Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Španělsko centrem elektromobility: Továrna Seatu postaví 1400 baterií denně

Výsledky největšího investičního projektu v historii španělského průmyslu máme očekávat už příští rok.
Zpět na článek
11. 4. 2024 09:43
Avatar - Horký Rom
11. 4. 2024 09:43
moc líbí
Čerstvá novinka v modelové řadě Y: Long Range RWD :yes:
https://www.tesla.com/…cz/modely/design#…
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2024 09:44
Rýsují se 3 nová centra výroby aut
1) Indie - nejlidnatější stát, který roste o 7 - 8 %. Nyní tam jde i Tesla.
2) Mexiko - Tesla plánuje vyrábět 5 000 000 aut, jdou tam i další, hlavně Čína.
3) Španělsko - VW chce dělat 3 000 000 aut ID.2 a sourozenců. Jdou tam i Číňani a asi i Tesla.
Rozbalit vlákno
4
11. 4. 2024 09:59
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Tak to by mě zajímalo, kdo to bude kupovat? ;-)
11. 4. 2024 11:20
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Drtivá většina indické populace auto nemá a nikdy mít nebude. I ta Tata Punch je pro ně snem. Roční prodeje auta v nejlidnatější zemi světa čítá pouhopouhých 4,5 milionu kusů. Prodávají se velmi levné vozidla - majoritu tvoří levné Suzuki a nebo Tata. Ti nebudou mít finance na TM3 a nebo na dost možná zrušenou TM2.

Proč Tesla chce vyrábět v Indii? Je to tam levné a Indie dává úžasné pobídky pro zahraniční investory. Má průmyslové centra, kde je zajištěn dostatek levné levných energií, má pracovní sílu a výstavba továren levná a rychlá. Navíc tyhle centra mají přístavy. Navíc Tesla časem v Číně pohoří stejně jako všechny ostatní nečínské automobilky. A Musk to ví a taky si spočítal, že pokud, tedy až, dojde na cla z EU, tak jeho dovážení čínské Tesly do EU bude v háji a prodeje stejně tak. Takže mu tam ta továrna bude k prdu.

Mexiko bude kdoví kdy. Rozhodně ne dřív než 2027. A možná vůbec. Pokud vyhraje Trump a zruší IRA, tak ta továrna nebude dávat žádný smysl.
11. 4. 2024 12:03
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Odkud berete ty hausnumera?
Koncern VW v Evropě prodá něco málo přes 3 miliony aut. Jak by dokázal prodat 3 miliony ID.2 a sourozenců ročně?
Krom toho, výrobní kapacita španělských továren koncernu VW je cca 800 tisíc aut ročně.
Avatar - Barry Lyndon
11. 4. 2024 12:59
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Jen 3 miliony ročně? Čučkaři! Co je to proti Elonovi, který celkově hodlá vyrobit (a zřejmě i prodat :D ) 700 000 000 kusů (není tam překlep) Modelu 2 :D :D :D :D
11. 4. 2024 10:35
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Češi stále elekromobilitu nechteji chápat. Nejde o výměnu kus za kus a aby na každém volnem miste stalo nebo se dobijelo auto. Ale aby se jejich počet aspoň o 50% snížil. Tim se zlepší zivotni prostředí a zkvalitni nás život. Elektroauta automaticky řízená nahradí taxíky a budou zajišťovat přepravu ve mestech. Potom se nevyplatí auta ve mestech vlastnit. A o to go, takže čím dražší, tím lepší a čím méně dobijecich stanic, tím lepe také. 😉
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Roman Horký
11. 4. 2024 10:40
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Jsem nadšený, že se této sprosté vize nemám šanci dožít.
11. 4. 2024 10:41
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Tak s tímhle jdi zasr. neobolševiku do haj-lu, vlastní auto je základ civilizované existence a svobody!!! :-O
11. 4. 2024 10:50
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Jak jste na to přišel, to máme v ústavě? 😄
11. 4. 2024 11:14
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Rozhodně by to v ní mělo být!
Avatar - KANKUNEN
11. 4. 2024 13:22
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Tentokrát zase s Aresem souhlasím, vlastní auto a erární auto je sakra rozdíl v přístupu. Já nechci jezdit v proprděných sedačkách.
11. 4. 2024 16:56
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Pokud jste nikdy necestoval vlakem, autobusem, letadlem, taxi, nespal nikdy v hotelu, neseděl na gauči nebo v křesle na návštěvě, neseděl ani na židli u lékaře, pak bych to chápala. Pak vám nezbývá, než strávit zbytek života sedíc na vlastním proprděném gauči. 🤦‍♀️
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2024 12:19
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
--------
Avatar - Barry Lyndon
11. 4. 2024 13:07
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Tak dává to smysl. Elita bude mít vlastní auta a garáže, zatímco plebs bude jezdit v usoplených autonomních pikslách. Bude potřeba míň míst k parkování, hustota provozu spíš ale ještě stoupne, protože navíc budou jízdy prázdných aut bez řidiče, co jedou někam někoho vyzvednout, případně se jedou nějak dobít. Na druhou stranu při dobré logistice to může fungovat. Ono s drahými energiemi se bude obecně méně cestovat a těm nejchudším zbyde v podstatě jen nepodmíněný příjem na nějakou kobku, trochu výživy a virtuální realitu :D :yes:
Avatar - apoho
11. 4. 2024 13:10
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Myslím si, že vystřízlivění přijde.
Automobilový průmysl je obrovský moloch, který plánuje na roky dopředu a tak teď se začínají realizovat plány 5-7 let staré a současné plány se začnou realizovat také tak za 5-7 let.
Teslovi nezbývá nic jiného, než valit fabriky a výrobu kafemlýnků, protože nic jiného neumí.
Tradiční výrobci ale už začali házet písek do brzd elektro segmentu a teď analyzují, kam dál. Jestli oživit spalováky, pokračovat ve stratégii EV nebo něco jiného? Oni hlavně čekají na výsledky voleb do EP a jak se postaví noví vládci Evropy k EURO 7.

V Indii si může Teslič stavět fabriku, tam se to ztratí.
11. 4. 2024 10:36
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Češi stále elekromobilitu nechteji chápat. Nejde o výměnu kus za kus a aby na každém volnem miste stalo nebo se dobijelo auto. Ale aby se jejich počet aspoň o 50% snížil. Tim se zlepší zivotni prostředí a zkvalitni nás život. Elektroauta automaticky řízená nahradí taxíky a budou zajišťovat přepravu ve mestech. Potom se nevyplatí auta ve mestech vlastnit. A o to go, takže čím dražší, tím lepší a čím méně dobijecich stanic, tím lepe také. 😉
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 10:56
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Já bych lidem vzal i více věcí, třeba nezdravé potraviny, cigarety, zábavu... budou se více soustředit na práci, budou jíst jen zdravě a zlepší se jim život a jistě budou štastnější ;)
11. 4. 2024 11:06
Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Neviem ci este nakupujes, ale nemcuri maju akciu na st. U nejakych dilerov som nasiel ponuku na kombi za 36k 😉
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 11:12
Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Myslíš Fokus ST ? Ale to bude s manuálem že ? Nejlevnější skladovky v Německu co jsem koukal byly přes 1M a to už je na mě nad limit. Já jsem ve Fordu byl v ČR na Fokus mi řekli, že dojíždí jen pár konfigurací a bude končit tak jsem už koupil v pátek u konkurence :/
11. 4. 2024 11:15
Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
A můžeš nám prozradit, u které? :-)
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 11:19
Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Jo, část diskutérů to tady stejně už ví, chtěl sem napsat recenzi časem, ale asi to není tajemství. Koupil sem Corollu kombi, skladovku, lepší poměr ceny, výkonu a hlavně výhledu servisních nákladů (motor řetězem, automat bezúdržbový na řadu let, normální velikost kol a gum, žádný atyp, jako měl Ford) na delší dobu, jsem nenašel, aniž by to nebylo SUV, Crossover a tak. Chtěl jsem ještě normální auto = kombík, podmínkou byl automat.
11. 4. 2024 11:20
Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
2liter? Tak nech ti sluzi

https://m.mobile.de/…z/383366719.html?…
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 11:38
Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Je krásnej, ale manuál, to by neprošlo a upřímě já bych už to taky asi nechtěl v daily caru :D

Jo, vzal jsem 2.0, po faceliftu to má 197k, to je pro mne i tak více, než jsem byl zvyklý, živé to je až až :D Parametry slušné, říkám tomu, že je to vlastně takové "ekologické warm kombi" :D :D Vzal jsem výbavu Style - takový střed(proti Mondeu to je vybavenější, jen mu chybí vyhřívání čelního skla a chytré LED), GR sport (kdo nezná, tak je to vlastně optický paket na Style ve sportovním stylu) jsem zvažoval, ale vadil mi hluk od podvozku a vůbec to auto bylo takové málo odhlučněné, taky nevím proč, ale hrálo mu divně rádio (chrastilo), tady to je mnohem lepší, komfortnější a lépe odhlučněné a přitom výkon a jízdní vlastnosti zůstávají, výbava je defakto totožná. Já ten style nejezdil, tak jsem šel trochu naslepo, ale jsem rád, že jsem nevzal to GR.
11. 4. 2024 11:45
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Nech ti robi radost, v okresanom c a d segmente naozaj uz nenavyberas a pri tych cenach je corolla dobra volba a pekne jazdi. Pozeral som nove pofl cenniky okty a golfu a to je masaker. V tom kontexte je ten fokus st zaujimava volba aj ked s manualom
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 11:53
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Taky jsem samozřejmě mrknul na Golf/O4, dokonce jsem přemýšlel, jestli nepřiplatit za základní Passat/Superb co teď jdou na trh, ale větší auto-větší serv. náklady, to Mondeo už začínalo chtít ty dražší věci z údržby a já auto držím řadu let, takže tady bych si z delšího horizontu nepomohl a dostal bych základ s 1.5TSI za trochu místa navíc, které vlastně asi ani nevyužiju za těch 10-15 tisíc za rok, co na tom autě najedu (jezdím ještě Meganem starym). No a za ceny té G8/O4 jsem měl skoro o 50k silnější Corollu s možná i o trochu vyšší výbavou, ale je fakt, že ceníkovka toho auta byla původně asi 960 tisíc, tak zase tím nechci hejtovat ty úvodní verze Škodovky/VW, co jdou na trh za 800.
11. 4. 2024 11:58
Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Tak corolla ma aspon lepsie ovladanie ako o4/golf pred fl. A na okreskach lepsie jazdi. Mne vadi, ze je corolla trochu hlucnejsia na dialnici. Novy superb/passat sa mi uz zda predrazeny, na to co to je
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 12:02
Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
A kterou verzi si zkoušel ? Hlučný je ten GR sport, ten mi vyloženě vadil, ale tohle je uplně jiné auto. Jedině proti Mondeu (ja vím, a nemužu to prostě vynechat, ale to byl král třídy mainstreamového ticha a klidu na dálnici) tam slyšíš trochu hluk od pneu, ale to dělají ty ekoFalkeny, ale prý se to ojede (mám zatím asi 350 km najeto :D).

Kdo tráví v autě více času určitě ustoupí od té mrštnosti a zatáčení Corolly (až se jí tedy ojedou ty tvrdé gumy :D) ve prospěch střední třídy, tomu naprosto rozumím. Je to jinak zaměřené auto. Ovládání je fajn, jako není to Renault (ten je u mě top v ergonomii, sorryjako), ale má tam i fyzická tlačítka na klímu a rádio :D

A cena Passatu/Superbu - ty základy s 1.5TSI DSG7 jsou snad za 860 sehnatelné, bez metalízy, ale jinak to zas takový žebrák není, jako to bývalo dříve.
11. 4. 2024 12:14
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Corollu poznam 1.8 a 2 pred fl a 1.8 po fl v nejakej strednej vybave. Renault vobec nepoznam, pokukoval som po talizmane kombi a predposlednom espace ci nenadabim na zaujimavu jazdenku/skladovku, ale ceny vysoko prevysovali moju odvahu a zaujem 😂
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 12:24
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Předfacelift byl hlučnější, hlavně ten dvoulitr, tady je to o dost lepší (ale objektivně Mondeo bylo Mondeo, to prostě bylo jinde). Jak říkám, ja zkoušel facelift na víkend GR sport a ten byl hodně hlučný a tohle je fajn, jezdil jsem s tim 160-170 chvilkově zatím a v tom autě to není extra poznat, jako v tom GR sportu kde to hučelo. Až to trochu zajedu, změřím i hlučnost na dálnici.

Jo, Renault nemá už nic v nabídce, Talisman je out, byl jsem poptávat Megana a doprodávají skladovky v nějake střední výbavě, ceny fajn, ale nemožnost výběru ani příplatku za lepší.
11. 4. 2024 12:53
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby a
Hod si tam potom pilotsporty 4, 5ky nemam vyskusane este. V normalnych rozmeroch sa daju zohnat za ok ceny a zlepsia jazdne vlastnosti o triedu
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 13:01
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby a
Jo, koukal sem, ty ceny pneu jsou sranda na ty 225/45 R17 :D Proti tomu, co jsem měl doteď... Nejdřív ojedu ty Falkeny a pak to určitě vyměnim. Spíš na zimu budu shánět jako první, daj se tam dát R16 205/55
11. 4. 2024 13:12
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výro
Som v testovacom mode michelin crossclimate 2, mam za sebou prvu zimu. I ked zima bola mierna, dobrovolne som jazdil, ked sa dalo na snehu a lade a musim povedat, ze super, ziaden rozdiel od zimnych. Som zvedavy, ako to bude na dalsiu zimu, ked ich trochu v teplom pocasi obrusim na dialnici. Pravda je, ze maju horsiu brzdnu drahu, ale to porovnavam s pilotsportom. Som zvedavy o kolo sa budu horsit s miznucim dezenom
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 13:16
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výro
Já ti nevím, ale s Michelin nemám nejlepší zkušenosti co do výdrže a když se sjedou a trochu zestárnou, začnou klouzat, na moto i v autě (Alpin), no dej vědět, zajímá mne to :)
Avatar - JirkaVejrazka
11. 4. 2024 14:21
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výro
Ja ted budu kupovat nove gumy na Priuse, protoze Micheliny vydrzely jen dve letni sezony. Trochu me to prekvapilo, priznavam.
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 14:26
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výro
Tak to já to dal více sezon, ale koukám, že nejsem jediný s touto zkušeností. Já mám nejlepší zkušenost na zimu s gumama Toyo, ale musí to být japonské, né čínské. Na léto pak moc rozdíl nepozoruji, míval sem Verdestein, ty byly dobry, ale taky moc nevydržely, Hankook taky nic extra, takovej slušnej prumer a dal nevim, na Meganu jsou myslim GoodYeary a ty drží dobře, ale zase je mam jen 3 sezony zatim.
Avatar - apoho
11. 4. 2024 14:32
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výro
kup si gumy Primeros nebo Pepino, ty vydrží nejvíc!! :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 14:54
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výro
Díky za tip, věřím, že to máš odzkoušeno jak v Thajsku, tak v Turecku :D
Avatar - apoho
11. 4. 2024 18:11
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výro
o tom nepochybuj.
Ty je můžeš používat jako celoroční obutí :-[] :-[]
11. 4. 2024 15:16
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra
Tu sa musim michelinov zastat. Je pravda, ze vydrzia mensi najaz, ale nie je to tajnost, uvadza sa to vsade. A pri gumach je to normalne, ze nieco za nieco. Konktetne mas pri pilotsportoch top jazdne vlastnosti, za kratsiu zivotnotnost.
Avatar - Mokrous
11. 4. 2024 21:51
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Tak Passata jsi mohl mít za cca 900 tisíc. Sice jen MHEV 110kW, ale taky automat a brutálně větší prostor i pohodlné nastupování. Je to sice jen základ, ale nějaká výbava tam je. Asistenti jsou už spíš nutné zlo. Má to LED světla, duální klimu, všechny ty digibudíky a display 13" + bezdrátový připojení mobilu, vyhřívaný sedačky, volant, senzory a kameru atd. Jde tam přidat muzika HK a ALU rezerva.
Dál už to bohužel nejde konfigurovat, dokonce ani zatmavený skla to neumí a ani keyless. A to by mě s.alo dost.

Ta Corolla je dost malá ale zase pokud ti to sedlo a stačí ti výbava a provedení a sedačky atd., tak budeš mít roky klid a na 99% se ti na tom nic nepo.ere. A to se taky počítá.
Avatar - Ozzman
12. 4. 2024 08:02
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Přesně takhle jsem nad tím uvažoval a proto jsem se tak rozhodl. Je to jak píšeš. Navíc jsem to koupil těsně pod 800 a to se taky počítá :) Vyprodávaj skladovky.

Jsme 3, mam 4leté děcko, takže ten kompaktní kombík uplně stačí. Na odvoz věcí máme Megana 2 kombi, který je vlastně krabicoidní a s položenýma sedačkama vytvoří pravidelný prostro na odvoz čehokoli (má i tažné, kdyby cokoli) a na vše ostatní Corolla stačí. Dokonce má slušně místa na nohy vzadu (už né tak na hlavu, ale partnerka má metr třiašedesát, tu to trápit nemusí :D), rozvor má 2700 (to je víc, než Oktávka) a je to právě znát na ty kolena.

Z té výbavy tam je vlastně skoro vše až na chytrá LED (má jen obyč statická), vyhřívaný volant (na Mondeu jsem ho použil tak 3x za celou dobu), hlídání mrtvého úhlu a Headup displej. Bohužel u Toyoty si taky nemužeš připlatit a musíš pak vzít nejvyšší výbavu, ale já bral skladovku, tak to bych setjně nemohl konfigurovat :D

O tom, že ten základní Passat nemuže mít keyless a zatmavená skla jsem netušil. Corolla obojí má, bohužel ty keyless kliky jsou jen v první řadě dveří (ostatně tohle jsem viděl u hodně aut a nechápu, proč to není po celém autě, když to má i náš Megan z roku 2008).

To nastupování do Passatu B9 jsem nezkoušel, ale Corolla je nízko, holt to musím ještě pár let vydržet a nezničit si záda :D Jinak budu litovat.

Až něco najedu, napíšu na Moje.auto recenzi, jak se mi s tím žije. Zatím jsem nadšen z toho, že auto je takové lehoučké a velmi živé i když na to nesmím pořádně šlapat + velmi mne potěšily funkce některých asistentů, o kterých se tu vedou hejty :D Třeba ten adaptiv a hlídání v pruhu ti umožní, že auto jede samo, dokonce popojíždění v kolonách zvládá naprosto bez zásahu řidiče, rozjede se, zabrzdí a fuguje tedy z nuly, to je super. Naopak musím zjistit, jak se jmenuje ten asistent, který sám brzdí do zatáček a vypnout ho (jde to naštěstí :D). Ale třeba i s vypnutým adaptivem to samo dobrzdí na pomalejší auto (taky jde vypnout, ale dělá to velmi přirozeně, že mne to ani nevadí)... no uvidím, jak to bude dál.
Avatar - Mokrous
12. 4. 2024 10:42
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
No, ten akční Passat Limited je osekanej docela dost i když má většinu potřebných věcí.
Dali ho o 100.000,- pod původní základ. Zase má servis na 5 let v ceně, záruku taky a taky na úvěr opět sazbu 0%. To jsem měl u VW rád a často využíval.
Ale to chybějící keyless by mi fakt vadilo.
On má jen startování tlačítkem, ale musíš holt sáhnout do kapsy pro klíč, což je opruz i když se dá přežít. Jsme holt už moc rozmazlení. Já mám taky keyless i na zadních dveřích, ale naopak jsem měl radši jen na předních. Rád jsem se ujišťoval zatažením za zadní kliku, že mám fakt zamknuto.
Ano, lze to zjistit i jinak, ale tohle bylo snadné a pro mne zautomatizované.
Běžné verze lze konfigurovat víc, ale už to není to co bejvalo. Pořád to ale vychází dobře.

Mě taky auto jede samo, brzdí do zatáček, obcí, omezení, zatáčí, zastaví a rozjede se v koloně, ale přestalo mě to bavit po 3 dnech zkoušení. Já prostě jezdím sám a bez tempomatu.
Za prvé nesnáším ten divnej pocit, kdy jakože nemusíš řídit a přitom seš 100% zodpovědnej za řízení vozidla a tak seš furt v křeči a čekáš, kdy tě auto zradí a zda včas zareaguješ a za druhé to u spalováku jen ničí brzdy, spotřebu a vlastně i dvouhmotu. Ta druhá část se tě v HEV netýká, páč jim to vůbec z principu nevadí.

Jinak Corolla je skvěle ovladatelná, to si pamatuju, jak se hezky řídila. V losích testech patří na špičku, to je všechno fajn. Rozjezdy taky luxusní, logicky. Ale mě prostě vadil ten hluk ve vyšších rychlostech a hlavně moc kompromisních řešení jak v kufru, tak na sedačkách, před FL infotainment, světla, tragická kamera, středový tunel se moc hýbal a spousta jiných drobností. FL některé odstranil a vše je na vkusu a potřebách a náročnosti kupujícího.

Ale jak píšeš, pokud ti vydrží záda a nezačne tě na autě něco vytáčet do 1-2 týdnů při denním využívání, tak budeš určitě dalších 10 let spokojenej. Já jí kdysi taky chtěl a málem jsem ji koupil.
Avatar - Ozzman
12. 4. 2024 11:14
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Mne popravdě ta cena Passata překvapila, vždyť ceníkově je to skoro jako Golf (ten jsem si konfiguroval s tím stejnym pohonem za asi 850). Jasný že jsme rozmazlení :D Taky bych bez těch asistentů uměl žít, mne to příjde praktické jen v té koloně, jinak tomu stejně nevěřím, takže to stejně kontroluji a kdoví, za jak dlouho to vypnu. Pro mne je to novinka, já v Mondeu měl jen obyč tempomat (i když adaptiv lepší verze mívaly).

Jo, to řízení zůstává, pak dynamika i na dálnici, vlastně to letí až do omezovače (zkoušeno na předváděčce, ja mam syrové auto :D) tak nějak pořád stejně, má to i dobrou aerodynamiku. A k tomu hluku, já jezdil více Corollami a předface byl opravdu hůře odhlučněn a nyní trpí stejně i výbavy GR sport (osobně bych řekl, že GR sport je ještě horší, než byla předface Executive, ale sakra dobře vypadá s těmi 18" koly), na druhou stranu i dříve byly verze Coroll, které byly komfortnější (jezdil jsem i 1.2T a ta byla jak francouz), takže je nutné si vyzkoušet asi více kusů aut (což moc nejde, všude jsou skoro jen dnes už GR sport). Třeba ta moje má textilii v podbězích blatníku a GR sport to neměl, tak si slyšel kameny. Infotainment předface je tragický, o tom bez diskuze a já původně i přemýšlel o ročním autě, ale tohle byl hlavní důvod si připlatit (a taky těch 10kw navíc :D). Moje auto má tak právě ten modernější displej, digitální přístrojovku a vše funguje dobře, má to bezdrátový applecarplay (android kabelem), kamera ale zůstala stejná a na tom větším displeji pak vypadá ke zbytku auta prostě jak přežitek z 90tek..

Já už to tu psal, ten výběr je hodně omezený a pro mne tohle cenou vs tím, co nabídne bylo asi nejlepší řešení. (ideál by byl Fokus s tímhle motorem, bohužel si ho Ford nechal jen pro Mondeo a Kugu ve verzi 2.5 - tu jsem poptával, ale vlastně mi ani prodejce nedal nabídku s tím, že si mam napsat a že auta budou kdoví kdy) kdy dostanu nějaké mínusy výměnou, že to vlastně i jede, pod kapotou je i přes hybrid 4válcovej dvoulitr, a tím, že je to téměř dvěstěkoňový kompakt, což byly parametr starších ostrých hothatchů ještě 15 let nazpět, takže mu ledasco odpustíš a když se mírníš, odmění se skvělou spotřebou a ve výsledku si pak mohu vyrovnat emisní stopu, že si zatúruju hezky v Tranzitu diesel a bude mi fajn :D
Avatar - Mokrous
12. 4. 2024 12:22
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Tak výkon i spotřeba jsou naprosto v pořádku. Tam ti logicky chybět nic nebude a díky tomu, jak je to placatý se to netrápí ani na tý dálnici. Ta kamera mne pořád překvapuje. Někde jsem slyšel, že už některý Toy dostaly zásadně lepší kamery. Tak na Corollu zas asi zapomněli.
Že dělají i různé varianty podběhů je taky zajímavá věc. To by mne nenapadlo. To buď rád.
Avatar - Ozzman
12. 4. 2024 12:33
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Jo, ty kamery maj i lepší, v dražších autech jsou uplně o něčem jiném (mají i 360tky, třeba Highlander), ale u Toyoty je to tak nějak takovej sport, že v autě nechaj pár věcí, které odkazuje na starší generace, třeba stahování oken podle mě pochází z Corolly GT86, rozlišení kamery pak jak na prvních fotomobilech a tak :D
Avatar - Mokrous
12. 4. 2024 12:39
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Teď jsem znovu koukal na ty Passaty a je to úlet. Ani neakční základ nejde dokonfigurovat a stává se nadbytečným. Takže jde jen o marketing.
Dál jsem si zkoušel vybavit Business a vyjde dráž než po cocot naskládanej Elegance.
Pro mne prostě dává smysl jedině Elegance. Uvidíme, jak to bude až přijde 204 koňovej TSI a HD Matrixy. Snad v tý době bude stále úvěr za 0% a cenové pobídky a nebude benzín zatížen 20% emisní povolenkou. Volby do EP rozhodnou.
Avatar - Ozzman
12. 4. 2024 13:22
Re: Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Je dobře, že si ten Passat zachoval ještě "velké" TSI, bude poslední svého druhu, vlastně už je. Jinak k EP - myslím, že i tak se to směřování emisní trochu zmírní, jen mne trochu děsí někteří, co využívají příležitosti a lžou o greendealu a dalších věcech a straší, že to bude horší, než bude.. no uvidíme. I s greendealem se totiž nemusí zničit spalováky, ale myslím, že zrovna spolu jsme se o tom už bavili jak to :)
11. 4. 2024 11:05
Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Nie je lepsie, lacnejsie, bezpecnejsie a ekologickejsie znizit o polovicu populaciu planety?
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 11:06
Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Samozřejmě, o to se přeci snaží Džorž Šoroš, Aspen Institut, Farmalobby, Kalousek, Fyjala a tak... :D
11. 4. 2024 11:11
Re: Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
No tak to klobuk dole, v tomto smere sa im dari rovnako ako znizovat pocet darmozracov v statnej sprave 😂
11. 4. 2024 11:39
Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Na tom se přece také dávno pracuje. Radši bez turbo auta, než očkovaný s turbo rakovinou. :-O
Avatar - Ozzman
11. 4. 2024 11:55
Re: Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Mám auta s atmosférickými motory, ale mám 3 čipy, takže to docela pak jede, dokonce mám skvělé pokrytí 5G kdekoliv !
11. 4. 2024 12:04
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
Češi to ví, proto je většina proti zákazu prodeje klasických aut.
Avatar - twistedTSD
11. 4. 2024 12:20
Re: Rýsují se 3 nová centra výroby aut
"You will own nothing and be happy!"
11. 4. 2024 11:12
Zásadní problém
je, že zákazník musí otevřít peněženku, aby si auto koupil. Pokud mu trh a EU umožní si vybrat druh pohonu, tak prostě někdo si koupí ICE někdo BEV. Jako nové auto to bude jen firma nebo bohatý soukromník, protože se dá očekávat, že prodejní/zůstatková cena ojetého BEV bude velmi nízká.

Zásadní při stavbě továren na baterie, je kolik si myslí, že trh bude ochoten BEV pojmout..A to je základní kámen úrazu...Některé studie říkají do 30% trhu, některé i více....Rozumný výrobce diverzifikuje dokud může. Nadšený výrobce preferuje BEV... budoucnost ukáže, kde byla pravda..
Rozbalit vlákno
1
11. 4. 2024 11:17
Re: Zásadní problém
Já si tedy myslím, že pravda je v této oblasti naprosto evidentní. :-)