Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Volvo EX90 poprvé naživo v Praze: Takto vypadá vlajkové SUV značky

Lukáš Volšický
Diskuze (57)

Nové elektrické Volvo EX90 se poprvé odhalilo v Praze. Sedmimístnou vlajkovou loď značky vám přibližujeme v naší fotogalerii a ukazujeme vám, jak se představilo českým novinářům.

Nová elektrická vlajková loď značky Volvo se poprvé oficiálně představila v Praze. Česká divize švédské automobilky konečně odhalila nové Volvo EX90, zásadní letošní novinku, českým novinářům v prostorách již odsvěceného kostela sv. Anny v úplném centru Prahy. Pokračovatel největších SUV od Volva se ukázal hned ve dvou kusech a my vám přinášíme živé fotografie i video ze slavnostního českého debutu.

Nejmodernější technika a LiDAR

Nové Volvo EX90 je na světě už od listopadu 2022, ale do Česka přijíždí s přibližně rok a půl dlouhým zpožděním. Už v příštím týdnu se začne vyrábět ve Spojených státech amerických a následně i v nové továrně v Číně, odkud bude švédská značka pokrývat rozvíjející se asijský trh. Technickým základem největšího a nejluxusnějšího elektromobilu značky pak je supermoderní chytrá elektrická platforma SPA2.

Novinka se u nás začíná prodávat přesně tak, jak ji automobilka předloni poprvé odhalila. Velké elektrické SUV se sedmimístným interiérem přijíždí s novou evolucí charakteristického designu značky s hlavními HD Matrix LED světlomety inspirovanými Thorovým kladivem. Výrazným technickým prvkem pak je umístění laserového senzoru LiDAR v kapličce nad čelním oknem.

Video se připravuje ...

Volvo říká, že nejmodernější systém Iris od technologické společnosti Luminar odesílá a vyhodnocuje zpět přijatý paprsek LiDARu 100.000 krát za vteřinu a následně vytváří prostorovou 3D mapu z jednotlivých obrazových bodů. To, co ve skutečnosti LiDAR vidí, nám čeští zástupci značky ukázali na pražské prezentaci, kde Volvo EX90 živě ukázalo okolní prostor, včetně nás. Schválně se podívejte do galerie, jak to ve skutečnosti vypadá.

Tři motorizace, tři výbavy

Nové Volvo EX90 se v Česku bude prodávat se třemi čistě elektrickými výkonovými specifikacemi ve třech výbavách. Standardem bude základní výbava Core, dalším stupněm bude Plus a to nejlepší dostanete s vrcholným balíčkem Ultra. Standardem všech vozů budou asistenční a bezpečnostní systémy se senzorem LiDAR, pevná panoramatická střecha, tepelné čerpadlo, 11 kW palubní nabíječka nebo adaptivní tempomat.

Základem z trojice motorizací bude specifikace Single Motor o 205 kW (279 koních) a 490 newtonmetrech. Pohon všech kol bude dostupný ve verzích Twin Motor o 300 kW (408 koních) a 770 newtonmetrech a Twin Motor Performance o 380 kW (517 koních) a 910 newtonmetrech.

Všechny varianty se prodávají výhradně s obrovským vysokonapěťovým akumulátorem s využitelnou kapacitou 104 kWh a dosahují nejvyššího nabíjecího výkonu 250 kW (nabíječky typu DC).

Volvo EX90: Technická data
  Single Motor Twin Motor Twin Motor Performance
Motor 1x elektrický 2x elektrický 2x elektrický
Maximální výkon [kW] 205 300 380
Maximální točivý moment [Nm] 490 770 910
Kapacita baterie celková (využitelná) [kWh] 104 104 104
Typ baterie lithium-ion lithium-ion lithium-ion
Pohon přední všech kol všech kol
Převodovka automatická automatická automatická
Max. rychlost [km/h] - 180 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 5,9 4,9
Komb. spotřeba [kWh/100 km] - 20,9 21,1
Emise CO2 [g/km] 0 0 0
Dojezd (WLTP) [km] 600 585 580
DC nabíjení (10–80 %) – výkon/čas 250 kW/30 minut 250 kW/30 minut 250 kW/30 minut
Objem zavazadlového prostoru [l] 590 590 590
Pohotovostní hmotnost [kg] - 2779 2787
Celková hmotnost [kg] - 3390 3390
Rozměry d x š x v [mm] 5037 x 1964 x 1744
Rozvor [mm] 2985
Cena výbava Core [Kč] 2.104.900 2.319.900 2.449.900
Cena výbava Plus [Kč] 2.279.900 2.434.900 2.564.900
Cena výbava Ultra [Kč] - 2.579.900 2.709.900

Technickou zajímavostí vozů s pohonem všech kol je i skutečnost, že při nižší zátěži a konstantní rychlosti, třeba na dálnici, umí odpojit pohon zadních kol a dosáhnout vyšší účinnosti a nižší spotřeby. Automobilka uvádí, že maximální dojezd na jedno nabití dosáhne až 600 kilometrů v režimu WLTP.

Volvo EX90 naživo v Praze

V bývalém pražském kostele se nám nové Volvo EX90 ukázalo hned ve dvou kusech, které si můžete prohlédnout na našich fotografiích rovnou z českého debutu. Současně můžete vidět i reálnou podobu předního zavazadlového prostoru, tzv. frunku, s kapacitou 46 litrů pro uložení nabíjecích kabelů, povinné výbavy nebo dalšího drobného příslušenství.

Zavazadlový prostor standardně nabízí základní objem 590 litrů, který vyklopením třetí řady sedadel zmenšíte na 310 litrů. Pod podlahou zavazadlového prostoru můžete najít další úložný prostor s kapacitou 65 litrů. Maximální objem kufru se sklopenou druhou i třetí řadou sedadel pak dosahuje až 1915 litrů.

Kompletní ceník a konfigurátor nového modelu už teď najdete na oficiálních internetových stránkách českého zastoupení značky Volvo. Novinka se u nás zatím nabízí pouze v obou verzích s pohonem všech kol, zadokolka bude k dispozici až později.

Lukáš Volšický
Diskuze (57)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
15. 4. 2024 12:22
Re: Hloupe rozpaky
To je asi jako že ve městě a vensici je 50ka a běžně tam lidi lítají 65-100 vid :-) :-) :-)

Zkus vylézt zze svojí zelené, neostlainistické utopistické bubliny do reality, doníku.

Svět venku není jako je na papíře a v utopistikcých, idologických příručkách zeleného neomarxismu :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
15. 4. 2024 12:20
Re: Hloupe rozpaky
Ten už lže tak že těm svým lžím dokonce i sám věří
Avatar - Barrichello
15. 4. 2024 12:17
Re: Rozpaky
Jsi nahlášen hammuno, dneska už 514 příspěvků dneska dáš rekord :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
15. 4. 2024 12:17
Re: Hloupe rozpaky
hihihihiihi
tohle už ve vážně tarpná křeč melounářů, celej rok je 5 nad nulou a ono bylo v prosinci -15 a pravidelně někdy během listopadu a prosince 2023 cca 18 dnů kdy bylo každé ráno mezi - 4 až -12 :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

To sou kvalitní NOESTALINISTICKE LZI :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
14. 4. 2024 22:50
Re: Rozpaky
Pořád si člověk říká, že musí makat přímo pro redakci, jinak to přece není možný.
Nebo musí snad mít nějaký přístupy. A nebo to je fakt jen totální ultramrzák připoutanej na lůžko a potřebuje se jen všem mstít za svůj zkuwenej život a tak zběsile projíždí desítky diskuzí a prudí.

Si to vezmi. Nahlašuje ho denně kdekdo a nic.

Napíšu tobě a reaguje zas ten ocas. Kdyby visel na čerstvý diskuzi a všiml si, tak snad ještě OK, ale já napíšu někomu cizímu do staré diskuze a on na to jde okamžitě reagovat.

Naštěstí to všechno dávám okamžitě na HL a je klid. Ještě tam budu muset dát Mikesuse, protože tomu můžu 100x napsat ať na mne už nikdy nereaguje, ale on je mentálně na úrovni toho trolla a tak bude prudit dál. Takže to je taková smutná sranda si číst diskuzi, kde jsou 2/3 příspěvků skryty. Ale zase se člověk nemusí zbytečně vzrušovat a čte jen to, co chce. I když je tu víc pacientů, kteří sice neútočí ani netrolí, ale zase píšou tak zbytečnou vatu, že to je taky tragikomický. Tam si někdy člověk říká, zda to snad taky neskrýt, ale pak zase moc ztrácí nit...