je úplně jedno jak to nazývá redakce nebo jak to nazve PSA v rámci marketingu, ten pohon spadá do kategorie mild-hybrid a i když zvládne autem "popojíždět" což může být ve městě výhodné (např parkování, pomalá jízda po rovině do 50km/h, atd.) stále nedokáže plnohodnotně pohánět auto (např. na dálnici pči 130km/h) výhradně na elektřinu a při sebemenší zátěží okamžitě naskakuje spalovací motor. Určitě je ale toto řešení účinnější než původní mild -hybridy fungují v režimu startér/generátor připojené klínovým řemenem (nikoliv v převodovce jako řešení PSA)
ano, ale ten motor v reálu neslouží k opravdovému pohonu auta jako u hybridu, to že to dokáže popojíždět po parkovišti nebo pocukávat v městském provozu z toho fakt plnohodnotný hybrid nedělá. IMHO ten systém jen umí chytře využívat kinetickou energii jedoucí auta vytvořenou v reálu spalovacím motorem, takže pokud jedeš po rovině nebo z mírného kopce, tak se u jedoucího auta spalovák vypne a ten elektromotor pak určitou krátkou dobu to auto "pohání" :D navíc ta baterka má vyuzitelnou kapacitu jen 0.432 kwh, takže jak dlouho to zvládne jet bezemisně, než tomu dojde šťáva a zase naskočí spalovací motor ?
Jste si jisti, že to je full hybrid, kdyz ma elektromotor 21 kW a 55 Nm? Baterka 0.9kwh je za mne už dostačující, ale ten výkon neodpovídá tomu, aby to jezdilo 50% na elektřinu po městě. Určitě je to posun od mHEV, ale jako HEV mi to ještě nepřijde. Obávám se, že rozjezd jen z trochou plynu znamená aktivaci spalovaku.
Presne, ja by som to full hybrid neoznačoval, hoci je to viac ako klasický mild-hybrid nielen kvôli 0,9 kWh batérii ale aj kvôli elektromotoru v prevodovke miesto štartér-generátora. Najbližšie to má k tomu, čo používa Fiat s tou 1,5-kou a tam je to stále mHEV.
To je zaujimave, fiat pouziva to iste a je to nejake mhev :-) ako to kto nazve, je to velmi dolezite, a dalej je velmi dolezite, ci sa to vola suv, alebo crossover :-D
Vždyť jsme to tady řešili 14dni nazpět. Je to stejné jako v Peugeotu Fiatu Citroenu Opelu a brzo i v Lancii i nové Alfě Milano. Baterie má vyuzitelnou kapacitu 0.432 kwh
Pockej. To má jako kapacitu baterky 0.9 a vyuzitelnou 0.4? Nebo těch 0.9 co je v článku je zase místní "znalost"? Protože mit vyuzitelnou sotva půlku z celkové kapacity mi přijde divné.
Takze to je úplně to samé jako ta 1.5 v jeepu atd? Jen to strcili k 1.2 tady?
Je to úplně ta samá technika co má tedka celý stelantis. Nevím kolik je celková kapacita ale využitelná je 0.432 kWh. Motor 1.5 firefly co je v compassu tipu 500X a v Tonale je ještě komplet vývoj bývalého FCA. A ano v podstatě je to stejné. Ale podle prvních testů to vypadá že už to narozdíl od výtvoru FCA funguje perfektně.
to že funguje v tomto režimu, neznamená, že baterka je vužitelná jen v tomto rozsahu. Po většinou systém nenechá pod 3 čárky, už jsem zvládl sundat i na jednu. To samé když ukazuje max, pořád jede rekuperace, i když omezeně. Za mne je rozdíl vužitelná a používaná.
pokud to je používaná, pak s tím nemám problém.
Jenomze ten indikator schvalne "lze". Nebo to tak urcite delal u 2. generace. Tys na pristrojovce videl 0-8 carek nabiti, ale realne to bylo 40%-80% SoC. Tj. pokud tys videl "vybitou baterku", realne bylo SoC nekde okolo 40% a obdobne pokud indikator ukazoval "baterka plna" (misto modre byla zelena, kdyz bylo 7 nebo 8 carek), tak SoC bylo okolo 80%.
Nesmis zamenovat co vidi ridic a co realne vi system/BMC.
Kdyz byla baterka opravdu plna, tak rekuperace nefungovala. Naopak se misto rekuperace zapnul spalovak a jel "zbytecne", aby se nemusel v planetovem ustroji tocit prevod generatoru a brzdenim nevznikala dalsi elektrika. Stejne to dela i Prius PHEV i kdyz tam jsem to zazil jen jednou. A stejne to dela i Kia hybrid, i kdyz tam vlastne nevim jak to technicky funguje (zrejme podobny princip, jen bez toho planetoveho prevodu).
možná je pro mne terminologie trochu jiná než se používá. Pro mne je rozdíl využitelná ( za limit systém nepustí vůbec, případně se tváří, že limit je max/min) a používaná ( kdy systém se běžně udržuje v daném rozmezí, ale občas v extrémních situacích v provozu se dostane i za něj )
Obávám se, že tuhle pseudoprémiovou značku nic nezachrání a full hybrid už vůbec ne. 10 let od zahájení činnosti a prodeje jsou prachbídné a v poslední době ještě rychle padají dolů. Cupra, další pseudoprémie, je na trhu 6 let a již prodává násobně víc a stále roste.
Ano, sotva čtvrtinové prodeje co Cupra, přičemž Cupra růst o 41% a DS pokles o 3% .
A letos za první dva měsíce je to s DS ještě horší. DS 7 252 a pokles o dalších 10%, Cupra 32 748 ks a nárůst o 66%. A to vše v době, kdy trh roste.
Cupra se prodává jak blazen, protože má spoustu nabídek na operak za pakatel. Takovy Formentor je za cenu Octavie, možná i Scaly. Asi taková "prémie" to je.
Ano není, modely s motory napříč, pouze čtyřválce (s jedinou výjimkou) si na prémii jen hrají, proto píši o "pseudoprémii", úplně stejně jako u DS, jedno jsou předražené Seaty, druhé předražené Citroeny s pár cingrlátky navrch aby se neřeklo.
Mne nepřijde že by se i snažili na ni hrát.
DS dává aspoň komfort prémie, kdyz tu techniku má spíš jako lowcost. To Cupra nenabízí z prémie vůbec nic, ale techniku má aspoň jako normální mainstream.
U DS žádný komfort prémie nevidím, mají zcela tuctové pružinové podvozky (hydropneu pro jistotu zabili), které komfortu vzduchovým podvozkům skutečné prémie vůbec nemohou konkurovat.
Vezl ses v něm někdy? Já už tedy pár let zpět, ale za mne komfort a odhlučnění srovnání s prémii zaslouží, resp. zasloužil ( byl to rok 2020 tuším ). Asi si to budu muset oživit, jestli to nějak víc ořezali od té doby
Minieš elektriku na 50 km a potom zbytočne vozíš cca. 200kg batériu ......neviem si predstaviť cestu na dovolenku a stále dobíjať a čakať na stojanoch . 😐
Že ty nevíš co znamená full-hybrid co? Víš o tom, ze tahle baterka bude ODhadem vážit kolem 10 kilo? A dokonce, že na tu elektriku dojede tak půl kilometru v ideálních podmínkách? A nabíjet to z externího zdroje nejde protoze to je full-hybrid. To jen takových pár poznámek k té tvé znalosti hybridů.
Full-hybrid - dojede na EV pár stovek metrů až jednotek kilometrů podle technologie, nelze nabíjet, baterka váží jednotky kilogramů až pár desítek podle výrobce zase.
Jízda na dovolenou je s hybridem naopak fajn, neresis nabíjení na stojanech, jedeš stejně jako s benzínem se spotřebou jako u nafty a zároveň neresis technické problémy jako u nafty nebo složitějších benzinu.