Chces to po Škodovce a nadavas za to EU.
Realita je takova, ze model ktery se prodava v desítkách tis kusů rocne je v globalnim svete nesmysl.
Uz si uvědom, ze svet se zmenil.
Fiat 500e, Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Mini Cooper SE, Mazda MX-30, Dacia Spring, Renault Zoe, Renault Twingo E-Tech, Renault 5 E-Tech, Citroën ë-C3, Honda e, Smart #1, Smart EQ Fortwo, Smart EQ Forfour a další :yes:
Já ne. Každý řekne že Kamiqa. To stejné platí pro MPV. Sharana nového taky nikdo nechce, každý běží pro dlouhého Tigoše. V bazaru je to naopak. V Americe jezdí na nákup ve velkém pickupu a u nás v SUV.
To víš no, litrová fábie s tříválem je hit, o to se lidi perou....
Ale nejelpší by byla elktrická fábie vid, již od 725 000 a vrchlná verze Laurin a Klement včetně všech připlatků za lidobvých 1 178 000 Kč :-):-):-):-):-):-):-)
Ja bych třeba tu ev fabii za 750 i uvažoval. Příplatky netřeba na jízdu kolem komína. Stačí že to má volant, jo takze vlastně aspoň ten příplatek za volant.
Hlavně byla kvůli Euro 7 nakonec úplně zbytečně zaříznuta už vyvinutá nová Fabia Combi!!! Škodovka tak zbytečně odepsala miliardovou investici a spousta mladých rodin a živnostníků přišli o ideální auto, které by už nemělo žádného přímého konkurenta! :-O:-O:-O:*):no:
P.S. Jediné štěstí v tomto neštěstí je, že Škodovka má taky Scalu. :yes:
...ktoré príkazom všemúdrej európskej byrokracie musia v aute byť triedu malých áut enormne predražujú. Preto sa netreba diviť, že aj výrobcovia venujú viac úsilia a financií výrobe väčších áut, aj zákazník si spočíta, že s relatívne malým cenovým rozdielom môže dostať väčšie a lepšie auto. Predsa len malé autá boli aj jednoduché, čo držalo ich cenu dostatočne nízko, ale dnes to už neplatí.
Ano, toto je další obludný zločin ekoteroristických bruselských byrokratů! Přitom paradoxně právě moderní úsporná malá auta patří k těm nejekologičtějším! :-O:-O:-O
Hmm. Vse válcuji SUV na kterych automobilky vydělávají vic nez na malých autech.
Pak ti hodi informaci, ze za to muze “zla” EU a ty to sezenes i s navijákem..
Protože za to může zlá EU, která prodražuje auta o složité emisní technologie, kktiny typu ISLA, pokuty, atd., což se logicky víc projeví na ceně Fabie než větších aut. Navíc tlak na aerodynamiku jde proti vnitřní prostornosti, tudíž jsou mnohá dnešní malá auta fakt prťavá. Lidi pak radši za o trochu větší peníze vezmou malé SUV, které nestojí o tolik víct, jde do něj nacpat rodina a vypadá stylověji.
Rozmezí 55-74kw, což byla u takových aut před 15-20let hodnota nejsilnějších motorizací. HTP mělo 44 a 47kw,Clio 43-55kw a tak dále... To není tak špatný ne ?
Neumí, ta auta jsou mnohem lepší a rychlejší, než byla ta auta za ty peníze dříve, výbava, výkon... to neokecáš :) Jen se lidi mají dobře, tak si kupují radši ty větší a dražší
Tohle jsou kecy, nevím, jak moc si těmi auty jezdil, ale víš co se dávalo dříve do B segmentu běžně za motorizace ? Nemyslím ty "top" plakátové, ale co ta auta reálně mívala běžně pod kapotou ? Jediný slušný i z dnešního pohledu je točivý 1,3vvti v Yarisu a nebo pak 55kw 1.2 16v co mívalo Clio, ale i tak ty moderní tříválce jedou nesrovnatelně lépe. Vždyť běžná Fabie měla HTP či zdechlé čtrnáctky MPI...
objed pár neautorizovaných, oni ti poví jaké zázraky sou litrové tříválce obecně, nezávisle na značce a největší pecka sou 1,4 tříválce v ropě, které jezdí 6 km sem a 6 km tam nebo 90% času po městě :-):-)
Fyjalova drahota, špatná životní úroveň v EU, kdy lidi nemají co jíst a nemají kde bydlet a ta doba je nejhorší za mnoho desítek let a to i včetně nadvlády hodné komunistické strany, kdy bylo všeho dostatek, hlavně aut.... .takže si dnes místo malých aut díky této hrozné době mužeme dovolit větší auta vyšších tříd... ;) asi tak to je jednoduché
Tak od toho máš snad své myšlení, aby si vyhodnotil v jakém stavu se před podpisem nové smlouvy nacházíš a v jakém je stav ekonomiky a jestli radši zvolíš fixaci stávajících cen, nebo předpokládáš pokles a vyčkáš. Já jsem fixoval už v poklesu, nyní bych sice měl o trochu lepší cenu, ale žádná tragédie se nekoná.
A ona snad nějak projeví nižší cena silové složky na celkové faktuře, když prakticky 3/4 celkové ceny tvoří další brutálně zdražené fixní i variabilní platby a výpalná? V tomto kontextu je debata nad cenami silové elektřiny poněkud směšná.
No já alespoň individuálně jsem to měl nakonec dražší jen o 50 % proti staré předcovidové ceně, než byla původní nabídka Čezu (rozdíl cca březen 2023 - listopad 2023 kdy jsem počkal) + změna poskytovatele ale síť tady patří stejně ČEZu. Bydlím v bytě a netopím EL a nenabíjím elektromobil :D.
čím draží bude cena PHM, tím draží veškeré zboží a služby závislé na přepravě.
Jak prosté že .
A ještě o kolik zdraží elektřina až se začně vyvážet na Ukrajinu, kde je 35-45% kapacit elektráren mimo provoz s odhadovnaou dobou orpav 6-70 měsíců a pokud budou pokračovat ukrajinské útoky na ruské rafinerie, tak dojde k neustálému zdražovaní ropy a k tomu, že na ukrajině bude mimo provoz 60-80% energetické infrastruktury s dobou oprava 8-250 měsíců
Tak se těš na bohatnutí obyvatel a zlevnování.
My se těšíme až Wilders, Salvini a spol dostanou místo 7-11% tak 18-38% a za další 4 roky 33-68%
Karteláci dávaj stejné ceny jak ONO jen tam, kde maj ONO jako konkurenci nebo jinou levnou čerpačku. Kde žádnou konkrenci nemaj, prodávaj N95 za 40-41 Kč a 100oktany za 43-45 Kč :-)
Navíc tu tu šmakuládu s 10% bio***, co ničí palivová čepradla, vstřiky karburátory , hadičky, třěsnění a zalepuje motry můžou naložit víš kam.
Já už tankuju jen N98 od ONO s 5% ETBe, nic jiného (samo krom LPG) už netankuju.
To nemá s růstem ekonomicky nic do činění, na vině sou škrty OPECu, útoky na ruské rafinerie a válka v Plestině a útoky povstalců na lodě v tamní oblasti
Tohle je věc, kterou doceníš až starší (nebo tě chytne bolest zad), já sám se SUV bráním, ale třeba v rodině je máme a všichni starší/důchodci si to pochvalují. Já tak starý nejsem, ale taky občas z nízkého auta denně několikrát vystupovat/nastupovat není tak snadné, jako do nějakého toho SUV/Crossoveru. Pak je tu výhled, protože všichni maj vysoká auta, tak když ho nemáš, nevidíš.... mám dva kombíky, aby bylo jasno, nejsem majitelem SUV a taky nic na silnici nevidim :D On bude problém i s tím, že dnešní normální auta jsou dost nízká a moc toho neprojedou. Je to evoluce, sám už také v širším výběru aut mám SUV, byť se pořád zuby nehty bráním, ale ono stejně časem nebude z čeho vybírat .
Něco mi říká, že se neubráníš ;-) Btw jsem na tom podobně, mám doma jeden Fastback, jedno Combi a jedno střední MPV. Až bude měnit to MPV, což bude do 2 let a žena si zvykla sedět výše, co bude asi místo něj? No asi SUV...
Tak já mám tu výhodu, že má drahá polovička SUV nesnáší a líbil se ji jen Compass, který se deklasifikoval hned po prvních pár km předváděčky tím, jak nefunguje nový pohon :D Takže já jsem pořád rozhodnut ještě pro kombi, ale dívám se:)
Keby v tych SUV jazdia primarne starsi ludia skrz lepsie nastupovanie, tak by mi ten trend ani tak nevadil. Akurat v nich vacsinou vidno mladsich ludi a obzvlast su oblubene prave u vseliakych zmalovanych p*c, ktore sa nevedia zmestit do svojho pruhu.
Tak samozřejmě, že dnes už to není výsada těch starších, prostě to část lidí kupovala, protože tím budí dojem "že mají kus auta" a další část to dnes kupuje, protože nemají moc výběr jinde :)
'a další část to dnes kupuje, protože nemají moc výběr jinde '
A toto je presne ten problem a aj dovod, ze potom automobilky prestavaju vyrabat normalne auta. Mazda takto uplne zarezala novu generaciu 6-ky (chvilu bola ohlasovana s radovym 6-valcom a dost som sa na nu tesil). Myslim ze aj niekde bolo zverejnene vyjadrenie vedenia, ze kedze ludia chcu SUV, bude sa mazda sustredit na SUV. Ja som to riesil tak, ze som si kupil kombik s radovym 6-valcom inde a povedal som si, ze si mazda moze na*rat cele SUV.
Povídej mi o tom, čekal jsem na Mondeo MK6, to nepřišlo. Nechci z určitých důvodu koncern VW, takže jsem se podíval dál, Insignia skončila, 6tka dosluhuje starý model. Renault zařízl Talisman, 508Pežot má jen divné motorizace a asi ho radši nechci. Tak mne zbyla nižší střední, která je rovněž brutálně přebraná a okleštěna o motorizace a nebo vymírá.
- m6, mondeo a spol. uz atakovali 5 metrov, a to fakt zacina byt dost neprakticke pri jazde v meste a parkovani.
- ich cena uz zacala byt tragikomicka, prec su casy ked m6 zacinala na 500000 Kč
- vacsie SUV vyriesili ich hlavnu nevyhodu vdaka fullhybridnemu pohonu, ked napr. RAV-ka vie v pohode jazdit za 5,5 - 6 l benzinu v priemere /mimo dialnic, tam 8-9 l/. Kedysi to musel byt bud diesel, ktory nie je velmi vhodny na kratke trasy, alebo benzin so spotrebou nad 10 l...
Auta ako A4, A6, bmw 3, 5 a pod. sa predajne este celkom drzia, ale nepremiova stredna trieda a vyssie uz je cenovo nedostupna. Takze sa neda uplne povedat, ze by nebol vobec zaujem o strednu triedu sedany a kombiky, hlavne na dialnici a v diesli davaju zmysel.
To je sice hezké, že jsou velké a že se s nima blbě parkuje, s takovym autem jezdím (a i proto mam jeste jedno menší do města), ale nabídnou ten prostor pro posádku a komfort. Já nepotřebuji prémiovku, šestiválce, ale auto, co má slušný výkon (benzin-hybrid, diesel nevyužiju už, mám ho doteď v autě) a prostor za solidní peníze. Proto musím o třídu níže, na prémii novou nemám a s tím se pojí i následný servis, byť ten běžný.
'Auta ako A4, A6, bmw 3, 5 a pod. sa predajne este celkom drzia, ale nepremiova stredna trieda a vyssie uz je cenovo nedostupna. Takze sa neda uplne povedat, ze by nebol vobec zaujem o strednu triedu sedany a kombiky, hlavne na dialnici a v diesli davaju zmysel.'
No praveze ak chces praktickost a komfort strednej triedy v SUV, musis ist o kategoriu vyssie a to bude cenovo este niekde inde.
Inac co sa tyka velkosti, tak 5 metrov mi nevadi, auta tejto kategorie su urcene primarne mimo mesto, na poskakovanie po meste mame v domacnosti hatchback B-segmentu.
Celkovo si nemyslim, ze by to zdrazovanie malo nejaky vplyv na vymieranie normalnych aut (rozumej nie SUV) D-segmentu. Zdrazuju totiz vsetky auta a tie lacnejsie zdrazuju relativne viac (povinna vybava za trebars 5k sa prejavi trochu inac pri aute za 15k nez pri aute za 40k). Skor je to taka retazova reakcia sposobena modnym trendom SUV. Dost ludi si dnes kupi SUV namiesto auta D-segmentu, lebo je to v mode a potom sa na ne automobilky sustredia a v krajnom pripade uplne zarezu ine modely nez SUV. Potom si ich kupi aj niekto, kto by by ich mozno primarne nekupoval, kedze vyber normalnych aut je obmedzeny. A o to viac budu automobilky zarezavat normalne auta a o to viac sa budu kupovat SUV a takto sa to postupne zhorsuje a zhorsuje
Včera jsem se ve Fordu šel provokativně zeptat na Mondeo, prý nejsem první a i firmy se ptají, jestli nebudou to čínské/arabský Taurus dovážet... takže asi část poptávky by tu byla.... bohužel asi malá
S me se zas libi, byl jsem ted jeste zkouset Megana a skoda, ze je to uz vyprodavani zasob, skvela cena, tce jede fakt dobre, automat na suchou skrin ujde, dobre odhlucneny. Ale interier bohuze uz jen v jedne nizsi vybave neni takovy, jako mival RS line.
Já zkoušel matku navést k SUV, protože přece každý 35+ nutně potřebuje nastupovat do zvýšené kastle. Dvě si projela a koupila si normální hatch (i když v něm sedí jak kudlanka nábožná). :-! Mně to před barák nesmí, nevidím v tom žádnou výhodu.
Jelikož jsem musel, opakuji musel, nechtěl, vyměnit kombik za SUV tak ti odpovím.
Aegumenty:
- lepší nastupování
Je a není pravda. Lépe se nastupuje do středních SUV a lehce zvýšených crossů. Do těch větších už to taková sláva není, obzvlášť pokud nemají nášlapy.
- lepší výhled
Zase ano i ne. Tady je to zase opačně než výše zmíněné. Ze středních suv a crossů není lepší výhled, naopak bývá i horší nez z nižšího auta, protoze mívají A sloupky mnohem blíž a tím pádem onezuji více výhled po okolí. Zároveň nejsou dostatečně vysoké, aby bylo vidět přes ostatní auta. A jako bonus přidávají horší výhled v bezprostředním okolí auta ( obecne pro všechna SUV ), čím větší, tím horší. Takze výhled lepší jen u velkých SUV a to jen do dálky, na blízko jsou SUV horší.
- bezpečnější
Zase zde ano i ne. Pokud to bere člověk tak, ze sám nenaboura a trefí ho jiné auto, je lepší být v tom těžším. Zároveň ale větší neznamená těžší. Třeba takový kodiaq s 1.5tsi má 1.6t, nebo 4x4 2.0TDI 1.75t. To má dnes kdejaký sedan, třeba camry má 1.6t, ES 1.7T, 330d skoro 1.8t. Takze ani větší auto neznamena, že bude ve výhodě při srážce s "menším". A pak tu máme aktivní bezpečnost, kdy SUV prostě nejsou tak ovladatelná jako nižší auta, hůř zataci, hůř reagují na nahle změny, je u nich větší riziko převrácení. Takze bezpečnější jsou a nejsou, zase jen za určitých podmínek.
- více prostoru
Zde opět ano i ne. Prý více místa v kufru. Z vlastní zkušenosti se zkoušením kufru u mnoha SUV, kam dostat věci pro 3 male děti aspon na víkend. Aby SUV pojmulo to co kombík ( klasický, ne parodie jako shooting brake ), musí být o segment větší. Možná se výjimky najdou, které jsem neměl možnost vyzkoušet, ale obecně to platí. Papírové mají větší kufr, ale jeho využitelnost je nižší. Litry jsou nahnané výškou.
Pak je tu prostor pro posádku. To zase není žádná sláva, je to prakticky stejné, jen je více místa na hlavu a to dělá pocit vzdusnejsiho interiéru.
A jelikož ty tu nejsi moc dlouho, tak můj argument pro SUV, který je rozhodující, mám 3 děti, potřebuji tam dát 3 dětské sedačky a bohužel dnes na to prakticky nikdo nemysli. MPV jsou mrtvá, dodávku nechci, vozím rodinu a ne balíky, naftu taky nechci s tím, že jezdím často krátké trasy a rodinu mám rád dost na to, abych ji do dieselu neposadil. Taky jsme díky tomu jedni z mála v okolí, kdy naše děti netrpí na respirační onemocnění, alergie nebo autismus.
SUV je praktičtější a pohodlnější pro každodenní život. Tak to zkrátka je. To je celé.
Ano, kombi obvykle při stejném objemu má praktičtější kufr. Ale ne u pra dá, že musíš brát o číslo větší SUV pro srovnání s kombikem. To je absolutní blábol. Kufr záleží jen na půdorysu v tom zásadním parametru. Takže při stejné délce je úplně jedno jestli kombi nebo SUV. Tedy ve stejné třídě naopak SUV má obdobně praktický kufr jako kombi, byť má více litrů.
Tak ty poslední 2 věty od mistra Mikesuse, nejslavnějšího dieselobijce a nejchytřejšího muže planety:
"MPV jsou mrtvá, dodávku nechci, vozím rodinu a ne balíky, naftu taky nechci s tím, že jezdím často krátké trasy a rodinu mám rád dost na to, abych ji do dieselu neposadil. Taky jsme díky tomu jedni z mála v okolí, kdy naše děti netrpí na respirační onemocnění, alergie nebo autismus."
... tak ty jsou na nobelovku.
Nám ostatním už vymřely 2/3 rodiny včetně dětí, protože si jako správní dieseldezoláti dáváme výfuk přímo do kabiny, jelikož jedině tak si zajistíme přísun zplodin, díky kterým jsme dementní a umíráme. A taky dobře víme, že okolní ovzduší není sdílené, ale nosíme si sebou jen to naše vlastní. Tak debilní my dezoláti jsme. A moc bychom chtěli být tak genitální, jako mistr Mikesus.
A tady měřili kolik samo sobě auto pustí škodlivin do kabiny. Tech měření je vic. Ano, pokud nikdy nestojíš ani pár vteřin nastartovanym autem, pak je průnik minimální. https://www.mzp.cz/…uj%C3%AD-ovzdusi
Co máš za podklad k tvému tvrzení že tomu tak není, at o tom můžeme diskutovat. Nevěřím, že by to mohlo být vycucané z prstu bez jediného podkladu.
To byla ukázka v extrémních situacích, aby se ukázalo, za do auta se dostanou i pevné částice. Kdyz nejsou pevné částice, výfukové plyny se tam dostávají stejně, jen bez těch částic. Je to tak těžké pochopit?
Nebo vás baví si vybírat jen A a B ignorovat?
- sused ma tiez SUV a predsa nebudem horsi
- nastupovanie ak mas problemy s chrbtom
- lahsie vybehnes na obrubnik
Ja stale vidim pri SUV hlavne horsie jazdne vlastnosti pri horsom komforte, mensi vyuzitelny priestor, vyssiu spotrebu a vyssiu hlucnost pri dialnicnych tempach. Ale je to asi otazka priorit
Prostornější kabina, lepší nastupování (řeči o nějakém offroadu a nášlspech si nechejme do pohádek...), na daném půdorysu vždy větší kufr.
Jediné co uznávám jako objektivní nevýhodu (ale ne pro mě, protože nejsem drobný) je vyšší podlaha kufru.
Řeči o horších jízdních vlastnostech atd. jsou dnes zcela mimo. SUV jezdí výborně, mnohé mají vyšší zdvih tlumičů což je ipet jen klad pro pohodlí. A při dnešních rychlostech, všude radary, kolony atd. jsou naprosto pohodové.
Re: Brečíme nad ztrátou Fabie combi a nadáváme na ekoteroris
Tak samozřejmě Scala tu je, ale bude minimálně o 100tis Kč výše než by byla FIV Combi. Při dvou dětech a hypotéce by z uživatelského hlediska tak prodloužená Fabka byla jasná volba ;-)
Re: Brečíme nad ztrátou Fabie combi a nadáváme na ekoteroris
kdyz vezmes stejny motory, tak to je v nejlevnejsi verzi 399 vs 459
scala 1.0mpi jako fabia nema
takze rozdil fabia kombi vs scala by byl uz jen cca 30tis
a to by asi uz jen blazen sel do kombikovy fabie
a vsadim boty, ze scala bude mit i vic vybavy v zakladu
Re: Brečíme nad ztrátou Fabie combi a nadáváme na ekoteroris
Výpočet ceny je správný, ale využitelnost kufru je combi mnohem větší. Jenže doba je jiná, Češi nevozí paštiky a stany ale sportovní výbavu za desítky i stovky tisíc.
Re: Brečíme nad ztrátou Fabie combi a nadáváme na ekoteroris
Scala? to je ten šmejd co se tomu denně resetuje inftaiment a jezdí to každcýh 14 dnů na záruční opravu k dealerovi? No to je teda terno kára :-):-):-):-)
vetsi auto je samozrejme bezpecnejsi nez maly, protoze je tezsi a ma delsi cumak
a cim delsi cumak, tim dyl trva, nez na te prijde rada
a kdyz se potkaj 2 auta, tak vyhodu ma to, ktery je tezsi
SUV pocit vetsiho bezpeci jen navozuje, na odpovidajici klasiku v bezpecnosti nema
Zapomněli jste na jeden důležitý faktor....životní úroveň
Malá auta bývala totálním českým hitem. Miláčci rodin! Dnes jim patří jen desetina trhu. Co za tím vězí?
No přece fakt, že si dnes Češi můžou dovolit větší a dražší auta a často i několik v jedné rodině.
Kdyby jsi nebyl vydlabaná kedlubna, tak bys možná pochopil, že nezájem zákazníků má taky nějakou příčinu. Když malé auto díky zákonným požadavkům EU a politice zdraží tak, že není levné tak je asi logické že původní zákazníci směřují jinam. Nebo nikam.
A pokud do malého vozu někdo dá EV, tak z toho je téměř neprodejné zboží. Logicky.