Jeden z nejprodávanějších elektromobilů končí. Nahradí ho retro stylovka
Slova z roku 2021 se naplňují. Renault končí s výrobou hatchbacku Zoe, který se stal jedním z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě.
Renault Zoe lze bez sebemenších pochyb označit za elektrického pionýra. Představil se již v roce 2012, tedy v době, kdy se na trh dostalo také BMW i3, další z průkopníků elektromobility v Evropě. Jenže zatímco německý konkurent je již několik let v zaslouženém důchodu, Renault Zoe si na některých trzích stále můžete pořídit jako nový.
Svou kariéru před dvanácti lety tenhle model začínal velmi skromně. K pohonu sloužil vpředu umístěný elektromotor s 66 kilowatty, který se živil energií z akumulátoru s kapacitou 22 kWh. Výkon trakční jednotky postupem času vzrostl na 80, respektive 100 kilowattů, přičemž díky bateriím se 41 a 52 kWh se původní dojezd zvýšil z papírových 230 kilometrů až na 395 km.
Především městský hatchback s délkou 4,08 metr, rozvorem 2,58 m a zavazadlovým prostorem o objemu 338 litrů disponuje výkonnou palubní nabíječkou s 22 kW pro dobíjení střídavým proudem, maximem je 50 kilowattů na stojanech se stejnosměrným proudem.
Místo Renaultu Zoe plánuje francouzská automobilka vsadit na čerstvě představený model 5, který se světu ukázal na autosalonu v Ženevě. Novinka se silně inspirovala svým stejnojmenným předchůdcem, jenž ve dvou generacích vznikal v letech 1972 až 1996.
Nový Renault 5 E-Tech dostane tři výkonové verze (70, 90 a 110 kW) a dva různé trakční akumulátory. Zatímco dvojice slabších pohonných jednotek se pojí se 40kWh baterií, nejsilnější dostane články s 52 kWh, díky kterým pětka zvládne až 400 kilometrů na jedno nabití.