Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Kodiaq: Jak jezdí slabší 2.0 TDI a nový plug-in hybrid?

V prvních dojmech přímo z Katalánska jsme vám přinesli zkušenosti se dvěma protipóly v podobě základní patnáctistovky a vrcholného dieselu 2.0 TDI se 142 kW a pohonem 4x4. Teď se dostalo i na slabší naftu a plug-in s velmi zajímavým elektrickým dojezdem.
Zpět na článek
12. 4. 2024 21:41
13. 4. 2024 09:21
13. 4. 2024 09:52
13. 4. 2024 10:00
13. 4. 2024 13:04
13. 4. 2024 22:11
14. 4. 2024 00:15
14. 4. 2024 09:31
13. 4. 2024 22:13
13. 4. 2024 08:58
13. 4. 2024 09:25
14. 4. 2024 00:00
14. 4. 2024 10:14
14. 4. 2024 12:44
Avatar - chcíplý pes
12. 4. 2024 20:17
Neuvěřitelné
Kde_jsou_Arese,Mokrous,WinDiesel,Stejsn,3_diamanty,Barichello,KAN KUNEN,Kuraprox,ericn,ryccardo … a dalších 12 tisíc multilinků. Kodiaq, fosilní auto. Apoštol třídy.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - apoho
12. 4. 2024 21:22
Re: Neuvěřitelné
a že posmrtný život neexistuje. ;-)
Teploučký Romáček alias Jamme se reinkarnoval do chcíplého psa a už jede svojí pouť! :no:
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2024 06:21
Re: Neuvěřitelné
Apoho, dneska dostaneš lekci, jsem tajný agent Petr Holodňák z Plzně.
13. 4. 2024 07:56
Re: Neuvěřitelné
Ja jsem tady troubo. Proti pluginum nic nemam. Spis si rikam kde je Hamuna, aby nam vysvetlil sve tvrzeni ze pluginy nedavaji smysl a jejich era uz davno skoncila :D
Avatar - Mikesus
13. 4. 2024 08:01
Re: Neuvěřitelné
Hamunna už tu není odhadem 2 roky
13. 4. 2024 14:10
Re: Neuvěřitelné
Pod svym nickem ne, ale on nemel jen jeden ;-)
Avatar - chcíplý pes
13. 4. 2024 14:12
Re: Neuvěřitelné
Jasně, webpajo!
13. 4. 2024 18:14
Re: Neuvěřitelné
A jeste Arese. To je taky muj multinick ty *** :D
14. 4. 2024 00:13
Re: Neuvěřitelné
Nikdy v životě jsem při diskusích zde nepoužil jiný nick, než moji dlouholetou ochrannou značku "Arese". A na jiné servery nepřispívám. :-)
14. 4. 2024 07:35
Re: Neuvěřitelné
Ja vim to bylo jen moje kopnuti do toho primitiva. Taky mam jen jeden nick. Vice nicku je jen do dementy, kteri se potrebuji schovavat.
Avatar - Mikesus
13. 4. 2024 21:56
Re: Neuvěřitelné
Ano, Kylie a amaterasu a ani jeden tu není.
14. 4. 2024 07:38
Re: Neuvěřitelné
Ale zazracne se objevilo par novych trolich uctu.
Avatar - Mikesus
14. 4. 2024 21:26
Re: Neuvěřitelné
No a kvůli tomu to není hamuna ale :-[]
Avatar - chcíplý pes
14. 4. 2024 22:59
Re: Neuvěřitelné
Pořád si člověk říká, že musí makat přímo pro redakci, jinak to přece není možný.
Nebo musí snad mít nějaký přístupy. A nebo to je fakt jen totální ultramrzák připoutanej na lůžko a potřebuje se jen všem mstít za svůj zkuwenej život a tak zběsile projíždí desítky diskuzí a prudí.

Si to vezmi. Nahlašuje ho denně kdekdo a nic.

Napíšu tobě a reaguje zas ten ocas. Kdyby visel na čerstvý diskuzi a všiml si, tak snad ještě OK, ale já napíšu někomu cizímu do staré diskuze a on na to jde okamžitě reagovat.

Naštěstí to všechno dávám okamžitě na HL a je klid. Ještě tam budu muset dát Mikesuse, protože tomu můžu 100x napsat ať na mne už nikdy nereaguje, ale on je mentálně na úrovni toho trolla a tak bude prudit dál. Takže to je taková smutná sranda si číst diskuzi, kde jsou 2/3 příspěvků skryty. Ale zase se člověk nemusí zbytečně vzrušovat a čte jen to, co chce. I když je tu víc pacientů, kteří sice neútočí ani netrolí, ale zase píšou tak zbytečnou vatu, že to je taky tragikomický. Tam si někdy člověk říká, zda to snad taky neskrýt, ale pak zase moc ztrácí nit..

https://www.auto.cz/diskuse/93066/1?…
15. 4. 2024 08:30
Re: Neuvěřitelné
Určitě ne ve všech případech, ale nemyslím si, že se nám ho podařilo skutečně efektivně vypudit. ;-)
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2024 09:18
Re: Neuvěřitelné
Ty jsi fakt psychický mrzák :-!
Avatar - chcíplý pes
13. 4. 2024 10:08
Re: Neuvěřitelné
Díky za zpětnou vazbu, Petře.
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2024 22:10
Re: Neuvěřitelné
Přesně. Jsem Petr. Svatý Petr :-!
12. 4. 2024 21:18
Je to jiný plug-in
S baterkou 2x je to zcela jiný plug-in.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Barry Lyndon
13. 4. 2024 12:48
Re: Je to jiný plug-in
Jako dobrý, ale SUV bez AWD s těžištěm posunutým těžkou baterií dozadu jen fakt jen mamacar... Alespoň malý elektrický přístrk na zadní nápravu jako má Toyota (40 kW) by to chtělo...
Avatar - Mikesus
13. 4. 2024 21:57
Re: Je to jiný plug-in
Píšou, že má baterku v podlaze, ne v kufru.
14. 4. 2024 10:12
Re: Je to jiný plug-in
myslim si ze to je jak to bylo, tedy baterie pod sedadlama vzadu a nadrz v kufru. Necekal bych po vic jak 30tkm s minulym supem phev nic jinyho nez pise barry nad tebou.
Avatar - Mikesus
14. 4. 2024 21:27
Re: Je to jiný plug-in
No pak ji nemá v podlaze tedy.
12. 4. 2024 21:41
Hmotnost
Hele, vy srandisti, řešíte rozdil 100kg u Kodiaqa, ale furt jste dramaticky níže než lidová Octavia 4x4, která na váze udělá hravě přes 2 tuny v základu a kromě trávy kolem cesty žere jen 8 litrů::)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Josef-Kratochvil
12. 4. 2024 22:12
Nelibi
Kdybych nevedel, ze je to Skodovka, tak bych to typoval na Cinu. Jel jsem za nim i chvili po dalnici a jak mi predchozi generace prisly minimalne prijatelne, tak tohle proste nekdo pos…
Rozbalit vlákno
9
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2024 09:21
Re: Nelibi
Je to tvůj názor.

Za mě třeba úplně ok. Naživo jsem ještě neviděl tedy. Ale z fotek a videí fakt nemám problém. Ano, není to už ten velmi střízlivý, jed.oduchy až nudný design. Ale to přeci není naškodu.

Naopak, stále je to relativně konzervativní design a nedosahuje ani vzdáleně kýčovotosti francouzských modelů současné doby.
Avatar - Ozzman
13. 4. 2024 09:52
Re: Nelibi
Ktere francouze mas na mysli ? Treba novy Espace je super, interier i exterier, ale jemu zase chybi motorizace Kodiaqu
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2024 10:00
Re: Nelibi
Ne. Řeknu ti co je na Espace špatně. A to je výška. Oni udělali SUV, ale zároveň chtěli aerodybamiku kvůli emisím. Takže zase snižovali... takže trochu kočkopes.

Ale zpět k designu. Takže třeba jakýkoliv Peugeot nebo Citroen. Nebo Opel :-[] Nebo FL Capture, nebo Rafale. Nebo Scenic...
Avatar - Ozzman
13. 4. 2024 13:04
Re: Nelibi
Ale je peknej, mluvis o vzhledu :) A me se libi k 3008, 5008 a tak… frantici tohle umi, horsi je ta technika, ktera chybi pro takova auta.
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2024 22:11
Re: Nelibi
Současná Francouzská škola jsou jen kýčovité afektované grcy.
14. 4. 2024 00:15
Re: Nelibi
...a trapné pseudomotory! :-O :-( :no:
Avatar - rohYpnol
14. 4. 2024 09:31
Re: Nelibi
Bohužel...
Přitom 1.33 TCe byl absolutně skvělý... :'-(
Avatar - Josef-Kratochvil
13. 4. 2024 11:12
Re: Nelibi
Jiste. Kdyby bychom meli vsichni stejny vkus, tak vymreme. Ale pockejte, az to uvidite nazivo
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2024 22:13
Re: Nelibi
Nemyslím že změním názor.

Ten pravidelně měním jen u BMW a pak u Japonců :-[]
13. 4. 2024 08:58
Škoda Kodiak
Mám mazdu CX 60 327 koní spotřeba kolem 6 litrů to je radost řídit !
Rozbalit vlákno
2
Avatar - chcíplý pes
13. 4. 2024 09:07
Re: Škoda Kodiak
Petře, díky za přispevek, WinDiesIe!
Avatar - Barry Lyndon
13. 4. 2024 12:54
Re: Škoda Kodiak
A dobíjíš to vůbec? Naše firemní RAV4 PHEV (pravda pouhých 306 koní) má dlouhodobou spotřebu 3,1 l/100 km :-) .
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2024 09:25
U mě dobrý
Jediné, co mi vadí, je omezená nabídka verzí.
Bral bych třeba 2.0 TSI FWD nebo slabší 2.0TDI awd... Tyhle kombinace mi chybí.

Pak už tu máme "jen" problém cenové politiky. Ale to je jiná písnička. Věřím, že tohle se Škodě a VW škaredě vrátí a zákazníci jim to omlátí o hlavu. Čínské modely budou řešením pro běžné soukromé prodeje.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ozzman
13. 4. 2024 09:53
Re: U mě dobrý
Kamarad pracuje v dealerstvi, ktere ma MG a prodavaj je jak teple housky.
Avatar - rohYpnol
13. 4. 2024 20:24
Re: U mě dobrý
Není se čemu divit.
13. 4. 2024 13:02
PHEV vypada cajk...
... s takovym e-dojezdem s ohledem na to, te vetsinou tahle auta slouzi pres tyden na dojizdeni do prace, se to jevi jako idealni volba. Samozrejme trakce na kluzkem povrchu asi trosku utrpi ale s ohledem na realne klima v Evrope to asi neni zasadni....
Rozbalit vlákno
11
13. 4. 2024 13:40
Re: PHEV vypada cajk...
To já jsem si naopak uvědomil, že mi PHEV nedává smysl, protože člověk platí za dva pohony a to ta auta dělá nesmyslně drahá, např. u nového Passata je za plug-in příplatek 10 tis. EUR. To se mi nikdy nevrátí, i když budu nabíjet z FVE. Ano je tam i ten benefit o něco vyššího výkonu.. ale když už chci jezdit převážně na elektřinu, tak za ty samý peníze už můžu rovnou vzít ID.7 (fakt nejsem fanda, ale dávám příklad v rámci jedné značky, ať je to fér) a nemusím dělat kompromisy, bude to mít zase o level vyšší výkon, někam to na elektřinu dojede atd.

Prostě kdo jezdí denně trasy řekněme maximálně do 200 - 300 km, pro něj je čistokrevné elektro lepší volba. Kdo jezdí denně mnohem víc, tak kromě toho, že je chudák, tak si stejně koupí naftu. Tak pro koho je vlastně PHEV? Jestli si to někdo koupí kvůli tomu, aby jednou ročně na benzín dojel do Chorvatska a naopak po zbytek roku byl omezován nižší kapacitou baterie atd., tak je podle mě blázen..
Avatar - Barry Lyndon
13. 4. 2024 14:25
Re: PHEV vypada cajk...
PHEV je dobrý pro někoho, kdo jeden někam 3 krát denně 10-20 km a normální auto by takovým používáním (většinou studený motor) odrovnal. Zároveň ale potřebuje jezdit co týden i pár stovek km a na nabíjení klasického elektra nemá infrastrukturu (PHEV nabije přes noc i z 230 V) a není na to mentálně připraven :D . Čistě ekonomicky se PHEV samozřejmě nevyplatí (ani při elektřině z FVE "zdarma"), takže to je ještě jeden aspekt, uživatel PHEV nesmí počítat každou korunu... :D
13. 4. 2024 21:43
Re: PHEV vypada cajk...
No my v takovém režimu používáme obě naftová auta a zatím jsme je neodrovnali, takže bych nebyl takový pesimista, tím spíš, že kupce nového PHEV ho stejně za pár let prodá, tak je mu to asi fuk. A je to s ohledem na živostnost skutečně taková výhra? Když denně pojedu 3 x 20 km (což je v mém případě přesně cesta do sousedního okresního města), tak předpokládám, že za tu cestu budu několikrát předjíždět, takže se stejně připojí studený spalovací motor a rovnou půjde do max. otáček, tak si nejsem jistý, jestli je to taková výhra..
Avatar - Barry Lyndon
14. 4. 2024 11:23
Re: PHEV vypada cajk...
Hybrid, který při předjíždění potřebuje spalovák a nebo v mrazu automaticky startuje spalovák kvůli topení, by mi absolutně nedával smysl (bylo by to přesně jak píšeš). Proto je potřeba, aby elektrická část pohonu měla pořádný výkon a EV režim byl fakt EV režim. Naše Toyota má v EV režimu asi 200 koní (0-100 v EV režimu za asi 10 s) a jede v EV režimu fakt pěkně a žádné připojování studeného spalováku při akceleraci se nekoná. Taky má tepelné čerpadlo (to nemají ani některý elektromobily), takže i když je pod nulou, tak opět funguje a hezky topí v EV režimu a spalovák může odpočívat :-).

Co píšu není úplně stoprocentní, když v baterce zbývá posledních (asi) 10 % a šlápnete na to do kopce, tak už spalovák i v EV režimu zapne, ale to bych tomu nevyčítal, to už je imho normální :-) .
14. 4. 2024 13:01
Re: PHEV vypada cajk...
Jo ta RAV4 PHEV vypadá fakt dobře.. teda vypadala, dokud jsem nenarazil na "cena od 1,5 mil.". To už je zase na můj vkus prostě moc na takové auto..
Avatar - Barry Lyndon
14. 4. 2024 17:43
Re: PHEV vypada cajk...
Jo, cena je šílená a kvalita toho ústrojí pohonu (sdíleného s Lexusem, jak je tu Toyoty zvykem) je sice asi dost dobrá, ale zbytek auta (to co není sdíleno s Lexusem :D ) je spíš taková Dacia. Plus jako "bonus" klasická japonská nulová konfigurovatelnost. Na druhou stranu ta cena spíš šílená byla (když jsme ji před pár lety kupovali), teď mi připadá, že už ji ostatní automobilky zdatně dotáhli). Nečekal bych, že nakonfigurovaný Kodiaq PHEV bude nějak dramaticky levnější... :-) .
Jinak nedávno vyšly někde nějaké statistiky poruchovosti a všechny PHEV byly totální propadáky (což je statisticky celkem logický, jsou tam věci navíc, takže i závady navíc) s jedinou výjimkou: Toyota (ti prostě jen vzali svůj megaspolehlivý 25 let vyvíjený HEV a udělali z něj PHEV :-) :yes: )
13. 4. 2024 18:52
Re: PHEV vypada cajk...
ale jo, máš pravdu.... já jsem svého Supa PHEV koupil za cenu stejně výkonného dieselu. Tam to byl fakt dobrý kauf. Ale připlatit 200 tisíc je fakt blbost.... leda pokud nejsi vyloženě fanda ekologie.
13. 4. 2024 21:37
Re: PHEV vypada cajk...
Ano za cenu nafty by mi to dávalo smysl. Ale za cenu plnohodnotného EV mi to prostě smysl nedává. Když jsem odpůrce EV, budu i odpůrce PHEV. A když už přistoupím na to, že jezdění na baterky dává smysl, není asi jediný důvod, abych se za stejnou cenu dobrovolně ochudil o vysoký výkon a trojnásobný dojezd na úkor benzínové 1,5 TSI.
14. 4. 2024 07:23
Re: PHEV vypada cajk...
PHEV pro někoho smysl má.... já jsem ho používal jako jediné auto, denně nabíjel, denně jezdil spoustu krátkých cest. Týden jsem to nenastartoval. A stejně jsem dal za rok 25tkm protože pak jsem s tím otočil dovolené, delší služebky atd. To celé jsem dal s dlouhodobou spotřebou 3,7.... s EV bych svoje dovolené fakt nedal, naopak ICE bych ničil svýma každodenníma pojížďkama... Prostě pro někoho to auto je, ale moc nás asi není :-)
14. 4. 2024 10:12
Re: PHEV vypada cajk...
A je to použitelné v čistě elektrickém režimu i mimo město? Jaký je výkon toho elektromotoru? Něco kolem 80 kW tuším? Mně by asi vadilo to, že kupuju auto s papírové relativně slušným výkonem (150-160 kW), ale reálně, pokud chci tedy na ty kratší pojížďky využívat ten čistě elektrický režim, tak mi z pohledu výkonu zůstane na dnešní dobu velice podprůměrně výkonné auto a pokud chci jezdit normálně, svižněji se rozjíždět, bezpečně předjíždět atd., tak se ten benzínový motor připojuje naprosto běžně, nebo to chápu špatně?
14. 4. 2024 10:14
Re: PHEV vypada cajk...
sup se s 85kw elektro hejbal docela slusne, dalo se s tim jezdit jako s ev
13. 4. 2024 15:50
S křížkem po funusu
Prodejní trhák, ale kdyby přišlo tak před 5lety a scénou o 300tis méně.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jaros71
14. 4. 2024 00:00
cena
za ty prachy PLUIG IN nestojí...zlatý 2.0 TDI :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
14. 4. 2024 12:44
Re: cena
PHEV a TDI má naprosto opačné cílovky, ty pohony si prakticky nekonkurují. Kdo si koupí na pojížďky kolem komína diesel, je blázen (a hlavně dieseldezolát) a kdo si koupí na dálkové cestování PHEV, tak je blázen taky :D .