Když se řekne offroad, jednou z prvních asociací znalých bude Toyota Land Cruiser. Legendární jméno si od roku 1951 připsalo na konto již více než 11 milionů prodaných vozů, teď je ale lepší než kdy předtím.
Stoji to skoro dvakrat tolik co hilda s praktickou korbickou. Na defa to nema motoricky, wrangler je levnejsi.. Prej je to ale vyprodany na nekolil let takze tomu asi nerozumim..
U nás to reálně využije asi málokdo. Je to auto primárně cílené na Austrálii, Middle East, Kanadu, USA, prostě různé končiny světa. Evropa není pupek světa, Evropa je v přidělování výrobních kvót asi až někdě na posledních místěch, můžeme být rádi, že se tady alespoň tato řada oficiálně dováží (ostatní řady Land Curiserů jsou dostupné jen přes neoficiální dovozy).
Na tahle auta je i u nás trh pořád, i když to reálné využití (všeho, co ta auta umí) v našich podmínkách je opravdu s otazníkem. Když ale vidím, kolik tu jezdí nových defenderů, pak by se LC měl taky prodávat bez problémů. Každopádně ten def. 110 mi přijde jako lepší nabídka, jak motoricky, tak designově, LR prostě krabice umí.
Může být, já jsem to jednou zkusil, Range sport 2015, auto jsme měli tři roky, něco přes sto tis. najeto a do servisu jezdilo jen na ten pravidelný. Ale historek jsem samo slyšel x, i od známých, takže bych řekl, že u JLR je třeba mít o něco větší štěstí na kus než u jiných značek. Přesto, nebo možná právě pro tu svou pozitivní zkušenost, bych v případě LC vs Def, sáhnul bez váhání po defíku, každopádně se šestiválcem.
Rexton je stejne v tomto teritoriu za mna naj volba... tuhy ram... idealne posadeny motor.... cena ferova... a pritom tiez je to velky rodinny kriznik pouzitelny uz kazdy den aj mimo teren ...
Hlavne ak clovek zvazi ze kolko ( malo ) stoji... ma pritom tuhy ram.. a utiahne 3,5 tony... tak fakt brutalna naloz v dnesnej dobe terennych uz baboviek... vymaknuteho kodiaqa ci sorento uz zotrie s prstom v nose... ale podla mna ako dostupnejsia alternativa k landcruiseru urcite stoji za to.... a nestrati sa ... rexton :yes:
No, když opomenu jejich historii...ne, promin to nejde. LC si koupí dva druhy lidí. Jedni, co ho potřebují, tady to bývají často farmáři, nebo migranti z východu, kteří jsou na něj zvyklí a pak ti, kterým ty nové verze příjdou "sexy", protože to už je trochu stylovka.
Já LC řídil tu minulou generaci, měl slabší verzi té 2.8 s cca 130kw a na silnici to není nejideálnější auto, takže rozhodně jako polykač kilometrů na dálnice to není vhodné auto, je to vlastně i docela líné (ten nový má trochu víc kw, tak to bude lepší), ale jinak je to bytelné auto, které má funkční schopnosti a funkční řadu let, proto se tak prodává po světě, protože vydrží. Neumím si představit někoho, kdo má peníze na LC, že by si šel vzít radši Rexton.
Rexton je volba peněženky, s nejistým výsledkem, možná bude na silnici fungovat, ale zapřáhnout ho do služby bych riskoval jen, kdybych na LC neměl... a proto nemužu souhlasit s tím, co píšeš. Já SS zkoušel jen jedno, nebylo to špatné, ale pořád na to koukej optikou ceny.
Měli LC, Patrol, Pajero v naftových šestiválcích. Postupně jim z toho vyšly jakési úzké vysoké kozy se čtyřválci s bídným výkonem až nakonec zbyl jen LC jako terénní voňavka. Takový Hilux, LC 200, Navara s jednoprostorovou karoserií vůbec nejsou. Variabilita takového auta je mnohem větší než u Pickupu. 2 + spací plocha nebo auto pro sedUm. Nejlepší je pickup jedoucí na hory, pět a půl metru dlouhá kráva a lyže jsou na nosiči a trčí ještě za auto.
Chcelo by to v eu nieco ako ford everest ( civilny ranger ) alebo pajero sport ( civilna L200 ).... v podstate zvladnu v terene skoro to iste co ich bracekovia pickupy akurat su bez korby a z pohladu rodiny ( ako rodinne terenne kombiky ) ovela praktickejsie varianty... a prave v eu by taketo prekabatene pickupy mohli fungovat... kedze nejaku nivu tu uz stejne kupuje malokto ako rodinny terenak.. alebo draheho defika... ci este drahsie Gecko ( ktore uz su skor stylovkami ako rodinnymi pracantmi ) ... skoda... ale aj to je len dalsi dokaz toho do akych problemov uz eu trh za poslednu dekadu padol ( niekdajsi pupok automobilizmu splasol ) ... a tie najzaujimavejsie kusky nas uz dnes radsej obchadzaju... zlata australia ... jak ja im ich auta zavidim .... maju defakto vsetko
ne 4runner, ale Fortuner. Podobné názvy, jiná auta. 4Runner je americká záležitost Fortuner se prodává hodně v asijském a arabském světě. Pár dní zpět jsem ho měl půjčený z půjčovny v Ománu. Popravdě je to jízdně hrozný auto. Nejspíš to má své kvality mimo dobré silnice, ale pro západní svět to má jízdní vlastnosti podprůměrné. Někdo zmínil Mitsubishi Montero (Pajero Sport) a to je vůbec nejhorší nové auto co jsem za poslední roky řídil. Děsný křáp. Naopak Ford Everest (Ford Ranger přestavěnej na SUV) je skvělé auto SUV co jezdí jako moderní auto a je to klasický offroad na rámu s offroad výbavou a schopnostma.
Ac jsem Toyotar (LC 70 a 4rumner II gen vse benal) tak tohle se me nelibi a to byl LC asi posledni toyota co vypadala pekne, ten zbytek modelu byl hnus uz vic nez 10 let.