Bentley odkládá svůj první elektromobil. Nové plug-in hybridy mají přednost
Britská značka přehodnocuje plány, což mimo jiné znamená, že osmiválcové hybridy zůstanou v nabídce ještě o něco déle.
Představu čistě elektrického modelu nám Bentley ukázalo v rámci konceptu EXP 100 už v roce 2019. Opravdový příchod luxusního elektromobilu nicméně britská značka znovu o pár let odsouvá, jak potvrzuje v nově zveřejněné strategii naznačující vývoj nových modelů a pohonných ústrojí.
Vůbec prvního elektrického Bentley se máme dočkat nejdříve na konci roku 2026, oproti dřívějším plánům zmiňujícím již příští rok – novinka na baterky měla být mimochodem prvním z celkem pěti elektromobilů uvedených postupně každý rok. Obdobný směr bude chtít značka udržet, jelikož do roku 2033 už chce být výrobcem čistě elektrických vozů.
Odložení elektrického modelu má rovněž spojitost s někdejšími průtahy ve vývoji koncernové platformy PPE (Premium Performance Electric). Základ nejnovějšího Porsche Macan a Audi Q6 e-tron bude totiž využívat právě i chystané elektrické Bentley, které má být samostatným novým modelem v nabídce. Následující elektromobily již poté nahradí stávající modelovou řadu včetně kupé Continental, limuzíny Flying Spur a SUV Bentayga.
Přehodnocení plánů nakonec znamená, že Bentley v dohlednu investuje finance do uvedení nového plug-in hybridu využívajícího motor V8, který svým výkonem nahradí odchozí W12 v nabídce. Vedení značky potvrdilo britskému Autocaru, že nová motorizace se objeví již ke konci letoška v modernizovaném Continentalu i Flying Spuru.
Lehce upravená časová osa strategie Bentley potvrzuje, že osmiválcové motory, ač v elektrifikované variantě, nakonec zůstanou v prodeji až do začátku roku 2030. Plug-in hybridní V6 zatím plánuje automobilka ponechat v nabídce, přičemž konkrétně Bentayga si udrží čistě spalovací motory do roku 2026, poté už bude nabízena pouze jako hybrid.