Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
....že VW už Golf GTI nenabízí s manuálem!!! Jakoby plivl do obličeje tisícům milovníkům tohoto legendárního hot-hatche po celém světě a výsměšně dodal: "Vaše přání jsou mi úplně u pr--dele, vážení!" 😲 😲 😲 :no😒br />
P.S. A pro modernizovanou Octavii RS platí totéž! 😒 :no:
Manuál už nikdo nechce 😉
Jako ironie dobrý, ale realita je jinde, vždyť víš 😉
No, realita je taková, že to asi fakt lidi moc nechtějí a nebo se jim pro pár BYarese nevyplatí dělat. Jasný, u GTI by asi být měla, jinde už jen jako lowcost řešení, třeba u motorů 1.5TSI v základní výbavě.
Mne nejvíc vadí, že GTI není a nikdy nebylo jako kombi, tam by se pak automat hodil
Mne nejvíc vadí, že GTI není a nikdy nebylo jako kombi, tam by se pak automat hodil
Tak výběr je vždycky lepší, k jakékoliv výbavě. DSG u GTI je spíš průšvih. Automat u hothatche spolehlivě zabíjí zájem, viz Renault - takhle si zabil Clio i Megane RS, VW tak přizabil Polo GTI a ted Golf…
Možná máš pravdu, možná je tam ale fakt odklon klientely celkově. Já osobně nejsem zastánce HH C segmentu, protože už je zkrátka moc velky a radši bych si pořídil něco z Bčk a naopak C HH jako kombík 😊 .
To Clio podle mě spíš zabilo i TCe, protože pokud vím, tak to bylo z éry problematických přímovstřiků a ty se některým TCe nevyhly, ale dlouho tady panovala fáma, že to nejede dobře po zdejším zpackaném testu, kdy si tester neuměl auto přepnout do sportu.
Obecně si myslím, že nejvíc tato auta zabijí emisní normy a povolenky a s takovými motory by byly prostě přišliš drahé, zvláště u B segmentu.
To Clio podle mě spíš zabilo i TCe, protože pokud vím, tak to bylo z éry problematických přímovstřiků a ty se některým TCe nevyhly, ale dlouho tady panovala fáma, že to nejede dobře po zdejším zpackaném testu, kdy si tester neuměl auto přepnout do sportu.
Obecně si myslím, že nejvíc tato auta zabijí emisní normy a povolenky a s takovými motory by byly prostě přišliš drahé, zvláště u B segmentu.
Radši manual než DSG, resp. dvouspojku
Opravdu nikdo?
Proč tedy VW v USA pro poslední modelový rok golfu GTI s manuální převodovkou vydal speciální edici?
"Special-edition 2024 Volkswagen Golf GTI 380 celebrates the manual transmission in VW's hot hatch"
“The GTI 380 conveys our appreciation for the enthusiasts who have continually demonstrated their love for the manual-equipped GTI for over four decades,”
Mimochodem, v USA VW nabízí s manuální převodovkou i Golf R.
Proč tedy VW v USA pro poslední modelový rok golfu GTI s manuální převodovkou vydal speciální edici?
"Special-edition 2024 Volkswagen Golf GTI 380 celebrates the manual transmission in VW's hot hatch"
“The GTI 380 conveys our appreciation for the enthusiasts who have continually demonstrated their love for the manual-equipped GTI for over four decades,”
Mimochodem, v USA VW nabízí s manuální převodovkou i Golf R.
No a o čem ta "specialni" edice byla ? O tom, že ten manual konči a šlo vlastně jen o nějakou vybavovou zaležitost. I v evropě ještě v unoru šlo GTI s manualem objednat.
V podstatě ano, jen pár drobností z vizuální příplatkové výbavy či příslušenství. Avšak už jenom ta tisková zpráva ukazuje, jak hodně si na tam zakládají. A nejen že byla, ona stále je, platí pro celý modelový rok 2024.
Byl to jen jeden příklad. Více známý je případ Toyota Supra/BMW Z4 M.
Byl to jen jeden příklad. Více známý je případ Toyota Supra/BMW Z4 M.
Ja, už tohle sice nesleduji, ale vim že za louži byl po manualu v golfu slušny zajem. Ale tohle ukazuje spiš to, že s FL ten manual odchazi nadobro byť amici ještě tu možnost maji no s FL se to každopadně utne.
Koncern VW má nejvýkonnější čtyřválce v nižší střední třídě = 1.5 tsi 110kW a 250Nm … takže jaká hamba
MarekAbsolon
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Manuál? K čemu, když můžeš řadit sekvenčně?
Abych si mohl užít práci se spojkovým pedálem. To neznáš viď? 😒] :no:
Užít 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Jo, užít. Nebo tobě amputovali levou nohu? Pak bych samozřejmě koupi automatu chápal. 😄
Ne, zatím ne 😁 😁 😁
Ale řazení je pro mne v běžném provozu neskutečný přežitek a otrava.
Pochopím to u víkendovky na okruhu, kde člověk chce honit vlastní časy a pilovat techniku, nebo někde driftovat a dělat ptákoviny, z čehož jsem už dááávno vyrostl taky, ale v provozu je prostě manuál vs automat nebe a dudy.
Řadit umím a řadil jsem desítky let a už fakt stačilo.
Ale řazení je pro mne v běžném provozu neskutečný přežitek a otrava.
Pochopím to u víkendovky na okruhu, kde člověk chce honit vlastní časy a pilovat techniku, nebo někde driftovat a dělat ptákoviny, z čehož jsem už dááávno vyrostl taky, ale v provozu je prostě manuál vs automat nebe a dudy.
Řadit umím a řadil jsem desítky let a už fakt stačilo.
No vidíš, a mě to i po desítkách let nestačilo. 😄 A proto bychom my oba měli mít právo si i u nového auta svobodně vybrat mezi manuálem a automatem. 😄
To ano. Ale nelze nutit výrobce, aby vyráběl něco, co mu nevychází.
Nějaký racionální důvod asi má. A budou to emise a úspory nákladů na výrobu a homologaci.
Neznám přesný čísla, tak se nemůžu hádat, ale předpokládám, že prostě většina objednávek u dražších aut už je prostě s automatem a manuál zůstává v podstatě jen u nejlevnějších variant, které dělají nějaká prodejní čísla. Typicky firemní holobyty se základní motorizací.
Nějaký racionální důvod asi má. A budou to emise a úspory nákladů na výrobu a homologaci.
Neznám přesný čísla, tak se nemůžu hádat, ale předpokládám, že prostě většina objednávek u dražších aut už je prostě s automatem a manuál zůstává v podstatě jen u nejlevnějších variant, které dělají nějaká prodejní čísla. Typicky firemní holobyty se základní motorizací.
Vždyť to ani u takhle silného přeplnovaného motoru nemuže být zábava, drtivá většina z nás už bude pomalejší, než dobrý a rychlý automat. Mne manuál neskutečně baví u točivých atmosfér, ale u silného turba je to jen o tom to tam rychle kopnout, zátah do sedačky a zase odřadit...zkoušel sem pár takových aut a nevybral bych si to.
nicméně proti gustu, nikomu to neberu.
nicméně proti gustu, nikomu to neberu.
Rychlejší a zábavnější jsou dvě různé věci.
Přesně tak. Zábava není jen to, jak auto zrychluje. Ale spousta dalších věcí.
Jsou dokonce auta, která mohou bavit, aniž by se rozjela. Stačí je nastartovat a poslouchat 😄
Jsou dokonce auta, která mohou bavit, aniž by se rozjela. Stačí je nastartovat a poslouchat 😄
To máš pravdu, nicméně u takto silných aut doba mezi akcelerací a mačkání spojky strašně krátká a zabíjí tu zábavu z pocitu vytáčení motoru 😁 Tak to myslím.
Možná je to trošku hoňka na jedničku-dvojku... na ty vyšší kvalty už ne, trojka u Octavie RS byla při předjíždění cca. 80-160 (3500-6500 otáček) a to už docela trvá. A to že je to hoňka neznamená, že to není zábava 😄 , vůbec ta rovnice silnější auto > rychlejší vytočení > větší nuda mi nedává smysl 😄
Já to tak mám ale jen v kombinaci s manuálem. Třeba takový Yaris GR4 byl přesně ten případ, kdy na okruhu je to sranda, ale v reálném provozu přdjíždíš na okresce, dáš dvojku, než se naděješ, jsi v omezovači, tak řadíš trojku a jsi silně nad limit a to vše za pár vteřin, podobně to mělo třeba SciroccoR z těch HH, co jsem zkoušel. Ale to je muj názor, já to tady psal mockrát, že pro mne byla zábavnější auta s manualem třeba Lamalovo Clio RS či Woodyho Swišť, to by mne bavilo 😊
Samozřejmě že při předjíždění na plnej kotel jsi vysoko nad limit, to jsi i s tím automatem.
Předjíždět na dvojku... to je dost overkill, neznám teda konkrétně zpřevodování Yagru, ale u aut co znám je v běžnejch situacích u těch foukanejch motorů trojka naprosto dostatečná.
Předjíždět na dvojku... to je dost overkill, neznám teda konkrétně zpřevodování Yagru, ale u aut co znám je v běžnejch situacích u těch foukanejch motorů trojka naprosto dostatečná.
Tam to bylo za pomalej jedoucí autobus, takže pro nejlepší akceleraci se to hodilo 😁 Nicméně na konci předjíždění jsem z cca 60ti byl na 140ti
Jsem si jisty, že třeba ja patřim k těm jehož turbomotor zažije červene pole a omezovač mnohem častěji než u drtive většiny majitelu atmosfer.
Jak mi bylo přisedicim řečeno v 308 GTI...konečně někdo, kdo vi, že i turbomotor ma cenu točit. Ale jasně vim, že spousta uživatelu turb ty motory až podtačeji a nad 3500ot se dostavaji svatečně.
Jak mi bylo přisedicim řečeno v 308 GTI...konečně někdo, kdo vi, že i turbomotor ma cenu točit. Ale jasně vim, že spousta uživatelu turb ty motory až podtačeji a nad 3500ot se dostavaji svatečně.
a počkej až budeš moct někomu ukázat, že při 190 tvoje auto točí 2100 otáček. 😁
https😐/moje.auto.cz/?…
https😐/moje.auto.cz/?…
Manuál už má smysl asi jen v retroautech ala Morgan nebo Caterham (tam by mi automat přišel fakt mimo 😁 ). Pro fajnšmekry pak asi i v 718 nebo Toybaru a podobně. Všichni ostatní si vystačí s automatem a jen malá část z nich využije řazení pod volantem 😄 .
Ano, pokud výrobci výkonné verze s manuálem trestuhodně ruší, už si je nikdo nemůže koupit! 😲 :no:
To, že jsou lidi, kteři nevi jaky je rozdil mezi manualem a automatem mě udivuje. Tedy u nějakych mlaďochu ne, ale u těch co již něco v ruce měli, rozhodně.
Jedna z nejzasadnějšich věci při ovladani auta jako je řazeni tedy pokud nejsem někdo, kdo auta použiva nuceně musi vědět v čem ten rozdil spočiva. On, už existuje nějaky automat, ktery umi, alespoň čist myšlenky, když už neni přitomen třeti pedal a fofrklacek ?
Ano i ja jsem zmlsany ruznou automatizaci jako aut. stěrače, světla, klima... a dnes během jizdy nejčastěji ovladam snad přeskakovani skladem a ovladani hlasitosti. Ale rozdil samotneho jednoho z nejzasadnějšich ovladani auta manual vs automat musi byt snad teměř každemu jasny.
Jedna z nejzasadnějšich věci při ovladani auta jako je řazeni tedy pokud nejsem někdo, kdo auta použiva nuceně musi vědět v čem ten rozdil spočiva. On, už existuje nějaky automat, ktery umi, alespoň čist myšlenky, když už neni přitomen třeti pedal a fofrklacek ?
Ano i ja jsem zmlsany ruznou automatizaci jako aut. stěrače, světla, klima... a dnes během jizdy nejčastěji ovladam snad přeskakovani skladem a ovladani hlasitosti. Ale rozdil samotneho jednoho z nejzasadnějšich ovladani auta manual vs automat musi byt snad teměř každemu jasny.
Mně to jasný je. Manuál je v běžném autě (a Golf GTI je pro 90 % + uživatelů běžné auto) a běžném provozu (90 % + cest se odehrává v běžném provozu) akorát tak pěkně otravný... nic víc... 😄
Ještě se mi nestalo, že by mě za jizdy otravovalo samotne řazeni a to ani v kolonach při popojižděni, kde me šte akorat ta samotna kolona. Ale třeba jednou přijde doba, kdy i mě nebude manual "vonět", ale zatim u sebe ani po dlouhych letech na sobě v tomhle směru nepozoruji žadnou změnu.
Ja jsem to tu již několikrat psal, ale ja pravě viděl ceny čistě za material zrovna těchto komponent ještě u sedmičkoveho golfa. Což je vlastně takove běžne auto a z těch cen za nuly a jedničky se mi pěkně protahla huba. Navic to bylo již nějakou dobu po vyrobě tušim pruběh r2021 tedy ne v pruběhu, kdy si na tom vyrobce bude pravděpodobněji ještě vic mastit kapsu. Třeba zrovna virtualni budiky byly vic než 2x tak dražši než klasicke budiky, bavim se čistě za komponentu ne za praci. A zhruba vim, že ty virtual budiky + středova obrazovka tedy infotainment byly na faktuře za vice než 60tkč. Tohle mi přijde naopak jako spiše ty jedny z nejdražšich současti co na samotnem autě jsou.
i30 kombi N-line 669900. Golf style je za 808900, ale nevím jak tam jsou příplatky. Ty ještě vyženou vejš, aby to mělo základní věci. ale jinak souhlas, není to 250, ale "jen" 140 rozdíl.
A to je cena před slevou. A tak vznikají ty urban legends... A přitom stačí jen umět číst.
https😐/konfigurator.volkswagen.cz/cc-cz/cs_CZ_VW22/V/detail/077/DA13E😜1/3Y3Y/BD/$FS@4KF@9VG@PA1@PB2@PRD/@?variant=People
V ceně není automat - mají to zajímavě nastavený - buď automat a nebo odvětrávaný sedačky. Oboje dohromady nejde, dobrej bizár... 😁 . V ceně taky není panoramatická střecha (za mě nesmysl, víc škody než užitku) a 18tky kola, který už jsou imho dost overkill (mimochodem další bizár, ty 18tky jsou rozměrově větší (jako že průměr kola) než 17tky, myslel jsem, že podobný kraviny dělají jen Japonci a koukám, že už i koncern) a je tam jen záruka na 100tis km bez servisu. Klikal jsem jen užitečný věci, co potřebuju. Hypotetická kombinace DSG + odvětrávaný sedačky (což bych chtěl oboje), by byla ještě o cca 50tis dražší, nicméně buď jim blbne konfigurátor a nebo jim přeskočilo (asi kvůli hmotnosti? CO2, nevím). :no: 😁
Pochopitelně, auta se dají naskládat sebešíleněji a co nejdráž.
A nebo je koupíš normálně skvěle vybavené za normální cenu. Odečteš slevu a jsi tam co konkurence a často líp.
Když si to naskládáš za 1M+ tak si tam třeba chtěj kůži. Já ani v autě za 1,5M nepotřebuju kůži ani ventilaci seslí. Stejně tak naprosto nesnáším head-up a v autě ho nechci ani zadarmo, stejně jako vestavnou navi. Výhřev skla se 3x do roka hodí, ale v malým HB to není nutnost, hlavně v době, kdy v zimě už skoro není zima.
Tažný jsem taky nikdy nechtěl, neměl ani nepoužil, ale každý nechť utrácí za co chce a jezdí si čím chce. Já zase nechci, aby do auta bylo vidět jako do výlohy.
A za cca 550 bez daně po rozumný slevě u dealera by mi rozhodně dávala smysl moje konfigurace a nemusel bych tu vypisovat, že se ve VW zbláznili a že je Golf nekoupitelný auto.
Jen prosím nesrovnávejme nějaké slevy, ale jen ceník, protože né každý tu slevu dostane a né každý dealer ji dá.
Ale tak je to taky už 11 let třeba...
Není nad osobní zkušenost a prostě to chce čas a obejít si prodejce.
Mne ten Golf příjde ještě docela přijatelně naceněn, když si vezmeš fakt, že Golf 8 je plnohodnotné auto na většinu potřeb, třeba jako kombík i pro rodinu, má minimálně 1.5TSI a komfortní výbavu. Dnes už nejsou taková auta, jako bývala třeba Fabie Junior, kde si doplácel i za volant.
To platí u pro jiné výrobce samozřejmě.