Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

DS 3 a DS 4 mají nový full-hybrid. Ve městě stráví polovinu času na elektřinu

Daniel Fuglevič
Diskuze (39)

Snížení spotřeby paliva a možnost jízdy čistě na elektřinu patří samozřejmě mezi vyzdvihované přednosti.

Dvojici menších modelů 3 a 4 nabízí prémiová značka DS už nyní s různorodými variantami pohonných ústrojí. Oba modely lze pořídit s čistě spalovacími zážehovými i naftovými jednotkami, zatímco DS 3 má také čistě elektrickou variantu a DS 4 zase plug-in hybrid. Ještě větší možnost volby teď vnáší do portfolia obou vozů i nový full-hybrid.

Video se připravuje ...

DS 3 a DS 4 dostávají v nové specifikaci příznačné označení Hybrid, které pod kapotou zajistí vylepšený přeplňovaný tříválec o objemu 1,2 litru (136 k/100 kW; 230 Nm), nyní používající Millerův cyklus spalování, v kombinaci s elektromotorem (28 k/21 kW; 55 Nm) umístěným v rámci šestistupňové dvouspojkové převodovky. Součástí ústrojí je baterie o kapacitě 0,9 kWh.

Kromě svižnější akcelerace oproti čistě spalovacím verzím vyzdvihuje DS u nových full-hybridů také schopnost strávit až 50 % jízdy ve městě čistě v elektrickém režimu. Provoz vůči spalovacím motorizacím je tím samozřejmě úspornější spotřebou a šetrnější po stránce emisí. Značka uvádí ve srovnání s motorem 1.2 PureTech (130 k/96 kW) snížení kombinované spotřeby paliva u DS 3 Hybrid až o 20 %, kdežto větší DS 4 Hybrid dosahuje úspory ve stejném WLTP cyklu až 16 %.

Dodatečné komponenty full-hybridního ústrojí jsou umístěny pod přední kapotou a v podlaze, nemají proto dopad na vnitřní prostor obou modelů. Standardní kapacita zavazadlového prostoru DS 3 zůstává stejná jako u čistě spalovací verze na 350 litrech, DS 4 nabídne ve stejném smyslu standardně 430 litrů.

Na kompletní specifikaci a výbavu nových full-hybridů si počkáme s případným uvedením na český trh. Značka prozatím uvádí cenovky pro Francii. DS 3 Hybrid tam začíná na ceně 35.200 eur (asi 890.000 korun), větší DS 4 Hybrid startuje od 39.950 eur (asi 1.010.000 korun).

Daniel Fuglevič
Diskuze (39)

Doporučujeme

Avatar - JirkaVejrazka
9. 4. 2024 08:05
Re: Full-hybrid
Jenomze ten indikator schvalne "lze". Nebo to tak urcite delal u 2. generace. Tys na pristrojovce videl 0-8 carek nabiti, ale realne to bylo 40%-80% SoC. Tj. pokud tys videl "vybitou baterku", realne bylo SoC nekde okolo 40% a obdobne pokud indikator ukazoval "baterka plna" (misto modre byla zelena, kdyz bylo 7 nebo 8 carek), tak SoC bylo okolo 80%.

Nesmis zamenovat co vidi ridic a co realne vi system/BMC.

Kdyz byla baterka opravdu plna, tak rekuperace nefungovala. Naopak se misto rekuperace zapnul spalovak a jel "zbytecne", aby se nemusel v planetovem ustroji tocit prevod generatoru a brzdenim nevznikala dalsi elektrika. Stejne to dela i Prius PHEV i kdyz tam jsem to zazil jen jednou. A stejne to dela i Kia hybrid, i kdyz tam vlastne nevim jak to technicky funguje (zrejme podobny princip, jen bez toho planetoveho prevodu).
Avatar - Mikesus
8. 4. 2024 22:23
Re: DS Automobiles
Vezl ses v něm někdy? Já už tedy pár let zpět, ale za mne komfort a odhlučnění srovnání s prémii zaslouží, resp. zasloužil ( byl to rok 2020 tuším ). Asi si to budu muset oživit, jestli to nějak víc ořezali od té doby
8. 4. 2024 22:16
Re: DS Automobiles
U DS žádný komfort prémie nevidím, mají zcela tuctové pružinové podvozky (hydropneu pro jistotu zabili), které komfortu vzduchovým podvozkům skutečné prémie vůbec nemohou konkurovat.
Avatar - Mikesus
8. 4. 2024 21:34
Re: Full-hybrid
možná je pro mne terminologie trochu jiná než se používá. Pro mne je rozdíl využitelná ( za limit systém nepustí vůbec, případně se tváří, že limit je max/min) a používaná ( kdy systém se běžně udržuje v daném rozmezí, ale občas v extrémních situacích v provozu se dostane i za něj )
Avatar - Mikesus
8. 4. 2024 21:11
Re: Full-hybrid
to že funguje v tomto režimu, neznamená, že baterka je vužitelná jen v tomto rozsahu. Po většinou systém nenechá pod 3 čárky, už jsem zvládl sundat i na jednu. To samé když ukazuje max, pořád jede rekuperace, i když omezeně. Za mne je rozdíl vužitelná a používaná.
pokud to je používaná, pak s tím nemám problém.