Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTesle docházejí noví zákazníci. Musí si platit reklamu, což dlouho odmítala
97 komentářů
rohYpnol
Přesně takto to dopadá, když očekávání zákazníka jsou nenaplněná a vyšší, než jaké hodnoty nabízí produkt samotný.
Věřícím a elonovům podkuřovačům samozřejmě stačí jen to že to je Tesla a je úplně jedno, jestli to je kelímek od jogurtu nebo mezigalaktický křižník třetího řádu. Výsledek je vždy stejný - koupě a nadšení i kdyby to byl hranatý anální kolík s logem Tesly. Z nerezu samozřejmě.
Jenže přinejmenším polovina lidí se zdá, že stále nemá úplně vymyté mozky a chtějí, aby za své peníze dostali kvalitní produkt. A ten zkrátka dnešní EV ani zdaleka nedokáži nabídnout a konkurovat autům se spalovacími motory. Nota bene pak Tesla, která z pohledu automotive je z určitého pohledu horší než Dacia...
Věřícím a elonovům podkuřovačům samozřejmě stačí jen to že to je Tesla a je úplně jedno, jestli to je kelímek od jogurtu nebo mezigalaktický křižník třetího řádu. Výsledek je vždy stejný - koupě a nadšení i kdyby to byl hranatý anální kolík s logem Tesly. Z nerezu samozřejmě.
Jenže přinejmenším polovina lidí se zdá, že stále nemá úplně vymyté mozky a chtějí, aby za své peníze dostali kvalitní produkt. A ten zkrátka dnešní EV ani zdaleka nedokáži nabídnout a konkurovat autům se spalovacími motory. Nota bene pak Tesla, která z pohledu automotive je z určitého pohledu horší než Dacia...
https://youtu.be/Ib6H8C43978?si=hOiboQUk2qX-1hlo
Vypada to, ze nic lepsiho nez Tesla pro normalni lidi neexistuje.
At jezdis Kia nebo Porsche...
Vypada to, ze nic lepsiho nez Tesla pro normalni lidi neexistuje.
At jezdis Kia nebo Porsche...
jooo, milej Horký Vito, jenom koukej na YT, tam se všechno dovíš a všechno je 100% pravda samozřejmě :-! :no:
Chceš si posatvit dům, koukni na YT, chceš si vyrobit auto - koukni na YT.
Tomu se říká vysoká škola života :-)
Chceš si posatvit dům, koukni na YT, chceš si vyrobit auto - koukni na YT.
Tomu se říká vysoká škola života :-)
A chceš být úplně mimo? Buď jako apoho.
To video je o zkušenosti někoho s daným produktem,
ne o tvorbě něčeho. Ano, je to stále subjektivní, ale lepší než být úplně vedle bez zkušeností jako ty. Pak aspoň má svůj názor něčím podložený, ne jako hlupák, který pouští do světa již dávno vyvracene lži.
To video je o zkušenosti někoho s daným produktem,
ne o tvorbě něčeho. Ano, je to stále subjektivní, ale lepší než být úplně vedle bez zkušeností jako ty. Pak aspoň má svůj názor něčím podložený, ne jako hlupák, který pouští do světa již dávno vyvracene lži.
Nerozčiluj se, čížku Mikeši :-) Praskne ti žilka. A největším hlupákem je ten, který všechny okolo sebe označuje za hlupáky. Ty jsi úplný chrlič mouder a tiskárna štítků s nápisem hlupák, kterými oblepuješ každého, kdo má jiný názor.
Už v Bibli se říká - hoďte kamenem kdož jste bez viny.
Trochu sebereflexe by ti nezaškodilo a taky trocha respektu k názorům ostatních, i když s nimi nesouhlasíš, chytráku.
Už v Bibli se říká - hoďte kamenem kdož jste bez viny.
Trochu sebereflexe by ti nezaškodilo a taky trocha respektu k názorům ostatních, i když s nimi nesouhlasíš, chytráku.
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
a vždyť ho tam máš, tak proč by jsme to nepsali?
O kreténovi jenom kreténsky. Na hrubej pytel hrubá záplata! A na povolený svěrač -anální kolík :-[] :-[] :-[] :-[]
O kreténovi jenom kreténsky. Na hrubej pytel hrubá záplata! A na povolený svěrač -anální kolík :-[] :-[] :-[] :-[]
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
vidíš jak jseš hloupý troll!
Ortel neposlouchám, pivo nepiju ze zásady a na pětikolku nadávám asi jako 80% populace :no:
Jestli ty podporuješ tuto současnou vládu, tak tě lituju. Buď jseš momentálně zaostalý Otík nebo jseš myšlenkově prostě jenom na obráceném břehu a mne nikdy nezajímali lidé, kteří jsou na druhém břehu řeky :no: :-[]
Ortel neposlouchám, pivo nepiju ze zásady a na pětikolku nadávám asi jako 80% populace :no:
Jestli ty podporuješ tuto současnou vládu, tak tě lituju. Buď jseš momentálně zaostalý Otík nebo jseš myšlenkově prostě jenom na obráceném břehu a mne nikdy nezajímali lidé, kteří jsou na druhém břehu řeky :no: :-[]
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vždy?
Výborně, tak jdeme na to. Dej sem seznam mých příspěvků za posledních 5 dní, kdyj sem zmínil kolík když o něm píšu vždy.
Těším se na seznam :-!
Výborně, tak jdeme na to. Dej sem seznam mých příspěvků za posledních 5 dní, kdyj sem zmínil kolík když o něm píšu vždy.
Těším se na seznam :-!
Však na tenhle úplnej nesmysl nemá cenu reagovat. Kdo to tu čte aspoň trochu, tak nad tím mavne rukou
ACE.
Musí se sejít dva faktory člověk na to musí mít a když už na to má, tak to ještě musí upřednostnit před jinou možností a těch lidí není mnoho a celkem rychle se vyčerpají.
Az budes vybirat EV, tak ti ty jednoduchy pocty dojdou.
Je namatkou vyhody Tesly:
Nejnizsi cena
Nejnizsi spotreba
Top autopilot
Bezkonkurencni supercharger network
Bezkonkurencni cena za kWh UFC
Nejvyssi bezpecnost
Top konektivita, pristup pres telefon
Top technicka reseni (li-ion 16V battery atp.)
Frunk
Bez znalosti problematiky samozrejme nepochopis.
Je namatkou vyhody Tesly:
Nejnizsi cena
Nejnizsi spotreba
Top autopilot
Bezkonkurencni supercharger network
Bezkonkurencni cena za kWh UFC
Nejvyssi bezpecnost
Top konektivita, pristup pres telefon
Top technicka reseni (li-ion 16V battery atp.)
Frunk
Bez znalosti problematiky samozrejme nepochopis.
top autopilot je pitomost stejne to umi kazdej druhej
spotreba je podvod, dej si teslu na nabijecku zmer
odebranou elektriku na 100km a porovnavej
bezpecnost k debate
top technicka reseni = ojebejme to co to jde at je ti levny
Tesla je hlavne hodne velkohubejch prohlaseni…
spotreba je podvod, dej si teslu na nabijecku zmer
odebranou elektriku na 100km a porovnavej
bezpecnost k debate
top technicka reseni = ojebejme to co to jde at je ti levny
Tesla je hlavne hodne velkohubejch prohlaseni…
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Doporucuji si obstarat vic informaci o Tesle.
;-)
Snad jen k autopilotu resp. FSD:
https://youtu.be/tviib47r7Zw?si=PmsXyNJ5EIPVkfjr
Tesla FSD v12 vs Manhattan
https://youtu.be/vCvZMAeU2r8?si=KkIFUbYPTjH84QFi
MIND BLOWING Tesla FSD V12.3
Footages (Compilation)
Ktery jiny auto umi tohle??
Obavam se, ze netusis, o cem pises.
;-)
Snad jen k autopilotu resp. FSD:
https://youtu.be/tviib47r7Zw?si=PmsXyNJ5EIPVkfjr
Tesla FSD v12 vs Manhattan
https://youtu.be/vCvZMAeU2r8?si=KkIFUbYPTjH84QFi
MIND BLOWING Tesla FSD V12.3
Footages (Compilation)
Ktery jiny auto umi tohle??
Obavam se, ze netusis, o cem pises.
Je fascinující jak dobre uz FSD jezdi.
Jeste vice ohromující je tvrzeni ostatnich automobilek, ze bez lidaru a min dalsich 10 let vyvoje to nepujde…
Jeste vice ohromující je tvrzeni ostatnich automobilek, ze bez lidaru a min dalsich 10 let vyvoje to nepujde…
parkovani da kde co
prujezd krizovatkou taky navic se viditelne vede za autem pred
vystridat pruhy na dalnici je v pohode
+ za odboceni doleva :yes:
ovsem viz vychova tesly za porusovani dopravnich predpisu kdy ti zmizi na nejaky cas celej autopilot. At si ti strcej cely nekam…
Uz to konecne umi drzet rychlost a pruhy kdyz jedes 150 na 130kmh? Nebo te musk ve tvym vlastnim aute vychovava jak se
mas chovat i nadale? Teslu pro
me fakt ne, je to levny ok ale tim to konci. Plus nabijecky..
vic informaci netreba staci co jsem psal, kozenka, plast, chybejici ovladaci prvky a spotreba bez topeni. Silnej pribeh to je vsecko (a nabijecky..)
prujezd krizovatkou taky navic se viditelne vede za autem pred
vystridat pruhy na dalnici je v pohode
+ za odboceni doleva :yes:
ovsem viz vychova tesly za porusovani dopravnich predpisu kdy ti zmizi na nejaky cas celej autopilot. At si ti strcej cely nekam…
Uz to konecne umi drzet rychlost a pruhy kdyz jedes 150 na 130kmh? Nebo te musk ve tvym vlastnim aute vychovava jak se
mas chovat i nadale? Teslu pro
me fakt ne, je to levny ok ale tim to konci. Plus nabijecky..
vic informaci netreba staci co jsem psal, kozenka, plast, chybejici ovladaci prvky a spotreba bez topeni. Silnej pribeh to je vsecko (a nabijecky..)
Je fajn, ze ses na ty videa podival. :yes:
K ostatnim tematum - myslim, ze jsou obdobne outdated jako tve puvodni informace o FSD.
Podivej se na jakykoli test TM3 Highland.
Vetsina veci co pises je jinak (nemyslim zrovna ovladani). :-)
K ostatnim tematum - myslim, ze jsou obdobne outdated jako tve puvodni informace o FSD.
Podivej se na jakykoli test TM3 Highland.
Vetsina veci co pises je jinak (nemyslim zrovna ovladani). :-)
Koukam....Tesla, Tesla, Tesla a nic jineho neexistuje ze? Ave Elon
existuje. Pokud chceš nějaké druhé auto do rodiny, které bude fungovat jen v režimu rozvoz dětí, práce, nákupy, nabíjení zajištěno doma, tak je BEVček přehršel. A dobrých, z pohledu "jaké je to auto" leckdy lepší jak Tesla.
Pokud chceš univerzální BEV, které obslouží vše, včetně třeba častých výletů, ať po ČR, nebo po Evropě a nerad řešíš prolémy, tak tu nic lepšího než Tesla není a dlouho nebude.
Proč si to myslím? Protože potřebuješ bezproblémové a neobtěžující auto a bezproblémovou nabíjecí síť. A tuhle kombinaci nikdo jiný nemá. Ostatní vyžadují servisní prohlídky (které obtěžují) a nemají svoji síť. Že mají statisíce jiných nabíječek? Kdo kdy nějak více cestoval, tak ví, jaké je to peklo. První věc je nutnost nějaké roamingové služby, nebo plánování třeba i měsíc dopředu, aby si člověk zajistil čip místní společnosti. Druhá věc s tím spojená - roamingové služby jsou nepřehledné, občas se stane, že si člověk nepřečte úplně podmínky a nabíjí ne za kWh, ale za minuty. Někdy se to může vyplatit (rychle nabíjející auta), někdy je to extrémně drahé (pomalá auta, obzvláště v zimě). Třetí věc - obsazenost. "Ostatní" mají třeba 1-2 rychlé stojany a zbytek třeba jen 50kW. Ionity se trošku lepší, ale stále je tak na 1/2 toho, co instaluje Tesla v podobné oblasti. A on je opravdu rozdíl, když člověk přijede na obsazených 16 stojanů u Tesly, nebo na obsazené 4 stojany Ionity. I když budeme počítat, že Tesel jezdí více, tak přeci jen někdo z těch 16 vypadne dříve, než někdo z těch 4 Ionity. Další věcí je spolehlivost. Tesla má 99,95% dostupnost. Na Ionity sice nejezdím, ale co mám možnost vidět na sdílených místech, tak to ne vždy funguje. Lidi přejíždí mezi stojany a leckdy odjíždí bez nabíjení = porucha, chyba autorizace atp. A jak bylo zmíněno, tak i money talks. Nejen při pořizovačce auta, ale i cena nabíjení. A Tesla má dlouhodobě téměř bezkonkurenční cenu na UFC.
Pokud chceš univerzální BEV, které obslouží vše, včetně třeba častých výletů, ať po ČR, nebo po Evropě a nerad řešíš prolémy, tak tu nic lepšího než Tesla není a dlouho nebude.
Proč si to myslím? Protože potřebuješ bezproblémové a neobtěžující auto a bezproblémovou nabíjecí síť. A tuhle kombinaci nikdo jiný nemá. Ostatní vyžadují servisní prohlídky (které obtěžují) a nemají svoji síť. Že mají statisíce jiných nabíječek? Kdo kdy nějak více cestoval, tak ví, jaké je to peklo. První věc je nutnost nějaké roamingové služby, nebo plánování třeba i měsíc dopředu, aby si člověk zajistil čip místní společnosti. Druhá věc s tím spojená - roamingové služby jsou nepřehledné, občas se stane, že si člověk nepřečte úplně podmínky a nabíjí ne za kWh, ale za minuty. Někdy se to může vyplatit (rychle nabíjející auta), někdy je to extrémně drahé (pomalá auta, obzvláště v zimě). Třetí věc - obsazenost. "Ostatní" mají třeba 1-2 rychlé stojany a zbytek třeba jen 50kW. Ionity se trošku lepší, ale stále je tak na 1/2 toho, co instaluje Tesla v podobné oblasti. A on je opravdu rozdíl, když člověk přijede na obsazených 16 stojanů u Tesly, nebo na obsazené 4 stojany Ionity. I když budeme počítat, že Tesel jezdí více, tak přeci jen někdo z těch 16 vypadne dříve, než někdo z těch 4 Ionity. Další věcí je spolehlivost. Tesla má 99,95% dostupnost. Na Ionity sice nejezdím, ale co mám možnost vidět na sdílených místech, tak to ne vždy funguje. Lidi přejíždí mezi stojany a leckdy odjíždí bez nabíjení = porucha, chyba autorizace atp. A jak bylo zmíněno, tak i money talks. Nejen při pořizovačce auta, ale i cena nabíjení. A Tesla má dlouhodobě téměř bezkonkurenční cenu na UFC.
Áno Tesla má výhodu nad ostatnými EV. Ale kupovať EV ako primárne auto na dlhé cesty zatiaľ pre priemerného motoristu nemá zmysel. Pre mňa je limit 400 diaľničných kilometrov(3 hodiny jazdy) aj v chladnom počasí. Povedzme, že Tesla3 LR by to už zvládla, ale to auto stojí cez 50 tisíc EUR čo je vysoko nad priemernou cenou nových aut v EU. Autá veľkosti T3 sa predávajú za 30 tisíc EUR. Ten rozdiel v cene sa na palive nikdy nevráti. Môžeme sa baviť o tom, že je tam vyšší výkon, ale za ten si priemerný motorista nepripláca ani v spaľovacom aute. Toto je to čo musia výrobcovia EV vyriešiť ako prvé a do vtedy sa možno zlepšia aj služby ohľadom nabíjania. Už dnes fungujú nejaké roamingové dohody medzi prevádzkovateľmi nabíjacích staníc.
Takže snad se shodneme na tom, že jako etalon celkem rozumně použitelného auta můžeme brát Octavii. Tedy u nás.
Tím pádem Tesla 3 není jako rodinný vůz vůbec použitelná, protože to je auto tak pro dva.
Tesla Y není o moc lepší, ale dejme tomu. Takže cenově jsme 1.0+ M ... bravo.
Tím pádem Tesla 3 není jako rodinný vůz vůbec použitelná, protože to je auto tak pro dva.
Tesla Y není o moc lepší, ale dejme tomu. Takže cenově jsme 1.0+ M ... bravo.
Proc s Octavii neporovnavas MG5?
Ale o mnoho dynamictejsi Teslu. O jejiz funkcich si muze Oktavka nechat zdat.
:D
https://www.tesla.com/cs_cz/model3
Ale o mnoho dynamictejsi Teslu. O jejiz funkcich si muze Oktavka nechat zdat.
:D
https://www.tesla.com/cs_cz/model3
Dnes jsem jel prvně v Tesle model 3 a musím říct, že má mix vlastností, které mi jako zapřisáhlého odpůrce EV aut změnilo mé mínění. Není to vůbec špatné auto. Jízdně je to něco, co s konvenčním autem za 1,2 mega prostě nezažiješ. Když si vezmu dotaci 200k na EV, cena za ujetý kilometr do 1 Kč a minimální náklady na běžný servis, tak je to auto ve finále na to co nabízí levné. Navíc neřešíš oleje, výfuky, brzdy, rozvody, převodovky, spojky....Vím, EV mají svá negativa, ale nezdají se mi po dnešku tak zásadní.
Ano. A o tom to je z 99%. Vyzkoušet si to dřív než dělat závěry. Ale to tu zarputilí EV hateři nikdy neudělali. Za mne BEV je určitě dobrá cesta, aktualne alternativa pro ty, co nejezdi jen dálky, ale především krátké a střední vzdalenosti. Tam to plnohodnotné nahradi. Sám jsem zkoušel týden EV s tím, že jsem doma vůbec nenabíjel, abych si vyzkoušel jaké to bude pro lidi, co bydlí na sídlištích a nemůžou nabíjet doma. Výsledek? Uplne v pohodě časově, a to za tyden najezdim pres 1000km, jen cena vycházela na cca 2.5kc/km. Ale to by se taky dalo snížit, já neřešil nějaké tarify atd. Prostě přijel jsem, přes aplikaci nabil a jel dal.
Souhlas. U nás by probíhalo 80-90% nabíjení doma cca za 4,5Kč/kwh. Do koruny na km bych se vešel. Nyní jezdím s dieselem s průměrem kolem 7,5l/100km, což jsou cca 3kč/km. Na 100tkm to už je solidní úspora. No a ty dvě, tři dovolené ročně holt budou o něco dražší, ale ona i ta nafta venku stojí víc...
Až najezdíš 500 tkm tak se ti ta Tesla zaplatí. A to se vyplatí. Myslel jsem, že už dávno se nekupují EV kvůli "úsporám" na palivu.
tyhle počty tu byly vždycky. Koupit dražší diesel proti benzinu? Tohle jezdí za tolik, tohle za tolik, najezdím x ...
btw - 500k km do úplného zaplacení auta není špatné. Ty benzin/diesel se počítaly v obhajobě jen v rozdílu kupní ceny.
btw - 500k km do úplného zaplacení auta není špatné. Ty benzin/diesel se počítaly v obhajobě jen v rozdílu kupní ceny.
Vcelku súhlas až na ten pre mňa brutálny ergonomický prešlap v ovládaní auta. To je hrozné a po fl ešte horšie.
jaký ergonomický přešlap byl u předfaceliftů?
Vadí mi neustále patlanie na stredovom displeji, no a korunu tomu dáva napr ovládanie zrkadiel na volante tymi "gulíčkami". A to nehovorím o neustálom upozorňovaní na premávku, prekročenie rychlosti či absencia HUD prípadne obyč tempomatu (alebo som ho nenašiel). Inak auto sa mi páči a kľudne by som išiel do toho keď to je cenovo celkom zaujímavé.
Kvoli ovládaniu zatial nie a nie, ale to je asi tým že som obmedzenec generácie X ako sa tu človek dočíta.
Kvoli ovládaniu zatial nie a nie, ale to je asi tým že som obmedzenec generácie X ako sa tu človek dočíta.
Ergonómiu vnímam podobne. A keď je toto auto v cene prémie, tak sa sa aj bojím zamýšľať nad tým ako bude vyzerať interiér v ich modely za 25k EUR.
Tesla (3, Y) dnes urcite neni v cene premie.
W T F
Videl jsi za posledni rok ceny Tesly???
W T F
Videl jsi za posledni rok ceny Tesly???
Zrovna dnes som kvôli tomu otvoril cenník a T3 a BMW er3. Základný T3 LR stoji cca to isté ako 320i. Príplatky som detailne neštudoval a vyšší výkon Tesly ma nezaujíma, 320i je dynamicky úplne dostačujúci.
Vazne porovnavas mnohem vykonnejsi Teslu AWD se zakladem BMW se zadnim pohonem?
:D
Tohle nema cenu...
:D
Tohle nema cenu...
Vyšší výkon je pre 99% ľudí bezcenný, je to len argument Tesla fanklubu na to, aby obhájili tragický interiér v aute za 50k EUR. Dôvod prečo som uvažoval o T3 LR nie je výkon ale to, že základná verzia má ešte stále malý dojazd. S LR by som už ako-tak vedel fungovať. Ale je mi šumafuk či má 150, alebo 300kW.
Súhlas. Mne by tiež stačil základný Model 3 RWD ale s dojazdom LR. Nepotrebujem v eko vozidle brutálny výkon. Na to mám ne-eko auto 😀
tyhle "bastardi" se budou v Tesle zase asi vyrábět. Dřív to bylo pro flotily, přebytky se daly koupit ve skladovkách. A podle mých informací s tím mají zase začít.
chápu, že to každý vnímá jinak, ale já to beru tak, že ovládání zpětných zrcátek tam je přes "kuličky", abych si to vůbec nějak mohl nastavit na svůj profil. Pak už na to ani nesáhnu. Vlastně nikdy, protože se můj profil synchonizuje s cloudem, takže i v jiné TM3 (třeba půjčené) budu mít zrcátka nastavená stejně. Proto mi přijde zbytečné, aby tam byl nějaký dedikovaný joystick.
Upozorňování na dopravu a překročení rychlosti je dárek od EU. Ne výmysl Tesly. Tesla má aspoň nejrychlejší vypnutí této zhovadilosti. Klikneš na tachometr a je to vypnuté. Žádné menu, podmenu, potvrdit atp. Klik a hotovo. Ano, bohužel při každé jízdě. Ale to je u všech moderních aut.
HUD - asi by se hodil. Ovšem do budoucna - na co? V příštím roce tu bude víceméně funkční FSD. Takže jen zadáš cíl, odložíš si ruce na volant a necháš se dovézt, s nějakými minimálními korekcemi.
Jak funguje tempomat u TM3 nevím. Já mám v TMS ještě extra páčku.
Upozorňování na dopravu a překročení rychlosti je dárek od EU. Ne výmysl Tesly. Tesla má aspoň nejrychlejší vypnutí této zhovadilosti. Klikneš na tachometr a je to vypnuté. Žádné menu, podmenu, potvrdit atp. Klik a hotovo. Ano, bohužel při každé jízdě. Ale to je u všech moderních aut.
HUD - asi by se hodil. Ovšem do budoucna - na co? V příštím roce tu bude víceméně funkční FSD. Takže jen zadáš cíl, odložíš si ruce na volant a necháš se dovézt, s nějakými minimálními korekcemi.
Jak funguje tempomat u TM3 nevím. Já mám v TMS ještě extra páčku.
Ďakujem ale žiadneho autopilota či podobné vymoženosti fakt nechcem. Zrkadlá si prenastavujem aj so sedačkou, pripadne pri cúvaní.
Tempomat-tie nové kusy sú už bez páčiek úplne. V aute mám rád oba tempomaty (normál/adaptiv) ale keď není na výber takm chcem len normál.
Viem o tých darčekoch od EU, ale je to tak ku.wa otravné. V mojich autách zatiaľ nič také nemám a rozmýšľam čo ďalej do budúcna.
PS: bol si v Moste?
Tempomat-tie nové kusy sú už bez páčiek úplne. V aute mám rád oba tempomaty (normál/adaptiv) ale keď není na výber takm chcem len normál.
Viem o tých darčekoch od EU, ale je to tak ku.wa otravné. V mojich autách zatiaľ nič také nemám a rozmýšľam čo ďalej do budúcna.
PS: bol si v Moste?
vtip je v tom, že zrcátka a sedačku si nastavíš jednou. Uložíš do profilu na cloud a kdykoliv si půjčíš TM3 a budeš ji mít ve své aplikaci (nevím, jestli ten přenos profilů funguje mezi různými modely), tak se ti auto nastaví samo.
Zrcátka by se měla při couvání nastavovat sama.
Tempomat a autopilot se dá zapnout samostatně. Tempomat jedním kliknutím, autopilot dvěma. Na tu pravou kuličku na volantu.
Jinak v Mostě jsem nebyl. Plánuji spíše návštěvu POP v Praze, kam se sjíždí i ty hodně staré kousky, které jsou mi bližší.
Zrcátka by se měla při couvání nastavovat sama.
Tempomat a autopilot se dá zapnout samostatně. Tempomat jedním kliknutím, autopilot dvěma. Na tu pravou kuličku na volantu.
Jinak v Mostě jsem nebyl. Plánuji spíše návštěvu POP v Praze, kam se sjíždí i ty hodně staré kousky, které jsou mi bližší.
Jj blinkry na volantu jsem chvilku řešil a vlastně taky to, jak otevřít vnější kliku 😅. Ale když už se rozjedeš tak je to balzám na duši....
je pravda, že mít TM3, tak jedna z prvních úprav bude výměna klik za automaticky výklopné. Blinky nevím, na to jsem si v Plaidu rychle zvykl.
DRAGONR
Příspěvek podléhá schvalování.
3_diamanty
Zacina mat dieru vo vyplete..... tato umela bublina pre fanatikov a nie serioznych vodicov raz stejne splasne ... a paradoxne to nebudu ani spalovaky ( a ich pripadny dalsi zivot ) ktore sa o to postaraju ;-)
Nemá žádnou díru. Tesla má fantastickou ziskovost o jaké se většině automobilek může leda zdát. A dost možná je to jediná EV automobilka, která má zisk.
Jenže ta ziskovost není ve výrobě a prodeji aut, ale z přeprodeje "automobilových emisních povolenek", tedy z něčeho, co nevytvořil trh, ale bylo to stvořeno uměle. Kdyby nebylo toho, Tesla už by dávno zkrachovala.
Je zajimave jak dlouho se stare neaktuální informace drzi mezi lidma.
To co tvrdis uz neni nekolik let pravda.
To co tvrdis uz neni nekolik let pravda.
Řiďte se aktuálními informacemi. Ale dobrá, pojďme uvažovat podle logiky, která vychází z neplatných informací. Tedy teoreticky jak by bylo možné, že jiné čistě EV automobilky nerýžují stejně jako Tesla na povolenkách? Ty to mají zakázané?
doporučuji se podívat na tento rozkres https://twitter.com/…45012746/photo/1
z toho je vidět, že emisní kredity jsou jen takový bonus, bez kterého by se Tesla obešla
z toho je vidět, že emisní kredity jsou jen takový bonus, bez kterého by se Tesla obešla
Ono je to logické, lebo kto nepredáva autá, tak nemá ani emisné kredity. Ale faktom je, že predaje EV vyrástli do súčasných rozmerov s výrazným prispením rôznych zvýhodnení. A je otázne ako sa ich predajom bude dariť teraz keď štáty nemajú peniaze ani na dôležitejšie veci ako je podpora predaja EV.
Barry Lyndon
Odhaduju dle autorovy hlášky: "případně je vyplácela akcionářům v rámci dividend." V jaké výši a kdy autorova Tesla vyplácela dividendy? Ta Elonova se k tomu totiž, pokud vím, ještě neodhodlala... :-)
Renoo
Tak pokud vím, tak reklamu odsouhlasili už minulý rok na Earnings Calls. Nebyl to nápad Muska, ale podlehl dlouhodobému tlaku investorů, který chtěli reklamu už dávno. Ber reklamy vydrží startup, ale ne zavedená automobilka.
Meky
Ešte nekúpili…
Ja si tiež kúpim teslu.
Keď na ňu budem mat a keď bude servis k dispozícii
Výbava, technické parametre, žiadny predpísaný servis… paráda!
Cenovo je to však stále mimo, navyše sa v našej zapadoruZZkej gubernii nepredáva, takže estempockam
Ja si tiež kúpim teslu.
Keď na ňu budem mat a keď bude servis k dispozícii
Výbava, technické parametre, žiadny predpísaný servis… paráda!
Cenovo je to však stále mimo, navyše sa v našej zapadoruZZkej gubernii nepredáva, takže estempockam
to přijde. Se dostaví prodejny a servis v ČR a příští rok bude Tesla snad i u Vás.
Akorát je otázka kde. V Bratislavě by to byl docela nesmysl, protože je poblíž Brno a Vídeň. Košice/Prešov jsou na konci světa. Žilina je poblíž Ostravy, takže zbývá Banská Bystrica. Jenže ta má méně jak 80k obyvatel. Což nemá úplně potenciál.
Akorát je otázka kde. V Bratislavě by to byl docela nesmysl, protože je poblíž Brno a Vídeň. Košice/Prešov jsou na konci světa. Žilina je poblíž Ostravy, takže zbývá Banská Bystrica. Jenže ta má méně jak 80k obyvatel. Což nemá úplně potenciál.
https://twitter.com/…4702734047883410?…
Elon Musk
@elonmusk
Excited to join
@Disney
as their Chief DEI Officer.
Can’t wait to work with Bob Iger & Kathleen Kennedy to make their content MORE woke!
Musk v Tesle skoncil!
To nevis?
Bude ted vydelavat i na tobe. ;-)
Očekávám, ze v letoním roce se v zemi prodá priblizne 11,5 milionu nových elektromobilů, což představuje 44% podíl na celkovém prodeji nových automobilu. Předem známe vítēze (Tesla a BYD) i poražené (Evropské automobilky).
Kdysi zaostalá, komunistická diktatura, to v klíčové průmyslové disciplíně natírá Evrope na celé čáře. Tak evropští populisté vymysleli, že se z globálního inovačního závodu odhlásíme a zůstaneme u technologie devatenáctého století.
Chápu... V Evrope už se nechce pracovat fakt nikomu.
Očekávám, ze v letošním roce se v zemi prodá přibližně 11,5 milionu nových elektromobilů, což představuje 44% podíl na celkovém prodeji nových automobilu. Předem známe vítēze (Tesla a BYD) i poražené (Evropské automobilky).
Kdysi zaostalá, komunistická diktatura, to v klíčové průmyslové disciplíně natírá Evrope na celé čáře. Tak evropští populisté vymysleli, že se z globálního inovačního závodu odhlásíme a zůstaneme u technologie devatenáctého století.
Chápu... V Evrope už se nechce pracovat fakt nikomu.
Tesla je neohrozitelná :-[]
Jezdim vice nez prumerne porce km.
Pouzivam EV (koupeny ojety) jako sve jedine auto.
Volkswagen Golf
E-Golf. 87% SoH. Wärmepume. CCS.
11.500 €
Jedine obecneji.
Auto stalo mene nez 400.000Kc.
kWh pocitejme 6Kc.
Najedu vic nez 20.000km rocne.
Spotreba je do 20kWh/100km i v zime.
PS To ze ti nebude stacit ani dojezd 500km me neprekvapuje. Nic ti necpu. Jezdi si cim chces. Jen tu nesir nesmysly. Ojety EV si dnes muze koupit skoro kazdy. Prvni generscd je uz za par supu.
Cena elektřiny tedy standardní. Jestli máš kde nabíjet tak je to v pohodě. To jsi ale stejně častým hostem nabíječek a trávíš tam asi dost času při 20 tkm ročně. Nebo to realizuješ kolem komína a dobíjíš doma?
PS: Reálný dojezd 500 by mi stačil, ale to asi nezvládne 30 kWh baterie že?
S dojezdem 200km travim na nabijecce minimum casu, pohybuju se vetsinou v ramci dojezdu.
Kdyz nekam jedu dal, spojim obvykle nabijeni treba s obedem.
Muzu jen uvest, ze i 28kWh je dostatecnych pro vetsinu mych cest.
On totiz elektromobil ma jednu specialni vlastnost, kterou rada fosilnich jedincu nechape: da se na ceste nabijet. A neni to zadny utrpeni. Nejsem topmanazer, abych mel rozplanovanou kazdou minutu sveho zivota. A temer 100% mych delsich cest jsou vylety, kde nikam nespecham.
https://ev-database.org/…-Electric-64-kWh
I tady je tuším recenze: https://moje.auto.cz/…alien5/kona.html
Jinak mám co dělat, abych dal 400 - 420km s CNG, ale natankuješ ho stejně jako benzin, za 5 min ;-) A je to opruz, pořád sledovat dojezd...
Me aktualni auto ma pri bezne jizde lepsi dynamicke vlastnosti nez to predchozi.
Jezdi plynule tise a lokalne bezemisne.
Dlouhe trasy jezdim vyjimecne, tudiz prinosy prevazuji nad nevyhodami.
Bonusem jsou minimalni provozni naklady.
Ano, nejsem tak bohaty. A naklady jsou pro me velmi dulezite. Obvykle jezdim za min nez 1Kc/km!
Utracim radeji za jine veci nez za palivo do auta...
Mé auto má dostatečné dynamické vlastnosti, jezdí plynule a tiše a jestli lokálně emisně mě vůbec nezajímá. Dlouhé trasy občas jezdím a nechci si kvůli tomu držet další auto nebo si ho půjčovat, když potřebuju jet dál než 200 km. Navíc se mi nechce utrácet 400 tis za EV jako máš ty. Raději utrácím za jiné věci než za auto, které mi postupně ztrácí hodnotu na ulici před domem. Na benzín, ale dokážu vydělat, takže mě těch pár tisíc měsíčně nerozhodí rozpočet. ;-)
Za deset let muzes pohodlne usetrit 200.000Kc. A pak to porizeni za 400.000 vypada uplne jinak.
Jinak psal jsi:
"bych musel mit jeste normalni auto ma jizdy mimo mesto"
Proto to vysvetleni, ze EV je taky normalni auto.
;-)