Renault Mégane E-Tech po 52.829 km: To najel Svět motorů s elektromobilem za rok!

Jednou z nejoblíbenějších činností Martina Vaculíka jsou závěrečná hodnocení dlouhodobě testovaných aut ve Světě motorů. Od roku 2010 je dělá v psané podobě, poslední léta pak výběr nejdůležitějších skutečností přináší i oblíbenou video-formou.
Často kritizujete, že dlouhodobé testy na třeba jen 30.000 km mají pro reálné kupující jen omezenou vypovídací hodnotu. Že odolnost celku i jeho částí se pozná až při vyšších nájezdech. S tím souhlasíme, ale zároveň nemůžeme nic dělat: Redaktoři shrbení nad klávesnicemi pláčou, že za rok víc najet nestihnou. A automobilky auta déle než na rok nepůjčí.
Pokud se na některém z vozů podaří najet více kilometrů, je to v poslední době vždy elektromobil. Zatáčky přitom byly opatrné - na Renaultu Zoe najezdili redaktoři Světa motorů za rok jen 18.900 km, když mnozí měli prostě strach z dojezdu, umrznutí, uhoření, prostě mentálně byli ve vztahu k elektromobilům tam, kde dnes laická veřejnost.
Kdo si však okamžitý zátah, bleskové topení a čas ušetřený za tankování vyzkoušel (elektromobil po návratu do garáže prostě píchnete na wallbox), většinou už spalovacím autem jezdit nechce, a tak elektromobily najíždějí v týmu Světa motorů podstatně víc než spalovací vozy.
Renault Mégane E-Tech 60 220 k je zatím rekordman, když za málo přes rok najel 52.829 km. Je to ale zatím také první automobil v dlouhodobém testu Světa motorů, kterému byla na konci testu zjištěna závada, s níž by legálně neabsolvoval STK a byl tudíž nezpůsobilý k provozu na veřejných komunikacích. Jaká to je, to se dozvíte ve dnešním videu Martin Vaculíka.