Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane E-Tech po 52.829 km: To najel Svět motorů s elektromobilem za rok!

Jednou z nejoblíbenějších činností Martina Vaculíka jsou závěrečná hodnocení dlouhodobě testovaných aut ve Světě motorů. Od roku 2010 je dělá v psané podobě, poslední léta pak výběr nejdůležitějších skutečností přináší i oblíbenou video-formou.
Zpět na článek
4. 4. 2024 20:50
5. 4. 2024 06:41
5. 4. 2024 21:44
anonym
5. 4. 2024 09:08
5. 4. 2024 09:10
5. 4. 2024 10:51
5. 4. 2024 11:16
5. 4. 2024 13:06
5. 4. 2024 13:06
5. 4. 2024 11:20
5. 4. 2024 13:07
5. 4. 2024 13:07
5. 4. 2024 13:22
5. 4. 2024 14:37
5. 4. 2024 14:45
5. 4. 2024 14:55
6. 4. 2024 11:22
5. 4. 2024 16:23
5. 4. 2024 18:25
5. 4. 2024 20:06
5. 4. 2024 20:06
5. 4. 2024 23:03
Avatar - Ada je zase tady
4. 4. 2024 19:09
Jen 50 tisíc???
To za rok běžně najedu více. Přineste reportáž provozu s elektrovehiklem po 400 tis km! :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Jamme
4. 4. 2024 19:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
5. 4. 2024 01:37
Re: Jen 50 tisíc???
Mýlíš se strýčku. :-!
Avatar - cizekHUNTER
5. 4. 2024 02:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 4. 2024 08:57
Re: Jen 50 tisíc???
Upřímně Ado nemyslím, že by se na tom mělo něco zásadního vysypat. Baterka ztratí kapacitu, ale jinak to asi bude jezdit. Mechanicky se na tom nemá moc co podělat proti běžnýmu autu.
Avatar - Ham.
5. 4. 2024 12:42
Re: Jen 50 tisíc???
Že se na tom nemá mechanicky moc co podělat je takové klišé. Tím bych si upřímně nebyl vůbec jistý a zajímalo by mě, kdyby pan Vaculík hodil do placu u kolika redakčních aut, které měl od nova v testu byl takový fail na podvozku jaký popisuje ve videu. Podobnou závadu jako ten totálně vyžvejkaný čep řízení v pouhých 50tkm a 1 roce jsem u spalováku nezažil nikdy do 150 tkm a to mluvím o mnoha autech, které mi prošly rukama od nova (to bývá typická zábava bazarových kovbojů s vylítanými vránami 200tkm+). Naopak u TM3 jsem už třikrát měnil horní přední ramena kvůli čepu dvakrát za originální díl, který vzápětí odešel a naposledy za německou druhovýrobu, ta zatím drží, ale auto má za 3 roky najeto pouhých 40 tkm, jezdí s ním hlavně manželka piánko po městě a okolí. Obávám se, že konstruktéři moc nevzali v potaz zvýšenou hmotnost EV nebo se snaží neúměrně šetřit aby stlačili už tak vysokou cenu a tomu úměrně budou daleko rychleji odcházet podvozky. A ceny dílů na Teslu bych v kůži bazarového kovboje, který to po mně koupí se 100-150tkm na hrbu nechtěl znát.
5. 4. 2024 12:45
Re: Jen 50 tisíc???
čep řízení je banalita, kterou vyměníš za pár tisíc. U auta v záruce to navíc nemusíš vůbec řešit. Asi špatný kus a může se to stát i u normálního auta. Že u Tesly takhle hoří podvozkové díly a jsou špatně udělané originál slyším prvně. To je ale pro Teslu dost ostuda.
4. 4. 2024 19:12
Vzpomínka na mládí jak jsem byl blbej
A záviděl jednomu megana. Ó já vůl. No ale audinu stovečku jsem taky chtěl. Za to už se nestydím.
Rozbalit vlákno
0
4. 4. 2024 20:50
Fanatismus?
"Kdo si však okamžitý zátah, bleskové topení a čas ušetřený za tankování vyzkoušel (elektromobil po návratu do garáže prostě píchnete na wallbox), většinou už spalovacím autem jezdit nechce"

Nekdo tomuto rika fanatismus.
Obvykle ten, kdo ma nulove aktualni zkusenosti s EV...
Rozbalit vlákno
48
4. 4. 2024 21:40
Re: Fanatismus?
Nebo ten kdo bydlí v bytě.....
Avatar - Mikesus
4. 4. 2024 21:58
Re: Fanatismus?
....a má nulové zkušenosti s EV.
Avatar - Ozzman
4. 4. 2024 22:25
Re: Fanatismus?
Neříkal si včera, že se ti ten Megan líbí ? :D Mě tedy vlastně asi taky :D
5. 4. 2024 06:44
Re: Fanatismus?
V čem je "bleskové topení" u EV lepší, když parkuji vůz se spalovacím motorem (navíc vybavený nezávislým topením) stejně jako EV v garáži?

P.S. Jedná se o služební vůz pro soukromé účely.
5. 4. 2024 14:15
Re: Fanatismus?
Oproti garazi a nezavislemu topeni je rozdil skutecne minimalni.
:D

Kolik procent fosilu ma nezavisle topeni?
U EV je to cca 100%.
:-!
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 15:36
Re: Fanatismus?
může si ho tam instalovat každý, exportní Fabie pro německý trh měly webasto, když to mohla mít Fabie, může to mít cokoliv
Avatar - Pepa_007
4. 4. 2024 22:13
Re: Fanatismus?
Moderní benzin topí také hned. Zrychlení také instantní. Maximalka normálně kolem 230. Jen ta cena za 1km je o jednu Kč vyšší nez BEV. Plus servis. Minus opotřebení aku.
Ale on stát zavede daň k km a cena pak bude stejná.
4. 4. 2024 22:51
Re: Fanatismus?
Aha.

Tak asi kazdy chapeme slovo "instantni" jinak.
Podrazovani a tlakovani turba, tomu ja "instantni" nerikam...

EV nejen ze topi hned, ale i predem. A ne, vsechny spalovaky v teto tride standardne predem topit fakt neumi.

Opotrebeni baterky. Mas nejakou alespon hrubou predstavu o zivotnosti baterky testovaneho Megane?
:D
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 00:10
Re: Fanatismus?
Ale metro, to topí pořád a nemusíš řešit baterky, měl by si vzít příklad ;)
Avatar - Ada je zase tady
5. 4. 2024 01:41
Re: Fanatismus?
Podívej se na svůj notebook. Za pouhé 3 roky je kapacita baterky poloviční. Přitom má stejný chemismus... nu je to jen elektrovehikl.Naleštěná bída!
Avatar - Jamme
5. 4. 2024 06:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 4. 2024 09:44
Re: Fanatismus?
Dívám se na svůj notebook Macbook Air.

Baterka vyrobena 18.1.2021 (u Macbooku se dá datum výroby baterie zobrazit), kapacita 87%. A to se o ni elektronika nestará tak pečlivě, jako o baterku v mé Tesle.

Má Tesla Model 3 LFP - do provozu 31.5.2021 (baterka tedy může být podobně stará jako u Macu) - auto má najeto 161.000km, degradace 5%.

Co tu máme dalšího? :)
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 10:02
Re: Fanatismus?
Jojo, v mobilu taky vid. mam 2,5 roku starej mobil a baterka vydrží cca 15 hodin pokud se na tom nrahrají hry a nkeouká na video, jinak tak 8 max :-)
Jako nová vydržela cca 25 hodin a hry video tak 15 :-) :-) :-) :-)


Vůbec to nedegraduje vid :-)
5. 4. 2024 19:44
Re: Fanatismus?
Ale elektronika nemá stejné chemické složení baterií jako EV. To byla pravda akorát u prvního Roadsteru od Tesly a prvního elektrického Smarta, od té doby to jsou jiné chemie, jiné vlastnosti, jiné životnosti,...
7. 4. 2024 00:07
Re: Fanatismus?
Elektronika ma presne to iste chemicke zlozenie, len iny manazment nabijania baterie.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 10:21
Re: Fanatismus?
Macbook nemá chytré hospodaření s baterií? To bych se docela divil, když to má každej telefon
5. 4. 2024 10:34
Re: Fanatismus?
Určitě tam battery management taky je, ale nebude tak sofistikovaný jako v případě vysokonapěťového akumulátoru v EV.

Například jsem nikdy nezaregistroval, že by u chladné baterky notebook omezoval rychlost nabíjení (nebo ji dokonce před plánovaným nabíjením předehříval pro možnost nabíjení plnou rychlostí).
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 11:17
Re: Fanatismus?
To bude i tím, že rychlost prohřátí baterky u notebooku je asi uplně jinde, než u EV :)
5. 4. 2024 12:53
Re: Fanatismus?
Jistě, v tom nejsme ve sporu, je tam hromada technických odlišností, že se to opravdu nedá srovnávat.

Pointa mého příspěvku výše je reakce na tvrzení Adi, že "po 3 letech je baterka v notebooku na 50%" a proto i auto za 3 roky ujede polovinu.

Tak jsem rád, že se shodneme, že se tyto baterky (ač se mezi lidmi nazývají stejným slovem) porovnávat nedají :)
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 15:51
Re: Fanatismus?
tak samozřejmě mobil nebo notas nebá LiFePo baterie, ale ty lionky ve spotřební elektronice opravdu moc nevydrží, po 2-4 letech je jasně znát degradace
Avatar - xxc
6. 4. 2024 12:46
Re: Re: Fanatismus?
Nie je, to bolo niekedy, teraz je aj na notebookoch po rokoch nebadateľná degradácia. Podobne aj u mobilov. Plus rychlonabíjanie, teraz už nikto nerieši výdrž baterky, stačí to dať na pár minút na nabíjačku.
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 10:00
Re: Fanatismus?
nezivslé topení umí taky topit předem a remote start taky neznáš vid melounovej Lojzo :-) :-) :-)
5. 4. 2024 08:11
Re: Fanatismus?
Moderní benzín zase tak hned netopí. Bejvávalo.
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 11:05
Re: Fanatismus?
Moderní nafťák topí hned, protože má přídavný elektrický topný těleso.
Nevzpomínám si, že by mi kdy byla v autě zima.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 11:18
Re: Fanatismus?
No, to asi taky není uplně u všech, respektive pokud nemluvíš jen o naftových autech do 3 let výroby :) Třeba O3fl ten motor tesně před EVO, než začne topit, to je opravdu dost dlouhá doba.
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 11:41
Re: Fanatismus?
Netopí motor, ale přídavné topné těleso v klimatizaci.
Takže máš teplo hned i když je motor studenej.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 12:07
Re: Fanatismus?
Ja to chapu, ale urcite to nema kazdy diesel, pokud nemluvis o tech uplne nejnovejsich, kde jsem nezkousel :) Netopi to TDI, ani me byvale TDCi .
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 12:27
Re: Fanatismus?
Nemám přesný data kde a kdy to bylo, ale Passat to má už roky, Superb taky, měly to i Oktávky 2.0 TDI. Určitě i trojková. Nevím ale jestli se to nevázalo s nějakou lepší výbavou.
Až na skutečné extrémy, kdy mám auto obalený tlustou krustou z ledu a sněhu mi vůbec nechybí nějaký nezávislý systému topení. Tohle těleso naprosto dostačuje.
Dokonce si ani nezapínám výhřev volantu. Platil jsem to zbytečně.
Prostě sednu do Alcantary, zapnu sedačku, když je fakt kosa a jsem sám studenej, někdy ani to ne a jedu. V mžiku jde vlažný vzduch. Zima mi není nikdy. Pravda v zimě nejezdím v plavkách, ale jdu do auta oblečenej.
Ale na delší cesty běžně sundávám bundu. Na krátký si ji nechám i když jen rozepnutou.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 12:44
Re: Fanatismus?
Já ti věřím, že to Passat má, já s ním nikdy nejezdil dlouhodobě, tak tam to neumím posoudit. Máme v práci 2 O3TDI 2018 prosinec (tzn není to ještě EVO) a tam jak je kolem nuly, či mínus, tak to trvá, než se zahřeje, u starších Superbů si to nepamatuji. Moje exMondeo taky chvíli trvalo, než zatopí, ale to i větší benzín, než se prohřeje.

Samozřejmě do auta v mrazu chodit v tričku, to asi dělaj jen uživatelé EV :D To by mne snad ani nenapadlo, ale soused, když míval webasto na služebáku, tak provokativně chodil v šortkách a škodolibě se na mě smál :D
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 12:56
Re: Fanatismus?
Vím, že to mívaly běžně TDI dávno před EVO.
Asi to fakt byla otázka výbavy. To bych musel někde dohledávat na fórech, nebo by to mohl znát nějaký insider ze Škodovky.
Prodejce bych se neptal. Ten bude znát jen jak vyplnit kupní smlouvu.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 13:02
Re: Fanatismus?
No a já bych musel znát výbavu aut :D Jsou to nějaké dle mne Ambitiony, maximálně paket navíc s navigací.
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 13:15
Re: Fanatismus?
Dřív bejvalo běžný, že bylo i víc druhů klimatizací. Manuální, auto, pak duální, časem 3-zóna atd.
Je možný, že to mívaly jen lepší výbavy a dvojzóny. Fakt nevím.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 13:26
Re: Fanatismus?
Jo, to je klidně možné :yes:
5. 4. 2024 12:58
Re: Re: Fanatismus?
Tak hlavne zalezi kam ides nie? Ked len poskakovat po meste, to sa neoplati ani kurit, ked na jazdu, tiez soferujem obycajne na lahko.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 13:04
Re: Re: Fanatismus?
To určitě jo, ale tak se odsvléknu časem :) Nebo trpím chvíli v mikině, ale abych tam naskočil v plavkách jako někdo do Tesly a pak se divil, že je venku sníh... to ne :D
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 13:13
Re: Re: Fanatismus?
Tak za prvé “nevyplatí se topit” v autě je zvláštní spojení. Já netopím. Topí auto samo, respektive se snaží podle venkovní a nastavené vnitřní teploty srovnat rozdíly na minimum. Já na klimu nesahám. Mám tam furt 22-23°C.
A za druhé je město a město. Někde jedeš 3 minuty a po 1,5 km lezeš ven a jinde sedíš v kolonách 3/4 hodiny a jen tam smrdíš. Ale auto moc netopí, když motor není v tahu.
A taky někdo je horkej a není mu zima a jinej, nebo spíš jiná se furt klepe zimou.
Každej je nějakej.
Vozím občas různý ženský a jedna se klepe a chce topit a druhá funí a potí se a chce chladit. :-!
5. 4. 2024 12:08
Re: Fanatismus?
Měl jsem to už v B7 z roku 2011. Ale teprve v B8 to pořádně funguje :yes:
5. 4. 2024 12:05
Re: Fanatismus?
To mi povídej. Jenže benzín to nemá a to je ku.va poznat🥶
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 12:32
Re: Fanatismus?
Jo, no. To je mrzutý. Moderní přímovstřik se ohřívá pomaleji, ale zase to řeší chlazenými výfukovými svody, které rychleji ohřívají vodu. Ale motor musí jet trošku v zátěži. Na volnoběh a při cukání po městě se tak rychle nezahřeje.
Takže přídavný topení bych si paradoxně dnes pořídil k benzíňáku a diesel nechal bez něj.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 12:56
Re: Fanatismus?
U toho benzínu je to objemem, takovej nepřímovstřik 1.2 se ti prohřeje hned, ale třeba už dvoulitr trvá. Barik začne topit v Brně :D
Avatar - miromen
5. 4. 2024 13:43
Re: Fanatismus?
No, když si vezmu, že s přehledem nejhuře na tom byla motorizace 1,2TSI co jsem, kdy v autě měl tak s tebou uplně nemužu souhlasit. Myslim tu puvodni co se davala do G6, OII nebo dvojkovych fabii. Ale tak dalo se tomu častečně pomoct a to ze startu jizdou na nižši kvalty. Takove 2,0TSI topi vyrazněji rychleji, až mi přijde, že je to snad na urovni atmo 1,8 co jsem měl v jedničkovem fokalu.
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 15:50
Re: Fanatismus?
Já topím za 3-4 km, seš na velkým omylu. Stačí odvzdušnit chladící soustava a novej termostat :-)
anonym
5. 4. 2024 21:44
Re: Fanatismus?
Nehádzal by som všetko do jedného pytla, posledný čo som mal kúril po cca 1km čo som sa vymotal od domu ;-)
5. 4. 2024 08:58
Re: Fanatismus?
Tak nabíjet si EV doma v garáži je teda dobrý hazard. Osobně bych to měl stát někde bokem od domu až to začne hořet, ať mi aspoň neshoří barák.
5. 4. 2024 12:36
Re: Fanatismus?
Takže všechna zařízení s baterií, co máš doma, také nabíjíš vystrčená z okna? Zajímavé.
5. 4. 2024 12:42
Re: Fanatismus?
Ano přesně tak. Pokud jde o telefon, ntb, baterky nebo sluchátka tak je nikdy nenechávám nabíjet bez dozoru. Přijde ti to zajímavé? Mě to přijde z bezpečnostního hlediska jako naprosto normální.
6. 4. 2024 20:35
Re: Fanatismus?
To máš asi hodně zbytečného času, protože sedět u nabíjení všech zařízení s baterkou je časově dost náročné. Už vidím, jak ti Roborock uklidí dopoledne byt a ty pádíš z práce domů ho hlídat na nabíječce nebo půlku noci sedíš u nabíjejícího se telefonu, aby náhodou nechytnul. To musí být fakt hodně zábavný život. Ono ti taky cestou do Globusu může chytnout za jízdy spalovák s vadnou elektroinstalací a nenaděláš nic. Riziko je u všeho, od toho je tu pojišťovna, ne neustálé strachování se, co se může stát.... https://www.krimi-plzen.cz/…24-02-28-161649/
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 09:59
Re: Fanatismus?
My tomu říkáme lži, nesmysly ,ignorování tradic, kvality materiály, umění designerů předchozích dekád atd
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2024 21:03
Chladne auto
Absolutne chladne posobiaci kocik na megakolesach... su auta ktore doslova ziaria a clovek ich zerie ocami... potom su auta premiestnovadla ktore v cloveku nevyvolaju ziadnu emociu ani tuzbu...
Rozbalit vlákno
24
4. 4. 2024 22:30
Re: Chladne auto
Ano, to jsou hlavně elektrozkraty - jízdně zoufale sterilní, na delší cesty velmi nepraktické, a přitom chronicky předražené těžkotonážníky... :-O :-( :no:
Avatar - Jamme
4. 4. 2024 22:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
5. 4. 2024 12:52
Re: Chladne auto
Vidím, že zoufalej jsi ty. Nech si u doktora předepsat něco na elektrovehikulitní depresi :-[]
Avatar - Jamme
5. 4. 2024 13:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 4. 2024 06:45
Re: Chladne auto
Vitaj opäť pod člankom o elektromobile, som rád že ťa to sem stále ťahá.
5. 4. 2024 09:53
Re: Chladne auto
Na Teslu 3 (2021) jsem přešel z Hondy Civic 10G 1.5T a měl jsem obavu, že si v zábavnosti znatelně pohorším.

Kdepak, po vzájemném porovnání jízdy mi není Hondy líto, že šla do světa dělat radost někomu jinému.

Služební cesty z FM do Prahy - není jich zas tak moc a nevadí mi pár zastávek po cestě na dobití (tady naprosto dokážu pochopit, že někomu jinému by to nevyhovovalo). Z druhé strany 95% ježdění řeším nabíjením v noci za pár korun/přes víkend z FVE a snadno jsem si zvykl, že na "čerpačku" jedu párkrát ročně :-!

Koupil jsem to auto za 700.000Kč s nájezdem 140.000km - to mi předražené opravdu nepřijde. A s hmotností cca 1.850kg mi v porovnání se silným Superbem/Passatem těch 150kg navíc nepřijde jako problém.

Takže za sebe jsem s tím "zoufale sterilním, na delší cesty velmi nepraktickým a přitom chronicky předraženým těžkotonážníkem" naprosto spokojen :-!
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 10:04
Re: Chladne auto
140 tis km je celkem slušnej nájezd na kolik? 3 roky staré auto?
Já tyhle nájezdy nemam u 40 a 27 let starých aut :-) :-) :-) :-)

Takže sis za 7 kilo koupil volítanou paštiku a seš z toho nadšen.
Já sem si stejně volítanou paštiku koupil v záři 2018 za 460 litrů, má to 390 HP a jezdí to za 1,90 až 2,80 Kč na 1 km.
Narozdíl od TM3 to nemá design žabotlamu, nemá to inteiér z petky v hadru nebo ekokůži , má to celkem slušnou výbavu a mam to natankovaný za 3-6 minut :-)
dojezd 1200-1300 km na obě naádrže. :-)
5. 4. 2024 11:20
Re: Chladne auto
To by ste neboli vy ICE dezoláti keby neznevazujete niekoho názor. Je s tým spoko, ty si jazdi s tou americkou šopou ďalej a neotravuj.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 11:28
Re: Chladne auto
Já jezdím 3650kč/za rok denně spolu s dalšími lidmi a výhradně elektrickým pohonem, neruším cyklisty a chodce. Nabíjet individuální elektroauto je neekologické :) Elektrodezoláti co tankujete z uhelných elektráren.
5. 4. 2024 15:11
Re: Chladne auto
Energetický mix Slovenska je uplne iný ako si predstavujes, 75% elektriny je vyrobených bezemisne. Ale klasika, bez znalosti ale ešte aj pomudruje ;-)
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 15:22
Re: Chladne auto
Porad je to o te tve pohodlnnosti vozit si zadek v aute, namisto pouzivani verejne dopravy ;) Ta ma nejnizsi ekologickou zatez na osobu..
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 15:41
Re: Chladne auto
Já jezdil tramvají a metrem od roku 1999 do roku 2016 a předtím ještě v letech 95-99 neeekologickým naftovým autobusem MHD.

Takže já už mam odježdíno - uživejte, mě stačí tak 5-6x ročně meziměstký bus na CNG a to samé neeekologický motoráček 810 nebo Regionova :-) Který v rámci průmyslové revoluce 4,0 stále jezdí i po 45 letech od svého data výroby :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 16:19
Re: Chladne auto
Esli ti to neunikdo Zelenej dozoláte, tak Tesla je taky americká šopa, bohužel ale silně nepovedená :-) :-) :-) Se zpracováním na úrovni tak Renaultu Thalia :-)
5. 4. 2024 11:42
Re: Chladne auto
Ano, auto mělo za 25 měsíců provozu 140.000km.

Jako středně olítanou paštiku bych považoval svou Hondu FRV 2009, která má najeto cca 235.000km. Vše na té Hondě funguje, až na korozi blatníků a jednoho prahu. Na Tesle ty kilometry nepozoruji.

Ohledně tankování - 95% tankování mi zabere 15 sekund mého času. Na to žádný spalovák nemá :-! :-! :-!

A poslední věc - pokud u svých aut za 27/40 let nenajedeš 160.000km, tak mi prosím tě řekni, proč tak řešíš dojezd, když delší trasy zjevně nejezdíš či jen výjimečně?
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 15:42
Re: Chladne auto
Já ty auta kolik jako uloženky s 59 tis a 91 tis km :-) Před 2 resp. 3,5 roky :-)

A rozdíl je ten, že já za 3-6 minut může jet dál a je mi jedno jestli 20 km nebo 900 km kdežto ty nemůže za 15 s jet nikam a musíš čekat 30 minut až 7 hodin v závislosti na vybití baterky a trase který potřebuješ ujet a nabíjecícím výkonu resp. typu nabíječky abys mohl jet dál :-)
5. 4. 2024 06:47
Re: Chladne auto
Samozrejme rešpektujem tvoj pohlad na vec, potom ale nerozumiem tú kúpu Pola a adorovanie ASX. Veď to sú 10 násobne nudnejšie plechovky.
Avatar - speedfred
5. 4. 2024 07:59
Re: Chladne auto
No skús dať ktoré autá žiaria v tejto triede.

Za mňa posledné Renolty vypadajú fakt moc dobre.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 09:45
Re: Chladne auto
Souhlas, koukal sem na Austral, to auto vypada jak premiovka. Samozrejme mluvim o dojmu, nejezdil jsem v tom. Skoda, ze neudelali takovej Megan kombi…
Avatar - speedfred
5. 4. 2024 09:58
Re: Chladne auto
Tiež som ich len ošahal v predajni bez jazdenia ale na oko palec hore za to ako vypadajú.
Cena no nič-moč, tam už rúbu hodne vysoko.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 10:22
Re: Chladne auto
Cena malá není, navíc co jsem koukal na testy, tak ani Austral TCE160 nebude zrovna raketa... jak už jsem psal jinde, dát elektromotor k tomuto TCE, bude to rozhodně zajímavější, než ten R3 s 200k HEV
Avatar - speedfred
5. 4. 2024 10:39
Re: Chladne auto
Čože? To má len R3 motor? No to ma pos.er.
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 11:23
Re: Chladne auto
Na ja... uplně nový 1.2R3 turbo + nejaké dva elektromotory, systémový výkon 200k, co jsem koukal, tak reakce z nuly jsou vlažné, asi to jede. Dávaj to do Arkany a Espace (to je už jak Kodiaq, akorát že hezčí, povedlo se to), ale ten pohon.. navíc jen FWD. Nicméně jsem slyšel/nebo četl, že by měli být schopni z toho udělat i 4x4, že ta platforma je na to připravena, otázkou je, jestli to udělají.

Já zkoušel Arkanu Etech (ta měla ještě 1.6atmo + Elektro) a tam to bylo podobné, ta jejich převodovka třeba do reakce jiných hybridů ještě tápe, popřípadě i moderních hydroměničů/dvouspojek.
6. 4. 2024 20:28
Re: Chladne auto
Myslíš to generický SUV? Za mě je to naleštěná bída. Austral a ani jeho prodloužený klon nejsou vůbec zajímavá auta, ničím :no: Normálně je přehlídneš v záplavě jiných aut…

A takhle elektrická plechovka s miniaturním prostorem je taky dílo. Nějak nevidím důvod neupřednostnit Captur s 1.3TCe ;-)
5. 4. 2024 11:16
Re: Re: Chladne auto
Renault nie je taky prvoplan ako pezot. Dizajn ma fakt podareny a neokuka sa tak skoro, ale ten vyber motorizacii je fakt k placu.
5. 4. 2024 07:01
Mapování plynu
Kdyby auto udělali jako RWD, plyn nemuseli mapovat (rozuměj výrazně otupit) a nic by nehrabalo
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
5. 4. 2024 07:45
Kdo vyzkoušel, jak se hezky jede na elektřinu
ten už opravdu spalovák moc nechce. Ovšem proč by chtěl srágory jako Megan nebo Zoe, když může mít Teslu.
Rozbalit vlákno
9
5. 4. 2024 07:50
Re: Kdo vyzkoušel, jak se hezky jede na elektřinu
Napríklad preto, že to je európsky výrobca, kvoli dizajnu exterieru (vela ludom Tesla nevonia) a asi najviac ludí kvoli interieru. Ja by som bral ale TM3 :-)
Avatar - Jamme
5. 4. 2024 07:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - speedfred
5. 4. 2024 08:01
Re: Kdo vyzkoušel, jak se hezky jede na elektřinu
Ja si Teslu nekúpim kvôli tomu priblblému ovládaniu.
Avatar - Roman Horký
5. 4. 2024 08:16
Re: Kdo vyzkoušel, jak se hezky jede na elektřinu
Mě nejvíc vadilo, že mi to poprvé nechtělo otevřít mobilem, protože v něm chcípla aplikace. Jinak jsem žádný problém s ovládáním neměl. Brzda a plyn je na svém místě a dopředu/dozadu se volí páčkou. Prý je to tak snad i v Superbu, slyšel jsem. Nemůžu potvrdit, takový shit jako je Das Skouda bych neřídil.
Avatar - speedfred
5. 4. 2024 08:23
Re: Kdo vyzkoušel, jak se hezky jede na elektřinu
Nemyslím ovládanie volant/brzda/plyn ale to ďalšie. Na to sa ja nechcem a ani nebudem adaptovať.
Inak ako auto vcelku fajn.
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 11:12
Re: Kdo vyzkoušel, jak se hezky jede na elektřinu
Bejvávalo chytráku. Směr jízdy se volí dávno na displayi. To fakt chceš.

Tak si užívej to svoje prý a snad...
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 11:35
Re: Kdo vyzkoušel, jak se hezky jede na elektřinu
Vydrž, časem si k tomu připojíš gamepad a bude to pro nové generace ideální auto... bude jen chybět tlačítko "restart game" :D
Avatar - Barrichello
5. 4. 2024 10:05
Re: Kdo vyzkoušel, jak se hezky jede na elektřinu
:-) :-) :-) :-) :-)

Na benzín a LPG se jede taky hezky, ale nesmíš mít pod kapotou 1,0 třívál se zvukem vysavače no
7. 4. 2024 00:15
Re: Kdo vyzkoušel, jak se hezky jede na elektřinu
Vyskusal som a nevidim stale dovod kupit elektro.
5. 4. 2024 09:08
Diskuze
Prosím vás, kde je tady diskuse k tomu autu a k testu?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Jamme
5. 4. 2024 09:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
5. 4. 2024 15:44
Re: Diskuze
a ty? Já ano. Pod kapotu osobního auta patří diesel! :yes:
5. 4. 2024 10:51
Dvěma
Pane Vaculíku, dvěmA procenty, ne dvěmI procenty. To rve uši.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Mokrous
5. 4. 2024 11:16
Re: Dvěma
Mě zase rve uši se dvěma dívkami. A nemění na tom nic, že se na tom shodli "odborníci".
Avatar - cizekHUNTER
5. 4. 2024 11:39
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
5. 4. 2024 13:06
Re: Dvěma
Tak to je naprosto normální ;-)
5. 4. 2024 13:06
Re: Dvěma
Tak to je naprosto normální ;-)
5. 4. 2024 11:20
Re: Dvěma
Ok, dobře to sice není, ale žádná hrůza, za mě. Takový běžný lidový projev, jak by on sám řekl, takový ten "vesničan s ovečkami, stodolou a Trabantem". A postupně na sobě pracuje, odboural "ajrodynamiku" a ve videu to tentokrát vždy vyslovil správně a to minimálně 3x, za to :yes: . To rvalo uši daleko víc, alespoň mně. Dokonce jsem tentokrát ani nepostřehl humor, co by nějak výrazně drhnul. :-)
5. 4. 2024 13:07
Re: Dvěma
Ajrodynamika zase nevadila mně. Ale je vidět, že pan Vaculík jde do sebe, takže třeba zapracuje i na dvěmi, říká to totiž opakovaně :-)
Avatar - Ada je zase tady
5. 4. 2024 15:45
Re: Dvěma
Ještě by se měl naučit řídit, aby neseděl nalepený na volantu... :no:
Avatar - lordlord
5. 4. 2024 13:07
kup
už neříká ajrodynamika
Rozbalit vlákno
1
Avatar - eLzyx
5. 4. 2024 14:37
kliky
já tedy nevím, ale prosím Renault, aby se neo***l po Němcích jen kvůli tomu, že si nějaký Vaculda vzpomene, že se mu to nelíbí.
Pokud chodíte po dvorku 50x okolo auta s kartou v kapse, tak navštivte lékaře, pravděpodobně budete mít Alzheimera, když furt něco zapomínáte. I ta agresivita tomu napovídá.
Normální člověk když něco dělá na dvorku, tak si kartu odloží, případně ani nebere.
V běžném životě je ta funkce super. Odcházíš od auta a hned vidíš, že se zamklo, přicházíš a víš, že se odemklo, ještě ti přátelsky podalo kliku ...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ozzman
5. 4. 2024 14:45
Re: kliky
Jo, mas pravdu. Tuhle funkci navic mel Renault uz od dob Laguny2/Meganu 2. Mne vice vyhovuje klasicke vzit za kliku/zmacknout tlacitko na klice ci dat ort na nejake misto. Stve me, ze hodne mainstreamovych automobilek ale dava tyto odemykaci/zamykaci plochy jen na predni par dveri. Zvlaste kdyz to treba ten dvojkovej Megan, ktery je dnes v prumeru skoro 15-20 let starej, ale ma to vsude.
Avatar - eLzyx
5. 4. 2024 14:55
Re: kliky
osobně nemám rád, když recenzent zanáší do recenze svůj pohled na věc jako dogma. Zejména u subjektivních věcí jako jsou třeba povrchy, design, způsob ovládání, funkce atp. Takto to má VW, tak je to správně. Ne, nemusí být. Každé auto má své zákazníky, kteří mají zvyklosti z předchozích modelů značky.
U objektivních parametrů - výkon motoru, spotřeba, rychlost nabíjení, tam tu přímou konfrontaci chápu a vítám.
A hlavně - kdyby všichni dělali všechno jako ostatní, tak by vlastně stačila jedna "euroznačka", která by to dělala nejlíp. Včetně jedné eurobarvy - protože na jiné se chytá bordel z cest, na další jsou vidět škrábance a další více láká ptactvo k zásahu.
5. 4. 2024 15:31
Re: kliky
Přesně tohle mě napadlo. Že se to jednomu člověku nelíbí přece neznamená že je to tak správně. Je to stejné jako s ovládáním audia pod volantem, když to zkusíš a zvykneš si na to nic jiného se ti líbit nebude, ale samozřejmě budou lidi jako tady p. Vaculík kteří na to budou mít jiný názor, ale v tom případě by takoví neměli dělat nezávislé recenze. Takže za mě...Renaulte neměň nic co dobře funguje. ;-) :yes:
Avatar - Ozzman
6. 4. 2024 11:22
Re: kliky
Pray for ovládání pod volantem ! Nikdo nikdy nic lepšího nevymyslel a jsem rád, že máme doma ještě jednoho starýho Megana, co to tak má... Jezdil jsem skoro všemi značkami aut a nikde to neni takhle dobře řešeno.
Avatar - xxc
5. 4. 2024 16:23
Re: kliky
Prečo by som mal kľúče odkladať? Na ulici je to super, ale na dvore je to otrava, otvára a zatvára zrkadlá. Všetko záleží od použitia.
Avatar - eLzyx
5. 4. 2024 18:25
Re: kliky
řekni mi v jaké situaci jdeš 50x po dvorku s klíčema od auta v kapse? Přijedu, odnosím věci z kufru do baráku - předpokládám, že pokud mám otevřený kufr, tak to takto klikami nemává, auto je odemčené. Pak jdu něco dělat ven a i když procházím kolem auta, tak to už mám přeci jiné oblečení (pracovní), proč bych strkal i do této kapsy klíče od auta, když s ním už nehodlám nikam jet?
Avatar - xxc
5. 4. 2024 20:06
Re: kliky
Lebo Renault nema kluce, ale kartu a raz ju dam niekde do vetrovky a mam ju tam, vyberiem len pocas prania. Druha vec je, ze auto sa bez karty zamkne, cize neostane odomknute v garazi bezne pristupne bez karty, ale vzdy je zamknute. Kazdy to ma inac, trosku to vadilo, ale nic zavazne. Treba vsak na to upozornit. A VW to bude mat rovnako, nie?
Avatar - xxc
5. 4. 2024 20:06
Re: kliky
Lebo Renault nema kluce, ale kartu a raz ju dam niekde do vetrovky a mam ju tam, vyberiem len pocas prania. Druha vec je, ze auto sa bez karty zamkne, cize neostane odomknute v garazi bezne pristupne bez karty, ale vzdy je zamknute. Kazdy to ma inac, trosku to vadilo, ale nic zavazne. Treba vsak na to upozornit. A VW to bude mat rovnako, nie?
Avatar - rohYpnol
5. 4. 2024 17:01
Závěr to zcela zabil
Cena cink dole parádní kusxauta za ty peníze....
1.0M za auto vnitřní velikosti Clia?!? To je teda opravdová nádhera! Gratuluji za další důkaz a potvrzení nesmyslnosti EV i v roce 2024!!!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
5. 4. 2024 20:07
Re: Závěr to zcela zabil
Velkost Clia? Dozadu som do toho nevosiel na rozdiel od Citiga, do Clia som myslim vosiel aj dozadu.
Avatar - rohYpnol
5. 4. 2024 17:03
Chválím autora
Rázem máme aerodynamiku místo ajrodynamiky a jde to.
Myslím to zcela upřímně a vážně - chválím, opravdu fajn vidět u někoho zdravou sebereflexi a snahu se zlepšovat :yes:
Rozbalit vlákno
0
5. 4. 2024 23:03
No nevím
Koupit si za mega pekáč, který je bez mobilu poloviční, zároveň rychle morálně zastarává, takže jako ojetinu bych to nechtěl, nějak v tom nevidím vůbec smysl pokud to není firemní auto k osobnímu použití. Než dát to mego, tak na ty občasné jízdy budu brát taxíka. Onehda jsem jel Boltem Praha Brno a stálo to jen trojku, cestou jsem si pochrupal, lepší než Tesla s autopilotem
Rozbalit vlákno
0
6. 4. 2024 13:41
Ještě existují nebojácní vysocí šéfové...
...se smyslem pro realitu! :yes: :yes: :yes:
https://www.autoforum.cz/…rekl-sef-toyoty/
Rozbalit vlákno
0