Novinky
Ano, ceed a podobné zatím nema EV alternativu. Ale taky tu ceed stále je a nikdo ho nevykazuje z trhu.
"Zpomalení růstu poptávky po elektromobilech mělo za posledních několik měsíců vliv na ceny lithia, protože i po něm jakožto hlavní složce článků trakčních baterií růst poptávky zpomaluje."
Proc zacala cena lithia klesat, kdyz prodeje EV rostly nejstrmeji?
😁
Tyhle zjednoduseny pseudoekonomicky rozbory jsou svou kvalitou katastrofalni, tak jako prumerny koment proti EV.
PS Evidentne to odpurci EV nechapou, ale klesajici cena lithia je dobrou zpravou. :yes😒br /> Kterou jsem (narozdil od AF) ostatne ocekaval, jelikoz lithium neni vzacny prvek...
https😐/www.autoforum.cz/…-noveho-rekordu/
Drahé elektromobily budou ještě dražší, cena klíčového materiálu pro jejich výrobu dosáhla nového rekordu
19.9.2022 | Petr Prokopec
😁 😁 😁 😁 😁
Proc zacala cena lithia klesat, kdyz prodeje EV rostly nejstrmeji?
😁
Tyhle zjednoduseny pseudoekonomicky rozbory jsou svou kvalitou katastrofalni, tak jako prumerny koment proti EV.
PS Evidentne to odpurci EV nechapou, ale klesajici cena lithia je dobrou zpravou. :yes😒br /> Kterou jsem (narozdil od AF) ostatne ocekaval, jelikoz lithium neni vzacny prvek...
https😐/www.autoforum.cz/…-noveho-rekordu/
Drahé elektromobily budou ještě dražší, cena klíčového materiálu pro jejich výrobu dosáhla nového rekordu
19.9.2022 | Petr Prokopec
😁 😁 😁 😁 😁
Souhlas. Ještě to může být dáno tím, že za každou cenu chtějí auto, i když na něj realne nemají.
V Číně se těží 25% světového lithia dle článku. A já myslel, že podle místních EVhaterů to je přes 85%, jak se nám tu snaží vnutit.
Lidé jsou proti elektromobilům proto, že nemají na žádné nové auto a myslí si, ze zlý Brusel jim sebere staré a budou si muset koupit drahé nové, na které nebudou mít. Politikové, které tohle živí, jedou ten nejnizsí populismus. Ale co, kdy to nese hlasy...
Elektrické auto je lepší než spalovací a že vyhraje, děj se co děj. Je to jenom otázka času, až si to lidé vyzkoušejí na vlastní kuži a až bude dostatek nabídky ve všech cenových hladinách. To je pohled uživatele.
Všichni budeme jezdit v EV a bude nám to úplně jedno, vůbec to nebudeme řešit a naše životy to nijak neovlivní. Je úplně jedno kdy se to stane. Já už tak čtyři roky jezdím a neměnil by, pro někoho to začne dávat smysl až za deset let, a je to úplně v pořádku. O to čím budou Češi jezdit, vůbec nejde.
O co naopak jde velmi, je co budou Češi a Evropané vyrábet. V tuto chvíli stoji za plné EV pouze Elon a Číñan. Elon to odpracuje za celou Ameriku a Číñan za jejich obří trh. Evropským automobilkám je úplně jedno, na čem vydělávají. Je jim úplně jedno, jestli vyrábejí auta na naftu, na benzin, na elektriku nebo na vodík. To těžké není. Co těžké je, je financovat fázi přechodu. Na to je rozumné jim pomoci, abychom si je uchovali při životě. Bud' to udeláme nebo ne...
Co je pro ně ale smrtící, je právě tahle politická nejistota. Pokud fakt dojde ke zpomaleni vyvoje konkurence schopných evropských EV, budeme jenom v budoucnu muset zavírat větší díru náskoku Elona a Číñana. Tok dějin ale neotočíme.
Všichni budeme jezdit v EV a bude nám to úplně jedno, vůbec to nebudeme řešit a naše životy to nijak neovlivní. Je úplně jedno kdy se to stane. Já už tak čtyři roky jezdím a neměnil by, pro někoho to začne dávat smysl až za deset let, a je to úplně v pořádku. O to čím budou Češi jezdit, vůbec nejde.
O co naopak jde velmi, je co budou Češi a Evropané vyrábet. V tuto chvíli stoji za plné EV pouze Elon a Číñan. Elon to odpracuje za celou Ameriku a Číñan za jejich obří trh. Evropským automobilkám je úplně jedno, na čem vydělávají. Je jim úplně jedno, jestli vyrábejí auta na naftu, na benzin, na elektriku nebo na vodík. To těžké není. Co těžké je, je financovat fázi přechodu. Na to je rozumné jim pomoci, abychom si je uchovali při životě. Bud' to udeláme nebo ne...
Co je pro ně ale smrtící, je právě tahle politická nejistota. Pokud fakt dojde ke zpomaleni vyvoje konkurence schopných evropských EV, budeme jenom v budoucnu muset zavírat větší díru náskoku Elona a Číñana. Tok dějin ale neotočíme.
Jsem rád, že nepatřím mezi "místní EV hatery", jelikož těch 25 % "těžby lithia" v Číně mi přijde jako nadhodnocené. Dlouhodobě je podíl Číny na "těžbě lithia" jen kolem 10 %, největší těžba je dlouhodobě v Chile a Austrálii a rychle roste nový významný hráč, Argentina. Navíc jedna ze zemí tzv. "lithium triangle", Bolívie, zatím skoro nic netěží, ačkoliv má největší prokázané zásoby. Až začne ve velkém těžit i Bolívie, nebude mít smysl jakákoliv těžba lepidolitu v Číně.
85 % se týká výrobního řetězce týkajícího se výroby sloučenin lithia pro baterie (katodové hmoty, Li sůl do elektrolytu).
85 % se týká výrobního řetězce týkajícího se výroby sloučenin lithia pro baterie (katodové hmoty, Li sůl do elektrolytu).
Jako ten článek jen ukazuje, a moc pěkně, jak jsou to stránky bulvární, dezinformační a plné polopravd a lží.
Z roku 2022, že budou EC ještě dražší 😒]
Místo toho, aby autor napsal, že je to jeho názor, tak to napíše jako fakt.
A ono ejhle, cena EV postupně klesá
https😐/caredge.com/…lectric-car-2024
Z roku 2022, že budou EC ještě dražší 😒]
Místo toho, aby autor napsal, že je to jeho názor, tak to napíše jako fakt.
A ono ejhle, cena EV postupně klesá
https😐/caredge.com/…lectric-car-2024
Tady ale byla řeč o lithiu.
A grafit, ano tam je teď na vrcholu Čína, ale jakmile začne vyhrožovat s omezením, věřím že se rozjede tezba a zpracování i jinde.
A grafit, ano tam je teď na vrcholu Čína, ale jakmile začne vyhrožovat s omezením, věřím že se rozjede tezba a zpracování i jinde.
Však v pohodě. Já nemůžu říct, že tvá slova neberu vážně, protoze zatím tu, ani nikde jinde, žádná nedaváš. Ale zase lepší než vymýšlet lži jako jiní.
Nezáleží kde se to geograficky tezi, ale kdo to tezi! Majitele lithiový dolů neznám, ale dle medii jich celkem dost vlastní čínští podnikatelé.
Braval jsem te za znaleho problematiky, ale po tvych heureka veletočích uz moc vážně tve slova brat nelze.
A pak jsou lidi co si koupí za mega, nebo 2, nebo 3 raději nový spalovák, protože EV prostě nechtějí a v jejich režimu fungovat prostě nebude. A na kecy politiků z jedné i druhé strany zvysoka se....
A že by se třeba ti politikové, kteří generují ty populistické protiproudy začali chovat slušně? Aha, ne, raději budou srát lidi tak dlouho až to praskne. Vždycky to tak bylo.
https😐/www.ft.com/…12a-99e6a408ade3?…
Čína ovládá zejména trh s grafitem, zpracovatelský průmysl a výrobu baterií. Vzhledem k tomu, že v greendealové Evropě se nevyplatí žádná činnost, která spotřebovává energii v netriviálním množství, je to trochu problém.
Čína ovládá zejména trh s grafitem, zpracovatelský průmysl a výrobu baterií. Vzhledem k tomu, že v greendealové Evropě se nevyplatí žádná činnost, která spotřebovává energii v netriviálním množství, je to trochu problém.
Ač sám zatím stále fandím víc spalovákům, rozhodně jsem rád, že cena lithia padá a že se ustupuje od chemie s kobaltem atd... Nemám nic proti nenásilnému pozitivnímu vývoji.
Klesající cena nejen lithia je dobrou zprávou. Extrémní ceny v předchozích třech letech byly způsobeny nerovnováhou mezi silně rostoucí, politicky podporovanou poptávkou a těžbou, která je limitována technologicky a ekonomicky. Teď se cena lithia vrací do rovnováhy. Těžařům lepidolitu nezbyde nic jiného, než vyhlásit bankrot, těžbě v Chile nemůžou konkurovat.
Na druhou stranu, mnozí si neuvědomují, že lithium je asi jediný prvek, jehož cena silně závisí na tom, jestli zaprší, nebo nezaprší. Právě déšť mohl za předposlední nerovnováhu v roce 2015-2017, kdy se ceny lithia ztrojnásobily.
Na druhou stranu, mnozí si neuvědomují, že lithium je asi jediný prvek, jehož cena silně závisí na tom, jestli zaprší, nebo nezaprší. Právě déšť mohl za předposlední nerovnováhu v roce 2015-2017, kdy se ceny lithia ztrojnásobily.
elektromobily se vyrábějí jenom z lithia, kobalt nikde, ěmd nikde, nikl nikde, hliník nikde , vzácné kovy nikde atd atd
To smaé OZE vid
A všechny tyto kovy klesaj 😄
To smaé OZE vid
A všechny tyto kovy klesaj 😄
A pak sou lidi který žádný nový auto nechtěj, protože všechno co za něco stálo (až na pár vyjimek) už bylo vyrobeno 😄
Tohle ale někteří místní fanatici nechápou
Tohle ale někteří místní fanatici nechápou
Lidé jsou proti BEV, protože u nich nefunguje dělení dvěma. Znáš to? Autor Dinár. i4, M4 to končí. Ceed kombi již nemá elektrické řešení.
Problém je, že každý, kdo má do ři....zadníce dírku může volit. A politik tím pádem bohužel nemá na vybranou. Musí se chovat populisticky, aby měl šanci na zvolení. 😒
Do budoucna muzes (ne ty) trollit jak ballik.
Ale zpetne to nevokecas, pokud nejsi troll...