Re: Nejlepší druh EV
Kdyby si mel 406 coupe… tak to ti i budu zavidet
Avatar - Roman Horký
13. 3. 2024 08:49
Re: Nejlepší druh EV
Bílý sedan stačí. Není žádný kultovnější Peugeot. Největší prča je ta, že ten 27 let starý křáp vyčnívá na parkovišti před panelákem jako krasavec mezi těmi jinými starými křápy i mezi těmi moderními obludami.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 09:54
Re: Nejlepší druh EV
Jak jsem psal vedle v diskuzi u Mondea MK1, za mne nejhezčí auta 90tek dělali také frantíci, ale asi je mi více bližší Renault, Laguna 1 a pak Laguna 2, ta je za mne pořád nepřekonaná a dodnes v hezkém a zachovalém stavu je to krásné auto.
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 10:01
Re: Nejlepší druh EV
V designu devadesátých let se přikláním též k Francii, ale za mne tedy Peugeoti.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:07
Re: Nejlepší druh EV
Já 406 taky žral, ale nějak se mi okoukala, kdežto ten Renault podle mě uzrál více, ale Laguna 2 už nejsou 90tky.

Laguna 1

http://1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/8691540.jpg?…

Ještě jsem měl rád tohle

http://www.club-opel.com/…a_black_1999.jpg
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 10:11
Re: Nejlepší druh EV
Ani jedno auto se mi nelíbilo kdysi a teď už vůbec. P405/6 u mne vedly. Ale to co pak přišlo poté, to raději bez komentáře.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:15
Re: Nejlepší druh EV
No vidiš, já bych si asi v 90s - (beru tedy druhou polovinu, první ještě dojížděla auta z 80s) střední třídě nenašel auto o kterém bych řekl, že se mi nelíbí a je to už jen čistě o tom, co je trochu hezčí, než druhé :) Ať už to bylo Mondeo MK2, Laguna, 406, Vectra, Passat B5, Mazda 6, Avensis, Primera, Xantia, Accord, Galant, (jo ten jsem měl taky rád), to bylo aut tyjo :D z dnešního pohledu neuvěřitelné a to jsem nevyjmenoval prémiovky a určitě zapoměl na něco
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 10:22
Re: Nejlepší druh EV
Mad tou xantiou jsme přemýšlel jestli se mi líbila nebo ne. Napadlo mne ještě zvláštní XM. To prostě bylo jiné, taky nemůžu říct, že by se mi líbilo, ale bylo své. Jinak v 99% se mi design 80.a90.let vůbec nelíbil.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:28
Re: Nejlepší druh EV
XM je krásný ! To se mi dříve nelíbilo a dnes mi to příjde jako strašně zajímavý auto, ale je to už vyšší střední. Tam pak byl za mne nádhernej Renault Safrane biturbo

http://www.autickar.cz/…00x1c000080.webp

To je pro mne porno 90s společně s Lotusem Omegou :D ta byla ještě šílenější, ale né tak elegantní.

Ale je to tím, že ta auta byla pro mne dospívání a každé takové rozsvítilo postkomunistickou šeď
Avatar - twistedTSD
13. 3. 2024 14:10
Re: Nejlepší druh EV
Mně se okoukala Laguna, až ta druhá je docela nadčasová. To spíš ten Safrane, ale moc jsem jich neviděl. 406 FL mi málem podlamovala kolena, Vectra byla taky fajn. Primera a Galant byla krásná auta.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 14:53
Re: Nejlepší druh EV
To jsem psal výše, Laguna 2 je podle mě jedno z nejhezčích aut, co nejsou superauta, které kdo kdy udělal a vyráběl minimálně za posledních 30 let a pořád vypadá skvěle.
Avatar - eLzyx
13. 3. 2024 12:47
Re: Nejlepší druh EV
já jsem extra kategorie - starý EV křáp (Tesla model S, 9 let) a několik extra starých spalovacích křápů, S60 23 let, 850 T-5R 30let, T2b 51 let.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 12:53
Re: Nejlepší druh EV
850T5 - R :yes: :yes: :yes: :yes: To je opravdu legenda
Avatar - eLzyx
13. 3. 2024 13:01
Re: Nejlepší druh EV
jo, snažím se to auto zachránit. Pár dílů ještě musím sehnat, než se pustím do celolaku. Bohužel, v době, kdy to auto nemělo hodnotu, tak někdo tu žlutou přestříkal na černou. A já chci zpátky žlutou, tedy to, co říká typový štítek.
Navíc je to nejspíše jedna z prvních vyrobených (1994), kombík, 2.3T (ne Italka s 2.0T), manuál a sedmimístná verze (což je značně neobvyklé). A má to plnou servisní historii od 1994 až dodnes.
Sice to bude finančně dost bolet, ale ... to auto si to zaslouží.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 14:55
Re: Nejlepší druh EV
Někde nedávno jsem viděl rozhovor Vaculíka s jedním sběratelem, který o tom Rku básnil a říkal, že to žralo šíleně gumy a brzdy po pár stovkách km :D Ale jo, tomuhle fandím :yes: :yes:
Avatar - eLzyx
13. 3. 2024 18:07
Re: Nejlepší druh EV
Jj s Radkem Pokorným. Taky jsem s ním mluvit. Super týpek. Mi přijde hustý, že člověk, co si teoreticky může dovolit téměř jakékoliv nové auto na světě, vyjma pár exkluzivních kousků, tak jezdí se starými auty. Třeba do Francie jel právě T-5R
Avatar - Ozzman
14. 3. 2024 07:06
Re: Nejlepší druh EV
No hlavně tam říkal, že jeho daily auta jsou stary Audiny z první poloviny 90tek :D To je srdcař
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 15:25
Re: Nejlepší druh EV
To bylo i 7místné? Wow. Držím palce, ať seženeš vše potřebné a podaří se.
Avatar - eLzyx
13. 3. 2024 18:11
Re: Nejlepší druh EV
Jj, nešlo to objednat z běžného katalogu, ale v extra příplatkovém to bylo. Zatím jsem neviděl další, co by to měla.
Jinak co mi chybí - oba nárazníky (vepředu je replika, vzadu je přelakovaný v místech, kde má být čistý plast), jedno logo, heatshield na nádrž (shnilé), zadní světla (mám tam z V70), přední stěrače světel … pak už by to mohlo být komplet
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 15:23
Re: Nejlepší druh EV
Jo to byla hezká auta. Teď mi to vlastně připomnělo auto z devadesátek, které se mi líbilo. 850 nebo 940, to byla auta.
A také mi to připomnělo tohle
https://m.youtube.com/watch?…

A dokonce i s vaším bývalým vozíkem
https://m.youtube.com/watch?…
13. 3. 2024 08:18
Re: Nejlepší druh EV
... přesně tak.... :yes: :yes: Nechápu k čemu je EV co váží 2,5 tuny a stejně ujede tak s bídou 450km....

v těchto malých autech to dává 100x větší smysl :yes:
Že se nedělá elektrická Panda, elektrické Punto atd, to jsem dodnes jako fiaťák nepobral.... Prostě obyčejné praktické krabice do města, žádné image-makery....
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:20
Re: Nejlepší druh EV
Tak Fiat má pětistovku E, ta ale v té starší verzi moc nedojede, nicméně na potřeby velkého města i to stačí (příbuzný to má, ale není to tedy ta nejnovější verze, dojede to něco nad 100km). Fiat vsadil na pětistovku vše, takže tam se nedivim, stejně nevyrábí nic jiného už pořádně :D Punto se snad nevyrábí vůbec ?
13. 3. 2024 09:54
Re: Nejlepší druh EV
jasně, Punto dávno skončilo.... stará E-500 byla prodělečná a Fiat vyloženě nechtěl, aby to lidi kupovali.... Ta nová je OK, ale je to spíš stylovka než auto které bych koupil lidem do firmy na pojížďky kolem komína.... Jako jo, teď se Stellantisem v zádech už to snad konečně rozjedou.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 09:56
Re: Nejlepší druh EV
Škoda, že ta Panda vypadá, jak kdyby ji vykradli od Renaultu 5
13. 3. 2024 09:13
Re: Nejlepší druh EV
https://www.auto.cz/…ta-z-ciny-150251

Fiat Panda bude elektromobil dle hesla „méně je více“
13. 3. 2024 09:55
Re: Nejlepší druh EV
jj vím.... před pěti lety bylo pozdě....
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 10:02
Re: Nejlepší druh EV
Ja pořád marně preslapuju, kdy se objeví elektrický yaris nebo aygo. Bohužel pořád nic. Dokonce bych primhouril oko i na EV yaris cross. Nic většího nemá smysl zatím.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:08
Re: Nejlepší druh EV
No a proč, když Toyotě ty HEV po městě fungují skvěle :D Musíš udělat krok do neznáma a koupit si jinou značku
Avatar - Stejsn
13. 3. 2024 08:19
Re: Nejlepší druh EV
No a cena?
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 08:25
Re: Nejlepší druh EV
Vysoká jako nové, dostupná jako ojetina, protože je to malé auto. Otázka je životnost, já bych si na to zatím asi svoje peníze nevsadil, ale nechám se rád poučit.
13. 3. 2024 09:10
Re: Nejlepší druh EV
Hele souhlas, hezky si ti napsal. Ještě bych dodal, že cena tohohle EV mrňouse do města by neměla přesáhnout 400tis Kč jako nového. Pak by dával i smysl ;-)
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 09:52
Re: Nejlepší druh EV
Určitě, ale berme to tak, že to byl vlastně prukopník, tady osobně vidím naději na zlepšení se zaváděním technologií a prodeji více aut v čase
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 10:04
Re: Nejlepší druh EV
Neměl bych problém v dnešních cenách ani s 500, pokid by to bylo lépe vybavené. Ale souhlas, prostě levnější malé auto určené do města.
13. 3. 2024 11:32
Re: Nejlepší druh EV
Pak by to začalo dávat smysl i pro lidi, co jezdí z okolí velkých měst (barák + garáž) do práce a z práce a mají na to malé druhé levné auto…
13. 3. 2024 09:36
Re: Nejlepší druh EV
:yes:
Inak presne túto definíciu spĺňa aj Dacia Spring, aj keď v ešte menšom balení. Ideál dostať cenu týchto drobcov dolu pod 15 tis. €, a myslím, že veľa ľudí nebude mať s takým EV problém, ba práve naopak, budú ho chcieť mať
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 09:51
Re: Nejlepší druh EV
Jo, Spring je takový chudší bratr, to je už hodně základní auto, nicméně proč ne za dobré peníze. Obliba B segmentu v Evropě má dlouhou tradici, mezi nejprodávanější auta Evropsky patří řadu let Clio, či P206/207/208, Fiesta a tak... takže cíl na tato auta dává smysl.
Avatar - twistedTSD
13. 3. 2024 14:16
Re: Nejlepší druh EV
Spring je strašná plečka, to si nezaslouží být nazýváno autem.
Avatar - 3_diamanty
13. 3. 2024 15:51
Re: Nejlepší druh EV
Tiez som o nom uz pisal nieco podobne ... proste je to strasne velky ( maly ) nezmysel.... za 20litrov urcite radsej scalu alebo ZS ... videl som ten prcavy spring vedla stareho getzu.... aj ten starucky maly getz vedla neho vyzeral ako kusisko auta .. ale na rozvoz pizze v italii miesto stareho seicenta moze byt spring vhodny ( do uzkych uliciek ) ... to by este mal postacovat ... inak na dnesnu dobu uz fakt strasne prditko... uzka terenkoza v cene scaly ... to chces
13. 3. 2024 21:27
Re: Nejlepší druh EV
Cena je na také autíčko privysoká, ale o tej som teraz nepísal. V ostatnom si mimo. Rozdiel medzi Springom a Getzom je 20 rokov a Getz vtedy bojoval o priazeň jaksi o triedu vyššie, takže porovnávaš úplne neporovnateľné.
13. 3. 2024 21:16
Re: Nejlepší druh EV
Fakt? A videl si Spring aj naživo, alebo len na obrázku?
Avatar - twistedTSD
14. 3. 2024 09:51
Re: Nejlepší druh EV
Nevím. Je to tak hnusné a laciné, že se snažím vytěsnit jeho existenci.
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 10:07
Re: Nejlepší druh EV
I ty zákeřnej padouchu. Takhle to napráskat, a ještě k tomu kdyz za to Zoe nemůže. Já bych si vsadil na neblahý vliv vlastnictví Renaultu. :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:16
Re: Nejlepší druh EV
No dovol, copak tady já takhle šílim v diskuzích? :D Je fakt, že v TP ale nemám své jméno (taky mi nechodí pokuty žejo :D), takže já vlastním jen Ford :-!
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 10:23
Re: Nejlepší druh EV
Samozřejmě že jo. To sis ještě nevšiml? Normální člověk by přeci nepodporoval diesel jízdou tramvají a metrem
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:24
Re: Nejlepší druh EV
Tuto naftovou propagandu dělám velmi rád, takže jo, možná jsem blázen :D
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 10:26
Re: Nejlepší druh EV
Asi musím začít propagovat EV, aby se katikakus mohl rozčilovat oprávněně. Máš nějaký tip? Tramvaj ani metro mi nepřijdou vhodné. A teď nově trolejbus taky prosím vynech
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:30
Re: Nejlepší druh EV
No, pokud bych měl vycházet z diskuzní logiky a já jízdou v elektricky poháněné MHD propaguji diesel, tak ti zbývají 2 možnosti. Buď seženeš starou Karosu, tranzita, nebo alespoň Ofci ftedei co kouří jak lokomotiva, nebo to bude chtít starej Tupolev, doteď si pamatuji živě ty žížnivé čáry na obloze a to byly opravdu nějaké chemtrails ze zbytku paliva :D
Avatar - Barrichello
13. 3. 2024 10:34
Re: Nejlepší druh EV
v Pondělí sem viděl Audi Q7 co hulila jek lokomotiva :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:37
Re: Nejlepší druh EV
Já viděl takových aut, co hulila jak lokomotiva :D To není nic divného u starého auta, o které se majitel nestará :-!
Avatar - Mikesus
13. 3. 2024 11:19
Re: Nejlepší druh EV
Tak do dieselu bych rodinu neposadil.
Ale vím, dojezd i dobíjecí časy EV jsou úplně v pohodě. I barik souhlasí vlastně. Povolit jen EV, dojezd 200km musí stačit, když člověk potřebuje dal, dojede na letiště, hodi auto na nabijecku, nastoupí na letadlo ( pro hnidopichy, pokud by náhodou někomu nevyhovoval časový harmonogram, může na soukromé), doleti kam potřebuje, tam nasedne do EV a dojede kam potřebuje. Vyřídí a vrátí se zpět na letiště, pichne nabíjet a doleti zpět. Rychlejší než autem a dojezd 200km stačí k letišti po celé ČR v pohodě. A než to vyřídí, auto je za těch pár hodin nabité.
To je správná propagace EV?
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 11:21
Re: Nejlepší druh EV
Na odpověd budeš muset počkat na ty nejpovolanější :D
Avatar - Barrichello
13. 3. 2024 14:13
Re: Nejlepší druh EV
Má to jeden háček - EU chce omezovat i leteckou dopravu resp donutit jí používat budto eko paliva nebo přejít na vodíkový a el. pohon, což ovšem v reálu neexistuje.

Takže ceny letenek půjdou raketově nahoru :-)
Avatar - eLzyx
13. 3. 2024 12:51
Re: Nejlepší druh EV
o Zoe jsem uvažoval ještě před Teslou, jen takové to vozítko do práce a zpátky. Že bych si pak k tomu koupil třeba Caymana, nebo Boxstera na dálkové jízdy.
Jenže v době, co jsem kupoval S, bylo vhodně vybavené Zoe skoro stejně drahé jako starší S, co má nabíjení zadarmo. A nemusel jsem čekat, až si vydělám/ušetřím na druhé zábavné auto, měl jsem to vše all-in-one.
Ještě jsem měl ve výběru i3, ale tam mi vadí ty uzoučké pneumatiky, interiér z přiznaného recyklátu.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 12:55
Re: Nejlepší druh EV
Chápu, sice je to uplně jiné auto, ale optikou peněženky a dalších aspektů se nekupuje jen v přímé konkurenci, ale i v té nepřímé.

I 3 se mi tedy opravdu nelíbí, tam naprosto rozumím
Avatar - eLzyx
13. 3. 2024 13:11
Re: Nejlepší druh EV
no, já lítal od extrému k extrému. Ono je docela těžké nahradit Volvo S60 I. generace. Sice to vypadá jako obyčejné auto, ale ... 1,5 tuny, teoretických 250 PS (mám tedy jen 2.4T s 200PS, ale upravenou mapu), manuál, dynaudio, naprosto spolehlivé a nereznoucí auto. U Volva to šlo s Fordem do háje, takže ta auta zespod hnijou (subframe "fomoco"), motory žerou olej, nejsou tak "blbuvzdorné".
Takže jsem přemýšlel nad novou V60 T5. Jenže ono to nejede, nezvučí. Je to o 250kg těžší, je v tom pouze automat. No a tak bych potřeboval aspoň 150PS navíc, abych dostal lepší auto než jsem měl. Takže T8, PHEV. Ale tam je riziko baterie za půl míče. Plus náklady na údržbu automatu, rizika poruch jak u spalováku, tak u elektriky.
Takže jsem hledal i jinde. Koncern nemusím, BMW taky ne, takže zůstal jen Mercedes, Jaguar a Porsche. Jenže to v excelu nevycházelo. Ten provoz by byl šílený. A já nechtěl mít auto jen v garáži, ale projezdit Evropu. Takže jsem nakonec zvažoval i "prskolet" (jako je Zoe) a k tomu něco zábavného s čím nenajezdím kvanta kilometrů, protože by mě to jinak sežralo.
A nakonec Tesla, která plní vše najednou. Prostor, pohodlí, výkon, zábavnost, ale i relativně nízké servisní náklady.
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 13:39
Re: Nejlepší druh EV
Rozumím a v případě, že ti nevadí nabíjení zvláště v režimu, ve kterém jezdíš dlouhé trasy, vlastně proč ne, jen je to uplně odlišné auto, než to Volvo, ma to automat, je to těžké a tak vše, co si nechtěl :)
Avatar - eLzyx
13. 3. 2024 14:17
Re: Nejlepší druh EV
ono je to vlastně dost podobné tomu Volvu. Vlastně, já do toho sedl a řekl jsem si "jo takto měla vypadat elektrická S80/S90". Volant podobný, natočení LCD stejné jako je palubka ve Volvu. zkosení čelního skla = výhled velice podobný. Cítil jsem se jak doma. Jen ta obrácená logika ovládání na volantu, ta mě štve. Stejně tak stěrače. Volvo na jedné straně, Tesla na druhé.
Co se týče váhy, tak 2,1 tuny není hrozných. Já tu váhu měl hlavně jako faktor ubírající výkon, resp. zrychlení. Takže mi to stačilo dohnat výkonem, resp. pružným zrychlením. Dokonce ani v oblasti techničtějšího ježdění mi ta hmotnost až tolik nevadí, protože to má mnohem vyspělejší podvozek jak to Volvo = odheze je mnohem dál. Tím neříkám, že je to nejlepší na světě, jen že mi to stačí, zase jsem se posunul dál.
A automat mi vadil ne tím, že nemůžu řadit (teoreticky u HDM můžu), ale náklady proti manuálu. Počítal jsem to, a co bych nacpal do olejového servisu automatu, to u Tesly pronabíjím za rok. To u Tesly odpadá, protože je to jednostupeň, skoro žádné opotřebení.

To nabíjení je někdy opruz, mohlo by být rychlejší. Ale na druhou stranu. Je zadarmo. A pak tam funguje jednoduchá matematika. Na běžném cestovním nabití proti rychleji nabíjejícím autům (třeba Tesla model 3) tratím cirka 30 minut. Ale proti nim ušetřím 600Kč (60kWhx10Kč/kWh). Vydělám více jak 1200Kč za hodinu? Ne, takže se mi vyplatí tam "tvrdnout".
Avatar - 3_diamanty
13. 3. 2024 09:54
Zoe
Zoe mi ako sikovne male elektro auto do mesta pasovalo... nestalo 2 melony... nevazilo 2 tony... proste davalo zmysel a urcitej skupine ludi mohlo aj skutocne vyhovovat... nehralo sa ani na drahu stylovku ... bolo skor takou sedou myskou celkovo medzi autami ( aj medzi ev ) ... ale svoju ulohu zvladalo do ctou a hrdostou ( vezmime si taky nepredajny ev I pace ako dopadol... a este aj auto roku to bolo.. alebo kabinou dobabrana s celkovo predrazena honda E ) ... cize zoe klobuk dole... keby takychto ev ako zoe bolo podstatne viac ( lebo skoro nikomu netreba 2 milionove E machy ani I pace hrajuce sa na stylovky ) ... tak aj s ev sme mohli byt uz inde a mohlo ich byt na cestach xkrat viac... ale to uz je zase na inu debatu a ... a mozno to bude zniet trosku skodoradostne ale tak nejak som vlastne aj rad ze znacky si vylamuju zuby na ev s drahymi kuskami miesto toho zeby robili mensie dostupnejsie kusky... lebo aspon spalovakov bude nadalej viac a viac ... a tak skoro sa ich este nezbavime ... co ( nielen ) mne vyhovuje ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
13. 3. 2024 10:04
Re: Zoe
To máš těžký, protože ta velká a drahá a stylová auta mužeš pak prodat dráž s tou novou technologií, když by si to rval jen do malých, stojí nesmysl, což stojí tedy i teď, ale stála by ještě větší nesmysl. Ono to postupně probublá směrem dolu. Jako probublal hybridní pohon od divných Priusů, přes velké a drahé Lexusy až po malá auta, jako je Yaris či Clio (at se nedaříme jen Toyoty), které jsou dnes cenově srovnatelné s konvenčními motorizacemi (né s těmi "již od" prosím neplést). Bude to hezké, až bude srovnatelná nabídka, budeš si moct vybrat, jaký pohon zvolíš a nebude tě tady nikdo šikanovat za to, že myslíš málo zeleně, protože vše bude zelenější plošně ;)
Avatar - 3_diamanty
13. 3. 2024 12:16
Re: Zoe
Dnes sa uz nikomu nezavdacis ... aj keby si mal lietajuci koberec ... auta sa uz ludom vzdaluju bez ohladu na pohon ... tato uponahlana biznis doba uz nepraje skoro nicomu a nikomu... do toho vsetkeho zmena klimy... preludnenie... zmena hodnot a priorit ludi... takze koho nakoniec bude dnes trapit ci ma alebo nema na to ci hente auto a kolko vlastne stoji... sou musi pokracovat... peniaze sa tocia... nikoho uz nic netrapi... akurat ze po nas potopa...
Avatar - eLzyx
13. 3. 2024 12:57
myslím, že dostane více než důstojného nástupce
Zoe se povedlo, na nic si nehrálo, nevypadalo to jako ufo. Nemuselo to být jinaké jen protože je to elektromobil. To se mi na Renaultu líbí. Nemuselo vypadat lacině (jako třeba ID.3) i když tam tlak na nízkou cenu samozřejmě byl.
Nicméně je fajn, že nemusíme zas tolik smutnit, Zoe dostane více než důstojného nástupce, ta R5 se designově povedla, už se těším na to, až tahle auta budu potkávat. A nejen na nabíječkách :D
Rozbalit vlákno
0