Novinky
Mikesus
11
Hamunna už tu není odhadem 2 roky
Přejít do diskuze
Kdybych nevedel, ze je to Skodovka, tak bych to typoval na Cinu. Jel jsem za nim i chvili po dalnici a jak mi predchozi generace prisly minimalne prijatelne, tak tohle proste nekdo pos…
a že posmrtný život neexistuje. 😉
Teploučký Romáček alias Jamme se reinkarnoval do chcíplého psa a už jede svojí pouť! :no:
Teploučký Romáček alias Jamme se reinkarnoval do chcíplého psa a už jede svojí pouť! :no:
Ja vim to bylo jen moje kopnuti do toho primitiva. Taky mam jen jeden nick. Vice nicku je jen do dementy, kteri se potrebuji schovavat.
Jediné, co mi vadí, je omezená nabídka verzí.
Bral bych třeba 2.0 TSI FWD nebo slabší 2.0TDI awd... Tyhle kombinace mi chybí.
Pak už tu máme "jen" problém cenové politiky. Ale to je jiná písnička. Věřím, že tohle se Škodě a VW škaredě vrátí a zákazníci jim to omlátí o hlavu. Čínské modely budou řešením pro běžné soukromé prodeje.
Bral bych třeba 2.0 TSI FWD nebo slabší 2.0TDI awd... Tyhle kombinace mi chybí.
Pak už tu máme "jen" problém cenové politiky. Ale to je jiná písnička. Věřím, že tohle se Škodě a VW škaredě vrátí a zákazníci jim to omlátí o hlavu. Čínské modely budou řešením pro běžné soukromé prodeje.
PHEV a TDI má naprosto opačné cílovky, ty pohony si prakticky nekonkurují. Kdo si koupí na pojížďky kolem komína diesel, je blázen (a hlavně dieseldezolát) a kdo si koupí na dálkové cestování PHEV, tak je blázen taky 😁 .
Nikdy v životě jsem při diskusích zde nepoužil jiný nick, než moji dlouholetou ochrannou značku "Arese". A na jiné servery nepřispívám. 😄
PHEV je dobrý pro někoho, kdo jeden někam 3 krát denně 10-20 km a normální auto by takovým používáním (většinou studený motor) odrovnal. Zároveň ale potřebuje jezdit co týden i pár stovek km a na nabíjení klasického elektra nemá infrastrukturu (PHEV nabije přes noc i z 230 V) a není na to mentálně připraven 😁 . Čistě ekonomicky se PHEV samozřejmě nevyplatí (ani při elektřině z FVE "zdarma"), takže to je ještě jeden aspekt, uživatel PHEV nesmí počítat každou korunu... 😁
A dobíjíš to vůbec? Naše firemní RAV4 PHEV (pravda pouhých 306 koní) má dlouhodobou spotřebu 3,1 l/100 km 😄 .
Jiste. Kdyby bychom meli vsichni stejny vkus, tak vymreme. Ale pockejte, az to uvidite nazivo
Ne. Řeknu ti co je na Espace špatně. A to je výška. Oni udělali SUV, ale zároveň chtěli aerodybamiku kvůli emisím. Takže zase snižovali... takže trochu kočkopes.
Ale zpět k designu. Takže třeba jakýkoliv Peugeot nebo Citroen. Nebo Opel 😒] Nebo FL Capture, nebo Rafale. Nebo Scenic...
Ale zpět k designu. Takže třeba jakýkoliv Peugeot nebo Citroen. Nebo Opel 😒] Nebo FL Capture, nebo Rafale. Nebo Scenic...
Ktere francouze mas na mysli ? Treba novy Espace je super, interier i exterier, ale jemu zase chybi motorizace Kodiaqu
Je to tvůj názor.
Za mě třeba úplně ok. Naživo jsem ještě neviděl tedy. Ale z fotek a videí fakt nemám problém. Ano, není to už ten velmi střízlivý, jed.oduchy až nudný design. Ale to přeci není naškodu.
Naopak, stále je to relativně konzervativní design a nedosahuje ani vzdáleně kýčovotosti francouzských modelů současné doby.
Za mě třeba úplně ok. Naživo jsem ještě neviděl tedy. Ale z fotek a videí fakt nemám problém. Ano, není to už ten velmi střízlivý, jed.oduchy až nudný design. Ale to přeci není naškodu.
Naopak, stále je to relativně konzervativní design a nedosahuje ani vzdáleně kýčovotosti francouzských modelů současné doby.
Ja jsem tady troubo. Proti pluginum nic nemam. Spis si rikam kde je Hamuna, aby nam vysvetlil sve tvrzeni ze pluginy nedavaji smysl a jejich era uz davno skoncila 😁
No my v takovém režimu používáme obě naftová auta a zatím jsme je neodrovnali, takže bych nebyl takový pesimista, tím spíš, že kupce nového PHEV ho stejně za pár let prodá, tak je mu to asi fuk. A je to s ohledem na živostnost skutečně taková výhra? Když denně pojedu 3 x 20 km (což je v mém případě přesně cesta do sousedního okresního města), tak předpokládám, že za tu cestu budu několikrát předjíždět, takže se stejně připojí studený spalovací motor a rovnou půjde do max. otáček, tak si nejsem jistý, jestli je to taková výhra..
Ale je peknej, mluvis o vzhledu 😊 A me se libi k 3008, 5008 a tak… frantici tohle umi, horsi je ta technika, ktera chybi pro takova auta.
Jako dobrý, ale SUV bez AWD s těžištěm posunutým těžkou baterií dozadu jen fakt jen mamacar... Alespoň malý elektrický přístrk na zadní nápravu jako má Toyota (40 kW) by to chtělo...
Určitě ne ve všech případech, ale nemyslím si, že se nám ho podařilo skutečně efektivně vypudit. 😉
Jo, cena je šílená a kvalita toho ústrojí pohonu (sdíleného s Lexusem, jak je tu Toyoty zvykem) je sice asi dost dobrá, ale zbytek auta (to co není sdíleno s Lexusem 😁 ) je spíš taková Dacia. Plus jako "bonus" klasická japonská nulová konfigurovatelnost. Na druhou stranu ta cena spíš šílená byla (když jsme ji před pár lety kupovali), teď mi připadá, že už ji ostatní automobilky zdatně dotáhli). Nečekal bych, že nakonfigurovaný Kodiaq PHEV bude nějak dramaticky levnější... 😄 .
Jinak nedávno vyšly někde nějaké statistiky poruchovosti a všechny PHEV byly totální propadáky (což je statisticky celkem logický, jsou tam věci navíc, takže i závady navíc) s jedinou výjimkou: Toyota (ti prostě jen vzali svůj megaspolehlivý 25 let vyvíjený HEV a udělali z něj PHEV 😄 :yes: )
Jinak nedávno vyšly někde nějaké statistiky poruchovosti a všechny PHEV byly totální propadáky (což je statisticky celkem logický, jsou tam věci navíc, takže i závady navíc) s jedinou výjimkou: Toyota (ti prostě jen vzali svůj megaspolehlivý 25 let vyvíjený HEV a udělali z něj PHEV 😄 :yes: )
Jo ta RAV4 PHEV vypadá fakt dobře.. teda vypadala, dokud jsem nenarazil na "cena od 1,5 mil.". To už je zase na můj vkus prostě moc na takové auto..
Hybrid, který při předjíždění potřebuje spalovák a nebo v mrazu automaticky startuje spalovák kvůli topení, by mi absolutně nedával smysl (bylo by to přesně jak píšeš). Proto je potřeba, aby elektrická část pohonu měla pořádný výkon a EV režim byl fakt EV režim. Naše Toyota má v EV režimu asi 200 koní (0-100 v EV režimu za asi 10 s) a jede v EV režimu fakt pěkně a žádné připojování studeného spalováku při akceleraci se nekoná. Taky má tepelné čerpadlo (to nemají ani některý elektromobily), takže i když je pod nulou, tak opět funguje a hezky topí v EV režimu a spalovák může odpočívat 😄.
Co píšu není úplně stoprocentní, když v baterce zbývá posledních (asi) 10 % a šlápnete na to do kopce, tak už spalovák i v EV režimu zapne, ale to bych tomu nevyčítal, to už je imho normální 😄 .
Co píšu není úplně stoprocentní, když v baterce zbývá posledních (asi) 10 % a šlápnete na to do kopce, tak už spalovák i v EV režimu zapne, ale to bych tomu nevyčítal, to už je imho normální 😄 .
myslim si ze to je jak to bylo, tedy baterie pod sedadlama vzadu a nadrz v kufru. Necekal bych po vic jak 30tkm s minulym supem phev nic jinyho nez pise barry nad tebou.
PHEV pro někoho smysl má.... já jsem ho používal jako jediné auto, denně nabíjel, denně jezdil spoustu krátkých cest. Týden jsem to nenastartoval. A stejně jsem dal za rok 25tkm protože pak jsem s tím otočil dovolené, delší služebky atd. To celé jsem dal s dlouhodobou spotřebou 3,7.... s EV bych svoje dovolené fakt nedal, naopak ICE bych ničil svýma každodenníma pojížďkama... Prostě pro někoho to auto je, ale moc nás asi není 😄
Ano za cenu nafty by mi to dávalo smysl. Ale za cenu plnohodnotného EV mi to prostě smysl nedává. Když jsem odpůrce EV, budu i odpůrce PHEV. A když už přistoupím na to, že jezdění na baterky dává smysl, není asi jediný důvod, abych se za stejnou cenu dobrovolně ochudil o vysoký výkon a trojnásobný dojezd na úkor benzínové 1,5 TSI.
ale jo, máš pravdu.... já jsem svého Supa PHEV koupil za cenu stejně výkonného dieselu. Tam to byl fakt dobrý kauf. Ale připlatit 200 tisíc je fakt blbost.... leda pokud nejsi vyloženě fanda ekologie.
... s takovym e-dojezdem s ohledem na to, te vetsinou tahle auta slouzi pres tyden na dojizdeni do prace, se to jevi jako idealni volba. Samozrejme trakce na kluzkem povrchu asi trosku utrpi ale s ohledem na realne klima v Evrope to asi neni zasadni....
Hele, vy srandisti, řešíte rozdil 100kg u Kodiaqa, ale furt jste dramaticky níže než lidová Octavia 4x4, která na váze udělá hravě přes 2 tuny v základu a kromě trávy kolem cesty žere jen 8 litrů:😊
A je to použitelné v čistě elektrickém režimu i mimo město? Jaký je výkon toho elektromotoru? Něco kolem 80 kW tuším? Mně by asi vadilo to, že kupuju auto s papírové relativně slušným výkonem (150-160 kW), ale reálně, pokud chci tedy na ty kratší pojížďky využívat ten čistě elektrický režim, tak mi z pohledu výkonu zůstane na dnešní dobu velice podprůměrně výkonné auto a pokud chci jezdit normálně, svižněji se rozjíždět, bezpečně předjíždět atd., tak se ten benzínový motor připojuje naprosto běžně, nebo to chápu špatně?
To já jsem si naopak uvědomil, že mi PHEV nedává smysl, protože člověk platí za dva pohony a to ta auta dělá nesmyslně drahá, např. u nového Passata je za plug-in příplatek 10 tis. EUR. To se mi nikdy nevrátí, i když budu nabíjet z FVE. Ano je tam i ten benefit o něco vyššího výkonu.. ale když už chci jezdit převážně na elektřinu, tak za ty samý peníze už můžu rovnou vzít ID.7 (fakt nejsem fanda, ale dávám příklad v rámci jedné značky, ať je to fér) a nemusím dělat kompromisy, bude to mít zase o level vyšší výkon, někam to na elektřinu dojede atd.
Prostě kdo jezdí denně trasy řekněme maximálně do 200 - 300 km, pro něj je čistokrevné elektro lepší volba. Kdo jezdí denně mnohem víc, tak kromě toho, že je chudák, tak si stejně koupí naftu. Tak pro koho je vlastně PHEV? Jestli si to někdo koupí kvůli tomu, aby jednou ročně na benzín dojel do Chorvatska a naopak po zbytek roku byl omezován nižší kapacitou baterie atd., tak je podle mě blázen..
Prostě kdo jezdí denně trasy řekněme maximálně do 200 - 300 km, pro něj je čistokrevné elektro lepší volba. Kdo jezdí denně mnohem víc, tak kromě toho, že je chudák, tak si stejně koupí naftu. Tak pro koho je vlastně PHEV? Jestli si to někdo koupí kvůli tomu, aby jednou ročně na benzín dojel do Chorvatska a naopak po zbytek roku byl omezován nižší kapacitou baterie atd., tak je podle mě blázen..