Novinky
Fonderlejnová a 2 zdejší maskoti.
Tak to bylo jasné od začátku, kdyz to nebylo ničím podložené. Nějaké takové úvahy můžou být daný, kdyz je k tomu technologie, ale ne opačně. Tj, aby to "urychlilo" vyvoj a všichni e obávali co bude a jestli něco bude.
Za mne proč ne, ale až bude technologie na to, ze třeba za 5 let se řekne, je takovej a takovej postup, rozšířená infrastruktura a pak je třeba možnost o tom uvažovat v nějakém horizontu. Kdyz ne, investovat do vývoje dal. Ale zase je pravda, ze by se peníze dávali na slepé uličky jen kvůli penězům, výměnou za likvidaci ovzduší a zdraví lidí ve městech.
Za mne proč ne, ale až bude technologie na to, ze třeba za 5 let se řekne, je takovej a takovej postup, rozšířená infrastruktura a pak je třeba možnost o tom uvažovat v nějakém horizontu. Kdyz ne, investovat do vývoje dal. Ale zase je pravda, ze by se peníze dávali na slepé uličky jen kvůli penězům, výměnou za likvidaci ovzduší a zdraví lidí ve městech.
Poroučení větru a dešti se zkouselo 40 let na polovině území Evropy. Je neštěstí, že to nestačilo, nikdo se nepoučil a musí si to vyzkoušet sám na sobě. Stejně za tím nesmyslnym řízením EU čucham ruske peníze.
Trofim Lysenko
Je vidět, že jste to nejspíš neřídil, jste konzervativec, nebo máte jiný nejasný důvod psát tento komentář.
Třeba moje příští auto bude elektro, je to o level jinde, sodíkové baterie tomu dají uplně jinou životnost, hořet nebudou a hlavně mechanicky bude jednoduché. Co se může pokazit na extrémně jednoduchém elektromotoru, baterie se také hend nepokazí a protlačují aby měly až 15 letou záruku, to je víc než skvělé a dokládající. No a pak elektronika, řídící jednotka motoru bude jen těžko odcházet, navíc bude separátní a není to nic drahého. Pak řídící jednotka auta víme že umírá vyjímečně, je v ní dost důležitých dat a co často slyším za uplně největší pitomost je od těchto konzervativců, že když odejde senzor (třeba parkovací, nebo jakýkoliv asistent), že se auto nerozjede a podobně. Doslova nevím kdo tu ty lidi s tím krmí, nebo jeslti si to vymýšlí a nechápu proč, protože nevím, že by se něco takového u nich dělo. Auto má jezdit v jakémkoliv případě, dokud funguje pohonná soustava.
Tak mi řekněte, jaký důvod je váš?
Třeba moje příští auto bude elektro, je to o level jinde, sodíkové baterie tomu dají uplně jinou životnost, hořet nebudou a hlavně mechanicky bude jednoduché. Co se může pokazit na extrémně jednoduchém elektromotoru, baterie se také hend nepokazí a protlačují aby měly až 15 letou záruku, to je víc než skvělé a dokládající. No a pak elektronika, řídící jednotka motoru bude jen těžko odcházet, navíc bude separátní a není to nic drahého. Pak řídící jednotka auta víme že umírá vyjímečně, je v ní dost důležitých dat a co často slyším za uplně největší pitomost je od těchto konzervativců, že když odejde senzor (třeba parkovací, nebo jakýkoliv asistent), že se auto nerozjede a podobně. Doslova nevím kdo tu ty lidi s tím krmí, nebo jeslti si to vymýšlí a nechápu proč, protože nevím, že by se něco takového u nich dělo. Auto má jezdit v jakémkoliv případě, dokud funguje pohonná soustava.
Tak mi řekněte, jaký důvod je váš?
Vždyť psal, jaký je důvod. Tím je historická zkušenost, že "poručení větru a dešti" nikdy v historii nefungovalo. Vždy je lepší podpořit rozvoj nových technologií a poté vybrat z vějíře různých řešení, než dogmaticky stanovit, že XYZ je to nejlepší a od zítřka to zavedeme.
Pro příklad nemusíme chodit daleko. V letech 2005 až 2010 byl v platnosti zákon a vyhláška se silnou podporou výkupu elektřiny z FVE.
Výsledkem je, že za 20 let zaplatíme cca 800 mld. Kč za výrobu bezemisní elektřiny z FVE odpovídající cca 2 % roční výroby v ČR. Kdybychom však za těchto 800 mld. Kč postavili 4 jaderné bloky, mohli jsme mít zdroje bezemisní elektřiny vyrábějící cca 20 % roční výroby v ČR a odstavit více než polovinu uhelných elektráren. Bohužel zvítězilo dogma.
Pro příklad nemusíme chodit daleko. V letech 2005 až 2010 byl v platnosti zákon a vyhláška se silnou podporou výkupu elektřiny z FVE.
Výsledkem je, že za 20 let zaplatíme cca 800 mld. Kč za výrobu bezemisní elektřiny z FVE odpovídající cca 2 % roční výroby v ČR. Kdybychom však za těchto 800 mld. Kč postavili 4 jaderné bloky, mohli jsme mít zdroje bezemisní elektřiny vyrábějící cca 20 % roční výroby v ČR a odstavit více než polovinu uhelných elektráren. Bohužel zvítězilo dogma.
Trofim Lysenko
Ptál jsem se na názor pana pod názvem Roman Horký. Váš názor mě nezajímá, nechápu proč mi vůbec píšete…
Ono se nevybírá z ruzných řešení? Hybridní řešení je staré už více než čtvrt století, takže tady máme třeba vodíkové technologie, byly pokusy auta na stlačený vzduch, syntetická (bio) paliva a bateriové EV. No a zatím vychází nejefektivnější na celkovou spotřebu energie bateriové EV.
To že jsou některé automobilky neschopné a hybridy u nás v ČR mohly jezdit už min. 15let, vodíkové technlogie také zanedbaly a o syntetice nemluvě, je o něčem jiném. Ale toto určuje většinou dominantní firma na daném trhu, tam si stěžuj.
To máme horší přechody na nové technologie. Třeba tepelná čerpadla, které sice vyrobí 3x více než je příkon, ale výroba v elektrárně je také pouze s účinností 40% a pak ztráty přenosové a nula od nuly pojde.
To že jsou některé automobilky neschopné a hybridy u nás v ČR mohly jezdit už min. 15let, vodíkové technlogie také zanedbaly a o syntetice nemluvě, je o něčem jiném. Ale toto určuje většinou dominantní firma na daném trhu, tam si stěžuj.
To máme horší přechody na nové technologie. Třeba tepelná čerpadla, které sice vyrobí 3x více než je příkon, ale výroba v elektrárně je také pouze s účinností 40% a pak ztráty přenosové a nula od nuly pojde.
Trofim Lysenko
Úžasné, dostal jsem druhou odpověď od jiné bytosti, ale ne od té, na kterou jsem se ptal. Je to tady normální? Člověk pod názvem Roman Horký nemá co mi odpovědět?
Trofime Trofimoviči, těbe nada vernuťsja v Rosiju i ďaďa Voloďa tobje skažet, kak nado ispoľzovat s električeskym kafemlýnkem :no:
Trofim Lysenko
Třetí. Kafemlýnek je ruský кофемолка. Další prosím.
Karese
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
amerlock
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Trofim Lysenko
Zatím sedm blbců se ozvalo, uživatel Roman Horký zatím stále není mezi živé.
Nech toho s tou ruštinou. Mnoho z nás z ní nuceně maturovalo. Kuzma kuzmič bolšoj topič. Prodal balalajku, kupil moskvič.
Trofim Lysenko
Konečně! Můj dotaz zněl, идиот:
Je vidět, že jste to nejspíš neřídil, jste konzervativec, nebo máte jiný nejasný důvod psát tento komentář.
Třeba moje příští auto bude elektro, je to o level jinde, sodíkové baterie tomu dají uplně jinou životnost, hořet nebudou a hlavně mechanicky bude jednoduché. Co se může pokazit na extrémně jednoduchém elektromotoru, baterie se také hend nepokazí a protlačují aby měly až 15 letou záruku, to je víc než skvělé a dokládající. No a pak elektronika, řídící jednotka motoru bude jen těžko odcházet, navíc bude separátní a není to nic drahého. Pak řídící jednotka auta víme že umírá vyjímečně, je v ní dost důležitých dat a co často slyším za uplně největší pitomost je od těchto konzervativců, že když odejde senzor (třeba parkovací, nebo jakýkoliv asistent), že se auto nerozjede a podobně. Doslova nevím kdo tu ty lidi s tím krmí, nebo jeslti si to vymýšlí a nechápu proč, protože nevím, že by se něco takového u nich dělo. Auto má jezdit v jakémkoliv případě, dokud funguje pohonná soustava.
Tak mi řekněte, jaký důvod je váš, мудак?
Je vidět, že jste to nejspíš neřídil, jste konzervativec, nebo máte jiný nejasný důvod psát tento komentář.
Třeba moje příští auto bude elektro, je to o level jinde, sodíkové baterie tomu dají uplně jinou životnost, hořet nebudou a hlavně mechanicky bude jednoduché. Co se může pokazit na extrémně jednoduchém elektromotoru, baterie se také hend nepokazí a protlačují aby měly až 15 letou záruku, to je víc než skvělé a dokládající. No a pak elektronika, řídící jednotka motoru bude jen těžko odcházet, navíc bude separátní a není to nic drahého. Pak řídící jednotka auta víme že umírá vyjímečně, je v ní dost důležitých dat a co často slyším za uplně největší pitomost je od těchto konzervativců, že když odejde senzor (třeba parkovací, nebo jakýkoliv asistent), že se auto nerozjede a podobně. Doslova nevím kdo tu ty lidi s tím krmí, nebo jeslti si to vymýšlí a nechápu proč, protože nevím, že by se něco takového u nich dělo. Auto má jezdit v jakémkoliv případě, dokud funguje pohonná soustava.
Tak mi řekněte, jaký důvod je váš, мудак?
Až budu chtít něco od tebe slyšet, zeptám se. Do té doby máš právo mlčet.
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jsi nahlasen a tentokrát už asi redakce nemůže vykličkovat. Papa .
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amerlock1
Příspěvek podléhá schvalování.
Nehlede na to že Gorkij znamená Hořký psychopate.
Ano, evropské automobilky jsou spoluviníky. Největší máslo na hlavě má samozřejmě VW, který jde ode zdi ke zdi. Nejdříve podvody s jedovatým NOx u dieselů a pak otočení kormidla o 180 stupňů k elektromobilům jako jedinému řešení.
Ale základní rámec stanovují politici a úředníci
Ale základní rámec stanovují politici a úředníci
Ne. Nejvýhodněji a nejlépe vychází spalováky. Proto je všichni máme a proto je všichni chceme a potřebujeme.
Že se tady vytvořila minoritní skupinka EV, a to především v důsledku kultu Tesly, je otázkou jinou. Jenže tahle minoritní skupina není ochotná ani schopna nést náklady na tuto technologii. A to je ten problém.
Je to stejné jako kdyby pejskaři vnutili svůj svět ostatním a všem nařídili, že musejí mít doma misku a 5kg granulí, musí chodit ven s vodítkem, a musí umožnit na jejich pozemku venčení psům. Tady to zní absurdně že? Ale když to stejné dělají eurohujeři s EV, tak tomu někteří ještě ve stoje tleskají a jásají. Především pak ti, co s EV nikdy pomalu ani nejeli :-!
Že se tady vytvořila minoritní skupinka EV, a to především v důsledku kultu Tesly, je otázkou jinou. Jenže tahle minoritní skupina není ochotná ani schopna nést náklady na tuto technologii. A to je ten problém.
Je to stejné jako kdyby pejskaři vnutili svůj svět ostatním a všem nařídili, že musejí mít doma misku a 5kg granulí, musí chodit ven s vodítkem, a musí umožnit na jejich pozemku venčení psům. Tady to zní absurdně že? Ale když to stejné dělají eurohujeři s EV, tak tomu někteří ještě ve stoje tleskají a jásají. Především pak ti, co s EV nikdy pomalu ani nejeli :-!
Takže máš pevnou víru, že baterie vydrží. No to je sice super, ale většině lidí to jako argument ke koupi EV nestačí.
Hloupé zákazy ani zbožná přání nikdy nic nevyřešily. Rozhodovat mají technickou ekonomické parametry a trh. Osobně si myslím, že elektromobily si své místo najdou, třeba jako druhé auto do rodiny na popojíždění po městě.
Přesně. A to byl prvotní záměr. Vyčistit vzduch ve městech. Pak se to ale zvrtlo na kdo dál dojede a kdo dřív nabije a to už je špatně..... 😒
Ono se jich slavná EU ptát nebude. Určitě najde nějaký brutální způsob, jak svoje záměry prosadit ( stačí, aby automobilce dala za každé auto s klasickým motorem obří pokutu a je vymalováno)
Tak samy si to evropské automobilky zavinily, že mimo EU po jejich paskvilech ani pes nestekne. Kdyby makaly tak by mohly na EU kaslat a prodavat ve světě.
Problém je, že díky "zelené politice" se každý bál oficiálně říct, že to je nesmysl. Čest vyjímkám jako byl Toyota. Jenže ten neni evropský.
Každý kdo se začal odklánět od zelené politiky, začal být nálepkován a dehonestován jako zpátečnický vrah pand a ledních medvědů. Proto všichni kývali jak EU chtěla.
Mimochodem, úplně stejně to funguje i s Ukrajinou. Kdo zpochybní smysluplnost oficiálního názoru nesmyslné zbrojni podpory války bez dippomatického řešení, tak je také ihned označen za agenta GRU. Ale i tady čas ukáže, že pravda je jinde než si eurohujeři a internetoví generálové přeji 😒]
Každý kdo se začal odklánět od zelené politiky, začal být nálepkován a dehonestován jako zpátečnický vrah pand a ledních medvědů. Proto všichni kývali jak EU chtěla.
Mimochodem, úplně stejně to funguje i s Ukrajinou. Kdo zpochybní smysluplnost oficiálního názoru nesmyslné zbrojni podpory války bez dippomatického řešení, tak je také ihned označen za agenta GRU. Ale i tady čas ukáže, že pravda je jinde než si eurohujeři a internetoví generálové přeji 😒]
To je podobne, diplomaticke riesenie bez zbrani je asi podobne riesenie, ako spalovacie motory. Cas uz dokazal, ze cim menej zbrani sa ukrajine dodalo, tym je na tom horsie a je viac mrtvych. Neviem co chceme dokazovat spalovacimi motormi 😄
https😐/www.novinky.cz/…ozvedky-40470296
https😐/www.novinky.cz/…analyza-40470094
Proboha proberte se už do reality!!!!
https😐/www.novinky.cz/…analyza-40470094
Proboha proberte se už do reality!!!!
Ved jasne, ked nemaju zbrane, tak ukrajincov zmasakruju a aj to vie byt riesenie, ved sme to uz videli. A kto sa nepouci z historie, tomu sa zopakuje 😄 Tam isto vidim mylnu paraleru pri spalovacich autach, proste to su ludia bez nejakeho zmysluplneho uvazovania.
Tohle je největší tragikomedie, když lidi jako rohypnol nejdříve usilovně sabotují podporu Ukrajiny, a pak škodolibě sdílí články, že Západ nevydrží a Rusko Ukrajinu převálcuje. Ano, rozhodně se UA neubrání holýma rukama. Kdo by to řekl.
Vím že pravda některé bolí a nechtějí si ji připustit. A jestli sabotiji podporu Ukrajiny tím, že si uvědomuji, že Rusko tu bylo, je a bude a nikdo z nás s tím nic nezmůže, tím že si uvědomuji stejně jako čím dál větší skupina odborníků, že válka na Ukrajině nemá vojenské řešení a jediný, kdo ji může ukončit vyjednáváním je Ukrajinský prezident a Trump???
1) Proč se vůbec taháš Ukrajinu? Stačí, že tyhle stupidní názory musím číst všude jinde.
2) Čas už minimálně 2 roky ukazuje, že Putin je zrůda a vede teritoriální válku. Pokud ti to vyhovuje a pomáháš mu v dosažení jeho cílů, jsi morální mrzák.
2) Čas už minimálně 2 roky ukazuje, že Putin je zrůda a vede teritoriální válku. Pokud ti to vyhovuje a pomáháš mu v dosažení jeho cílů, jsi morální mrzák.
1.2 PureTech ve všech autech. Pak i do nákladních. 😉 👍🏻 🤣
Presne, ked chce niekto auto so spalovakom, nekupi si stellantis 😂
Ano, jejich nabídka spalovacích motorů je vyloženě zoufalá.
Ono by to bylo k smíchu, ale problém je, že ten nepovedený motor cpou nejen do francouzských aut, ale i do Opelů, Fiatů, Lancií apod a tím výrazně zužují nabídku rozumných aut na trhu.
Ono by to bylo k smíchu, ale problém je, že ten nepovedený motor cpou nejen do francouzských aut, ale i do Opelů, Fiatů, Lancií apod a tím výrazně zužují nabídku rozumných aut na trhu.
1.2 puretech konci.
Nastupuje nový 1.2 mild hybrid.
Nezabúdajme, že aj vw to podobne ***. Na pr s 2.0 TDi a aj prvými tsi.
Takže máme posraty 1.2 puretech a teraz úplne iný 1.2 mild hybrid.
Čas ukáže, či sa nová konštrukcia zlepšila
V každom prípade, 100 kW v bežných autách s podporou baterky znie úplne použiteľne.
Prachaci môžu kúpiť phev
Nastupuje nový 1.2 mild hybrid.
Nezabúdajme, že aj vw to podobne ***. Na pr s 2.0 TDi a aj prvými tsi.
Takže máme posraty 1.2 puretech a teraz úplne iný 1.2 mild hybrid.
Čas ukáže, či sa nová konštrukcia zlepšila
V každom prípade, 100 kW v bežných autách s podporou baterky znie úplne použiteľne.
Prachaci môžu kúpiť phev
Takže ten nový 1.2 Mild Hybrid je čtyřválec? Montují do toho manuální převodovku?
Super. Pak to bude fajn auto a Fajn motor. 😉 👍🏻
Super. Pak to bude fajn auto a Fajn motor. 😉 👍🏻
Aha, to jsem ani nezaznamenal.
Dle dostupných informací má 1.2 Mild-Hybrid nových 40 % dílů oproti předchozímu Puretechu, přičemž hlavní konstrukční změna je odstranění problémového rozvodového řemenu máčeného v oleji rozvodovým řetězem. Zkušebním jezdcům (zákazníkům) přejme, ať se to do budoucna neukáže jako další konstrukční chyba. My ostatní si několik let počkáme, jak se tento pohonný řetězec (motor, automatická převodovka, 48V švidl-hybrid) bude projevovat v praxi.
Neví někdo, zda i motory s původním označením Puretech, které jsou stále v nabídce, přešly na rozvodový řetěz? Předpokládám, že ten tzv. hybrid bude kombinován jen s automatem a manuály zůstanou u Puretechu.
Dle dostupných informací má 1.2 Mild-Hybrid nových 40 % dílů oproti předchozímu Puretechu, přičemž hlavní konstrukční změna je odstranění problémového rozvodového řemenu máčeného v oleji rozvodovým řetězem. Zkušebním jezdcům (zákazníkům) přejme, ať se to do budoucna neukáže jako další konstrukční chyba. My ostatní si několik let počkáme, jak se tento pohonný řetězec (motor, automatická převodovka, 48V švidl-hybrid) bude projevovat v praxi.
Neví někdo, zda i motory s původním označením Puretech, které jsou stále v nabídce, přešly na rozvodový řetěz? Předpokládám, že ten tzv. hybrid bude kombinován jen s automatem a manuály zůstanou u Puretechu.
"Avšak přes rafinované spiklenectví a záškodnictví, přes lstivou obojetnost a hanebnost svých prostředků, nedosáhli svých cílů. Byli rozdrceni. Proč se tak stalo a proč dnes sedí tato spiklenecká banda jako hnízdo pochytaných krys, nenáviděná a opovrhovaná všemi čestnými lidmi naší komunity, na lavici obviněných?
Je to proto, protože že síla myšlenky Green dealu, žhoucí pokrokovost všeho našeho lidu, jeho budovatelské nadšení, bezmezná důvěra k Evropské komisi, k jejímu vedení a soudruhu Timmermansovi, vřelá láska k elektromobilům – jsou nepřekonatelné!.
Spiklenci způsobili naší unii nesmírné, miliardové škody ... a přece vítězně plníme plán!"
https😐/www.youtube.com/watch?…
Je to proto, protože že síla myšlenky Green dealu, žhoucí pokrokovost všeho našeho lidu, jeho budovatelské nadšení, bezmezná důvěra k Evropské komisi, k jejímu vedení a soudruhu Timmermansovi, vřelá láska k elektromobilům – jsou nepřekonatelné!.
Spiklenci způsobili naší unii nesmírné, miliardové škody ... a přece vítězně plníme plán!"
https😐/www.youtube.com/watch?…
Hrobnice Evropské civilizace, miluje oslavnou pisen na tlustého vepře s jaderným kufrikem.
https😐/www.idnes.cz/…0_zahranicni_bur
https😐/www.idnes.cz/…0_zahranicni_bur
Karese
pane Horký máte manželku nebo přítelkyni?
Trofim Lysenko
Má manžela, který se jmenuje zvýšený krevní tlak a přítelkyni obezitu. https😐/www.denik.cz/…alit_druzku.html
Treba redakce konečně pochopi....
podle redakce neporušují přispěvky tohohto pacienta PCHL pravidla diskuze a to včetně ataků na zdravotní stav diskutérů nebo zvěřejnování osobních informací
UBOHOST
UBOHOST
Chce to zvýšit produktivitu, to je celé.
Co znamená vyšší produktivita pro Škodu.
U nás se budou vyrábět pouze 2 modely a vývoj se přestěhuje do Německa.
Co znamená vyšší produktivita pro Škodu.
U nás se budou vyrábět pouze 2 modely a vývoj se přestěhuje do Německa.
Elektro nie je spasa .... ale skor cesta do pekla... ale lepsie neskoro ako nikdy
https😐/www.novinky.cz/…o-indii-40470443
Po levné výrobě i levný vývoj. Stellantis najímá inženýry v Brazílii nebo Indii
:yes:
Po levné výrobě i levný vývoj. Stellantis najímá inženýry v Brazílii nebo Indii
:yes:
Politika zkrátka pokrok ve výrobě nedělá. Green deal je blbost a už není tato lež ani politicky udržitelná 😒]
Dej si koblížek.
“The final vote today marks an important step towards zero-emission mobility in the EU. The direction of travel is clear: in 2035, new cars and vans must have zero emissions. The new rules on CO2-emissions from cars and vans are a key part of the European Green Deal and will be a big contribution to our target of being climate neutral by 2050.”
Frans Timmermans, místopředesda Evropské komise, 28.3.2023
https😐/commission.europa.eu/about-european-commission/departments-and-executive-agencies/climate-action_en
To samé začíná být i s tepelnými čerpadly a dalšími násilně prosazovanými zelenými utopiemi