Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Lancia Ypsilon už má i spalovací motor. Je mnohem levnější než elektromobil

39 komentářů

Robert Hlavaty
za mě jedno z nejoriginálnějších aut na trhu. Italové holt design umí...
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Renault 5 E-Tech je ve všem lepší a hezčí, než Lancia Ypsilon, hlavně není na společné platformě se spalováky.

Spalovací motory: blíží se konec a všichni to už vědí, kromě Toyoty a Stellantisu.

5: https://ev-database.org/…Tech-52kWh-150hp

Y: https://ev-database.org/…7/Lancia-Ypsilon
DonVito
https://www.stellantis.com/…/electrification

We are setting the course for 100% of sales in Europe and 50% of sales in the United States to be battery electric vehicles (BEVs) by the end of this decade. And we plan to offer more than 75 battery electric vehicle models and reach global annual BEV sales of 5 million units by 2030.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Přehnal jsem se Stellantisem, děkuji za opravu. Uvidíme.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Slibem nezarmoutíš.
V jednom odstavci slíbí jedno a v druhém slíbí opak. Každý investor/politik/zákazník si může vybrat z těch slibů tu svou variantu.
"At Stellantis, electrification is not a one size fits all proposition. Our global engineering teams are developing vehicle platforms, propulsion and energy storage systems "
Avantime
Len ty nevieš, že keby teraz začali všetci vyrábať elektromobily, tak výrobcovia nebudú mat co žrát a môžu polovicu fabrík zavrieť. To je proces, ktorý vyžaduje dlhšie obdobie ako do 2030.
Freddka
Jj 2035 :-!
Arese
Ten ***ský zákaz nepřežije rok 2025! :-):-):-)
ryccardo
Taky si myslim, ale nejspis to jen o par let odsunou. Fakt je ze vyvoj na poli baterii je velky. Mozna v roce 2040 uz spalovak fakt chtit nebudu, ale chci si o tom rozhodnout laskave sam a ne aby mi to bylo narizeno z Bruselu.
Avatar - sorpersa
sorpersa
Presne tak, dúfam.
ryccardo
A neprijde ti divne ze to jsou zrovna tak velci hraci v automotive? Ze by se pletli a vy jste vedeli vic? Btw ony to nejsou jen tyhle dve automobilky.
Daniel Je
Jednou to přijde , ale to já ani vy tady už nebudeme 🤣
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ericn
Neoriginálnější možná, ale nejošklivější předek zcela určitě :-[] Btw 24900e = 620tis Kč za takhle malé auto je opravdu úlet, ale předpokládám, že to je nějaká zvlášť vybavená "first edition", jinak mají v Itošce problém :-[] Corsa GS za 20100e...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to hnusné jak noc.
Avatar - Tycoon
Tycoon
V jednom má Rom pravdu, společná platforma BEV a ICE technicky nedává smysl.
Avantime
Dôvod? Že tam nevedia dať pohon zadných kolies miesto predných? Pri malom aute do mesta je to fuk, elektrické Citigo bolo super a tiež bolo zo spaľováka spravené. Otázne skôr je, či dáva zmysel mať viac platforiem pre rovnaký segment. Nie je to dnes zbytočný luxus?
Avatar - Tycoon
Tycoon
Důvod je ten, že se musí dělat konstrukční a prostorové kompromisy.
Typicky se v podlaze udělá místo pro vepkou baterku a pak i spalovací verze má v podlaze místo, ale nic tam není. Naopak elektrická verze má nevyužitý prostor pod přední kapotou, kde by mohl být frunk.
Tahle malá auta od Stellantisu na to jdou trochu jinak. Baterka není pod podlahou, ale jen pod zadními a předními sedadly. Má komplikovaný tvar, což určitě nebude ideální z pohledu chlazení apod. A prostorové omezení silně limituje kapacitu baterie.
Avantime
Že to nemá frunk, kam sa zmestí pár drobností, by mi asi najmenej vadilo. Môže byť, že baterka v podlahe, ktorá nie je jednoduchý kváder, je drahšia, menej efektívna, na druhej strane po nedávnej skúsenosti s MG 4 mám pocit, že je lepšie, keď je pod nohami voľná podlaha lebo som si nevedel nájsť ideálnu polohu ako bola vysoko.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Ano, prostorově je určitě lepší, když ta baterka je jen pod sedadly a pod nohama je "volná podlaha". Takhle to mají malá auta od Stellantisu, tzn. i tato Lancia.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemáš pravdu. Baipak se dost jednoznačně ukazuje, že cesta společné platformy je mnohem racionálnější.

A i když máš společnou platformu, tak EyV verze mají třeba jinak tvarované plechy té podlahy. Takže konstrukčně lze najít nekonfliktní řešení.
kesumb
presne tak
Avatar - chcíplý pes
chcíplý pes
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Já jsem s takovým autem, která má BEV i ICE verzi, zatím neměl tu čest, abych se mohl zespodu podívat, jak je to řešené.

Třeba mé současné auto sice není připraveno na BEV, ale "pouze" na víceprvek a pohon zadní nápravy. Já tyto "vymoženosti" nemám a tak bych mohl mít třeba mnohem hlubší kufr apod. Ale nemám, podlaha je stejná jako u kousků s haldexem, rozvodovkou, hnacími hřídelemi a rameny náprav ... a tím pádem spousta nevyužitého místa.
ericn
Naopak, je to nejlepší varianta jak zachránit prodeje = co se dá :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
přesně :

https://www.novinky.cz/…i-zajem-40470090

naneštěstí i v Stellantisu má někdo ještě rozum a ta otazka jestli bude zájem je řekl bych spíše rétorická
Reálně to spíš vypadá, že jim ani nic jiného nezbyde, pokud nebudou chtít dál prohlubovat ztráty spojené s přechodem na elektromobilitu

Ekonomické výsledky Volkswagen, Mercedesu a Stellantisu, které byly zveřejněny v posledních dnech jsou alarmující. Zisky všech těchto společností najednou prudce klesly. VW o 20%, MB který jede uplné elektro 30%, Stellantis 38%

Stellantis má největší propady prodejů, prodal letos v Q1 o 11 procent míň aut. Obrat klesl o adekvátních 12 procent na 41,7 mld. Eur (1 049 mld. Kč), zisk se ale propadl ještě víc než u Mercedesu. V prvním čtvrtletí 2024 je o skoro 38 % níže oproti stejnému období loňského roku a činí 3,39 miliardy USD (asi 80 miliard Kč). Výsledky tohoto koncernu nejlépe ukazují stinnou stránku prodejů elektrických modelů - jejich odbyt meziročně o 8 % vzrostl, ale se ziskem spojený není.
A důvod ? vzhledem k odhaleným číslům propad přisuzují nizké poptávce po elektrických vozech 😄 kdo by to byl řekl, že ?

https://www.indmoney.com/…llantis-earnings
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Třicet krát stejné auto jen jiný název.
Kupodivu má 1.2 tří - hrnek. To bude jízdní zážitek..... 🫣😦
ericn
Já bych se nebál, Mokka s 1,2PT 96kW + 8AT = pohodovka, že jde o 3 hrnek poznáš až když ho vytočíš ;-)
Daniel Je
Nechápu, co s těmi tři hrnky pořád lidi mají. Mám FF Ecoboost 1.0 a jezdí se mi v něm mnohem lépe než v MK2 1.6. i když to bylo super auto. Nezní to tolik hrnkově jako TSI ale jízda super. Ano není to zážitek jako v Audi 2.4 nebo Dodge Challenger 5.7🤣 ale to už jsou jiné káry 👍Mk3 po faceliftu je pro domácí rodinné ježdění je dostačující.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tak HTP byl úlet. Starý PureTech taky. Nový těžko říci.
Za mne to musí být slyšet už na volnoběh, že je to trivalec.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Tříhrnek je dobrej leda do města, tam byl ve Smartu v pohodě.

Ale mimo město je to o ničem a k tomu ten děsnej zvuk :-)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Asi nerozumím, jak tříválcová konstrukce omezuje jízdu mimo město.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Tak se s tím zkus někdy svézt :-):-):-)

pak možná začneš rozumět
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jestli životní prostor Lancie má být v tom, že bude dělat hezčí Peugeoty ideálně bez nesmyslu jako i-cockpit, a bude mít spalovák, ideální by pak samozřejmě byl diesel, tak proč ne.
ericn
Jenže od toho je tu aktuálně Opel :-[]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže Opel není moc hezký :D
ericn
A Ypsilonka ano? Ten předek je hnus :no: Zlatá Corsa :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
no ta Corsa po faceliftu je podobně hnusná :-[] takže si s Lancií nemají co vyčítat
ericn
haha no je to o prsa korejský atletky :-[] :yes: