Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Golf se poprvé ukázal v Česku. Za zpěvu Mig 21

Jan Zajíc
Diskuze (86)

Nedávno modernizovaný golf byl – alespoň po stránce aut – hlavní hvězdou události VW Big Night 2024. Na pódiu se však ukázal i Lukáš Krpálek, Tomáš Klus či Jiří Macháček se skupinou Mig 21.

Volkswagen Golf, jeden z nejdůležitějších modelů značky, letos slaví padesátiny a zároveň se začíná prodávat v omlazené podobě. Provedení 8.5, jak se mu říká, vyřešilo nejeden velký neduh „osmičky“. A českému publiku se ukázal na galavečeru VW Big Night 2024, konaném v pražském Fóru Karlín.

Nebyl jedinou hvězdou. Návštěvníci z řad významných zákazníků, obchodních partnerů a novinářů si mohli prohlédnout také původní „Bulli“, Volkswagen Typ 2, či první golf GTI ze 70. let minulého století. Importér volkswagenů, firma Porsche Česká republika, dovezl ukázat také třetí generaci tiguanu, devátou generaci passatu a ID. Buzz Long.

Video se připravuje ...

Golfu se od roku 1974, kdy přišel na trh jako nástupce „brouka“ Typ 1, prodalo přes 37 milionů kusů. Tiguan je veleúspěšným kompaktním crossoverem, který se do své třetí generace zvětšil zejména uvnitř a nabízí víc luxusu, podobně jako passat, který nově měří na délku skoro pět metrů.

Trio pořadatelů uzavřela společnost Volkswagen Financial Services, která skrz dobročinnou tombolu dokázala získat 192 tisíc korun na podporu Centra Paraple, s nímž už přes třicet let spolupracuje. Sama přispěla dalšími 400 tisíci korunami.

Večerem provázel moderátor Libor Bouček a o hudební doprovod v úvodu akce se postarali Tamara a Tomáš Klusovi. Hlavní hudební hvězdou večera byla kapela Mig 21 s frontmanem, showmanem, společenským samotářem, zpívajícím hercem a hrajícím zpěvákem Jiřím Macháčkem.

Jan Zajíc
Diskuze (86)
Avatar - miromen
16. 4. 2024 08:23
Re: Je hrozná hamba...
Ja, už tohle sice nesleduji, ale vim že za louži byl po manualu v golfu slušny zajem. Ale tohle ukazuje spiš to, že s FL ten manual odchazi nadobro byť amici ještě tu možnost maji no s FL se to každopadně utne.
Avatar - miromen
16. 4. 2024 08:20
Re: hezké, že se ukázal, ale
Tak nejsem naivni a je mi jasne, že vyrobci či prodejci se budou chovat tržně a nejsou to žadne neziskovky.
Ja jsem to tu již několikrat psal, ale ja pravě viděl ceny čistě za material zrovna těchto komponent ještě u sedmičkoveho golfa. Což je vlastně takove běžne auto a z těch cen za nuly a jedničky se mi pěkně protahla huba. Navic to bylo již nějakou dobu po vyrobě tušim pruběh r2021 tedy ne v pruběhu, kdy si na tom vyrobce bude pravděpodobněji ještě vic mastit kapsu. Třeba zrovna virtualni budiky byly vic než 2x tak dražši než klasicke budiky, bavim se čistě za komponentu ne za praci. A zhruba vim, že ty virtual budiky + středova obrazovka tedy infotainment byly na faktuře za vice než 60tkč. Tohle mi přijde naopak jako spiše ty jedny z nejdražšich současti co na samotnem autě jsou.
16. 4. 2024 07:29
Re: Je hrozná hamba...
Ako sa opovazujes, na Autofore pisu HAMBA tak tu netrep, oni sa nikdy nemýlia.
Avatar - Mokrous
16. 4. 2024 00:58
Re: Je hrozná hamba...
To ano. Ale nelze nutit výrobce, aby vyráběl něco, co mu nevychází.
Nějaký racionální důvod asi má. A budou to emise a úspory nákladů na výrobu a homologaci.
Neznám přesný čísla, tak se nemůžu hádat, ale předpokládám, že prostě většina objednávek u dražších aut už je prostě s automatem a manuál zůstává v podstatě jen u nejlevnějších variant, které dělají nějaká prodejní čísla. Typicky firemní holobyty se základní motorizací.
16. 4. 2024 00:46
Re: Je hrozná hamba...
Ani já ne! :-)