Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Renault Espace by mohl být znovu MPV. Ovšem bez spalováku

46 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Byl bych nesmírně rád, kdyby Renault obnovilo model Avantime a samozřejmě jako elektromobil.
Mimochodem, společnost Matra stále žije a prosperuje :yes:
Avatar - sorpersa
sorpersa
Áno Aventime keď som videl prvý krát bolo to ako auto z iného sveta....jedna nádhera....taktiež posledný Espace bol nádherný, tento nový gázik, to je o ničom....teda aspoň dizajnove.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Avantime, výborný skleník, dveře si otevřel až někde na parkovišti vzadu a vrzal i z fotky.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za to taky vel satis... clovek sa pototo ked si neda pozor... alebo modus... prisery neskutocne... dobre ze su uz davno zabudnute aj neviditelne
traveldrive
Na príšeru sa pozri do zrkadla. A keď si sa pototo, dobre ti tak. :-[]
Fakjunen
Příspěvek podléhá schvalování.
ericn
Ale ne elektrické, viz mizerné prodeje iD Buzz :-[]

Renault jako “zakladatele” MPV nevhápu, měl skvělé portfolio těchto aut a trestuhodně svůj náslok promrhal. Vždy přišel s nějakou blbostí, kterou poslední generace Scenicu a Espace zabil:

Scenic - úzká 20”kola v základu, horší variabilita zadních sedadel a velmi špatný motor 1.2TCe, pak z něj udělal nechtěný EV crossover…

Espace - vzhled SUV, na začátku pouze 1.6dCi, vysoká cena a teď jen prodloužený Austral s elektrifikovaným 3hrnkem :no:

Tvl a teď chce zpět, ale vůbec se nepoučil :no:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten nový Espace je +/- jako Kodiaq, určitě to je pořád kompromis, ale tak nějak použitelnější, než ten "luxusní" rádoby MPV crossover, co to bylo. Mne se to auto docela líbí, ale chybí mi u něj motorizace. Renault v poslední době vážně umí udělat líbivé auto v exteriéru a interiéru, ale tak nějak zahodil motorizace a vše elektrizuje. Myslím, že Renault by měl udělat ještě jeden Megane v tom dizajenovém jazyce jako je Austral/Espace a vlétnout zpět do nižší střední třídy. Na nižší auto by motory TCE a Etech stačily a nabídly i lepší dynamiku. Co jsem se informoval, má přijít místo toho jen nějaká rádobykombi verze Arkany, jestli jsem to dobře pochopil = podvozek Clia.
Avatar - xxc
xxc
Ved Renault ma Megane. Uplne bludy tu pisu ludia, na Scenicu bol najmensi problem kolesa a variabilita sedadiel. Alebo o motoroch, ved maju tie revolucne bezmagnetove motory, co viac treba? Atmosfericky diesel v roku 2024?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Megane EV je jine auto, crossover, neni kombik… jen ma jeho jmeno
Avatar - xxc
xxc
Ziadny crossover, svetlu vysku bude mat rovnaku ako stary megane +-
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak bude ? Vždyť už je, prodává se, mají ho v autosalonu, je to bublina, kufr chybí, je to crossover, není to nástupce Meganu
ericn
Chybí tomu víc věcí, třeba místo na zadních sedadel všemi směry, vysoká podlaha = není kam dát nohy a mimo jiné ten kombík a stojí přes milion :no: EV megane je prostě auto jen pro dva :no:
Avatar - xxc
xxc
a stary megane ma dost miesta na zadnych sedadlach?
ericn
Víc než tahle EV jebka ;-) alespoň se na to video koukni :no:
kyklop
megane grandtour , ktorý pred pár dňami zmizol z cenníka bol vzadu v pohode, čím netvrdím, že ćasť konkurencie to nevie o dosť lepšie ;-) . A ináč zistil som, že aj iným autám tečie za dažďa voda po bočnom okne v okolí zrkadiel :D:D
Avatar - xxc
xxc
Aj na Enyaqu su dost zatecene zrkadla, ale Scenic bol brutal, tam sa to medzi zrkadlom a oknom virilo a znemoznovalo vyhlad. Mozno tomu prispela aj letna kvapalina do ostrekovacov, ked som potom jazdil len so zimnou a pomalsie, tak to uz nebolo take hrozne. Ostal uz len spomienkovy optimizmus, snad to auto s novou prevodovkou a nesmrtelnym dci motorom jazdi, dlho som ho uz nevidel :-D Ale tie nove Renaulty, mozno sa nieco snazia zlepsit, ale ta korporatna filozofia ostala, stacilo sadnut do noveho Meganu a utekal som z auta, vzadu je menej miesta ako v Citigu. Alebo ktovie co tam "zlepsili", aj Vaculik sa stazoval, ze nejake capy menili po 50 000 km. Alebo brzdy, ale len na Scenicu som menil predne brzdy aj so skrutenymi kotucmi. Neviem, ci nie aj zadne. Na Citroene stacilo dat nove brzdove dosticky.
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kyklop
daj si to do gúgla
kyklop
Ad brzdy , asi na každom aute vrátane firemných mi vydržalo obloženie a kotúče cca 100k km, kotúče dokážeš zlikvidovať jednou agresívnou jazdou. Elektrický megane ide mimo mňa, potreboval by som k nemu ďalší fosil, tým pádom je pre mňa také auto zbytočné. Ad Vaculíkové čapy - neobhajujem to, auto je novinka, možno dôjde k náprave, každopádne je to závada za pár €
Avatar - xxc
xxc
Mozno preto, ze to bol manual, ostatne som mal automaty a tam sa motorom brzdit velmi neda. Inak neviem, ja brzdy setrim, jazdim plynulo. Ano, kotuce sa daju zlikvidovat, ale na ostatnych autach som nezlikvidoval, na Scenicu ano. To bol ten rozdiel.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já se za sebe posadil, sice to není žádná sláva, ale je to kompakt. Hlavně to máš ještě kufr...
ericn
Ty píšeš bludy, nejspíš ses na ten Scenic nebyl ani podívat. Já ano, 2018 byl ve výběru a právě z těchto důvodů jsem ho vyřadil. Motor 1.2TCe 97kW H5F (https://www.auto.cz/…y-prusvih-129251) byla časovaná bomba, rovněž dělení sedaček 1/3 a 2/3 neodpovídalo variabilitě MPV a ty úzké 20” pneumatiky stály v té době 5-6 tis Kč kus (dneska jsou už kolem 2,5-3tis). Asi by si to chtělo něco zjistit než budeš reagovat, troubo :-O
kyklop
svet nie je len čiernobily, 1,2tce som mal v rendlíku megere IV pred fl v kombinácií s edc a problém nebol žiaden. Ono voči pôvodnému motoru z prvých rokov výroby mal za sebou kopu úprav ktoré obmedzili karbonovanie na minimum a zároveň zrovna ja som s ním nejazdil len krátke trasy po meste. K tomu ohrievaniu len toľko, že bol rozdiel medzi lacnejšími autami a drahšími, drahšie mali trojokruhové kúrenie a žalúzie na chladiči, takže ten motor sa zohrial po pár km (bol to jeden z najrýchlejšie zohrievajúcich sa ktorý som kedy mal) a paradoxne, čím si šiel pomalšie, tým rýchlejšie vystúpala teplota. To pomalé zohrievanie sa týkalo tých "lacnejších" verzii. Viac menej to je fuk...
kyklop
klasický megane vrátane grandtoura zmizol pred pár dňami definitívne z cenníka, už len bazár ;-)
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
kyklop
gratulujem , odhalil si ma hneď :-[]
Avatar - del42sa
del42sa
jj Renault je naprosto nepoučitelný zdá se. :D
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Do MPV jedině DIESEL ‼️ Jinak to nedává smysl. A ideálně 2.0 dci
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je blbost, né každé MPV musí být polykač kilometrů na dlouhé cesty, jediná správná možnost je dát vybrat od dieslu po ruzné formy hybridních pohonů. Možná bych u MPV oželel klasický benzín, ten bude neekonomický ve městě i na dálnici, leda tak volba s cenou již od
Avatar - W.O. PRSCLEY
W.O. PRSCLEY
No diesel ve velkém MPV rozhodně dává větší smysl než benzín i než různé elektrifikované benzíny a elektro. Ale naprosto s Tebou souhlasím v tom, že by měla existovat celá škála motorizací aby si mohli zákazníci svobodně vybrat.
Renault to dělá přesně opačně. Tak aby mu ty sirky v kapse nevzplanuly :-) :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jde o to, že MPV je typicky buď na rozvoz dětí či osob v okolí města, tam pak diesel trpí a nedělá to dobře filtrum pevných častic a podobně, navíc i spotřeba v takovém režimu není zrovna terno. No a pak kdo s tím často jezdí dálky na dovolenou, ten to zase využije.

Jo, Renault dělá zvláštní kroky, já jsem minulý týden zkoušel poptávat auto, typicky jsem zákazník C/D segmentu a u nich už jsou oba tyto typy aut pasé, jak píšu výš, oni umí udělat dnes nadprůměrné auto, i jak jezdí, jaký má interiér, ale všechny motorizace skončily. Hybrid by byl fajn, ale namísto použití výborného 1,33Tce se vydali cestou malého a hlavně nového tříválce. A přitom první Espace měl pod kapotou třeba V6 3.0 :D
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Do MPV patří diesel a pro město HEV. BEV je zatím utopie, zatím. Příjde to.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však píšeš to, co já :D BEV asi pro nadšence jo, to je mi fuk, já koukám na auto sobecky tím, jak jezdí a kolik mě jeho provoz stojí, HEV minimalizuje spotřebu po městě a vlastně skoro všude oproti benzínu až na nějaké zběsilé jízdy na dálnici (ale i tak to u většina HEV co jsem zkoušel nelezlo až o tolik nad naftu, jako třeba běžný atmo benzín) a diesel zase na dálnici ve vyšším tempu drží pořád esa v rukávu.
Avatar - Barrichello
Barrichello
a proto byly a jsou všechny americké MPV v benzínu :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jako všechno, protože tam benzín stojí jiné peníze, než tady :) Benzín je ideální volba, když je levný o tom se nehádám...
ericn
Otázkou je kam ten benzin chceš dát a jaký je to motor? Já třeba do Tourana zvažoval 2.0TDi 110kw (měl jsem ho na test a nenadchl mě) a původně chtěl 1.8TSI 132kW, ale přestali ho nabízet (nebyl ani nikde na vyzkoušení), takže jsem sáhl po 1.4TSI 110kW a nelituju. Dlouhé cesty umí v pohodě kolem 6,5l/100km :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Barik píše o velkých amerických motorech. Mne jsou v zásadě také příjemné takové ty atmosféry s měničem, ale takový motor navíc ve větším autě na 6,5 nedosáhne snad ani z kopce :D
ericn
Jj, tak ty 3.6 V6 třeba v Pacifice bude tak za 11l/100km při klidné jízdě ;-)
Avatar - Barrichello
Barrichello
MPV měly většinou V6 s objemy mezi 3-4 litry. Cena benzínu je věc druhá, v USA holt daňové poplatníky neokrádaj úplně na všem jako v EU
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Prave tu by mi dizel nevadil... uz tazka baterka ale ano... navyse u mpv sa pocita aj s vyssim dojazdom ... a tu opat spalovaci motor je vo vyhode
kyklop
u mpv sa počíta s vyšším dojazdom - hmm, čo to znamená vyšší dojazd? 800,1000,1200km? Pokiaľ máš to mpv ako rodinný taxi, tak ti kľudne stačí hybrid a na poskakovanie po meste a okolí ti je dízel zbytočný
Kuraprox
panenko skákavá, asi nechtějí prodávat :D
Avatar - Jamme
Jamme
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
panenka skákavá
Deje se něco?!
A Paul
nic se neděje, jenom ti zablokovali profil Jamme ale už sis vytvořil další :-!