Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW i5 eDrive40 – Když není moc na výběr

Osmá generace řady 5 vůbec poprvé v historii modelu přiváží sériové provedení výhradně na elektrický pohon. Ten u BMW umějí. Navíc v době zatím omezené nabídky pohonů se lokálně bezemisní varianta jeví dost racionálně. Zvlášť když zase až nestojí tolik.
Zpět na článek
10. 4. 2024 13:06
10. 4. 2024 13:34
10. 4. 2024 13:43
10. 4. 2024 14:16
10. 4. 2024 14:53
10. 4. 2024 15:06
10. 4. 2024 15:11
10. 4. 2024 15:47
10. 4. 2024 15:53
10. 4. 2024 17:59
11. 4. 2024 06:55
11. 4. 2024 09:02
11. 4. 2024 15:14
16. 4. 2024 10:37
10. 4. 2024 13:23
10. 4. 2024 13:30
10. 4. 2024 17:35
10. 4. 2024 13:29
10. 4. 2024 13:41
10. 4. 2024 14:43
10. 4. 2024 17:32
10. 4. 2024 19:57
10. 4. 2024 20:46
10. 4. 2024 20:53
10. 4. 2024 20:57
10. 4. 2024 14:55
10. 4. 2024 23:25
11. 4. 2024 14:22
11. 4. 2024 15:18
11. 4. 2024 17:14
15. 4. 2024 12:52
10. 4. 2024 13:47
11. 4. 2024 09:35
11. 4. 2024 10:52
11. 4. 2024 17:27
12. 4. 2024 10:37
18. 4. 2024 13:52
12. 4. 2024 10:27
12. 4. 2024 22:54
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 13:06
Super auto
Se špatně zvoleným motorem. 5er je klasika, není tak hezké jako G30, ale vůbec bych se nezlobil s tím jezdit (díky, že nemá ty strašný ledvinky!), jen nevidím důvod namásto skvělého a levnějšího 530e s neomezeným dojezdem a kupovat tohle ;)


p.s. ten interiér je super, já vím, že tu lidi hejtují obrazovky, ale mě se to líbí
Rozbalit vlákno
74
10. 4. 2024 13:22
Re: Super auto
pokud muzu nabijet PHEV doma, neni pro full EV v takovem aute duvod. Zvlast s tim kratkym dojezdem....
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 13:34
Re: Super auto
Přesně tak :yes:
10. 4. 2024 13:30
Re: Super auto se správným motorem
EV ma neomezeny dojezd podobne jako benzin.
Jen se tankuje delsi dobu.

Jestli ma neco omezeny dojezd, tak je to PHEV a dojezd na elektrinu...
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 13:33
Re: Super auto se správným motorem
To je pravda, bylo to trochu nadnesené, ale jezdit dálku po 300km je pořád docela nepraktické, u tohoto konkrétního auta mne příjde PHEV jako lepší volba.
10. 4. 2024 13:38
Re: Super auto se správným motorem
Muj nazor je opacny.

Vetsina lidi ale bohuzel sdili tvuj nazor.
A obvyklym duvodem je neznalost/strach z nabijeni.

Realita je ale takova, ze vetsina lidi stravi s nabijenim takovehoto auta naproste minimum casu.
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 13:41
Re: Super auto se správným motorem
Tohle je manažerská limuzína, né auto do města, nebo na rozvoz dětí. Neříkám, že někomu to stačit nebude, ale já dieseldezolát bych dal radši přednost verzi se spalovákem... a škoda, že tam není klasické 40i, které je famozní, alespon že příjde R6 nafta ;)
Avatar - Pepa_007
10. 4. 2024 14:13
Re: Super auto se správným motorem
Trochu nechápu tu neznalost/strach z nabijeni.
Fakta:
BEV se nabíjí doma několik mnoho hodin (skoro celou noc).
BEV venku nabiju vcelku rychle (cca 30 min) když je volný stojan.
BEV má jistotu, že ujede na jedno nabití 300km (pokud netahnu přívěs).
BEV z FVE přímo přes noc nenabiju.
BEV se nabíjením snižuje životnost aku.
BEV jsou o minimálně 500kg těžší při menším dojezdu nez spalovací.
Island zavedl daň z každého km BEV aut.
Pneu na BEV musím měnit častěji nez na spalovacím autě.

Jsou někde nějaké omyly?
10. 4. 2024 14:40
Re: Super auto se správným motorem
BEV se nabíjí doma několik mnoho hodin (skoro celou noc).
V cem by mel byt problem?
A i kdyby, neni to pravda, zalezi na dennim najezdu!

BEV se nabíjením snižuje životnost aku.
Znas pocet cyklu dnesni baterky?
Umis ho prepocist na pocet km?

Island zavedl daň z každého km BEV aut.
Co tim chces rict? :D

Pneu na BEV musím měnit častěji nez na spalovacím autě.
Cim vykonnejsi auto, tim casteji menis pneu, bo hrabe.. :-O
Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 14:48
Re: Super auto se správným motorem
V čem je problém? Až píchcneš v 10 večer káru na nabíječ, abys nenabíjel ve špičce v 6 večer jako všichni co přijedou z práce, to už brzy nedovolí a ona ti zavolá o půlnoci babička nebo brácha, že ji jim blbě nebo nějaká krizovka a aby si přijel.....

blbý co......

Za ty dvě hodiny tam ze zásuvky 220 dostaneš hafo proudu vid :-)

Nebo jedna ze života co se stala mě - když sem bydlel ještě v panelu a měl sem chatu - na chatě sem zapoměl klíče od panelu, doma v panelu nikdo, náhradní klíče u člověka co je měl k ničemu, protože ten byl v Plzni.
Takže otočka a šupajdy zpět na chatu pro klíče a pak zas zpět dom.

Jak to uděláš s baterkou co má dojezd 60 km.....dáš si kafe na dobíjčce vid, jasná věc.
A když bude náhodou ta rychlá obsazená nebo mimo provoz, tak sei dáš na pomalé 7 kafí.
Když to s tebou nepraští, tak seš za 5 hodin zpátky, hahaha :-) :-) :-)
10. 4. 2024 14:59
Re: Super auto se správným motorem
Opet lez.

Kdyz bude DC nabijecka obsazena, zajedes na jinou!

Tro(t)lle!
Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 15:02
Re: Super auto se správným motorem
Všude budou k dizpozici zásadně neobsazené superchargery co to doštaví za 30 minut vid, si fandíš Melounáři :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 15:00
Re: Super auto se správným motorem
A ted přijde velká novinka, pro tebe.

Když mam doma dvě nebo víc aut se spalovákem, můžeu si při návěště čepračky, pokud se tam zdržím o 3-5 minut dýl přivést palivo i pro ty další auta.
Ten vynález se jmenuje kanystr.
To je věc vid. 4x20 litrů je 80 litrů :-)

A ted kterej barák mi utáhne nabíjení 2-3 aut přes noc , jaký budu muset mít jističe - pokud mi je daj anebo jak dlouho to budu nabíjet.

Ale určitě mi to všechno utáhne FVE, ještě idálně v lednu když nesvítí nebo v dubnu když to pod vrstvou saharského písku má o 40% menší účinnost

HAHAHAHHAHA
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 15:06
Re: Super auto se správným motorem
No takove mam nejradsi. Kdyz byl prvni pokles cen paliva, videl sem borce, co to rval do igelitovejch pytlu…
Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 15:10
Re: Super auto se správným motorem
Naposledy sme tankovali s kámošem do kandáků 40 nafty a 40 benzínu v neděli v 22:30 večer, na pumpě bylo krom nás jedno auto :-)
Vezli sme si to právě pro svoje další auta, když už sme jeli kolem....

A když sem předtím tankoval 100 benzínu, tak sem byl na pumpě sám :-)

A ještě perlička pro melounáře DonVitáka, kterou asi taky nikdy nezažil:

A že se jede jedna trasa dvě autama a pak se jede zpátky jedním, protože to jedno auto se někde něchává (z různých důvodů) si taky ještě nezažil vid. Já jo, zatím maličko za život, asi jenom 40x :-)
Pak je potřeba mít nabitý (natankovaný) 2 auta připravený ráno vyjet)
Akorát natankovat dva spalováky trvá doma 10 minut :-) A nemusím mít v baráku jističe jak Globus Zličín
Takovej menší rozdíl :-)
11. 4. 2024 21:02
Re: Super auto se správným motorem
No ja ked som naposledy isel okolo pumpy, tak na kadzy stojan stali minimalne 3 spalovacie auta v rade. A ked Vam ten sejk tu ropu zdrazi, pripadne vypne tak budem zvedavy co budete robit. Kupite si dalsie V8?
Avatar - Ji/Ri
11. 4. 2024 09:35
Re: Super auto se správným motorem
BO hrabe …. Souhlasím, hrabe ti.
Avatar - Roman Horký
10. 4. 2024 15:16
Re: Super auto se správným motorem
"BEV z FVE přímo přes noc nenabiju."
Stejně tak bagrem vajíčko neoloupeš.
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 15:32
Re: Super auto se správným motorem
Zapomněl jsi na časovou degradaci baterie i bez nabíjení.
A čím vyšší je SoC a teplota, tím vyšší degradace.
Nabij to na 100% a v létě postav na slunko a za měsíc to nechej změřit.
Takhle to někde "zapomeň" 3x a nazdar kapacito.

Prostě EV je super věc až na tu jednu blbou věc a to je baterka.
Resp. 2 věci. Tou druhou je příšerná infrastruktura a chaos v systémech, cenách, aplikacích atd...
Avatar - Roman Horký
10. 4. 2024 15:36
Re: Super auto se správným motorem
Ale to nemyslíš asi vážně, že EV necháš 3x na slunci a vyhodíš ho, že ne?
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 15:46
Re: Super auto se správným motorem
https://batteryuniversity.com/…-based-batteries

Studuj ať tu ze sebe nemusíš furt dělat blba,
Avatar - Roman Horký
10. 4. 2024 16:02
Re: Super auto se správným motorem
Peter Laing
1 year ago
After charging my lithium battery , would it be beneficial to store the battery in the refrigerator at 4 c ?
Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 15:44
Re: Super auto se správným motorem
To si zapoměl co udělá to, když je venku 37, uvnitř auta, busu, nákladáku 65 a odejde chlazení baterie. Koho zajímá co to udělá, může si cinknout do DPP autobusy Praha a zeptat se jich na osud jednoho baterkového busu, kterému se přesně toto stalo a baterka se přehřála. Poví vám, jakou pak měla kapacitu a kolik jí zbylo cyklů :-) :-) :-) :-)

A stejně kvalitně to funguje při -38 co měli před 2 lety v USA při tom když odejde vyhřívání baterie :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 15:49
Re: Super auto se správným motorem
Však o tom mluvím, co dělá baterka v horku, když je nabitá.

Když je mráz, tak máš problém v tu chvíli, ale pokud to přežiješ, tak baterce nic nebude, jen se zahřeje a funguje dál.

Když dostane čočku v horku, tak ahoj. Tam už cesty zpět není.
Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 15:55
Re: Super auto se správným motorem
:yes: :yes: :yes: :yes: V zimě máš tu smůlu že při -30 a nefunknčním vyhřívání ti to nahlásíš dojezd 300 a za 30 km dojezd 105 :-)

Asi jako když sme vytáhli videokameru na natáčení v -21 na šumavě a battery full, a za 5 minut natáčení to ukázalo půlku a za dalších 8 minut se to vyplo :-) :-) :-)
V létě v pohodě 65 minut natáčení....
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 17:51
Re: Super auto se správným motorem
Jojo, proto jsem psal, když to přežiješ. Baterka to v zimě přežije, ale řidič by mohl dopadnout špatně v případě, že se něco pokazí.
Avatar - xxc
10. 4. 2024 15:47
Re: Super auto se správným motorem
Aka priserna infrastrura? Normalne 400V zasuvka v garazi. Inak kto by si nicil auto, tak ako kazdy vie, ze nevytacat studene auto, tak isto kazdy vie, ze nenechavat naplno nabite. Obe typy aut nieco vydrzia aj tak. Spalovacie auto je tiez super, az na ten blby motor. A este ta infrastruktura, skladovat kanystre doma :-)
10. 4. 2024 16:46
Re: Super auto se správným motorem
To je tak, kdyz tu ma balik potrebu poucovat o nabijeni nas majitele EV.
:D
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 17:55
Re: Super auto se správným motorem
Tak určitě. Já nemám potřebu nikoho poučovat, narozdíl od nosičů pokroku, jako seš ty.
A stejně tak nemám potřebu tankovat do 3/4 nádrže a těsně před delší cestou jezdit znovu tankovat.
Ani nemám potřebu mít doma plný kanystry nafty a ani si nemusím budovat čerpací stanici u vchodu do domu.
A na lobotoma xxc už ani reagovat nebudu. To je generátor náhodných slov.
10. 4. 2024 18:24
Re: Super auto se správným motorem
Proc tedy pises sva moudra pod clankem o EV?

Tve teoreticke i prakticke znalosti o BEV se blizi nule.
Avatar - Mikesus
10. 4. 2024 19:02
Re: Super auto se správným motorem
Moudra? To mělo být v uvozovkách ne? Každý tady ví jeho znalosti a zkušenosti. Ale všechno ví a všechno zná, žádné jiné materiály nepotřebuje.

https://www.autorevue.cz/…lu-skodi-mozku_2?…
https://www.idnes.cz/…11_ak_aktual_vok

"Naftové motory z nás dělají hlupáky"
Nemůžeš mu to mít za zlé, že si to způsobil sám.
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 19:49
Re: Super auto se správným motorem
No na kádrováky vašeho kalibru nemám.
Tak ať máš u Lidlu pořád volno.
Avatar - Mikesus
10. 4. 2024 22:05
Re: Super auto se správným motorem
To chápu že nemáš, to "my", přesně opačni tobě, si raději zjistíme nejdříve fakta a sami vyzkoušíme, než budeme tvrdit jako to "skutečně" je.
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 20:08
Re: Super auto se správným motorem
Abych tě poopravil, je to test EV, ale 5er, které lze mít i s jinými motorizacemi, takže myslím, že zrovna tady u toho EV je na místě diskutovat alternativní verze
10. 4. 2024 20:43
Re: Super auto se správným motorem
Abych poopravil ja tebe.
Co ma toto spolecneho s alternativami?

"Však o tom mluvím, co dělá baterka v horku, když je nabitá.
Když je mráz, tak máš problém v tu chvíli, ale pokud to přežiješ, tak baterce nic nebude, jen se zahřeje a funguje dál.
Když dostane čočku v horku, tak ahoj. Tam už cesty zpět není."
To je mokrobullshit.

Moje baterka vydrzi 1600 cyklu pri 45°C!
To je realita - fakt.
Placani zdejsich odpurcu EV (k nimz mas blizko) je nehorazny.
Vubec nemaji tuseni o cem pisou.
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 20:55
Re: Super auto se správným motorem
Tak ohrazuješ se proti diskuzi o jiných věcech, které jsou pod EV (a sám pod neEV auta taháš EV), já začal s alternativními pohony 5er, oni kritizují baterie, mě to příjde k věci :) Jestli říkají pravdu nevim , ale vím, že na starších telefonech baterky rádo horko neměly ;) Jak moc to je jiné si klidně poslechnu

Jo, já vím, jsem dieseldezolát :D
Avatar - Mikesus
10. 4. 2024 21:58
Re: Super auto se správným motorem
Až na to, ze baterka v autech a telefonech je úplně něco jiného. Co třeba v hodinkách, tam taky baterka nevydrží moc.
https://www.svethardware.cz/…ktromobilu/59901

Neznalého člověka poznáš podle toho, ze srovnává s baterií v notebooku nebo telefonu.
Není li-ion jako li-ion
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 22:01
Re: Super auto se správným motorem
Já se v tom moc nevyznám, proto se nehádám, ale předpokládám, že nějaký teplotní výkyv extrémějšího rázu tu baterku asi taky muže degradovat více, ostatně by to ale muselo být dlouhodobě třeba extrémě nízké teploty x vysoké...
Avatar - Mikesus
10. 4. 2024 22:17
Re: Super auto se správným motorem
Samozřejmě záleží na teplotě a jejich extremech. Jakých se může běžně dosáhnout v autě? Minusové budou asi jasné, za polárním kruhem nejsme, extrém bude někde kolem -30, to dřív chcipne naftový motor než baterka, které stačí se spustit a zahřeje se. A maximální teplota? V interiéru může být údajně až 70 stupňů, to je ovšem interiér, tam baterka není. Bude mít odhadem do 60 stupňů. Teď to ber jako nějaké odhady, určitě to má někdo zmerene, ale nenašel jsem.
A baterka při 60 stupních? Při dobrém teplotním managementu to ani nejspíš nebude tolik a udrží se to ještě níž. A jsme na běžných provozních teplotách. Máme výhodu, že nejsme ani za polárním kruhem, ani na Sahaře.
Bez debaty baterce vadí dlouhodobě plně nabití a vybití. Tam se zatím nic nezměnilo.
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 06:50
Re: Super auto se správným motorem
Já zažil párkrát v jižní Evropě teploty přes 40 venku, kdysi dokonce, když hořely ty ostrovy Chorvatsku (2015/16?) jsem tam měl na palubním počítačí venkovní teplotu 51C na slunci, ale to jsou extrémy. Chápu, jak říkám nebojím se toho, moje auto umí naštěstí jezdit i bez těch baterek, když maj v záloze spalovák :D
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 22:27
Re: Super auto se správným motorem
Jen ty vysoké. I 25℃ už má vliv z dlouhodobého hlediska, ale nad 40-50℃ to je přímo katastrofa.
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 06:51
Re: Super auto se správným motorem
Autobaterka (vím, že je jiná) mne vždy odešla v teplých měsících, vlastně jen 1x umřela v mrazu a to byla baterka na Mondeu MK4, která asi rok a pul hlásila "Low battery" :D Ostatní vždy nenadále v horkém počasí.
Avatar - Mikesus
11. 4. 2024 07:22
Re: Super auto se správným motorem
No mně vlastně 12V baterka umřela jen jedna, na corolle a definitivně odešla asi při 12 stupních ( v garáži), i když venku byly zrovna teplé dny, takže teplota ( běžná) na to tak zásadní vliv mít asi nebude.
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 07:29
Re: Super auto se správným motorem
Jenže pokud vím, tak to bylo tím, že ti tam dali špatnou z výroby :D
Avatar - Mikesus
11. 4. 2024 12:05
Re: Super auto se správným motorem
No byla.
11. 4. 2024 21:05
Re: Super auto se správným motorem
Mokrouš: Pár měsíců mám v Tesle SEXY buttons, díky tomu můžu sledovat mj. teplotu baterie (a např. vliv teploty na sílu rekuperace).

Co je podstatné, tak Tesla ve chvíli, kdy připravuje baterku na rychlonabíjení, tak teplotu baterky směřuje někam k 45-50 stupňům.

S ohledem na to, že má Tesla 2021 má najeto 162.000km a degradaci cca 5% (pravda, rychlonabíjení je historicky cca 20%, zbytek je pomalé nabíjení), tak se zjevně katastrofa pro baterku při 45-50 stupních nekoná.
Avatar - Mokrous
11. 4. 2024 22:24
Re: Super auto se správným motorem
Ale já netvrdím, že když provozuješ baterii 15-20 minut při teplotě 45℃ kvůli rychlonabíjení, tak, že ji zničíš, byť to bylo třeba víc než 100x. Já taky nabíjím MacBook Pro rychlostí až 2C a zahřívá se a přesto je baterie pořád 100%. ALE! Musím právě hlídat, abych nešel pod 10% a nad 80-90% příliš často a pokud se mi to stane, tak hned vybít aspoň na těch 80% a níž a hlavně nesmí v horku setrvávat.
To stejné platí pro baterky v EV. Hlavně ty klasické NMC. Problém je plné nabití a stání v horku.
Tam pak můžeš přijít o několik % každý měsíc, aniž bys ujel 1km. Prostě jde o tu neustálou péči a smíření se s tím, že si to nemůžeš nabít na 100% kdykoli tě to napadne a pak to nechat stát třeba 4 dny před domem na slunku.
Osobně nevidím prakticky žádný problém u rychlonabíjení. Já ho vidím v časové degradaci a neustálé péči a omezení svobody užívání.
Někomu to nevadí a já mu to přeju a neberu. Mě to ale vadí dost.
Avatar - Barrichello
11. 4. 2024 09:00
Re: Super auto se správným motorem
Neznalého člověka poznáš podle toho že srovnává Nokiia výrobce fosilních aut a že predikuje vývoj automobilového světa podle nástupu smartphone

Což tu zaznělo už asi 45 000 z pera Vás, MELOUNARU :-)
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 22:25
Re: Super auto se správným motorem
Tak i pro tebe zopakuju odkaz na studijní materiály. Máš tam toho na měsíce studia.

Ale jistě to bude taky dezolátský web, kde o baterkách nevědí zhola nic.

https://batteryuniversity.com/…-based-batteries
Avatar - Mikesus
10. 4. 2024 22:43
Re: Super auto se správným motorem
Díky. Konečně nějaký odkaz. Jen škoda, že to není na ty měsíce studia. Ale jo chápu, bereš to podle sebe.
Avatar - Barrichello
11. 4. 2024 09:01
Re: Super auto se správným motorem
Tohle je už ale hodně, hooodně velká křeč :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 22:22
Re: Super auto se správným motorem
https://batteryuniversity.com/…-based-batteries

Jedinej bullshit tady prezentuješ ty, ty cykle.

Moje baterka vydrží 10.000 cyklů po 10% když budu chtít a co má bejt?
Furt je to baterka a furt okolo ní musíš tančit po špičkách a nakonec ti stejně klekne i bez těch tvejch cyklů a kilometrů.

Chceš bejt otrok auta, OK, nikdo ti to nebere. Jen to nenuť ostatním, který na ty vehikly nejsou zvědaví.
Avatar - Barrichello
11. 4. 2024 08:58
Re: Super auto se správným motorem
V létě je v autě daleko víc jak 45 drahej melounáři, na sluníčku běžně přes 60 stupnů teplota uvnitř vozu :-) :-) :-)
12. 4. 2024 06:43
Re: Super auto se správným motorem
To zas ne. Mam fotky sveho auta z termokamery a byt se palubka na primem slunci umi rozpalit i na 70, tak v miste pedalu bylo 29. Takze baterka v podlaze bude uplne v pohode.

Nedelej z toho kovbojku. Tesla S uz je tu 14 let a obecne se zadna katastrofa ohledne baterek nekona.
Avatar - xxc
10. 4. 2024 15:37
Re: Super auto se správným motorem
Omyly tam su, u bev urcite nie je istota dojazdu 300 km. Pri plnej rychlosti to bude menej. Diesel ma istotu dojazdu 300 km, a nie bev :-) Dalej omyl, ze sa to nabija skoro celu noc. Moze sa, ale nemusi, to by muselo prist prazdne. Tiez nechapem ten strach z nabijania, este aj tie pneumatiky mozu vydrzat dlhsie, pokial s tym clovek jazdi pomaly. Proste tu vidno ludsku hlupost, nehovorim, ze kazdy musi skusat vsetko, ale rozumny clovek sa pouci od inych.
Avatar - Barrichello
10. 4. 2024 15:45
Re: Super auto se správným motorem
Brzdový desitčky taky můžou vydržet 65 000 km a kotouče 110 000 km ale přesto většina mění destičky po 30-35 a kotouče po 60-70
Avatar - lamal
10. 4. 2024 15:50
Re: Super auto se správným motorem
Pretoze servis rad meni, aj ked to neni potrebné. Na Aurise to chceli menit uz pred 3 rokmi, pomyslel som si, ze radsej vytiahnem na dialnici ručku na chvilu...
10. 4. 2024 13:40
Re: Super auto
Mě naopak překvapilo, jak je to auto naživo ošklivé.. jako jasně, vyfasovat to v práci, tak bych se taky vůbec nezlobil, ale za vlastní peníze bych si to (na rozdíl od G30) teda opravdu nekoupil.. což teda platí o nové pětce obecně, nemyslím jen i5.
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 13:43
Re: Super auto
Mne na živo překvapilo, že se to ještě celkem dá, potřebuje Mpaket, nebo když ho nemáš, tak černou barvu :D Ale jinak proti takovým těm obludám, co BMW vyrábí poslední roky (zvláště u SUV), je to ještě docela normální. Pořád pro mne nejhezčí zůstává zatím klasická 3er v Mpaketu... bojím se, co s ní provedou :/
10. 4. 2024 13:54
Re: Super auto
No a není to trochu málo? Já od auta za víc jak 2 mil. čekám, že se na něj budu chodit koukat do garáže, že se za ním budu otáčet, když ho uvidím na ulici, že budu snít o tom, aby mi říkalo pane.. ale v současné době si při pohledu na takové auto řekneme "ještě to celkem jde, mohlo být hůř" nebo "se správnou barvou a paketem je to koukatelné".

Není něco špatně? :D
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 14:16
Re: Super auto
Nemam moc co na to napsat, snad jen že se dá zvyknout a ledasco odpustit, kdyz auto treba zas dobre funguje, ale na G30 jsem se dival vzdy s tim wow efektem, to je fakt ;)
Avatar - lamal
10. 4. 2024 14:53
Re: Super auto
Alfa Romeo Giulia.
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 15:06
Re: Super auto
Jo, souhlasim… me se libi i Eklasse
Avatar - lamal
10. 4. 2024 15:11
Re: Super auto
E je fajn. Na Giuliu by som sa dival furt... takto som sa pozeral aj na svoju cervenu P11 GT.
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 15:47
Re: Super auto
Giulia potrebuje nutně vetsi kola, ale obecne je to nizsi trida, nez 5er a tam je i moc hezky 3er ci Cklasse a nebo Jag xe
Avatar - lamal
10. 4. 2024 15:53
Re: Super auto
Technokraticky dizajn 3er sa aj mne pozdava, ale Giulia je to auto, za ktorym sa otocis z lasky a z obdivu - aby si za svoje peniaze mal aj to co spominal Vondry.
Nevravim, ze je to v triede 5ky, malo sedanov co sa predavaju je k nakusnutiu ako Džula.
10. 4. 2024 17:00
Re: Super auto
Obecne zivot s EV vyzaduje od ridice vice planovani, predvidani a discipliny. Neni to sednout a jet, kdykoliv, kamkoliv, necekane.
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 17:59
Re: Super auto
Je tedy ideální pro pracovníky prognostických ústavů a pro vědmy, dále pak pro členy centrální plánovací komise a nakonec pro příslušníky armády. :D :D :D
10. 4. 2024 23:32
Re: Super auto
Mně v interiéru vadí příklon k některým laciným detailům a to víc než přechod na větší displeje. 5er sice asi nikdy neměla nějak špičkový interiér, ale vadí mi že těch pár tlačítek co tam zbylo je v podstatě v provedení z levných plastů jako měla starší 1er. Kolečko idrive to stejné. Aspoň tam teda je, to jo! Ale jednak ten systém už na to neni moc optimalizovaný a co se týče materiálu, tak je z laciného průsvitného plastu, stejně jako “volič” převodovky. Jinak to neni tak špatný, určitě to má důstojnost, ale za mě na hraně. Na druhou stranu 5er se vždycky kupovala hlavně kvůli tomu jak jezdí a to je v pořádku, takže slabiny v interiéru mě nepřekvapují a stále dokážu odpustit. I když těch odpustků už začíná být nějak moc :D
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 06:55
Re: Super auto
Já takový znalec BMW nejsem, jel jsem v tom jen párkrát, ale ten trend interierových downgradů (nebo jak říct slušně, že na materiálech se začíná šetřit :D) už chvíli trvá a vlastně to měřit touto optikou, nekoupíš skoro nic :D Mohl bych tu jmenovat řadu aut, kdy znám třeba jejich starší generace a překvapilo mne, jak takové podobně detaily chybí. Nejhorším příkladem, co jsem zkoušel, byl MB S500 z 2015, která měla dekory z levného plastu a plastovou imitaci dřeva ve stylu Ford Ghia, kdo pamatuje :/ U mainstreamu bych tady mohl napsat celý referát napříč všemi značkami.
11. 4. 2024 11:21
Re: Super auto
Zas pozor, mercedes a BMW vedeli hlavne v minulosti spracovat drevo tak, aby vyzeralo ako lacny plast :) Takze v tej S500-ke to vtedy mohlo byt kludne skutocne drevo. Inac este aj v G30-ke sa dali objednat dekort z dreva, ktore by si nazivo nerozonal od plastu.
Avatar - fOE
11. 4. 2024 09:02
Re: Super auto
Souhlasim. Je tam toho vic, me osobne vadili i levnejsi plasty vsude niz. Coz o to, tvrde plasty dole mela na par mistech i G30, ale tady je toho zase o trochu vic. Co zamrzi nejvic je ten ustup od ergonomie, posadit se tak abych videl na displaye idealne se mi nedarilo, volant sam o sobe horsi taky a XY drobnustek jak pises, jako levne prepinace.
Celkove nic co by me na 100% odradilo, ale je to sesup.
11. 4. 2024 10:47
Re: Super auto
Ten volant to je taky pravda. Tvar nevim, v M paketu bych čekal menší, ale hlavně veganza pseudokůže je na mě tvrdá, předchozí 5er měla mnohem měkčí a ten tlustý věnec se příjemně držel. Tady už je to na hraně akceptovatelnosti.

Dvojnásob to platí v porovnání s novým E-Class - jel jsem obojí krátce po sobě. Tam je volant v AMG paketu dokonalý s úžasně měkkou kůží, přiznám se že než jsem vrátil předváděčku, seděl jsem na parkovišti s rukama na volantu jak malý kluk a nechtěl se pustit :D
Avatar - fOE
11. 4. 2024 15:14
Re: Super auto
Novou E Klasse znam zatim jen z obrazku, ale urcite na ni pujdu mrknout, neb se mi nechce verit, ze to tak bidne musi byt vsude. A jak pises, vsude (nebo alespon ne vsechno) to bidne opravdu neni.
16. 4. 2024 10:37
Re: Super auto
Ono zdaleka nejde jen o levné plasty, ale obecně o levná řešení a tím se mažou rozdíly mezi tuctovými a prémiovými auty. Například neuzamykatelná přihrádka spolujezdce, polstrování kapes, umístění a provedení držáků nápojů, u G60 speciálně těch vzadu, obyčejný vložený plast do opěrky - tam to provedení odpovídá autům za půl milionu, nebo absence nášlapových lišt prahů. No a takhle bych mohl pokračovat dál. A tohle je bohužel napříč celým segmentem, bez ohledu na značku. I když BMW se s tímhle nešvarem u G60 vážně utrhlo. I taková Kia má v ceně kolem 800tis. ergonomicky náskok a kromě horších materiálů má vlastně člověk hodnotněji zpracovaný interiér, alespoň co se týče těchto detailů.
10. 4. 2024 13:21
5er na jezdeni kolem komina....
.... preju hodne uspechu 👍👍
Rozbalit vlákno
2
10. 4. 2024 17:32
Re: 5er na jezdeni kolem komina....
No asi tak. Já to auto (G30) měl na všechno jenom ne na ježdění kolem komína. Technicky proti i5 nic nemám, ale výběr elektromotorů na úkor spalováků se do takového auta podle mě úplně míjí se smyslem aktuální elektromobility.
Avatar - Mokrous
10. 4. 2024 17:59
Re: 5er na jezdeni kolem komina....
:yes:
10. 4. 2024 13:23
BMW
Tak hlavně aby to někdo vůbec kupoval :D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Pepa_007
10. 4. 2024 13:30
Re: BMW
...... když není na výběr, lidi to koupí. Ikdyž by raději něco jiného.
10. 4. 2024 17:35
Re: BMW
Ano, u aktuální G60 to přesně tak bude, protože nutí stávající majitele do kompromisů. Už jsme to tu víckrát řešili...530 i+d a 540 i+d nebyli vůbec okrajové + tu pořád bylo m550i. Všechno to byli motorizace na mimoměstské cestování na které se BEV nehodí.
Avatar - Pepa_007
10. 4. 2024 13:29
???
Přesně tak funguje kapitalismus: "Když není moc na výběr", beru alespoň to co nabízejí.

Wait, to bylo před rokem 1989: přišly Škodovky zbyla na mne modrá. Nebylo na výběr......

Takhle ten socialismus nevybudujeme, soudruzi. 😉
Rozbalit vlákno
14
Avatar - apoho
10. 4. 2024 13:41
Re: ???
jo, už je pryč doba, když zákazník byl pánem.
Dnes nám to eurounijní politici zjednodušili, rozhodují oni a my pouze platíme :D
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 14:43
Re: ???
Tak buď rád, že ti dovolí alepsoň jezdit “hrát golf do Thajska”, východní hodné mocnosti by ti tuhle zalibu zakazali, tam je LGBT v nelibosti
Avatar - apoho
10. 4. 2024 17:32
Re: ???
Příští týden letím pro změnu do Turecka na golf. ;-)
Tak tady koukej makat a pořádně platit daně!
Já si zatím trochu srovnám švih a odpočinu od vás, zdejších teoretizujích odborníků - Ozzmane, Kňakuněne, Teploučky Rome, Čížková a spol! Tak se koukejte chovat jako lidé a ne jako zvěř!
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 19:57
Re: ???
Chápu, na zajíčky do Turecka lítá řada rusů, ale já ti to přeji, kdyby bylo referndum pro toliko diskutované rovné práva a manželství, hodím vám to tam :)
Avatar - apoho
10. 4. 2024 20:46
Re: ???
ty budeš asi dobře zvrhlej!
Ty si jezdíš někam pouze oddechnout od své stíhačky a tak podle toho přemýšlíš.
Já tento problém na rozdíl od tebe nemám. Moje milá manželka mne doprovází a nemáme potřebu si jezdit ani za ladyboyi a podobnými degény uvolňovat se :no:
V Kemeru máme dům, takže v Turecku jsme významnou část roka.
A doma, v Česku akorát sledujeme aby nájemníci včas platili co mají a nekradli vybavení v apartmánech a bytech.
Až budeš v Turecku, tak ti mohu dát dobré tipy, kde si užiješ od své stíhačky :-) :-) :-)
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 20:57
Re: ???
Jsi moc hodný, ale myslím, že "golf" není zrovna pro mne, já radši ženy ;)
Avatar - lamal
10. 4. 2024 14:55
Re: ???
Trh si vo vysledku pretlaci co bude preferovat, museli by zakazat import aby to bolo tak zle.
10. 4. 2024 23:25
Re: ???
To právě že moc ne. Import 5er z US si nedokážu představit a uplně vidim jak přijedu na servis s G60 540i…tzn. argument, že si to můžu přivézt individuálně už znamená hodně pokřivený trh nějakou regulací.

Zatím se 5er neprodává podle očekávání, tak třeba trh zafunguje tak, že vedení BMW nějak povolí to dát na trh. Očividně 540d nakonec asi pustí, byť není jasné jestli na stálo. E-Class ty motorizace má, ale za raketu a taky nejdou objednat tak jednoduše. Když jsem to teď porovnával tak to cenově po zahrnutí slev byli prakticky dvě kategorie jak kdybych porovnával 5er s S-Class o pár let dřív.
Avatar - Barry Lyndon
11. 4. 2024 14:22
Re: ???
Jestli to není tajné, tak jaká se teď dá vydyndat na BMW sleva? Firma objednávající jedno auto... :-)
Avatar - lamal
15. 4. 2024 12:52
Re: ???
Asi som zle napisal import, myslel som tym auta z Ázie reakciou na: "Wait, to bylo před rokem 1989: přišly Škodovky zbyla na mne modrá. Nebylo na výběr......"
10. 4. 2024 13:47
Par poznamek
Proc zase chybi kapacita baterky v technickych udajich?
Cca 80kWh je dostatecna hodnota.

Elektricky buzeny stator pobavil. :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Roman Horký
10. 4. 2024 15:13
Re: Par poznamek
Co je tak zábavného na elektricky buzeném statoru? Rád bych si taky užil dnes trošku švandy.
10. 4. 2024 16:53
Re: Par poznamek
O elektrickem buzeni ma smysl se bavit u rotoru, kde existuje i varianta s permanentnim magnetem. Stator je elektricky buzeny vzdy. Resp. slo by to i obracene, permanentni magnety do statoru a civky do rotoru, ale to by byla trochu cimmermanovska konstrukce.
Avatar - Roman Horký
10. 4. 2024 18:13
Re: Par poznamek
Stator je elektricky buzený vždy? A viděl jsi někdy třeba rozmontovaný startér z běžného auta? A pořád mi uniká ta zábavná pointa.
10. 4. 2024 20:57
Re: Par poznamek
Vazne se rika napajeni AC statoru motoru buzeni?
Resp. existuje nejaka alternativa, kdyz mas cize buzeny rotor?
:D

Jinak existuje reseni vnitrni stator, ktery obiha rotor s permanentnimi magnety.
10. 4. 2024 15:46
Zlatá stredná cesta
Dnes je najlepšie využiť výhody obidvoch pohonov.
Mať doma jeden spaľovák na dlhé trasy a jednu električku pre manželku. Pri dennom nájazde manželky cca 50 km budete nabíjať raz za pár dní a manželka bude nadšená tichom a plynulosťou jazdy v meste.
Ani manžel nebude nadávať, lebo bude mať k dispozícii dlhý dojazd a ani pri tankovaní sa veľmi nezdrží.

Pozn.: My to máme doma takto, akurát používame električku niekedy aj na dlhé trasy. Budem Vám vďačný, ak to vy robiť nebudete - naozaj budem rád, ak nabíjacie stojany nebudú obsadené... :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ozzman
10. 4. 2024 15:48
Re: Zlatá stredná cesta
Električkou jsem dnes jezdil a přec celou Prahu ve špičce asi 30 mimut, to jede ;) chapu
10. 4. 2024 23:37
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Sakra, furt to kupují, a furt to kupují...
https://www.autoforum.cz/…utne-propagande/
Elektrické chyméry se hroutí i u Maserati
https://www.autoforum.cz/…ylo-jedine-auto/
Čím Číňané dorazí zdecimované evropské automobilky?
https://www.autoforum.cz/…-legalni-i-v-eu/
Aerodynamika zkratomobilů nade vše. I nad bezpečnost!
https://www.autoforum.cz/…telne-nebezpeci/
Rozbalit vlákno
1
11. 4. 2024 14:10
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Zase sa stretáme pod článkom o BEV, ty si fakt nevieš pomôcť, už si ním posadnutý.
Avatar - fOE
11. 4. 2024 09:35
Duvodu ubiva
Zacnu tim dobrym: Chodil jsem kolem jednoho vystaveneho kusu asi 10min a rikal si, hmm, tuhle 7er neznam. :-) Vubec mi neseplo o co jde a na 7er jsem automaticky myslel kvuli rozmerum a majestatnosti. Tohle uz skutecne je kus auta a s relativne stihle pusobici G30 by tomu pribuznost hadal asi malokdo. Je to dobre? Je to zle? Necham na kazdem...
O cem se ale muzeme bavit objektivne je, ze to auto, i kdyz velke jako krava, je uvnitr mistem skromne jako octavia. Zadne nadseni narozdil od autora testu nepredvedu, neb i se svymi skromnymi 182cm vysky si za sebe v nove 5er sednu stejne blbe jako v stare. 5er se nikdy nekupovala pro prostor, ani vzadu ani v kufru, ale od jistych vnejsich rozmeru to co pak clovek najde uvnitr zacina byt az komicke. Dalsi komicka vsuvka jsou pak materialy, kdy je sesup videt kam oko dovidi a ergonomie. Paradoxne mi minimalne na pohled a ani pak na silnici nevadil display (az na to, ze najit si idealni polohu abych idealne videl na vse bylo temer nemozne), ovladani vseho je ale horsi nez v G30.
Jak to jezdi si po kratke projizdce po meste netroufnu hodnotit, musel by se ale stat zazrak aby to tuhle 5er u me vystrelilo nejak zazracne vysoko.
Rozbalit vlákno
13
11. 4. 2024 10:43
Re: Duvodu ubiva
Já v tom prostoru vidím velký pokrok, v tom souhlasím s testem. Že by musela 5er nějak narůst si nemyslím, ale aspoň se konečně dovnitř tak nějak vejdu všemi směry jak bych od velkého auta očekával.

Taky bych brzdil s těma prostorovýma přirovnáníma Octavia / Superb. Sice jsem to neměřil, ale BMW (a Mercedes ještě mnohem víc) má masivnější sedačky s delším sedákem (hlavně vzadu), lepší oporou v zádech (vpředu i vzadu), bocích atd. Vzadu možná bude i hrát roli i úhel a výška sezení. Jinak řečeno, opticky tam není vidět prostor mezi sedačkami, ale když sedim vzadu v Octavii, tak mám sedák tak jakoby pod půl zadkem a nohy mám do prostoru (v Superbu to neni o moc jiné), kdežto v G30 i G60 si plnohodnotně podepřu stehna, zadek a můžu si ještě různě poposedávat a celkově se sedí mnohem příjemněji když mohu rozložit váhu do opory (sedadel). G60 k tomu přidává ten “vzduch” okolo, tohle je snad jediná věc kde mohu říct, že se vyřešilo něco co pro mě bylo u G30 spíše mírným mínusem.
Avatar - Barry Lyndon
11. 4. 2024 14:31
Re: Duvodu ubiva
A výška sedáku nad podlahou vzadu je OK? Není to "na žabáka" jako v Tesle?
11. 4. 2024 15:21
Re: Duvodu ubiva
Já se tam se 175 cm vešel v pohodě s rezervou, ale jako chápu že nejsem moc vysoký a popravdě si nepamatuju jaká byla rezerva. Ale 100% to bylo lepší než v G30.
Avatar - Ham.
11. 4. 2024 10:52
Re: Duvodu ubiva
No já bych řekl, že hlavní problém je v tom, že použili společnou platformu pro EV a ICE a úspěšně tak zkombinovali nevýhody obou světů. Kvůli EV (baterky v podlaze) je to celé nakynuté do výšky (určitě bych neřekl majestátné jako 7er) a ač se to snaží opticky maskovat (začerněním spodku auta) tak z toho prostě ten příšerně vysoký ponton kouká jak sláma z bot. K širokému, hezky rozkročenému sedanu minulé generace tomu 5-6 cm přebývá na výšku a zároveň 5-6 cm chybí uvnitř kabiny ve svislém rozměru nad sedáky (92 cm nad sedadlem vpředu je o 8 cm méně než třeba v tom Superbu nebo v Ečku a to vyšší postavy rychle poznají), protože 10-15 čísel pro baterky ještě nikdo neokecal (vyjma Porsche Taycan, který si i v EV udržel nízkou výšku a klasické proporce hezky rozcapeného sedanu).
A poslední řebíček do rakve tomu zasadili absencí těch nejlepších ICE motorizací a naopak nijak oslnivými parametry v EV verzi, auto za 2,5 mega s trvalým výkonem 105kW, mizerným, dojezdem, špatnou nabíjecí křivkou a Vmax, která bude na autobahnu pro srandu králíkům to určitě nezachrání. Ten kdo chce ICE bude zklamán vzhledem EV a ten kdo chce EV bude zklamán technickou zaostalostí EV verze.
11. 4. 2024 12:12
Re: Důvodů ubývá
Asi tak. Kompromisy.

Jak říkáš, zklamán bude asi každý, kdo si pětku - a její charakter - v minulosti oblíbil souhrnem jejích vlastností a možností jemu vyhovující volby motorizace.

Jediné, co se jim podařilo úspěšně zachovat, je velmi sebevědomá cenovka a tradice, že když zákazník chce i volant, rádio, centrál a tlumiče, musí ještě přihodit tak 1/2 ceny k tomu navíc.
Avatar - Barry Lyndon
11. 4. 2024 14:38
Re: Důvodů ubývá
S těma příplatkama to imho není zase tak tragický - stačí přihodit cca půl mega (takže asi 25 %) a připadáte si jako king. Zkuste totéž v Porsche, přihodíte půl mega a připadáte si jako totální socka, protože příplatky za mega plus ještě zbývaj :D :D .
Avatar - Barry Lyndon
11. 4. 2024 14:26
Re: Duvodu ubiva
Proto mi tam dává největší smysl PHEV, to alespoň využije oba aspekty onoho kompromisu. A navíc šestiválec v pluginu, kdo to má? :D
Avatar - Ham.
11. 4. 2024 17:27
Re: Duvodu ubiva
Sice nejsem příznivec hybridů a největší smysl mi dnes dává ICE na daily a EV na městské poskakování pro ženu, ale tady souhlasím, že 550e je s přehledem nejlepší motorizace v nové pětce (s jednou chybou, že neumí DC nabíjení).
11. 4. 2024 23:29
Re: Duvodu ubiva
K hybridizaci. Ony aktuální mildhybridy udělali taky velký pokrok. 520d stejně jako E220d mají 0.9kwh baterky což je na úrovni nedávných hybridních Toyot. U toho E220d mi ta výpomoc přišla dost výrazná, i přes to že je papírově pomalejší než 5er, měl jsem subjektivně opačný pocit. E220d má +17 kw a to už je docela dost. 5er slabší, ale to 520d jede nesrovnatelně lépe než dosavadní což dokazujou papírové hodnoty dynamiky…

550e jede s nabitou baterkou v přímce fakt velmi dobře, lépe než 40i. Ale za 80 km mi zmizelo asi 20% baterky i přes nastavení aby to jelo maximálně na spalovák. Takže otázkou co se stane po tom… no a prostě celkově to ztratilo takovýten agilní pocit, který G30 měla. Aby ne, když 520i má 1800 kg (tak vážila i G30) a 550e 2230 kg. https://www.bmw.cz/…tml/bmw-520i.bmw Takže to jestli to dává smysl je dost relativní, respektive posunuje se to celé pak trochu někam jinam. Paradoxně nové E220d je podle mě agilnější než G60…
Avatar - Dinar
12. 4. 2024 10:37
Re: Duvodu ubiva
Ten rozdíl v přímce mezi 540i g30 a 550e g60 je výrazný, 100-200 přes 2 sec. a o omezovač se to prakticky zarazí, ale jinak naprostý souhlas, jízdně se to chová jak nějaká základní F01 na balónech, prostě tam něco z bmw cítíš, ale je to takové jako hodně daleko, rozhodně tam není, z hlediska agility, ten pocit o chlup větší trojky, jako uměla správně nakonfigurovaná G30.
Byl jsem se projet éčkem, 450 i 450d a už jsem objednal, v létě vrátím 550e a bude ze mě medvědman, a ať je to ještě lepší, vzal jsem toho dýzla, 450 není špatný motor, ale není to B58, zato 450d je v éčku dokonale naladěná, perfektní pohon na dálnici, ve městě není slyšet, je to líp odhlučněné než v GLE, prostě překvapení pro mě. A bojím se, že bmw na tuto variantu akt. nemá odpověď, 540d bude v podstatě jen rebrand 530d.
12. 4. 2024 11:19
Re: Duvodu ubiva
Hezky tak to gratulace k výběru, v hodnocení G60 se (bohužel) shodneme...
Avatar - fOE
18. 4. 2024 13:52
Re: Duvodu ubiva
Od E39 jezdis 5er a ted teda E Klasse... neni pro me lepsi demonstrace ze s aktualni 5er neni vse jak by melo byt, nez prave tohle.
Avatar - Dinar
12. 4. 2024 10:27
Re: Duvodu ubiva
Měřím 192cm a úbytek prostoru nad hlavou oproti G30 jsem nijak nezaregistroval. Určitě se v G60 neprojevil nárůst 12 cm délky adekvátním zvětšením podélného prostoru v kabině, ten je ale určitě větší než v G30, vepředu je pro dlouhé nohy ještě lepší posaz, stopro nejlepší (nohy jdou nejlépe natáhnout a přitom nejvíce přitáhnout volant) v rámci třídy, plus sedačka jde dolů výrazně více než v novém éčku nebo staré A6. Největší rozdíl je na šířku, G60 je výrazně prostornější než G30 a nové éčko je pocitově uvnitř na šířku o třídu menší auto, jiná věc je, že taky výrazně útulnější. Na zadních sedadlech G60 je také více místa, zvětšení před koleny oproti G30 tipuju tak o 2 cm, alespoň při mém nastavení sedačky. Sednu si za sebe a dalo by se to vydržet, ale superb to samo není, nad hlavou problém ale taky není.
Se zbytkem souhlas, 550e je jediná použitelná motorizace, EV nestojí za nic, taky to prodejci už začínají cítit a volají po urychlení 40d a vrácení 40i, každopádně G60 bude prodejní průser, z bmw designu zvenku i zevnitř na něm mnoho nezbylo a snaha o úsporu je cítit naprosto ze všeho.
12. 4. 2024 22:54
tady Tomik
Dinare, dost mě s tím tvým hodnocením 5er děsíš…vnímal jsem před tím tvé nadšení…tak jsem věřil v tvůj úsudek. Ne že bych si nechtěl udělat vlastní. Totiž, tady není absolutně kde co půjčit…a tak jsem naslepo objednal tuhle i5 s tím, že to mám místo tramvaje do práce. Že to ale vracíš tak rychle mám strach, abych pak s nějakým keplem vydržel 4 roky 🙈
Rozbalit vlákno
0