Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Tesle docházejí noví zákazníci. Musí si platit reklamu, což dlouho odmítala

97 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Počet věřících a bezmozků je zkrátka omezený.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Už je tady zas, TroII Party, Hardcore EV Haters & ShitStorm :yes:
DonVito
Asi mas pravdu.

https://twitter.com/…4702734047883410?…

Elon Musk

@elonmusk
Excited to join
@Disney
as their Chief DEI Officer.

Can’t wait to work with Bob Iger & Kathleen Kennedy to make their content MORE woke!

Musk v Tesle skoncil!
To nevis?
Bude ted vydelavat i na tobe. ;-)
Krum Páč
Tento týden uvidíme důležitá kvartální data. Zjistíme, jestli platí investiční teze o poklesu dodávek Tesly, která stojí za poklesem ceny akcií. Také uvidime, jak se vyvinul automobilový trh v Číně.

Očekávám, ze v letoním roce se v zemi prodá priblizne 11,5 milionu nových elektromobilů, což představuje 44% podíl na celkovém prodeji nových automobilu. Předem známe vítēze (Tesla a BYD) i poražené (Evropské automobilky).

Kdysi zaostalá, komunistická diktatura, to v klíčové průmyslové disciplíně natírá Evrope na celé čáře. Tak evropští populisté vymysleli, že se z globálního inovačního závodu odhlásíme a zůstaneme u technologie devatenáctého století.

Chápu... V Evrope už se nechce pracovat fakt nikomu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo, Lo Pata s tebou v úplnosti souhlasí. Jen podotýká abys nemíchal jablka a hrušky, globální a evropský trh. Nemáš to přehánět s tím žonglováním.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Tento týden uvidíme důležitá kvartální data. Zjistíme, jestli platí investiční teze o poklesu dodávek Tesly, která stojí za poklesem ceny akcií. Také uvidime, jak se vyvinul automobilový trh v Číně.

Očekávám, ze v letošním roce se v zemi prodá přibližně 11,5 milionu nových elektromobilů, což představuje 44% podíl na celkovém prodeji nových automobilu. Předem známe vítēze (Tesla a BYD) i poražené (Evropské automobilky).

Kdysi zaostalá, komunistická diktatura, to v klíčové průmyslové disciplíně natírá Evrope na celé čáře. Tak evropští populisté vymysleli, že se z globálního inovačního závodu odhlásíme a zůstaneme u technologie devatenáctého století.

Chápu... V Evrope už se nechce pracovat fakt nikomu.
Avatar - apoho
apoho
to je hoax. Možná jenom aprílový žert.
Tesla je neohrozitelná :-[]
Avatar - cizekHUNTER
cizekHUNTER
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ryccardo
Ono je to logické. Trh pro EV je omezený jak finančně tak způsobem použití a možnostem nabíjet. Cílová skupina je movitý zákazník, kterému je jedno kolik auto stojí, má dům (ideálně s vlastní elektrárnou) a najezdí malé porce kilometrů ročně, případně má k tomu ještě jedno spalovací auto. Pokud se EV rozvinou (zvýší se dojezd) a spadne jejich cena, tak se trh pro EV zvětší. Do té doby jsou ale EV pro velice úzkou skupinu zákazníků.
DonVito
Nemam ani dum ani nejsem movity zakaznik.
Jezdim vice nez prumerne porce km.
Pouzivam EV (koupeny ojety) jako sve jedine auto.
ryccardo
Výborně a kolik tě tvé auto tak zhruba stálo? Kolik ročně najezdíš a jak ho nabíjíš? Přiznám se že jako středně movitý zákazník jsem žádné vhodné EV v cenové relaci 200-300 tisíc nenašel. Nabíjet mám kde a ročně najezdím tak 20-25tis km. O EV ale neuvažuju ani vzdáleně.
DonVito
https://m.mobile.de/…m/382307870.html?…

Volkswagen Golf
E-Golf. 87% SoH. Wärmepume. CCS.
11.500 €
ryccardo
A to sis teda koupil nebo mi to cpeš? Sorry ale dojezd 150-200 km je pro mě naprosto nepoužitelný. Takže zkus odpovědět.
DonVito
Na osobni otazky zasadne neodpovidam.

Jedine obecneji.
Auto stalo mene nez 400.000Kc.
kWh pocitejme 6Kc.
Najedu vic nez 20.000km rocne.
Spotreba je do 20kWh/100km i v zime.

PS To ze ti nebude stacit ani dojezd 500km me neprekvapuje. Nic ti necpu. Jezdi si cim chces. Jen tu nesir nesmysly. Ojety EV si dnes muze koupit skoro kazdy. Prvni generscd je uz za par supu.
ryccardo
Dobře cena by byla kousnutelná. A o jaký model se aspoň jednalo mi prozradíš? To snad není osobní otázka.
Cena elektřiny tedy standardní. Jestli máš kde nabíjet tak je to v pohodě. To jsi ale stejně častým hostem nabíječek a trávíš tam asi dost času při 20 tkm ročně. Nebo to realizuješ kolem komína a dobíjíš doma?

PS: Reálný dojezd 500 by mi stačil, ale to asi nezvládne 30 kWh baterie že?
DonVito
Mam obdobne auto jak v tom inzeratu.

S dojezdem 200km travim na nabijecce minimum casu, pohybuju se vetsinou v ramci dojezdu.

Kdyz nekam jedu dal, spojim obvykle nabijeni treba s obedem.
ericn
Takže máš podobný krám jako je e-Golf, tj nejspíš Ioniq electric - ten má malou 38kWh a nebo ještě menší 28kWh baterku... Paráda, ten starší je tak na průjezd Prahou a zpět ;-) Ten FL s větší baterkou dá tak Praha - Humpolec a zpět...
DonVito
Presne kvuli takovym jako ty se tu svym autem nechlubim.

Muzu jen uvest, ze i 28kWh je dostatecnych pro vetsinu mych cest.

On totiz elektromobil ma jednu specialni vlastnost, kterou rada fosilnich jedincu nechape: da se na ceste nabijet. A neni to zadny utrpeni. Nejsem topmanazer, abych mel rozplanovanou kazdou minutu sveho zivota. A temer 100% mych delsich cest jsou vylety, kde nikam nespecham.
MarekAbsolon
Sobče jezdíš si jen tak na výlety a zbytečně oteplujes planetu.
ericn
No vidíš a je to venku. Za mě je to prostě zoufale málo, asi pochopím lidi, co dokážou žít s Konou 1G s 64kWh bateríí, kde se dá v pohodě těch 350-400km dát:

https://ev-database.org/…-Electric-64-kWh

I tady je tuším recenze: https://moje.auto.cz/…alien5/kona.html

Jinak mám co dělat, abych dal 400 - 420km s CNG, ale natankuješ ho stejně jako benzin, za 5 min ;-) A je to opruz, pořád sledovat dojezd...
ryccardo
Teda zbavit se pekny Hondy Civic a koupit si neco takovyho. Co te k tomu proboha vedlo? Ja bych s necim takovym asi dokazal zit jen na jezdeni do prace, ale k tomu bych musel mit jeste normalni auto ma jizdy mimo mesto 🙄
DonVito
Elektromobil je uplne normalni auto.

Me aktualni auto ma pri bezne jizde lepsi dynamicke vlastnosti nez to predchozi.
Jezdi plynule tise a lokalne bezemisne.
Dlouhe trasy jezdim vyjimecne, tudiz prinosy prevazuji nad nevyhodami.

Bonusem jsou minimalni provozni naklady.
Ano, nejsem tak bohaty. A naklady jsou pro me velmi dulezite. Obvykle jezdim za min nez 1Kc/km!
Utracim radeji za jine veci nez za palivo do auta...
ryccardo
Já nikde nepsal, že to není normální auto.

Mé auto má dostatečné dynamické vlastnosti, jezdí plynule a tiše a jestli lokálně emisně mě vůbec nezajímá. Dlouhé trasy občas jezdím a nechci si kvůli tomu držet další auto nebo si ho půjčovat, když potřebuju jet dál než 200 km. Navíc se mi nechce utrácet 400 tis za EV jako máš ty. Raději utrácím za jiné věci než za auto, které mi postupně ztrácí hodnotu na ulici před domem. Na benzín, ale dokážu vydělat, takže mě těch pár tisíc měsíčně nerozhodí rozpočet. ;-)
DonVito
Vis, naklady na auto nejsou jen porizovaci...
Za deset let muzes pohodlne usetrit 200.000Kc. A pak to porizeni za 400.000 vypada uplne jinak.

Jinak psal jsi:
"bych musel mit jeste normalni auto ma jizdy mimo mesto"

Proto to vysvetleni, ze EV je taky normalni auto.
;-)
ryccardo
No to bylo mineno jine nez EV, se kterym muzu taky nekam vyrazit a nejsem limitovany dojezdem 200 km. A nejdriv musim nasetrit tech 400 k a v prubehu toho se omezovat. Koupit si levnejsi obyc auto a k tomu mit na benzin a vsechno kolem co potrebuju mi vyhovuje vic.
ericn
Souhlas :yes: I když v mém případě jsem těch skoro 400k dal za zánovního Fastbacka a vůbec nelituju. Rozhodně lepší volba než Ioniq s mini baterkou ;-)
ryccardo
Jo to chapu. To je auto s uzitnou hodnotou, se kterym muzes i nekam vyrazit. Auto s baterkou 30 kWh je jen na jizdy kolem komina.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5430534/gevolgen-van-vol-stroomnet
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně takto to dopadá, když očekávání zákazníka jsou nenaplněná a vyšší, než jaké hodnoty nabízí produkt samotný.

Věřícím a elonovům podkuřovačům samozřejmě stačí jen to že to je Tesla a je úplně jedno, jestli to je kelímek od jogurtu nebo mezigalaktický křižník třetího řádu. Výsledek je vždy stejný - koupě a nadšení i kdyby to byl hranatý anální kolík s logem Tesly. Z nerezu samozřejmě.

Jenže přinejmenším polovina lidí se zdá, že stále nemá úplně vymyté mozky a chtějí, aby za své peníze dostali kvalitní produkt. A ten zkrátka dnešní EV ani zdaleka nedokáži nabídnout a konkurovat autům se spalovacími motory. Nota bene pak Tesla, která z pohledu automotive je z určitého pohledu horší než Dacia...
DonVito
https://youtu.be/Ib6H8C43978?si=hOiboQUk2qX-1hlo

Vypada to, ze nic lepsiho nez Tesla pro normalni lidi neexistuje.
At jezdis Kia nebo Porsche...
Avatar - apoho
apoho
jooo, milej Horký Vito, jenom koukej na YT, tam se všechno dovíš a všechno je 100% pravda samozřejmě :-! :no:
Chceš si posatvit dům, koukni na YT, chceš si vyrobit auto - koukni na YT.
Tomu se říká vysoká škola života :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
A chceš být úplně mimo? Buď jako apoho.
To video je o zkušenosti někoho s daným produktem,
ne o tvorbě něčeho. Ano, je to stále subjektivní, ale lepší než být úplně vedle bez zkušeností jako ty. Pak aspoň má svůj názor něčím podložený, ne jako hlupák, který pouští do světa již dávno vyvracene lži.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nerozčiluj se, čížku Mikeši :-) Praskne ti žilka. A největším hlupákem je ten, který všechny okolo sebe označuje za hlupáky. Ty jsi úplný chrlič mouder a tiskárna štítků s nápisem hlupák, kterými oblepuješ každého, kdo má jiný názor.
Už v Bibli se říká - hoďte kamenem kdož jste bez viny.
Trochu sebereflexe by ti nezaškodilo a taky trocha respektu k názorům ostatních, i když s nimi nesouhlasíš, chytráku.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - apoho
apoho
a vždyť ho tam máš, tak proč by jsme to nepsali?
O kreténovi jenom kreténsky. Na hrubej pytel hrubá záplata! A na povolený svěrač -anální kolík :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - apoho
apoho
vidíš jak jseš hloupý troll!
Ortel neposlouchám, pivo nepiju ze zásady a na pětikolku nadávám asi jako 80% populace :no:
Jestli ty podporuješ tuto současnou vládu, tak tě lituju. Buď jseš momentálně zaostalý Otík nebo jseš myšlenkově prostě jenom na obráceném břehu a mne nikdy nezajímali lidé, kteří jsou na druhém břehu řeky :no: :-[]
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - apoho
apoho
ano, my to tady o tobě všichni víme akorát tobě to nedochází :no: :no: :no:
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - apoho
apoho
zůstaneme u toho, že jseš kretén a podle toho s tebou tady bude zacházeno!
Avatar - Jamme
Jamme
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vždy?
Výborně, tak jdeme na to. Dej sem seznam mých příspěvků za posledních 5 dní, kdyj sem zmínil kolík když o něm píšu vždy.
Těším se na seznam :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však na tenhle úplnej nesmysl nemá cenu reagovat. Kdo to tu čte aspoň trochu, tak nad tím mavne rukou
Avatar - eLzyx
eLzyx
nad tím, že si roháč rád strká věci do míst, kam slunce nesvítí? Každému dle jeho gusta. Ale nemusel by to cpát ostatním
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Upřímně I tam kam mu slunce nikdy nezasvítí je stále jasněji než v hlavách zelených kedluben a eurohujerů :-!
ACE.
Musí se sejít dva faktory člověk na to musí mít a když už na to má, tak to ještě musí upřednostnit před jinou možností a těch lidí není mnoho a celkem rychle se vyčerpají.
DonVito
Az budes vybirat EV, tak ti ty jednoduchy pocty dojdou.

Je namatkou vyhody Tesly:
Nejnizsi cena
Nejnizsi spotreba
Top autopilot
Bezkonkurencni supercharger network
Bezkonkurencni cena za kWh UFC
Nejvyssi bezpecnost
Top konektivita, pristup pres telefon
Top technicka reseni (li-ion 16V battery atp.)
Frunk

Bez znalosti problematiky samozrejme nepochopis.
kesumb
top autopilot je pitomost stejne to umi kazdej druhej

spotreba je podvod, dej si teslu na nabijecku zmer
odebranou elektriku na 100km a porovnavej

bezpecnost k debate
top technicka reseni = ojebejme to co to jde at je ti levny

Tesla je hlavne hodne velkohubejch prohlaseni…
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
DonVito
Doporucuji si obstarat vic informaci o Tesle.
;-)

Snad jen k autopilotu resp. FSD:
https://youtu.be/tviib47r7Zw?si=PmsXyNJ5EIPVkfjr
Tesla FSD v12 vs Manhattan
https://youtu.be/vCvZMAeU2r8?si=KkIFUbYPTjH84QFi
MIND BLOWING Tesla FSD V12.3
Footages (Compilation)
Ktery jiny auto umi tohle??

Obavam se, ze netusis, o cem pises.
Hendly
Je fascinující jak dobre uz FSD jezdi.

Jeste vice ohromující je tvrzeni ostatnich automobilek, ze bez lidaru a min dalsich 10 let vyvoje to nepujde…
kesumb
parkovani da kde co
prujezd krizovatkou taky navic se viditelne vede za autem pred
vystridat pruhy na dalnici je v pohode

+ za odboceni doleva :yes:

ovsem viz vychova tesly za porusovani dopravnich predpisu kdy ti zmizi na nejaky cas celej autopilot. At si ti strcej cely nekam…
Uz to konecne umi drzet rychlost a pruhy kdyz jedes 150 na 130kmh? Nebo te musk ve tvym vlastnim aute vychovava jak se
mas chovat i nadale? Teslu pro
me fakt ne, je to levny ok ale tim to konci. Plus nabijecky..

vic informaci netreba staci co jsem psal, kozenka, plast, chybejici ovladaci prvky a spotreba bez topeni. Silnej pribeh to je vsecko (a nabijecky..)
DonVito
Je fajn, ze ses na ty videa podival. :yes:

K ostatnim tematum - myslim, ze jsou obdobne outdated jako tve puvodni informace o FSD.

Podivej se na jakykoli test TM3 Highland.
Vetsina veci co pises je jinak (nemyslim zrovna ovladani). :-)
Rezna
Koukam....Tesla, Tesla, Tesla a nic jineho neexistuje ze? Ave Elon
Avatar - eLzyx
eLzyx
existuje. Pokud chceš nějaké druhé auto do rodiny, které bude fungovat jen v režimu rozvoz dětí, práce, nákupy, nabíjení zajištěno doma, tak je BEVček přehršel. A dobrých, z pohledu "jaké je to auto" leckdy lepší jak Tesla.
Pokud chceš univerzální BEV, které obslouží vše, včetně třeba častých výletů, ať po ČR, nebo po Evropě a nerad řešíš prolémy, tak tu nic lepšího než Tesla není a dlouho nebude.
Proč si to myslím? Protože potřebuješ bezproblémové a neobtěžující auto a bezproblémovou nabíjecí síť. A tuhle kombinaci nikdo jiný nemá. Ostatní vyžadují servisní prohlídky (které obtěžují) a nemají svoji síť. Že mají statisíce jiných nabíječek? Kdo kdy nějak více cestoval, tak ví, jaké je to peklo. První věc je nutnost nějaké roamingové služby, nebo plánování třeba i měsíc dopředu, aby si člověk zajistil čip místní společnosti. Druhá věc s tím spojená - roamingové služby jsou nepřehledné, občas se stane, že si člověk nepřečte úplně podmínky a nabíjí ne za kWh, ale za minuty. Někdy se to může vyplatit (rychle nabíjející auta), někdy je to extrémně drahé (pomalá auta, obzvláště v zimě). Třetí věc - obsazenost. "Ostatní" mají třeba 1-2 rychlé stojany a zbytek třeba jen 50kW. Ionity se trošku lepší, ale stále je tak na 1/2 toho, co instaluje Tesla v podobné oblasti. A on je opravdu rozdíl, když člověk přijede na obsazených 16 stojanů u Tesly, nebo na obsazené 4 stojany Ionity. I když budeme počítat, že Tesel jezdí více, tak přeci jen někdo z těch 16 vypadne dříve, než někdo z těch 4 Ionity. Další věcí je spolehlivost. Tesla má 99,95% dostupnost. Na Ionity sice nejezdím, ale co mám možnost vidět na sdílených místech, tak to ne vždy funguje. Lidi přejíždí mezi stojany a leckdy odjíždí bez nabíjení = porucha, chyba autorizace atp. A jak bylo zmíněno, tak i money talks. Nejen při pořizovačce auta, ale i cena nabíjení. A Tesla má dlouhodobě téměř bezkonkurenční cenu na UFC.
Niemand
Áno Tesla má výhodu nad ostatnými EV. Ale kupovať EV ako primárne auto na dlhé cesty zatiaľ pre priemerného motoristu nemá zmysel. Pre mňa je limit 400 diaľničných kilometrov(3 hodiny jazdy) aj v chladnom počasí. Povedzme, že Tesla3 LR by to už zvládla, ale to auto stojí cez 50 tisíc EUR čo je vysoko nad priemernou cenou nových aut v EU. Autá veľkosti T3 sa predávajú za 30 tisíc EUR. Ten rozdiel v cene sa na palive nikdy nevráti. Môžeme sa baviť o tom, že je tam vyšší výkon, ale za ten si priemerný motorista nepripláca ani v spaľovacom aute. Toto je to čo musia výrobcovia EV vyriešiť ako prvé a do vtedy sa možno zlepšia aj služby ohľadom nabíjania. Už dnes fungujú nejaké roamingové dohody medzi prevádzkovateľmi nabíjacích staníc.
Avatar - eLzyx
eLzyx
Však zatím máš na výběr mezi spalováky. Než budeš “donucen”, tak budou BEV na takové úrovni, že nebudeš přemýšlet o ničem jiném.
Avatar - Anonym
Anonym
:-):-):-):-):-)
DonVito
Presne tak.

Bohuzel nejhloupejsim (bohuzel typickym) argumentem je naroubovani EV z roku 2012 na rok 2035...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže snad se shodneme na tom, že jako etalon celkem rozumně použitelného auta můžeme brát Octavii. Tedy u nás.

Tím pádem Tesla 3 není jako rodinný vůz vůbec použitelná, protože to je auto tak pro dva.
Tesla Y není o moc lepší, ale dejme tomu. Takže cenově jsme 1.0+ M ... bravo.
DonVito
Proc s Octavii neporovnavas MG5?

Ale o mnoho dynamictejsi Teslu. O jejiz funkcich si muze Oktavka nechat zdat.
:D

https://www.tesla.com/cs_cz/model3
Holmes666
Dnes jsem jel prvně v Tesle model 3 a musím říct, že má mix vlastností, které mi jako zapřisáhlého odpůrce EV aut změnilo mé mínění. Není to vůbec špatné auto. Jízdně je to něco, co s konvenčním autem za 1,2 mega prostě nezažiješ. Když si vezmu dotaci 200k na EV, cena za ujetý kilometr do 1 Kč a minimální náklady na běžný servis, tak je to auto ve finále na to co nabízí levné. Navíc neřešíš oleje, výfuky, brzdy, rozvody, převodovky, spojky....Vím, EV mají svá negativa, ale nezdají se mi po dnešku tak zásadní.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. A o tom to je z 99%. Vyzkoušet si to dřív než dělat závěry. Ale to tu zarputilí EV hateři nikdy neudělali. Za mne BEV je určitě dobrá cesta, aktualne alternativa pro ty, co nejezdi jen dálky, ale především krátké a střední vzdalenosti. Tam to plnohodnotné nahradi. Sám jsem zkoušel týden EV s tím, že jsem doma vůbec nenabíjel, abych si vyzkoušel jaké to bude pro lidi, co bydlí na sídlištích a nemůžou nabíjet doma. Výsledek? Uplne v pohodě časově, a to za tyden najezdim pres 1000km, jen cena vycházela na cca 2.5kc/km. Ale to by se taky dalo snížit, já neřešil nějaké tarify atd. Prostě přijel jsem, přes aplikaci nabil a jel dal.
Holmes666
Souhlas. U nás by probíhalo 80-90% nabíjení doma cca za 4,5Kč/kwh. Do koruny na km bych se vešel. Nyní jezdím s dieselem s průměrem kolem 7,5l/100km, což jsou cca 3kč/km. Na 100tkm to už je solidní úspora. No a ty dvě, tři dovolené ročně holt budou o něco dražší, ale ona i ta nafta venku stojí víc...
Avatar - Anonym
Anonym
Až najezdíš 500 tkm tak se ti ta Tesla zaplatí. A to se vyplatí. Myslel jsem, že už dávno se nekupují EV kvůli "úsporám" na palivu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
tyhle počty tu byly vždycky. Koupit dražší diesel proti benzinu? Tohle jezdí za tolik, tohle za tolik, najezdím x ...
btw - 500k km do úplného zaplacení auta není špatné. Ty benzin/diesel se počítaly v obhajobě jen v rozdílu kupní ceny.
Holmes666
Ne, ale základní ekonomickou rozvahu si udělá každý trochu rozumný člověk.
DonVito
No to je prave ten problem treba ve zdejsi diskuzi.

Nekteri tady rozporuji i cenu nabijeni u Lidlu.
Natoz aby znali ceny za kWh od distributora...
Avatar - speedfred
speedfred
Vcelku súhlas až na ten pre mňa brutálny ergonomický prešlap v ovládaní auta. To je hrozné a po fl ešte horšie.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jaký ergonomický přešlap byl u předfaceliftů?
Avatar - speedfred
speedfred
Vadí mi neustále patlanie na stredovom displeji, no a korunu tomu dáva napr ovládanie zrkadiel na volante tymi "gulíčkami". A to nehovorím o neustálom upozorňovaní na premávku, prekročenie rychlosti či absencia HUD prípadne obyč tempomatu (alebo som ho nenašiel). Inak auto sa mi páči a kľudne by som išiel do toho keď to je cenovo celkom zaujímavé.
Kvoli ovládaniu zatial nie a nie, ale to je asi tým že som obmedzenec generácie X ako sa tu človek dočíta.
Niemand
Ergonómiu vnímam podobne. A keď je toto auto v cene prémie, tak sa sa aj bojím zamýšľať nad tým ako bude vyzerať interiér v ich modely za 25k EUR.
DonVito
Tesla (3, Y) dnes urcite neni v cene premie.

W T F

Videl jsi za posledni rok ceny Tesly???
Niemand
Zrovna dnes som kvôli tomu otvoril cenník a T3 a BMW er3. Základný T3 LR stoji cca to isté ako 320i. Príplatky som detailne neštudoval a vyšší výkon Tesly ma nezaujíma, 320i je dynamicky úplne dostačujúci.
DonVito
Vazne porovnavas mnohem vykonnejsi Teslu AWD se zakladem BMW se zadnim pohonem?
:D

Tohle nema cenu...
Niemand
Vyšší výkon je pre 99% ľudí bezcenný, je to len argument Tesla fanklubu na to, aby obhájili tragický interiér v aute za 50k EUR. Dôvod prečo som uvažoval o T3 LR nie je výkon ale to, že základná verzia má ešte stále malý dojazd. S LR by som už ako-tak vedel fungovať. Ale je mi šumafuk či má 150, alebo 300kW.
Avatar - speedfred
speedfred
Súhlas. Mne by tiež stačil základný Model 3 RWD ale s dojazdom LR. Nepotrebujem v eko vozidle brutálny výkon. Na to mám ne-eko auto 😀
Avatar - eLzyx
eLzyx
tyhle "bastardi" se budou v Tesle zase asi vyrábět. Dřív to bylo pro flotily, přebytky se daly koupit ve skladovkách. A podle mých informací s tím mají zase začít.
Avatar - eLzyx
eLzyx
chápu, že to každý vnímá jinak, ale já to beru tak, že ovládání zpětných zrcátek tam je přes "kuličky", abych si to vůbec nějak mohl nastavit na svůj profil. Pak už na to ani nesáhnu. Vlastně nikdy, protože se můj profil synchonizuje s cloudem, takže i v jiné TM3 (třeba půjčené) budu mít zrcátka nastavená stejně. Proto mi přijde zbytečné, aby tam byl nějaký dedikovaný joystick.
Upozorňování na dopravu a překročení rychlosti je dárek od EU. Ne výmysl Tesly. Tesla má aspoň nejrychlejší vypnutí této zhovadilosti. Klikneš na tachometr a je to vypnuté. Žádné menu, podmenu, potvrdit atp. Klik a hotovo. Ano, bohužel při každé jízdě. Ale to je u všech moderních aut.
HUD - asi by se hodil. Ovšem do budoucna - na co? V příštím roce tu bude víceméně funkční FSD. Takže jen zadáš cíl, odložíš si ruce na volant a necháš se dovézt, s nějakými minimálními korekcemi.
Jak funguje tempomat u TM3 nevím. Já mám v TMS ještě extra páčku.
Avatar - speedfred
speedfred
Ďakujem ale žiadneho autopilota či podobné vymoženosti fakt nechcem. Zrkadlá si prenastavujem aj so sedačkou, pripadne pri cúvaní.
Tempomat-tie nové kusy sú už bez páčiek úplne. V aute mám rád oba tempomaty (normál/adaptiv) ale keď není na výber takm chcem len normál.
Viem o tých darčekoch od EU, ale je to tak ku.wa otravné. V mojich autách zatiaľ nič také nemám a rozmýšľam čo ďalej do budúcna.
PS: bol si v Moste?
Avatar - eLzyx
eLzyx
vtip je v tom, že zrcátka a sedačku si nastavíš jednou. Uložíš do profilu na cloud a kdykoliv si půjčíš TM3 a budeš ji mít ve své aplikaci (nevím, jestli ten přenos profilů funguje mezi různými modely), tak se ti auto nastaví samo.
Zrcátka by se měla při couvání nastavovat sama.

Tempomat a autopilot se dá zapnout samostatně. Tempomat jedním kliknutím, autopilot dvěma. Na tu pravou kuličku na volantu.

Jinak v Mostě jsem nebyl. Plánuji spíše návštěvu POP v Praze, kam se sjíždí i ty hodně staré kousky, které jsou mi bližší.
Holmes666
Jj blinkry na volantu jsem chvilku řešil a vlastně taky to, jak otevřít vnější kliku 😅. Ale když už se rozjedeš tak je to balzám na duši....
Avatar - eLzyx
eLzyx
je pravda, že mít TM3, tak jedna z prvních úprav bude výměna klik za automaticky výklopné. Blinky nevím, na to jsem si v Plaidu rychle zvykl.
DRAGONR
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Zacina mat dieru vo vyplete..... tato umela bublina pre fanatikov a nie serioznych vodicov raz stejne splasne ... a paradoxne to nebudu ani spalovaky ( a ich pripadny dalsi zivot ) ktore sa o to postaraju ;-)
Renoo
Nemá žádnou díru. Tesla má fantastickou ziskovost o jaké se většině automobilek může leda zdát. A dost možná je to jediná EV automobilka, která má zisk.
Avatar - kruskar
kruskar
Jenže ta ziskovost není ve výrobě a prodeji aut, ale z přeprodeje "automobilových emisních povolenek", tedy z něčeho, co nevytvořil trh, ale bylo to stvořeno uměle. Kdyby nebylo toho, Tesla už by dávno zkrachovala.
Hendly
Je zajimave jak dlouho se stare neaktuální informace drzi mezi lidma.

To co tvrdis uz neni nekolik let pravda.
Renoo
Řiďte se aktuálními informacemi. Ale dobrá, pojďme uvažovat podle logiky, která vychází z neplatných informací. Tedy teoreticky jak by bylo možné, že jiné čistě EV automobilky nerýžují stejně jako Tesla na povolenkách? Ty to mají zakázané?
Avatar - eLzyx
eLzyx
doporučuji se podívat na tento rozkres https://twitter.com/…45012746/photo/1

z toho je vidět, že emisní kredity jsou jen takový bonus, bez kterého by se Tesla obešla
Niemand
Ono je to logické, lebo kto nepredáva autá, tak nemá ani emisné kredity. Ale faktom je, že predaje EV vyrástli do súčasných rozmerov s výrazným prispením rôznych zvýhodnení. A je otázne ako sa ich predajom bude dariť teraz keď štáty nemajú peniaze ani na dôležitejšie veci ako je podpora predaja EV.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Odhaduju dle autorovy hlášky: "případně je vyplácela akcionářům v rámci dividend." V jaké výši a kdy autorova Tesla vyplácela dividendy? Ta Elonova se k tomu totiž, pokud vím, ještě neodhodlala... :-)
Renoo
Tak pokud vím, tak reklamu odsouhlasili už minulý rok na Earnings Calls. Nebyl to nápad Muska, ale podlehl dlouhodobému tlaku investorů, který chtěli reklamu už dávno. Ber reklamy vydrží startup, ale ne zavedená automobilka.
Meky
Ešte nekúpili…
Ja si tiež kúpim teslu.
Keď na ňu budem mat a keď bude servis k dispozícii

Výbava, technické parametre, žiadny predpísaný servis… paráda!

Cenovo je to však stále mimo, navyše sa v našej zapadoruZZkej gubernii nepredáva, takže estempockam
Avatar - eLzyx
eLzyx
to přijde. Se dostaví prodejny a servis v ČR a příští rok bude Tesla snad i u Vás.
Akorát je otázka kde. V Bratislavě by to byl docela nesmysl, protože je poblíž Brno a Vídeň. Košice/Prešov jsou na konci světa. Žilina je poblíž Ostravy, takže zbývá Banská Bystrica. Jenže ta má méně jak 80k obyvatel. Což nemá úplně potenciál.
ericn