Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNová Lancia Ypsilon už má i spalovací motor. Je mnohem levnější než elektromobil
39 komentářů
Tycoon
V jednom má Rom pravdu, společná platforma BEV a ICE technicky nedává smysl.
Dôvod? Že tam nevedia dať pohon zadných kolies miesto predných? Pri malom aute do mesta je to fuk, elektrické Citigo bolo super a tiež bolo zo spaľováka spravené. Otázne skôr je, či dáva zmysel mať viac platforiem pre rovnaký segment. Nie je to dnes zbytočný luxus?
Důvod je ten, že se musí dělat konstrukční a prostorové kompromisy.
Typicky se v podlaze udělá místo pro vepkou baterku a pak i spalovací verze má v podlaze místo, ale nic tam není. Naopak elektrická verze má nevyužitý prostor pod přední kapotou, kde by mohl být frunk.
Tahle malá auta od Stellantisu na to jdou trochu jinak. Baterka není pod podlahou, ale jen pod zadními a předními sedadly. Má komplikovaný tvar, což určitě nebude ideální z pohledu chlazení apod. A prostorové omezení silně limituje kapacitu baterie.
Typicky se v podlaze udělá místo pro vepkou baterku a pak i spalovací verze má v podlaze místo, ale nic tam není. Naopak elektrická verze má nevyužitý prostor pod přední kapotou, kde by mohl být frunk.
Tahle malá auta od Stellantisu na to jdou trochu jinak. Baterka není pod podlahou, ale jen pod zadními a předními sedadly. Má komplikovaný tvar, což určitě nebude ideální z pohledu chlazení apod. A prostorové omezení silně limituje kapacitu baterie.
Že to nemá frunk, kam sa zmestí pár drobností, by mi asi najmenej vadilo. Môže byť, že baterka v podlahe, ktorá nie je jednoduchý kváder, je drahšia, menej efektívna, na druhej strane po nedávnej skúsenosti s MG 4 mám pocit, že je lepšie, keď je pod nohami voľná podlaha lebo som si nevedel nájsť ideálnu polohu ako bola vysoko.
Ano, prostorově je určitě lepší, když ta baterka je jen pod sedadly a pod nohama je "volná podlaha". Takhle to mají malá auta od Stellantisu, tzn. i tato Lancia.
Nemáš pravdu. Baipak se dost jednoznačně ukazuje, že cesta společné platformy je mnohem racionálnější.
A i když máš společnou platformu, tak EyV verze mají třeba jinak tvarované plechy té podlahy. Takže konstrukčně lze najít nekonfliktní řešení.
A i když máš společnou platformu, tak EyV verze mají třeba jinak tvarované plechy té podlahy. Takže konstrukčně lze najít nekonfliktní řešení.
Já jsem s takovým autem, která má BEV i ICE verzi, zatím neměl tu čest, abych se mohl zespodu podívat, jak je to řešené.
Třeba mé současné auto sice není připraveno na BEV, ale "pouze" na víceprvek a pohon zadní nápravy. Já tyto "vymoženosti" nemám a tak bych mohl mít třeba mnohem hlubší kufr apod. Ale nemám, podlaha je stejná jako u kousků s haldexem, rozvodovkou, hnacími hřídelemi a rameny náprav ... a tím pádem spousta nevyužitého místa.
Třeba mé současné auto sice není připraveno na BEV, ale "pouze" na víceprvek a pohon zadní nápravy. Já tyto "vymoženosti" nemám a tak bych mohl mít třeba mnohem hlubší kufr apod. Ale nemám, podlaha je stejná jako u kousků s haldexem, rozvodovkou, hnacími hřídelemi a rameny náprav ... a tím pádem spousta nevyužitého místa.
Naopak, je to nejlepší varianta jak zachránit prodeje = co se dá :yes:
přesně :
https://www.novinky.cz/…i-zajem-40470090
naneštěstí i v Stellantisu má někdo ještě rozum a ta otazka jestli bude zájem je řekl bych spíše rétorická
Reálně to spíš vypadá, že jim ani nic jiného nezbyde, pokud nebudou chtít dál prohlubovat ztráty spojené s přechodem na elektromobilitu
Ekonomické výsledky Volkswagen, Mercedesu a Stellantisu, které byly zveřejněny v posledních dnech jsou alarmující. Zisky všech těchto společností najednou prudce klesly. VW o 20%, MB který jede uplné elektro 30%, Stellantis 38%
Stellantis má největší propady prodejů, prodal letos v Q1 o 11 procent míň aut. Obrat klesl o adekvátních 12 procent na 41,7 mld. Eur (1 049 mld. Kč), zisk se ale propadl ještě víc než u Mercedesu. V prvním čtvrtletí 2024 je o skoro 38 % níže oproti stejnému období loňského roku a činí 3,39 miliardy USD (asi 80 miliard Kč). Výsledky tohoto koncernu nejlépe ukazují stinnou stránku prodejů elektrických modelů - jejich odbyt meziročně o 8 % vzrostl, ale se ziskem spojený není.
A důvod ? vzhledem k odhaleným číslům propad přisuzují nizké poptávce po elektrických vozech 😄 kdo by to byl řekl, že ?
https://www.indmoney.com/…llantis-earnings
https://www.novinky.cz/…i-zajem-40470090
naneštěstí i v Stellantisu má někdo ještě rozum a ta otazka jestli bude zájem je řekl bych spíše rétorická
Reálně to spíš vypadá, že jim ani nic jiného nezbyde, pokud nebudou chtít dál prohlubovat ztráty spojené s přechodem na elektromobilitu
Ekonomické výsledky Volkswagen, Mercedesu a Stellantisu, které byly zveřejněny v posledních dnech jsou alarmující. Zisky všech těchto společností najednou prudce klesly. VW o 20%, MB který jede uplné elektro 30%, Stellantis 38%
Stellantis má největší propady prodejů, prodal letos v Q1 o 11 procent míň aut. Obrat klesl o adekvátních 12 procent na 41,7 mld. Eur (1 049 mld. Kč), zisk se ale propadl ještě víc než u Mercedesu. V prvním čtvrtletí 2024 je o skoro 38 % níže oproti stejnému období loňského roku a činí 3,39 miliardy USD (asi 80 miliard Kč). Výsledky tohoto koncernu nejlépe ukazují stinnou stránku prodejů elektrických modelů - jejich odbyt meziročně o 8 % vzrostl, ale se ziskem spojený není.
A důvod ? vzhledem k odhaleným číslům propad přisuzují nizké poptávce po elektrických vozech 😄 kdo by to byl řekl, že ?
https://www.indmoney.com/…llantis-earnings
Pepa_007
Třicet krát stejné auto jen jiný název.
Kupodivu má 1.2 tří - hrnek. To bude jízdní zážitek..... 🫣😦
Kupodivu má 1.2 tří - hrnek. To bude jízdní zážitek..... 🫣😦
Já bych se nebál, Mokka s 1,2PT 96kW + 8AT = pohodovka, že jde o 3 hrnek poznáš až když ho vytočíš ;-)
Nechápu, co s těmi tři hrnky pořád lidi mají. Mám FF Ecoboost 1.0 a jezdí se mi v něm mnohem lépe než v MK2 1.6. i když to bylo super auto. Nezní to tolik hrnkově jako TSI ale jízda super. Ano není to zážitek jako v Audi 2.4 nebo Dodge Challenger 5.7🤣 ale to už jsou jiné káry 👍Mk3 po faceliftu je pro domácí rodinné ježdění je dostačující.
Tak HTP byl úlet. Starý PureTech taky. Nový těžko říci.
Za mne to musí být slyšet už na volnoběh, že je to trivalec.
Za mne to musí být slyšet už na volnoběh, že je to trivalec.
rohYpnol
Jestli životní prostor Lancie má být v tom, že bude dělat hezčí Peugeoty ideálně bez nesmyslu jako i-cockpit, a bude mít spalovák, ideální by pak samozřejmě byl diesel, tak proč ne.
Jenže od toho je tu aktuálně Opel :-[]
×
Sdílení komentáře
×
Spalovací motory: blíží se konec a všichni to už vědí, kromě Toyoty a Stellantisu.
5: https://ev-database.org/…Tech-52kWh-150hp
Y: https://ev-database.org/…7/Lancia-Ypsilon
We are setting the course for 100% of sales in Europe and 50% of sales in the United States to be battery electric vehicles (BEVs) by the end of this decade. And we plan to offer more than 75 battery electric vehicle models and reach global annual BEV sales of 5 million units by 2030.
V jednom odstavci slíbí jedno a v druhém slíbí opak. Každý investor/politik/zákazník si může vybrat z těch slibů tu svou variantu.
"At Stellantis, electrification is not a one size fits all proposition. Our global engineering teams are developing vehicle platforms, propulsion and energy storage systems "