Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bentley odkládá svůj první elektromobil. Nové plug-in hybridy mají přednost

Britská značka přehodnocuje plány, což mimo jiné znamená, že osmiválcové hybridy zůstanou v nabídce ještě o něco déle.
Zpět na článek
20. 3. 2024 09:02
20. 3. 2024 15:11
20. 3. 2024 20:06
Avatar - Horký Rom
20. 3. 2024 09:02
moc líbí
To vůbec nevadí, jak je tomu obvyklé, RR bude mít náskok. Rolls-Royce Spectre. :yes:

P.S. Tesla v Česku po Praze a Brně, otevřela třetí prodejnu, tentokrát v Ostravě. V každém showroomu, je možné si domluvit testovací jízdu.
Rozbalit vlákno
1
20. 3. 2024 15:11
Re: moc líbí
Moc sluší Tesla ShowRóm u Horkého Roma.
20. 3. 2024 09:22
Elektrofašistický domeček z falešných karet...
....se EU rychle hroutí! :-[]
https://www.idnes.cz/…29_automoto_lobl
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2024 10:14
Re: Elektrofašistický domeček z falešných karet...
Vsetko nasvedcuje tomu ze zakaz spalovakov sa presunie z r 2035 ... o par rokov neskor... alebo sa dokonca zatial uplne zrusi ... ale ved logicky nemozes uz 15 rokov dopredu nieco zakazat ... ked nemas ani sajnu ako co bude za dalsich len 5 rokov... a vidime ze zatial to nejde tak ako si to niekto zidealizoval a predstavoval... a ani nemoze ist... spalovaky tu budu aj dalsich 30 rokov ( popri ev... ktorych vyvoj a zaclenenie sa do "kolektivu" potrva este cele roky ) ... dobre to sef Boschu povedal ... pride mi jeho pohlad realny ... a dava logiku ... navyse je to clovek odbornik z fachu... nie nejaky kadernik vedla z ulice ktory tu a tam tara do vetra
20. 3. 2024 11:35
Re: Elektrofašistický domeček z falešných karet...
Dalsi clanek o elektru a dalsi prispevek trolla Areses nesmyslem o fašismu.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 12:38
Re: Elektrofašistický domeček z falešných karet...
Arese to má popletené, fašisti utopie nevytvářeli, to jenom bolševici :-) :-) :-)
Ty byli a stále jsou (ač vystupují pod jinýmy jmény) experti na fantasmagorické utopie, které nikdy nefungují ale ovlivují životy stovek MILIONU lidí po světě :-)
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 10:25
Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
milí utopisté, mrzeníčko že.

Jedna automobilka za druhou od nich ustupuje nebo je odkládá, posouvá, změkčuje atd atd

Lidi to prostě nechtějí, jak prosté :-)
Rozbalit vlákno
71
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 10:48
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
protože se lidi chovají jak malé děti. Když se jedno děcko tváří kysele na koprovku, tak ji to druhé ani neochutná.
Je ale zajímavé, že jakmile jsem tady u nás měl jako první Teslu, tak se kolem mě začalo objevovat více a více EV. I kamarádi si pořizují EV, pokud na ně mají
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 11:29
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Ono to krom Teslistů taky nikdo nekupuje, co potkáš po Praze za EV?
Krom Tesly nafasovanej Enayag firmama nebo předváděčku s polepy autosalonu, starý BMW I3, vyjimečně ZOE nebo z USA dotaženej starej Fiatek E500....

Jinak nic, zbytek sou hybridy s EL značkou, spalovákem a výfuky :-)
20. 3. 2024 11:37
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Tak sam si odpovidas. Převládá Tesla. Zcela logicky.
Řídit se prodeji EV klasických znacek jen ukazuje jak spatne na tom s EV jsou.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 12:26
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Jenže tu Teslu kupují jen TeslaFans , nikdo další....včetně milionářů a milirdářů, protože ti rozhodně nehodlají akceptovat zoufalé interiéry Tesly a divný design :-)
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 12:41
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
nemáš pravdu. Teslu kupují i lidi, co nemají v lásce vyfetlo Muska. Teslu kupují i lidi, co měli předtím EV Audi, Mercedes, Škodyaq atp. Proč? Protože s tím jezdí jako s primárním autem a nechtějí řešit problémy s nabíjením.
Zrovna nedávno jsem byl kus za Hradcem, kde bohužel ani Tesla nepomůže. Zatím. A zkušenost s nabíjením? Levný Lidl obsazený místňákem, takže smolík. ČEZ na 50kW stanici jel 38kW. Ano, je tam i 160kW nabíječka, za 18Kč/kWh, což si můžou nechat.
Rozdíl je v tom, že tohle ostatní zažívají všude. Majitelé Tesel jen někde.
Další věcí je, že v zahraničí si užíváš platbu roaming cen. A někdy opravdu super účtovaných. Místo kWh účtují po minutách. Máš pomalé auto? Pak nabíjíš třeba 30Kč/kWh. Jupí jej. Máš problém s tím, že nefunguje stojan? Volej na francouzskou podporu. Pokud neumíš frantíkovsky, tak smůla, angličtina tam nefunguje. Tohle s Teslou nezažiješ. A proto je máme. (ano, může tě napadnout otázka proč nemáme spalováky. Moje odpověď je - protože nejsem tak bohatý. Jsou provozně násobně dražší)
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 12:51
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Za rozdíl v pořizovací cenně se tím spalovákem dá jezdit docela dlouho zadarmo :-)
A spalováky maj duši, charakter a ten odkaz na tradice, teda pokud si nevybereš nákupní tašku nebo pseusudoSUV s přetechnizovaným chochtem nebo emisema sešněrovanou 1,5kou co má zvuk jak vysavač.

Ale chápu, že to někteří nezažili protože s tím autem co má duši a odkaz umu našich otců a dědů nikdy nejeli.

Neměli koule na to si to koupit aspon jako ojetý.

A když se dožijí roku 2050 -"Dědečku, a čím si jezdil v době kdy jedzili ty spalováky? No víš Venoušku, já měl Fabii 1,0 R3"

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Ale auta sem vždycky měl rád Venoušku......

Co bych napsal na závěr: asi NO COMMENT :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 13:11
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
duše, tvl .. povídáš si s autem? Je to stroj, který má dělat to k čemu byl stvořen. A ideálně s co nejnižšími náklady, s minimem poruch.
Ano, je tam i ten subjektivní pocit - krásy auta. Subjektivní. Co se líbí mě, nemusí se líbit tobě. Já mám rád sportovně založené holky, hezky vypracované, ty máš rád třeba prsatější s pořádnou zadnicí. Jsem já bez vkusu? Nebo ty? Ne, máme jiný vkus.
To samé je u aut. Tobě se bude třeba líbit Caddy CT5. Z mého pohledu je to hnus. Ne protože to má spalovací motor. Ale ten design se mi nelíbí.

A ještě se můžeme vrátit zpátky k té duši u aut. Říkáš, že EV ji nemá. Má ji automaticky každý spalovák?
Já u aut vnímám charakter. A ten se mi buďto líbí nebo ne. A charakter je opět silně subjektivní. Já mám rád odlišnost. Proto jsem měl Volvo, protože pětiválce. Ano, měly charakter, byly specifické pro Volvo. Proto mám Teslu, protože má charakter - výkon, nenucenost, specifický design.
Proto se mi nelíbí charakter Octavie, protože čtyřválec, má ji každý, je to nejrozšířenější služebák, takže něco jako pojízdné montérky. A já montérky nerad. Ale někdo tohle auto oceňuje jako spolehlivého parťáka, proto pro něj charakter má. Neberu mu to.

Takže bych byl rád, kdyby jsi si uvědomil, že "EV nemá charakter" nebo jak říkáš "duši" je jen tvůj subjektivní pocit. Jiný to může vnímat jinak.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 14:24
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Tak oktávka ten charakter samozřejmě taky nemá , to je obyčejný tuctový auto zase přo prevoz z A do B nebo služebák.

Aby to mělo tu duši tak tam musí být něco navíc než jen že to dojede z Prahy do Brna za 6 litrů. To je na uao s duší trochu málo.

ne každé auto má charaktery, styl a duši, v tom se shodneme. I ne každej veterán. Samozřejmě pro někoho má kouzlo Citroen 2CV nebo Brouk, neberu to nikomu, designově se mi to taky líbí, klidně bych se s tím svezl ale jezdit s tím každej víkend na výlet bych asi nemusel.....

Zas každej nemůže mít 911ku nebo Ferrari 308, jasně - ale ono těch aut je fakt tolik, že by si snad měl vybrat každý.
Někdo si vyber MB W114, někdo Mustanga, někdo Cortinu, někdo Corvette, někdo starýho Willyse, někdo tu 911, někdo Bentley a někdo třeba 613ku.

Ta duše a charkater dělá to, že máš z jízdy radost a že se jdeš projet jenom proto že chceš. Ale vlastně nikam jet nepotřebuješ. Prostě chceš se projet v autě co tě baví.
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 14:34
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
no vidíš, a to co píšeš v té poslední větě, tak zažívám i s Teslou. Jel jsem nedávno jen tak do Itálie. Na otočku. A téměř jen mimo dálnice (jen přes DE ano). Jen se projet přes Alpy. Zakroutit si volantem, užít si to pružné zrychlení ze zatáček. Zapnout pořádně topení (byla zima), otevřít střechu, poslouchat a cítit tu přírodu. Přespával jsem u Alpenrosenhof v autě, koukal skrz prosklenou střechu na hvězdy a říkal si, jak je mi báječně.
A tohle si užívám poměrně pravidelně.
20. 3. 2024 16:35
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Ano, to je přesné, zkratowozům chybí charakter. To cítí každý, kdo rád řídí normální auta! :-)
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 17:10
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
ale prosim tě ...
20. 3. 2024 18:35
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Jako Tesla a charakter, to do jedné věty nepatří :no:
20. 3. 2024 19:00
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
A k předními pohonu s motorem příčne jako charakter patří?😀
Nechci obhajovat Teslu, ale koncepčně ma lepsi podvozek nez naprosta vetsina aut.
20. 3. 2024 20:31
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Motor vpředu napříč může klidně přinášet super jízdní zážitky, když tuto koncepci automobilka opravdu umí - viz třeba řada parádních hot-hatchů, které už ale evropský ekoterorismus skoro vyhubil! :*) :*) :-O :no:
20. 3. 2024 20:50
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
HH vyhubil nezájem skutečných kupcu.
Predokolka s motorem příčné mozna bude rychlá, ale rozhodne bude horsi nez vyladena klasika.
20. 3. 2024 19:06
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Naprosta vetsina prodaných spalovacich aut je spotrebni zboží. Aut co jsou opravdu zajimava se proda vetsinou malo a konci pro nezájem…
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 19:51
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
a některých se prodaly statisíce....pravda, nebylo to v Eurosajuzu :-)
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 13:29
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
a ještě k té pořizovačce - s Teslou srovnatelné spalováky jsou dražší. Někdy i násobně.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 14:17
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Nesmíš srovnávat jen to zrychlení... to není jedinej parametr u auta.
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 14:34
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
záleží na tom, co od auta očekáváš
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 12:06
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
trošku cítím za tím označením "Teslista" určitou negativní konotaci. Ano, jsou mezi námi fanatici. Ale taky jsou mezi námi lidi, co mají doma x dalších značek. A to nejen prdítek pro manželku, ale i třeba P911, různé ameriky, veterány atp. A Teslu máme protože to prostě funguje. A nejen auto, ale celek. Auto, nabíjení, servis, životnost jak z pohledu komponent, tak morální, tak podpory automobilky.
Znám pár lidí, co se Tesle vyhýbali jak čert kříže, přesto u ní skončili. Proč? Obvykle kvůli servisu, případně kvůli (ne)podpoře automobilky. Je sice krásné, že Škoda, nebo Kia/Hyu mají v ČR jednotlivě více servisů jak Tesla v celé východní Evropě, ale lidi zjistili, že je problém to auto oservisovat. Garančku nějak ještě zakamuflují, ale řešit problémy? Třeba s baterií, motorem, nebo jen nějakou jednotkou? Budeš rád, když najdeš jednoho kompetentního technika v ČR na automobilku.
Druhá věc je ta nepodpora automobilky. Nissan prý odmítá řešit reklamace baterií, resp. skládá to ze šrotu, aby baterie aspoň nějak dožila do konce záruky. Máte auto s CHAdeMO? Váš problém, žádný CCS2 retrofit nebude. Škoda zabila Enyaq IV 80 odstřihnutím SW podpory, kupte si IV 85. KIA - updaty jsou výsměch, místo problémů, co trápí uživatele, dostali nějaké extra zvuky, wtf?
Tesla tu má zatím jen jeden servis (druhý v přípravě), ale tam se nesetkáš s "no jo, elektrika, kdybyste si koupil diesel ...", nebo "náš technik na EV bude mít čas příští měsíc".

A pak je tu nabíjení. ČR je tranzitní země. A podle toho to tak vypadá. Na každé nabíječce na hlavních tazích najdeš Germány, Nory, bludné Holanďany, Rakušáky, ale taky Ukrajince. A pak tě zamrzí, když máš Audi za 2,8M a čekáš na to, až se ti uvolní Ionity charger, který má obvykle 4 stojany. A vedle vidíš "socky" s Teslou za mega, jak je tam volno, protože je tam 8+ stojanů. A v zahraničí je to ještě větší rozdíl. Tam je to třeba 8 Ionity a 56 Tesla Superchargerů a o pár kilometrů vedle dalších 48.

Proto je tu jen hromada Tesel. Protože fungují. Bohužel jako jediné. Taky bych si přál, aby byla konkurence. Auta sice jakžtakž umí vyrobit, ale neumí je prodat, neumí je podporovat, neumí je servisovat ...
20. 3. 2024 12:16
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Někdy těžko lze najít hranice mezi /spokojený uživatel / fanoušek / fanatik, ale to lze prakticky u všeho.
Předně ale já děkuji za tvé příspěvky z praxe s EV.

Nejen z tvého popisu přístupu klasických značek mám stále silnější pocit, že celou aktuálni situaci kolem EV lze číst i jinak.

Automobilky doslova vytěžily (zisk musel být ohromný s ohledem na to, že po skončení dotací šla cena vozů dolů v desítkách %) všechny dotace od státu a při tom těžení slibovaly jak vše bude.
Když dotace skončila vrací se ke svým ziskům ze spalováků a brečí jak EV nikdo nechce..
20. 3. 2024 12:17
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Však to sama Škoda přiznala, že má na Enyaqu marži, jak na ničem jiném.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 12:34
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Bejt fanatikem jedné značky je hodně smutný, pokud je ti 18-25 ještě chápu, pokud je ti 30+ tak už je to vážná diagnoza :-) :-) :-) Je to na úrovni fanatických škodovkářů kde nejlepší je škodovka, ale oni vlastně nikdy ničým jiným nejeli...

Na světě je a bylo stovky až tisíce různých značek a pokud z toho všeho někoho zaujala jenom tesla tak
1) má hodně mizerný rozhled a vůbec netuší že 70% těch značek existuje a existovalo
2) někdo mu nabulíkoval že nic lepšího není
3) nemá žádný vkus pro design
4) věří bludům o tom jak nejde jezdit se starými auty
5) je to mileniál co vnímá jato jako tablet a je mu jedno jak to jezdí, hlavně že je to coll It hračka
6) líbí se mu že je tam všechno jinak
7) líbí se mu zrychlení superportu ale na opravdodvý superport nemá prachy nebo nemá koule si takové auto koupit se spalovákem

Kdo se nevejde do těhle 7 bodů nemá jediný důvod si to kupovat
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 12:46
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
já jsem bod 7

A co se týče bodu 3 - pamatuji, jak redaktoři hejtovali design interieru Volvo někdy v letech 2004-2016 (to co vzniklo na podvozcích Forda). Strohý, nuda, velké plochy. Dnes když ti samí recenzují ojetiny, tak je to nadčasový, ulhazený, neokoukaný interier ...

A k bodu 4 - nechci jezdit daily se starým autem. Na silnici je plno magorů, chci mít bezpečné auto. Tedy relativně nové.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 12:58
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Pamět některým už tak neslouží, jiní by napsali za peníze cokoliv, když už je nikdo neplatí a recenzují oejtiny, tak třeba pak napíšou i vlastní názor.

A pak ještě jeden fakt - kdo za 30 let nezmění žádný ze svých názorů a tvrzení, tak je to s ním už taky vážný, protože člověk se vyvíjí, mění, zmoudří nebo naopak zblbne a tak je logické se se mění i názory, vkus atd

K bodu 4 ti odpovídím slovy mého dědečka : kdo se bojí se*e v síni.
Co když potkáš v Tesle kamion naloženej zámkovkou a nedá ti přednost a sejme tě na tvoje dveře v 60ce......co když vyjdeš ven a tam bude masaový vrah s kudlou co zrovna utekl z báně nebo co když spolužákovi tvého dítěte rupne v kouli a postřílí půl trídy tátovou devítkou....

co když je úžasná formulace, kdo takhle přemýšlí je adept na PCHL....
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 13:14
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
je to o pravděpodobnosti přežití. A ta je v Tesle, resp. moderním autě obecně, vyšší. Je vyšší šance, že tě trefí chlapík v Kodiaqu, protože zrovna píše na telefonu email šéfovi, než ten kamion se zámkovkou. A pak jsi rád, že sedíš v autě, které má brutálně pevnou podlahu, takže tě ten náraz odhodí, než kdybys už nebyl v běžném autě, třeba z 80. let, protože tebou ten Kodiaq projel.
btw - Tesla umí i funkci autonomního ujetí z kolizního místa v případě blížícího se nebrzdícího auta zezadu. Těží z okamžité reakce elektromotorů. Než ti zareaguje HDM, než roztočíš V8, tak máš náklaďák na zadních sedačkách. A to nemluvě o tom, že na to jako řidič ani třeba nezareaguješ.
Avatar - Mokrous
20. 3. 2024 21:04
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
To funguje jak a za jakých parametrů konkrétní situace? To autonomní ujetí z kolizního místa.
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 22:19
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Tesly neustále monitorují, co se děje okolo nich a pokud ze zadní kamery dopočítá, že přibližuje rychle jiné auto a nezpomaluje, nebo ne dostatečně rychle, aby to zvládlo, tak popojede prudce dopředu. Pokud to stačí. Pokud ne, nacpe se do odstavného pruhu (nebo ke svodidlům, pokud jsi v rychlém). Tedy udělá "myšku". Není potřeba mít zaplaceného autopilota, podle všeho není potřeba jej mít ani zapnutého. Funguje to i v Evropě.
Umí to reagovat i na vytlačování z pruhu, nekontrolovaně letící auto z boku, nebo nehody před auty, které jsou před Teslou.

Samozřejmě nelze se na to spoléhat, ale už to pár aut a nějaké ty "člověkohodiny" strávené v nemocnici zachránilo.

I proto je to nebezpečnější osobní auto na světě.
Tady jsem našel pár názorných videí https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mokrous
20. 3. 2024 22:39
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
To je zajímavá fíčura.
Pokud to fakt funguje nezávisle a vždy a pouze za předpokladu, že to neohrozí a nepoškodí další účastníky provozu (Auta, chodce, cyklisty atd...), tak to je solidní plus.
Jen doufám, že Tesla třeba nezajede psa, když budeš sedět v autě, a někdo do tebe zezadu lehce drbne třeba na parkovišti u známých/příbuzných atd...

Tak ještě vrátit ty páčky na stěrače, blinkry, směr jízdy, světla atd. + snadné a bezpečné otevírání dveří v případě závady systému a udělat dostupný kombík s baterií LFP a kapacitou aspoň 100 kWh... 17"-18" kola, zadokolka, 0-100 6-8s bohatě stačí. Klidně bez panoramy.
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 23:14
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
jo zvířata to rozpoznává aspoň do úrovně zvíře - nerozlišuje jestli pes, kočka, nebo jelen. To možná přijde.

Páčky pod volantem půjdou vrátit aftermarketovým doplňkem.

Co se týče klik a zámků, tak to u Tesly obecně nechápu. U Volva se vnitřní kliky a táhla po uzamčení odpojují. Můžeš za ně tahat jak chceš a dveře neodemkneš. Není tam ani žádné nouzové táhlo. Jen možnost rozbít okno, pokud máš čím. A nebo pokud máš klíče, tak přes zámky (např. když je vybitá 12V).

U Tesly to ale takto nefunguje. Vnitřní kliky jsou pořád aktivní (nevím jestli i zadní - asi podle nastavení dětské pojistky). Takže kus drátu, zaháknout za vnitřní táhlo a lup, otevřeno. Ano, s alarmem.
Proto nechápu proč jsou ta táhla elektronická a potřebují ještě ukrytá mechanická táhla. Proč to není mechanické rovnou. Tak to mám třeba na S u předních dveřích. Zrovna jsem měl odpojené baterie (i HV) a dveře šlo zevnitř otevřít. Ale u zadních ne. Tam je nutné nahmatat táhla pod zadní sedačkou, cirka na úrovni kotníků. Což u mě je trošku problém - mám tam kobercovou vanu.
Avatar - Barrichello
21. 3. 2024 10:18
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Kam popojede když je před tebou stojící kolona a v protisměru jedou auta? Přemění se na BVP a vjede do pole? :-) A pokud přede mnou nic není a vidím že se na mě řítí něco co nemá snahu brzdit, tak na to asi šlápnu.....že. blbý to maj ti co čumí do mobilů nebo jedou a kochaj se a nevnímaj okolí
Avatar - eLzyx
21. 3. 2024 13:01
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
nestíháš, než si uvědomíš, co se děje, než zařadíš, je v tobě.
Avatar - Barrichello
21. 3. 2024 15:04
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
ale jo, stačí dupnout na plyn, s kickdownem to vystřelí docela svižně, navíc se nejedná o zrychlení z 0-100 ale z 50-80 na 120-150 :-)
20. 3. 2024 12:16
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Amen :)
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 12:43
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
A ještě Vám dám anktetní otázku - co byste si šli koupit kdybyste ted vhráli v loterii 250 mega?
Teslu? Rimac? Elektrický Bawo?

Já bych si šel koupit 50 let starej Aston, DeTomaso, pár Bentley, Rollsů, amerik, možná i nějaké Ferrari atd
A hezky bych to střídal jako daily auta.

Ale vy byste si koupili nové EV a obdivovali recyklovaný plasty, eko kůži a že to vystřelí z křižovatky

Ted druhá otázka - kdo má víc rád auta?
Já nebo Vy?

Odpověd nechám na nezaujatých čtnářích diskuze

:-)
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 12:58
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
kdybych vyhrál 250 mega, tak si koupím Teslu model S Plaid. Proč? Protože 1000 koní. Proč ne Veyron? Protože bych byl za chvíli bez 250 milionů.
Proč ne třeba Porsche Taycan turbo hyper ultra nevím co? Je to stísněné auto pro 2. V Tesle si rozhodím nohy od sebe a pohoda. Odvezu v tom pohodlně 5 lidí, hromadu nákladu. Takový univerzál na vše. Jedu do Bauhausu pro substrát na borůvky? Teslou. Potřebuji popojet pár stovek km s kolem uvnitř? Tesla. Jedu do lesa na dřevo s vlekem? Tesla. Potřebuji jet do Stuttgartu pro díly na veterána? Teslou protože je to levné (nebo dokonce zadarmo). Potkám na cestě spalováka provokatéra? Jsem rád, že mám Teslu.
Je to moje modla? Ne, není. Je to výrobek, co slouží. A slouží dobře, jen by se mi proti té mé líbila 2x silnější, s větší baterií, rychlejším nabíjením a nějakými extras navíc. Proto bych si ji koupil i v případě takového balíku peněz.

A k tomu bych si koupil Porsche 356, 911 aircooled, a jako "majstrštyk sbírky" Porsche B32. Jsem ujetý na dodávky. Asi bych nepohrdl nějakým Aston Martinem, mám rád britskou kulturu. Pokud by zbyly peníze, tak ještě Citroen 2CV, možná i TractionAvant a DS. A Tatru 603. Ale to jsou auta projet tak 5x do roka a zpátky do garáže. Ne abych s tím najezdil 40k km za rok.

Nová auta mě vlastně vůbec nebaví. Vyjma elektriky. Ta aspoň jede a nesere se. Moderní Lambo, Ferrari ... mi nebere.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 14:37
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Tak to já klidně to nový Ferrari, kdybych už měl na výběr jenom mezi novým spalovákem a novým elektro.

Vidíš, jak když je počasí a není mi blbě (nemoc nebo něco v tom stylu) jezdím Rollsem každých 14 dnů. Na to s tím jet 3x ročně to nemusím mít, navíc těm autům víc škodí když nejezdí než když jezdí (samozřejmě rozumně, asi nikdo si to venezme v létě na dovču do Ravenny).
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 14:57
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
mi na Ferrari vadí to selektování zákazníků a automatický předpoklad, že když máš prachy, tak ti nevadí, že tě automobilka oyebává na servisních nákladech (vím, zavedli nějaké předplacené programy, ale ty nejsou navždy).
Přitom kdo má peníze a vydělal je vlastní pílí, tak si ty peníze chce udržet. Proto ve Ferrari obvykle vídáš pozéry. Rychle nabyl, rychle pozbyl.
Navíc ani ta kvalita není bůhvíjaká. Lidi se smějí Tesle za spáry a přitom co dovede vyrobit Ferrari? Kdyby neexistovaly podložky, tak to nikdy nespasují dohromady. Když jsem viděl některé sváry ... to tam lepí nějací Rumuni.

Vlastně jediný spalovák, který bych chtěl, tak je Ineos Grenadier. Asi v benzinu (lehčí).
A možná nějakou stavebnici nějakého sportovního auta.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 15:04
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Italové vždycky uměli design, na to sou mistři, to zpracování už jim tak nejde, nebot mladý ital v létě nepracuje, v létě tančí.
Takže spáry na úrovni Bubby na cracku, co v Detroitu bouchá Chevrolet za few bucks mě zas tak moc nepřekvapuje a proto taky ty dřívější malosériové italské značky všechnu techniku nakupvaly - Iso, DeTomaso, Bizzarini atd
To samý dělávali samo i angláni jako Bristol, Jensen, Morgan, AC atd

bylo jednoduší do toho koupit americkej chrysler, ford, chevrolet nebo německý Bmw, MB než to stavět od základu s nejistou kvalitou a za výrazně nižší marži na hotovém autě nebo mít finální produkt za cenu, kdy už to nikdo nekoupí
A dělal to i švýcar Monteverdi a mnozí další
Avatar - Mokrous
20. 3. 2024 21:05
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Já roubenku v Alpách a k tomu VW Polo na větší nákupy. :D :D :D
20. 3. 2024 21:57
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Roubenka v Alpách se super tip, ale místo toho Pola raději něco se 4x4. Když zůstaneme u VW tak tŕeba T-Roc 2.0TSI 4mot ;-) A pak nejaký youngtimer na léto, třeba Golf Cabrio G1…

Alternativ je hodně :yes:
Avatar - Mokrous
20. 3. 2024 22:04
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
No dobře, tak teda A6 Allroad. :D
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 23:21
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
jo, to by se mi taky líbilo. Ale někde tak, abych měl blízko na sjezdovku, ale i k jezeru v létě. A to bude drahé. Dost možná by to požralo celou výhru, takže by to muselo být zároveň tak velké, abych tam měl i oddělený prostor pro hosty, co mě tím budou živit.
Avatar - Mokrous
21. 3. 2024 01:07
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Nepožralo. Možná tak max. desetinu. Jsou tam úžasný místa i mimo nejvyhlášenější a profláknutý destinace a "blízko" je tam skoro cokoli.
Avatar - eLzyx
21. 3. 2024 13:03
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
a který Alpy by jsi zvolil? Němce, Rakušáky, Slovince, Italy?
Avatar - Mokrous
21. 3. 2024 13:53
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Těžká volba. Asi Rakousko a nebo sever Itálie.
Tam je nekonečný množství krásnejch míst, ale já nejradši jezdím do jedný “vesnice” “kousek” od Dachsteinu, kde je klid a zároveň všechno co potřebuješ. Zatím bez davů, bez bubáků, bez extrémních cen, bez omezení pro auta atd. A přitom si téměř kamkoli dojedu během hodinky.
Akorát na Hochalpenstraße to trvá trošku dýl.
Jsou jistě atraktivnější místa, ale já raději klid a celkovou uvolněnou malebnost místa a možnost to taky hezky po svých zvládat. Zajet si člověk může kamkoli, když jsou čas a peníze.
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 12:26
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
jsem tak přemýšlel, co by třeba VW mohlo pomoci.
1. srovnat prodejce do latě. Dělat mistery shopping a dávat masivní pokuty za odchýlení od firemní strategie. A ne v zájmu "ekodemagogie", ale v zájmu příjmů. EV mají největší marži pro výrobce.
2. Udělat v každé zemi speciální EV servisní centra pro všechny koncernové vozy, kde by zákazník dostal maximální péči, včetně náhradního EV. Na ČR by v tuto chvíli stačily 2-3.
3. začít dělat pro ten luxury VW group segment speciální nabíjecí místa s luxusnějším zázemím a dostatečným počtem nabíjecích stanic. Porsche, Audi, Bentley, možná nějakou "vyšší" třídu VW (ID.7 ?). Proč? Odlišit se od konkurence. Nechceš nabíjet Bentley vedle Dacie. A Ionity nechat pro všechny.
4. ukázat lidem strategii dlouhodobé podpory aut. A to včetně třeba retrofitů. Neumí IV 80 uživatelsky předehřev baterie, protože to nějaká jednotka nezvládá? Udělali jsme novou, retrofitovou, stojí to 10000Kč, kdo chce může si ji zakoupit. Přestali jsme vyrábět 60 baterii? Je možné do takového auta dát 80. Máme novou technologii baterií, které se rychleji nabíjí, nebo mají větší kapacitu? Opět - není problém, je možné instalovat do starších aut.
5. nehojit si prázdné firemní kapsy na cenách zásadních náhradních dílů jako jsou baterie, nebo motory. Naopak lidem ukázat, že se nemají čeho bát. Důvod? Zůstatková hodnota. Auta s rychle padající zůstatkovou hodnotou si lidé znovu nekoupí.

bez toho zůstanou na úrovni čínských a korejských aut
Avatar - Mokrous
20. 3. 2024 21:10
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
S tím se dá souhlasit.
Avatar - Jamme
20. 3. 2024 21:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
20. 3. 2024 12:20
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
EV ještě není pro každého ale z části pravdu jistě máš..... Já to samé zažívám s tím PHEV Supem... Všichni na to nedůvěřivě čumí a fakt nechápou, když jim řeknu že jsem s tím maximálně spokojený a dlouhodobě jezdím za 3,5 litru + samozřejmě tu elektriku z nabíjení....

A známý z firmy vedle kterej denně jezdí 15km přes město do práce Supem TDi ti řekne "že tě baví se každý den tahat s tím kabelem".... co k tomu dodat.... Tak hlavně že nás všechny baví fetovat ten smrad ve městech....
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 13:21
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
tohle bohužel znám. To se táhne napříč všemi technologiemi. V době tlačítkových telefonů jsem měl Treo 650, dotykový displej, qwerty klávenisce. K čemu takový telefon? Ten displej bude drahý, až ho rozbiješ. Na co potřebuješ takový kalendář? Poslouchat mp3 z mobilu? Není nad kvalitní pásku/CD. Foťák v telefonu je blbost (jasně, kvalita nic moc, ale na poznámky super).
U aut je to to samé. Na co okna v elektrice? Až se ti to rozbije, tak si vzpomeneš jak jsem ti radil, že švihadla jsou nesmrtelná. ESP? Neumíš řídit, nebo co? 176kW? Ty si se zbláznil, stačí 50kW ... a pokračuje to až dodnes s EV ... a bude to pokračovat i nadále.
20. 3. 2024 13:39
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
zázrak že člověk kdysi vylezl z jeskyní.... :yes: :yes: :yes:
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 13:42
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
docela by mě zajímalo, jestli to probíhalo stejně. Není nad jeskyni. Ty Vaše dřevěné chýše, dřevožrout Vám do toho vleze a máte prd. To samé, když se bůh bude zlobit a sešle na zem oheň, tak ta Vaše chýše neujde zkáze. Což je důkaz, že to nemáte vůbec stavět, je to proti boží vůli.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 14:29
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Nikdo není proti pokroku, jen ten pokrok nesmí být tlačen za každou cenu a nalejván do hlavy lidem metodou normiberských trychtýřů nebo stalinsitickou metodou - kdo nejde s námi je nepřítel společnosti, zpátečník, sabotuje socialimus (ted klimatickou revoluci nebo nouzi nebo kýho vejra)

A ještě aby ta revoluce mohla fungovat, musí fungovat všechny části.
To se jaksi nekoná - bateriová úložiště nejsou, vodík v plenkách, takže stále čekáme na ten vítr a déšt, jako rudí soudruzi, že ho nějak porazíme a ono bude svítit a foukat jak potřebujeme. Bohužel za 110 let to pořád nikdo nedokázal, navíc v podmínkách čr se nestaví ani ty utopistické OZE, nestaví se nic.

Takže jak chcete dělat revoluci :-) Když nemáte základy :-)
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 14:46
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
bateriová úložiště jsou a hustě se staví, po celém světě. V ČR za poslední rok vyrostla minimálně 3 opravdu velká úložiště. Dokonce se staví i jedna "nová" přečerpávačka. Vodík je nesmysl. Ano ČR je v pr ... , i díky škarohlídům, jak je vše naprd, jak by bylo nejlepší zůstat u uhelek a spalovacích aut. A naši politici fungují na základě veřejného mínění. Nikdo neumí lidem ukázat vizi, vysvětlit jim ji a pak ji plnit. A pak to lidi berou jako "ten pokrok nesmí být tlačen za každou cenu a nalejván do hlavy lidem metodou normiberských trychtýřů nebo stalinsitickou metodou - kdo nejde s námi je nepřítel společnosti, zpátečník, sabotuje socialimus "

Co se týče základů - občas mi přijde, že lidi by chtěli všechno hned. Když elektromobily, tak tu musí být hned 5 milionů nabíječek, všechno z OZE ... všechno připravené a až pak se můžou prodávat auta. No, o takových lidech přemýšlím, jestli jsou zdravého rozumu. Zajímalo by mne, jestli se v reálu chovají stejně. Dokud nebudu mít vlastní dům, tak budu žít v pronajatém papundeklovém nábytku, svůj si kupovat nebudu. A svůj dům nebudu stavět dokud nebudu mít všechny peníze na celý dům, včetně vybavení do poslední poličky, a pak zajištěné všechny řemeslníky dopředu. S tímhle přístupem by začali stavět v 70
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 14:53
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Ona většina nikdy stavět nezačně, protože aby jim zbyli peníze na hypotéku nebo vůbec na ní dosáhli, když musí cálovat 10-25 tis měsíčně za podnájem, při výplatách 20-40 čistého....

To aby byli kouzelníci.

Takže jim nezbyde než nadosmrti platit nájem nebo čekat kdy umřou rodiče, babička, teička, dědeček,strejček po kterým by šlo něco zdědit nebo koupit tu nachcanou ruinu za pár šlupek a snžait se jí nějak svépomocí zalátat, jenže ted jim ještě EU nařídí že tu ruinu pokud se nepovede zalátat na určitou energetickou třídu musí zbourat, nebo už jí nikdy nesmí prodat a pronajmout.

A vedle toho si ještě maj kupovat nový EV za milion :-) :-)
Za co :-)

Tady sou někteří rádi, že maj na nový kotouče a destičky.
Tuhle sem na insta viděl super hlášku - "Některé si zakládaj OF aby měly na nové Porsche, já přemýšlím o založení abych měla na díly na svojí Fabii"

Asi taková je realita obyčených lidí
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 16:06
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
i to je o plánování a postupném vývoji člověka ...
Avatar - 3_diamanty
20. 3. 2024 13:48
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Hlad bol vtedy najlepsi tvorca pokroku ;-)
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 14:46
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Když to převedu do historie, tak co navrhujete vy je začít novou éru společnosti tím, že si celej svět (vyjma vyvrhelů v rosiji a kldr ) koupí Ford Model T a kdo Téčko chtít nebude, tak bude čekat hodinu na nabíječce než na něj přijde řada nebo platit 15-20 kč za 1 Kwh....

Nezlobte se na mě, ale o tuhle novou eéru a pokrok si můžete strčit víš kam.
To už se můžu rovnou odstěhovat do číny , obléct si šedivé montérky jako 22 000 mých spolupracovníků ve fabrice a pak s polovinou této masy společně vyrazit na oběd a pozorovat 11 000 lidí v šedých montérkách jak sedí u stolu.....A kdo si vezme zelený na na rohu se zastaví s někým neznámým, tak toho udat že je to nepřítel země a systému :-)

To už je totiž jenom stupen nad tím, že celý svět pojede v jedný značcce vyrábějící 4 modely aut :-)
Doma budou všichni topit teplkem a všichni budou jíst stejnej amaroun z brouků, sojy a jáhel či co bude ekologicky a emisně cool
20. 3. 2024 14:49
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
A napříč všemi vybavenými věcmi se táhne to, že si někdo něco koupí, aniž by to využil.
Pokud bych potřeboval kalendář, MP3 a foťák, tak bych si určitě nekoupil komunikátor Treo 650, ale nějaký tlačítkový Sony Ericsson za polovinu, u kterého ty fotky byly opravdu použitelné. Ale čert to vem, nemá to prakticky žádné negativní společenské důsledky.
V automotive je to daleko horší, protože dvoapůltunová mastodontní luxusní SUV, která rostou jako houby po dešti, spotřebují pro svou výrobu a provoz obrovské množství přírodních zdrojů a zabírají nedostatkový prostor ve městech a na parkovištích.

Dám takovou analogii.
Lidstvo umí už od roku 1969 doletět na Měsíc a zpět. Program Apollo přinesl obrovský technologický rozvoj, ze kterého čerpáme dodnes. Přesto lidstvo už více než 50 let na Měsíc nelétá. Proč? Protože to aktuálně nemá přínos, který by kompenzoval náklady.
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 15:04
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
tak nedělají se jen mastodontní EV SUV, stejně tak SUV nejsou jen doménou EV. Jinými slovy - že si lidi kupují SUV není vina elektromobility.
Ale i tak lepší EV SUV, než diesel. Aspoň z toho pohledu cirkulární ekonomiky. Baterii zrecykluješ, propálenou naftu už ne. A ta nafta resp. ropa je také přírodním zdrojem. A té se spotřebují opravdu kvanta.
20. 3. 2024 15:19
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Ano, souhlas, mastodontní SUV jsou obecný problém bez ohledu na pohon. Avšak u těch EV je to většinou o cca půl tuny více. Pro šetření přírodních zdrojů bych rád viděl, že většina aut bude kompaktních a lehkých.
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 15:26
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
tak někteří se aspoň snaží. Viz Tesla. RWD TMY je pod 2t. Nechci tvrdit, že je to zázrak, ale ostatní jsou spíše na 2,3-2,5t
20. 3. 2024 16:43
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
Ano. V rámci BEV patří Tesly mezi ty nejlehčí a při jízdě mezi ty s nejnižší spotřebou. A nyní i mezi ty nejlevnější. Škoda jen, že stále nepřišla s nějakým menším modelem a že místo toho přišel šílený Cybertruck o hmotnosti nákladního automobilu Avia A21.
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 17:12
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
tak CT je jen v USA. Levná přijde. Někdy. Spíše jsem zvědav, kde v Evropě postaví fabriku na Semi. Prý to mělo být poblíž Berlína.
Chtělo by to i ty elektrické náklaďáky a hlavně infrastrukturu pro ně.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2024 19:55
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
ano, všechny nákladáky v EU na elekgřinu a ještě taky 45-110 nových reaktorů, aby ty rychlonabíječky byly čím dobíjet a nemusely ty trucky stát na nabíječce 7-15 hodin, HAHHAHAHAHAHAHAHAH

A ještě by mě zajímalo , jestli se podaří bateri co maj jenom 500 kg nebo budou mítz 800-1500 kg :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
20. 3. 2024 22:37
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
ten náklaďákový segment se bude rozvíjet ještě pomaleji, jak ten osobní. Neměl bych obavy, že bychom potřebovali najednou desítky jaderných reaktorů a ihned.
Ale i pro ty spalovací kamiony platí stopka a ta přijde někdy v roce 2040.
Takže je zapotřebí nejprve vybudovat "zakázkové" nabíjecí stanice na pravidelných trasách konkrétního dopravce. Jak v místě nakládky, tak v místě vykládky, plus třeba někde na trase i ty veřejné. A až bude pokryta hromada takových tras, tak se to vyplatí provozovat i na nahodilé dopravě.

Je pravdou, že na tohle jsem velmi zvědav. Protože tu bude tlak na dopravce ze strany ESG kritérií odběratelů dopravních služeb, ale i zvyšující se mýto pro spalováky.
Avatar - Barrichello
21. 3. 2024 10:23
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
zatím není žádná alternativa a 11 z 10 trucků jezdících MKD je na pozor - na N A F TU. :-) :-) :-) A ještě tak 30-70 let bude, no worry.

Tohle je těžká utopie za BILIONY, nahradit všechny trucky elektrčinou a nebodjíjet je někde 10 hodin. Není kde brát elektřinu, není na to připravená rozvodná sít, nejsou nabíjekč,y nejsou vhodné baterie, není prostě ale vůůůůůůůůůůůůůůůůbec NIC :-)
Avatar - eLzyx
21. 3. 2024 13:04
Re: Ty elektrické sny se Vám těžce hroutí
já neříkám, že tu alternativa je. Na lokální dopravu ano, to jsou ta elektrická Volva atp.
Na MKD je zapotřebí počkat na Teslu.
Avatar - Barrichello
21. 3. 2024 10:51
Jak EU donutila čechy kupovat prémiové benzíny
https://www.autoforum.cz/…-za-ten-bez-nej/
Rozbalit vlákno
0