Produkční verze Škody Epiq, kterou automobilka čerstvě představila v podobě konceptu, bude velikostí podobná kamiqu a ceník má začínat u 25 tisíc eur. Na světě má být v příštím roce.
Myslím, že levny spalovak, resp. levnější než jsou teď už nebude. Aby to udrzelo emise na uzdě, je potřeba drahé technologie, které navíc časem se opotrebovavaji a je pak následně potřeba dráhy servis.
Tvrdil si že "dosud byly ceny vysoky". Teraz je to už len trend?
"Je jen otazkou casu, kdy budou EV levnejsi." - toto tu už tliapeš dlho.
"A TCO ti vyjde jednoznacne lip uz s cenou e:C3 dnes!" - na sk a cz stránkach Citroenu nie je cenník, nefunguje konfigurátor. Do Nemecka alebo Francúzska preň nikto nepoletí. naviac je to len B-segment za cenu kompaktu. Cena je stále vysoká.
Tak jako vždy Doník lže, stačí se podívat o parto výše, e-C3 také u nás nemá ceník, pominu-li, že úplný základ C3 je od 314tis Kč. Tak si vezměme C4/e-C4:
Základní ceny srovnatelných motorizací a výbav:
C4 1,2PT 96kW 8AT MAX 564900 Kč
ë-C4 100kW MAX 964 900 Kč
Rozdíl krásných 400.000 Kč, za jak dlouho se ty peníze vrátí? :-[]
Nikdy...
A tady k tomu Epiqu? Raději Kamiq s 1,5TSI než tuhle "Kiu" s elektrikou...
MG4 je kurník a za ty prachy urážka řidiče, že má jezdit s interiérem hodným Dacie. Jak jsem si do toho sedl, tak jsem se musel pousmát. Nechápu, kdo si to dobrovolně kupuje. V tomhle ohledu je i ta Tesla o parník dále.
Ale jo, recenze a testy jsou supr aby taky ne, když jim MG půjčí zadáča EV a oni se zadáča vozí a pak povinně napíšou "testování super auta".
Tak tak....a kvůli smogu ve městech právě e auta vznikla,.....ale místo malých dostupných, se rozjel závod o co nejdelší dojezd a s tím související i velikost aut...všechno špatně.... :-[]
Číňan je prodávat musí, protože jejich vláda. Když nahází takové klacky pod nohy potenciálním zákazníkům, tak moc nemají na výběr. A export? No ten dotuje a EU pořád nic nedělá, jen mluví a podepisuje důkazy a plánuje clo. v USA jim křivení trhu zatrhli hned, tady se bude koukat a plánovat a úředníci budou mít vykazovat práci.
Po čtyř letech a 80 tisících km s EV si myslím, že:
1. Tesla Y je nejlepší řešení pro běžné použití a to se nezmění.
2. Tesla S bude mít stále těžší život, prodeje budou trvale klesat.
3. Teprve levnejsí Tesla 2, za cenu do 25 tisíc USD, dokáze elektrifikovat rozvojový svet (včetně nás).
4. Rozvoj autonomního řízení Evropu mine, se všemi pozitivními důsledky na bezpečnost provozu a zůstaneme digitálním skanzenem.
5. V luxusních segmentech mohou Evropské prémiové značky přežít, ale NE za ceny, za které dnes svoje výrobky prodávají.
6. 0 budoucnosti Škodovky se nerozhodne v Česku a nerozhodnou to schopnosti ceských zaměstnanců.
7. Ekonomické potíže Číny budou znamenat další problém pro EU automobilky v Cíné i v EU.
8. Nadcházející tři roky budou plné inovací a soukromník by nové EV neměl chtít vlastnit, ale pronajímat/operák.
9. Takze bych pořád kupoval akcie Tesly a prodával akcie evropských automobilek.
10. Jezdete si každý čím chcete a ať vám ti plechoví miláčkové dobře slouží :yes:
9. Mám tajný tip. Japonské automobilky. Třeba akcie Toyoty vzrostly za posledních 12 měsíců o skoro 100 %. I díky tomu japonský akciový fond, do kterého jsem investoval, a který ve svém portfoliu akcie Toyoty samozřejmě má, dosáhl výnosu 44 % za posledních 12 měsíců. BraVWo, Toyoto .... Hodně štěstí s investováním do Tesly. Mimochodem, při výběru amerických akciových fondů vždycky kontroluju, jestli mají v portfoliu akcie Tesly. Ale mám opačné kritérium než ty.
u Toyoty bude otázka její transformace v průběhu následujících 5-10let. Aktuálně vydělává, protože ostatní postupně opustili trh spalovacích motorů. Otázky jsou, jestli se dá na tom vydělávat donekonečna, nebo bude zapotřebí šlápnout do pedálů elektromobility, jako u všech ostatních. Další otázkou je, jestli bude schopna nakoupit, či vyvinout technologie, které srovnají krok s EV konkurencí.
Pro Teslu v dlouhodobém horizontu hrají příjmy z více stran. Superchargery otevřené všem, zvládnutý FSD (ostatní jsou tak 3 roky za Teslou, pokud tedy nemají nějakého schovaného žolíka v rukávu) a energetika, jak pro domácnosti, tak pro korporace, vlády.
To je sice možné, problém je v tom, že optimističtí investoři vyhnali ceny akcií do takových výšin, že Tesla musí do budoucna vytvářet štědré výnosy mimo prodej aut, aby si uhájila cenu svých akcií.
Teslu už bychom měli brát jako zavedenou firmu. A zavedené automobilky mají P/E poměr kolem 10. Tesla má P/E poměr 38. Buď tedy musí zněkolikanásobit zisky, například pronájmem superchargerů ostatním, nebo by měly klesnout ceny akcií.
Zepředu hezké, zezadu divné. Nevím, proč se u zadních světel nedrží céčka. Interiér průměr, resp. na EV poměry ok, ale samozřejmě chybí klimapanel + v základu bude určitě manuální patloklima, za což bych je poslal do uranových dolů, nebo jim aspoň strhnul 4 hvězdičky v NCAPu. Taky nerozumím módě maličkého displeje uprostřed. Celkově ale ok.
Samozřejmě mě mrzí, že podobně jako u C3 dostáváme další nesmyslný gazík s mizerným dojezdem, ale pro některé majitele Kamiqu to může být zajímavá volba.
Nic vic, nic min. Neco jako varná konvice. Výrobci se liší jen barvou … ale jako taška do města a kolem, jako varianta kapotovane kolobezky, muže byt. S odjezdem 500 realne vklidu, za 400.
Jak se tady občas slétnou mudrcové jako mouchy na stolici, připomenou mi, že stolice je důležitý indikátor zdraví střevního mikrobiomu. Podle Bristolské stupnice tvaru stolice je nejlepsí tyrka. Tak se podívej jak jseš na tom, Jiří :yes:
1. Hmotnosť auta a z toho vyplývajúce vyššie opotrebenie dielov podvozku, riadenia, bŕzd.
2. Priestorové obmedzenia kvôli zástavbe bateriek.
3. Obstarávacie náklady.
Ale úplne stačí dojazd alebo doba dobíjania, resp. pre mnohých aj problematická dostupnosť nabíjacieho miesta. EV je za súčasného stavu vhodné ako auto na krátke trasy do mesta, každé náročnejšie použitie vyžaduje nemalé kompromisy. Vo všeobecnosti EV zďaleka nie je taký všestranne použiteľný ako spaľovacia klasika.
Třeba ta hmotnost. U berlinga vedle v článku je EV oproti dieselu o cca 260kg těžší. To mi osobně nepřijde jako něco zásadního, to jsou 3 dospělí. Takze kdyz v autě pojede 1 nebo 4, tak se o hodne vic opotrebovava?
Nejakej argument nebo zase jen placani do větru?
Jen ukazuješ, že nechceš diskutovat, ale jen urážet. Vemte se za ruce s mokrousem, ryccardem, kari.lazem a dinarem a můžete začít se podporovat, jak to ostatním natřete bez diskuze.
Proč sem vůbec lezeš, kdyz nechceš diskutovat?
Čo to pletieš? 260 kg nie je zrovna malý rozdiel. Áno, to elektrické auto bude vždy od spaľováku ťažšie, bez ohľadu na počet pasažierov. A permanentne vyššia záťaž znamená väčšie namáhanie a vyššiu mieru opotrebenia. Samozrejme, že auto, v ktorom sa vozíš sám, bude časom opotrbované menej ako keby väčšinu času jazdilo s väčšo záťažou. Jednoduchá logika, prečo z toho robíš vedu?
No, když to srovnam se 400kg, které tu házeli různí lidé, tak mi 260 nepřijde hrozné. Je to jen uhel pohledu. A jestli něco váží 1.5, nebo 1.75t, to mi taky úplně srdce nedrasa. Předpokládám, že na to bude vše koncipované a opotřebování bude u všech podobne.
Tak prdpokladáš zle. Diely sú obvykle konštruované na väčšie zaťaženie, vždy je tam nejaká rezerva, pri faceliftoch autá zvyknú naberať na váhe, kvôli výbave naviac, ťažšiemu motoru a podobne. Baterky v EV znamenajú vyššiu záťaž, ale pokiaľ sa sprace do limitu, nie je dôvodd aný diel modifikovať s investovať so toho ďalšie peniaze. Takže Berlingo so spaľovacím aj s elektrickým pohonom môžu mať pokojne prakticky zhodný podvozok a tam rozdiel v opotrebení/životnosti niektorýcj komponentov môže byť citeľný.
Z úcty k sobě tuhle nikamnevedouci debatu nebudu rozvíjet. Pokud jsi to nepobral v kontextu doteď, je to zbytecne znovu probírat. A at mas klid na dusi, miluji své primitivismy v celem spektru témat. Smajliky ti nepřidal at si mylně ke me nevytvaris emoční pouto.
Nemáš argument, tak nepokracujes. To je v pořádku. Oceňuji, že to dovedeš, narozdil od zoufalců typu mokrouse, ryccarda a kari.laze, který nechodí diskutovat, nemají čím, ale jen urážet. A přestanu je zmiňovat až se aspoň omluví na křivé nařčení a šíření lží.
Ty se máš. :D:D:D
Taky bych chtěl nebejt zoufalec. :D:D:D
Ale když já byl v minulosti zoufalej, jak tomu cocotovi něco vysvětlit, když neslyší a mele si furt svou. A dnes jsem zoufalej, páč mi ten cocot furt něco píše i když už jsem ho asi 100x poslal do pjdele a požádal, ať mi kuwa drát už nic nepíše. Ale ten cocot to prostě nedokáže zpracovat a pokračuje dál.
Naposledy vytáhnul úplně jinou generaci auta a motoru a tvrdil, že to mám já a proto jsem vrah dětí, když je zabíjím nadlimitním NOxem.
Takže jsem fakt zoufalec, páč nevím, jak tomu cocotovi zavřít ten jeho mrzáckej demagogickej a prolhanej zobák.
Kdyby ses do mne nenavazel, tak nebudu psát. Reaguju jen na tvoje osobní útoky a lži, které tu pouštíš.
Stačí 2 věci, přestat lhát a přestat se navážet. Pak budeš mít klid. Vysvětlit se dá spoustu věcí, lež a výmysly těžko.
Jako třeba to, jak si tvrdil, že u žádného auta nelze seslapnout pedal na podlahu, kdyz je vypnutej motor? Že žádné serioveve auto nemá brake-by-wire?
Že DSG necuká? Tohle sjem byl schválně znovu vyzkoušet s kodiaqem 110kw a světě div se, dvouspojka dělá co vždy, cuká. Mám domluvenou predvadecku inovovaný kodiaqu, tak ti dám vědět, jestli se něco změnilo.
Nebo že passat jezdi za 5-5.5 při 160+? https://m.youtube.com/watch?…
Je mi jasné, že je pro nejakebubozaky nepříjemné, kdyz jim někdo dokáže, že si vymýšlí. Ale kdyby ses přes to jen přenesl a nesnažil se egoisticky ukázat, že máš pravdu kde nemáš, už bys mel dávno klid.
Horší je mimo jiné v tom, jak se při jízdě vybíjí baterie, tak také klesá výkon motoru, a pokud je v baterii pár procent energie, tak se to doslova plouží. Auto na naftu nebo benzín je schopné poskytovat plný výkon motoru i při posledním litru paliva.
Ale přiznejme si, že při posledním litru stříháme půlkama trojku drát a plný výkon využijeme jen, pokud by šlo o život. :D:D:D
Zažil jsem v životě svojí blbostí asi 3x a už nechci.
A tak mám dezolátní sazomet, co nemetá saze a dojede 1.300 na nádrž a dojezdovou nouzi jsem od té doby nezažil.
EV je na něco fajn, ale já ho ještě dlouhý roky chtít nebudu ani za nic.
Přesně to je ta ekologie v praxi.
Vždycky na to myslím, když něco strkám do svojí 30 let staré mikrovlnky, která je od UV už celá žlutá, ale pořád funguje. Určitě má hrozně toxický látky v displayi, ale číslice svítí jako první den. A klidně ji budu používat až do smrti, narozdíl od moderních přístrojů, které s bídou přežijí záruku 2 let a pak kaput.
Hlavně, že se pořád vyrábí, neopravuje se, vše se vyhazuje a peníze se točí a inflace letí ke hvězdám.
A mas predstavu kolik ta 30 let stara mikrovlnka v te dobe stala? Jak dlouho si na ni musel vydělávat?
Neni problem dnes udelat mikrovlnku co vydrží 30 let a vic, ale kdo si ji koupi?
Koupis si ty mikrovlnku co vydrží 30 let, ale stoji 10x vic nez konkurence?
Jo, stála asi 9 kil a koupil jsem ji spolu s rohlíkama někde v marketu.
Vzhledem k tomu, že jsem tehdy vydělával nejen v ČR, tak jsem na ni dělal asi jedno dopoledne.
Kdyby dnes existovala kvalita a spolehlivost, tak bych si klidně koupil mikrovlnku za 6-7 tisíc, proč ne? Ale ona neexistuje. A tak si radši nekupuju skoro nic. A nebo to levnější. Loga už mne dávno přestaly zajímat.
A ty máš představu, jako ekologickou zátěž představuje vyrábět 10 x víc spotřebičů, než je nutné, ty hlavo?
Takže kupuješ to nejlevnější.. to je taky důvod proč neexistuje mikrovlnka za 10 tis se základní funkci a plánovaná na tak dlouhou životnost. (Osobně si myslím, že i dnešní mikrovlnky vydrží dost, ale 30 let jí doma fakt nemám).
Mnoho lidi dnes vzpomíná jak to bylo "úžasné a kvalitní" ale zapomíná, že to bylo podstatně dražší (a kvalitní to mnohdy nebylo, ale lidi se k tomu chovali lépe s ohledem na to kolik to stálo).
Ale k tomu co je blíž k autům: " A tak si radši nekupuju skoro nic. A nebo to levnější. Loga už mne dávno přestaly zajímat."
To je možná odpověď na mou otázku - Kdo bude priplacet jen za historické jméno a tradici?
Ta odpověď: "..zase další cross..." byla přesně pro mě. Prostě malé auto, které trochu opticky nafoukneme, aby vypadalo o třídu větší a mohlo dostat řádově větší cenovku, ale bez řádově většího užitku. Jinak k tomu počinu nemám moc výhrad. Menší auto na elektriku dává konečně smysl. Teď jen aby tam dali rozumný elektromotor s normálním zrychlením pro normální lidi (10s/100), co moc nežere a k tomu adekvátní baterii a bude to jako druhé do rodiny ideál. Jen ten přední pohon bude vždycky na jízdní vlastnosti u EV problém (viz. Hyundai Kona, SsangYong Torres EVX a další...)
Tak větší a silnější motor asi tu cenu výrazně neovlivní. Ale myslím, že k silnějším motoru se pak váže zbytečně moc neduhů, jako je větší spotřeba, u hnané přední nápravy EV zhoršené jízdní vlastnosti v podobě udržení trakce a na to navazující opotřebení pneumatik a celkové větší nároky na hnací hřídele a uložení. A tak mi přijde, že zrychlení 10s je pro městský a příměstský provoz naprosto dostačující hodnota pro valnou většinu uživatelů s udržitelnými náklady na provoz.
O cx do 0,28 si asi můžeme u tohoto epického díla nechat jen zdát. :-( Bude to spíš rozpočtovka s aerodynamikou cihly?
U městskýho prdítka cx není to nejdůležitější.
Tento typ EV mi dává největší smyls. Něco menšího, levnějšího s baterií okolo 60kWh a zrychlením okolo 9-10s, jak píšeš. Ať tam dají LFP baterku a bude to fajn.
Nebude to dálkový křižník na cestování napříč Evropou, ani byznys kára, ale na běžnou obsluhu, babu s dětima, dojíždění za roh do práce, v podstatě ideální věc.
Narozdíl od 3 tunových SUV monster za 2+ mega.
A stav, kdy budou elektroauta levnější než auta se spalovacími motory, to bude kdy?
Anebo to budou auta velikosti polského Malucha a s dojezdem mezi 70 až 100 km?
kdyby to šlo takto do produkce. Ale obávám se, že zase nasadí ten uniformní vzhled, aby na první pohled nebylo poznat jestli je to Kamiq, Karoq či Kodiaq...
A ta cena, to asi bude "cena od" za verzi s miniaturní baterkou a pomalým nabíjením. Něco použitelného bude za mega. Alespoň to tak většinou u koncernu bývá.
Tlačítka nebudou, vývoj musel probíhat minimálně 2 až 3 roky, a tomu to taky bude odpovídat, před 3 lety do toho VW naplno najel :-)
A pak, tlačítka by stála víc peněz a tady se muselo maximálně šetřit. :-[]
To je opravdu podle výrobce jeden z podstatných parametrů EV?
Čekal bych info o dojezdu, kapacite baterie, času nabíjení, rozměrech vozu, cenu a já se dozvím, že kufr...
No ale bude to tak jako vždy, s mezipodlahou, kde se budou válet kabely atd, tj realita bude 350l nad ní ;-) Jinak tohle auto nemá šanci nahradit Fabii, Scalu nebo Kamiq, ne s tou cenou a malou baterií. Těch 400km bude zas vycucaných s prstu a vypadá jak Kia ;-)
Jako KIA naštěstí nevypadá. Mě se ten design celkem líbí, a objem kufru je to poslední, co mě zajímá. Jenom pochybuju, že to stihnou příští rok do výroby. To je Sci-Fi. Dokud nebude skutečný produkt, můžeme jen snít, o ceně i o dojezdu. Každopádně nesdělili žádný solidní údaj, protože vědí prd. Baterii 60kWh bych považoval za minimum, aby se o tom vůbec dalo uvažovat. Taky čekám, kdy konečně někoho napadne, že plochá podlaha je celkem k ničemu. Pod oběma řadami sedaček by klidně mohl být další bateriový blok. Sedělo by se jako na židli, tedy pohodlně, vzadu by nikdo nemusel řešit, kam s chodidly, a že nemá podepřená stehna. Dostali by slušnou kapacitu i do relativně krátkého auta. Ale to by jim nejspíš nesedlo do platformy, takže se pořád budou plácat na usmolenejch 40kWh bateriích a přesvědčovat nás, že 400 km WLTP stačí, což je samozřejmě blbost. Kde udělali soudruzi z VW chybu?
Škodivka se nám nějak zhlídla v Oplu … Ty žvásty o ceně a dojezdu jsou k smíchu! Těch 400 km nedá ani omylem s tou “lepší” aku! A v základu to v reálu ujede sotva 250 km … Navíc ta cena ve Full výbavě bude nejměně okolo 850,- …. Klauni z Boleslavi.
Tak určitě a hlavně na dálnici :-[] 400km to bude zas ve snu a s velmi asketickou nohou na akcelerátoru... Jen to nenaložit a hlavně za tím netahat žádný chalupářský vozík ;-)
Tak jistě, že to bude klasika ve stylu: Teoretický dojezd ve městě a možná na okreskách, vlažným tempem v teple a suchu při nabití do 100% a vybití do nuly.
Ale pořád, pokud to dostane 60kWh LFP, tak to do města a okolí, jako mamacar a přibližovadlo do práce může bejt OK. Pokud to fakt bude za cca 6 kil, tak proč ne?
Jako hlavní auto do rodiny/firmy, na cesty po dálnici a po Evropě to rozhodně nebude.
Neřekl bych. S ohledem na dnešní inflaci a ceny a s ohledem na to, jak po městech jezdí paničky v Q7/5, X5/3 a podobně, to je prostě adekvátní cena.
Za kolik máš všechny ty Kamiqy, Karoqy, Qashqaie, Taiga, Arkany,...?
No Kamiq/Taigo je většinou do 600k, Karoq je bohužel o 200 výš - jednoho jsme kupovali do rodiny za 840k. QQ nikdo nechce (loni jen 479ks a nejsou vůbec vidět), Arkana netuším, ale tipuju 600-700k, ale to je o dost větší auto než tenhle prcek ;-)
Víš co? Já tuhle kategorii fakt extra neznám a neřeším. Pro mě to je plus mínus autobus.
Já to jen bral tak, že určitě dává větší smysl malý EV crossover okolo 6 kil, než rádoby hogofogo SUV za 1,5 nebo 2, nebo 3 mega.
PS. Proč nikdo nechce QQ?
Motor a design a interiér fajn, ne?
To "prditko" nevyzera byt ziaden aerodynamicky zazrak, takze o tych 15kW/100km velmi pochybujem. Ono na tu priemernu spotrebu u elektro-aut ani tak nevplyva hmotnost (energiu ktoru vrazim do zrychlenia dostanem naspat pri rekuperacii) ako skor ta aerodynamika...
Druha vec je, ze elektromobily sa realne nevybijaju pod 5%, a nabijat nad 90% tiez nema velmi zmysel, lebo je uz prilis pomale. Takze z tej 60kWh baterie by si realne mal dostupne tak 50kWh. To na 400km nestaci ani v "sterilnom" meracom cykle...
Uplne bych to neodsuzoval s tou spotřebou. S BZ4X, které není taky zadnej zázrak, jsem zvládal mimo dalnice jezdit za 13-15kwh, a po Praze za 9-10. Takze ta spotřeba by mohla být reálná, bez dalnice samozřejmě.
Zákazníci si přejí dostávat auta zadarmo a pořád jim to ty automobilky nechtějí dopřát.
Aa jestli pár jmen taky křičí, že nechce EV, neznamená, že to nechtějí zákazníci. A tím neříkám, že to tak je nebo není. To ukáže až čas.
😀 Ono je to tady sam petrolhead, ale pod clankem o Subaru Impreze jsou tri příspěvky vcetne meho.
A prijde mi daleko vice pochopitelne, ze kdyz se zajímám o EV tak diskutuju pod clanky o EV.
Proc pod clankem o EV diskutuji “milovníci” spalovaku je moje otazka.
Upřímně si si diskutuj pod čím chceš, stejně jako já budu psát pod čímkoliv. Beru to tak, že i EV je auto, sice pro mě neplnohodnotné, ale je. Zatím nedosahuje stejných užitných vlastností jako ICE. Až se tak stane (reálný dojezd, rychlost doplnění energie, hmotnost a poměr cena/výkon), pak to bude přijatelné ;-) Pak už to bude jen o preferencích. Nicméně si to rozhodnu sám a nikoliv nějaký úředník…
Jezdi si v cem chces a pis pod co chces, v tom ti nikdo nebrání.
To ze tu jede stale cca 10 stejných jmen (lidi pod tema jmenama je IMHO minimum) pod vsema clankama o EV stale tu samou agitaci bez snahy o debatu je pozoruhodné.
Rozhodne mi neprijde, ze by to byl nekdo kdo ma auta rad a rozumí jim.
opakuješ se a šíríš spam ty Subaristo. Už sem ti psal kašpare, proč budu diskutovat o Subaru, když mam rád ameriky a britský auta.
Chodím diskutovat pod EV abych si přečetl bludy místn ích neostalinistických bolševiků o starých autech a jak by rádi nařizovali, nakazovali a zdanili lidem to čím jezdí. A chodím a budu sem chodit proti tomu bojovat, odkud odsud nezmizíte
Ale no tak, proklamace Škodovky je jedna věc, realita pak druhá. Stejně jako si nikdo nekoupí Taigo za 900tis, tak tohle malé EV za 630 :-[] Btw to Taigo budeš moci normálně používat i na delší cesty nebo dovolenou, dát kola na střechu nebo tažný aniž by ti to nějak zásadně zkrátilo akční rádius ;-)
Proč bys to ale dělal, když nemusíš? Hlavně když máš děti, co ty víš moc dobře, je lepší rychle a bezpečně dojet a ne s nimi někde dalších 30-45 minut stát ;-)
Proč? Co jsem naposledy jel Polsko 625km na dva 10min zastavky, kde bylo potřeba a předtím Chorvatsko 810km na 3x10min zastávky a všichni v pohodě ;-) Nebylo třeba nic plánovat, zastavili jsme, když jsme chtěli bez potřeby hledat pumpu nebo nabíječku. Prostě cestovatelská pohoda ;-) Teď v týdnu Ostrava jeden den tam a druhý den zpět s jednou zastávku pro pití a bagetu… bez stresu yes:
Hele mám děcka už poměrně velký, zvládli to v pohodě a ani se nechtěli nikde hodinu na pumpě "ometat", nebylo to třeba. Když máš slušný auto s dostatkem prostoru a velkou nádrží, což Touran je, tak nemáš problém ;-)
"Hlavně když máš děti, co ty víš moc dobře, je lepší rychle a bezpečně dojet a ne s nimi někde dalších 30-45 minut stát"
Pro velké děti je 45 minut někde stát nějaký zásadní problém? Chápal bych s malým miminem kterému to nevysvětlíš, ale u velkých dětí?
PS: nic proti Touranu, ale nepíšeš mi tu něco o tom, jak máš auta rád?.)
Kebyze to nie je elektro tak normalne parada auto ... a s tou podladenou 1,5 v zaklade by to nestihali vyrabat... ajajaj... no nic.... ale je to parada no :yes: