Nové elektrické Volvo EX90 se poprvé odhalilo v Praze. Sedmimístnou vlajkovou loď značky vám přibližujeme v naší fotogalerii a ukazujeme vám, jak se představilo českým novinářům.
Finally! Bod «nevratného» návratu k motorům s vnitřním spalováním již překonán. Bída Evropským automobilkám. Buducnost automotive je za Teslou a Čínou.
Ano, pamatuji si Bochnička ze základní školky. Přemýšlím nad tím, jak jsme diskutovali o jeho posledním vystoupení na konferenci o autizmu. Bylo to opravdu inspirující a povzbuzující vidět, jak sdílel své zkušenosti a poznatky s ostatními rodiči dětí s autismem. Myslím si, že takové otevřené a podpůrné prostředí je klíčové pro sdílení informací a podporu mezi lidmi, kteří procházejí podobnými výzvami.
Volva se mi vzdycky líbila, kdysi jsem jezdil V70 2.5T, pred osmi lety jsem si poridil mozna první XC90 T8 plug-in v ČR. Tady jsem ale rozpačitý. WLTP dojezd 585 vypadá slušně, ale realitu odhalí kalkulator dojezdu https://www.volvocars.com/…ification/range/?…
Dálnice, za oknem nula a dojezd klesne na 340 km na plné nabití. Šetřím baterii, tak nabíjím na 90 % a k nabíječce zajedu, když jsem na 10 %. Takže z dojezdu 20 % dolů a jsem na 270 km. Na autobahnu při 160 km/h a mínus pěti stupních to ani nemá smysl počítat. Fyziku neokecám a život s autem za 2,5 až 3 mio si fakt představuju jinak.
I kdyz setrim baterii, tak pred delsi jizdou nabiju na 100%. Kdybys EV vlastnil, tak bys to vedel...
Jinak je zabavne neustale vytahovani treskutych zim a nemeckych dalnic. :D
V Nemecke diskuzi by se to jeste dalo pochopit...
Zimy uz moc nejsou a v Nemecku uz snad konecne rychlost omezi, abys prestal plkat o cestovani 160km/h vsude na svete krom Nemecka zakazanem...
Podivej se z okna, realita je vetsinu roku pres 5°C a 130km/h. Kdyz mas stesti a tam kam u nas jedes vede dalnice. :-!
https://cs.m.wikipedia.org/…C3%AD_%C4%8Ceska
Průměrná roční teplota je od 5 °C do 10 °C, až na pár výjimek. Na naprosté většině Česka je průměrná červencová teplota 14 °C až 19 °C, hodnoty nejteplejších měsíců v daném roce jsou o 0,5 °C vyšší. Průměrná teplota v lednu se pohybuje od −5 °C do −1 °C , průměrné teploty nejchladnějšího měsíce roku jsou o stupeň nižší.
Tak dobře, nebudeme teda jezdit 160 km/h. Dcera jezdí na koni. Potřebuji větší vůz, ideál SUV, 4x4, povolenou hmotnost na bržděný přívěs musí být minimálně 2,2 t, abych mohl tahat přepravník se dvěma koňmi. Volvo, které teď nabízí pouze BEV, si můžu automaticky vyřadit. Dojezd s naloženým přepravníkem bude možná i 200 km, ale spíš méně. A dobíjet někde na dálničním parkovišti půl hodiny, když mám v přívěsu dva koně, tak to je sci-fi.
A pojďme upřesnit první otázku: tvoje dcera jezdí na jednom koni nebo na dvou najednou?
Druhá otázka. Plánujete jet s dvěma koňmi na dostihovou dráhu, která je vzdálená 1000 km?
Třetí. Tento plán zahrnuje logistické, časové a finanční přípravy, které je třeba pečlivě zvážit. Máte už nějaký plán na cestu a péči o koně během tak dlouhé cesty?
No, kdybyste měl alespoň malé povědomí o jezdeckém sportu, tak hloupě byste se neptal. Je zcela běžné, že závody jedete se dvěma koňmi. A ano, když jedeme na závody do Rakouska, Německa, nebo třeba na Slovensko, tak je to cesta v řádu stovek kilometrů. A převoz živých zvířat, nota bene koní za miliony korun, opravdu není o tom, že si zastavíte, kde se vám zamane. Přívěs s koněm nemůžete v létě nechat stát každou chvíli na desítky minut na slunci, nemůžete si koně vyvést někde na parkovišti "vyvenčit" jako psa, atd.
Jenže ja nechci jezdit v “průměrných teplotách”. Chci v lednu dojet z Prahy do Ostravy a nemuset u Hranic hledat nabijecku - protože u dálnice rozhodne není. Chci dojet s lyzemi do Dolomit a nechat auto týden promrzat u hotelu a jako prvni věc po odjezdu nehledat nabijecku. Zkratka pro moje potřeby vyžadují EV příliš mnoho plánování a nedávají mi dost flexibility. Pro někoho jiného to nemusí byt problem, pro mne zatim porad je.
A proč bys to chtěl, když obhájce EV má jiné priority, nemůžeš mít jiné ! A tak je to tu se vším, největší problém je u EV, že se musíš přizpusobit autu, pořád to tak platí a platit bude. Jestli to někomu nevadí, supr, mě by to taky vadilo.
Asi nejezdíš moc po Českých dálnicích, viď Doníku? 150kmh je v levém pruhu normální cestovní rychlost a většinou tě stejně někdo ještě dojede ;-) EV se většinou plouží v pravém mezi kamiony…
hihihihiihi
tohle už ve vážně tarpná křeč melounářů, celej rok je 5 nad nulou a ono bylo v prosinci -15 a pravidelně někdy během listopadu a prosince 2023 cca 18 dnů kdy bylo každé ráno mezi - 4 až -12 :-):-):-):-):-):-):-)
To sou kvalitní NOESTALINISTICKE LZI :-):-):-):-):-):-):-)
O kousek výš ti seeloewe vysvětlil, jak je to v reálu s těmi koňmi, tvoje reakce na úrovni gumídka.
Teď tu jiný napíše, že měl jedno z prvních xc90 T8 a ty ho "konfrontuješ" tím, že má mít GLE450, jak psal jinde... plus spousta smajlíků. V čem vidíš rozpor? Jestli měl jedno z prvních xc90 T8, tak to bylo v roce 2015, proč by dnes měl mít stejné auto? Nebo ty jezdíš stejným autem 9 let?
Pořád si člověk říká, že musí makat přímo pro redakci, jinak to přece není možný.
Nebo musí snad mít nějaký přístupy. A nebo to je fakt jen totální ultramrzák připoutanej na lůžko a potřebuje se jen všem mstít za svůj zkuwenej život a tak zběsile projíždí desítky diskuzí a prudí.
Si to vezmi. Nahlašuje ho denně kdekdo a nic.
Napíšu tobě a reaguje zas ten ocas. Kdyby visel na čerstvý diskuzi a všiml si, tak snad ještě OK, ale já napíšu někomu cizímu do staré diskuze a on na to jde okamžitě reagovat.
Naštěstí to všechno dávám okamžitě na HL a je klid. Ještě tam budu muset dát Mikesuse, protože tomu můžu 100x napsat ať na mne už nikdy nereaguje, ale on je mentálně na úrovni toho trolla a tak bude prudit dál. Takže to je taková smutná sranda si číst diskuzi, kde jsou 2/3 příspěvků skryty. Ale zase se člověk nemusí zbytečně vzrušovat a čte jen to, co chce. I když je tu víc pacientů, kteří sice neútočí ani netrolí, ale zase píšou tak zbytečnou vatu, že to je taky tragikomický. Tam si někdy člověk říká, zda to snad taky neskrýt, ale pak zase moc ztrácí nit...
... a ten dělá jen BEV (kdysi byl vyráběn i s diesely)
Tak si počkáme kam klesne bez dieselů a s těmito zbytečnými přetěžkými BEV Volvo.
Ale co se týče těch dieselů, nejsem si vůbec jist zda Volvo zase nelže.
Možná se jedná jen o diesely bez podpory hybridu.
Hybridy totiž Volvo neoznačuje jako diesely :-):-):-)
Volvo S90/V90, V60, XC60, XC90 - hybrid diesel Hybrid VED4 Gen3 2.0 (D) Engine codes: ** D420T2, T8 31432836 (36003287) PC Feb. '20
a vedle toho nehybridy:
Volvo "V40, XC40 (D4 Polestar), S60, V60, XC60, V70, XC70, S80, V90, S90, XC91" "VED4 Gen1 2.0 (D2/D3/D4/D5)
Engine codes:
** D4204T4 - T5 - T6 - T8 - T9 - T11 - T14 - T20 - T23" 31452143 (36010390) PC Feb. '18