Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena

66 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
A ne že ji designově strčí do kapsy každá Toyota. Co jako přesně nabízí za ty prachy navíc, co prostě musím mít?
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Lubo
Jj, ten bude žiaľ k CVT potrebný, škoda
Avatar - Mikesus
Mikesus
U CVT možná, u eCVT tak před 15 lety. 😒]
Pořád tu jsou lidi, co do toho nesedli tolik let a srovnavaji 5. a 2.generaci 😒] 😒]
Vaclav Havlicek
Souhlas
kesumb
jezdil jsem den s hl a musim rict, ze cvt bylo asi to posledni co mi na tom vadilo. Ano huci to, ano umi to z podtaceni jako u dsg sklouznout rovnou do huceni a jde to i nachytat na svestkach jako vsechny hybridy, ale celkove to neni zdaleka nejvetsi prusvih. Co prusvih je jsou detaily a zpracovani, az me prekvapilo co japonec neumi
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podtaceni? Víš o tom, že když mu nechá nízké otáčky, tak téměř není používán k pohonu?
Pokid jede plynule a neninpotreba výkon, drží se kolem 1200 otáček a vic výkonu jde z EV. Pokud se motor víc musí zapojí, zvedne mu otáčky na cca 2100 a kdyz ev nemůže pomoct, dostaneme se na cca 2400. To není jako klasická převodovka, která nechá rozvibrovat motor v nizkych otáčkách při potřebě zrychlit. A nachytat jak? Mne se ho ještě nepovedlo nachytat ani nikomu dalsimu kdo s tím jezdi u nás, vzdy to reaguje tak jak mu ridic da povel. Ale tobě se to povedlo během jednoho dne.
kesumb
kdyz vjedes do krizovatky a trochu pridas, tak to umi dost nepremiove skubnout. Jasne, ze to neni jako kdyz student pusti spojku ale umi to taky. Nevim proc to nechava bezet spalovak kdyz neni treba, delalo to spis kdyz to ukazovalo min v baterce, kazdopadne se to umi klepat az prekvapive a urcite to neni jenom volnobehem. Opet neni to dsg a tdi, ale fakt to neni dobre naladenej r6.
A na tvoji narazku, jo vidim v tom co ostatni nenajdou, ovsem na to jak to to vsichni chvalite to proste dobry neni. Za me je to cely
jako skodovka, kdyz je na to dobra cena je to dobrej kauf, jinak nicmoc
Alfonz666
Fakt to máš zapotřebí? Ty skodovko... vo co ti vlastně jde? Motas tady hl + cvt + r6, tak v čem si to Teda jel? Jestli rx450hl s r6 tak kdyztak eCVT. eCVT se mimo jiné vyznačuje naprosto hladkou jízdou, nějaký skubani je naprosto vyloučeny. Motor klepe... na to už fakt nemám co říct, to bude asi nějakéj psychickej problém. Ty nevíš proč nechává zaplej motor když máš vybitou baterku... fakt mám dost. Podle mě si v tom nikdy ani neseděl natož jel.
Avatar - Anonym
Anonym
Klepat by mohl pri ucpaném EGR tedy cca po 300 tisících km. Pan si hraje na znalce a zatím je za.d....a.
kesumb
za d*a si tu ty. Kolik mas najeto s jinejma hybridama? Kolik mas najeto s EV? Kolik s poradne naladenejma sestivalcema? Protoze pokud kulovy tak tvoje zkusenost neni podstatna. Pokud vylovim ridice s ofce tdi a posadim ho do ecvt bude koukat, pokud nekoho kdo ma 200tkm v ev tak taky
kesumb
nevim o cem mluvis, jasne pisu v cem sem jel a s cim srovnavam. Nauc se cist a pak reaguj
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jestli to srovnavas s dobre naladenym r6, tak je to naopak dobrá vizitka, i když na něj nemá.
A skubnuti? To vůbec netuším, obzvlášť s najizdenim do křižovatek za jízdy. To nemá co skubat. Maximálně že máš na mysli, ze mas okamžitou reakci a kdyz na to dupneš tak to vystřelí z místa a skubne hlavou vzad.
kesumb
ta reakce neni tak plynula a predvidatena jak by bejt mohla, ma to trochu prodlevu a pak to teprve zabere. Tesla reaguje naprosto proporcne seslapnuti plynu bez skubani, jako vetsina ev ale i aud s hdm. Opet, neni to dsg ale dolonale hladky jak tu pise Koyotoáfonz to fakt neni
Avatar - Mikesus
Mikesus
Asi už vím, co máš na mysli. To ale dělá ASR. Taky jsem si toho všiml, že to u HL je mnohem víc než ostatních AWD-i toyot. Je to po rozjezdu, když člověk zatočí volantem a přidá cca přes půlku plynu. Dělá to v eco režimu ( nebo aspoň ve sport jsem to nikdy nepozoroval nebo jsem netrefil ten správný plyn ). Auto začne zrychlovat, najednou to ubere výkon na předku kvůli proklouznutí vnitřního kola a přidá výkon na zadek. Ten ale nemá takový výkon jako předek, takže to jakoby přestane najednou zrychlovat a během vteřinky, jak se chytne vnitřní kolo, zase začne zrychlovat. Stabilizace je u toyot obecně hodně agresivní.
kesumb
:yes: :yes:
dobre popsano co sem myslel! Opet pro ostatni tohle fakt neni priskok dsg kdyz se snazis prejet mokrej obrubnik!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne přesně tohle dělalo AWD v Mondeu TDCi, když jsem dal moc velký úhel zatočení a plný plyn. Po vypnutí stabilizace to nedělalo a nejednou na mokru to auto utrhlo zadkem 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, to škubne i tramvaj, když dá plnej 😁 To je vlastnost elektromotoru, že prostě jede hned a nečekáš. Pokud to neznáš, je to nepříjemné, když čekáš logické natočení motoru a nárust vykonu, nicméně jedni to zase chválí, že to jede okamžitě ... tohle bych opravdu jako negativum neviděl, to je vlastnost a když pak potřebuješ z křižovatky, tak se to hodí 😁
adamzprahy
nemyslíš ale spíš zátah elektromotoru? Hybridní Toyoty jsou na plynu dost ostré na rozjezd, obzvlášť ve srovnání s BMW s ZF. Pár let zpět jsem často přesedal z 540i do 1.8 CHR a vždy mě to umělo překvapit jak jsem startoval z garáže. Pak se nebavíme o škubnutí ve smyslu "přeskočení kvaltu", ale okamžitý zátah elektromotoru, zatimco u dvouspojek je to spíš takové mikro přerušení výkonu s následným nakopnutím. Máme teď ve firmě novou Corollu s novější 1.8 a dělá to tam taky, ale je to víc vyhlazené dál + lepší utlumení, tak mi to spíš připomínalo rozjezdy s elektromobilem když jsem to zkoušel.

Kdybych na tomhle měl něco kritizovat, tak že to prostě negraduje, nakopne to takhle na začátku a postupně spíš vadne, kdežto u klasiky je to naopak.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ahoj, jaká je ta 1.8 ? Stačí to už i na dálnici? Hodně jsem zvažoval, jestli by mi nestačila, byly za hodně dobré peníze skladovky, ale nikde neměli předváděčku, co jsem shanel.
adamzprahy
Oproti předchozí je to podle mě super, obrovské překvapení a nevěřil bych, že to je ta stejná motorizace s lehce posíleným elektromotorem, těch změn tam musí být víc i ve spalováku. V zásadě zmizeli tomu ty nevýhody, které to doteď mělo - v rámci své výkonové kategorie. Jel jsem s tím cca 100 km po dálnici a konečně to mohu prohlásit za víc než důstojné a ten udávaný výkon bych tomu věřil na rozdíl od předchozí verze. Vezl jsem to jako úplně nové, tak jsem to nechtěl trápit, ale aniž bych to nějak vytáčel nebyl problém jet ke 150 km/h bez klasických eCVT neduhů. Motor neni skoro slyšet, ani poznat na vibracích atd. Takhle v klidu mi to připomínalo projevem víc EV než spalovák. V praxi teda za mě velmi velký pokrok. Jezdí s tím teď kolega, jezdí převážně mimo město a drží se pod 5l / 100 km a po přechodu z 85 kw TSI s tím nemá problém ani s výkonem na dálnici. Jsem si jistý, že s tím předchozím by problém měl, protože tam to prostě byla nouzovka. Tady už je to použitelné na denní dojíždění běžným tempem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Díky. No, ono to má mít novější generaci celého toho systému, stejně jako ta 2.0 co jsem vzal nakonec já a taky to právě lehkou nohou na dálnici jede 160-180 bez toho CVT koncertu (prostě to pořád jede tak nějak samo dopoředu a zrychluje), až mne to po přesedlání z Turbodieslu samotného překvapilo, že už to není tak odlišné i na té dálnici. Samozřejmě když dáš sport a stojíš na plynu, tak to hučí, to je jasny, ale jinak při běžné jízdě mne to vůbec neobtěžuje a o motoru skoro nevím. Mám tedy teprve čerstvých 1000 km, tak uvidím, jak to bude dál.
adamzprahy
super :yes: Ten dvoulitr se mi právě v UX líbil i v dosavadní verzi. Asi bych řekl i víc než 2.5 v ES. Pokud je to teď vylepšené podobně jak 1.8, tak si myslim že v kompaktu ideální a výkonově plně obstojí vůči turbo konkurenci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, výkon mu neschází, na kompaktní kombík je těch 200k (tedy 197) skoro až až 😊 Kolikrát mne zarazí, jak to auto vystřelí vpřed a jak jsi na omezovači ani nevíš jak... no, ale pak jsou tam spotřeby, které bych ve zdejší hybridní komunitě asi neměl říkat nahlas 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
myslíš jako třeba 8-9l? Ne v pohodě. my jsme realisti a nevymýšlíme si spotřeby při 160+km/h.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pri 170-omezovac to bylo spis 11 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
No to jsem čekal, že s nezajetym motorem pojedeš trochu pomaleji 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Ale můžeš. Prius ve 180 si vezme 9.Normalni lidi na českých silnicích a dálnicích tak rychle nejezdí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle asi víc rozvádět netřeba.
kesumb
mam najeto v phev skoro 200tkm, vcelku dost v ev, myslim ze vim jak zabira elektromotor. Jde o to ze hl
umel kdyz si vjel do krizovstky a plynule si pridal jakoby plynule rozjet a kdyz si do toho troslu pridal tak pak po chvilku prose skubnout. Nevim proc dvoumotorovy ev co sem jezdil to nedelaly.

Pro alfonze: Toyota je nejvic!!
Alfonz666
Neumíš psát, neumíš číst, nic nechápeš, pliveš tu na Toyotu (článek je o Lexusu). Diskuse s tebou nemá smysl
kesumb
to sem rad, zes to konecne pochopil, az s autama neco najezdis prijd pokecat. Jinak na toyotu plivu dokonce tak, ze ji mam ve firme. Jenom to neni tak dokonaly jak se tu nekteri snazi tvrdit
Alfonz666
Až budeš mít ty kluku najezdeno co já, tak už tu dávno nebudu, takže asi nepokecame...
adamzprahy
asi vim co myslíš, já to nepozoroval až tak přesně, ale co jsem jel s tim Toyotím 2.5 tak bych to shrnul tak, že cca do 80 km/h mi to v zásadě při běžné jézdě nepřišlo jako něco víc než ty slabší včetně 1.8, resp. když jsem chtěl prudce akcelerovat na rozjezdu tak se nic moc nedělo. Kdybych to zkoumal více, asi je to to o čem píšeš.
kesumb
nemam s 1,8 zkusenosti, u hl dlouhodobe vidim a pokazdy me to prekvapi co to
zvladne v terenu. Na to ze tu ctu kecy o invalidni 4x4 je az s podivem, jak to auto nechce zustat v lese. A dost dobre cumim ze i pri extra dlouhym couvani na ledu s vlekem to ma porad v baterce dost na plynulou jizdu. Naopak nechapu jakej vocas tam dal
sedacky kde nejde sklopit prostredni nebo udeat diru na lyze. A proc to neni poradne schopny zapinat samo vnitrni okruh ac, vjedes do tunelu a najednou v tom neni vzduch. Ale tohle je mozny te sem vocas ja a musi se to nekde v menu povolit, uz roky sem to v zadnym aute neresil a vsude to fungovalo az na tohle
adamzprahy
to jsou bohužel takový japonský speciality 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to před fl nebo už po? Ten před mi automaticky vnitřní cirkulaci pouštěl. Teď po fl jsem to zatím ještě neviděl tak nevím jestli to nesebrali.
kesumb
auto model 2023 tusim. Opet opakuju je mozny ze nekde hluboko v menu to je, passat b6 a od nej odvozeny auta to mely moznost nepouzivat. Tady to proste v tunelu nezmenilo coz jsem uz roky v zadnym aute neregistroval.
Alfonz666
😁 tys nachytal hybrid s ecvt na svestkach? A víš že zhulenej bys neměl řídit?
Avatar - Anonym
Anonym
Možná Toyota mela předvídat ignoranty a nenazyvat ten planetovy převod eCVT. Oni si pak mysli, ze jde o CVT.
Gvick2
Při akceleraci hučí eCVT stejně jako CVT, z tohoto pohledu je to šumák.
Accelerate quickly onto a motorway and that point is quite high, so the engine gets pretty noisy. It’s not a pleasant noise, either.
https😐/www.carwow.co.uk/lexus/ux#gref
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nikoliv při akceleraci, ale při KD. A ten máš na zrychlení tak 4-5 vteřin. Nejsme tu před 15 lety, kdy měl hybrid na 100km/h 13 vteřin a cellu dobu točil max otáčky. Dnes se horko těžko dostanu nad 3000 otáček i na dálnici
Avatar - Anonym
Anonym
O tom to ĵe. Neplést si kickdown s akceleraci. Ale nevím jestli tě pochopí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
na sport to dává kickdown i při tom, když se na plyn podíváš 😁 Ale tak jako hučí to, ale jede to.
Avatar - Anonym
Anonym
A debyl jako já s tebou závodí na eko a ještě pak Vejrazka tvrdí, že v tom není rozdíl. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To bylo s Meganem, toho pořád máme 😁 Ten nemá sport, má jen sekvenci a hydroměnič a opravdu řadí, ale místo naftového Mondea jsem pořídil Corollu a tam si taky užívám hučení eCVT, jen to netrvá 13s na stovku jako tobě, ale 7,8s a to už se vydržet dá 😁
Lubo
Mal som Subaru s CVT a bolo to ok. Jazdil som minulý týždeň s RX350h a veľké sklamanie z hľadiska prejavu prevodovky. A to recenzie sú plné, že je to lepšie ako v minulosti a dobre odhlučnené.

Mimo mesta a na diaľnici to núti prehodnotiť či vôbec chcem zrýchliť.

Ale rešpektujem, každému vyhovuje niečo iné.

V meste je RX fajn, rovnako ako keď som šiel v taxíkoch v Corolle, Yarise. Kto chce auto do mesta :yes:
Gvick2
Jj, Subaru je jediná automobilka, která tuhle otravnou vlastnost CVT/eCVT trochu pořešila zavedením přednastavených převodových poměrů a projevem se blíží běžným převodovkám. Lexus to také vyřešil, ale zatím jen u jediného modelu (RX 500h), kde konečně nasadil normální převodovku a proti RX350h/450h je to nebe a dudy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mám umělé stupně i na Corolle (má to sekvenci na voliči a dokonce i pádla pod volantem .. kdoví proč ) ale nepoužívám to 😁 U Subaru (Forester XT 2.0T s lineatronicem) při kickdownu stejně drží ideální max.otáčky a jede to jak eCVT.

p.s. RX500 jsem zkoušel, jede to skvěle (ten motor by strašně slušel nějakému sportovněji střiženému ESku), ale vlastně to moc nefunguje jako hybrid, protože dle mne tam ten elektromotor jen tlačí na akceleraci, ale pak to na elektriku moc nepřepíná a jezdí to za 10 tam, kde třeba stejný hybrid s eCVT za 6
Gvick2
Dávat ten motor do ES by byl vcelku nesmysl (motor napříč, předohrab), ale jako základní motor za rozumný peníz třeba v RC by smysl měl (ne každý chce osmiválcovou bestii).
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano je to nebe a dudy. Zatím nejhorší převodovka svym chovani, co má Lex ve svých modelech. Reakce pomalé, ztráta výkonu pri prerazovani a spotřeba jen ukazuje, ze to není dobré řešení. Po městě za 9 a mimo za 11-13l. Pak hned člověk presedne do 350h a je to slast. Ano, neni taková dynamika, ale mnohem komfortnější jízda, spotřeba poloviční, nic necuka, neskube, častěji jede v EV.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tady se neshodneme, mě se ten pohon líbil, já hydroměnič pořád rád, akorát bych do toho asi nechtěl tankovat 😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neměl si to v eko režimu ? To je pak plyn hodně "vláčný" a musíš na to více šlápnout, aby si dal pokyn, že jako fakt chceš jet a myslíš to vážně. Ono to nechává déle odpojený spalovák, když může
Lubo
Eko to nebol
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten 350h je 2.5 162 kw zejo ? Ja si pamatuji z es300h (stejny motor), ze mel trochu prodlevu z nuly, ty mensi 1.8 a 2.0 startuji hned, ale co vim, tak v jinych Toyotach ta 2.5 ten lag taky nema.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Až se svezeš tak zjistíš přidanou hodnotu. Projeď sourozence z obou značek a poznáš.
LBX vs yaris cross
UX vs corolla cross
NX vs RAV4
ES vs Camry.
Více funkcí, lepší odhlučnění, jinak naledene podvozky, motory.
Avatar - Anonym
Anonym
Asi to budu muset fakt vyzkoušet.
Avatar - lamal
lamal
Myslim, ze to zistis uz po nasadnuti do interieru, po osahani.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že budeš v šoku, když si projedeš jakýkoliv novější hybrid i jen od Toyoty 😁
Vaclav Havlicek
Každé testování auta je subjektivní, a tudíž nikdy objektivni. Mám UX objednáno a čekám na dodání. Ne není to rodinné auto a srovnávat ho s LBX fakt moc nejde. Nechce se mi věřit hodnocení redaktora, že 3 válec je lepší než 2.0 čtyřválec. Zkoušel jsem starší 250h a o hluku nemůže být ani řeč. Byl tam hybrid 4.generace a hluk a CVT úplně v pohodě. V UX 300H je 5.generace, která je např v NX a rozdíl je znát.
admin badge
Ondřej Šámal
Dobrý den,

s oběma auty jsem se svezl bezprostředně po sobě. Absolvoval jsem totožnou trasu velmi podobným jízdním stylem. A UX je opravdu pod zatížením slyšet víc než LBX. Na nejmenším modelu si v Lexusu dali velmi záležet. Ostatně i nové generace SUV NX a RX v mnoha ohledech výrazně překonávají německou prémii (třeba komfortem a zpracováním interiéru).
Vaclav Havlicek
To je přesně to subjektivní "slyšet vic" než LBX. Nechci hodnotit, test v LBX mne teprve čeká. Měl byste ten hluk změřit, aby bylo jasné o kolik decibelu atp. Máte ale pravdu že na LBX si dali moooc záležet a podle mého názoru se povedlo. Ne vždy když automobilka sáhne do tohoto segmentu, tak se to povede. Ale UX vypadá dospěle, vzhledem je to malé NX. Jízdními vlastnostmi se tomu nedá nic moc vytknout. Jel jsem v ux 250 h a nyní mám objednané 300h. Předtím jsem jezdil v bmw gt3, nyní vw tiguan. UX 300h je smělá konkurence.
Lubo
Ja si dovolím nesúhlasiť. Lexus RX má spracovanie interiéru a komfort fajn, ale jazdné vlastnosti má napr. v porovnaní s X5 alebo Q8 výrazne horšie.
Spracovanie interiéru v Lexus RX je fakt veľmi fajn, ale nepostrehol som nič, v čom by napr. BMW prekonával. A vzhľad je subjektívny, každý má svoje preferencie.

Osobne Toyote/Lexus veľmi fandím, a viem si predstaviť, že sú pre niekoho top autá. Teší má aj ich predajný úspech. Budem testovať RX500h, tak uvidíme - len škoda, že tam nie sú dostupné tie vydarené farebné kombinácie ako v 350h a 450h+.
Avatar - lamal
lamal
Zalezi ake mas skusenosti napr v Yarise Cross a s LBX, ten 1.5 trojvalec je kultivovany a ma frekvencne hlbsie spektrum nez 4 valec. Max krutiaci moment ma pri 3200ot, pri nich neznie vytocene ako 4 valec napr v hybride s 1.8.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hlavně LBX je nove, UX má už nějaký věk. LBX je odhlučněné hodně dobře.
Vaclav Havlicek
No nějak jsem asi špatně odeslal příspěvek. UX není už z podstaty rodinné auto. Ale bude vyhovovat tomu kdo jezdí sám nebo ve 2. Nevím odkud pan redaktor bere hodnocení místa na zadních sedačkách. Není ho tam na rozdávání, ale 180 cm člověk v pohodě. Srovnávat UX a LBX fakt nejde. Každé srovnání je subjektivní a tudíž ne objektivní. Mám UX objednané a vyzkoušené na 250h. Už tato verze byla komfortem a hlukem ok. 300h s 5.generaci hybridu musi být také. CVT převodovka-akceptovatelné, s normální jízdou v pohodě