Novinky
Moje už pomerne fúzaté informácie hovoria o tom, že ďalšie predstavené auto mal byť (americký) minivan vychádzajúci z platformy Cybertrucku, tak uvidíme, čo Elon predstaví 8.8. ako robotaxi. Veľký škrt cez pôvodné plány spôsobilo (skorumpované) Mexiko, vyučená pre Elona, akú nezažil ani v Rusku.
Čo som ja počul ako "novinky" je, že sa má upraviť výrobná linka pre Model 3 a Model Y v zmysle, že sa budú využívať odliatky pre prednú aj zadnú časť + časť komponentov sa bude kompletovať mimo linku a skladať ako hotové bloky.. Plus majú byť novinky typu nové pruženie (x-krát tvrdené, zatiaľ nepotvrdené), nové brzdy, nové riadenie (by wire), čo by malo zlacniť výrobu. O žiadnej "social edition" ako sa vraví v článku neviem, ale mnou uvedené veci by mali zlacniť výrobu a stlačiť náklady dole.
Čo som ja počul ako "novinky" je, že sa má upraviť výrobná linka pre Model 3 a Model Y v zmysle, že sa budú využívať odliatky pre prednú aj zadnú časť + časť komponentov sa bude kompletovať mimo linku a skladať ako hotové bloky.. Plus majú byť novinky typu nové pruženie (x-krát tvrdené, zatiaľ nepotvrdené), nové brzdy, nové riadenie (by wire), čo by malo zlacniť výrobu. O žiadnej "social edition" ako sa vraví v článku neviem, ale mnou uvedené veci by mali zlacniť výrobu a stlačiť náklady dole.
Steer-by-wire ie imho ještě bláznivější koncept než brake-by-wire. Nemyslím, že jsem strašpytel, ale ve svém autě bych teda nechtěl ani jedno... :no: 😄
A jezdíš phev ravkou? Víš o tom, ze tam brake-by-wire je?
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Fakt??? Tak to jsem takt nevěděl. A upřímně je to jedno z posledních aut, kde bych to čekal. Je tam všechno takové pěkně retro 😁 a do toho brake-by-wire... hustý 😄
Jj. Jak toyota přišla s hybridem, implementovala break by wire a postupně vylepsovala
https😐/christianbaghai.medium.com/…les-a18db62bdc87
Stačí když sednes do auta a bez nastartování seslapni brzdu. Půjde to. Ať budeš pumpovat jak budeš pumpovat, stále to půjde stejně. A taktéž kdyz se ti aktivuje ABS, žádné vibrace v pedálu nejsou.
https😐/christianbaghai.medium.com/…les-a18db62bdc87
Stačí když sednes do auta a bez nastartování seslapni brzdu. Půjde to. Ať budeš pumpovat jak budeš pumpovat, stále to půjde stejně. A taktéž kdyz se ti aktivuje ABS, žádné vibrace v pedálu nejsou.
Letel si Airbusom ? Ked ano, potesim Ta - ten je komplet Fly - by - wire 😄
Airbus báječně jezdí po městě i po horských serpentýnách a když mu vběhne do cesty dítě, kanec nebo vjede gerontofilní cyklista na e-biku či navátej e-koloběžkář tak brilantně reaguje. Vůbec nepotřebuje x lidí na věži a x technických zařízení od GPS až po majáky. A řídit ho může i sedmnáctiletej s vlastním dědečkem na vedlejším křesle.
Fakt přirovnání, které sedí. 😄
Fakt přirovnání, které sedí. 😄
Ale i pilot musí reagovat na vnější vlivy. Tady je steer-by-wire a break-by-wire bráno jako něco nespolehlivého a nebezpečného, ne že je potřeba reagovat na okolní vlivy, coz dela clovek bez ohledu na pouzitou techniku. To není autopilot, ale řízení po drátě. Takze přirovnání naprosto v pořádku. Ty srovnavas reakce řidiče na okolní nenadálé situace s typem řízení, což jsou naprosto odlišné věci. Musí reagovat řidič stejně, at má steer-by-wire, nebo ne.
Vážený pane Mikesusi,
nereagujte, prosím, na žádné moje příspěvky ani v budoucnosti.
Děkuji.
nereagujte, prosím, na žádné moje příspěvky ani v budoucnosti.
Děkuji.
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No, pokud nebude potřeba reagovat na nepřesnosti, nepravdy nebo polopravdy, pak ok. Stačí, když je nebudeš psát, pak nebudu mit nejspise duvod reagovat.
Nebo ještě možnost, kdyz ti vadí, že s tebou někdo diskutuje, nepiš do diskuze.
Zaloz si soukromé diskuzní fórum, kde nikdo nebude mit pristup, kdyz ti vadí, že tu s tebou lidi diskutují.
Nebo ještě možnost, kdyz ti vadí, že s tebou někdo diskutuje, nepiš do diskuze.
Zaloz si soukromé diskuzní fórum, kde nikdo nebude mit pristup, kdyz ti vadí, že tu s tebou lidi diskutují.
Přesně tak.
Kromě toho si málokdo uvědomuje, že zatímco auto či přívěsný vozík si může člověk víceméně vyrobit i v garáži, na kterýkoliv díl do letadla jsou potřeba náročné certifikace.
Na druhou stranu, by-wire technologie není v autech nic revolučního. Třeba Škoda Fabia měla v roce 1999 elektronický pedál plynu. U ovládání automatických převodovek je to taktéž standard. Avšak u volantu si to nedovedu představit. Úplně by to zpřetrhalo zpětnou vazbu mezi koly a volantem, což je z hlediska bezpečnosti jízdy nebezpečné. Taktéž třeba u brzd, kde už to dnes u některých aut je, mi to přijde nebezpečné, protože člověk nepozná, že se spustilo ABS.
Kromě toho si málokdo uvědomuje, že zatímco auto či přívěsný vozík si může člověk víceméně vyrobit i v garáži, na kterýkoliv díl do letadla jsou potřeba náročné certifikace.
Na druhou stranu, by-wire technologie není v autech nic revolučního. Třeba Škoda Fabia měla v roce 1999 elektronický pedál plynu. U ovládání automatických převodovek je to taktéž standard. Avšak u volantu si to nedovedu představit. Úplně by to zpřetrhalo zpětnou vazbu mezi koly a volantem, což je z hlediska bezpečnosti jízdy nebezpečné. Taktéž třeba u brzd, kde už to dnes u některých aut je, mi to přijde nebezpečné, protože člověk nepozná, že se spustilo ABS.
Od toho máš kontrolku na pristrojovce. Rozblika se, když se aktivuje ABS. A poznáš to podle zvuku ještě a pedal se odlehci ještě vic
Přiznám se, že blikající kontrolky jsem si NIKDY nevšiml, jelikož když se ABS spustilo, všechnu pozornost jsem věnoval tomu, co je děje přede mnou na silnici (což by měl řidič dělat v každé nebezpečné situaci). Zvuk jsem nenaznamenal, mám většinou puštěnou hudbu. Vždy jsem to zaznamenal pouze díky tomu, že ABS "kopalo" do pedálu.
Odlehčí se pedál u systému brake-by-wire?
Odlehčí se pedál u systému brake-by-wire?
Ono by asi nikoho ani nenapadlo dělat u dopravního letadla ovládání po drátě, pokud by ovládací prvek - volant - byl jen jediný a od výkonného prvku - kola - byl vzdálený asi metr. Je logické, že u věci, kde je výkonných prvků ovládání možná víc než dvacet a jsou sedmdesát metrů daleko, je potřeba to řešit jinak, než tyčí, lankem nebo i trubkama s kapalinou.
No a jak píšeš o zpětných vazbách, tak by asi možná i šlo po tom drátě nakonfigurovat ty zpětné vazby do volantu i brzdového u ABS, ale myslím, že cena by takové řešení, aby bylo doopravdy přesné, spolehlivé a efekt porovnatelný s klasikou, diskvalifikovala a vlastní přínos je pro nositele těchto pokroků, co to vymýšlí, pochybný a nedůležitý.
No a jak píšeš o zpětných vazbách, tak by asi možná i šlo po tom drátě nakonfigurovat ty zpětné vazby do volantu i brzdového u ABS, ale myslím, že cena by takové řešení, aby bylo doopravdy přesné, spolehlivé a efekt porovnatelný s klasikou, diskvalifikovala a vlastní přínos je pro nositele těchto pokroků, co to vymýšlí, pochybný a nedůležitý.
Boeing nemá fly-by-wire. Asi sedí blíž k ovládacím prvkům než v Airbusu
Ty ceny tesel mate blbe. Model 3 zacina na 1 003 000kc 😀
Musk místo reklamy vypouští zadarmo různé zprávy a prohlášení a je jedno jestli mají reálný základ nebo ne.
Okamžitě se toho všichni chytí a začnou to řešit, jestli jo nebo ne, plná média, plné diskuze a dopad tisíckrát lepší, než placená reklama. A vůbec nehraje roli pozitivita nebo i případná negativita.
Není mi sympatický ani on, ani Tesla. Ale v tomto ohledu je Musk génius a i ty Tesly už v některých parametrech předčí odpovídající konkurenci. Neleze mi to přes pysky, ale v rámci objektivity...
Okamžitě se toho všichni chytí a začnou to řešit, jestli jo nebo ne, plná média, plné diskuze a dopad tisíckrát lepší, než placená reklama. A vůbec nehraje roli pozitivita nebo i případná negativita.
Není mi sympatický ani on, ani Tesla. Ale v tomto ohledu je Musk génius a i ty Tesly už v některých parametrech předčí odpovídající konkurenci. Neleze mi to přes pysky, ale v rámci objektivity...
...s výkonom do 100 kW, poskladané z overených komponentov, s jednoduchým a spoľahlivým infotainmentom, bez kravín typu autopilot, bez zbytočných asistentov, s malým diplejom a tradičným ovládaním. Žiadne bezrámové okná, ani predražené 20" disky kolies s nízkoprofilovými gumami. Obyčajné auto pre obyčajných ľudí za dostupné peniaze. Musk toho spravil veľa, ale nie pre bežných obyčajných ľudí. Tradičné automobilky sa nejak extra nechytajú, asi to ostane na Číne, ktorá má tendenciu a určite aj enormný záujem ovládnuť trhy celosvetovo.
Akorát že se na tomhle moc neušetří... třeba "tradiční ovládání" je pro Teslu naopak vícenáklad.
Čína má zájem trhy ovládnout, ano... a pak zdražit 😄
Čína má zájem trhy ovládnout, ano... a pak zdražit 😄
Tiez nechapem to nahananie vysokeho vykonu u elektro-aut. Naco? Aby som si dva-tri krat mohol vychutnat akceleraciu? Ovela radsej by som bral vyssiu kapacitu baterie. Za mna optimalne by bol motor s vykonom ~200kW a 200kWh bateria. To vsetko v aute strednej triedy, s hmotnostou do 2t a cenou do 1mil Kc. Ale to by som asi chcel vela...
Mýlit se je lidské, ale ty finanční ztráty!
https😐/www.autoforum.cz/…oncil-u-dieselu/
Francouzský ekoterorismus v praxi...
https😐/www.autoforum.cz/…-i-2-75-milionu/
Tohle soudruzi ve Vlkohradu nečekali. Opravdu?
https😐/www.autoforum.cz/…spalovacich-aut/
Ani zloději je nechtějí... A dobře ví proč! 😄
https😐/www.autoforum.cz/…-jejich-slabiny/
Další podlý útok EU na oblíbené vozy!
https😐/www.autoforum.cz/…y-mezi-ne-patri/
Argumentační zoufalství fanatických elektrohujerů nezná mezí.
https😐/www.autoforum.cz/…stu-sam-mr-bean/
Megaelektroprůser Hertzu pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…iard-za-kvartal/
Pád Tesly pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…ut-jednim-tahem/
Finanční elektrotitanic nabírá stále více vody...
https://www.autoforum.cz/…sivne-propadaji/
https😐/www.autoforum.cz/…oncil-u-dieselu/
Francouzský ekoterorismus v praxi...
https😐/www.autoforum.cz/…-i-2-75-milionu/
Tohle soudruzi ve Vlkohradu nečekali. Opravdu?
https😐/www.autoforum.cz/…spalovacich-aut/
Ani zloději je nechtějí... A dobře ví proč! 😄
https😐/www.autoforum.cz/…-jejich-slabiny/
Další podlý útok EU na oblíbené vozy!
https😐/www.autoforum.cz/…y-mezi-ne-patri/
Argumentační zoufalství fanatických elektrohujerů nezná mezí.
https😐/www.autoforum.cz/…stu-sam-mr-bean/
Megaelektroprůser Hertzu pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…iard-za-kvartal/
Pád Tesly pokračuje...
https://www.autoforum.cz/…ut-jednim-tahem/
Finanční elektrotitanic nabírá stále více vody...
https://www.autoforum.cz/…sivne-propadaji/
No, jdyž čtete takovou deziformační platformu, jako je Autoforum, tak tak se vám nedivím, že jste z toho ceký říčný. Rozumný člověk s kritickým myšlením by si to měl dát dohromady...
To jde? Já mám za to, při pohledu do interiéru každé Tesly, že ty už jsou "oholené" automaticky. Některé nemají dokonce ani volant. To už víc oholit nejde. 😁
😄 😄 😄 😄 :yes:
Tak tak, víc lowend auto asi nejde udělat, než vzít kus recyklovanýho plastu z Ikey a uhelníkem narýsovat interiérm a brznout tam čínskej tablet 😄
Tak tak, víc lowend auto asi nejde udělat, než vzít kus recyklovanýho plastu z Ikey a uhelníkem narýsovat interiérm a brznout tam čínskej tablet 😄
Tak ještě by mohli udělat sedačky po vzoru 2CV 😒] :
https😐/www.auto.cz/…rizovala-francii?…
Svědci Elonovi by mu ještě tleskali 😉
https😐/www.auto.cz/…rizovala-francii?…
Svědci Elonovi by mu ještě tleskali 😉
😁 :yes:
https😐/car-images.bauersecure.com/…-2024-review.jpg?…
už jde ušetřit pouze odebráním dvou věci, volantu a pedálů. Alespoň jedno z toho půjde na displej. :-!
Elon Musk nechtěl mít v Modelu Y volant. Hádal se kvůli tomu se svými inženýry
😉
Po dvoutýdenní usilovné práci se inženýrům Tesly podařilo vyvinout levnější typ airbagu😒br />https😐/airbagnation.files.wordpress.com/…-13884505792.jpg
Dle nejmenovaného spolupracovníka se Elonovi tento nápad velmi líbil, Tesla ihned podala patentovou přihlášku a Elon chce nabízet licenci na nový typ airbagu i ostatních automobilkám.
Naopak levnější typ sedačky se Elonovi nelíbil, jelikož dle informace od nejmenovaného Elonova bratra Elon považuje pravé dřevo za zbytečně luxusní materiál pro interiér Tesel😒br />https😐/www.komik.cz/…libena_zidle.jpg
V kombinaci s Elonovou genialitou nízkonákladového vozu je tak elektromobilita skutečně pro každého... 😒]