Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
Horký Rom
Páteční hejtovací TroII Party muže začít :yes:
muItivitamin deI42sa začíná 🏁
muItivitamin deI42sa začíná 🏁
Neboj místní obrmozky se s tebou opět pustí do verbálního křížku, tak jedem Apoho, do toho. hRome jen ty tu trolíš, týýý týýý jeden bezhlavo. 😉
“Největšími skeptiky jsou podle průzkumu Němci ve věkových skupinách 40 až 49 let a 50-64 let. V jejich případě elektromobilům nedůvěřuje 74, respektive 72 procent dotazovaných.”
Husákovy dětí v ČR, náhoda? :yes:
Husákovy dětí v ČR, náhoda? :yes:
si nahlášen hammuno, pokračuj, jsem zvědav jak dlouho to bude redkaci bavit když jí chodí 150 000 nahlášených příspěvků měsíčně 😄 😄 😄
bohužel, redaktorům je to asi u zadnice.
A cenzora jako na Blesku se jim nevyplatí držet kvůli asi třema trollům (teply rom, kankunen a psychiatrický případ čížek) na tomto foru 😁
A cenzora jako na Blesku se jim nevyplatí držet kvůli asi třema trollům (teply rom, kankunen a psychiatrický případ čížek) na tomto foru 😁
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
šofér
budou muset pohnout s dojezdem a cenou, pak to půjde. Je to jednoduché. Včera Škoda zveřejnila čistý zisk za 2023 33 mld. kč, takže kecy, že prostor na snížení cen není, je nesmysl.
fahrenaufderautobahn
V únoru se tam registrovalo víc ev než v delším lednu, ale je to známka toho, že zájem padá? Ono ne vždy se hodí meziroční srovnání jako popis trendu. Na to jaký dramata se čekala po konci dotací se tam nic tak šíleného neděje, ev se prodávají dál, jen nejsou zákazníci, které přesvědčila dotace.
Mozno to porovnavaju s minulym rokom... inak februar je vzdy predajne lepsi ( takmer vsade ... aj v nemecku aj u nas ) ako januar bez ohladu ohladu na typ pohonu...
v lednu měly čisté elektromobily 10,5 % německého trhu s osobními auty, v únoru to bylo 12,6 %. nevidím tedy pokles jinde než meziroční číslo...
chápu, že poptávka ochladla po konci dotací, ale žádný hroucení se fakt neděje.
chápu, že poptávka ochladla po konci dotací, ale žádný hroucení se fakt neděje.
Hendly
Z automobilek stale slyším jak jsou EV náročná na investice, jak jsou drahe baterie a jak je musi dotovat ze spalovaku a proto zdražuje a jak je nemožné zpřísnil emisni normy atd….
A pak ctu slevu 10 000 euro na Spring den po skonceni dotace a rekordni zisky pri snizovani prodeju….
Ja to ctu tak, ze klasicke znacky proste jen pomoci mizerne postavených EV vysaly dotace a ted chteji dal pokracovat ve spalovacich autech.
A pak ctu slevu 10 000 euro na Spring den po skonceni dotace a rekordni zisky pri snizovani prodeju….
Ja to ctu tak, ze klasicke znacky proste jen pomoci mizerne postavených EV vysaly dotace a ted chteji dal pokracovat ve spalovacich autech.
a obráceně - dotace v ČR a Tesla ode dneška v ČR zdražuje o 50k Kč.
Což je ale možná v případě Tesly dobrá zpráva (tzn. Juniper za rohem)?
no, nevypadá to. Zvěsti říkají, že možná až late.2025. Někteří dokonce tvrdí, že až 2026. Což mi přijde dost daleko. Bylo by fajn, kdyby aspoň do těchto dali odvětrávané sedačky. By bohatě stačilo na to překlenutí vývoje Juniper
Pak tomu ohlášenému zdražení nerozumím. Na Teslu Model Y je dle jejich webu čekačka 2-3 týdny. Tzn. nevypadá to, že by Tesla měla objednávky na půl roku dopředu a mohla v klidu zdražit. Pokud by zdražit potřebovala kvůli vyšším nákladům, tak by to zdražení neohlásili dopředu. Ale oni vlastně vyzvali nerozhodné zájemce - pokud zvažujete nákup Modelu Y, objednejte hned. Kdo neobjednal, ten už teď rozhodně objednávat nebude. A Tesla to ví.. tak mi jako jediné rozumné vysvětlení přišlo, že chtějí uměle ochladit zájem o současný model Y a připravit se na launch Juniper.
Pozdravuje pan Švamberk - zelené utopie nefungují, to tady tvrdím už 10 let
https😐/www.novinky.cz/…vamberk-40465053
😄 😄 😄 😄
https😐/www.novinky.cz/…vamberk-40465053
😄 😄 😄 😄
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
topten
tak je logicky, ze kdo moh, tak EV koupil v prosinci misto v lednu
je to jako by hospodskej v pulnoci rek, ze jeste potrebuje dopit tu pulku sudu co ma ve vycepu a nasadil polovicni cenu, tak se vsichni mistni opilci a opilkyne strhaj, aby toho do sebe nalili co nejvic
jenze druhej den nemusi ani odvirat, protoze vsichni budou vyspavat opici
ale pozitri uz se zase zacnou trousit
je to jako by hospodskej v pulnoci rek, ze jeste potrebuje dopit tu pulku sudu co ma ve vycepu a nasadil polovicni cenu, tak se vsichni mistni opilci a opilkyne strhaj, aby toho do sebe nalili co nejvic
jenze druhej den nemusi ani odvirat, protoze vsichni budou vyspavat opici
ale pozitri uz se zase zacnou trousit
Anonym
bez dotací to nikdo nekupuje, nikdo to nechce
četl jsi více než nadpis? Chápeš psaný text, nebo jsi jen trolící bbeček?
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Článek za paywallem. Udělej printscreeny celého článku a hoď je někam, kde si to můžeme přečíst všichni. Nadpis leckdy může být nadnesený, zkreslený pro vyšší čtenost
DonVito
Stabilni podil 12% hovori jasne.
https😐/www.elektroauto-news.net/news/elektroauto-zulassungen-europa
Im vergangenen Februar legte der Verkauf von batterieelektrischen Autos innerhalb der EU um 9 Prozent auf 106.187 Einheiten zu und behielt so seinen Marktanteil von 12 Prozent. Unter den vier größten Märkten verzeichneten Belgien (+66,9 Prozent), Frankreich (+31,8 Prozent) und die Niederlande (+20,9 Prozent) signifikante zweistellige Zuwächse, während die Registrierungen von E-Autos in Deutschland um 15,4 Prozent zurückgingen.
Toto jsou fakta.
V únoru se prodej bateriových elektromobilů v EU zvýšil 😲 o 9 procent na 106 187 kusů, čímž si udržel svůj podíl na trhu 12 procent. Mezi čtyřmi největšími trhy zaznamenaly výrazné dvouciferné nárůsty Belgie (+66,9 procenta), Francie (+31,8 procenta) a Nizozemsko (+20,9 procenta), zatímco registrace elektromobilů v Německu vzrostly o 15,4 procenta.
https😐/www.elektroauto-news.net/news/elektroauto-zulassungen-europa
Im vergangenen Februar legte der Verkauf von batterieelektrischen Autos innerhalb der EU um 9 Prozent auf 106.187 Einheiten zu und behielt so seinen Marktanteil von 12 Prozent. Unter den vier größten Märkten verzeichneten Belgien (+66,9 Prozent), Frankreich (+31,8 Prozent) und die Niederlande (+20,9 Prozent) signifikante zweistellige Zuwächse, während die Registrierungen von E-Autos in Deutschland um 15,4 Prozent zurückgingen.
Toto jsou fakta.
V únoru se prodej bateriových elektromobilů v EU zvýšil 😲 o 9 procent na 106 187 kusů, čímž si udržel svůj podíl na trhu 12 procent. Mezi čtyřmi největšími trhy zaznamenaly výrazné dvouciferné nárůsty Belgie (+66,9 procenta), Francie (+31,8 procenta) a Nizozemsko (+20,9 procenta), zatímco registrace elektromobilů v Německu vzrostly o 15,4 procenta.
A o kolik spadly celkové prodeje v NL třeba oproti roku 2015 nebo 2007 tam máš? 😄
vono 12% v 900 000 bejvá méně jak 12% 1,97 milionu 😄 😄
vono 12% v 900 000 bejvá méně jak 12% 1,97 milionu 😄 😄
Ja jsem uvedl jednoznacna cisla.
Ty jsi troll a spekulujes.
Ty jsi troll a spekulujes.
dohledej čísla jaké byly prodeje než se začly danit a omezovat spalováky a jakou sou celkové prodeje aut dneska.
NL je totiž dokonalý příklad, jak se po omezení přestávaj prodávat auta a drží se ojetiny 😄
Pár suchých dat - NL, rok 2000: prodalo se celkem 597 625 aut, rok 2022 - 322 831 ks
Hahaha 😄 Dobře to bolševikům funguje vid. To je váš vzor vid - čím méně prodnaých aut, tím menší emise. Nad tím už je jenom čím méně lidí - tím menší emise. To jel vás vzor - Stalin a jeho utopisti 😄
NL je totiž dokonalý příklad, jak se po omezení přestávaj prodávat auta a drží se ojetiny 😄
Pár suchých dat - NL, rok 2000: prodalo se celkem 597 625 aut, rok 2022 - 322 831 ks
Hahaha 😄 Dobře to bolševikům funguje vid. To je váš vzor vid - čím méně prodnaých aut, tím menší emise. Nad tím už je jenom čím méně lidí - tím menší emise. To jel vás vzor - Stalin a jeho utopisti 😄
Spalovaky jsou pořád stejně drahé se zapoctenim inflace. Ano, byl tam jeden dva roky extrémní vykyv, ale ceny jsou stále odpovídající průměrné mzdě.
Dnes je průměrná mzda cca 43900, ve 2015 byla 26500.
Průměrná cena auta se blbě hledá. Pořád se tu bere škodovka, tak se na ni podívejme.
Dnes octavia ambition 1.5tsi 110kw za 680tis.
V roce 2015 1.4tsi 110kw 540tis.
Dnes je střední výbava na úrovni té kdysi vyšší, ale nesrovnaval jsem vše, jen zběžně.
Rozdíl tedy 140tis, což je nárůst cca 26%.
Mzda vzrostla o cca 60%.
Dnes je průměrná mzda cca 43900, ve 2015 byla 26500.
Průměrná cena auta se blbě hledá. Pořád se tu bere škodovka, tak se na ni podívejme.
Dnes octavia ambition 1.5tsi 110kw za 680tis.
V roce 2015 1.4tsi 110kw 540tis.
Dnes je střední výbava na úrovni té kdysi vyšší, ale nesrovnaval jsem vše, jen zběžně.
Rozdíl tedy 140tis, což je nárůst cca 26%.
Mzda vzrostla o cca 60%.
Ne v NL rozhodně není stejný jejich provoz, proto to nikdo nekupuje a nekupují se ani EV, takže celkový prodej automobilů bez rozdílu pohonu a značky se propadl a děje se bude se tak dít na většině EU trzích
A autor clanku je taky trol?
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Arese
Vizionář měl naprostou pravdu
https😐/www.autoforum.cz/…ohravame-s-asii/
Hloupá nahrávka na činskou smeč
https😐/www.autoforum.cz/…ly-rika-manazer/
A to se vyplatí!
https😐/www.autoforum.cz/…ostala-do-kolen/
Brutálně politicky znásilněný trh nefunguje. Nikde a nikdy!
https😐/www.autoforum.cz/…-spalovaci-auta/
Zkratowůz Polestar v praxi
https😐/www.autoforum.cz/…ekne-vysvedceni/
Kdo by něco takového chtěl?
https😐/www.autoforum.cz/…spalovacich-aut/
Honda jde v sebevražedných snahách ve stopách Fordu
https://www.autoforum.cz/…a-elektromobily/
VW alespoň částečně začíná dostávat rozum
https://www.autoforum.cz/…a-elektromobily/
Dělat dnes v Německu automobilového prodejce je peklo
https://www.autoforum.cz/…ka-jeden-z-nich/
Ford je překvapen. Skutečně?
https://www.autoforum.cz/…y-nemohl-obstat/
Další zkratowozový krach se neodvratně blíží
https://www.autoforum.cz/…ude-vysvobozeni/
Pozdě a málo, pane DeMeo!
https://www.autoforum.cz/…ude-vysvobozeni/
Nevyhnutelné důsledky elektrofašistické politiky potápí VW
https://www.autoforum.cz/…vola-po-ulevach/
https😐/www.autoforum.cz/…ohravame-s-asii/
Hloupá nahrávka na činskou smeč
https😐/www.autoforum.cz/…ly-rika-manazer/
A to se vyplatí!
https😐/www.autoforum.cz/…ostala-do-kolen/
Brutálně politicky znásilněný trh nefunguje. Nikde a nikdy!
https😐/www.autoforum.cz/…-spalovaci-auta/
Zkratowůz Polestar v praxi
https😐/www.autoforum.cz/…ekne-vysvedceni/
Kdo by něco takového chtěl?
https😐/www.autoforum.cz/…spalovacich-aut/
Honda jde v sebevražedných snahách ve stopách Fordu
https://www.autoforum.cz/…a-elektromobily/
VW alespoň částečně začíná dostávat rozum
https://www.autoforum.cz/…a-elektromobily/
Dělat dnes v Německu automobilového prodejce je peklo
https://www.autoforum.cz/…ka-jeden-z-nich/
Ford je překvapen. Skutečně?
https://www.autoforum.cz/…y-nemohl-obstat/
Další zkratowozový krach se neodvratně blíží
https://www.autoforum.cz/…ude-vysvobozeni/
Pozdě a málo, pane DeMeo!
https://www.autoforum.cz/…ude-vysvobozeni/
Nevyhnutelné důsledky elektrofašistické politiky potápí VW
https://www.autoforum.cz/…vola-po-ulevach/
https😐/konspiratori.sk/zoznam-stranok ... 310. pozice
Tak určitě, když někdo nešíří elektrofašismus, je v očích elektrofanatiků hned dezinformátor, že? 😄
vždyť na AF nepokrytě lžou v podstatě ve všem. Je to jen taková drbárna ve stylu "Aha! Pro ženy" (to jsem si musel vygooglit). Nedělají vlastní recenze, nedělají žádné testy, jen přejímají zprávy z cizích webů a to ještě dost často přeložené tak, aby se to AF hodilo do kurzu ...
A auto . cz na fejsíčku dává post co vám vadí na nových autech, přečti sou komenty od lidí tam, abys četl taky něco jiného mimo místní sociální bublinu 😄
já to viděl a i tam přispěl ... nic neobvyklého, já se s mnohými ztotožňuji. Přetechnizované křápy. Ovládání přes displeje. Obecně upadající kvalita. A často je tam zmíněná cena (což je nesmysl, nová auta jsou levnější než kdy dřív - z pohledu průměrné mzdy).
Proto mám Teslu, která je z pohledu údržby dost jednoduchá. Nevyžaduje blbosti jako adblue, nebo nějaká aditiva.
Proto mám Teslu, která je z pohledu údržby dost jednoduchá. Nevyžaduje blbosti jako adblue, nebo nějaká aditiva.
na průměrnou mzdu mimo velká města až 70% lidí nemá šanci dosáhnout to jen tak bokem.
Druhak jsi jedním z mála co jako řešení toho, že nová spalovací auta už nejsou to co bývala zvolil EV, drtivá většina zvolila poctivé ojetiny.
Jo dneska sem potkal v praze Daweoo Racer (86-94), Ford Mondeo kombi MK II (96-00), Jeep GrandCherokee WJ (99-05) a mimo Prahu Ford Fiesta MK II (83-89)
Já vím, nikdo starými auty nejezdí....
Druhak jsi jedním z mála co jako řešení toho, že nová spalovací auta už nejsou to co bývala zvolil EV, drtivá většina zvolila poctivé ojetiny.
Jo dneska sem potkal v praze Daweoo Racer (86-94), Ford Mondeo kombi MK II (96-00), Jeep GrandCherokee WJ (99-05) a mimo Prahu Ford Fiesta MK II (83-89)
Já vím, nikdo starými auty nejezdí....
uvědomuji si, že málokdo je schopen překročit ten práh a zkusit něco nepoznaného, navíc s takovým společenským stigmatem. Ale je nás víc. Kamarád přecházel z W124 na Teslu model S (protože se mu narodilo děcko, tak aby bylo v bezpečí). Brácha z Volvo V70 2009. Já z Volvo S60 2001.
Nové spalováky nás neoslovily, naopak úplně odpudily. Nesmysl to provozovat.
Praha je na stará auta docela "zvláštní", je jich tam spousta. To proto, že byť to jsou "milionáři", tak živoří na hranici chudoby. Většinu platu jim sežere hypotéka, školka, energie, takže na lepší auto nezbývá. Není větší koncentrace starých Š120 než v Praze.
Ještě mě napadlo k těm mzdám/platům. Mi přijde paradoxně snazší ty velké prachy vydělat mimo velká města. Proč? Protože konkurence. V Praze mám nabídky o 20-30k Kč menší jak na severu Čech, v oboru IT. Můj bývalý pražský dodavatel pracující pro Oracle mi nabídl pracovat pro něj, ale za podstatně méně než jsem měl v Mostě.
Stejně tak vidím lidi pracující v místních fabrikách. Ti si také nemají na co stěžovat, protože s příplatky, 13. platy atp. se dostávají na dosah republikového průměru.
Nové spalováky nás neoslovily, naopak úplně odpudily. Nesmysl to provozovat.
Praha je na stará auta docela "zvláštní", je jich tam spousta. To proto, že byť to jsou "milionáři", tak živoří na hranici chudoby. Většinu platu jim sežere hypotéka, školka, energie, takže na lepší auto nezbývá. Není větší koncentrace starých Š120 než v Praze.
Ještě mě napadlo k těm mzdám/platům. Mi přijde paradoxně snazší ty velké prachy vydělat mimo velká města. Proč? Protože konkurence. V Praze mám nabídky o 20-30k Kč menší jak na severu Čech, v oboru IT. Můj bývalý pražský dodavatel pracující pro Oracle mi nabídl pracovat pro něj, ale za podstatně méně než jsem měl v Mostě.
Stejně tak vidím lidi pracující v místních fabrikách. Ti si také nemají na co stěžovat, protože s příplatky, 13. platy atp. se dostávají na dosah republikového průměru.
platy záleží asi jaký obor, vím o spoustě míst, kde 50 km za prahou platí výrazně méně jak v Praze.
Jo a odpoledne jsem potkal v Praze ještě Favorita s paní za volantem
Jo a odpoledne jsem potkal v Praze ještě Favorita s paní za volantem
jo, jsou oblasti, kde je to hrůza - celé Karlovarsko, oblast kolem Rumburka - tam kdo nemaká v Německu, tak živoří. Žádná hitparáda to není ani v Pardubickém kraji, ale ani na severní Moravě.
Není pravda že by AF lhali.
Nedělají nic jiného než co dělají masová média ve vztahu k EV, jen opačně. Nejsem si vědom žádného lživého článku z AF. Vždy byl založen na pravdivé skutečnosti a faktech. Že výklad pak bývá tendenční, s tím souhlasím.
I tak je ale dobře, že tu AF je. Protože prostě píše o čem jiní mlčí.
Nedělají nic jiného než co dělají masová média ve vztahu k EV, jen opačně. Nejsem si vědom žádného lživého článku z AF. Vždy byl založen na pravdivé skutečnosti a faktech. Že výklad pak bývá tendenční, s tím souhlasím.
I tak je ale dobře, že tu AF je. Protože prostě píše o čem jiní mlčí.
teď tam měli článek, kdy upozorňovali, že někde Holandsku je dostavěný autosalon Porsche a nejde otevřít, protože nemají elektriku.
První lží je to, že je dostavěn. Není, lze si ověřit přes webkamery.
Pak článek podsouvá, že došla kapacita sítě atp., takže budou muset jet na dieselagregáty a že za to může elektromobilita, tepelná čerpadla atp. Přitom problémy s přípojkami ke stavebním pozemkům byly vždycky. A to i u nás a to tu nejezdil skoro žádný EV a o tepelném čerpadlu věděl málokdo.
Navíc projekt počítal s FVE o 1700 panelech, což by na nějaký omezený provoz mělo stačit. Zbytek by mohli klidně jet z kogenerace, nebo slabší přípojky.
První lží je to, že je dostavěn. Není, lze si ověřit přes webkamery.
Pak článek podsouvá, že došla kapacita sítě atp., takže budou muset jet na dieselagregáty a že za to může elektromobilita, tepelná čerpadla atp. Přitom problémy s přípojkami ke stavebním pozemkům byly vždycky. A to i u nás a to tu nejezdil skoro žádný EV a o tepelném čerpadlu věděl málokdo.
Navíc projekt počítal s FVE o 1700 panelech, což by na nějaký omezený provoz mělo stačit. Zbytek by mohli klidně jet z kogenerace, nebo slabší přípojky.
Neznám konkrétní fakta, tak nebudu komentovat.
Porsche Centrum Brabant..preklad clanku z holandskych novin..
Obavy z pripojenia k elektrickej sieti
Pripojenie k elektrickej sieti ho znepokojuje. „Nemôžeme získať energiu a nie je jasné, kedy budeme pripojení. Zatiaľ sme od Enexisu nedostali žiadny signál, že v lete budeme pripojení, preto sa pripravujeme na náhradné riešenie. To je veľmi smutné." Automobilka mala skutočne otvoriť svoje brány v júni.
Enexis uvádza, že požiadavky veľkých zákazníkov, ako je Porsche, sú na čakacej listine, pretože elektrická sieť je teraz v špičkách maximálne zaťažená. Enexis spolupracuje s TenneT na rozšírení siete, kde bude podľa plánu priestor opäť dostupný až od roku 2026.
TenneT tento týždeň oznámil, že problémy s preplnenou elektrickou sieťou budú zrejme pretrvávať minimálne desať rokov. TenneT je prevádzkovateľom vysokonapäťovej siete v Holandsku. Van Barnevel😜 "Neprekvapilo by ma, keby to trvalo dlhšie ako 2026, kým sa spojíme."
Porsche v súčasnosti hľadá alternatívne zdroje energie, ako sú batériové generátory, plynové turbíny alebo dieselové generátory. "Dúfame, že v najbližších troch alebo štyroch týždňoch objasníme, aké je najlepšie riešenie."
-nie je dostavany showrom
-nedostali el.pripojenie a nevedia kedy ho dostanu
-budu musiet využit alternativne riesenie,jedno z rieseni je aj pomocou dizloveho generatora
-projekt 1700 FVE panelov holandsky autor clanku nespomina
Obavy z pripojenia k elektrickej sieti
Pripojenie k elektrickej sieti ho znepokojuje. „Nemôžeme získať energiu a nie je jasné, kedy budeme pripojení. Zatiaľ sme od Enexisu nedostali žiadny signál, že v lete budeme pripojení, preto sa pripravujeme na náhradné riešenie. To je veľmi smutné." Automobilka mala skutočne otvoriť svoje brány v júni.
Enexis uvádza, že požiadavky veľkých zákazníkov, ako je Porsche, sú na čakacej listine, pretože elektrická sieť je teraz v špičkách maximálne zaťažená. Enexis spolupracuje s TenneT na rozšírení siete, kde bude podľa plánu priestor opäť dostupný až od roku 2026.
TenneT tento týždeň oznámil, že problémy s preplnenou elektrickou sieťou budú zrejme pretrvávať minimálne desať rokov. TenneT je prevádzkovateľom vysokonapäťovej siete v Holandsku. Van Barnevel😜 "Neprekvapilo by ma, keby to trvalo dlhšie ako 2026, kým sa spojíme."
Porsche v súčasnosti hľadá alternatívne zdroje energie, ako sú batériové generátory, plynové turbíny alebo dieselové generátory. "Dúfame, že v najbližších troch alebo štyroch týždňoch objasníme, aké je najlepšie riešenie."
-nie je dostavany showrom
-nedostali el.pripojenie a nevedia kedy ho dostanu
-budu musiet využit alternativne riesenie,jedno z rieseni je aj pomocou dizloveho generatora
-projekt 1700 FVE panelov holandsky autor clanku nespomina
Bravo. Takže opět žádná lež. Přesně jak říkám.
AF tvrdí, že je dostavěno ... takže lež.
Není přípojka - AF tvrdí, že za to může elektromobilita a tepelná čerpadla. Lež. Je to obecný problém všude a tenhle problém tu byl vždy.
Projekt 1700 panelů zmiňují přímo stránky Porsche. Stejně tak jako třeba úly pro včeličky, nebo hnízdiště pro netopýry.
Není přípojka - AF tvrdí, že za to může elektromobilita a tepelná čerpadla. Lež. Je to obecný problém všude a tenhle problém tu byl vždy.
Projekt 1700 panelů zmiňují přímo stránky Porsche. Stejně tak jako třeba úly pro včeličky, nebo hnízdiště pro netopýry.
Renoo
a tím by se mělo začít. Prostě kdo nemůže nabíjet doma, pro toho je EV nekomfortní záležitost. Automobilismus se rozvinul proto, že zajistil absolutní svobodu pohybu. A očekává se, že dopravní prostředky budou čím dál lepší a komfortnější a ne, že bude zákazník nucen k zakoupení vozidla, které tento komfort omezí.
Jsem fanda do EV a pro mnohé zákazníky je to skvělý řešení auťáku, ale to co vidím kolem je čirý fanatismus a celé se to zvrhlo.
Jsem fanda do EV a pro mnohé zákazníky je to skvělý řešení auťáku, ale to co vidím kolem je čirý fanatismus a celé se to zvrhlo.
tady se očekává, že občan nejen že bude mít menší komfort v autě, ono se očekává že jezdit autem nebude a přejde na kolo, sdílenou kloběžku, chůzi pěšky a na dobytčáky MHD, vlak, bus s vůní od bezdomovců, chrchláním černého kašle od jisté skupiny občanů born in mimo čr a další skvělé lahůdky.
Stačí se podívat co závadí jednotlivé pražské MČ , které mají ve vedení utopistické neomarxisty 😄 A to je teprve začátek, pokud se lidi neproberou a budou dál tuto svoloč volit, bude to čím dál lepší 😄
Stačí se podívat co závadí jednotlivé pražské MČ , které mají ve vedení utopistické neomarxisty 😄 A to je teprve začátek, pokud se lidi neproberou a budou dál tuto svoloč volit, bude to čím dál lepší 😄
jo, v tomhle máš asi pravdu.
Mimochodem - někde jsem viděl studii, kde elektrokoloběžka byla vyhodnocena jako energeticky nejvýhodnější dopravní prostředek (Jouly na metr vzdálenosti na osobu). Kolo vyšlo energeticky stejně jako elektroauto. Což asi i odpovídá, já po treku na kole sežeru a vypiju takových věcí ...
Mimochodem - někde jsem viděl studii, kde elektrokoloběžka byla vyhodnocena jako energeticky nejvýhodnější dopravní prostředek (Jouly na metr vzdálenosti na osobu). Kolo vyšlo energeticky stejně jako elektroauto. Což asi i odpovídá, já po treku na kole sežeru a vypiju takových věcí ...
ber to tak, že ty "nekomfortní BEV s krátkým dojezdem a pomalým nabíjením" teď používají ti, kterým to nevadí. Ale ten pokrok je za ty roky vidět. Dříve se TMS nabíjela 1,5 hodiny na Superchageru, dnešní TMS to zvládne snad i pod půl hodiny. Stará ujela na dálnici 300km, nová dá skoro 500. A to je rozdíl jen 10 let vývoje.
A za 10 let budou BEV vhodné i pro ty paneláčníky, protože se k tomu budou moci chovat podobně jako ke spalováku. Jednou týdně zastaví u nabíječky a za 15 minut mají hotovo. Ano, je to přesně o 7 minut více než se spalovákem. Ale to za ten komfort jízdy stojí. Navíc ty nabíječky nemusí být v nějaké odlehlé části města, ale jsou u obchodů. A nakupovat jezdíme asi všichni. Dá se časem očekávat i marketingové využití - sbírej bodíky a máš levnější elektriku, nebo třeba 20kWh zdarma. Ty obchody to zas tolik stát nebude, protože jednou budou pokryty FVE. Což budou muset, protože je tlak na energetickou efektivitu budov.
A za 10 let budou BEV vhodné i pro ty paneláčníky, protože se k tomu budou moci chovat podobně jako ke spalováku. Jednou týdně zastaví u nabíječky a za 15 minut mají hotovo. Ano, je to přesně o 7 minut více než se spalovákem. Ale to za ten komfort jízdy stojí. Navíc ty nabíječky nemusí být v nějaké odlehlé části města, ale jsou u obchodů. A nakupovat jezdíme asi všichni. Dá se časem očekávat i marketingové využití - sbírej bodíky a máš levnější elektriku, nebo třeba 20kWh zdarma. Ty obchody to zas tolik stát nebude, protože jednou budou pokryty FVE. Což budou muset, protože je tlak na energetickou efektivitu budov.
Ale mě nezajímá pokrok. Je mi fuk, kolik co kdy ujelo a co bude nebo nebude. Mně zajímá, co je na trhu teď a když si to koupím, tak jak spokojený s provozem auta jsem. Jenže už teď jsou za to ti, kteří si kupují ICE, trestáni. Spalovací auta zdražují kvůli emisním normám. Dotace na EV napříč celou Evropou musí zaplatit každý, aby si někdo mohl koupit EV.
Jendou za týden u nabíječky rozhodně nezastavím. Do práce to mám přesně 58 km a dálnice tvoří odhaduji 40 km. To máme 58*2*5 = 580 km. S tím, že nabíjet se má 20/80 a baterie řekněme 70 kWh (70*0,6) tak to máme 580 km a 42 kWh. No a pak tu máme víkendy s děckama, kdy se jezdí na hrady, hory a nevím kde a budu optimista a budu se držet řekněme na dalších 120 km. Tak a máme tu výsledek 700 km a a 42 kWh s tím že tam je dálniční provoz a jako optimista budu brát spotřebu krásných 16 kWh to máme víc jak 2,5 x týdně.
Do supáče jezdím minimálně. Od doby, kdy vznikly internetové obchody a rohlik tam jezdím tak sotva jednou měsíčně. Ale ok, řekněme že kvůli tomu, že si koupím elektromobil, tak začnu jezdit do supáče a budu marnit další čas, který bych mohl naplnit jinak.
Jendou za týden u nabíječky rozhodně nezastavím. Do práce to mám přesně 58 km a dálnice tvoří odhaduji 40 km. To máme 58*2*5 = 580 km. S tím, že nabíjet se má 20/80 a baterie řekněme 70 kWh (70*0,6) tak to máme 580 km a 42 kWh. No a pak tu máme víkendy s děckama, kdy se jezdí na hrady, hory a nevím kde a budu optimista a budu se držet řekněme na dalších 120 km. Tak a máme tu výsledek 700 km a a 42 kWh s tím že tam je dálniční provoz a jako optimista budu brát spotřebu krásných 16 kWh to máme víc jak 2,5 x týdně.
Do supáče jezdím minimálně. Od doby, kdy vznikly internetové obchody a rohlik tam jezdím tak sotva jednou měsíčně. Ale ok, řekněme že kvůli tomu, že si koupím elektromobil, tak začnu jezdit do supáče a budu marnit další čas, který bych mohl naplnit jinak.
Ved to je ideal, 58 km do prace, to uz pri takom najazde sa usetri na palive a pri dlhsej jazde na hrad cez vikend sa to niekde nabije cestou.
Opět 100x omílané nesmysly.
1) servis PHEV je nejdražší - staráš se hák o EV, tak o ICE. Olej budeš měnit i kdyby jsi na něj nahel nula km a ojzezdi všecko v EV módu.
2) servisovatelnost PHEV je z principu tragická. I banální věci jako třeba výměna svíček atp. může být problematická, protože v motorovém prostoru prostě není místo na nic a všecko tam je natlačené. Navíc dnešní přístup k vývoji, kdy na přístupnost zcela kašlou...
3) váha - PHEV je těžší, takže podvozkove díly půjdou rychleji do hajan.
Takže těch pár peněz, které potenciálně ušetříš pokud má ohňostroj doma levné nabíjet a jezdit část v EV, je absolutně bezvýznamná. Zvlášť když jsme na počátku opět v mnoha vyšších pořizovacich nákladech.
1) servis PHEV je nejdražší - staráš se hák o EV, tak o ICE. Olej budeš měnit i kdyby jsi na něj nahel nula km a ojzezdi všecko v EV módu.
2) servisovatelnost PHEV je z principu tragická. I banální věci jako třeba výměna svíček atp. může být problematická, protože v motorovém prostoru prostě není místo na nic a všecko tam je natlačené. Navíc dnešní přístup k vývoji, kdy na přístupnost zcela kašlou...
3) váha - PHEV je těžší, takže podvozkove díly půjdou rychleji do hajan.
Takže těch pár peněz, které potenciálně ušetříš pokud má ohňostroj doma levné nabíjet a jezdit část v EV, je absolutně bezvýznamná. Zvlášť když jsme na počátku opět v mnoha vyšších pořizovacich nákladech.
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Phev asi nikto nespominal, tych 150 km denne da ev s prehladom a lacnejsie, ako nejake spalovacie auto. Pokial ma clovek kde nabijat. Zase kazdy den stat na nabijacke by som nechcel 😄 Phev je nezmysel v tomto pripade.
rohYpnol
Ale co se to děje?? Ti zlí germáni nechtějí zachránit pandy???
Co se to děje, že ani bohatí Ňémci nestojí o EV?!? 😒] 😒] 😒]
Tak co vy zelené kedlubny, když je to EV tak skvelé, proč je sakra nikdo nechce a nekupuje????
Co se to děje, že ani bohatí Ňémci nestojí o EV?!? 😒] 😒] 😒]
Tak co vy zelené kedlubny, když je to EV tak skvelé, proč je sakra nikdo nechce a nekupuje????
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
rohYpnol
3/4 Němců mají k EV NEGATIVNÍ postoj. Jistě je to proto, že EV prokázaly s prodaných kusy ve společnosti svoji genialitu že.... 😒] 😒] 😒]
No, asi tak.
Tech lidi, co soucasne muze nabijet doma v garazi a pritom jezdi opakujici se relativne malou vzdalenost neni zase tolik ani v Nemecku.
A vetsinou si muzou dovolit mit v garazi jeste benzinoveho kombika na delsi jezdeni.
Tech lidi, co soucasne muze nabijet doma v garazi a pritom jezdi opakujici se relativne malou vzdalenost neni zase tolik ani v Nemecku.
A vetsinou si muzou dovolit mit v garazi jeste benzinoveho kombika na delsi jezdeni.
Josef Gottlieb
Jaké pořád bez emisní. Výroba a likvidace zatíží ekologii daleko více než diesel. Demagogie jede stále.
https😐/www.autojournal.cz/…u-teslu-model-x/?…
2. Ojetina - mohla být vytopená, bouraná
3. padesátý recyklát článku, kdy je otázka jestli kdy vůbec něco testovali.
Hledej, čmuchej, budeš zírat. Je to kvalita sama 😄