Jako asi dostanu kamenem, ale tohle auto bylo opravdu dobré, komfortní, nebralo moc paliva, docela to jezdilo a pokud by to dnes nebylo celé shnilé, jako většina aut z té doby, tak si myslím, že to o tolik jiné nebude, proti modernímu Passatu ve smyslu komfortu cestování z bodu A do bodu B. Mělo to klímu, mohl si mít automat, rádio.. co víc vlastně potřebuješ ;)
Škoda, že pak přišel B6 a všechno totálně zničil a nastartoval éru nespolehlivosti. Mimochodem, B6 jsem málem měl jako mladou ojetinu (1-2roky starou, kdy se ještě nevědělo, co by mne čekalo), hrozně jsem ho chtěl a dodnes jsem rád, že jsem šel do neznáma a vzal tehdy dvouleté MK4 Mondeo.
No naštěstí B8 reputaci napravila velmi slušně.
p.s. já toužil ještě předtím, když mi bylo asi 19/20 i po B5, tedy spíš 5,5, ale ty byly tehdy drahé, tak jsem dostal od rodičů jako student ojetou Lagunu 2, kterou když jsem viděl na první pohled, zamiloval jsem si ji... škoda, že tehdy Renault experimentoval s elektroinstalacemi :D:D a turby.... a commonraily... a měkkými podvozkovými částmi... no nebylo to levné na udržbu.
Proč kamenem? Taková byla doba a TDI byl fenomén ;-) Btw já měl PDčka 3x, všechno Škodovky a jak jezdily - F1 Combi 1.9TDI 74kW elegance, pak OII 1.9TDI 77kW lift a nakonec 2.0TDI 103kW lift (viz recenze) a jezdily super a hlavně se slušnou spotřebou :yes:
Btw taky jsem chtěl tohle 85kW TDI PD, byl jsou kousek od koupi Golfu IV Variant ;-)
Dneska už jen benzin a vracet se nebudu. I když neříkám, že diesel už nikdy :-[]
Oktávku jsem nikdy nechtěl a netoužil po ní :D Ale ty stary byly dobry.
Já mám taky už jen auta na benzín, nicméně určití diskutéři mne svým chováním pořád nutí přemýšlet si koupit něco takového, jako je ten Passat a pořádně ho proroštovat :D
Ikonou satana je to jen do idioty a zdejší EV fans. Tohle vůbec neřeším. Upřímně jsem se tuhle svezl OIV 2.0TDI a bylo to lepší svezení než s Enyaqem ;-)
Mám taky tuhle tendenci, ale spíš než TDI mě láká VeRuna - něco s VR6 :yes:
No a já jsem se prvoplánově vozům ze skupiny VAG vyhýbal a taky jsem jel, Nissanem, Pažoutem, Mondeem atd.
Nějak mi vůbec benzín nechyběl a pokud bych nějaký chtěl tak by to musel být sporťák.
nebylo to tak slavny, jizdne zadnej zazrak a melo to uz hlinikovy ramena. Tdi PD byl komfortni asi jako trivalcovej zetor. B6 jsem mel poface a melo pres 200 kdyz slo pryc (tdi, cr, 4x4) a bylo to po ofci 1 nejspolehlivejsi auto co sem mel. Delal jsem cidlo tlaku v turbu a brzdy jinak za 200tkm nic. A trvam na tom, ze to jezdilo lip nez b8. . R36 byla vylozene pecka. Soudoby mondeo bylo lepsi kdyz to byly predokolky, 4mot byly lip vyvazeny a jezdily podle myho minimalne stejne dobre jako mondeo
Hlinikové ramena měla snad B5, ale B5,5 už toto vylepšovala, pokud se nepletu ?
Jinak chápu, že B6 tobě mohla sloužit, ale to nemění nic na faktu, že to byl nejhorší model Passatu, co vyrobili a drtivá většina motorizací se časem porozpadala, auta korodovala a tak. Pokud si to měl chvíli a po face, byly tam už nějaké vylepšení (pokud vím, tak hlavně 2.0TDI se dočkalo inovace), ale ze začátku to byla bída (ostatně je na to mnoho rozborů). Navíc koroze je už dost sežrala a nevyhýbá se ani B7, když se pozorně podíváš po parkovištích. Soudoby Mondeo B6 byl přelom MK3/MK4 a tam ani nic jiného, než předokolka být nemohlo, až MK5 měla zase 4x4
jasne, b5 predface jsem nemel. Tam ale taky byla akorat 1,8t, vsecko ostatni nejelo (tdi) nebo moc nejelo a zralo (vr5 a 6). B6 pred face urcite nebrat ale od cr motoru to vcelku fungovalo a ja s tim mel dobrou zkusenost na rozdil od b7 co sem mel dva potom. Navic v b6 byla r36. Co se tyka koroze ber to tak ze to sou olitany pekace stary 15+ let, neni se cemu divit. Plus je to jako dycky ojebanej koncern.. Ale pausalnr bych b6 neodsuzoval
Jenže B6 bylo podprumerny i proti konkurenci v té korozi, to je skoro extrém, když to srovnáš s dobovými vozidly, tak takhle shnilé nejsou, francouzi, ale ani ty Fordy (tedy nutno brát až MK4, MK3 taky hnily) a jiní, třeba Japonci. Ten benzinový šestiválec měla i B7 ne ?
Tak jsem o jiném autě neslyšel, že by mu vypochodoval motor z uložení ;-) Mému tehdejšímu šéfovi (klidný řidič) na D1 2,0TDI v Passatu B6 se vytrhl motor z uložení - 2 roky staré auto s 50tis km nájezdem :-[] Tolik ke kvalitě B6...
Olítaný starý pekáče? Já jsem korozi na B7 řešil, když měla čtyři roky. Během následujících dvou let se postupně vyměnily: páté dveře, oba přední blatníky, kapota, opravovaly se levé zadní dveře kolem kliky.
Kedysi som mal Passat B5 1.8 T - sedan. Síce som ho kúpil ako štvorročné v roku 2002 s celkom nízkym nájazdom okolo 60tkm, ale predná náprava vŕzgala aj na tomto kuse. To bol vtedy známy problém generácie B5. Inak vozenie v tom bolo na úrovni prémie, keďže, ak sa nemýlim, podvozok to malo identický s AUDI A6. Fakt, že som vtedy jazdil priemerne za 9-10l/100 som neriešil.
Je mi to jedno, pozítří kupuju TDI oktávku. B5ka bylo pěkné auto, facelift B5.5 se podle mě vuběc nepovedl, přidaný chrom vepředu a kolečka do zadních světel byly jako pěst na oko.
S jedným Pašíkom B5,5 TDI som absolvoval cca 1200 km k moru a potom späť, z väčšej časti ako šofér. A to auto bolo dobré len na diaľnici, na bundeskách v Rumunsku sa mu zatáčať nechcelo vôbec, pritom riadenie presné, radenie detto, brzdy fajn, komfort na tú dobu tiež vyhovovall. A spotreba nám vyšla niekde okolo 7-8 litrov a to sme zďaleka neleteli, takže netuším ako niekto vedel jazdiť Nemecko na foll gas a mať spotrebu do 5 litrov ako onehdá kolovali legendy. Ale je fakt, že ten dotyčný kus jazdí dodnes bez nejakých väčších investícií.
to bolo totalne nedostupne auto. za tie prachy ste tom case vyriesili byvanie v 3-4izbovom byte...asi mimo Prahy a centra Bratislavy.
nastupne platy absolventov VS boli v tom case 10 000 korun.
je dobre si tieto s odstupom citat a uvedomit si, ze nam je vlastne stale lepsie...
Většina patentů na CR patřila v 90. letech Fiatu. Asi se jim nechtělo platit licenční poplatky konkurentovi.
Já spíše nechápu, proč Fiat více nezužitkoval to, že byl jako první na trhu s přímovstřikovým dieselem (rok 1987, Fiat Croma 1900 Turbo D i.d.) i CR (rok 1997,Alfa Romeo 156 1.9 JTD). Patenty na CR prodal v roce 2001 Boschi, aby získal peníze na umoření tehdejšího ztrátového hospodaření.
No, nevím odkud čerpáš informace. Tady se uvádí, že patenty na CR zakoupil Bosch již v roce 1993. Takže i ta Alfa si pro 156 už musela použití CR koupit od Bosche.
Z amerického patentového rejstříku. V 90. letech byl Bosch realizátorem (výrobcem) této nové technologie, ale patenty měl ještě ve vlastnictví Fiat.
Jak už to pak vlastnil Bosch, tak se s ním VW určitě domluvil snadno.
o 2 cm delsi a 9 cm sirsi, s o nekolik radu nizsima emisema, skoro o 20km/h vyssi maximalkou, o sekundu driv na stovce, o litr mensi spotrebou ...
cena od 660tis s mnohem lepsi vybavou nez testovanej pasak za 842tis
za 750tis style s vybavou o kterou se o 90tis drazsimu pasakoj ani nesnilo
prumerna hruba vejplata tehdy 13490, dnes 43967 (3.3x vic)
prumernej cistej duchod tehdy 5962, dnes 20693 (3.5x vic)
35 roku od krachu komousu se mame mnohem lip nez 10 roku po konci jejich hruzovlady, ktera prisla z rossiji
Okrem tej politickej vložky pekne zosumarizované. Je vhodné napísať pod viac diskusii, kde sa rieši aké boli niekedy lacné autá. Keď prišla do predaja OII, tak s 1,9tdi a pár prvkami výbavy stála 690000 našich korún. Bol to relatívne žebrák s autorádiom, man. klímou, švihadlami vzadu a mal akurát tempomat a dažďový senzor. Čistý prepočet na kurz hovorí že je to +-23000€. Porovnávať ju s tou súčasnou octaviou fakt nedáva zmysel a ani nárek že tá nová je drahá extra veľmi neobstojí (aj keď ok, nie je lacná :D:D )
ona ta elegenace zrovna moc vybavená nebyla. Spoustu základních prvků chybělo a když jsi chtěl jednu věc, musel jsi často další 3 zaškrtnout, aby ti to umožnilo.
no pokud jsi nic nepřiplácel a i s nejvyšší výbavou jezdil s halogenama, bez parkovacích senzorů, s plastovým volantem bez ovládání radia a telefonu, bez BT, bez rádia, bez vyhřívání sedadel nebo ostřikovačů a o ESP sis bez příplatku taky mohl nechat jen zdát. To jsou takové základní věci, které dnes bereme jako samozřejmost a v nejvyšší výbavě vůbec nebyly. Když je tam přihodím, je hned polovina příplatkové výbavy zaškrtaná a cena vyšší v řádu set tisíc.
Jsem hrozně rád, když jdu do kopce a mine mě podobný veterán. Nevím jestli se mám zastřelit rovnou, nebo počkat, až se pomalu udusím tím smradem, co z toho leze a že se drží sakra dlouho.
Ale týká se to i mnohem mladších aut, vybavených Rudolfovým motorem. Ale z velké části je to dáno jejich majiteli a vykuchaným filtrem...